Piritu - 1.000.0002013-04-02 20:24:49 // 131951
A 2005-ös 156-omban is TS volt.
atesssz2013-04-02 20:23:36 // 131950
áh, ennek már csak a motorjára költöm a kötelezőket, gyűjtök 59-re :P
Marklar1552013-04-02 20:22:36 // 131949
Nem hiszem. Már megint tök szar időt mondanak... :/
Buksi2013-04-02 20:22:03 // 131948
Most hétvégén vasárnap nem leszel kint Érden? :-)
Marklar1552013-04-02 20:20:04 // 131947
Olyan má van. :) V8 triturbó :)))
Marklar1552013-04-02 20:19:37 // 131946
A nagy számok törvénye alapján meg inkább túl sok a TS halál. Szerintem az a kivétel, ha nem döglik meg... :) Neked még mákod van... :)
(De írtam a blogomban, hogy "számítottam" rá megvételkor. Meg az ára alapján "természetes" is.Csak kivárhatta volna mire meg van a tartalék motor...)
Amúgy 94/5(?) - 2004 ig gyártottak 16V TS... :)
(De írtam a blogomban, hogy "számítottam" rá megvételkor. Meg az ára alapján "természetes" is.Csak kivárhatta volna mire meg van a tartalék motor...)
Amúgy 94/5(?) - 2004 ig gyártottak 16V TS... :)
Marklar1552013-04-02 20:15:41 // 131945
Nem fejlődök vissza... ;)
Zsolt1552013-04-02 20:09:08 // 131944
Nálad hogy áll a szervíz? Sikerült már elvégezni a paripán?
Zsolt1552013-04-02 20:07:32 // 131943
Ezen is jól mutat. :-)))
karika1552013-04-02 20:06:21 // 131942
VÉ6 bele,meg biturbó :))
Zsolt1552013-04-02 20:06:15 // 131941
Nagy számok törvénye. Ennyi. 145-146-155-156-166-ban volt TS motor. Biztosan készült belőle pár millió darab. Most az, hogy abból pár száz darab megadta magát, még egyáltalán nem jelent semmit.
Sajnos az anyagiak miatt az itthoniak közül sok az alig szervízelt, míg a külföldiek között sok a leharcolt. Meg kilométer is van bennük gazdagon. A legfiatalabb 156 is 8, míg a 155-s 16 éves.
Ha a VM dízel vagy a TS között kellene választanom, akkor én is a TS választanám. :-)))
Sajnos az anyagiak miatt az itthoniak közül sok az alig szervízelt, míg a külföldiek között sok a leharcolt. Meg kilométer is van bennük gazdagon. A legfiatalabb 156 is 8, míg a 155-s 16 éves.
Ha a VM dízel vagy a TS között kellene választanom, akkor én is a TS választanám. :-)))
karika1552013-04-02 20:04:04 // 131940
nálatok má nyár van? :)
Kicsu2013-04-02 19:43:44 // 131939
:D :D
Megy a háztól. Nem csinálok gondot magamnak.
Megy a háztól. Nem csinálok gondot magamnak.
GT Ɨ|ѯ2013-04-02 19:43:34 // 131938
Tisztára mint a kormos:-)
csomagtér tetejére valamit?...
csomagtér tetejére valamit?...
TSiga ( I am the TSIG)2013-04-02 19:33:24 // 131937
Motorvezérlés kábelköteg átnéz+ gyújtáskapcsoló elektronika csere.
+ "profi" szerelőt nyakonvágni péklapáttal.
a golfütő is jó
meg a csákány
meg a féltengely
meg a vizes bőrszíj
meg a rotakapa
meg a kockamedúza
meg a kaktusz
meg a gumicsírke
...
+ "profi" szerelőt nyakonvágni péklapáttal.
a golfütő is jó
meg a csákány
meg a féltengely
meg a vizes bőrszíj
meg a rotakapa
meg a kockamedúza
meg a kaktusz
meg a gumicsírke
...
TSiga ( I am the TSIG)2013-04-02 19:28:43 // 131936
MAP szenzor?
TSiga ( I am the TSIG)2013-04-02 19:27:14 // 131935
Mivel nem tudom megkülönböztetni a td-t a 16v-től, csak a "gyerekfék" alapján csak a 16V lehet. :-)
TSiga ( I am the TSIG)2013-04-02 19:25:38 // 131934
"Motorkódoztatni" + 8V motor bele+chip.
