Roll19832020-06-17 14:55:49 // 121638
Nekem ezzel szerencsém volt, a szerelő kezében hullott darabokra az a csatlakozó.
yani🍀2020-06-17 13:41:22 // 121637
Mindenképpen érdemes megnézni!
Nasuto2020-06-17 12:50:53 // 121636
Ez a hiba szerinted a későbbi TBi motoroknál már orvosolva lett (gondolok itt a 2016-os Giulietta QV-ra), vagy ott sem árt megnézni? ;)
Shadin2020-06-17 11:17:08 // 121635
Javaslom minden TBi tulajnak akinek még nem volt gondja eme csatlakozóval, bontsa le minél hamarabb. A gyorscsatlakozó eltávolítása után a gumi csövet a kalapos fém csőre a peremen túl kell tolni és az mögött rögzíteni a gyári bilincs segítségével. A gyári megoldás pedig a 50518111 cikkszámon keresendő, ez a komplett cső a kiegyenlítő tartályig.
RomeoOne2020-06-17 10:41:32 // 121634
Na az ilyen bejegyzések miatt jó hely az Amore :)
yani🍀2020-06-17 10:37:18 // 121632
A hétvégén velem is ugyanaz történt ami Shadinnal a Tbi vel megtett első munkanapján.
Soltvadkertre menet a képen látható, a turbó vízhűtéséről a tartályba visszatérő csőcsatlakozás megadta magát.
Mivel anno építettem vízszint visszajelzőt az autóba és az működött is, így szinte azonnal félreálltam. Felnyitottam a motorháztetőt és láttam, hogy a motortér hátulja csurom víz.
Én tudtam Zoli esetéről, nézegettem is a csatlakozót, de úgy ítéltem meg, hogy jó az még.
Megvártam míg lehűlt minden. A gyorscsatlakozó tömlő félöli csonkja tört le.
A gumitömlőről egy csavarhúzóval lepattintottam a gyári bilincset, belülről kipiszkáltam a csonk elért, szétporladt darabjait. A gyoscsatlakozó csövön maradt részét viszonylag könnyen le tudtam venni. A gumicsövet feltoltam a fém csőre, majd a bilincset a csövön lévő perem mögé összekapcsoltam. Belement 2-2,5l víz. De az autó ment tovább, nem hagyott ott.
Mi a konklúzió:
Ez Shadin szavait idézve egy időzített bomba minden Tbi-nél. Lehet cserélni, de az is el fogja dobni magát. A gimicső direkt csövön történő rögzítése nagy eséllyel megoldja a problémát. A vízszintjelző beépítése pedig megmentheti a motort a károsodástól.
Soltvadkertre menet a képen látható, a turbó vízhűtéséről a tartályba visszatérő csőcsatlakozás megadta magát.
Mivel anno építettem vízszint visszajelzőt az autóba és az működött is, így szinte azonnal félreálltam. Felnyitottam a motorháztetőt és láttam, hogy a motortér hátulja csurom víz.
Én tudtam Zoli esetéről, nézegettem is a csatlakozót, de úgy ítéltem meg, hogy jó az még.
Megvártam míg lehűlt minden. A gyorscsatlakozó tömlő félöli csonkja tört le.
A gumitömlőről egy csavarhúzóval lepattintottam a gyári bilincset, belülről kipiszkáltam a csonk elért, szétporladt darabjait. A gyoscsatlakozó csövön maradt részét viszonylag könnyen le tudtam venni. A gumicsövet feltoltam a fém csőre, majd a bilincset a csövön lévő perem mögé összekapcsoltam. Belement 2-2,5l víz. De az autó ment tovább, nem hagyott ott.
Mi a konklúzió:
Ez Shadin szavait idézve egy időzített bomba minden Tbi-nél. Lehet cserélni, de az is el fogja dobni magát. A gimicső direkt csövön történő rögzítése nagy eséllyel megoldja a problémát. A vízszintjelző beépítése pedig megmentheti a motort a károsodástól.
Lörke2020-06-16 20:13:16 // 121631
Sika Lastomer 710.
Liquid2020-06-15 21:49:22 // 121630
Én is szilóval raktam vissza. Mért lenne bajos levenni? A szike csodákra képes.
Szabister2020-06-15 11:18:08 // 121629
Én valami iylesmiben gondolkodnék:
Klikk
Van aki sziloval rakja fel,de ha esetleg le kell venni akkor már bajos lesz. Az a lényeg minnél laposabb legyen és tömítsen.
