Blog >> 156

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-12-06

A Mikulás hozott nekem pár matricát... :-) Egészen pontosan GT-nek köszönhetően lett pár ragasztani való. Ma hazafelé beugrottam hozzá és átvettem a kis csomagot. A téli kerekek kupakjára emblémát csinált nekem, valamint még néhány agyszüleményemet elkészítette. Mégpedig a jövőre 100 éves Alfa Romeo tiszteletére készült saját tervezésű matrica nála, illetve terveztem egy feliratot az autó oldalára, az is elkészült. Az autó most nagyon koszos, kell majd egy nagymosás neki mielőtt felragasztok mindent. A kupakokra már fel is ragasztottam, majd rakom a kerekekbe, aztán majd idővel a többi matrica is felkerül. Képek lesznek majd. :-)

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-12-06

Tegnap Csöri beszerelte a fényszórómosómat, amit Falcokctól és Whiteskulltól vettem. Ki lett cserélve az ablakmosó tartálya, mivel a fényszórómosós valamivel nagyobb. Be lett szerelve a csövezés és a fúvókák. Egyelőre nem működik, mert nem akartuk barkácsolni, hanem a gyári megoldást választanánk. Ki van vezetékelve gyárilag, a relé is a helyén van, mégsem működik. Folytatása később... Képek szintén később.

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2009-11-19

Téma: Itt van újra...

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-11-15

km: 93 500

Kiégett a jobb után a bal tompított izzó is, ezért kicseréltem mindkettőt. A múltkor vásárolt kínai noname helyére is Osram izzó került, ezekben megbízom. Így nagyjából ugyanakkor számíthatok majd rá, hogy ki fognak égni. (A mostaniak is rövid időn belül szinte egyszerre izzottak fel még utoljára.)
A szomszédos autószerelő műhelyben jól be is állítottuk.

>> AutóápolásRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-11-15

Szép, napos időre ébredtünk ma, ezért úgy döntöttem, hogy idén (valószínűleg) utoljára nagytakarítom az autót. Kapott így tél előtt egy alapos felni ápolást, belső nagytakarítást, alapos külső mosást és lakkvédő "polírozást".
Eltartott egy ideig, de a lemenő nap izzó narancssárga tengerként tükröződött vissza az autón. Szép volt. Ha lett volna nálam gép, lefotózom, így meg csak a verbálvizualizáció maradt.
Már csak négy lemezfelni kell, és jöhet a tél! Remélem még a hó előtt sikerül szereznem!

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-11-15

km: 93330

Ki lett cserélve a termosztát. Tettünk bele Behrt, mert a gyárit is ők gyártották. Bízom benne, hogy hat évet ez is ki fog bírni. Ami most furcsa, hogy másképpen működik, mint a japán konstrukció. Itt igen nagy a mutató ingadozása, de a téli mínuszokban valószínűleg nem fog bekapcsolni a ventilátor. Szóval 88-nál nyit, és 85 környékén stabilizálódik. Majd meglátjuk mit fog mutatni nyáron.
A szerelőm a víz leengedése után megkérdezte, hogy visszategye-e? Mondtam neki, hogy köszönöm, de inkább keverjünk bele újat. Jobb a békesség. Most legalább tudom, hogy mikor telik le a két éves csereperiódus.

PS.: Maradt egy három pólusú hőfokjeladóm, amivel nem tudok mit kezdeni (nekem 4 pólusú van benne). Akinek kell, viheti...

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-10-22

Ismét szerviz "lájt". Jobb tompított izzó csere. Ilyenkor tudok örülni, hogy ebben az autóban házilag megoldhatók ezek az apróságok. Nem úgy, mint egy-két hasonló korú és árú franciában. :-)

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-10-19

Nem tudom mi legyen... Ha valaki tud esetleg segítsen! A termosztát valószínűleg feladta a harcot. Az 50-et nehezen hagyja el, majd nem sokkal hetven felett aláhullik és nagy lassan mászik hetvenig és vissza és fel és vissza. A csere nagyjából húszezer forint lenne folyadékostól, mindenestől, de nem tudom, hogy ez normális működés vagy hibás? Kicseréltessem a nagy mínuszok előtt a hűtőfolyadékkal egyetemben vagy sem? ....?

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2009-10-12

Egy ingyenes átvizsgálás során hívták fel a figyelmemet arra, hogy a két első gumiabroncsom életveszélyes, mert hosszában mindkettő ki van hasadva szövetig több helyen. Az is kiderült, hogy a bal oldali kormány összekötő karom adta meg magát. Ez szombaton volt, és én már hétfő reggel a futóművesnél voltam a 2 csere abronccsal és a kormány összekötővel.

Most már nagyon jó, és így utólag érzem, hogy eltűnt rengeteg zavaró dobáló, rázó vibráció, és egy furcsa csörgő hang menet közben, ami szép lassan alakult ki kb 2-3E km alatt. Azóta keresem az okát annak, hogy miért torpangat az autó kettes fokozatban olyan 2500-as fordulat körül. A rossz gömbfej miatt nagyon széttartottak a kerekek, tehát hol az egyik ment egyenesen, míg a másik kicsit ferdén, hol pedig fordítva. Valószínűleg ettől voltak a torpanások, illetve a kihasadt gumik nagyon ütöttek. Ezek a jelenségek egyértelműen összefüggésbe hozhatóak a cserélt alkatrészekkel, mert a javítás óta megszűntek. Nem gondoltam volna, hogy a torpanásokra a választ a futómű környékén kell keresni. Sajnos az utóbbi időszakban nagyon sokat foglalkoztam ennek felderítésével feleslegesen. Kínlódás volt így vezetni az autót. Szóval tényleg igazán nem gyengén tropa volt már az összekötő is és a gumik állapota is. Talán még komoly baleset is lehetett volna belőle, ha nem az emelőn derül ki a turpisság.
Még a gyertyákat is kicseréltem idő előtt gyári NGK platinákra.

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-10-07

Volt egy hétvégi utam Pécsre. Indulásnál visszafele egy számomra ismeretlen lámpa gyulladt ki a műszerfalon. Na, szépen vagyunk. Az első hosszú út és már hibalámpa! De kézikönyv elő és csak az első helyzetjelző égett ki. Arra is rá kellet jönnöm, hogy utána kell néznem néhány alkatrész árának, mert sikerült vennem H6W izzót, de 2000 forintom bánta.