Public Enemy2012-04-25 14:57:25 // 127783
Van egy hasonlóm eladó, ha érdekel...
dundun2012-04-25 14:17:37 // 127782
Üdv.
Én mértem padon sportlégszűrővel és gyárival is, valamint direktszűrővel is.
Novitech sportlégszűrővel magasabb fordulatszámon jobb eredményt adott,
direktszűrővel rosszabbat, mint a gyári.
Nem ugyanaz a direktszürő mint a sport!!!!
Én mértem padon sportlégszűrővel és gyárival is, valamint direktszűrővel is.
Novitech sportlégszűrővel magasabb fordulatszámon jobb eredményt adott,
direktszűrővel rosszabbat, mint a gyári.
Nem ugyanaz a direktszürő mint a sport!!!!
Szabeee2012-04-25 14:09:11 // 127781
Akkor most kérdeznék más témájú dolgot.... melyik csőben jön a tartályból a benzin az injektorokhoz?
Esetleg valaki tudna képet mutatni róla?
Esetleg valaki tudna képet mutatni róla?
mreni2012-04-25 13:29:46 // 127780
itt ez be is bizonyosodott :)
GTPeti2012-04-25 12:49:54 // 127779
Már pados mérésről is olvastam, ahol kimutatták, hogy egy tisztességesen méretezett szívooldallal rendelkező szívó benzines motor görbéit abszolút negatívan befolyásolhatja egy sportlégszűrő.
mreni2012-04-25 12:29:29 // 127778
az más tészta,de elvileg a hgt-nek is jobbnak kéne lennie,nem hogy gyengébbnek...
GTPeti2012-04-25 11:30:37 // 127777
A JTD-nél pont fordítva lenne, de hosszútávon nem segítesz a motornak vele. B)
mreni2012-04-25 11:18:37 // 127776
negatív tapasztalat,haveromnak beraktuk a K&N szűrőt a HGT Bravoba és 10km/h-val kevesebbet ment vele,ugyanott,ugyanazona a napon 10perc különbséggel :)
Jack2012-04-25 11:14:39 // 127775
Ez valóban nem érv, ez egy megjegyzés:). Az érvek lejjebb olvashatóak.
Szabeee2012-04-25 11:07:54 // 127774
Abarai2012-04-25 10:31:47 // 127773
Ez nem érv. El tudják adni a kék ledes szelepsapkákat is. Mindezt állásfoglalás nélkül mondom. :)
Jack2012-04-25 10:27:29 // 127772
Akkor már hirtelen ketten vagyunk!:) Ha annyira rossz lenne és mindent tönkre tenne a sportszűrő, már rég csődbe ment volna a K&N és BMC is.
Imyx2012-04-25 09:14:55 // 127771
Az a gondom, hogy amikor az első kerekek 'kátyuba' mennek bele, egy pillanatra elmegy az elektronika, mintha levenném a gyújtást. Check engine arra a pillanatra sárga, utána elalszik, megy tovább a gép, egy pillanatra megszakad az 'áram' teljes mértékben, a klíma is bekapcsol utána (20 fok). Hibát nem tárol el. Valahol talán egy vezeték a rázkódástól? Jobb minőségű útszakaszon nincs gond. Lenne tippetek, hol ,milyen vezetékeket nézzek át? Köszönöm!!!
Public Enemy2012-04-25 09:07:57 // 127770
Így van, ahogyan írod! Egyébként a kétkedőknek javaslom, hogy fél év-év napi sport légszűrő használat és természetesen sportos vezetési stílus után tegyék vissza a gyári betétet! Tisztán érezni fogják a különbséget, főleg a fölsőbb fordulatszám tartományokban illetve fokozottabb kigyorsításoknál. Érzésre tompábbak a gázreakciók, olyan kicsit, mintha citrom lenne a gázpedál alatt, aztán persze pár hét alatt hozzászokik az ember, de valahogy nekem nem az igazi az érzés...
Én évek óta használom a gyári légszűrőházban, rendszeresen tísztítom a gyári K&N- olajjal és persze nem csöpögösen rakom vissza, és kopp-kopp nem vágta tönkre a légtömegmérőmet... Pedig elég keményen hajtom a vasat...
Persze aki csak arra ügyel, hogy véletlenül se pörgesse a motort 4000 fölé (benzines), annak tényleg fölösleges berakni... De annak egyébkét minek Alfa Romeo??? :-))
Én évek óta használom a gyári légszűrőházban, rendszeresen tísztítom a gyári K&N- olajjal és persze nem csöpögösen rakom vissza, és kopp-kopp nem vágta tönkre a légtömegmérőmet... Pedig elég keményen hajtom a vasat...