Klikk
Van aki sziloval rakja fel,de ha esetleg le kell venni akkor már bajos lesz. Az a lényeg minnél laposabb legyen és tömítsen.
knrdptr2020-06-15 10:24:35 // 121628
Sziasztok! Az alany 1.9 jtdm, tegnap újra bedobta a Check - Enginet. Legutóbb pár hónapja mikor ez volt, dpf-re utaló hiba volt, kényszer regent csinált a szervíz.
Mielőtt tovább lépek, szeretném újra kiolvasni a hibakódot. Van esetleg győri cartárs aki ebben tud segíteni?
Mielőtt tovább lépek, szeretném újra kiolvasni a hibakódot. Van esetleg győri cartárs aki ebben tud segíteni?
norbi04092020-06-15 07:42:24 // 121627
Milyen anyaggal érdemes javítani? 🙂
Tisy2020-06-15 00:44:38 // 121626
Sziasztok. Kinek volt már turbó nyomás igadozása 1.9 16v multijet motoron? Előzmények: Egr hiba miatt megált a kocsi. Teli verte a részecske szűrőt az tisztitva lett ezután. Csereltem kipuf nyomás jeladót , szivócső nyom érzékelőt, vákom szabályzót. Hibát nem hoz de a nyomás ingadozik 2000 és 3000 fordulat között . Sehol nem fúj ki. Wgt könnyen jár órával le vákumolva. Egr keverő ház tisztítva.Egr cserélve. Igaz itt volt egy kis olvadás de nem vészes a szivosor végén az összetételnél.Azt reszelővel lehetett menteni. De hozzá teszem lehet még attól nem jó . Lassan feladom vagy felgyújtom. Várom segitségetek köszi
Szabister2020-06-14 20:26:20 // 121625
Az ajtó panel alatt van egy lemez amire szerkezet van felfogatva stb. Az alatt adta meg magát a szigetelés. Azt kell kijavitani.
Link
Link
norbi04092020-06-14 20:11:03 // 121624
Más kérdés... Kerestem de nem találtam választ rá.
Ki hogy oldotta meg a nagy eső esetén az ajtónál a szőnyeghez befolyó víz megakadályozását?
Nem vészesen, tehát nem állt a víz bent, de a küszöb belső részén megállt egy kis víz. Megelőzvén a kacsaúsztatót a pedáloknál... Valamit lehet kellene mókolni 😀
Ki hogy oldotta meg a nagy eső esetén az ajtónál a szőnyeghez befolyó víz megakadályozását?
Nem vészesen, tehát nem állt a víz bent, de a küszöb belső részén megállt egy kis víz. Megelőzvén a kacsaúsztatót a pedáloknál... Valamit lehet kellene mókolni 😀
norbi04092020-06-14 20:07:55 // 121623
És akkor most tulajdonképpen melyik jó? 😀
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-14 15:50:18 // 121622
Tudom, ezzel szoptam 😀😀😀
norbi04092020-06-14 13:23:25 // 121621
Akkor korrekt, hogy 4 oldal is rosszul tünteti fel 😕
Mind a 4 ugyan úgy a 813122 cikkszámú valeo-t hozza az 1.9 és a 2.0 esetében is.
Mind a 4 ugyan úgy a 813122 cikkszámú valeo-t hozza az 1.9 és a 2.0 esetében is.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-14 13:14:31 // 121620
Nem jó, más a csőátmérő...
norbi04092020-06-14 10:28:43 // 121619
Ahogy néztem, a Te oldalad (Alba) is ugyan azt hozza 1.9-re mint 2.0-ra. 🙂
norbi04092020-06-14 10:11:58 // 121618
3 alkatrészes oldalt is megnéztem...
És mind a 3 ugyan azt cikkszámú kompresszort hozza az 1.9 16v-hez mint a 2.0 170 lovashoz 🤔
Ez lehetséges?
És mind a 3 ugyan azt cikkszámú kompresszort hozza az 1.9 16v-hez mint a 2.0 170 lovashoz 🤔
Ez lehetséges?
norbi04092020-06-14 09:22:33 // 121617
Az nem kevés 😀
Esetleg azt tudod, hogy csakis a 2.0 JTDm 170 lovas verzióból való kompatibilis vagy esetleg vannak más motorokról valók amik jók a 2.0-ra? Mondjuk pl. 1.9 16v kompreszora jó lehet a 2.0-ra?🤔
Esetleg azt tudod, hogy csakis a 2.0 JTDm 170 lovas verzióból való kompatibilis vagy esetleg vannak más motorokról valók amik jók a 2.0-ra? Mondjuk pl. 1.9 16v kompreszora jó lehet a 2.0-ra?🤔
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-13 19:02:23 // 121616
139e az új...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-13 18:57:21 // 121615
én csak újat...
fazek2020-06-13 14:09:17 // 121613
Hali! Látom pont a klíma a téma :-)
Ami nálad szerepel a webshopban Lucas és valeo között mi a külömbség az árán kívül?
