Dömpi (il dottore)2015-05-11 15:13:14 // 67379
	Ja, írhatnám úgy is, hogy Don Dömpi és fia :)
	
droberto2015-05-11 14:29:50 // 67378
	
	
droberto2015-05-11 14:27:57 // 67377
	Grautula neki!
És jó a papának is a maffia öltönye. :)
	
És jó a papának is a maffia öltönye. :)
.......................2015-05-11 13:39:51 // 67376
	ettöl fügetlenül ,én is azt vallom aki sokáíg akarja használni a kocsiát,
ezeket az frankó hosszú csereintervallumokat felezze meg
	
ezeket az frankó hosszú csereintervallumokat felezze meg
Csabi2015-05-11 13:15:41 // 67375
	Még mindig azt mondom,  nem érdemes a határokat feszegetni, főleg azért sem , mert nem olyan nagy összeg egy vezérlés csere, viszont ha elszáll akkor nyugodtan írhatunk mellé egy nullát...Szerintem ez elég súlyos érv.
A példád beszédes, de mindenki másképp használja az autóját ezért szerintem nem lehet ez alapján általánosítani...Ezért kell nem csak a kilométert, hanem az eltelt időt is nézni...
	
A példád beszédes, de mindenki másképp használja az autóját ezért szerintem nem lehet ez alapján általánosítani...Ezért kell nem csak a kilométert, hanem az eltelt időt is nézni...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-11 12:38:46 // 67374
	ez volt a nap vicce :))))
	
.......................2015-05-11 12:25:45 // 67373
	a Mito gyári vez szíj csereintervalluma 140eKm
olajcsere 35 e Km
GYÀRI alkatrészekkel
utángyártott alkatrészekkel szerintem max fele
	
olajcsere 35 e Km
GYÀRI alkatrészekkel
utángyártott alkatrészekkel szerintem max fele
GTPeti2015-05-11 11:57:21 // 67372
	(...javítok: 4év. A fenébe, cselekednem kell... :( )
	
GTPeti2015-05-11 11:54:07 // 67371
	(A TS-ek vm.szíjcsere intervalluma nem 60ekm/5év?)
	
'''''2015-05-11 11:20:29 // 67370
	Nálam 74.000km-nél szállt el a vezető görgő.A helyi alfás cégvezető azt mondta,van egy (akkor még volt legalábbis) belső körlevél amin 80.000km-nél kellene ajánlani a cserét.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-11 08:17:20 // 67369
	én egy picit rontani tudom ezt a statisztikát :))) Örülök a cserperiódus kitolásának legalább nem csak a vezérlés szett fogy, ha nem ennél jóval több :P
	
Piritu - 1.000.0002015-05-11 07:06:14 // 67368
	Az elmúlt 800e alfás km-en szinte minden Alfámnál a 20 ezres periódussal cseréltem olajat. Van olyan volt TS-em, ami bőven túl van a 300 ezren gond nélkül. Szóval nem hinném, hogy baj lehet belőle. A vezérlések is minden esetben elmenték egy gyári periódust. (Még a 147-nél is 127e-nél állt be a feszítő, ami 7ezerrel túl van az előírt élettartamon.)
	
mzo2015-05-11 06:22:08 // 67367
	Nem a szíj a szűk keresztmetszet, hanem a vízpumpa, de általában azért a gyári csereperiódust azok is bírni szokták.
	
Csabi2015-05-10 23:47:20 // 67366
	Jöv héten cseréltetem, 85k km és 4év után. Kíváncsi leszek az állapotára. Egyébként  az óvatosságból még soha nem lett baj, én is a jóval gyakoribb cseréket favorizálom...
	
Giuntini2015-05-10 23:10:39 // 67365
	Gratulálok!
	
Piritu - 1.000.0002015-05-10 20:37:39 // 67364
	Nem, 35-ot 😀
	
W.2015-05-10 20:28:56 // 67363
	Na jó, legyen 100e. Nálam az a max. A gyár az olajcserének is 25e- ír, nem? 😉 Én azért 10e -ként cserélem.
	
