Fórum >> Típusok >> 156

ATE TR2013-07-08 12:49:51 // 140116
Köszi Srácok!

Akkor nyugodt szívvel megvehetem ezt a 309-es végűt vagy előtte bombázzam szét a mostanit és nézem meg, hogy ki lakik bent. (persze kiolvasás után/előtt)
Sityu2013-07-08 10:07:08 // 140115
Pl az én 1.6-omban F 00C 2G2 044 szenzor van. Ezzel fut majdnem az összes Lada :)
Sityu2013-07-08 09:51:06 // 140114
Régebben postoltam egy fórumot, ahol erről cseverésznek. Legtöbbször tényleg a borítás más csak. Ilyen hotfilm szenzorból csak 3-4 féle létezik asszem :
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=47987&PN=0&TPN=1

Különben az enyém is prüszköl csak hidegen :)
ATE TR2013-07-08 08:35:51 // 140113
Zsír! :-)
A másodikat csinálja a szemét.
Köszi a segítséget. Még kiolvasom, csak lusta vagyok hozzá. :-)
aranytl2013-07-08 08:09:01 // 140112
Hosszbordás szíjból 2 méretet ajánlanak a webkatalógusok: 1840(42) vagy 1855(53). Honnan tudhatnám meg, hogy nekem melyik kell?
Most 1840-es Bosch van fent, de csettegő hangot hallat, gondoltam teszek fel egy másikat próbaképp. De melyiket kellene megvennem?
Tuningman2013-07-08 02:03:33 // 140111
Sőt, elárulok valami érdekeset:)
Ha átmész mreni-hez és kérsz tőle egy JTD LMM-et, az is jó az autódba, mármint a betét.:)
Ami számot nézel az a házon lévő Bosch szám. Ha kiveszed belőle magát az LMM betétet, akkor azon már egy teljesen más számot fogsz találni és ez a lényeg.
Több fajta házba, több fajta számmal, más árakon de ugyanazzal a betéttel szerelik.:)
Neked nem kell a ház mert van, neked csak a betét kell:)
Na ezért van a 1.4TS-emben V6 LMM betét. :D
Azért a helyedben először kiolvasnám az ECU-t.
Az LMM-nek két fő hibája lehet. Az egyik, hogy nem méri a beszívott légmennyiséget de ebben az esetben világítania kell az injektor lámpának. A másik amikor csak a beszívott levegő hőfokot nem méri vagy fals adatokat küld az ecu-nak, ilyenkor szokott visszadurrogni hidegen a szívósorba és fulladozik amíg be nem melegszik.
Zsolesz2013-07-07 23:33:16 // 140110
Mint régen a kispoláknak... vissza a 80-as évekbe :D amúgy jókor jön az info, most lett felújítva a futómű, de ez kimaradt
GTPeti2013-07-07 23:29:34 // 140109
(OK... a harang mögött elvileg gyárilag is van zsír. De talán kevés, a fene sem tudja.)
Dévid2013-07-07 23:29:11 // 140108
Nem annyira fontos a dolog, de sokkal könnyebb lehet úgy az élet állítólag. Én öntörvényű vagyok.
GTPeti2013-07-07 23:28:59 // 140107
Múltkor már pedzegette valaki, hogy a gömfejt tisztességesen megzsírozva sokkal tovább tartana. És a szilentek is. (Emiatt van a 159-nél v. a Giu-nál már gyárilag zsírzószem.)
Zsolesz2013-07-07 23:25:46 // 140106
Elsőbe szerintem nem érdemes. A felső nem olyan drága újonnan sem, nem sokkal több mint 2 db szilent és a csere.
Az alsónál már megérné, de a gömbfej úgyis megy a levesbe sokkal előbb mint a szilent tönkremenne. Jártam így, a szerelő még mondta is, hogy érdemes volt kicserélni, dobhatom el a jó szilenteket. 1 év volt benne, az akkor nálam 30-40 ezer km volt kb
GTPeti2013-07-07 23:21:32 // 140105
Márpedig nekik a kedvükben kell járni. :))
Dévid2013-07-07 23:20:22 // 140104
Pedig hidd el, amennyire tudok, halkan közlekedek. Levenném, de a csajok ellenzik. :D
GTPeti2013-07-07 23:14:10 // 140103