Nekem is kellene komprsszort cserélni.
Ami nálad szerepel a webshopban Lucas és valeo között mi a külömbség az árán kívül?
Nekem is kellene komprsszort cserélni.
norbi04092020-06-13 14:06:02 // 121612
Na igen. Nézegettem bontók weboldalait és akad pár cikkszámú kiadás. De csak meglesz a belevaló... 😕 Te bontottat esetleg nem tudsz? Vagy csak újat? 🙂
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-13 13:17:04 // 121611
Arra
norbi04092020-06-13 12:42:34 // 121610
Mármint, hogy melyik kompresszor kell a típushoz? Vagy mire gondolsz? 🙂
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-13 09:42:23 // 121609
Az a szopás az összes katalógus szarul hozza...
norbi04092020-06-12 22:53:25 // 121608
Ma voltam klímás szakinál és megvan a diagnózis.
Gáz van a rendszerben bőséggel, viszont a kompresszor kakukk.
Nem tud elég nyomást létrehozni, ezért nem hűt és ezért nem kapcsol a hűtőventi sem.
Ha valaki tervezne klímás szakihoz menni bátran tudom ajánlani az úriembert akinél voltam. A kisujjában van minden, érti a dolgát, korrekt, jófej. 🙂 Ha valakinek kell kontakt keressen meg 🙂
Ugyanitt klímakompresszor kerestetik 2.0 JTDm-hez 😀
Gáz van a rendszerben bőséggel, viszont a kompresszor kakukk.
Nem tud elég nyomást létrehozni, ezért nem hűt és ezért nem kapcsol a hűtőventi sem.
Ha valaki tervezne klímás szakihoz menni bátran tudom ajánlani az úriembert akinél voltam. A kisujjában van minden, érti a dolgát, korrekt, jófej. 🙂 Ha valakinek kell kontakt keressen meg 🙂
Ugyanitt klímakompresszor kerestetik 2.0 JTDm-hez 😀
Lexlutor2020-06-12 21:57:04 // 121607
Ketyi782020-06-12 09:10:26 // 121605
Köszi a válaszokat. Nem szeretem az új hangokat onnan előről. Akkor így marad és szirénázok tovább.
Nodex2020-06-12 08:12:08 // 121604
Szintén 1,9 150 paci, szintén van kis fütyülő hangja a turbónak. Mankynak is feltűnt azonnal, de annyit mondott rá, hogy ne aggódjam túl.
leopop32020-06-11 23:49:51 // 121603
Mintha magamat hallanám :)
Giuntini2020-06-11 23:34:44 // 121602
Akkor viszont nem is megy.
Zolibácsi2020-06-11 22:34:50 // 121601
Ha visít, és a kipufogó sor tömítés felől jön, akkor dpf van eltomodve.
RomeoOne2020-06-11 21:31:51 // 121600
Erről a hangról van felvétel? Kíváncsi lennék, milyen
tdemeter2020-06-11 21:08:10 // 121599
Szia! Szerintem ne aggódj miatta. Nekem 1.9 120le volt, kezdetektől (100.000 km) végig (180.000 km szirénázott, főleg hidegben. Elindítottam és mondjuk az első 3 percben, amíg be nem melegedett olyan hangja volt.
Az volt a mákom, hogy a szomszédomnak turbó felújító cége van:) Szét is szedtük, mindent átnézett és azt mondta, hogy nem a turbónak, hanem annak a ferde csőnek (sorry, nem tudom hogy hívják) amin meghajlik a füst van ilyen hangja.
2x is szétszedtük az említett intervallumban, soha semmilyen hibája nem volt.
Így adtam el a drágát, azt mondták, hogy ez ilyen...
Az volt a mákom, hogy a szomszédomnak turbó felújító cége van:) Szét is szedtük, mindent átnézett és azt mondta, hogy nem a turbónak, hanem annak a ferde csőnek (sorry, nem tudom hogy hívják) amin meghajlik a füst van ilyen hangja.
2x is szétszedtük az említett intervallumban, soha semmilyen hibája nem volt.
Így adtam el a drágát, azt mondták, hogy ez ilyen...
Ketyi782020-06-11 19:56:03 // 121598
Sziasztok!
Az alany egy 159 1.9 jtd 150 le. Év elején nekiállt szirénázni a turbóm és össze vissza mutatta az olajszintet. Elvittem egy sokak által ismert Alfa szerelőhöz a kocsit. Meghallgatta,megnézte és mondta hagyjam ott és szétszedi a turbót,mert agyhalott.Másnap fel is hívott,hogy levette a turbót ,totál agyhalott és elküldte felújításra.Mondtam oké mehet. El is készült az autó egy hét múlva.Próbakör,minden oké.Tökéletesen működött minden,majd egyik reggel indulás után ismét jelentkezett a sziréna hang a turbó felől. Nem hagyott nyugodni a dolog,igy szerelő felhív és elmondtam neki, hogy ismét szirénázik a turbó,0,2 és 0,4 bar nyomásnál leginkább hidegen. Azt mondta semmi baja. Májusban olajcserés lett és gondoltam ha már szervíz akkor kirándulok egyet(100km) és visszaviszem a szerelőhöz a kocsit hogy hallgassa meg a turbót. Igy is lett. Olajcsere oké plusz kiderült hogy az EGR halott úgyhogy csere. megtörtént. Próbaút után műhely előtt megálltam és mondtam hogy hallgassa meg a turbómat mert engem idegesít. Azt mondta minden oké engedjem el a hangot. A 159 es turbónak van hangja. Nem hagy nyugodni a dolog mert amikor megvettem az autót 4 éve semmilyen hangja nem volt a turbónak. 2020 januárban elkezdett sipolni és egyből szerelőhöz vittem.Fel lett újítva a turbóm nem 1 ft ért,és amikor elhoztam nem szirénázott. Egy hét után nekiállt szirénázni . Valaki tudna nekem segíteni abban hogy ez most valami turbó hiba lehet megint.....vagy a felújított turbó az pont ennyit ér?
Az alany egy 159 1.9 jtd 150 le. Év elején nekiállt szirénázni a turbóm és össze vissza mutatta az olajszintet. Elvittem egy sokak által ismert Alfa szerelőhöz a kocsit. Meghallgatta,megnézte és mondta hagyjam ott és szétszedi a turbót,mert agyhalott.Másnap fel is hívott,hogy levette a turbót ,totál agyhalott és elküldte felújításra.Mondtam oké mehet. El is készült az autó egy hét múlva.Próbakör,minden oké.Tökéletesen működött minden,majd egyik reggel indulás után ismét jelentkezett a sziréna hang a turbó felől. Nem hagyott nyugodni a dolog,igy szerelő felhív és elmondtam neki, hogy ismét szirénázik a turbó,0,2 és 0,4 bar nyomásnál leginkább hidegen. Azt mondta semmi baja. Májusban olajcserés lett és gondoltam ha már szervíz akkor kirándulok egyet(100km) és visszaviszem a szerelőhöz a kocsit hogy hallgassa meg a turbót. Igy is lett. Olajcsere oké plusz kiderült hogy az EGR halott úgyhogy csere. megtörtént. Próbaút után műhely előtt megálltam és mondtam hogy hallgassa meg a turbómat mert engem idegesít. Azt mondta minden oké engedjem el a hangot. A 159 es turbónak van hangja. Nem hagy nyugodni a dolog mert amikor megvettem az autót 4 éve semmilyen hangja nem volt a turbónak. 2020 januárban elkezdett sipolni és egyből szerelőhöz vittem.Fel lett újítva a turbóm nem 1 ft ért,és amikor elhoztam nem szirénázott. Egy hét után nekiállt szirénázni . Valaki tudna nekem segíteni abban hogy ez most valami turbó hiba lehet megint.....vagy a felújított turbó az pont ennyit ér?
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-11 15:44:44 // 121597
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-11 15:42:19 // 121596
Ugyanez van, néha leakasztom a c-tekről, elviszem lemosni, vagy gurulok egyet, hogy mozogjon, aztán vissza a tető alá.
Smith2020-06-11 15:40:49 // 121595
naja, nem is kaptam meg a zöldrendszámot és ingyenparkolás sem jár hozzá :(
Liquid2020-06-11 15:37:04 // 121594
ráadásul a rosszabb fajta plugin cucc, mert igen keveset megy el az árammal :D
Smith2020-06-11 15:33:44 // 121593
Az enyémből is. Sőt az enyémből plugin hybridet.
Az utóbbi időszakban több áramot fogyasztott az állandóan rajta lógó ctek, mint gázolajat az autó.
Az utóbbi időszakban több áramot fogyasztott az állandóan rajta lógó ctek, mint gázolajat az autó.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-11 15:09:15 // 121592
Hihetetlen, tankoltam ma a 159-be! XD 02.27 az utolsó tankolás számlám és még volt 22l a tankban. Egyúttal összehoztuk az idei ezredik kilométert is. Ez a koronatéma hobbiautót csinált belőle..
leopop32020-06-10 22:22:09 // 121590
leopop32020-06-10 22:18:22 // 121589