Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-13 09:42:23 // 121609
Az a szopás az összes katalógus szarul hozza...
norbi04092020-06-12 22:53:25 // 121608
Ma voltam klímás szakinál és megvan a diagnózis.

Gáz van a rendszerben bőséggel, viszont a kompresszor kakukk.
Nem tud elég nyomást létrehozni, ezért nem hűt és ezért nem kapcsol a hűtőventi sem.
Ha valaki tervezne klímás szakihoz menni bátran tudom ajánlani az úriembert akinél voltam. A kisujjában van minden, érti a dolgát, korrekt, jófej. 🙂 Ha valakinek kell kontakt keressen meg 🙂

Ugyanitt klímakompresszor kerestetik 2.0 JTDm-hez 😀
Lexlutor2020-06-12 21:57:04 // 121607
Ködlámpa krómkarika felújítás. Ha nincs kedvetek mindig újjat venni.
Karika felújítás blog
Zolibácsi2020-06-12 12:02:31 // 121606
1.9 jtdm
1.9 tdm

Megoldás az volt hosszas keresés után, hogy utángyártott DPF teljesen rosszul működött és vissza folytotta az egész rendszert
Ketyi782020-06-12 09:10:26 // 121605
Köszi a válaszokat. Nem szeretem az új hangokat onnan előről. Akkor így marad és szirénázok tovább.
Nodex2020-06-12 08:12:08 // 121604
Szintén 1,9 150 paci, szintén van kis fütyülő hangja a turbónak. Mankynak is feltűnt azonnal, de annyit mondott rá, hogy ne aggódjam túl.
leopop32020-06-11 23:49:51 // 121603
Mintha magamat hallanám :)
Giuntini2020-06-11 23:34:44 // 121602
Akkor viszont nem is megy.
Zolibácsi2020-06-11 22:34:50 // 121601
Ha visít, és a kipufogó sor tömítés felől jön, akkor dpf van eltomodve.
RomeoOne2020-06-11 21:31:51 // 121600
Erről a hangról van felvétel? Kíváncsi lennék, milyen
tdemeter2020-06-11 21:08:10 // 121599
Szia! Szerintem ne aggódj miatta. Nekem 1.9 120le volt, kezdetektől (100.000 km) végig (180.000 km szirénázott, főleg hidegben. Elindítottam és mondjuk az első 3 percben, amíg be nem melegedett olyan hangja volt.
Az volt a mákom, hogy a szomszédomnak turbó felújító cége van:) Szét is szedtük, mindent átnézett és azt mondta, hogy nem a turbónak, hanem annak a ferde csőnek (sorry, nem tudom hogy hívják) amin meghajlik a füst van ilyen hangja.
2x is szétszedtük az említett intervallumban, soha semmilyen hibája nem volt.
Így adtam el a drágát, azt mondták, hogy ez ilyen...
Ketyi782020-06-11 19:56:03 // 121598
Sziasztok!

Az alany egy 159 1.9 jtd 150 le. Év elején nekiállt szirénázni a turbóm és össze vissza mutatta az olajszintet. Elvittem egy sokak által ismert Alfa szerelőhöz a kocsit. Meghallgatta,megnézte és mondta hagyjam ott és szétszedi a turbót,mert agyhalott.Másnap fel is hívott,hogy levette a turbót ,totál agyhalott és elküldte felújításra.Mondtam oké mehet. El is készült az autó egy hét múlva.Próbakör,minden oké.Tökéletesen működött minden,majd egyik reggel indulás után ismét jelentkezett a sziréna hang a turbó felől. Nem hagyott nyugodni a dolog,igy szerelő felhív és elmondtam neki, hogy ismét szirénázik a turbó,0,2 és 0,4 bar nyomásnál leginkább hidegen. Azt mondta semmi baja. Májusban olajcserés lett és gondoltam ha már szervíz akkor kirándulok egyet(100km) és visszaviszem a szerelőhöz a kocsit hogy hallgassa meg a turbót. Igy is lett. Olajcsere oké plusz kiderült hogy az EGR halott úgyhogy csere. megtörtént. Próbaút után műhely előtt megálltam és mondtam hogy hallgassa meg a turbómat mert engem idegesít. Azt mondta minden oké engedjem el a hangot. A 159 es turbónak van hangja. Nem hagy nyugodni a dolog mert amikor megvettem az autót 4 éve semmilyen hangja nem volt a turbónak. 2020 januárban elkezdett sipolni és egyből szerelőhöz vittem.Fel lett újítva a turbóm nem 1 ft ért,és amikor elhoztam nem szirénázott. Egy hét után nekiállt szirénázni . Valaki tudna nekem segíteni abban hogy ez most valami turbó hiba lehet megint.....vagy a felújított turbó az pont ennyit ér?
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-11 15:44:44 // 121597
És gyönyörködök benne, annyira szép :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-11 15:42:19 // 121596
Ugyanez van, néha leakasztom a c-tekről, elviszem lemosni, vagy gurulok egyet, hogy mozogjon, aztán vissza a tető alá.
Smith2020-06-11 15:40:49 // 121595
naja, nem is kaptam meg a zöldrendszámot és ingyenparkolás sem jár hozzá :(
Liquid2020-06-11 15:37:04 // 121594
ráadásul a rosszabb fajta plugin cucc, mert igen keveset megy el az árammal :D
Smith2020-06-11 15:33:44 // 121593
Az enyémből is. Sőt az enyémből plugin hybridet.
Az utóbbi időszakban több áramot fogyasztott az állandóan rajta lógó ctek, mint gázolajat az autó.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-11 15:09:15 // 121592
Hihetetlen, tankoltam ma a 159-be! XD 02.27 az utolsó tankolás számlám és még volt 22l a tankban. Egyúttal összehoztuk az idei ezredik kilométert is. Ez a koronatéma hobbiautót csinált belőle..
leopop32020-06-10 22:22:51 // 121591
*minőségben
leopop32020-06-10 22:22:09 // 121590
Illetve így ki lett takarítva az olajteknő de a vezérlésmódosító szelepek is csak arról már nem csináltam képet.
leopop32020-06-10 22:18:22 // 121589
Jobb mindőségben mert az előző képeket a szerelő csinálta.
Szóval ez jött ki a mosóolajjal :/