De a tieden még sportauspuff is van, megértem, hogy nem rajonganak érte. :)
Dévid2013-07-07 23:13:12 // 140102
Van akinek tetszik az én autóm hangja is. A szomszédaimnak pl. nem jön be. :D
Dévid2013-07-07 23:05:18 // 140101
GTV-ben még nem ültem, de ültem könnyebb, erősebb, alacsonyabb autóban, úgyhogy tudom miről beszélsz. :)
GTPeti2013-07-07 23:03:11 // 140100
Még valami fontos kimaradt: A hang. :) A 156-nál egyszerűen nem zavaró, a GTV-nél pedig leengedett ablakokkal iszonyatosan jó. Az a fújtatás és mély morgás... Nagyon klassz lehet, egy 156 egy ilyen motorral. (A V6-okkal pedig fenomenális...)
GTPeti2013-07-07 22:57:40 // 140099
Ami még furcsa volt, az a vékonyka küszöb és a rövid ajtó. :) Az üléspozíciót még azért nem írtam, mert a GTV-ben még benne vannak a sínbakok, emiatt nem olyan extrémen mély az ülése, mint gyárilag volt. Mert gyárilag viszont az. Amolyan versenyautósan (értsd: sebességtúllépésre késztetően) mély. :)
Dévid2013-07-07 22:55:00 // 140098
Hja, ha az ember nem naponta használja, egyszerre más a leányzó fekvése...
GTPeti2013-07-07 22:40:57 // 140097
Pár hónap után ma kihoztam a 156-ot a garázsból, mert elvileg jövő héten megyek vele Mo-ra. Megtankoltam, lemostam.
Nagyon más, mint a GTV. :)
Az ülése jobb, passzentosabb. A rugózása kénylemesebb, jobban elnyeli az úthibákat, ugyanakkor kanyarbajnok ez is. A motort illetően egy kicsivel a GTV nyer, az ui. jobban ugrik és szívesebben. Pályán persze hátrány a pörgősség és a hiányzó hatodik fokozat a GTV-nél. A 156-nál annyira nem hiányzik. Persze fogyasztásban is a dízel 156 nyer, 30%-kal kevesebbel éri be, az olcsóbbikból. A GTV-nél kicsit túl van szervózva a kormány, ez mindig feltűnik, de nem zavaró.
XYZ2013-07-07 19:44:31 // 140096
Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a riasztó akksiját hegesztéskor ki kellene-e venni?
Kasznisnál van a kocsi, és fogalma sincs a mesterembereknek, hogy hol van az akksija és, hogy kell eltávolítani a kocsiból.
Leírná valaki a mentét.
Köszönöm
Dévid2013-07-07 19:39:04 // 140095
Enyémre is az vár. Mondjuk a régi Alfámon színre volt fújva úgy emlékszem, és nem dobta le a festést 5 év alatt sem.
pedrobaa2013-07-07 18:24:02 // 140094
Köszi srácok a sok hozzászólást! :)
Megpróbálom előszőr a csizsolós, alapozós, fújós megoldást, aztán ha nem bírok vele, lefoliázom a sunyiba. :)
Hardy2013-07-07 17:54:40 // 140093
Harmadik lehetőség:
Mivel ha vettél kábelkötegeket az ajtóba, -ami remélem nem angol autóból való, mert ha igen akkor kell egy kis módosítás- így az ajtó csatlakozók egyik fele már meg is van. Venned kell EGY db másik oldali csatlakozót lehetőleg jó hosszú kábelekkel vágják el neked, és első ajtóból legyen. Ebből ki tudod venni a hiányzó tüskéket, és hozzá tudod forrasztani a kábelköteghez ami az utastérbe megy. Vigyázz három féle csatlakozó van és mindegyikbe más a tüske formája. Olyant kell venned ami neked is van. Én is megcsináltam, és belefutottam az összes hibába amibe lehet....
Zselé2013-07-07 16:57:51 // 140092
Meg is van, köszi! :)
GTPeti2013-07-07 16:16:25 // 140091
Ha rákeresel arra, hogy eLearn vagy szervízCD, találsz linkeket itt a topicban.
Az eLearnban benne van az összes kapcsrajz.
Zselé2013-07-07 16:12:37 // 140090
Sziasztok,

Vásároltam elektromos ablakot hátra. Az enyém gyárilag kurblis hátul, így megvettem a két hátsó szerkezetet motorral, a hátsó ajtók és a vezető ajtó kábelkötegét, illetve a szükséges konzolokat.

Rájöttem viszont, hogy az ajtók kábelkötegével még nem teljes az öröm, mert az ajtócsatlakozóim is üresek ott, ahol nem kéne, és gondolom kábel sem megy hátra.

Két lehetőségem van, ha jól érzem:
-Vagy szerzek még 3 db ajtócsatlakozót, és valahol rákötök új vezetékeket a rendszerre.
-Nem szerzek új ajtócsatlakozókat, a régit megfúrom (mivel tüskéim nincsenek), de a kábelkötegből is csak az új csatlakozókat és vezetékeket használom, aztán teljesen új kábelezést viszek mindenhova.

Én az utóbbit tartanám ésszerűnek, csak ehhez tudnom kéne, hogy pontosan hol különbözik a 2 és a 4 elektromos ablakos rendszer, valamint jól jönne egy kapcsolási rajz is.

Tud ebben segíteni valaki?

Előre is köszi!
GTPeti2013-07-07 15:29:46 // 140089
Adódik a kérdés, hogy PU-szilentet akarsz (kemény, de tartós), vagy a gyárinak megfelelő gumiszilentet.
sanyi132013-07-07 15:09:20 // 140088
Sziasztok! honnan érdemes lengőkar szilentet rendelni. Köszi
Piritu - 1.000.0002013-07-07 13:22:20 // 140087
pl. amit a 159 topikba tettek. Objektív adatok.
Fél évig én is írtam reggelente a melóba menet az adatokat. (6 km)
Gyakorlatilag a körülmények változása miatt bármilyen hőfokot tudtam produkálni. Először nem is igazán értettem, aztán az átlagsebességeket figyelve rájöttem. Elég egy kicsit többet állni a táblánál, kettővel több biciklista, egy kekeckedő OFF-os, bármi. A cartárs gyakorlatilag két egyforma sebességprofilt produkált.
ATE TR2013-07-07 12:39:25 // 140086
Ezt nem értem. Ez is jó bele? Nem csak a 111-es végű? :-) Most kiszedtem a benne lévőt. Úgy emlékszem a garázsban van egy régi. Megnézem azzal mit szerepel a gép. De nélküle jobban indul hidegen. Csak hát lefullad. :-D
Köszi a segítséget. :-)
mreni2013-07-07 09:57:43 // 140085
jah akkor oké :D
Tuningman2013-07-06 23:35:32 // 140084
Nem kell az mindenáron:)
Jó bele ez itt.
ATE TR2013-07-06 23:05:39 // 140083
Ez a 111-es végű LMM.
ATE TR2013-07-06 23:04:26 // 140082
Lehet. :-D Majd viszem a méhbe.
ATE TR2013-07-06 23:04:05 // 140081
Tudom mondtad. ;-) Még nem volt kedvem szétbombázni (megmosni se) Inkább tekertem pár kört az órába. Szólok én úgy is!

Ja tudom mi idegesít most? :-D Beraktam az ablakemelőd jobbra és gyorsabb, mint a bal. :-D Kajak zavar. :-D
Tuningman2013-07-06 22:56:31 // 140080
Mitől 52ezer? Aranyból van?
mreni2013-07-06 22:32:59 // 140079
amúgy nekem pont van kárpit nélküli elektromos ablakos hátsó ajtókárpitom apróért :D :D
mreni2013-07-06 22:32:01 // 140078
mi számít mérésnek? :)
pl nekem van egy adott (7km-es) táv amit majdnem minden reggel megteszek,egr falazás előtt ez alatt az idő alatt nem érte el a víz az üzemi hőfokot,falazás után még oda sem értem és meg volt a 90 fok...
ATE TR2013-07-06 22:30:18 // 140077
Zsír! Köszi!


Csak meg kell vennem azt a kurva 52ezer forintos LMM-et. :-D Kocsi ugyanolyan vele, mint nélküle. Ja nem, mert indulásnál nagyobb gáz kell. :-D
Piritu - 1.000.0002013-07-06 22:29:13 // 140076
Ez az ami szubjektív, a placebo is így hat.
Mérd meg egyszer, mint a cartárs tette és lehet, hogy meglepődsz.
Az élénkség mondjuk indokolt. A cartárs mérése alapján egr nélkül magasabb a turbónyomás, ami indokolja.
ATE TR2013-07-06 22:26:19 // 140075
:-D Hehehe
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-06 22:24:02 // 140074
mostanába nem reklamál érte csak gondoltam így mindenki hapy lenne :D
mreni2013-07-06 22:23:22 // 140073
ugyanaz lenne mint ha le lenne dugózva
pl nekem a marea-n a kartergáz cső van lefordítva a motor alá :)
GTPeti2013-07-06 22:21:01 // 140072
Nem véletlenül nem szokás csak így a "nagyvilágba" vezetni. Szerintem írasd ki és le van tudva a dolog...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-06 22:19:51 // 140071
akkor nem kéne ki iratni, nem lenne hibakód. csak ezért kérdem.
GTPeti2013-07-06 22:16:57 // 140069
Ennek én sok értelmét nem látom.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-06 22:15:14 // 140068
olyankor mi lenne ha nincs le dugózva az egér csak le van kötve a pillangó szelepről és a motor alá lenne kivezetve a kormos füst?
mreni2013-07-06 22:05:13 // 140067
jah meg a map meg a mocskos szívósor stb,egyébként érdekes mert pl öcskösnek és nekem is hamarabb melegszik be EGR nélkül,és élénkebb is
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak