mesa2007-04-26 10:48:45 // 2792
Az ugyanannyi pénzért az valahogy minden modellfrissítéskor, modellváltáskor egy picivel magasabb árat jelent ... :-\
TarP2007-04-26 10:04:46 // 2790
Nincs kedvem sokat vitázni azon, hogy mit írtam.
Én azt írtam, a "vevőnek mindegy" és így is gondolom. Kb ugyanannyi pénzért veszel kb ugyanolyan tudású autót.
A többit nem kötelező észrevenni, az csak belegondolkodás.
Azmo2007-04-26 09:07:25 // 2789
nem is én hoztam fel a csúnya-csúnya sötét jövöt :)
TarP2007-04-26 09:04:15 // 2788
Hmmm, erről eddig nem esett szó...
"
Autók mindigis voltak,
Autók mindigs vannak,
Autók mindigis lesznek.
"
csak nem onnan jönnek, mint eddig.
Azmo2007-04-26 08:50:53 // 2787
jaja, igen, csúnya rossz világ, jajjajj, de rossz és majd az összes autógyár tönkremegy a managerek miatt.....nyílván így lesz........(könnyed ásítás)
TarP2007-04-25 16:12:08 // 2786
Á dehogy. Én még igen finoman és gyengéden fogalmazok:)
Mindenki attól félt, hogy az érzéketlen robotok veszik majd el a munkánkat, hát nem így történt...
Tibe2007-04-25 15:51:03 // 2784
Ez egy kicsit ki van sarkítva, de van benne igazság.
TarP2007-04-25 15:41:35 // 2783
3, variáció: Az autó ára ugyanaz marad akkor is, ha az előállítási költség 1/3-ára csökken.
Így lesz sok pénz szállítani a kész autókat, szállítás közben megkarcolni, pakolni ide-oda...Környezetet szennyezni azzal, hogy hajóval viszed, vagy vonattal 8000km-re.
Környezetet szennyezni azzal, hogy Kínában nincsenek szigorú EU szabályok, ott bele lehet önteni az olajat, genyát a tengerbe...
És itt Európában nem kell dolgozni, csak irodában ülni és managereset játszani, hoszen a harmadáron megtermelt autót úgyis 8-10millióért adják el, tehát kell sok marketinges, sales assistant account supervisor manager....
És majd az ők fizetésükre, repijükre, meetingjeikre eltűnik az a pénz, amit azon spórolnak, hogy nem itt gyártják le a munkások az ótókat.
Elvileg ez a vásárlónak mindegy (főleg, ha ott dolgozik a sales osztályon), a managernek plusz pénz, meg hatalom, meg még két titkárnő, Kínának plusz munka, a Fődgolyónak szar, de kit érdekel mindez, ha a döntést a manager hozza?
Tom122007-04-24 18:36:02 // 2782
Látom, a globalizáció a téma, bizony, aki ebből "büszkeségből" kimarad, az lehet, hogy nem lesz hosszú életű... Ez van, az olasz munkás annyiért fel sem kel reggel, amennyiért egy kínai reggeltől estig termel. Lehet, hogy idővel változik a helyzet és hajlandóak lesznek itt /Európa/ is annyiért dolgozni - ami nem valószínű - vagy ott is "igényesebb lesz a nép" és mindenki szépen "hazaköltözik" a gyártással. Igazából ez sem valószínű, esetleg csak nagyon hosszú távon - vagy valami harmadik variáció, de nem merülök bele....-)
Tom122007-04-24 18:29:45 // 2781
Nekem pont ez a "horpasztott sörösdoboz" hatás nem jön be, még, ha Zorro design is... Akkor már inkább egy 3-as kupé... ...de minek...:-)
Benőke2007-04-24 16:11:23 // 2779
Lehet hogy erőltetem a véleményem, de akkor rosszul fogalmaztam, és az nem jött le hogy nem akarom másra erőltetni. Bocsánat...
Egyébként meg 1 ember kevés a vitához... :p
Kínában ezt hívják népességszabájzásnak. De nem szeretném ha az Alfa Romeo nevéhez a kínai népesedés megoldása fűződne :)
mesa2007-04-24 15:27:01 // 2778
Szerintem itt egyedül te ertőlteted a véleményed, csak még ezt sem veszed észre :)))
Németországban a török vendégmunkás - aki folyton sztrájkol - szerel össze, kínában meg a helyi lakos, akit kivégeznek, ha visszapofázik.
Halesz2007-04-24 15:22:51 // 2777
Amúgy a sárkány motívum a kínaiaknál is megvan, nem lesz itt gond :))))
Benőke2007-04-24 15:07:07 // 2775
Vazze nagyon komoly vagy :)
Leírtam egy példát ebből az derül ki hogy én vagyok a szar, sőtt a cégem, mert nem értekl egyet veled :)
Egy szóval soha nem mondta senki, hogy egyet kell értened velem, ellenben folyamatosan erőlteted másra a véleményed, hogy vegye át...
Többször leírtam, hogy amit írok kizárólag az én saját külön bejáratú véleményem..
Persze ezt egyszer sem vetted figyelembe minden alkalommal általánosítottad..
Folyamatosan viszed el a témát Offolásra kényszerítve... Ezt se értem mért jó.
Te szeretnél Kínában gyártott és tervezett Alfa logós Kínai autót venni én meg nem ennyi :)
Tibe2007-04-24 14:31:42 // 2774
Ezen ne vitázzatok, majd kiderül úgyis hogy mit hoz a jövő :)
Azmo2007-04-24 14:26:30 // 2773
Vágom, azért mert a Te céged szart gyárt, más is így tesz!
Vágom, tehát mert a Te céged nem engedhet meg magának automata gépsort, ezért más se!
Vágom, azért mert Te eddig azt tapasztaltad, hogy egy autógyár nem mond nemet a szarra, ezért az összes autógyár ilyen és leszarják a minőséget és nem hajítják ki a gyártót, mint macskát szarni!
Vágom, tehát mert Te ellenzed a Kínában készülő Alfákat, már mindenki ellenzi, lásd királyi többes!
Vágom, mert Te összeggörcsölöd a több pénzt Alfára, ezért majd mindenki össze fogja és az Alfa nem megy tönkre!
Tibe2007-04-24 14:16:16 // 2772
Ebből viszont nem engedek :) Jazzt is raknak össze, a sógoromé ugyanis az sajna. Tavaly ősszel vette, a kereskedő is mondta különben hogy mióta ezeket kapják több a minőségi kifogás a tulajok részéről....
Azzal viszont egyetértek hogy ez a Honda hibája és nem a törököké.
Tibe2007-04-24 14:13:28 // 2771
Jó ezen nem veszünk össze :) Nyertél :)
Benőke2007-04-24 14:12:43 // 2770
Nyugi oda fogják vinni, ha gyengébb minőségű is.
Az olcsóbb ár überel mindent, nem akarok mesélni nagyon, de ízelítőnek mert mi is gyártunk olyat ami nem felel meg a minőségi elvárásoknak, mert csak autómata gépsorral menne úgy bizonyos emberi tényezők miatt, de mivel fele áron nyomjuk viszi a BMW igen a BMW... De más fricc autógyár is ugyan ezt csinálja... Illetve nem Fricc is.
Inkább beválallták a minőségi problémák adta költségeket.
Nem kultúrától függ alapvetően a dolog és már leírtam 100x hogy semmi baj nincs alapvetően Kínával csak te kötöd itt az ebet a karóhoz hogy nincs vele baj :) Csak az a baj hogy pontosan ugyan ezt mondja mindenki...
A mi cégünk is épít gyárat Kínában de autómata gépsor ról szó nincs, rizsmeghajtású lesz... Sőtt minden manuális lesz ami csak lehet. Ugyanis ha a gép elromlik, akkor karbantartást igényel. Ha egy ember megbetegszik, jön egy másik és minden megy tovább :) A Rizsmeghajtás persze csak irónia, mert nállunk Krumpli meghajtású, de a lényeg ugyan az...
