A villanyautós csoportokban ezen röhögnek és fikázzák az NCAP-t, hogy mekkora boomerek...
Hát, én is inkább boomer vagyok ebben a kérdésben.
Halesz2024-03-09 18:18:46 // 23892
Piritu - 1.000.0002024-03-09 13:53:15 // 23891
Végre valami elindult a kijelződivat ellen:
Nem lehet ötcsillagos a töréstesztje olyan autónak, amiben nincsenek gombok
Nem lehet ötcsillagos a töréstesztje olyan autónak, amiben nincsenek gombok
RomeoOne2024-03-07 08:59:43 // 23890
A ChatGPT szerint az Alfa dőlne be először a kínai autógyártói nyomás hatására :D
link
link
Kazes☻2024-02-21 11:59:14 // 23889
Ami késik, nem múlik! :)
GT Ɨ|ѯ2024-02-18 12:43:35 // 23888
Meg is fogják....nemsokára
Giuntini2024-02-17 12:09:21 // 23887
Tavares és Elkann menjen a ....
Mintha a franciák teljesen le akarnák nullázni az Alfa Romeót! A DS-ből akarnak történelmi márkát csinálni?
Esküszöm jobban jártunk volna, ha a kínaiak megveszik.
Mintha a franciák teljesen le akarnák nullázni az Alfa Romeót! A DS-ből akarnak történelmi márkát csinálni?
Esküszöm jobban jártunk volna, ha a kínaiak megveszik.
Kazes☻2024-02-17 11:34:14 // 23886
Kazes☻2024-02-07 13:08:21 // 23885
Ezeken a képeken így elég pözsós elől - hátul... remélhetőleg a bemutatón majd rácáfolnak.
Kovi2024-02-07 12:46:35 // 23884
Giuntini2024-01-29 22:40:41 // 23883
Azt még hozzátenném, hogy ezeknek a motorokna iszonyú hosszú a bemelegedési ideje. Húgom C3-asa lassabban melegszik be mint az én 2,4-esem. Ergo rengeteg a hidegüzem, ami nagyobb kopást is eredményez.
A motor egyébként tényleg nyomatékra van hangolva, így még hidegüzemben még nagyobb a terhelés.
A motor egyébként tényleg nyomatékra van hangolva, így még hidegüzemben még nagyobb a terhelés.
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-29 17:25:31 // 23882
A Fiat 1.4 (1368ccm?)az egy FPT tervezésű 20 éves olasz konstrukció. A FIRE motorcsalád leszármazottja. Régi, bevált, jó, #sosemegyszét. Az 1.4 Multiair ugyanezt a blokkot használja, 300 ló fölé húzogatják őket. A downsizingot is lehet jól csinálni, ezesetben sikerült. Az egyik szétszerelős videóban meg is állapítják, hogy van anyag benne rendesen.
A megdöglős francia ezerkecske viszont tervezési hibás úgy ahogy van. A vezérműszíj az olajban fut. Ami addig még okés, amíg az olaj friss. Ám ezek sokszor városban mennek sokat, sok hidegüzemmel, és gpf is van bennük. Pikkpakk lejut az üzemanyag az olajtérbe. Az üzemanyag aminek bioetanol tartalma nincs barátságban a vezérműszíj gumi anyagával. Emez elkezd hát repedezni, majd darabok esnek ki belőle. Ezeket a pici darabkákat megfogja az olajszivattyú felszívótölcsérének szűrője.
A motorka, hogy valami ereje legyen, alsó fordulati nyomatékta van hangolva. A többség így is használja , nyekteti alacsony fordulaton. Eleve kicsi az olajnyomás. Amikor aztán a szűrő csak tömül, tömül, kevés lesz a kenés, a dugyattyú meg bólogat oldalra az alacsony fordulaton elkért nagy nyomatéktól. Ekkor kezdődik meg a hengerfal oválisra kopása. Mivel a szíj az olajtérben megy, nem lehet szemrevételezéssel csak úgy megnézni. Vagy elszakad a szíj, vagy rommá kopik a motor, valamelyik meg fog történni vele előbb itóbb, ha az üzemi körülmények nem ideálisak.
Húgoméknak is ez a motor van a Toyota Proace hétszemélyes furgonban (vagy mi az). Napi járós...90% város.. nem tudom mi lesz.
A megdöglős francia ezerkecske viszont tervezési hibás úgy ahogy van. A vezérműszíj az olajban fut. Ami addig még okés, amíg az olaj friss. Ám ezek sokszor városban mennek sokat, sok hidegüzemmel, és gpf is van bennük. Pikkpakk lejut az üzemanyag az olajtérbe. Az üzemanyag aminek bioetanol tartalma nincs barátságban a vezérműszíj gumi anyagával. Emez elkezd hát repedezni, majd darabok esnek ki belőle. Ezeket a pici darabkákat megfogja az olajszivattyú felszívótölcsérének szűrője.
A motorka, hogy valami ereje legyen, alsó fordulati nyomatékta van hangolva. A többség így is használja , nyekteti alacsony fordulaton. Eleve kicsi az olajnyomás. Amikor aztán a szűrő csak tömül, tömül, kevés lesz a kenés, a dugyattyú meg bólogat oldalra az alacsony fordulaton elkért nagy nyomatéktól. Ekkor kezdődik meg a hengerfal oválisra kopása. Mivel a szíj az olajtérben megy, nem lehet szemrevételezéssel csak úgy megnézni. Vagy elszakad a szíj, vagy rommá kopik a motor, valamelyik meg fog történni vele előbb itóbb, ha az üzemi körülmények nem ideálisak.
Húgoméknak is ez a motor van a Toyota Proace hétszemélyes furgonban (vagy mi az). Napi járós...90% város.. nem tudom mi lesz.
Selmak2024-01-29 11:18:05 // 23881
Ugyan nem puretech 1.2, hanem Ford 1.0 ecoboost, de a probléma szempontjából ugyanaz érdemes végignézni és szörnyülködni. A stellantist csoportot meg végleg elfelejteni. BROÁÁÁÁFFF... Katt ide !
Piritu - 1.000.0002024-01-27 17:39:23 // 23879
Más gond van ott, egy motornak bírnia kell hogy használják. Nekem egy Fiat 1,4 16V (95LE) van a 7 személyes Doblómban. Bírja, pedig tolni kell neki rendesen.
Szerintem az ára fogja eldönteni hogy ki melyiket veszi. Ha a tiszta villanyos lesz az olcsóbb nem nagyon fogják a 3 hengeressel venni. Mondjuk eddig nem nagyon volt olyan hogy a villany lenne olcsóbb...
A 3 hengerről nekem mindig a Wartburg/Barkas ugrik be.
Minden csak nem prémium kategória...
Az ember soha se mondhatja hogy soha, ezért inkább úgy fogalmaznék hogy nagyon kicsi a valószínűsége hogy 3 hengerest fogok valaha is venni...
Szerintem az ára fogja eldönteni hogy ki melyiket veszi. Ha a tiszta villanyos lesz az olcsóbb nem nagyon fogják a 3 hengeressel venni. Mondjuk eddig nem nagyon volt olyan hogy a villany lenne olcsóbb...
A 3 hengerről nekem mindig a Wartburg/Barkas ugrik be.
Minden csak nem prémium kategória...
Az ember soha se mondhatja hogy soha, ezért inkább úgy fogalmaznék hogy nagyon kicsi a valószínűsége hogy 3 hengerest fogok valaha is venni...
Giuntini2024-01-27 17:20:28 // 23878
Igen, sajnos ugyanez a motor van húgom C3-asában is, nagyon remélem hogy nála nem lesz ilyen baj.
Szerintem ez a 3 hengeres motor nem bírja a meghajtást. 110 lovas, végsebessége a C3-asnak a könyv szerint 190 km/h.
Húgom nem hajtja autópályán 130-nál többel.
Azért az is kérdéses hogy a jóval nehezebb Opel Combóban mennyit jár hidegüzemben, mennyit használják teljes terhelhetősséggel, hiszen hétszemélyes.
Az elsők az Avengerek lesznek, amiről információkat kaphatunk.
Mindenesetre ez a Milano egyre véleményesebb, szükség van erre az Alfának? Nem pótolja a MiTo-t, motorja felejthető.
Lehet hogy ezt tényleg csakis elektromos verzióban kellett volna kihozni az Alfának? Úgy talán lenne létjogosultsága....
Szerintem ez a 3 hengeres motor nem bírja a meghajtást. 110 lovas, végsebessége a C3-asnak a könyv szerint 190 km/h.
Húgom nem hajtja autópályán 130-nál többel.
Azért az is kérdéses hogy a jóval nehezebb Opel Combóban mennyit jár hidegüzemben, mennyit használják teljes terhelhetősséggel, hiszen hétszemélyes.
Az elsők az Avengerek lesznek, amiről információkat kaphatunk.
Mindenesetre ez a Milano egyre véleményesebb, szükség van erre az Alfának? Nem pótolja a MiTo-t, motorja felejthető.
Lehet hogy ezt tényleg csakis elektromos verzióban kellett volna kihozni az Alfának? Úgy talán lenne létjogosultsága....
Kazes☻2024-01-27 17:06:33 // 23877
Nem gyenge...! :-o
Piritu - 1.000.0002024-01-27 16:08:18 // 23876
azt hiszem erről van itt is szó: Gabrielláék Opeljében 40 ezer kilométer után motort kellett cserélni, de az autó már a hazaúton elromlott
Giuntini2024-01-26 20:56:04 // 23875
Szomorú dolgok amit leírtál, nagyon nem kívánom, hogy húgom Citroen-jével is ilyen hibák legyenek. Az övé nincs még két éves, 30 ezer km van benne.
Annak idején próbáltam lebwszélni róla, de az ár..... Az 500X jóval drágább volt nála.
Sajnos már nem érdekli a Stellantist a belső égésű motor, súlyos árat fognak fizetni....
Annak idején próbáltam lebwszélni róla, de az ár..... Az 500X jóval drágább volt nála.
Sajnos már nem érdekli a Stellantist a belső égésű motor, súlyos árat fognak fizetni....
Kazes☻2024-01-26 19:02:01 // 23874
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-26 17:57:07 // 23873
Tehát 4x4 változatban ha jól értem, megkapja azt az 1.2 Puretech háromhengerest, amivel kapcsolatban csoportos pereket indítanak, a széthulló vezérlés, hordósra kopó dugattyú furatok miatt? Ezt a motort Toyota hétszemélyesben vezettem. Mint egy agyon szanaszéthajtott, döglődő, de becsületből belét hazavonszoló véhat, kb olyan hangja van... Szóval szinte prémium XD
Az Avenger árakat megnézve pedig azt látom, hogy elektromos hajtáslánccal, 156 lóerővel 17 millió. Gondolom az Alfánál sem gondolták olcsóbban.
Az Avenger árakat megnézve pedig azt látom, hogy elektromos hajtáslánccal, 156 lóerővel 17 millió. Gondolom az Alfánál sem gondolták olcsóbban.
RomeoOne2024-01-26 16:45:46 // 23872
Méretkategóriák
Stelvio: D-SUV
Tonale: C-SUV
Milano: B-SUV
Stelvio: D-SUV
Tonale: C-SUV
Milano: B-SUV
Halesz2024-01-26 14:50:49 // 23871
Nem, kisebb, mint a Tonale.
Piritu - 1.000.0002024-01-26 14:28:13 // 23870
Akkor a Tonale és a Stelvio közötti méret?
Tommi2024-01-26 13:53:31 // 23869
Őszintén, mit kellett volna helyette lépniük? :) Ott van a polcon a kész motor, nyilván nem fognak egy halom pénzt - jelen esetben feleslegesen - rálocsolni egy új motor(család) kifejlesztésére, nem engedhetik meg maguknak.
Giuntini2024-01-26 11:21:45 // 23868
Már az 1,3 Multiair motor sem jó. Helyette lesz háromhengeres Citroén motor. Vicc az egész.
Annak idején azonos platformra az Alfánál meg tudták húzni azt, hogy saját motor kerüljön bele. A Croma féle platfprmról beszélek. Sőt később is, a 155 Alfa motorokat kapott.
Könyörgöm, az a Citroen motor egy kávédaráló!. Tudom, mert húgomnak C3-asa van, ezzel a motorral. Keveset fogyaszt, jól megy (bár nem jól vezethetőn), de a hangja....