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:52:25 // 67362
	Gratula! :-)
	
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:51:33 // 67361
	Nem TS motor ez, hogy 60ezrenként vezérlést kelljen cserélni :-P
	
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:50:58 // 67360
	Akkor szerintem kár kidobni. 
Én 105-nél cseréltem le, mert csak. A gyár 140 ezret vagy 5 évet ír elő. ("Nehéz üzemi körülmények esetén (hideg éghajlat, városi közlekedés, gyakori alapjárat) a vezérműszíjat négyévenként ki kell cserélni, vagy ötévenként
mindenképpen ki kell cserélni.")
	
Én 105-nél cseréltem le, mert csak. A gyár 140 ezret vagy 5 évet ír elő. ("Nehéz üzemi körülmények esetén (hideg éghajlat, városi közlekedés, gyakori alapjárat) a vezérműszíjat négyévenként ki kell cserélni, vagy ötévenként
mindenképpen ki kell cserélni.")
Dömpi (il dottore)2015-05-10 19:44:48 // 67359
	
	
W.2015-05-10 19:43:56 // 67358
	Nem hiszem, hogy sz..kodni kellene velük! Komplett vez.csere és utána újabb nyugodt 60e km vagy több!
	
SzJanos2015-05-10 19:01:15 // 67357
	Amiatt is kérdeztem, mert a görgők és a szíj is ~40.000km körül járnak.
	
dev1662015-05-10 18:50:42 // 67356
	ha a görgőkben tudod mennyi km van és ez nem indokolja a cserét, akkor elég a vezérműszíjat (nem nagy tétel) és a pumpát cserélni
	
SzJanos2015-05-10 18:37:41 // 67355
	Az olajcsere alkalmával felfedezte a szakim, hogy szivárog a hűtővizem a vízpumpánál. Basszus mondom! Ha a vezérműszíj, meg a görgők jó állapotban vannak, érdemes külön cserélni a vízpumpát, vagy mindenképpen mindent cseréltessek?
	
Szabolcs 1592015-05-10 17:57:32 // 67354
	Vezetett szerviz könyv alfa romeo szerviz be hordták meg is látszik rajta én se vitaként szántam
	
dev1662015-05-10 17:34:56 // 67353
	Nem vitaindítónak szántam. Ha szerető és értő gazdája volt kezdetektől a JTS is jó motor, de sajnos mostoha bánásmódot  nem viselik el sokáig ezek az érzékeny, bonyolult, teljesítményorientált konstrukciók, ezért a használt JTS vagy szíjas TS motorikusan mindig kockázatosabb, mint egy JTD, láncos TS vagy V6. Utóbbiakra is lehet rengeteget költeni ha rossz sorsuk volt, de jellemzően nem motor- vagy hengerfej-felújításra.
	
Haddel2015-05-10 17:21:30 // 67352
	Ja,azt nem is figyeltem.
	
Szabolcs 1592015-05-10 16:51:20 // 67351
	1,9 Jts 1 ève van a csalädba és El kell hogy mondjam olajat nem Esszi olaj cserekor annyit enedünk le belöle mint amennyit kapott hiba Mentes 20000 km let bele hajtva 1 Év alatt
	
dev1662015-05-10 15:51:03 // 67350
	JTS, nem JTD. Kopásra hajlamos veztengelyek, vezérlésmódosítók, hidrotőkék, alulméretezett olajpumpa. Én legfeljebb 10e-nként cserélném az olajat és eközben is sűrűn nézegetném a szintet.
Tudom, hogy a marketing bullshit szerint a hosszú olajcsereperiódust indokolttá teszi a fullszint olajok stabilitása (nem bomlanak le a láncok), ami igaz, de arról senki nem beszél, hogy milyen mennyiségű olajsár keletkezik 30ekm alatt és hogy a létfontosságú adalékok szép lassan eltűnnek az olajból, így 30ekm után csak a szint alapolaj, a belemosott benzin/gázolaj és az olajsár marad.
Hozzáteszem, h a gyári ajánlás sem engedi meg a max. periódus betartását, csak abban az esetben, ha végig optimális körülmények között üzemel motor, amitől a valós használat igencsak távol áll.
	
Tudom, hogy a marketing bullshit szerint a hosszú olajcsereperiódust indokolttá teszi a fullszint olajok stabilitása (nem bomlanak le a láncok), ami igaz, de arról senki nem beszél, hogy milyen mennyiségű olajsár keletkezik 30ekm alatt és hogy a létfontosságú adalékok szép lassan eltűnnek az olajból, így 30ekm után csak a szint alapolaj, a belemosott benzin/gázolaj és az olajsár marad.
Hozzáteszem, h a gyári ajánlás sem engedi meg a max. periódus betartását, csak abban az esetben, ha végig optimális körülmények között üzemel motor, amitől a valós használat igencsak távol áll.
.......................2015-05-10 14:36:29 // 67349
	Akadós a váltó,kuplung nehéz,utálom is ,automata jobb lenne
De ha nem megy be fokozatba az kuplung hiba
Hidraulikus a kuplung ,lehet csak légteleníteni kellene
	
De ha nem megy be fokozatba az kuplung hiba
Hidraulikus a kuplung ,lehet csak légteleníteni kellene
Haddel2015-05-10 14:15:32 // 67348
	15-20e kilométer teljesen jó szerintem is.Én kicsit hamarabb szoktam,de ez az én hülyeségem 😃
	
Piritu - 1.000.0002015-05-10 13:41:59 // 67347
	Konkrétan a munkahengerre gondoltam, régi olajjal simán lehet, hogy nem emel ki. Meg a tömítések se örök életűek benne.
Nekem abszolút inkább hidegen veszi nehezen a fokozatokat (1-2), aztán bemelegszik és elmúlik. Váltóolaj csere után javult a helyzet.
	
Nekem abszolút inkább hidegen veszi nehezen a fokozatokat (1-2), aztán bemelegszik és elmúlik. Váltóolaj csere után javult a helyzet.
Greentimus2015-05-10 13:37:25 // 67346
	Kuplung-kettős tömegű lendkerék 31.000 km-rel ezelőtt volt cserélve. 
Akkor ezek szerint itt a többségnek nincs ilyen gondja?
	
Akkor ezek szerint itt a többségnek nincs ilyen gondja?
Piritu - 1.000.0002015-05-10 13:34:51 // 67345
	Lehet, hogy csak a kuplung nem emel ki rendesen.
	
Greentimus2015-05-10 13:30:33 // 67344
	Néhány gondolatot írnék a kézi váltóról.
Nem tudom, hogy normális-e, amit tapasztalok, de a tegnapi dolog már nem tetszett.
Az hogy nem pöckölni kell, mint az előző autónkét, azzal nincs gond. Kicsit erőből kell.
Azt tapasztalom, hogy kb 1 óra autózás után sokkal nehezebben lehet kapcsolgatni a fokozatokat, néha már beszuszakolni kell a helyére. Van mikor olyan érzésem van, hogy a fém a fémnek feszül. Nem szeretném ha ott bent darálnák egymást a fémek.
Tegnap 1 óra autózás után, melyben volt 15 perc dugó is meg kellett állnom egy körforgalomnál. Raknám be 1-esbe, de nem megy be csak félig... Kuplung ki-be, majd újra. Megint nem ment be. Mögöttem már dudáltak. Harmadjára sikerült beraknom és onnantól már így nem kellett megállnom, csak a végcélnál. Ilyenkor mi történik? "Megdagad" a váltó? Miért nehezebb váltani üzem melegen?
Jövő héten szerintem cserélek váltó olajat és akkor már fék olajat is. Nem tudom ezeket mikor cserélte utoljára az előző gazdája. Érdemes ezt is szervizben megcsináltatni (Szamosiba voltunk legutóbb) vagy van tippeket, hogy ezt ki csinálná meg olcsóbban? Érdemes lenne levenni a műanyag burkolatot és megnézetni, hogy a váltóval minden rendben van-e?
	