Az autóiparban merőben más a helyzet, ha kialakult egy beszállítói sor egy autóra, akkor ha valakinél nincs megfelelő minőség nem mondhatják, hogy kösz akkor te kiesel, vagy ilyen szart mi nem veszünk át. Így vagy úgy de el kell simítani különben a vevő az életben nem kap autót. Ha nem tudják máshogy megoldani, akkor van autó visszahívás, vagy beválallják a költségeket...
Azt sem nem értem mért kell ilyen minden féle irányba terelni össze vissza a témát :) A Kínai Alfákat ellenezzük, persze csak akkor ha nekünk is ilyet akarnak majd eladni. Én inkább összegörcsölöm a több pénzt csak ne Kínai legyen...
Azmo2007-04-24 13:49:13 // 2769
Bár megfogadtam nem folytatom, de mégis....
Akkor ismét elmondom, a németek pontosan ugyanazt, ha nem jobb minőséget várnak el a kínai termelésnél is. Ha nem azt kapják, nincs szerződés, nem viszik oda a gyártósort,
Én abszolút nyugodt vagyok, mert pontosan ugyanazt a minőséget kapja (ha nem jobbat) a Bmw Kínában, mint Németországban, csak éppenséggel jóval olcsóbban. Itt nem érvényesül az olcsó húsnak híg a leve elv. Ott nincs ilyen hogy jajj nem kapok elég fizut ezért szar munkát végzek, kicsit lehet meg kellene nézned a keleti kultúrát, s munkamorált. Az európai odakerülne kb első héten kirugják, ha nem követi azt az eljárást, módszertant amit azok az emberek követnek. Sírva mondanak le Japánban és Kínában nagy cégek vezetői, mert szégyellik magukat, igaz a kínait valszeg agyon is lövik emiatt. Alapvetően úgy látom a saját tapasztalatod alapján ítéled meg azt hogy ott hogy folyhat a munka.
Szerinted Kínában nincs automata gépsor? Miről beszélsz? Olyan technológiai fölényben vannak ott is, hogy példát lehet venni róluk. Éppen erről beszéltünk eddig a topicban, illetve többen is említették. Szerinted a gazdaságuk azért van szinte vezető helyen, mert ahogy Te fogalmaztad rizsmeghajtású gépsoraik vannak??????
Minden autógyártó pontosan azt kapja Kínától amit megkövetel! Egy barátom jár ki, és rendel mindenféle ruhanemüt, meg apróbb cuccokat, amiket különböző standokon árul itthon. Megéri neki meghajóztatni onnan, ahogy nagyon sok vállalkozónak szintén megéri ez, mert el tudja adni jó áron a szart is, meg a jó minőséget is. Kimentek egy akkora területre, mint kb fél Bp (nem túlzok), ahol kis üzletek, boltok voltak. Ott lehet üzletelni, ott vannak a termékekből minták. De nem is ez a lényeg, csak felvezetés : a kis kínai megmondta, pénz kérdése minden, megkapja a jó minőséget, megkapja a ténylegegesen legjobb minőséget és megkapja a szart, valamint megkaphatja a szart a minőségi márka cimkéjével. Bármit és mindent megkaphatsz ott, így működik!
Úgy vélem több fronton el vagy tájolódva. Pontosan az ilyen mentalitás miatt tart ott akár a magyar, akár más európai gazdaság. Bár leginkább a magyarra utalok......
mesa2007-04-24 13:29:19 // 2768
Hiba :
Honda City-t rakják össze Törököknél, nem a Jazz-t
mesa2007-04-24 13:25:29 // 2767
OFF
Ja, erre gondoltál ?
EZT NEM A FERRARI ÉPÍTETTE.
Hanem a Pininfarina, megrendelésre.
"The fact that Ferrari just happens not to build the kind of car you want is not a problem. "
...
"Pininfarina was instructed to build a small run of seven cars. "
...
" Six of them went to the man who put in the original order, Prince Jeffrey of Brunei."
Szerintem nekem van igazam :)))
Ebben leírták, hogy a Ferrari nem csinál megrendelésre olyan autókat, amilyeneket a vásárlói akarnak. Ezt a problémát használta ki a Pininfarina.
A kérdés eldőlt.
http://www.classicdriver.com/uk/magazine/3200.asp?id=10779
Benőke2007-04-24 13:19:25 // 2766
Tudom hogy van benne nem Olasz alkatrész, emiatt vannak a problémák alapvetően ugye :)
Nem is azzal van a baj hogy máshol is tudnak jól tervezni, de akkor az nem Alfa lesz, mindegy hogy ráírják vagy sem...
Benőke2007-04-24 13:18:00 // 2765
A Kínai jó minőség is érdekes kérdés.
Az alapvető elvek le vannak fektetve ez igaz, szabványokba, meg minden féle munkautasítások vannak, auditok, meg egyebek, de ez azért nem azt jelenti, hogy pontoyan azt teljesítik mint amit kell, vagy amit előírnak.
Van egy határérték, amit nem lehet megfogni kézzel, és a határ értéken aluli termelést is el lehet fogadtatni bizonyos engedélyekkel, mert hiába rosszab minőségű a termék, attól még jóval kisebbet buknak rajta ha kiadják és megszívatnak vele egy vevőt mintha leállítatnák a termelést, mert valami épp nem jó minőségű.
Tehát légy gyugodt nem olyan minőségű atermelés mint Németosrzágban. nem az emberek bénák, nem erről sincs szó, spórolás hegyek mennek, amibe egy idő után bele unnak az emberek és fásultak lesznek aminek következménye a csökkenő minőség. Ha valahonnan elvisznek egy gyártást bárhova ott rosszab lessz a minőség kivéve a autómata gépsorok lesznek, na Kínában csak rizsmeghajtású gépsorok vannak... Egy full autómata gépsoron dolgozó egy egy precizitást igénylő folyamatra felkészített munkás sokkal jobban dolgozik, mint egyéb helyen ahol kapkodnak ide meg oda, ugye ezt nem kell ecsetelni.
Az kevés ha megkövetelnek egy alap minőséget, biztosak lehettek benne hogy gyengébb minőségű lesz ezt borítékolhatjátok, de azt is hogy egy Németországban készült vagy készülő Bömös jobb minőségű mint egy Kínában gyártott. Azt is borítékolhatjátok, hogy a Francia Rönó jobb minőségű mint a Kínai, de ugyan ez igaz a Hondára is.
Grando2007-04-24 13:04:26 // 2764
Csak egyetérteni tudok. A minőségbiztosításon múlik az egész.
Az olaszok "szigorát" ismerve azonban már nem vagyok annyira derűlátó. Bár ki tudja, maj' lássuk...
Egyébként pedig ha a Fiat konszern (beleértve az Alfát természetesen) kihagyja a kínai piacot, már el is kezdheti elásni magát. Vagy mi kezdhetjük el, mert annyiba fog kerülni, hogy lemondhatunk róla. Ez nem jó, de ez van...
kru2007-04-24 12:42:56 // 2763
Hiába minden minőségi követelmény a török Honda Jazz sajna nem olyan mint a Japánban készült.
De még mindig jobb, mint amit a brit Honda gyárban raknak össze (másik típust)...
Tommi2007-04-24 12:27:37 // 2762
Ha láttad a Ferrari gyárról a filmet, abban elmondták, hogy pl bármilyen színben lehet kérni az autót, a jelenlegi színekből, a gyár történetének korábbi bármilyen színéből, de egyedi kérésre akármit kikevernek :) Ha Te rózsaszín kocsit akarsz, azt is megcsinálják :)))
Tommi2007-04-24 12:25:44 // 2761
Pontosan ezt mondtam :) Hogy ő megteheti, de egy tömeggyártó nem.
Azmo2007-04-24 11:49:13 // 2760
Bocsássatok meg, de ez mind-mind azt mutatja, hogy se a Honda, se a Rönó nem követeli meg azt a minőséget, nincs minőségi ellenőrzésük. A Bmw pl miért tud jó minőséget gyártatni Kínában? Talán mert igenis megköveteli ugyanazt vagy még jobb minőséget is talán, mint amit akkor kapna, ha bajor földön csináltatná. Ezek MIND szerintem a gyár felelősége, nem pedig az országé! Ha szar Alfa kerül ki a kínai piacról, arról nem Kína tehet, hanem a Fiat konszert, hogy nem követelte meg a minőséget!
Tibe2007-04-24 11:40:55 // 2759
Mondjuk én tuti nem fogok venni kínai Alfát. Akármennyire is jó és olyan lesz stb.. Akkor inkább keresek egy másik márkát. Különben a Honda is gyártat pl. a Törökökkel. Hiába minden minőségi követelmény a török Honda Jazz sajna nem olyan mint a Japánban készült.
BeeGee2007-04-24 10:52:23 // 2758
Az Olasz autó attól Olasz hogy ott tervezik minden porcikáját, illetve
ott is pakolják össze.
Attól mert olaszban teszik ösze, hemzseg benne a külföldi alkatrész. Sőt, a formatervezője sem olasz a 146nak :) Ha szétszednéd a kocsidat, sok alkatrészre nem mad in italy feliratot találnál. Attol még szereted, én is szerettem anno, más is szereti. Egyre frissebb egy modell, annál több küldöldi alkatrészt találsz benne, és a végén kb meg semtudod mondani, h hol gyártották az autót.
Nyugi, az olaszok tudnak otthon is kevésbé vérpezsdítő motort hangolni (új jts-ek), és biztos tudnak külföldön is jó mocit fejleszteni.
Benőke2007-04-24 10:19:39 // 2757
Mondtam hogy alapvetően biztos jó, de nekem nem tetszik.
Nem fikáztam én... Ez csak egy egyéni vélemény...
Bennem nem kelt feltünést egy Fricc autó márka sokmilliós modelje...
Semmi izgalmasat nem látok benne, Biztos jól megy biztos kényelmes, de én ezzel most mit kezdjek? Tele vannak az utak velük.
Az Olasz autó attól Olasz hogy ott tervezik minden porcikáját, illetve
ott is pakolják össze. Ha máshol szerelik össze, akkor az már a vég kezdete attól tartok...
Egy Alfában vagy olasz autóban nem csak a minőség érzet ami a lényeg.
Akinek van 20 millája és egy 4 keréken guruló luxus autót akarnak venni nekik mindegy hogy melyik luxus autót veszik meg és azt hol szerelik össze.
Nem akartam sem leszólni sem megbántani a kínai ipart, szorgosak, ügyesek, nem hülye emberek, nem is ezzel van a baj, de őket baromira nem érdekli, hogy melyik autót rakják össze nekik egy újjabb 4 kerekű autó, ami a gazdaságukat erősíti. Alfának pedig annyiban előny hogy kissebb az összeszerelési költség.
Ha már motrot is fejlesztenek bele akkor vége...
Oda vész az amire azt mondjuk hogy Olasz autó...
Nem arról van szó, hogy nem tudnának motrot tervezni, vagy nem lenne jó a motor, de biztos hogy eltérő irányelveket követnének, mint amit az Olaszok.
Onnantól kezdve az csak egy Kínában gyártott autó lenne, most hogy Alfa név alatt fut attól az nem az lesz, már mint ami régen volt vagy ami most.
Van ott sok új feltörekvő gyár, így ha teljesen ott terveznének egyet és ott is gyártanánk az utolsó szögig, akkor az nem Alfa lesz, hanem csak egy új Kínai autó Alfa külsővel.
Akkor inkább vennék egy 4 keréken guruló koporsót, ütném vágnám, nem törődnék vele... Aztán a garázsba betolnék egy 1750/2000 GT -t, mert az még autó volt.
Lehet, hogy az autómat szorgos kínai vendégmunkás pakolta össze, de hogy nem csak kínai az is biztos... Illetve ez még teljesen Olasz és Alfa.
Tudom nem nagy szám, mert kicsi a motorja, meg sokan szidják, de én attól szeretem, minden KM -t élvezet vele menni. Nem minden szemben jövő autó ilyen... Sőtt szinte alig látni ilyet...
Nem azért vettem, hogy feltünősködjek vele, hanem mert ez tetszik.
Legutóbb is egy kopasz Ódi tulaj erősen körbe járta a Gumisnál, megkérte had nézze már meg belülről is. Ki volt fuxolva a gyerek rendesen. Azt mondta, h ilyen autót még az életben nem látott, de tetszik neki... :)
Xixo2007-04-24 01:20:08 // 2756
Azért attól nem tartanék, hogy beleszürkül az Alfa a "piacba". Igaz nekem se tecc annyira, hogy a Brera-Spider a 159-es arcát kapta meg (azért a GTV-Spider a mai napig ezerszer ütősebb!!!), de volt pl a Fiatnál is egy megingás a Stilos "korszakban", de most a Grandéval meg az új 500-assal ismét nagyot durrantottak. Ezért remélhetőleg az Alfa is kilábal majd a 156-166-147 faceliftekkel kezdődő kicsit unalmasabb korszakából. Szal kitartás!! :))
És itt van nekünk a 8C is, ha nem tetszene a többi!! :))))
Tibe2007-04-23 22:42:26 // 2754
Szarul tette be a képet, de ez egy kombi Ferrari akar lenni :) A linken ott van nagyban is a kép .
Tommaso 1592007-04-23 22:41:04 // 2753
Azért egy passat és egy Ferrari?:-))))
Tibe2007-04-23 22:39:10 // 2752
Meg is van :)
Itt a cikk : A brunei szultán évekig a világ leggazdagabb embere volt...
Tibe2007-04-23 21:58:09 // 2751
Megkeresem neked a linket és le fog esni az állad :)
mesa2007-04-23 21:50:43 // 2750
Én ilyenről nem hallottam. Ha valaki azt megcsinálta, az tutti nem a Ferrari gyár volt!!!
Köcsög araboknál létezik pink Rolls Royce is, pedig azt sem gyártott a gyár soha. Ennyit a turbánosok világáról...
Épp hogy arról híres a Ferrari, hogy éveket kell várni egy autóra, és csak olyan színben van amilyenben adják, nincs extra lista, nincs rózsaszín Ferka...
Mondj egy nem Rosso F40-es tulajt? Nincs olyan !
Láttam a Ferrari gyárról a filmet és pont hogy nem olyan, amilyennek leírod! Ott keményen megterveznek évek alatt minden egyes csavart, a világért sem tákolnának kombit vagy dízelt semmi pénzért!
Van annyi bevételük, hogy ne kelljen idióta vevők kéréseivel foglalkozniuk.
Ők a technológia finomságok rabjai, igyekeznek kompromisszum nélkül mindenből a legjobbat legyártani. Hihetetlenek.
Atesz19872007-04-23 21:20:30 // 2749
Biztos Magyarországról elszármazott barna-talpúról van szó, és dinnyét akar vele árulni. :DDDD
Ami egyébként nem is annyira abszurd, ha azt vesszük, hogy Szegeden a nagybani zöldségpiacon sokszor a zsír új passatból árulják a krumplit. :DDD Nem vicc!
Tibe2007-04-23 21:02:40 // 2748
A Ferrari rossz példa volt mert csinál egyedi megrendelésre is autókat. Csak pénz kérdése az egész :) Ha azt kéred hogy legyenkombi a Ferrarid akkor megcsinálják. Egy buzi olajsejknek pl. van ilyenje. Kombi Ferrarija, az ő külön kérésére csinálták :P
Tommi2007-04-23 17:11:47 // 2747
Vagy átmenni az OFF topicba vagy az OFFos verdákba :)))
Kompressz úr2007-04-23 17:10:43 // 2746
Lassan ezt a fórumot is be kell tiltani :)
Tommi2007-04-23 17:02:01 // 2745
Az a baj szerintem, hogy egy nagy autógyár nem építhet arra, hogy vannak hűséges vásárlói, mert azok általában a kisebb százalék, hanem sokat, sok embernek kell eladni.
Mert ha a Ferrari csak a rajongóknak készít autót (tudom ez kissé hülyén hangzik, de gondolom értitek hogy értem), ő megteheti, szarik a fogyasztásra meg az ISOFIX pontokra meg a pohártartókra :)
Tommi2007-04-23 16:59:18 // 2744
Jóvanna, csak húztalak :)))
mesa2007-04-23 16:57:29 // 2743
innen következik, hogy LEGYEN hátsókerékhajtás, transaxle móddal ! ;)