Annál még az 1.7 8V is jobb. :-)
Annál még az 1.7 8V is jobb. :-)
Marklar1552013-04-02 19:03:27 // 131933
szokodi72 válasz | megnéz | könyvjelző 2013.04.02 01:27:46 © (208224)
Sziasztok
Tanácsot ill. véleményeket szeretnék kérni tőletek. Adott egy 156 1.6-os motor, aminek kifigyelt az oldalán a hajtókar. Kérdésem, hogy mit javasolnátok ebben az esetben: komplett motor, csak egy másik blokk, vagy lehetne-e nagyobbat belerakni?
És mik lehetnek a különféle megoldásoknak a buktatói, mire kellene figyelni (pl. elektronika, felfogatások, stb.)?
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Sziasztok
Tanácsot ill. véleményeket szeretnék kérni tőletek. Adott egy 156 1.6-os motor, aminek kifigyelt az oldalán a hajtókar. Kérdésem, hogy mit javasolnátok ebben az esetben: komplett motor, csak egy másik blokk, vagy lehetne-e nagyobbat belerakni?
És mik lehetnek a különféle megoldásoknak a buktatói, mire kellene figyelni (pl. elektronika, felfogatások, stb.)?
Válaszaitokat előre is köszönöm.
atesssz2013-04-02 17:53:56 // 131932
Thomika2013-04-02 17:47:38 // 131931
Az jó kérdés! Olyan, mintha össze lenne kötve a két fő csati a gyújtásnál....
Buksi2013-04-02 17:09:56 // 131930
Így már értem! :-DDD
Kicsu2013-04-02 16:29:12 // 131929
Az ok,de kihúzott csatikkal miért világit a töltés visszajelző,és az alapjárati is búg.
Gyozi1552013-04-02 14:55:02 // 131928
igen, addig normális, megy szépen míg eléri a 0,5 bart, aztán vége
Thomika2013-04-02 14:43:53 // 131927
Őszintén...eléggé el vagyok bizonytalanodva....Nem tudom, megéri-e kockáztatni...
Egy pontos leírás: :)
"Amikor fékfolyadékokról beszélünk, a fékolaj megnevezés megtévesztő lehet, mert a legcsekélyebb motorolaj szennyeződés is tönkreteheti a fékberendezés gumialkatrészeit.
A fékfolyadékok minőségét a következő fizikai és kémiai tulajdonságokkal tudjuk leírni. Forráspont, vegyi semlegesség, vízzel való összeférhetőség, gumiduzzadás, egymással való keverhetőség és kenési képesség. Ezeknek a tulajdonságoknak szigorú határértékei vannak, ettől eltérni nem lehet. A fékfolyadékkal szemben támasztott követelményeket a SAEJ 1703 szabvány foglalja össze. A szakmában azonban nem a SAEJ besorolásai terjedtek el, hanem az amerikai közlekedési minisztérium által meghatározott DOT szabványok. A DOT alapvetően két nagy csoportba sorolja a fékfolyadékokat. A glikol bázisúakat DOT 3 és DOT 4 számokkal jelöli. A szilikon bázisúakat pedig DOT 5-tel. A legmodernebb fékfolyadékok a DOT 5.1-esek, mivel ezek már nem tartalmaznak szilikont sem. A különböző DOT osztályú fékfolyadékokat nem szabad egymásra önteni, összekeverni. Az ABS-szel szerelt autókba pedig tilos DOT3-as teljesítményszintű fékfolyadékot tölteni!
A fékfolyadékok gyakorlatban történő alkalmazása jármű-illetve fék specifikusan történik, a jármű-vagy a fékrendszer gyártó előírásainak megfelelően.
A glikol bázisú fékfolyadékok higroszkopikusak és már a környezeti levegővel érintkezve is egyre több vízzel telítődnek. E tulajdonság pedig károsan befolyásolja a fékfolyadékok forráspontját. Valamint ez a fékfolyadékba keveredett víz, amely 0 C°-on megfagyhat, 100 C°-on pedig felforrhat, nem képes elkülönülni, így a legcsekélyebb víztartalomnál is lecsökken a fékfolyadék forráspontja."
Egy pontos leírás: :)
"Amikor fékfolyadékokról beszélünk, a fékolaj megnevezés megtévesztő lehet, mert a legcsekélyebb motorolaj szennyeződés is tönkreteheti a fékberendezés gumialkatrészeit.
A fékfolyadékok minőségét a következő fizikai és kémiai tulajdonságokkal tudjuk leírni. Forráspont, vegyi semlegesség, vízzel való összeférhetőség, gumiduzzadás, egymással való keverhetőség és kenési képesség. Ezeknek a tulajdonságoknak szigorú határértékei vannak, ettől eltérni nem lehet. A fékfolyadékkal szemben támasztott követelményeket a SAEJ 1703 szabvány foglalja össze. A szakmában azonban nem a SAEJ besorolásai terjedtek el, hanem az amerikai közlekedési minisztérium által meghatározott DOT szabványok. A DOT alapvetően két nagy csoportba sorolja a fékfolyadékokat. A glikol bázisúakat DOT 3 és DOT 4 számokkal jelöli. A szilikon bázisúakat pedig DOT 5-tel. A legmodernebb fékfolyadékok a DOT 5.1-esek, mivel ezek már nem tartalmaznak szilikont sem. A különböző DOT osztályú fékfolyadékokat nem szabad egymásra önteni, összekeverni. Az ABS-szel szerelt autókba pedig tilos DOT3-as teljesítményszintű fékfolyadékot tölteni!
A fékfolyadékok gyakorlatban történő alkalmazása jármű-illetve fék specifikusan történik, a jármű-vagy a fékrendszer gyártó előírásainak megfelelően.
A glikol bázisú fékfolyadékok higroszkopikusak és már a környezeti levegővel érintkezve is egyre több vízzel telítődnek. E tulajdonság pedig károsan befolyásolja a fékfolyadékok forráspontját. Valamint ez a fékfolyadékba keveredett víz, amely 0 C°-on megfagyhat, 100 C°-on pedig felforrhat, nem képes elkülönülni, így a legcsekélyebb víztartalomnál is lecsökken a fékfolyadék forráspontja."
karika1552013-04-02 13:30:57 // 131926
na igen vmi ilyesmire gyanakodtam én is a vákuum miatt,
mert nekem is furcsán jobb lett az autó,miután szétszedtem kipucoltam a pillangószelepházat( kis levegőjáratokkal stb),bár akkor elég sokmindenhez nyúltam(akksisaru le,csatik, kábelek,LMM tisztítás,alapjárati M puci viszont ezeket máskor is megejtettem már és utána nem volt ilyen változás...)
mert nekem is furcsán jobb lett az autó,miután szétszedtem kipucoltam a pillangószelepházat( kis levegőjáratokkal stb),bár akkor elég sokmindenhez nyúltam(akksisaru le,csatik, kábelek,LMM tisztítás,alapjárati M puci viszont ezeket máskor is megejtettem már és utána nem volt ilyen változás...)
katbal2013-04-02 13:20:36 // 131925
Itt a fékolajos-motortisztítós cikk.
A fékolaj szerintem biztos nem vízbázisú. Pont azért kell cserélni, mert az évek során felvesz valamennyi nedvességet a levegőből és lecsökken a forráspontja.
A fékolaj szerintem biztos nem vízbázisú. Pont azért kell cserélni, mert az évek során felvesz valamennyi nedvességet a levegőből és lecsökken a forráspontja.
Thomika2013-04-02 12:45:59 // 131924
Valószínűleg kapott egy sallert a gyújtáskapcsoló végén lévő elektronika. Az nem olyan vészes, kb. 3000Ft, csak vigyázni kell a cserénél, hogy a kormányzár működjön utána is! Az lapjárati motor is lehet, hogy cserés lett..Bár az nem szokott túl gyakran megdögleni.
Thomika2013-04-02 12:42:28 // 131923
Megnéztem kiszedve a főfékhengert, még gyári volt! :P Eddig bírta. Úgy tűnik a nagy fékesítés azzal járt, hogy előjött minden xar, ami a fékrendszerben lehetséges! Viszont amin meglepődtem, hogy a 16V-kben már mindegyikben a 22,2mm-es főfékhenger van, mind1,hogy 257-es vagy 284-es tárcsával szerelt. Pedig anno volt 20,5- 21,5 (talán) meg 22,2mm-es belső átmérővel. De hogy minek, azt nem vágom...
Kicsu2013-04-02 12:40:00 // 131922
Meg volt a próba. Megy nem fulákol,pörög tiltásig.
DE... Ha bemelegszik ugrál az alapjárat 1000-2500 között,hibát nem ir.
Ha leveszem a csatit az alapjárati motorról akkor fix 1000 a fordulat,hibát dobja alapjárati nyitó/záró tekercs egyértelmű de az ecu teljesitmény fokozat hibát nem értem.Mindezek ellenére megy.
Sokáig nem tartott az öröm. NEM lehet leállitani. Csak ha a gyújtáskapcsolóból kihúzom a csatikat akkor áll le és még akkor is világit a műszervalon néhány dolog.
DE... Ha bemelegszik ugrál az alapjárat 1000-2500 között,hibát nem ir.
Ha leveszem a csatit az alapjárati motorról akkor fix 1000 a fordulat,hibát dobja alapjárati nyitó/záró tekercs egyértelmű de az ecu teljesitmény fokozat hibát nem értem.Mindezek ellenére megy.
Sokáig nem tartott az öröm. NEM lehet leállitani. Csak ha a gyújtáskapcsolóból kihúzom a csatikat akkor áll le és még akkor is világit a műszervalon néhány dolog.
Thomika2013-04-02 12:39:21 // 131921
Na ez is válasz lehet! De nem volt beragadva, csak a bal oldali hátsó fékcső dugulva, emiatt fogott egyfolytában a hátsó fék. De az még a főfékhenger előtti héten cserélve lett. Szerintem azért fosta el magát a főfékhenger, mert túl sokáig jártam a befogott, hátsó fékkel és egyfolytában nyomás alatt volt.. Csak hogy tiszta legyen: Hátsó kis fékcső eldugult. Ha tapostam a féket, átpasszírozta rajta lassan a folyadékot, de vissza már nem volt olyan erő, ami ezt megtette voln,a így a dugattyú kinyomva maradt, ettől folyamatosan fogott a bal hátulja.. jobbo ldalon meg a kézifék kötél rohadt be, ott az fogta féket...de ez már 2 hónapja ki lett kötve. Utána derült ki a dugulás probléma. Aztán elmentem 1 hónapja síelni, mire hazajöttem 5 nap alatt teljesen elengedett a főfékhenger, így az is le lett cserélve. Most faintos a fék, nagyon jó fog még 100-110-ről is egész komolyan lassul. :)
Thomika2013-04-02 12:33:20 // 131920
Talán annyiban van/volt összefüggés, hogy a szervó dob felöli végén átszakadt a főfékhenger és tolta bele a fékfolyadékot a dobba. Hónapok óta éreztem, hogy picit ingázik az alapjárat, fékezésnél is csinált furcsaságokat. gázadásnál mindig picit fáziskéséssel vette a lapot. (Ha pl. szuszog a féked, járó motornál pumpálod a féket, akkor ingadozni kezd az lapjárat! Ez arra utal ,hogy a vákuum nem jó. És nem tudom hogyan, de hatással van ezekre. Még nem sikerült utána járnom, mitől van ez. Mindenesetre 2 hete Jani lecserélte a főfékhengert, és azóta teljesen máshogy viselkedik az autó. Sokkal szebben jár, egyből veszi a fordulatot, és mintha visszatért volna belé az élet... :)
karika1552013-04-02 12:19:32 // 131919
Aha..így mán értem... :-D
süsnye2013-04-02 12:19:23 // 131918
lehet, h nem volt jó a főfékhenger és a szervódob közti tömítés..
Fairlane2013-04-02 11:08:03 // 131917
Most mit értetlenkedtek? :D
Eddig be volt ragadva a fékhenger, befogott a fék, nem ment a vas.
Most nincs beragadva, nem fog be, megy a vas... :P
Eddig be volt ragadva a fékhenger, befogott a fék, nem ment a vas.
Most nincs beragadva, nem fog be, megy a vas... :P
Buksi2013-04-02 11:06:19 // 131916
Mi vaaan?? Egy új főfékhengertől jobban megy a vas? Kicserélem én is! :-DDDD
Nem írtál el valamit? :-)))))
Nem írtál el valamit? :-)))))
karika1552013-04-02 09:13:00 // 131915
Perfect! :)
csak a főfékhengert meg a gyorsulást nem értem...
(lemaradtam vmiről?)
csak a főfékhengert meg a gyorsulást nem értem...
(lemaradtam vmiről?)
Thomika2013-04-02 08:46:22 // 131914
"Mert hülye azé nem vagyok!" :) Természetesen megkérdeztem Janit erről a kérdésről, bár konkrétan ezt a cikket nem találtam a Totalcar-on, Ő határozottan lebeszélt erről! A fékfolyadék egy vizes bázisú cucc, nem biztos, hogy olyan jó. Szerinte inkább az egyéb STP, Liqui molly, stb. márkájú motortisztítókat érdemes kipróbálni. Én hiszek neki, mégiscsak 20-22 évtapasztalat van mögötte. Talán egy motortisztítót megpróbálok...De nagy valószíűséggel, mivel 1 év mlva kb. vezérlés csere, akkor a hidrotőkéket is lecserélem. 2000 Ft fölött fut most picit az ára/stück. Ha rendben lesz addig a vas, és megéri ezt rádobni, akkor megcsinálom. Legalább teljesen rendben lesz!
Amit észrevettem, hogy most ezzel az új főfékhengerrel, akár 4 emberrel is, baromi jól gyorsul, elsőre veszi a fordulatot bármilyen sebességben. Még 5-ben is egész kellemesen megindul. És még a régi gyertyákkal, régi olajjal...
Amit észrevettem, hogy most ezzel az új főfékhengerrel, akár 4 emberrel is, baromi jól gyorsul, elsőre veszi a fordulatot bármilyen sebességben. Még 5-ben is egész kellemesen megindul. És még a régi gyertyákkal, régi olajjal...
Thomika2013-04-02 08:34:05 // 131913
Atesz!
Megnéztem újra a videót! Szerintem ez hirdotőke, javaslom, ha van raktáron, cseréltesd ki!
Megnéztem újra a videót! Szerintem ez hirdotőke, javaslom, ha van raktáron, cseréltesd ki!
karika1552013-04-02 08:28:04 // 131912
Én nem tenném,Piritunak igaza lehet,több szakitól hallottam már én is ezt.
a totalcaros cikket nem ismerem,nemtom milyen moci volt az autóban,
a jelenség nálam is fennáll,hol halkabb hol erősebb
a Jani is meghalgatta már az egyik AC-n,meg Szatyi is azt mondta rá h. hidrotőkehang
előző autóimban sok adalékot próbáltam már,igazán egyik sem vált be,
de ha te megléped és beválik akko,majd én is :-)
előtte azé megkérdezném a szerelőt mit szól hozzá
a totalcaros cikket nem ismerem,nemtom milyen moci volt az autóban,
a jelenség nálam is fennáll,hol halkabb hol erősebb
a Jani is meghalgatta már az egyik AC-n,meg Szatyi is azt mondta rá h. hidrotőkehang
előző autóimban sok adalékot próbáltam már,igazán egyik sem vált be,
de ha te megléped és beválik akko,majd én is :-)
előtte azé megkérdezném a szerelőt mit szól hozzá
Zsolt1552013-04-02 05:55:26 // 131911
Van vele munka rendesen, mire hozzáfér az ember. :-(((
szasza9112013-04-02 04:49:59 // 131910
A nyomás felépülése 0.5-ig egyébként normális? Úgy értem a megszokott fordulaton ill. idö alatt éri el?
Gyozi1552013-04-01 23:20:02 // 131909
nem szóltam :D
Kovacs Laci 1552013-04-01 23:12:35 // 131907
0.5 Deci, vagy Liter???
Gyozi1552013-04-01 23:11:37 // 131906
azt hogy 0,5nél nem tölt többet, ha eléri elkezd dadogni. Fals nincs az már tuti, holnap megnézem a wastgate-t, köszi
szasza9112013-04-01 23:08:57 // 131905
Mit értesz pontosan az alatt, hogy letilt? Wastegate? Fals?
Gyozi1552013-04-01 22:26:44 // 131904
Sziasztok!
Szerintetek mitől lehet az hogy 0.5bar-nál letilt a turbo?
Szerintetek mitől lehet az hogy 0.5bar-nál letilt a turbo?
Piritu - 1.000.0002013-04-01 22:15:58 // 131903
A mosókkal nagyon kell vigyázni. Leoldhat olyasmit is, ami az elmúlt 100ezren nem okozott gondot. Aztán most megakad valahol és okozhat...
atesssz2013-04-01 22:03:55 // 131902
Igen, cseréltem olajat, és én is öntöttem STP motormosó adalékot a motorolajba. Elég dzsuvás volt az olaj amit leengedtünk, de sajnos ugyan úgy, új olajjal is maradt a hang.