Persze aki csak arra ügyel, hogy véletlenül se pörgesse a motort 4000 fölé (benzines), annak tényleg fölösleges berakni... De annak egyébkét minek Alfa Romeo??? :-))
Imyx2012-04-25 08:56:04 // 127769
TS-ben használtam direkt szűrőt, nem volt gond, tény, hogy az LMM nem szereti. Sport betétszűrőt nem próbáltam. Most a JTS is direktet fog kapni, 2 db. LMM-el készülök a dologra :-). Mondjuk Selespeednél illik a szívózaj dupla kuplungos visszaváltásnál :)).
Mondjuk sajnálom 'megbontani a gyári karakterisztikát', ezzel van a legnagyobb bajom.
Mondjuk sajnálom 'megbontani a gyári karakterisztikát', ezzel van a legnagyobb bajom.
mreni2012-04-25 08:05:06 // 127768
Gyári motorra tök fölösleges,sőt van mikor többet árt mint használ,ez igaz a direkt és a betétszűrőkre is...
Kócosw2012-04-25 06:32:07 // 127767
csekkold a stekkereket, kis kontakspray lehet segit..
Jack2012-04-25 02:09:48 // 127766
Az LMM beszokott xarni mindegyiken előbb vagy utóbb. Hogy az most pont a légszűrőtől, azt senki sem fogja megmondani. Ezt a folyamatot persze fel lehet gyorsítani ha nem megfelelően van a szűrő tisztítva és olajozva utána. Jól telefújja az értelmese és csöpögő olajjal visszateszi, persze hogy elkoszol mindent.
A teljesítményt bizonyos tipusoknál még hátrányosan is befolyásolhatja egy nagyobb légáteresztésű szűrő. Nyilván ha az ECU nem tudja megfelelően beállítani az égéshez a megfelelő keveréket. Valaki lentebb írta is, hogy visszarakta a gyári szűrőt a TS-be, mert durrogot és leállt a kocsi(ha jól emlékszem) tőle. A JTS nagyon jól reagált a légszűrőre, lehet a TS nem szereti....
Nem mértem 0-100-ra gyorsulást előtte-utána GPS-szel, hogy azt tudjam mondani: igen 9-ről 8.8-ra változott a gyorsulás, de a csere után az autó nagyon megváltozott, igenis érezhető volt a teljesítmény változása(4000 felett könnyebben forgott ki), a comp(ill. a benzinkút) pedig a fogyasztásban mutatta meg a különbséget.
De ezen nem is kéne mit magyarázni, sima fizika az egész. NEm mindegy, hogy egy 100as papírzsepin kell keresztülszívni a levegőt, vagy egy beolajozott wileda fémszivacson. A nagyobb légáteresztés könnyebb légszállítást biztosít, ami miatt nem vész el a szívással annyi energia(ezt nem turbo fújja fel, mint a JTD-ket, ez szívó motor).
Lehet egy vagyok a 100-ból itt akinek használt a szűrő, de sok más ismerősömnek offos verdákkal hasonló tapasztalatai vannak(benzin, diesel). Jómagam is használtam már 2 és 4 keréken is több tipusban is sportlégszűrőt, több gyártmányt is.
Nekem még sosem volt gondom vele és minden esetben érezhető volt a szűrő hatása!
A teljesítményt bizonyos tipusoknál még hátrányosan is befolyásolhatja egy nagyobb légáteresztésű szűrő. Nyilván ha az ECU nem tudja megfelelően beállítani az égéshez a megfelelő keveréket. Valaki lentebb írta is, hogy visszarakta a gyári szűrőt a TS-be, mert durrogot és leállt a kocsi(ha jól emlékszem) tőle. A JTS nagyon jól reagált a légszűrőre, lehet a TS nem szereti....
Nem mértem 0-100-ra gyorsulást előtte-utána GPS-szel, hogy azt tudjam mondani: igen 9-ről 8.8-ra változott a gyorsulás, de a csere után az autó nagyon megváltozott, igenis érezhető volt a teljesítmény változása(4000 felett könnyebben forgott ki), a comp(ill. a benzinkút) pedig a fogyasztásban mutatta meg a különbséget.
De ezen nem is kéne mit magyarázni, sima fizika az egész. NEm mindegy, hogy egy 100as papírzsepin kell keresztülszívni a levegőt, vagy egy beolajozott wileda fémszivacson. A nagyobb légáteresztés könnyebb légszállítást biztosít, ami miatt nem vész el a szívással annyi energia(ezt nem turbo fújja fel, mint a JTD-ket, ez szívó motor).
Lehet egy vagyok a 100-ból itt akinek használt a szűrő, de sok más ismerősömnek offos verdákkal hasonló tapasztalatai vannak(benzin, diesel). Jómagam is használtam már 2 és 4 keréken is több tipusban is sportlégszűrőt, több gyártmányt is.
Nekem még sosem volt gondom vele és minden esetben érezhető volt a szűrő hatása!
Szabeee2012-04-24 23:26:03 // 127765
hát igen, igazából nekem így is elegendő a szívóhang, teljesítmény..... ezen elgondolkodom
r.zozoka2012-04-24 23:23:13 // 127764
Üdv nem vagyok nagy szerelő, de én mindig rosszat hallottam a direktszűrőkről... :S
Liquid2012-04-24 23:13:47 // 127763
írhatnak akármit, én még nem hallottam olyanról, hogy egy 156-nál tisztán a sport/direkt légszűrő bármit is javított volna a menetdinamikán, kivéve a placebo faktort
Liquid2012-04-24 23:10:32 // 127762
pucolhatod, de nem lesz jó, az a helyzet hogy az olyajos szűrők kinyírják az LMM-et, előbb vagy utóbb
adrián1562012-04-24 22:47:42 // 127761
nekem is van 1 ilyen fényképem a dráágaságomról :DDD pont ugyanebbe a szögbe és méretben :D
Jack2012-04-24 22:40:49 // 127760
Nem veszem komolyan, pontosabban a benzinkútnál gyorsan kiderült. Ami 8.8l volt télen a comp szerint, az a kúton 9.5l. Ez egy teli tank, cca 600km városi adat. Ez lecsökkent 8.3l a gépben, a kúton 9l. Csal a comp, de csak 0.7l-t nem 1-1.5l-t.
Nekem. Másnak lehet...;-)
Nekem. Másnak lehet...;-)
Jack2012-04-24 22:35:42 // 127759
Megbocsájtok, elhiheted!:-)
Ez mind a saját tapasztalatom. Lehet másnak tönkrement az LMM, de mint írtad féktisztítóval fújkálták. Az alkoholos tippet viszont köszi;-)
Ez mind a saját tapasztalatom. Lehet másnak tönkrement az LMM, de mint írtad féktisztítóval fújkálták. Az alkoholos tippet viszont köszi;-)
Szabeee2012-04-24 22:23:01 // 127758
van itt egy kis összehasonlítás a neves légszűrő gyártókról katt
Piritu - 1.000.0002012-04-24 22:11:40 // 127757
...és akkor még nem beszéltünk arról, hogy más a szűrőképessége, mint a papírnak. Anno mentem 40-50 ezret sportbetéttel, aztán utána olvasgattam és visszatettem az eredetit.
Szabeee2012-04-24 22:10:58 // 127756
és esetleg egy univerzális Apexi szűrő, ami nem olajfilmmel szűr?
Szabeee2012-04-24 22:05:00 // 127755
ez nem hangzik túl jól....
Piritu - 1.000.0002012-04-24 21:49:57 // 127754
Mi volt a konkrét hibaüzenet? Lehet, hogy csak kontaktos a csatlakozója, ami nem ritka eset.
Piritu - 1.000.0002012-04-24 21:48:41 // 127753
Persze, csak a platina rétegben kárt tehet. Valaki bedobta a köztudatba, hogy arra is jó, aztán mások meg csodálkoznak, hogy hullik az LMM, mert "szarolasz".
Dévid2012-04-24 21:48:10 // 127752
Most úgy tűnik 15000 km alatt az új LMM is megadta magát, normál papírszűrő használata mellett. Azt hiszem nekem nem érné meg. Én is gondolkodtam jó ideig egy "sportlégszűrő" beszerelésén, de ismered a "szerencsémet", nálam egy faék is elromlana, még akkor is, ha csak a polcomon áll :D
linzenbold2012-04-24 21:47:00 // 127751
Hibakód olvasás után kiderült, hogy a fejlégzsákokkal gond van. De csak ennyi derült ki, hogy azokkal nem stimmel valami. Továbbiakban mit kezdjek ezzel szerintetek? Hogy derítsem ki a konkrét hibát?
Piritu - 1.000.0002012-04-24 21:46:45 // 127750
Ugye nem veszed komolyan a komp által kiírt értéket? A 156-al megtett 230e eredményeként mondhatom akár 3 literrel is eltért a tényleges adattól a mutatott érték. Átlagban 1-1,5 liter a "pontatlansága".
Ferke2012-04-24 21:45:15 // 127749
Azért a féken kívül még sok mindenre jó az:-)
linzenbold2012-04-24 21:44:39 // 127748
Hibakód olvasás után kiderült, hogy a fejlégzsákokkal gond van. De csak ennyi derült ki, hogy azokkal nem stimmel valami. Továbbiakban mit kezdjek ezzel szerintetek? Hogy derítsem ki a konkrét hibát?
Piritu - 1.000.0002012-04-24 21:44:10 // 127747
Nem lerakódik, ráég. Az LMM érzékelője forró, vékony platina réteggel. No erre jön a hideg olaj a légszűrőből.
Piritu - 1.000.0002012-04-24 21:39:44 // 127746
Bocs, de kicsit hihetetlen. Vagy nagyon el volt tömődve az a papír, vagy gagyi volt, vagy valami más oka volt. Ennyi energiát nem kell a szívásra fordítania egy motornak.
A múltkor végeztünk az egyik topikban egy gyors kutatást. Egyértelműen az jött ki, hogy a "sport" szűrősök nagy részének gondja volt az LMM-el, volt aki kétszer is cserélte. Aki megmaradt a "hagyományos"-nál, annak nem. A szűrőről beszippantott olaj nem tesz jót neki, ráéghet. A másik alap, hogy LMM-et NEM tisztítunk féktisztítóval (mint a neve is mutatja azzal a féket kell), nem tesz jót a platina rétegnek. Tiszta alkohol a megfelelő anyag hozzá.
A múltkor végeztünk az egyik topikban egy gyors kutatást. Egyértelműen az jött ki, hogy a "sport" szűrősök nagy részének gondja volt az LMM-el, volt aki kétszer is cserélte. Aki megmaradt a "hagyományos"-nál, annak nem. A szűrőről beszippantott olaj nem tesz jót neki, ráéghet. A másik alap, hogy LMM-et NEM tisztítunk féktisztítóval (mint a neve is mutatja azzal a féket kell), nem tesz jót a platina rétegnek. Tiszta alkohol a megfelelő anyag hozzá.
Jack2012-04-24 21:39:26 // 127745
Téligumival(195/65r15), computer szerinti érték. 230ft-tal számolva elég sok a megtérülési ideje, de az autó könnyebben lélegzik azóta.
És az élményfaktort is emeli!:-)
És az élményfaktort is emeli!:-)
Szabeee2012-04-24 21:33:19 // 127744
gondolom az az olaj lerakódik az érzékelőn, így azt is pucolni kell...
Szabeee2012-04-24 21:31:50 // 127743
fél liter? ez most komoly? :))))) az nem rossz... valószínű olajcserénél akkor beruházok egy K&N szűrőt....
Kócosw2012-04-24 21:30:35 // 127742
fektisztito spray megoldja...
Jack2012-04-24 21:25:57 // 127741
Én az első adandó alkalommal kicseréltem a papírszűrőt K&N-re. Fogyasztás -0.5l, teljesítmény pedig érezhetően megjött felül. Nekem nagyon jó tapasztalatom van vele.
Kócosw2012-04-24 21:24:19 // 127740
sztem igen...Nekem BMC van..a motoromban meg K&N a gyäri helyen...
ergo nekem mindket gep direktszürös...
ergo nekem mindket gep direktszürös...
Dévid2012-04-24 21:24:18 // 127739
Ha az is olajfilmmel szűr, akkor lehet az LMM nem fogja szeretni. :)
Szabeee2012-04-24 21:20:36 // 127738
Volt már téma sokszor, hogy miért nem előnyös minden esetben a direktszűrő 156-ra.... viszont azt szeretném megkérdezni, hogy K&N henger alakú szűrő a dobozba jó választás cserekor?
Szabeee2012-04-24 21:14:12 // 127737
Tudom, hogy sokra nem mész vele, de itt keleten csak az ablakok fóliázása 110€ volt a 156-ra.
takacn2012-04-24 20:54:58 // 127736
sziasztok.tudtok e olyab szervizt ahol olcson foliazzak az ablakokat, certifikattal?ha meg naggyaboltudnatok arat is mondani,szuper lenne.Tarjantol Pestig kene.
Zselé2012-04-24 20:23:17 // 127734
Ma Zé kicserélte a felső lengőkart... nem ez volt a gond! Bár már lógott egy picit, de még azért ment volna... Mivel tovább kopogott, visszavittem, megnézte, és kiderült, hogy a stabilizátor belső szilentjei vannak ki, tehát amire először gondoltam... Azért vetődött el ez a lehetőség, mert voltam előtte a futóművesnél, akinek mondtam is a stabrudas ötletemet, dehát csak legyintett, szerinte "alul minden oké, ott minden a helyén, ezt a lengőkart kell cserélni!" Picit morcos vagyok rá.. :@