Csabi2020-06-10 21:45:21 // 121588
Simán MES-ben is meg lehet nézni a klímanyomást, ami nagyjából elmond mindent. Kikapcsolt kompresszornál 6-7bar nyomásnak kell lennie a rendszerben 20-25fok környezeti hőmérsékleten.
Bekapcsolt kompresszornál 12-20bar között , környezeti hőmérséklettől függően nagyrészt (függ még pár dologtól)
16bar nyomásnál kapcsol az 1fokozat a hűtőventilátornál...ezek szerint ezt a nyomást nem éri el , vagy a nyomásmérő rossz...
Inkább arra tippelnék, hogy megint elment a gázod, viszont még 2bar nál magasabb a nyomás a rendszerben így még bekapcsol a kompresszor...
norbi04092020-06-10 17:57:10 // 121587
Kérdés, hogy minek a kábele lehet az ☝️🤔
berobbantam2020-06-10 06:02:00 // 121586
Szia.
Az nem szakadt.Elvágták és hozzá saruzták a barnához.Kérdés miért?
kisityu2020-06-09 22:14:55 // 121585
Hozzá lehet férni fentről is de alulról sokkal kényelmesebb.
norbi04092020-06-09 20:46:31 // 121584
Köszönöm szépen! Holnap megnézem. Fentről hozzáférni valahogy? 🙂
kisityu2020-06-09 18:42:42 // 121583
Próbáltam fényképezni, hogy jó legyen de nem sikerült. Talán így lesz a legjobb. A teleszkópos bot végén van a kérdéses test pont. Szerintem így meg lehet találni.
norbi04092020-06-09 18:30:29 // 121582
Korrekt. 🙂
Kértem is időpontot egy klímás mesterhez, pénteken talán fény derül a hibára.
Piritu - 1.000.0002020-06-09 07:21:01 // 121581
Az OFF-nál anno a két nyomásmérő mozgásából azt is megmondta hogy a két hűtő között tele van bogárral emiatt nincs rendes légáramlása. Igaza lett.
norbi04092020-06-09 07:15:31 // 121580
Na majd, rálesek akkor arra is. Mindenesetre a képet megköszönném. 🙂
Igen eléggé furi... Plusz a levegőben lógó szakadt vezeték is🤔
norbi04092020-06-09 07:14:04 // 121579
Akkor azthiszem benevezek egy klímás szakihoz, hogy nézze át alaposan a rendszert.... 😕
Piritu - 1.000.0002020-06-09 07:08:22 // 121578
Klimatoltes utan ha a szaki veszi a faradtsagot es rajta hagya a muszeret a kocsin el tudja donteni hogy minden rendben van-e. A ket kor nyomasvaltorasaibol mindent ki tud olvasni. Az hogy a magneskapcsolo behuz csak egy dolog, a rendszerben folyamatosan nyomasszabalyozas van, ha barmi dugulas van azon latszani kell.
kisityu2020-06-09 06:33:07 // 121577
Az akkumulátor tálca alatt. Nem messze a vezérlőtől. Lazán végigkövethető.
Az a sarus barna és fehér madzag is érdekes.
Délután tudok képet csinálni.
norbi04092020-06-09 06:11:45 // 121576
Az ehhez tartozó test sarut hol találom? 🙂

