Tibe2007-05-04 14:05:08 // 2851
Mit szólsz Benőke eszmefuttatásához? Mivel az Alfa nem saját gyárat épít sztem is lesznek itt gondok jócskán.....
Azmo2007-05-04 14:02:04 // 2850
Már a 99% is megtiszteltetés, köszönöm, komolyan!
Ne higyje senki, hogy bennem nincs kételkedés, dehogy nincs, de nem látom ennyire borusnak a jövőt, ennyi!
Tedi2007-05-04 13:58:07 // 2849
Nyomósak az érveid és 99%-ig meg lettem győzve. Az 1% megmarad a hiszem, ha látom faktornak :)
Azmo2007-05-04 13:39:08 // 2848
Akkor olvass vissza, úgy gondolom megadtam akkor az érveket!
Tedi2007-05-04 13:37:31 // 2847
Én lennék a legboldogabb, ha erre kézzel fogható garanciát adnának és fasza lenne az összerakás ott is. Érvekkel engem meg lehet győzni :)
Azmo2007-05-04 13:37:26 // 2846
Erről már volt szó, nem belőlünk fanatikusokból fog megélni a gyár. A vevő és a fanatikus ebből két dolgot vehet észte szerintem, minőség javulást (kifejtettem többször, NEM fog romlani szerintem a minőség, ha igen, arról nem Kína tehet) és hogy lesz Alfa Romeo márka, talán úgy, hogy nem francia, német, angol cégek fognak hozzá gyártani alvázat, motort, belsőteret.
Tibe2007-05-04 13:36:25 // 2845
Nálad a pont! :) Ezzel maximálisan egyetértek!
Benőke2007-05-04 13:32:15 // 2844
A különbség viszont az hogy az Ódi saját beruházása révén áthozott egy halom elvárást is a gyáral egyetemben, és nem a magyar autógyártás fellegvárának számító egyik gyárában gyártják az autókat. Ami valószínűleg átlagban megüti a mércét.
Na most az Alfánál az a különbség hogy egy meglévő gyárban, meglévő mércékkel homlokegyenest más mércéket kéne bevezetni...
Biztos vagyok benne, hogy komoly gondot fog okozni...
(Nem feltétlen szabványokra gondolok, hanem műveletekre, hozzá állásra)
Azt nem tudom mi lesz az eredménye.
Az Alfának is azt kéne, ha már Kínába megy, akkor saját gyár, persze ahhoz sajna kicsi cég... Szóval marad a szerződéses partner...
Ilyen alapokon szerintem egyáltalán nem alaptalan a félelmünk, mert ok a szemszögemből elveszik az amit én Alfának gondolok, érzek...
Na de aki csak autót lát, neki mindegy csak ne legyenek állandó bosszantó nyavaják. Ha pedig lesznek, akkor csöbörből vödörbe estek...
Sok hűhó a semmiért...
Tibe2007-05-04 13:19:47 // 2843
Ebben igazad van, sok embernek fogalma sem lesz arról hogy az Alfát amit vesz nem olaszban csinálták. Különben szerintem a cég egyre inkább kezd beleolvadni a többi autómárka közé, úgymond elszürkülni. A 159-es erre az első lépés volt. Ez az autó már nem a sportosság jegyében készült, hanem arra fektették a nagy hangsúlyt hogy minél szélesebb réteg figyelmét felkeltse úgymond. Ez jó is meg rossz is :)
A másik hozzászólásra még reagálnék, a 7-es BMW nem rossz autó ezt senki sem mondta, de nézegess kicsit az utóbbi 2-3 évről megbízhatósági statisztikákat és látni fogod hogy a BMW bizony elkezdett lecsúszni.
TarP2007-05-04 11:26:03 // 2842
Jó kérdés, hogy ez-e a helyes út.
Elvileg a vevő ebből semmit nem lát, nem vesz észre.
Szóval ha eddig 159-est akart venni, jó eséllyel azt is fog.
Van egy kevés megszállott, aki utánajár, hogy mi honnan jön, ők meg majd választanak termékeket gyártási helyet is figyelembevéve.
Szerintem ez nem a többség. Boltban is kevés embert látni, aki azt figyelgeti, hogy hol készült a termék.
Az ár, esetleg az összetevők, kinézet... ezeket biztosan előbbre veszik.
Grando2007-05-04 11:18:16 // 2841
Na ennyit a világméretű, és csupán gazdaságossági elveket követő társadalmi berendezkedésről és a tendenciákról... :(
Azmo2007-05-04 11:17:25 // 2840
Ez már egy globális és más kérdés, most spec beszéljünk az Alfáról: nem tehet mást, mert beledöglik, ez ennyire egyszerű! Ha a Q. Management nem képes rendet tartani, megkövetelni azt amitől tényleg Alfa marad az Alfa, akkor az nem a kínaiak hibája lesz....