Nem tudom, hogy normális-e, amit tapasztalok, de a tegnapi dolog már nem tetszett.
Az hogy nem pöckölni kell, mint az előző autónkét, azzal nincs gond. Kicsit erőből kell.
Azt tapasztalom, hogy kb 1 óra autózás után sokkal nehezebben lehet kapcsolgatni a fokozatokat, néha már beszuszakolni kell a helyére. Van mikor olyan érzésem van, hogy a fém a fémnek feszül. Nem szeretném ha ott bent darálnák egymást a fémek.
Tegnap 1 óra autózás után, melyben volt 15 perc dugó is meg kellett állnom egy körforgalomnál. Raknám be 1-esbe, de nem megy be csak félig... Kuplung ki-be, majd újra. Megint nem ment be. Mögöttem már dudáltak. Harmadjára sikerült beraknom és onnantól már így nem kellett megállnom, csak a végcélnál. Ilyenkor mi történik? "Megdagad" a váltó? Miért nehezebb váltani üzem melegen?
Jövő héten szerintem cserélek váltó olajat és akkor már fék olajat is. Nem tudom ezeket mikor cserélte utoljára az előző gazdája. Érdemes ezt is szervizben megcsináltatni (Szamosiba voltunk legutóbb) vagy van tippeket, hogy ezt ki csinálná meg olcsóbban? Érdemes lenne levenni a műanyag burkolatot és megnézetni, hogy a váltóval minden rendben van-e?
Piritu - 1.000.0002015-05-10 13:28:09 // 67343
	A 20 ezres periódusra álltam be, eddig bevált. (Sűrűbben csak a  Spiderben cserélem, de ott éves időt ír elő a gyár, annyit meg nem megyünk egy évben.)
	
Giuntini2015-05-10 13:19:54 // 67342
	15 ezernél cserelj. Na vard meg a 30 ezret.
	
Szuszika2015-05-10 11:55:30 // 67341
	Sziasztok! 
Legyen akkor elso kerdesem mint friss Alfas, hogy hany km utan csereljem az olajat? Ti mennyinel szoktatok?
Es csatolok (ha sikerul) egy kepet is szepsegemrol :)
Elore is koszonom a valaszokat :)
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1431251689-10030-72213-forum.jpg
	
Legyen akkor elso kerdesem mint friss Alfas, hogy hany km utan csereljem az olajat? Ti mennyinel szoktatok?
Es csatolok (ha sikerul) egy kepet is szepsegemrol :)
Elore is koszonom a valaszokat :)
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1431251689-10030-72213-forum.jpg
norbi04092015-05-10 08:45:31 // 67340
	Egy ilyen tali nekem is jól jönne, mert akárhogy próbálom, nem akarja az igazságot :D
	
Dömpi (il dottore)2015-05-09 22:14:45 // 67339
	A VTT 3.0 mikor lesz már beharangozva?
	
Dömpi (il dottore)2015-05-09 22:13:58 // 67338
	Bakker, ma voltam a XIII-kerben.
Legközelebb viszont csak júniusban járok arra :(
	
Legközelebb viszont csak júniusban járok arra :(
Kriszo2015-05-09 18:29:01 // 67337
	hopsz a képek nekem sem jók:D
	
Kriszo2015-05-09 18:28:40 // 67336
	Sziasztok!
A mai délutánom igen eseménydúsan telt a géppel.Sort kerítettem a motormosásra, kárpittisztítóval szépen letakarítottam a géptetőn a plüss burkolatot, kocsimosás, teljes kézi wax, bőrápolás, felnitisztítás, gumiápolás:))
Nagyon hiányzott már ez a lelkemnek:D Imádom:)
A motor is szerintem nagyon jól sikerült, pici ecsettel a nehezen hozzáférhető helyeket is szépen kitakarítottam



	
A mai délutánom igen eseménydúsan telt a géppel.Sort kerítettem a motormosásra, kárpittisztítóval szépen letakarítottam a géptetőn a plüss burkolatot, kocsimosás, teljes kézi wax, bőrápolás, felnitisztítás, gumiápolás:))
Nagyon hiányzott már ez a lelkemnek:D Imádom:)
A motor is szerintem nagyon jól sikerült, pici ecsettel a nehezen hozzáférhető helyeket is szépen kitakarítottam



Halesz2015-05-09 17:45:25 // 67335
	ez volt a kérés, de ha nem találunk mást, az is jó lesz valszeg :)
	
Lexlutor2015-05-09 17:37:45 // 67334
	Nem tudjátok képfeltöltés mért nem megy? Blogba se tudok képet feltölteni.
	
Online tag
2
		Vendég2
393
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - 159
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 










