Fórum >> Típusok >> 159

Rolcho2019-12-16 13:08:09 // 119463
Sajnos nem fogja szeretni hosszú távon. A blokk ugyanaz a GM Ecotec L61, ami az Opel Vectra 2.2 Z22YH motorok alapja, ezekhez pedig kifejezetten tiltja.
Giuntini2019-12-16 10:15:31 // 119462
Szeretném megosztani veletek most már a helyzetet. Úgy néz ki a motorral ismét komoly baj van. Tudjátok, 5 évvel ezelőtt volt rajta egy teljes motorgenerál. A hengerfej fel lett újítva, ami 45 ezer km után ismét megrepedt. Nem hittem el, sokáig próbálkoztunk, végül az autó lekerült Csörihez, ő megmondta, ezeket a hengerfejeket nem lehet felújítani. Próbáltunk rá szerezni bontott 166-os hengerfejet, rengeteg próbálkozás volt, egyik sem volt olyan, amit Csöri felrakott volna nyugodt szívvel. Mikor Marek küldött végre egy használhatót, Kazes írt nekem, "itt a megoldás". Gyári vadonatúj hengerfej 1 millió helyett 250 ezerért. Mondtuk, nem létezik, pedig igaz volt. Csöri is utánanézett, és ő is azt mondta, ez lesz a végleges megoldás. Valóban, a gyár kidobta a raktáron maradt hengerfejeket, olcsó áron, aki tudott szerzett belőle, és most már nincs. Fel lett rakva a vadonatúj hf, gyári alap tömítéssel, én teljesen megnyugodtam, és azt mondtam, "örök darab". Úgy ment az autó, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Az mellékes, hogy a motoron kívül is az autó folyamatosan mindenből a legjobbat kapta, "mert megérdemli". Idén tavasszal a komplett olaj és váltóolaj csere után kapott 4 vadiúj Michelin Pilot Sport gumikat, "mert megérdemli". A nyáron is tulajdonképpen csak autópályán használtam, városozásból szinte semmit sem kapott. A regenerálásokat is mindig pályán csíptem el. Annyira figyeltem, hogy levettem a tempót mindig 120 körülire, 2000 fordulatra, hogy a nyári melegben ne legyen ilyenkor extrém hőfok. Aztán szeptemberben észrevettem, hogy valami nem jó. Autópályáról leérve észrevettem (nem nyitogattam a motorháztetőt, mert ha jó az autó, minek), Hogy a kiegyenlítő tartályban a vízszint majdnem a kupaknál van. A csövek nem voltak kemények, mintha minden jó lett volna. Aztán leszívtam belőle, a következő pályázás után szintén fent volt. Aztán itt Pesten egyszer csak elkezdett a vízhőmérő mutatója felfelé menni. Rögtön megálltam, járt a ventilátor, és hideg levegőt fújt. A csövek puhák voltak. Shadinnal beszéltem, és ő is termosztátra, vagy méginkább elforgó vízpumpára gyanakodott. Hívtam Csörit, kérdezte, hogy látszódik, a visszatérő vékony csőnél a víz cirkulálása? Nem mondtam. Akkor lehet hogy elforog a vízpumpa. Levittem Csörihez, és kiderült a turpiság. Legalábbis azt hittük hogy megoldódott. Csöri megnézte, a cső hideg volt. Nem ment benne a víz. Lehúzta a csőcsonkról, egyből ment. Totál el volt tömődve a csőcsonk, nem is lehetett vele semmit csinálni, mintha anyagában tömődött volna el. Beletett Csöri egy használtat, minden rendben volt, de mondta,hogy a termosztát neki is gyanús, egy szar utángyártott volt benne, amiről azt hittem hogy gyári. Nem lett jó, ugyanúgy felment a vízszint, és mellette az egyik csőnél elkezdett szivárogni a víz. Csöri mondta, vigyem le, tett bele Behr termosztátot, és meg lett az oka a víz szivárgásnak is. A termosztát kivezető csonkjai más szögben álltak, hozzáért a harmonika szerű fémcsőhöz az automata váltó csöve, és ott kezdett szivárogni. A hiba megoldva, és mentem. De mégsem lett jó. Beszéltem Csörivel, át kell nézni a rendszert, ezen új hf van, azzal nem lehet baj. Tudom én is, végtelenül megbízom Csöriben és a szakértelmében, tudom, ez a motor úgy lett összerakva, úgy lett felrakva a hengerfej, mint egy vadiúj motornál. Ez nem bontott hf volt, ez egy vadiúj. A múlt héten lent volt az autó, Csöri átvizsgálta, a használt kiegyenlítő helyett kapott egy vadiújat, két utastér felé menő cső teljesen az olajtól tönkrement, azokat is kicserélte, azt mondta, ennyit tudott most tenni, menjek haza vele, és ha továbbra is jelentkezik a probléma, januárban továbbmegyünk. Mondta ő is, hogy a csövek keményebbek mint kellenének, de az új hengerfej kizárható, más probléma is lehet. Elment egy próbakörre vele, nem 2 km-t, hanem az elkerülőn 140-el is hajtotta, akkor rendben volt.
