Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

Zoli852020-01-12 18:35:50 // 2024
Köszi. Már a dadogó és egyenetlen alapjárattal küzdök. Új ngk gyári ajánlásúak vannak benne. Trafók jók. Erre most vettem észre , hogy az egyik hengernél ami megy szívókönyök ilyen jól van tömítve. . Elkezdett fütyülni a kocsi es most esett le , hogy valahol falsot szív. Odanyúlva rögtön érződik, higy ott szívja a levegőt. Jól gondolom, higy ez a fals levegő okozza a problémát nálam.
GT Ɨ|ѯ2020-01-12 18:25:23 // 2023
Harapófogó, szintén:-)

/ aminek kicsit vékonyabb a csípőrésze, kb 1 mp a le és 1mp a felpattintása /
gtviktor2020-01-12 18:11:53 // 2022
Nekem ez segített:
Metal Clic Clicr-R Type Hose Clip Plier

https://a.aliexpress.com/lLzh8T8c

Persze ha azonnal kell, akkor jobb ha itthon megveszed egy szerszámboltban.
127_sud2020-01-12 17:41:54 // 2021
Ez így még tök jól kivitelezhető de az Alfa boxer 16V motorok esetében iszonyatosan nincs hely ehhez (főleg a hátsó hengereknél), ott az odavaló fogóval tényleg sokkal-sokkal könnyebb visszatenni. Apám is harapófogóval csinálta, én nem sajnálom a pénzt a jó szerszámokra :)
Piritu - 1.000.0002020-01-12 17:28:27 // 2020
A nyíllal jelölt helyen egy hagyományos csavarhúzót ha alányomsz simán lepattintható.

Visszacsukni egy teljesen hagyományos harapófogóval szoktam. A nyíllal jelölt helyen és vele szemben fogva bepattintható. A harapofögó pofája miatt a nyíllal jelölt helyen nem fog teljesen beülni a helyére, de rákoppintással beugrik. Lényeg hogy a vállon túl legyen.
127_sud2020-01-12 17:04:50 // 2019
Ha könnyen és jól szeretnéd akkor kell venni egy megfelelő fogót. Én is megvettem a Norma Cobra fogót pedig nem volt olcsó de már elég régóta sok ilyen bilincset használ a Fiat csoport. Persze máshogy is "ki lehet pattintani" a bilincset csak visszarakni nagyobb szívás.
Zoli852020-01-12 16:31:41 // 2018
Sziasztok. Le kell vennem az egyik szivókönyököt mert fals levegőt szív a motor és egyenetlen az alapjárat. A képen látható rögzítést, hogy tudom oldani? Esetleg valakinek video. Köszi
Csabo222020-01-08 16:59:16 // 2017
A jtd (16v) is ilyen, én is emléxem zégerre, de az a kissebbik gond. A munkahenger elég jól bele tud rohadni a tartóba, ezért összerakáskor ajánlatos bekenni. én fogóval fogtam meg a rossz munkahengert és óvatosan, piciket próbáltam forgatni rajta. van rá sansz, h igy is vagy kalapálásra is eltörik a tartó :(
A melegités könnyithet a helyzeten
Dante2020-01-08 14:49:30 // 2016
Semmi gond :) Közben végre gép elé jutottam, és kutakodtam Eperben. Zéger gyűrűs valóban gyárilag. Úgyhogy jön a melegítés és a kalapács :D
liusz2020-01-08 14:28:32 // 2015
Fúú, mintha matattam volna ott zégergyűrűvel, talán. Hogy másképp lenne... valószínűleg igen. Nem emlékszem 100%-ra pedig egy éve csináltam. Bocs.
Dante2020-01-08 12:38:03 // 2014
Inkább arra gondolok hogy amúgy mi tartja bent? Préselt illesztés? Vagy kéne legyen rajta ez zégergyűrű ami össze fogja? Sajnos így volt beszórva csak az autóba, saját V6-osom meg garázsban álmodja téli álmát, abból most nem tudtam kiszedni az akksi tálcát hogy megnézzem.
liusz2020-01-08 12:22:38 // 2013
elsőre hőlégfúvóval adnék neki, kb. 150 fokig, majd kis kocogtatás kalapáccsal
VV62020-01-08 11:06:22 // 2012
Hú, de jó ez az oldal, köszi!
-
Az azonos évjáratú('98), azonos motorú 156V6 és 166V6-ot összehasonlítva az látszik, hogy a végáttételt is figyelembe véve a 156-nak minden fokozata rövidebb, miközben jelentősen könnyebb az autó. A gyorsulási adatokban 1,1s a különbség a 0-100-on.
Dante2020-01-08 09:45:34 // 2011
Sziasztok!

Adott egy 98-as 156 2.5 V6 manuál váltóval amin kuplung alsó munkahenger csere szükségeltetik. Viszont mielőtt neki látunk, a kérdés az volna hogy hogyan jön ki a munkahenger a tartójából?

Ez egy kb 4-5 évet állt autó, amit szeretnénk most feltámasztani, s mint látható erőteljesen összerohadt a munkahenger a tartójával...
Ötlet? :)

Köszönöm szépen előre is!
liusz2020-01-07 19:54:43 // 2010
automobile-catalogue.com megmondja azt is. Van összehasonlításra lehetőség évjárat szerint, nyomatékgörbék, váltó adatok, jármű dinamikai adatok stb.. Lehet tanulmányozni a számokat, szerintem lesz válasz az eredeti kérdésre is..
Alfás Theo2020-01-07 13:20:31 // 2009
156 elarnt még nem túrtam meg emiatt. De fogadjuk el, hogy azonos a váltócsalád, valszeg ez a v6ra is igaz.

166 végáttételét nem találtam. De még kéne nézni azzal is.
VV62020-01-07 12:10:36 // 2008
Érdekes!
-
És a végáttételek?
A 156-nál hogy néz ki a fokozatkiosztás?
Alfás Theo2020-01-07 11:59:16 // 2007

Ahogy ígértem kikerestem a 166-os váltóáttételezéseit.
A gyári elnevezés pontosan C530.5 és C530.6, rosszul emlékeztem én is. Bocsánat.

Jól látszanak a különbségek.
1-4 fokozatig egyeznek az áttételek az FL előtti benzines autóknál. Az eltérés 5. és a 6. fokozatnál van. 1. kép.

FL után a 2.0 TS és a 3.2 v6 a korábbi 2.0 TB váltóáttételét örökölte. ( kérdés, hogy egyezik-e külsőre is? bár c.530.6 mindkettő..)


A 2.5 v6 megkapta a FL előtti 3.0 V6 váltóját némi finomítással, csak a 3. fokozat maradt ugyanaz, a többinél az áttételt változtatták. Ennek ellenére csereszabatos a két váltó sokak szerint!. 2. kép
Zoli852020-01-07 10:39:16 // 2006
Köszi a segítséget.
aranytl2020-01-06 22:30:08 // 2005
Jó kis meló lesz, nagyon el van dugva. Kipufogó leömlőt le kell szerelni a hengerfejről, utána talán kifér. 3 csavar fogja, a felső belső csavarhoz hosszú szár kell.
Zoli852020-01-06 20:49:38 // 2004
Sziasztok, Alfa 156 2.5 V6 típusnál az önindító kicsit elkezdett ragadni. Mekkora mutatvány levenni az önindítót? Köszi a segítséget.
Kócosw2019-12-26 09:59:26 // 2003
ha nem mondod 😁 csak megis kicsit maskent kezelik..
frusciante2019-12-26 07:35:43 // 2002
A lámpa fujasert és a kipu belezesert itthon se jár piros pont...😀
Kócosw2019-12-25 20:20:26 // 2001
mimden esetben mas a futoműgeometria, amben valamilyen szinten igazuk van de akkor is too much.
De sok ilyen van. Gyari lampat hatul. pl. lefujnad lampafestekkel pirosra, azonnal ervenyet veszti az alkalmassag, baleset eseten nincs vedelme az autodnak mert nem felel meg a kozlekedesbiztonsagi eloirasnak.
Ha pl teszel fel valamilyen sportkipuffot es pl kibelezed de be van irva tovabbra is aforgalmiba hogy ez es ez a sportkipuff akko meg kozokirathamisitassal is vadolhatnak...
frusciante2019-12-25 19:42:26 // 2000
Na ez azért már tényleg beteg... Ha a gátló rugó páros állítható tehát elvileg mindegyik beállításon tud optimálisan működni akkor azért ...ez már f@szsag...
Kócosw2019-12-25 19:11:15 // 1999
azt nezik hogy pl 30 millivel vette at a Tüv, ha reggel felkelsz hogy te 50 et akarsz akko ujra elslattyosz es par 10 euro utan ujra beirjak az 50 et. Ha utana 30 at akarsz megint akko ujra begurulhatsz par 10 ercsivel.
Kócosw2019-12-25 19:09:47 // 1998
azert irtam... mert igy van. az orrom előtt ment körbe es nezte meg mind a 4 kereknel es ellenőrizte melyik magassaggal lett atveve. Ha meg lejjebb teszed ujra atvenni, ha beraksz 2 pogit ujra... and so on and so on...
frusciante2019-12-25 14:23:09 // 1997
Állítható futóművet is lemernek? Ha van pl egy 35-60ig állítható akkor megnézik H közte van e?
Kócosw2019-12-25 13:29:41 // 1996
nah ami kint megy se normalis...
frusciante2019-12-25 13:20:30 // 1995
Inkább ez a hely elbaxot hogy itt mindenféle sufnituneres autók szaladgalhatnak ... Itt nem feltétlenül a kokler tuningra gondolok inkább a dpf EGR és tsai offolasara és egyéb dolgokra
Kócosw2019-12-25 11:13:37 // 1994
nekem mondod? A gewindenel lemertek a magassagot minden tengelyen hogy ugy van e beallitva ahogy a papiron van...
GT Ɨ|ѯ2019-12-25 09:42:47 // 1993
Lbax...ott 1 helyen vagy nagyon.....:P
Kócosw2019-12-25 08:57:07 // 1992
mar figyel dobozban egy szett 2 es de germaniaban nem nezik jo szemmel a mokolast...
frusciante2019-12-25 08:20:56 // 1991
😎😉😀
Kócosw2019-12-24 21:14:05 // 1990
érdekelne ha atnyomod nemet tüv ön euro 4 nek 🤣😂
frusciante2019-12-24 20:57:10 // 1989
Valószínűleg a 2,5hoz is jó... Ott a gyári cikkszám ha vkinek 2,5hoz kell meg kell nézni eperben...
frusciante2019-12-24 20:42:42 // 1988
Karácsonyi ajándék...

Eladó egy zsír új gyári termosztát ajándék gyári tömítéssel.
Nyáron rendeltem Torinobol a fiatalkatreszesekkel aztán elkeveredett a garázsba... Legalábbis Azt hittem... Most a karácsonyi díszek mellett megtaláltam...😎😀

Jó az összes 3,0 3,2 gtv,166,156,147 modellhez. Számlája emailben megvan tehát garancia érvényesíthető...
87fokos verzió...

Tömítéssel együtt. 16.000 huf
frusciante2019-12-23 17:31:08 // 1987
Érdekelne itt vkit cf2es kerámia bevonatos leomlo 3,2hoz??? Nem horror áron?
VV62019-12-20 11:55:09 // 1986
Pedig mekkora energiákat mozgósítottunk...
Gergely2019-12-20 11:51:18 // 1985
Nem arról van szó, hanem hogy eleve nem eldöntött tény, hogy veszek bármit.
Ezen túl pedig pont abba az irányba mutatnak az eddigi infók, hogy semmi érdemi különbség nincs, ami miatt az egyiktől félni kellene, mint a tűztől, a másikat meg vinni kéne, mint a cukrot.
Tehát ha úgy alakul, hogy konkrét lépéseket tudok tenni egy 166 Busso irányába, akkor nem a motor nagysága lesz a döntő szempont.
VV62019-12-20 11:44:41 // 1984
Így akkor mégse hülyeség a Zeperfs adata.
VV62019-12-20 11:43:58 // 1983
talán jobb is...elég ha odamész, kipróbálod, tetszik, megveszed. A tett halála az okoskodás.
Gergely2019-12-20 10:40:58 // 1982
Semmit sem döntöttem el... :D
Alfás Theo2019-12-20 10:17:08 // 1981
Mint tudjuk a módosításokat az olaszok a nyári szünet végén teszik meg, szeptemberben. Az euro2-es 190 LE 2.5 V6 5 fokozatú váltóval szerelt, ellenben a 3.0 V6/2.4 jtd-vel, ami 6-os.
2000. szeptembertől elvileg a CF3 euro3-as 188 LE 2.5 v6 is 6 fokozatú váltót kapott C630 névvel. Ezt használta korábban a 3.0 is..
De jött az olasz lazaság, amíg volt a raktáron, a szerelőszalag polcán, addig 2001 09. hóig biztosan fellelhető euro3as 188 LE 2.5 v6 5 fokozatú váltóval.
EPER modlist-ban jól lekövethető a változtatások listája.

Ha Elearn-ös gépemhez hozzáférek, kikeresem a két váltó adatait, mert ott jól látszanak a fokozati áttételek, különbségek.
GT Ɨ|ѯ2019-12-19 20:21:36 // 1980
olyasmi én is a 15.-nél tratok:-)
VV62019-12-19 18:22:23 // 1979
Várjunk, menjünk sorjában: a motor-kérdést eldöntötted?
Gergely2019-12-19 15:11:32 // 1978
Nem kell bocsánatot kérni, szeretek olvasni :)

Én szívesebben vennék egy már rendberakottat, akár 1,5 milla környékén is.
fészlift előttit vagy utánit érdemes inkább keresni?
VV62019-12-19 13:33:13 // 1977
a difi áttétele különbözik bennük?
VV62019-12-19 11:06:44 // 1976
Azt láttad ugye, hogy 170kg a különbség?
Az valós, amit itt írnak, hogy a 166-ban 5 seb. váltó van? Furcsállom...
Alfás Theo2019-12-19 10:03:04 // 1975
Köszönöm, nem az első Alfát épitettem, állítottam talpra. V6ot gazdaságosan nyereséggel felújítani nem lehet. Fanatizmust táplálja az érzés, ami leírhatatlan.😀
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.