Valamint találtam egy érdekességet a biztidoboz környékén...
Egy vezeték gazdátlanul...
norbi04092020-06-09 05:55:53 // 121575
Emlékeim szerint a lapátok állását folyamatosan nézte a szaki. Rádugta a diagot, és ahogy állítgatta a klímapanelen a dolgokat, folyamatosan figyelte a lapátok állását. Vagy van külön egy lapát arra a funkcióra amit Te mondasz? 🙂
A nyomást passzolom. De annyira kevés volt a gáz, hogy töltés előtt nem is kapcsolt be a kompresszor. Töltés után viszont egyből hallani lehetett ahogy kattan, bekapcsoláskor.
Lehet hülyeség, de nyomás kapcsoló esetleg? Vagy dugulás a rendszerben? Már nemtudom mire gondoljak. Azt se tudom, hogy villamossági vagy klímaszerelőhöz forduljak inkább. 🤔
kisityu2020-06-09 00:24:07 // 121574
Nálam is ez volt a helyzet. A vezérlő test vezetékének a karoszszériára csatlakozó végén sarut cseréltem. Persze visszavágva a vezetéket addig ameddig már nem oxidált. Azóta tökéletesen működik a hűtőventillátor.
Piritu - 1.000.0002020-06-08 22:14:44 // 121573
Ha az ki lett mérve akkor már csak egy tippem lenne, hogy a levegőterelő lapátok helyzete jó-e? Ha a szervómotorokkal gond van nem csak "hideg" jön be.
A klímásnál megnéztétek hogy a nyomás elég-e a rendszerben? Ha rajta hagyják a nyomásmérőket szépen lehet látni hogy hol kapcsol le a kompresszor.
norbi04092020-06-08 21:59:48 // 121572
Mármint az utastér hőszenzorra gondolsz?... Hogy esetleg az mutatna - 10 fokot? 🤔
Amikor bekerült az új panel (május eleje) akkor diagolva volt és normális értéket mutatott.
Nemtudom mi okozhat még alacsony hűtési teljesítményt...
Gáz is van, kompresszor is kapcsol... 🤔
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-08 20:41:15 // 121571
Ok, köszi, lehet ez lesz a megoldás :-)
Piritu - 1.000.0002020-06-08 20:14:02 // 121570
Először kiolvasnám a klímavezérlőt. Lehet hogy csak -10 fokot érzékel és azért nem kapcsol teljes teljesítményre. Emlékeim szerint 30 fok alatt csak félgőzzel megy a kompresszor.
Liquid2020-06-08 19:25:01 // 121569
Szerintem hajrá! :)
18-ast használok. Nem hiszem hogy az áron kívül lenne bármi negatív hozománya.
tirex2020-06-08 19:07:46 // 121568
235/40-el használható
Alfabundi2020-06-08 18:50:30 // 121567
Nekem az volt fent két télen is mióta meg van. Continental téli gumikkal. Semmi vész nem volt, főleg ilyen "kemény" telekkel😊
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-08 18:17:02 // 121566
Srácok, használt már valaki téli keréknek 19"-es felnit? Nagy hülyeség, vagy vállalható? Lényegében a 159 városban nem megy, télen pedig eleve keveset használjuk. Megoldódna két "problémám". A téli hasmagasság, és hogy nem szeretem a látványt a 17-esekkel XD Jó hogy nyáron kérdezem, de rákészülést igényel felni ügyileg.
norbi04092020-06-08 18:15:50 // 121565
Olyan tempónál valamivel jobb. De nem az igazi szerintem. Párom Kia Ceed-jében azonnal jéghideg levegő jön. 😀
Gázzal fel van töltve.

Bár a hűtőventi ígyse úgyse működik... 🤔 Nemtudom merrefelé induljak.
hpeti912020-06-08 17:55:52 // 121564
Én megnézném nagyobb tempónál (90 - 130 km/h) a klíma hatékonyságot. Ott már a menetszél hűt, nem a venti. Ha ott is gyenge akkor nem azzal van a gond.
norbi04092020-06-08 17:49:43 // 121563
Srácok. Kezdem feladni a klímás dolgot.

Hűtőventi továbbra sem megy, így a klíma hűtőteljesítménye siralmas.
Vezérlő cserélve. Biztik rendben.
Merre indulnátok? Autóvillamossági szerelő, vagy klímaszervíz? 😕
Esetleg van valami még amit megnéznétek?
tirex2020-06-08 13:38:02 // 121562
Háromszor átfújtam színnel aztán rá a matrica majd háromszor lakk. 3 éve semmi baja, bírja a gőzborotvát meg a koszt is. Mondjuk én antracit színűre fújtam fehér matricával meg vékony csíkkal ami zöld fehér piros, ha már olasz ugye. :))
Liquid2020-06-08 13:11:38 // 121561
ezt a fék dolgot én is meg akartam kérdezni, mert nincs kedvem szétszerelni :)
tirex2020-06-08 12:49:49 // 121560
Veszel hőálló pirosat meg lakkot az obiban, rendelsz brembo matricát és egy délelőtt kész. Én ledrótkorongoztam aztán nitroval áttöröltem, lemaszkoltam és hajrá. Le sem szereltem a helyéről.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak