Fórum >> Típusok >> 156

jankofilth2013-05-04 14:43:36 // 137933
Köszönöm a gyors válaszokat! :)
GTPeti2013-05-04 14:43:13 // 137932
(Kieg.: Hacsak nem vagy cofidis-es.)
GTPeti2013-05-04 14:42:21 // 137931
A dízeles hangot az esetek többségében a vez.mód okozza. (Ettől még lehet hidro is, bár én nem arra gyanakodnék.)
jankofilth2013-05-04 14:28:55 // 137930
Akkor nem valószínű, hogy hidrotőke lesz?
GTPeti2013-05-04 14:27:48 // 137929
El.

@Dévid: Az elején csak indításkor dízelezik, utána már mindig...
Trombozis2013-05-04 14:22:59 // 137928
? :-) Nincs angol 2.0 TS?
Dévid2013-05-04 13:45:57 // 137927
Vezmód tudtommal csak indítás után szól egy ideig. 40.000 körül már kapsz újat. Nem lehet hogy az a baja, amit a diagnosztika mutat?
jankofilth2013-05-04 12:37:06 // 137926
És ennek a cseréje mennyire ér rá? el lehet mászkálni még vele pár hónapot?
Bilux2013-05-04 12:29:46 // 137925
vezérlésmódosító
jankofilth2013-05-04 12:12:48 // 137924
Sziasztok!
Ha kopog a motor akkor mindenképpen hidrotőkés lesz? Vagy lehet, h a vezérlésmódosítót kell cserélni? Computer a kopogásérzékelő hibár írja ki. Olyan a hangja, mint a dízelnek, pedig 2.0 TS. Olajszint ok...
Segítségeteket előre is köszi!
Szabeee2013-05-04 08:46:23 // 137923
Sajnos egy szerencsétlen melléfogás miatt tönkrement a sebességmutatóm, beszerezhetek angol autóból is, ha átragasztom a számlapot vagy minden áron 2.0 TS-ből kell vennem?
krisz.v2013-05-04 00:05:07 // 137922
Pedig hangja már van.
krisz.v2013-05-04 00:04:23 // 137921
Szerencsére nekem még nagyon kezdő stádiumban van ezek szerint, tényleg nem érezni semmi rendelleneset!
Zsolesz2013-05-03 23:54:51 // 137920
Hát nem tudom, én éreztem a kormányon hogy valami nem jó. Ha finoman fogod érezni a kopogást a kormányon is szerintem
krisz.v2013-05-03 23:45:13 // 137919
Nem igaz!:) Nekem a kormányműből jön néha szar úton nagy tempónál egy kis kopogó-zörgő hang és semmit nem érezni a kormányon! A kereket mozgatva sem kottyan mégis adja a hangot.... Később biztos érezni majd a kormányon is, de még nagyon kezdő stádiumban van.
Zsolesz2013-05-03 23:32:52 // 137918
Ha a kormánymű hangot ad azt már a kormányon is lehet érezni szerintem
Zsolesz2013-05-03 23:23:05 // 137917
Én hiszek a szerelőnek, eléggé vágja a témát. Ha axiált mond akkor az az is...
krisz.v2013-05-03 22:44:33 // 137916
Még a kormánymű is!:)
Ferke2013-05-03 22:42:19 // 137915
Lengéscsillapító is tud ilyet, igen!
aranytl2013-05-03 21:55:22 // 137914
Igen, úgy gondolom, hogy biztosan van különbség a szilent anyagában, mint ahogy van kormoran gumi meg van good year gumi. Ég és föld.
A futómű pedig komoly tényező egy Alfánál, főleg ha csak 1.6TS.
GTPeti2013-05-03 21:49:35 // 137913
Az mindenképpen jó, hogy nem az alsóbb árkategóriában válogatsz. A TRW nekem az egyik kedvenc márkám, amúgy. (Ld. márkás-poszt a blogomban.)
aranytl2013-05-03 21:47:35 // 137912
Alsókból TRW-t vettem, mert állítólag ugyanaz, mint a gyári, de kissé mások a szilentek kialakításai, meg az öntvényben nincs benne a "jel".
GTPeti2013-05-03 21:43:13 // 137911
A gyári is TRW. Ettől függetlenül több rajongója van a gyári futóműalkatrészeknek. (Azt is mondják olykor, hogy azok a gyártás legjobban sikerült darabjai.)
aranytl2013-05-03 21:38:09 // 137910
Szóval kb. ennyi a futómű élettartama: 165ekm / 9 év.
Már csak egy kérdés marad: gyári vagy TRW?
Nem sok az árkülönbség, de ha nem a következő 165ekm-re tervezek, megéri megspórolni pár ezrest.
GTPeti2013-05-03 21:37:23 // 137909
Vannak még csodák. :)
Hardy2013-05-03 21:36:33 // 137908
Az enyémbe 240000 volt mikor eladtam és annak se volt semmi baja...
GTPeti2013-05-03 21:32:40 // 137907
Még annyit, hogy szerintem a felső lk-król úgy a legkönnyebb diagnózist mondani, hogy a gömbfej menetes szára a levegőben van. Ha rajta lóg a csonkaállvány, akkor a helyes diagnózishoz sokkal "érzékenyebb kezű" szerelőre van szükség. (Tapasztalat.)

De 167ekm-nél SZVSZ amúgy sincs miről beszélni.
GTPeti2013-05-03 21:30:18 // 137906
"A felső gyári és sztem még nem volt cserélve (167ekm)"
Akkor arra van nagyobb esély, hogy eljött a csere ideje... (Mindkettőé!)

Szerintem azért kopog kanyarban, mert ilyenkor (az egyik oldalon) "nincs rajta terhelés" és könnyebben mozog a gömbfej.
aranytl2013-05-03 21:25:18 // 137905
A felső gyári és sztem még nem volt cserélve (167ekm). A stab szilenteket kicseréltük múltkor.
Az aszimmetrikus terhelés miatt lehet hogy csak kanyarban kopog?
Párszor már átnézettem a futóművet, de mindig jónak találták a szilenteket meg a gömbfejet.
GTPeti2013-05-03 21:16:34 // 137904
Én legelőször a felső lk-kat nézném meg*. De lehet, a keresztstab is, vagyis annak a szilentjei. Az axiál szerintem nem csinál ilyet, azt olyan nagyon gyakran nem szokták cserélni. Max. a végén a kormányösszekötő gömbfejeket.

*: Milyen márkájúak?

Azért nagy a felső lk-k halálozási aránya, mert aszimmetrikusan oldották meg a csonkaállványok felső megtámasztását, nem úgy mint a 159-nél. Utóbbinál egyenletes a terhelése, a 156-nál viszont elég féloldalas. (Ez az én elméletem.)
aranytl2013-05-03 21:12:20 // 137903
Mi az a külső axiál? Ha már kopogásnál tartunk. A hétvégén hosszabb útra mentünk és érdekes kopogásra lettem figyelmes. Jellemzően kanyarodás közben hallható, ha egyenetlen / hullámos az aszfalt.
Lengéscsillapító tud ilyet produkálni (mert a jobb oldali haldoklik)? Vagy inkább a felső lengőkar? És miért csak kanyarban?
Alsó lengőkarok újak, stab rudak jók.
Dévid2013-05-03 21:07:54 // 137902
Én a TS-t ca. 130.000-el vettem, jóhiszeműen. Akkor még nem állt rendelkezésemre az amore kollektív tudása, így sok dolgot saját káromon tanultam meg.
krisz.v2013-05-03 21:00:43 // 137901
Ez sajnos így van. Nem számít az állapot, csak mennyit mutat az óra...
GTPeti2013-05-03 20:58:04 // 137900
"Azért vannak árulkodó jelek" Így van. Mint pl. az, hogy a 380ekm-et is bevállalta/bevallotta. Bár, így sem lesz könnyű dolga, mert ugye Mo-n az eladható használt autóban (évjárattól függetlenül) 80ekm van. :)
Dévid2013-05-03 20:54:41 // 137899
Feltehetőleg végig gazdája volt az autónak, különben a TS nem ilyen "hosszú életű". ;) A tuning meg szubjektív, néha inkább vesz az ember picit módosított autót, mert arra lehetséges, hogy jobban figyeltek. Sajnos sokkal több az. amit csak ütöttek-vágtak. :) Azért vannak árulkodó jelek, már a tulajdonossal való találkozás is sokat elmond.
GTPeti2013-05-03 20:49:32 // 137898
Ezen az autón jelen állapotában is 15-ös kerekek vannak. Tuningnak pedig semmi nyoma. Ezt próbáltam érzékeltetni.
Dévid2013-05-03 20:45:13 // 137897
A 2.0 TS-emhez is van 185/65 R15 gumim. Az 1.6 TS-nek meg gyári szerelésű mérete.
GTPeti2013-05-03 20:36:04 // 137896
És még mondják, hogy nem jó motor a TS...

(A 185-ös gumi nem arról árulkodik, hogy boyracer-é volt.)
Zselé2013-05-03 20:07:54 // 137895
Ez ha vissza van tekerve, akkor még vagányabb! :))
krisz.v2013-05-03 20:01:54 // 137894
Ez legalább (vagyis gondolom) nincs visszatekerve!:D
Kka2013-05-03 19:47:11 // 137893
Zsolesz2013-05-03 19:26:52 // 137892
Ha ilyenkor ugyan annyit keresel akkor mehetsz! :D
TSiga ( I am the TSIG)2013-05-03 18:50:28 // 137891
Csak 2 napot dolgoztam. Csütörtök-péntekre nem küldtek vissza osztrákba. Jövő hét csütörtökön is ünnep lesz kint. Akkor 3 napos lesz a munkahét. :-)

Tessék, lehet elküldeni melegebb éghajlatra. :-D
GTPeti2013-05-03 18:44:36 // 137890
Nálam a felsők kopogtak, de nagyon.
B.László2013-05-03 18:30:56 // 137889
Sajnos ismerős a dolog ... :DDDDDDDDD
Trombozis2013-05-03 18:22:47 // 137888
Jo kis hobbi ez! Imadom. :-P Tegnap bevasaroltam poppet, mondjuk nem csak alkatreszt, de tudok kolteni, mint egy csaj.
Trombozis2013-05-03 18:21:07 // 137887
Az en csajom, tuti nem. :-)
Zsolesz2013-05-03 17:35:04 // 137886
Nekem a külső axiál szár is szar, azt mondta a szerelő az is simán tud kopogni, de szerintem tuti van más bajom is, csak el kell mennem megnézetni :(
Kka2013-05-03 17:27:01 // 137885
Látom nem aludtál eleget a héten -.- :D
Imyx2013-05-03 17:05:30 // 137884
Pedig tud!!! :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak