de bakter, en ulok abban a szegeny vasban... azert ha azt mondom h a pro gps ennzit mond, a kocsi meg 5ot elcsal akkor miert baromsag amikor egy eve igy van?
ezek az en ertekeim, en nem azt mondom meg h te kocsidban ez meg ez van, hanem a sajatomat
nem oktattam ki senkit, nem hulyeztem le senkit... megis kapom az ivet...
en sem magyarazom meg neked h mi hogy helyes a vezerlesedben mert a tied
foleg mert tudom h jobban ertesz hozza
plusz mentsegem legyen a pl amikor M7rol beerek pestre, a part utan van egy 100as tabla... kocsi mutat 105 GPS 101 es a sebessegmero is 101
es nem csak ez az egy az elo pelda erre
van h hulyeseget mondok, mert nem lehet a kocsi alatt egesz nap... de azert ilyen fakerek szintu dolgokat had tudjak mar a sajat kocsimmal kapcsolatban :D `sszameg :D
ja es akkor tanuljak is ma valamit... mi a f.... az a fospel?
Szerintem azért írták azt, amit, mert nincs igazad. Az Alfák órája pl meglepően pontos a fospelekéhez képest.
Típustól, de konkrét példánytól és konkrét gumitól is függ az, hogy mit mutat a km óra. Ha kopottabb a gumi, hiába váltóméret (vagy gyári), már többet mutat...
Hidd el, nem volt itt bántó szándék, de tényként állítottál olyat, ami azért egyáltalán nem biztos, hogy úgy van.
Lásd a fordulatszámmérő csalását (Warbi most írt róla!!) , a benzinmutató csalását (Nekem mostmár konstansan hazudik 6-8 litert mínuszba), a hőfokmutató csalását (Olvasd el a 156 topikot...)...
Mindegyik különbözik konkrét darabonként is minden autón...
Ezért nem lehet tényként leírni az 55 helyett 50-et. Nekem pl 1-2 km/h-t csal az órám általában az én gps-em szerint. Lehet, hogy másik gps szerint másik irányba csal.
Vagy bármi...
Na mindegy, no offense, csak kifejtettem, amit a többiek nem hinném, hogy ki fognak.
az en kocsimban 4500nal mar talan 140-150 van... de nem akarok hazudni
Benőke
tudom h mennzire pontos a GPSem es pontos
kesessel, de pontos...
130 kerek 4000 R15nel
am is nem azon a 10 RPMen fog mulni :D hanem mondjuk 500on :D
am ja, nekem is kellett tavaly cserelni mert betapadt :D
mreni
miutan lebaromsagozol fejtsd is ki h miert, mert ne csodalkozz ha felhaborodok...
G-Burt
ruhellem azt a hazug smilet a mondat vegen amikor kozlik h szerintuk tevedek...
vagy szolj be, vagy vigyorogj, de ne vigyorogjon senki a kepembe ha "beszol"
amugy meg mi a p.csa van veletek? kajak hanyok ettol ami itt megy... mindenki ku.vara ert hozza latom
szegyenlem magam helyettetek... megy itt a megmondas mindig
bocs G-Burt, nalad fogyott el a turelmem, felb.sztak
ne vedd magadra, de ha vmit elkezdesz, fejezd is be pls
ennek az egesz topicnak egyre sz.rabb a hangulata... es ez nem az en hibam...
ideje lenne eszre venni magatokat azt hiszem
kezdem megerteni azokat akik olvasnak de nem kommentelnek
sok embert tisztelek itt a magatartasa es a viselkedese miatt, de ez nem allapot...
ezt pedig aki folytatni akarja velem, az a falamon tegye, ne itt
Ja, és a fordulatszám mérőben sem kell vakon bízni, az is simán csal! :-) A manuálból kinéztem a jtd áttételeket is, és sehogy nem stimmelt azzal amit számoltam a táblázatomban. 100-200 1/min csúszás volt benne, én is fotókról, videókról néztem vissza. Aztán FiatEcuScannel ránéztem, olyan 150 1/min különbséget mutat a mutató és a laptop a 3000 körüli fordulatnál. A mutató többet mutat, mint a fordulat jeladóból dekódolt ECU szerinti fordulatszám! Lentebb kisebb eltérés van, az alapjáratnál már eldönthetetlen hogy többet mutat e.
A táblázatom szerint ezzel a gumival az 1.4TS-nek 132km/h, az 1.6/1.8-nak 126km/h, a 2.0TS-nek 128km/h. Ennyi a különbség. Mivel az 1.6/1.8/2.0 gumija inkább a /55, nagyjából ugyanott van mind. Kivéve ha mégsem épp az a váltó került rá mint a manuál szerint kellett volna, a tied a manual szerinti 1.6/1.8 váltónak felel inkább meg. Ki tudja hogy van ez, mi volt épp a raktárban :-)
1,4TS nek nem a 195/55 r15 a gumi mérete hanem a 185/60r14 a gyári és ehhez a 195/50r15 a váltó mérete. Bár nem nagy a különbség a /50 és a /55 között.
130km/h nál 4000 felett van a mutató. Ez tuti :) Hogy valójában ez mekkora sebesség azt nem tudom. Érzésem szerint 120-125 körül lehet a valóságban...
Vicces, de az én váltóáttétel gyüjteményemben az 1.4TS áttétele a leghosszabb. Ez 4000-nél 5-ösben 137-et megy 195/55r15 gumikon, vagyis 140-et mutat kb az óra. Fura amúgy, mert az első 4 fokozat minden TS-nek ugyanaz, az 5-ös különbözik attól függően, hogy 1.4, 1.6/1.8 vagy 2.0. Ezen kívül a difik iskülönböznek, és az 1.4-é a leghosszabb, így bár az 5-ös áttétele rövidebb, mégis az össz áttétel hosszabb.
Persze fogalmam sincs már hogy honnan szedtem az áttételeket. Bár de rémlik...IGEN, megnéztem a manuálban.....:-D
Uram, kioktató hangnemre, szemtelen közbeszólásokra, pofátlanságra, és mellébeszélésre a főiskolán (pszichológia tantárgy keretein belül) komoly kiképzést kaptunk ;) elnézést ha néha ezekből kijut nektek is. :D
Bakker, talán mert belehelitek:)) A főtőradiátor szivárgás más azért, ott nagyon durván párásodik, és általában büdös, szóval elég könnyen kiszúrható:)
Oké- Oké, be ne kapjál, csak azért kérdeztem mert bár lehet az én hülyeségem, ha többen ülünk a gépben és nem (megyaventillátor) akkor gyorsan párásodik...
Egy ideje gyöngyözött a radiátor és pont a kompjúter ázott miatta. Részletezzem még? :D A Blogomban most írtam le :D
Csak gondoltam szólok, hogy senki se habozzon megvizsgálni mielőtt ilyen galiba lenne belőlle :D A radiátor olcsóbb mint a szívás utánna...
Nekem pl. volt mindkettő, de mivel fotó csak papíron van róluk, így nem raktam fel őket. Lehet, hogy aki nem most kezdett alfázni, az hasonló cipőben jár?!:)))
Mérget tehát ne vegyél arra, hogy neki is fenn van mindene a múltból.
Viszont köszönöm a tájékoztatást a közösségi oldal rejtelmeiről, újfent sokat tanultam:))