Jöttem vele szombaton haza, a 8-ason rendben működött, 120-ra állítottam a tempomatot. Aztán az M 7-esen kicsit odaléptem neki, de nem durván 150-el. Mindig fél szemmel a vízhőfokmérőt néztem, egyszer nem pillantottam rá, a comp kiírta, hogy azonnal álljak meg, a víz 130 fokon volt. Azonnal a leállósáv, akkor már a víz visszament a mutató középre. Kicsit járattam, 300 méterre volt a parkoló, elmentem odáig. Csörivel beszéltem, januárban vissza hozzá, most pedig töltsem fel a vízszintet. Kinyomott vizet a sapkánál, a csövek meg totál puhák voltak. Hazafelé mentem 120-al, teljesen jól működött minden. Érthetetlen, de ez az autó teljesen érthetetlen.

A helyzetem most már tényleg ezzel az autóval reménytelen. Igaza van Csörinek, így nem lehet eladni. De hogy adhatnám el? Az autó a motorhibákkal már 6 millióban van, nem számolom a kopó alkatrészeket és egyebeket. Így maximum kapnék érte 6-700 ezret, és akkor nem tudok venni semmit. Ha megcsináltatom, és utána eladom, újra mindent elbukok. Imádom a 2,4-es 159-est, én ezt az autót nem akartam eladni, azért is csináltattam meg, de most úgy érzem, a saját kardomba dőltem bele.
Shadin2019-12-16 08:59:55 // 119461
Pók szeretni fogja?
Piritu - 1.000.0002019-12-14 14:44:19 // 119460
Nem csak a motor számít, az összes tömítés és nem fémcső is a rendszerben.
Alfabundi2019-12-14 13:55:53 // 119459
És tényleg a kuplungkapcsoló volt rossz, de csak az a része ami a padlóig nyomást érzékelte, mert a visszagurulás gátló meg a tempomat jó volt. Most indul autómatán, tök jó😊. Én meg így használtam már két éve, hogy nyomtam mindent🤭. Kössz
mizooo2019-12-13 16:07:42 // 119458
Ma megvolt a szerviz, motor, váltóolaj, szűrők . Találtam egy meglepit is a az autón, ami talán magyarázhatja, hogy miért akadt néha a váltás. Az alsó váltótartó csavarok ki voltak potyogva, egy el is veszett. A menet külső része tönkre is ment, így 5 mm-el hosszabb csavarokkal tudtam csak újra rögzíteni... No comment.

Hiányzó csavarok
leopop32019-12-13 15:28:36 // 119457
Bár ahogy látom az amerikai autókban a GM-nél 1980 tól jó.
Akkor semmi baj mivel a 2.2 JTS egy GM motor 😁
leopop32019-12-13 14:59:25 // 119456
A lista alapján 2.2 JTS nek nem jo
Basszus utcso tankolasnal mol-nál ezt kapott
Roll19832019-12-13 14:37:21 // 119454
Mivel már a Shell kúton E10 van, így kíváncsiságból rákerestem, hogy a TBi kompatibilis-e vele. Szerencsére az, itt a lista:

https://www.e10bensiini.fi/files/227/Compatibility_of_E10_Petrol_with_Various_Passengers_Vehicles_27_05_2011.pdf
ZoliNix2019-12-12 22:07:35 // 119453
Hát ez qva jó. Sziliconoztam, talán nem bántja. (de tényleg sokkal könnyebben jár) Azért rakhattak volna egy kis porvédőgumit a ház végére.