A váltója és a kuplungja katasztrofális, ezt valamennyi olasz teszt és Vályi Pista is megemlítette. Kíváncsi leszek, hogy lesz kézi váltós verzió, mert ha ez kerül bele, akkor az Alfa tökön szúrja magát.
Annak idején azonos platformra az Alfánál meg tudták húzni azt, hogy saját motor kerüljön bele. A Croma féle platfprmról beszélek. Sőt később is, a 155 Alfa motorokat kapott.
Könyörgöm, az a Citroen motor egy kávédaráló!. Tudom, mert húgomnak C3-asa van, ezzel a motorral. Keveset fogyaszt, jól megy (bár nem jól vezethetőn), de a hangja....
A váltója és a kuplungja katasztrofális, ezt valamennyi olasz teszt és Vályi Pista is megemlítette. Kíváncsi leszek, hogy lesz kézi váltós verzió, mert ha ez kerül bele, akkor az Alfa tökön szúrja magát.
pettinke2024-01-26 10:24:54 // 23867
kisebb.
Fiat 600/Jeep Avenger méret
Fiat 600/Jeep Avenger méret
Piritu - 1.000.0002024-01-26 08:50:01 // 23866
Mekkora lesz a Stelvio/Tonaléhoz képest?
Nagyobb?
Nagyobb?
Halesz2024-01-24 16:57:12 // 23863
Akár el is tudom képzelni, mert anno a Tonalét is tesztelt a Bosch Budapesten.
https://alfaamore.hu/hirek/tonale-budapest
https://alfaamore.hu/hirek/tonale-budapest
Kazes☻2024-01-24 16:54:02 // 23862
Klassz! Egy tökre hasonló ment úgy két hete a Kerpesin, csak fekete - fehér kamuflázzsal... akár ez is lehetett! :)
Halesz2024-01-24 15:55:50 // 23861
oldrepublic2024-01-23 18:36:18 // 23860
Jó lenne.
De ahogy nézem az új platform maximum pohos SUV-ok alapjául lesz majd használható. Ha megnézitek, még belső égésű motornak is van hely kihagyva.
Az új nagy Stellantis padló az Alfához
A nagy teljesítményű, sportosabbnak gondolt modellek olatformja egyárlatlán nem így néz ki....
:-/
De ahogy nézem az új platform maximum pohos SUV-ok alapjául lesz majd használható. Ha megnézitek, még belső égésű motornak is van hely kihagyva.
Az új nagy Stellantis padló az Alfához
A nagy teljesítményű, sportosabbnak gondolt modellek olatformja egyárlatlán nem így néz ki....
:-/
GT Ɨ|ѯ2024-01-18 17:41:47 // 23859
Alfa Romeo: an electric sedan coming to compete with the Tesla Model S
Kazes☻2024-01-05 14:16:19 // 23858
Kazes☻2024-01-03 00:06:46 // 23857
Kászinó... kérem kászinó! ;)
Kopasssz2024-01-01 21:53:07 // 23856
Már letérdelt rég! Mint ahogy ez az oldal is térden csúszik a póker fetisiszták előtt. Nem vagyunk messze az "ÚJ" összkerekes Alfa PÓKER megjelenésétől.Természetesen Korda Gyuri bácsi fogja bemutatni. Nézzétek már meg az eseményeket halló!! Valami itt félresiklott. ☹️
Kazes☻2023-12-17 19:07:55 // 23854
GT Ɨ|ѯ2023-12-17 08:20:14 // 23853
Lehet becézni:-)
Ha viszik majd legalább lesz bevétel aztán majd jön valami remekmű megint
Ha viszik majd legalább lesz bevétel aztán majd jön valami remekmű megint
Liquid2023-12-17 00:02:15 // 23852
ez jó :D
Giuntini2023-12-16 22:20:47 // 23851
Szerintem a Minore név lett volna az igazi. "Legkisebb"
WarbiRunner (Gyuri)2023-12-15 21:45:55 // 23849
Alfa Romeo Tybalt? 😆
WarbiRunner (Gyuri)2023-12-15 21:30:34 // 23848
Szerintem nem igazán. A formaterv sem túl szép az eddigi infók alapján, és azt sem látom hol illik a márkaarculatba. Jelenleg egyetlen B méretű villanyos van amivel magam részéről szemezek, és az a Renault 5.
Giuntini2023-12-15 21:01:49 // 23847
Mintha elfogyott volna a fantázia! A MiTo nagyon jó név volt, egy kisautónak valami frappáns név kellene!
Piritu - 1.000.0002023-12-15 20:17:56 // 23846
A tavalyi top10 Európában:
Tesla Model Y — 216 670 darab (+155%).
Dacia Sandero — 212 803 (+21,3%).
Renault Clio — 205 975 (+46,4%).
Volkswagen T-Roc — 205 200 (+25,2%).
Opel Corsa — 185 802 (+23,2%)
Dacia Duster — 174 718 (+13,1%).
Fiat Panda — 166 958 (-5,6%).
Toyota Yaris — 159 598 (+5,6%).
Volkswagen Tiguan — 156 922 (+34,6%).
Citroen C3 — 154 644 (+2,5%)
Vajon a Sanderóból is azért vesznek ennyit mert a neve "férfi védő, harcos"-t jelent és ez valamire emlékezteti a tulajt?
A "Duster" mire is emlékeztet? :-DD
Számomra egy bő 110 éves autógyár névváltoztatási rendszerének ide-oda csapongása - nem is tudom hogy fogalmazzak - nem a tudatosság jele...
Tesla Model Y — 216 670 darab (+155%).
Dacia Sandero — 212 803 (+21,3%).
Renault Clio — 205 975 (+46,4%).
Volkswagen T-Roc — 205 200 (+25,2%).
Opel Corsa — 185 802 (+23,2%)
Dacia Duster — 174 718 (+13,1%).
Fiat Panda — 166 958 (-5,6%).
Toyota Yaris — 159 598 (+5,6%).
Volkswagen Tiguan — 156 922 (+34,6%).
Citroen C3 — 154 644 (+2,5%)
Vajon a Sanderóból is azért vesznek ennyit mert a neve "férfi védő, harcos"-t jelent és ez valamire emlékezteti a tulajt?
A "Duster" mire is emlékeztet? :-DD
Számomra egy bő 110 éves autógyár névváltoztatási rendszerének ide-oda csapongása - nem is tudom hogy fogalmazzak - nem a tudatosság jele...
Piritu - 1.000.0002023-12-15 20:05:03 // 23845
Az eddigi hágós vonalat sem tudtam hová tenni. Mi közük van a SUV-oknak a hegyi szerpentinekhez? (Mondjuk a Tonale hágónál jó pár szebb hágón is jártam...)
A Milano meg nem túl dús fantáziára vall...
A Milano meg nem túl dús fantáziára vall...
pettinke2023-12-15 19:54:24 // 23844
Emilem,
rajtunk kívül (aki vén és Alfás) ki a búbánat emlékszik még arra, hogy volt 75 Milano? Elmondom, senki.
Aki aki célközönsége egy ilyen autónak, annak nem ez fog beugrani. Milano viszont a divatvilággal azonosítható (lásd: Milano Fashion Week, ahová ezrével utaznak az influenszerek...)
rajtunk kívül (aki vén és Alfás) ki a búbánat emlékszik még arra, hogy volt 75 Milano? Elmondom, senki.
Aki aki célközönsége egy ilyen autónak, annak nem ez fog beugrani. Milano viszont a divatvilággal azonosítható (lásd: Milano Fashion Week, ahová ezrével utaznak az influenszerek...)
Giuntini2023-12-15 19:49:57 // 23843
Ha arra gondulunk, hogy a 2,5 Busso 75 volt Milano néven akkor tévedés. Szerintem a SUV vonal miatt jó lett volna a legalacsonyabb hágó neve. Ugyanakkor szeri tem a Milano névvel a városias jelleget akarják hangsúlyozni. Ugyanakkor Milano névvel egy jóval nagyobb, luxusabb autót kellett volna illetni.
Szóval nem tudom.... Ha a Ferrari egyik sportkocsiját Roma névvel illette, akkor az Alfának Milano névvel egy sportkocsit kellene jegyezni.
Szóval nem tudom.... Ha a Ferrari egyik sportkocsiját Roma névvel illette, akkor az Alfának Milano névvel egy sportkocsit kellene jegyezni.