TarP2007-05-04 11:08:43 // 2839
Nem lesz szarabb.
Minden a Quality Management-en múlik.
De mi a faxér sír fél Európa azon, hogy gazdaságilag gondban vagyunk, ha semmit nem gyártunk?
Technológiát, anyagokat, minőségi termékek szerkezetrajzait...mindent átadunk Kínának, mert ott olcsóbb a gyártás.
Logikus, de utána mi mit fogunk csinálni? Papírozunk? Egy kontonensnyi managerre nem lesz szükség...
Azmo2007-05-04 11:03:33 // 2838
"Marchionne próbálja fedezni magát és folyton olyanokat nyilatkozik, hogy kötelező jelleggel átvetetik velük az EU-s normákat, meg szigorú minőségellenőrzési rendszereket fognak felállítani, de egyelőre szkeptikus vagyok"
és a kis kínaiak meg is fogják ezt érteni és teljesíteni is fogják....hihetetlen hogy tényleg azt képzelitek hogy most minden Alfa amit ott fog készülni szarabb lesz, szét fog esni :)) inkább már csak nevetek ezen, mert látom érvekkel nem lehet hatni, mert hát kiderült a 7-es bmw is szar hiszen Kínában készül az is...:D
TarP2007-05-04 10:59:54 // 2837
Az olcsó előállítási költség a vevő számára nem észrevehető.
Nézd meg a sportcipőgyártást. A Nike, Adidas... mindenki Kínában gyártat, az árak pedig nem lefelé mentek, az biztos...
Ha bekattanok lokálpatrijóskává, veszek egy Audi TT-t.
Ahhoz a motor is itt készül, meg mi is szereljük össze.
Xixo2007-05-04 01:35:24 // 2836
Kizárt dolognak tartom, hogy az olcsóbb előállítási költségekből mi is látunk majd valamit......
Tibe2007-05-03 22:18:09 // 2835
Szoktam olvasni mástól is ezeket az izzós dolgokat, meg hogy a számítógép kiírja hogy kiégett stb... Nemtom vagy én fogtam ki, de akár hiszed akár nem, az összes izzóm gyári hozzá se nyúltam soha és a számítógép sem írt ki soha semmit. Lehet kifogtam volna? :)
BeeGee2007-05-03 22:14:44 // 2834
Erről nem tudok mit mondani :) A mocinak még semmi baja, sőt 75Knál még hangja sincs a vezmódnak, jól fogyaszt, jól megy. De mondjuk ~10.000nél megadta magát az önindító, 15Knál stabrúd csere (érdekes, most 75nél még semmi baja) 50Knál kuplungcsere. Egy időben a tempomat se müködött (kis biztosíték miatt, ez nem is volt ügy). És tonnaszám fogyasztja az izzókat.
Ne értsd félre, így is teljesen elégedett vagyok, elnézem neki, de pl a csajomat már nehezebb arról meggyőzni, h nem csak szép az Alfa hanem jó is :)
Tibe2007-05-03 22:03:20 // 2833
Mondjuk én odafigyelek a kicsikére, hidegen nem hajtom, ha meghajtottam leállítás előtt megvárom míg kihűl a turbo, 10 ezrenként olajcsere évente szűrőcserék, 2 évente ami most lesz minden folyadékot kicseréltetek stb...:)
Tibe2007-05-03 22:01:06 // 2832
Lehet hülyeség de egy Alfaszervíz szerelő mondta hogy a dízel Alfák megbízhatóbbak mint a benzinesek. Milyen nagyobb gondjaid voltak?
BeeGee2007-05-03 22:00:23 // 2831
Ha igen, akkor meg azért :)
Tibe2007-05-03 21:58:27 // 2830
Ha addig nem nősülök meg akkor valszeg én is cserélek rá :)))
BeeGee2007-05-03 21:58:11 // 2829
Nekem 2,5éves és jópár garos javításon voltam már, nem csak apróságokkal :)
(Szerencsére fél éve megemberelte magát és semmi baja, sőt)
Tudom, h nem rosszabb más márkáknál, de ez azért van, mert európában minél újabb egy autó, annál szarabb a minősége :) Egyébként tökéletesen elégedett vagyok a minőséggel, igan nagy összehasonlítái alapom nincs, mert nem offolok sose, de annyira bírja a strapát a kisgép, amennyire szeretném.
De itt nem csak a működési minőségre, hanem az eldolgozásra is gondolok. Fejből kb 3-5 olyan csúf és kissé csúf hibát mutatok akármelyik új és régi alfán, amit meg lehetne szebben is oldalni (kárpit elvarrás, fényezés, burkolatok, stb)
Tedi2007-05-03 21:56:28 // 2828
Detto. Megvan, hogy mire fogom lecserélni a 145-öst :))
Tibe2007-05-03 21:54:57 // 2827
Na igen az már tényleg a vég ha fejleszteni is a kínaik fejlesztenék :P
Mellesleg a kis Racer nagyon bejövős nekem is :)
Tedi2007-05-03 21:53:12 // 2826
Addig jó, amíg csak gyártják. Ha már fejleszteni is ott fejlesztenek, akkor....akkor nemtom :) Nem akarok más márkát választani :D
Tedi2007-05-03 21:52:28 // 2825
Joggal mondod ezt, az biztos :) Én kicsit szemellenzősen azt mondom, hogy a lelkemnem nem tesz jót, hogy tudom, Kínából jött a vas.
Abban viszont igazad van, hogy a kínaiakat nagyon gyorsan bel lehet tanítani normális munkára, míg a digókkal azért nem ilyen egyszerű bánni. Ki kell nyalni a seggüket :)
Tibe2007-05-03 21:51:51 // 2824
Szerintem előbb utóbb más modelleket is fognak gyártani ott.
Tibe2007-05-03 21:49:24 // 2823
Az első mondatot meg sem hallottam :) A mai Alfák semmivel sem rosszabbak mint a Bmw vagy Audi vagy bármelyik autó. Nekem júliusban lesz 2 éves a gép, napi szinten használom és a kötelezőn kívül nem volt baja. Illetve annyi hogy volt egy gyári visszahívásom szoftvercsere miatt.
Szal jelenleg az új Alfák minősége nem rosszabb mint akármelyik másik autóé.
BeeGee2007-05-03 21:48:19 // 2822
Ha mondjuk a nemrég publikált lesirajz szerint megvalósulna az Alfa Junior (vagy Racer) pont lesz@rnám, h kínai. Nem is bszélve ha valami kis v6 TB mocit is beleálmodnának.. :) 159 amúgy sem kéne, hogy olaszban szerelik :)
BeeGee2007-05-03 21:45:46 // 2821
Azért valljuk be, hogy az Alfa minőségét nem lesz nehéz elérni máshol. A kínaiak kurva gyorsan tanulnak, ha akarnak Lásd: pár év alatt már tudnak olyan fos autókat gyártai, mint európa 20-30 évvel ezelőtt, még egy pár év és ugyanolyan technikai szinvonaluk lesz, mint európában (usa-t meg le is körözik). Más kérdés, hogy izlésük és presztizsük nem lesz az autóknak, de az kb a Roewe baja lesz. Attól nem félek, h sokkal rosszabbak lesznek az európai modellek kínában összeszerelve, mint egy lengyel vagy török összeszerelésű.
Tedi2007-05-03 21:40:15 // 2820
Emiatt félek én is. De szerintem a digók sem tudják még, hogy mibe vágtak bele. Marchionne próbálja fedezni magát és folyton olyanokat nyilatkozik, hogy kötelező jelleggel átvetetik velük az EU-s normákat, meg szigorú minőségellenőrzési rendszereket fognak felállítani, de egyelőre szkeptikus vagyok. Majd kiderül...
Tibe2007-05-03 21:16:32 // 2819
Sajna ez van, jönnek a kínai Alfák, és a nyakamat merem rá tenni hogy nem tudják hozni ezt a minőségi szintet mint ami most van. Kell pár év amíg "beindul" a gyár és felhozzák ezt a szintet ahol most az olaszok tartanak.
Az a gáz hogy ha életben akarnak maradni akkor vmit kellett lépni. De sztem ez az egyik legrosszabb lépés volt :P
Magánvélemény, bármennyire is szeretem az autómat és az Alfát, az tuti hogy kínai Alfát nem fogok venni, inkább átpártolok vmi másik márkához..... :(
Tedi2007-05-03 20:51:39 // 2818
De egyébként ki volt az Alfa utolsó olyan vezetője, aki nem akarta a márka addigi imidzsét(sportosság- Kalbfell, olaszság-Macchione vagymianeve) lerombolni?
Szerintem a Kalbfell elődje, Daniele Bandiera. Ő volt a fővezér a 156-147-166 vonulat fénykorában. A mostaniról, Antonio Baravalléról meg fogalmam sincs, hogy mit akar csinálni az Alfáról. A fontosabb ügyekben mindig a Sergio Marchionne nyilatkozik, ő viszont a Fiat Auto vezére.
Vikking 3112007-05-03 20:39:44 // 2817
Én is remélem. De egyébként ki volt az Alfa utolsó olyan vezetője, aki nem akarta a márka addigi imidzsét(sportosság- Kalbfell, olaszság-Macchione vagymianeve) lerombolni? Talán amikor a 156-166-147 vonulat EREDETILEG kijött, akkor nem volt így... De azóta... A 159-Brera hájasságával, meg ezzel a Kínába telepítéssel nem tudom mi a céljuk... Vagy az lesz, mint a WTCC-ben, hogy addig gyengítik az Alfát, míg a Fiat kell oda is? Milano-Torino ellentét?:D Na de komolyan, a Lanciát sikerült kivégeznie a Fiatnak... A következő az Alfa lesz?
Tedi2007-05-03 20:07:39 // 2816
Ez tény :)
Én azért még reménykedem, hogy nem fog erre sor kerülni. Konszern szinten nem lenne meglepő egy ilyen pálfordulás.
Vikking 3112007-05-03 20:06:26 // 2815
Na de azért mégiscsak közelebbi, mint csinghajmunkjujjó, ahol ezentúl fogják...
Tedi2007-05-03 19:50:09 // 2814
Milánóban tudtommal már gyár nem is működik, Pomiglianoban szerelik össze az Alfákat.
Benőke2007-05-03 18:56:47 // 2813
Elég szomorú ez...
Szar lesz de legalább olcsó mi? :(
Vikking 3112007-05-03 18:23:44 // 2812
Na jah, csak amikor pl a 7-es bmw gyártását odavitték (ha jól tudom, ott van...), akkor nem hetekig minden autós lap arról szólt. Most meg mindenki folyamatosan ezzel jön , totalcar, a5, vezess, stbstb. Sztem nem sokan tudják, hogy a VW-t ott gyártják. Ha nem is mindet. De ez amúgy azt fogja jelenteni, hogy végleg bezár a milánói gyár is? Nem csak a motorgyár? Mert az tényleg remek lesz. Szóval a baj az, hogy mindenki erre veri magát, mi meg csak összehúzhatjuk a s*ggünket, minden németpresztízsautós ezzel fog jönni, hogy egyre sz*rabbak, eddig is azok voltak, eztán meg méginkább az lesz. El lehet kezdeni magyarázni, hogy ááá nem az van, meg nem így lesz ez, de majd pont ők fogják elhinni, meg méltányolni, mi? Á, ez a sergio is elég nagy hülyeségeket csinál... Még tán jobb volt Karl-Heinz... Na. Jól kimérgelődtem magamat.
Tedi2007-05-03 18:16:45 // 2811
Nalátod. Ha megéri a gyártónak, akkor oda fognak menni. És hát melyik az a gyártó, amelyiknek nem éri meg a qrva olcsó munkaerő. Kicsi átképzés, kicsi agymosás a gyártási minőség miatt és voilá.
BeeGee2007-05-03 12:53:34 // 2809
Nem kell sokat várni, h más gyártó is odaköltözzön. VW, pug, de még a mergára is fogadni mernék.
mesa2007-05-03 12:46:25 // 2808
Mostantól az ellentáborból mindenki ezzel fog viccelődni ...
Ilyen szar stratégiai döntést :(
BeeGee2007-05-03 12:20:50 // 2807
Pörögnek az események
Innen legalább olcsóbb lesz usába tolni az alfákat :)
TarP2007-05-02 10:13:16 // 2806
A vezess.hu-n A Fiat Bravo Abarth-ot 220lóerős 1.8Tvel is mondogatják.
Ez a motor biztos, hogy benne lesz a Racer-ben és az új 149-ben is.
Xixo2007-04-27 01:37:39 // 2805
Ez igen!! Tudnak ezek a kínaiak!!! :))))
mesa2007-04-26 14:10:33 // 2804
150 Le alatt nem hiszem, hogy lenne. Azt a szintet már a Puntok is hozzák 1.4T-vel ...
Benőke2007-04-26 13:43:19 // 2803
Nem kéne elkiabálni de 1,8 -as 230 lovas Túrómotrot hallotam/olvastam...
Lehet kacsa, lehet nem. Nem tudom...
TarP2007-04-26 13:27:39 // 2802
Természetes, hogy meg kell néznipróbálni élőben.
Addig csak találgatunk. Pl én várok bele valami kis 200ló fölötti turbómotort, de majd meglátjuk.
Azért az Alfa a sportos modelleket elhanyagolta az utóbbi években, talán most visszatér egy IGAZIVAL :)