RomeoOne2019-12-12 21:30:13 // 119452
Akkor, hogy legyen még egy csavar a történetben, azt sem én láttam :DDD
Kollégám hívott fel, akinek az utcára néz az irodaablaka, hogy ott gurult el lassan az utcán, még a rendszámát is le tudta olvasni :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-12 21:07:09 // 119451
Csodálkoztam is, hogy jó másfél óra alatt Paksról (ahol a G Q-t láttad) leértél Debrecenbe, hogy itt is megnézz egy utcán kóborló rénszarvast Alfát. :-)
tirex2019-12-12 18:16:07 // 119450
Vagy elütötte a mikulást! :)))
yani🍀2019-12-12 18:03:00 // 119449
Egy ideje a bovdenek teflon borításúak, ami ugye önkenő anyag. Ha ezt valamilyen kenőanyaggal megfújják és ez a kenőanyag megköti a szennyeződéseket akkor az sokkal nagyobb károsodást fog okozni a bovden belsejében.
Én kézséggel elhiszem, hogy sokkal jobbnak találod, de ez csak időszakos javulás lesz.
RomeoOne2019-12-12 17:05:21 // 119448
Ismerős küldte, nem én fotóztam. Én múlt hétvégén voltam Debrecenben, gondolkoztam, hogy szólok, de olyan sűrű volt a program, hogy nem lett volna idő összefutni :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-12 16:44:41 // 119447
És nem szóltál, hogy itt vagy....
20p-e láttam én is ezt az autót. Tegnap pedig egy Tipon voltak a szarvak. Annak piros orra nem volt XD
RomeoOne2019-12-12 16:02:01 // 119446
Valaki nagyon ünnepi hangulatban érezte magát Debrecenben :)

Shadin2019-12-12 12:01:48 // 119445
Szokták, de ezt pont nem kellene.
Mindig az a mérvadó, hogy mennyi jön le belőle...
ZoliNix2019-12-12 11:54:18 // 119444
Próbáld beolajozni a váltóbowdent.
Nekem sokkal jobb lett. Olyan volt mintha mézben kurkásztam volna.
Az olajszintre írta talán valaki valamikor, hogy az Opelnél emelték a mennyiséget az ilyen váltóhoz.
mizooo2019-12-12 11:27:05 // 119443
Basszus ez jó kevésnek tűnik. Ezt szokták túltölteni 2 L-re?
Shadin2019-12-12 10:19:19 // 119442
C635 1,65 liter :-(
mizooo2019-12-12 09:01:04 // 119441
C635 váltósok, rögtön kérdeznék is pár dolgot? Mennyi olajtöltet ajánlott a váltóba? Van ahol 2 L, van ahol 3 L láttam. Ragadós fokozattal másnak nincs gondja? A 3-ast, főleg felváltásoknál néha eröltetni kell. köszi
Szasi2019-12-11 19:37:56 // 119440
Èn is rövid városba rohangálós a utakra használom új akksi mikor megvettem teljesen feltöltöttem ,de rátöltök 2hetente mert esèly sincs ilyen rövid utakon visszatöltenie a generátornak,hátha hosszabb lesz az èlettartama.
Kazes☻2019-12-11 19:18:46 // 119439
Ez nekem is egyik kedvenc mondásom! :D
droberto2019-12-11 19:14:32 // 119438
Gratula az új Verdához!
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-11 18:37:59 // 119437
Jajj már :-) Ha a telóm hamar merül, nem feszegetem szét hogy akksit cseréljek, hanem fullra merítem, majd töltőn hagyom éjszakára, hogy a töltést vezérlő sw magára találjon.
És biztos már csak 90%-os az akksi, de ettől a problémát szoftveresen oldottam. meg. és várhatóan még évekig fogom nyúzni gyári akksival.
Az autó egy számítógép, bele kell hogy törődj XD
mizooo2019-12-11 18:37:17 // 119436
Igen az Újpesti. Méregdrága volt, de mostanában minden az (Jah a TBi az még drágább...).... :( Gondoltam még utoljára bepróbálok a végéből egy gépet, ilyen 59-em többé úgysem lesz soha.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-11 18:32:43 // 119435
Hűha.. honnan lehet ilyen vasat kifogni? :-)
Újpesti ember? Szép nagyon, és pláne ennyi méterrel jó választás.
mizooo2019-12-11 18:20:31 // 119434
Sziasztok, régen nem jártam erre. De a f@szbukos bandák után üdítő beleolvasni újra az itteni témákba, itt tanultam én is anno bele a 159-ezésbe. Most volt autócserém, de a sok-sok keresgélés után még egy 159-et vettem inkább, nagyon megszerettem ezt a típust, a bordó 7 évig volt meg. Az új gép egy gyártás végi, 2012.11 exOlasz 2.0 SW, 48000 Km-el, egyenesen Milánóból.
Nagyon más ez azért mint a 2008 1.9 JTDm.
Olaj, vezérlés csere után, Manky kezelésbe veszi ezt is :D
droberto2019-12-11 17:47:42 // 119433
Bocsi, tényleg nem akartam senkinek a hitét elvenni. :)
droberto2019-12-11 17:43:36 // 119432
Bocsi, csak arra kaptam fel a fejemet, hogy a Feri kopás általi nyomáscsökkenést írt, te meg belekeverted a kompresszióviszonyt.
Nem muszáj elhinni amit írok, de azt gondolom elfogadod, hogy nem a tábla használódik el, hanem a kompressziót biztosító alkatrészek. :)
Senkinek nem mondtam, hogy ne írja át a táblát, vagy bontsa le a hengerfejet (önmagában azért az se egy veszett összeg). Csak annyit írtam, hogy számítógéppel nem lehet autót szerelni, ne tekintse ezt megnyugtató megoldásnak.
Azt viszont nagyon ajánlom, hogy akinek Marelli szívósora van minnél előbb ellenőrizze/biztosítsa a lapátokat. Akinek meg nehezen indul méjen végnyomást.
Aki meg nem hiszi el, de érdekli menjen egy bontóba nézze meg a szívósorokat meg a kipufogó szelepeket. Vagy nézzen meg néhány Novoth Tibis anyagot, mert ő is hasonlóan vélekedik, tesz.
A víziók elkerülése végett az autómnak egy és gondos gazdája volt előttem, 170k-el vettem és 210-nél szedtem szét. Nem volt ezzel bajom, de ha arra jártam, hát megjavítottam.
RomeoOne2019-12-11 17:32:26 // 119431
Ez mekkora mondás, felveszem a szótáramba :DDDD
Ilyen okosságokat a már megboldogult kollégiumi nevelőtanáromtól hallottam: "Úgy még sose volt, hogy valahogy ne lett volna" :D
Csabi2019-12-11 17:26:12 // 119430
"A mechanika az mechanika."
Ennél már csak egy jobb van : " ami ami, az az " Szeretlek Robi! :DD
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-11 17:22:32 // 119429
Van egy jó TD-m, nem kell? :-) Az aztán full mechanika. Bírom is. Mindkét világ megvan nekem, hidd el, a szoftver mod. nem ördögűzés. Ha valaki tudja mit csinál, akkor pontosan ugyanazt csinálja, mint egy adagolóson a csavarhúzóval :-) Egy 2000 utáni dízelmotor működésére legalább akkora hatással van az elektronika, mint a mechanika.
És ne hidd, hogy a gyáriak "A tökéletes programot" teszik fel. Feltesznek valamit, amin dolgoztak sokat, megfelel sok szabálynak tőle az autó, elkészül határidőre stb. Maradnak benne ordas bakik is. A 105 lovas egyik mapjában elírás is van :-) Csak egy tizedes került arrébb, semmiség :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-11 17:15:20 // 119428
Eléggé úgy reagáltál mint aki nem érti amit írtam, mindegy, bocs. :-) A véleményemet tartom. Attól, hogy Nálad így nézett ki a motor, az nem jelenti azt, hogy mindenkinél is így néz ki és eszerint kell egyből szétkapni mindent. Azt, hogy Te milyen alapossággal javítod (inkább rolling restoration) az autódat, az egy dolog, minden tiszteletem érte. Ez a többi 99% számára viszont nem járható út és számukra (számomra is) értelmetlen is. Számomra egyértelmű, hogy egy ilyen kis tűrést hagyó rossz tábla miatt nem kezdek nyomozásba valószínűleg nem létező problémák után. Ebbe lehet beleőrülni :-) Biztos van olyan eset ahol tényleg csak elkendőzi a problémát egy időre, de ne beszéljünk már le cartársakat működő, bevált megoldásokról, ami kárt nem tesz, és az esetek nagy többségében simán csak kijavít egy gyári bénaságot. Amiből azért van pár még..
droberto2019-12-11 17:00:13 // 119427
Felőlem mindenki írhatja a szoftverét ahogy akarja.
Én ezt, jó szívvel nem tudnám csinálni.
Bocsi.
A mechanika az mechanika.
droberto2019-12-11 16:56:11 // 119426
Nézőpont kérdése, így van.
Én nem a nehézkes indulást láttam problémának, hanem ezt:


Csak erre akartam rávilágítani. :)
Csabi2019-12-11 16:19:04 // 119425
Igen, ott már semmi gond nincs.
Csabi2019-12-11 16:16:25 // 119424
Akkor oldja meg, ha amúgy izzít, de rövid ideig. Így ha 2x izzitasz megoldódik a probléma, de nem minden esetben.
Csabi2019-12-11 16:14:02 // 119423
Nevezhetjük elkendőzésnek is, nézőpont kérdése :) Viszont az tény, hogy az "izzításkép" egyszerűen nem megfelelő. Ha erre az a megoldás, hogy 200k futott km után visszaállítjuk az eredeti állapotot ennek minden költségével, nyűgjével, vagy csak egyszerűen pár fokkal feljebb írják az izzítást, vagy magasabb minőségű (cetánszámú) gázolajjal ez a gond korrigálható, akkor nekem az utóbbi a járható út.
droberto2019-12-11 16:00:13 // 119422
Ennek két oka lehet:
- csak rövid ideig izzított.
- vagy a dupla ac segítette
Vagy a fene tudja, összetett rendszerek ezek.
RomeoOne2019-12-11 15:57:58 // 119421
Szerintem a 2.0-ban ezt is megoldották. Nekem nem volt ilyen problémám sosem.
droberto2019-12-11 15:55:59 // 119420
Nekem és itt még jó néhányunknak megoldotta.
droberto2019-12-11 15:55:06 // 119419
Attól még elkendőzés.
De ha ti megoldásnak tartjátok, hát lelketek rajta.
droberto2019-12-11 15:52:11 // 119418
Elolvastam amit írtál.
Ezért reagáltam.
Az írtad, hogy a legkevesebb köze van a kompresszióhoz.
Pedig főként ahhoz van köze.
És ez így már máshogy hangzik. :)
alfa155gyuri2019-12-11 15:52:02 // 119417
Persze!
Anno sok külföldi fórum is foglalkozott vele.Lehet most is foglalkoznak vele,de már nem követem mert megoldódott!
Csabi2019-12-11 15:43:48 // 119416
Tényleg hiába izzítasz 2x ha amúgy sem izzít, az nem megoldás.
Csabi2019-12-11 15:40:50 // 119415
Ezen a véleményen vagyok én is, túl kevés tartalékot hagytak az izzításban. Nálam a 2,4-nél ezt a minimális eltérést az OMV prémium megoldotta. Soha nem jelentkezett amikor azt tankoltam, ez volt pár év...
Szerintem nincs abban semmi különös, ha ezt a hibát felismerve , és korrigálva a szoftvert egy jobb autót kapunk....
alfa155gyuri2019-12-11 15:37:21 // 119414
Az,hogy mim volt mikor az nem számít.
90 óta alfázom 33 1,8td 3 henger ezzel kezdtem! :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak