Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-03-07 21:37:15 // 32325
Nekem egy szerelő ismerősöm csinálta. Félt tőle, de igazán egyszerű más típusokhoz képest. Csak a jobb oldalsó motortartót kell kiszedni.
Nem figyeltem minden részletre oda, de a Youtube dugig van JTD vez. cserés videókkal.
Munka közben az eLearn segített minket. :)
Ja, rögzítő szerszámot nem használtunk. :)
Norby2013-03-07 21:32:08 // 32324
Nekem fordítva :)

explorer
Dömpi (il dottore)2013-03-07 21:27:10 // 32323
Engem a "kilépős link" esetében sem léptet ki.

google chrome-t használok jelenleg
Norby2013-03-07 21:26:48 // 32322
Még mindig nem sikerült a kiolvasás

ELM327 mini bluetoth ecu scan

tegnap a bluetooth nem működött, windows újratelepítés megoldotta,
viszont most sem tudok kommunikálni vele. komunikációs portra nem tudom beállítani, így az ecu sem találja
valaki használi ilyent?
Dömpi (il dottore)2013-03-07 21:25:08 // 32321
Szerintem félreértettél.
Tehát, a nem nagy NAVI-s középkonzolba elég nehéz egy 2DIN-es egységet bepakolni, mivel a konzol fémlapját is cserélni kell.
Amúgy utólag egy 2DIN-es fejegység beépítése esetén a legjobb választás egy aftermarketes.
Nekem pl. nincs navi CD-m, én külön hordozható navit fogok venni pár hét múlva. A gyári szerintem is nagyon kívül esik a látószögből.
Nekem inkább összképileg tetszik...márhogy esztétikailag sokat dob a kocsi armatúráján. Én a kijelzőn a CD-lejátszó adatait és a trip adatokat szeretem nézegetni.Ott sokkal jobb, mint a műszerfalon. DE ez a személyes véleményem csak.

Összefoglalva: ha navist akarsz, olyat keress, ha nem, tudd, hogy utólag egy sokkal profibb aftermarketes cuccot lehet beépíteni. De szerintem ne a navi kijelző megléte legyen a fő szempontod.
Liquid2013-03-07 21:14:38 // 32320
naja, utóbbi 2 alkalommal mikor egyedül mentem, olyat élményautóztam....:)
Hazafele (háztól-házig) 79-es átlagot futottam, pedig a falvakban óra szerinti 60 volt csak :)
Piritu - 1.000.0002013-03-07 21:12:40 // 32319
Nem is beszélve arról, hogy egy jót lehet kocsikázni oda-vissza :-)
Liquid2013-03-07 21:10:18 // 32318
wow, így van nálam is
Piritu - 1.000.0002013-03-07 21:06:16 // 32317
OFF
Találtam egy érdekes dolgot a linkre kattintva kijelentkezés ügyben. A legutóbbi Dömpi linknél belépve maradtam:
Belépve marad
Míg a múltkorinál nem:
kilépős link
A különbség, hogy ez utóbbiban benne van a "www" is.
Nálatok is így van?
ON
Liquid2013-03-07 21:01:09 // 32315
Csatlakozom! Hozzá elmenni, nem szükséges rossz, hanem programpont :)
Lehet egy jót dumálni, meg persze megjavul az autó is közben :)
Jupiter1552013-03-07 20:58:28 // 32314
Köszi. Ez a NAV-kérdés igazából csak azért érdekel, hogy mennyire gyúrjak rá egy NAV-os példány kutatásába, ill. mennyire árfelhajtó tényező, de úgy látom, nem mérvadó a választásnál, hiszen viszonylag egyszerűen és a kocsi árához képest jelentéktelen összegből megoldható.
Piritu - 1.000.0002013-03-07 20:50:30 // 32313
Az izzó meleg ellenállása többszöröse a hidegnek. Az a két Volt hidegen sokkal nagyobb áramkülönbséget jelent, mint melegen, ráadásul ez utóbbi jóval kisebb áramerősségnél. Eléggé furcsán hangzik, hogy egy kisebb áramingadozás többet árt, mint egy 15-20%-al magasabb csúcsáram.
GTPeti2013-03-07 20:41:00 // 32312
Az izzószálat is állítólag megviseli a feszültségingadozás. Nálamnál okosabbak mondták.
Dömpi (il dottore)2013-03-07 20:39:33 // 32311
Gyere a szerelőmhöz! Nektek tényleg csak ajánlani tudom.
Amióta az enyémet szereli, olvassa az amore-t, és mindenféle szakirodalmat az alfákról. Amúgy alapból opel-profi, és hát az opelek többségében a mi motorunk van.
Nála én mindig ott lehetek, sőt segíthetek, használhatom a szerszámait stb...
Ja, és elég olcsó, és szervízkönyve tud pecsételni.
Iszonyat felszerelt a computer-diagnosztika terén, ráadásul az autóelektronikában is profi.
Mi kell ennél több?
Én sohase mennék máshoz.
Dömpi (il dottore)2013-03-07 20:35:11 // 32310
Ez logikus, és Tibcsi166-tal is erről diskuráltunk Pityukománál január elején.Ennek ellenére, valamiért a növelt fényerejűeknél mégis így kell csinálni.
Ha legközelebb találkozok a szerelőmmel, megkérem magyarázza el miért van ez.
Piritu - 1.000.0002013-03-07 20:34:46 // 32309
Xenonnál még az esetleges újragyújtás miatt értem, de izzónál miért is?
Piritu - 1.000.0002013-03-07 20:34:07 // 32308
Lekapcsoláskor meg főleg mindegy, hogy mikor feszültségmentesíted. Mindkét esetben jó valószínűséggel a töltési feszt kapja, aztán semmit. Mi a különbség?
Csabi2013-03-07 20:33:52 // 32307
Én megúsztam karcok nélkül, külön végignéztem az autót, mert régebben már írtad...
A hozzáállásuk a dolgokhoz viszont tetszett, bármennyire fura is.
A legjobb választás egy magán szerelő lenne, aki vágja ezeket a motorokat,és végig ott vagy "felügyelőnek"
Dömpi (il dottore)2013-03-07 20:30:50 // 32306
Nem az! Én végignéztem az enyémet.
Ha jó, és megbízható szerelőt akartok, hívjátok az én szerelőmet. Az én kocsim volt a "próbababa". A srác már profi alfákban. Nekem még kárt nem okozott. Ráadásul a srác nagyon jó diagnoszta. Nem találgat. Gyorsan rájön mi a baj, és nem cseréltet ki feleslegesen semmit. Csak azt, amit tényleg kell.
Ha valakit érdekel, megadom az elérhetőségét.
Piritu - 1.000.0002013-03-07 20:30:29 // 32305
Nem értem ebben a logikát.
Ha már járó motorra kapcsolod rá a lámpát, akkor 14-14,4 Volt körüli feszültségről indul. Ha mindig rajta van, akkor a gyújtásráadásakor 12-13-ról. Ilyenkor kevesebb áram folyik a hideg izzószálon, ami elvileg nem viseli meg annyira. Az izzószálas izzók a bekapcsolás pillanatában égnek ki, pont a kis hideg ellenállás miatti nagy áram miatt.
Arról nem is beszélve, hogy az indítás előtt kicsit megmozgatja az elektronokat az akuban, így az indítóáram már nem jön olyan hirtelen.
Dömpi (il dottore)2013-03-07 20:26:28 // 32304
Meg felül műanyag! (lagalább is az FL után). Az nem bírja el a biciklitartót!
Piritu - 1.000.0002013-03-07 20:25:40 // 32303
Mondjam azt, hogy évekig jártam fóliás ablakkal és sose szóltak, aztán egyszer nekiálltak (mert kellett a bevétel) és egy csomó embert megvártak a parkolóban. Akkor én is leszedettem.
Piritu - 1.000.0002013-03-07 20:23:57 // 32302
Ha már csináltad párszor, és nem most látod először, akkor lehet hogy nem bonyolult. Egyedül, elsőre nekiállni azért nagyon nagy önbizalom kell hozzá. Jobb rutinosra bízni.
Dömpi (il dottore)2013-03-07 20:23:51 // 32301
Nos, nekem volt gondom a 2DIN-es fejegységgel, már ott tartottam, hogy csere.
Egy új gyári ára üti az 1 misit, használtan pár tízezer.
Nekem sikerült megjavíttatni, viszont ha egyszer tönkremegy csak aftermarketes jöhet szóba.
Ha érdekelnek a részletek olvass utána a blogomban.
PART1
PART2
PART4
PART5
'''''2013-03-07 20:15:53 // 32300
Robi,tetőcsomit lehet kapni.Arra nem jó a biciklit rakni? (Bár én nem tekerek.) Gondolom az jóval olcsóbb lenne.
GTPeti2013-03-07 20:12:05 // 32299
Így van! És xenonnál hatványozottan igaz.
Dömpi (il dottore)2013-03-07 20:05:50 // 32298
Úgy tudod növelni az élettartamot - vagyis nem tönkretenni - ha a kocsi indítása után kb. 10-15 mp múlva kapcsolod csak be, leállításkor pedig előbb lekapcsolod a pilácsot, aztán állítod le a kocsit. Sohase indíts úgy , hogy rajta van a tompított.
Ez a +50%-os emelt fényű titka.
Nekem már 1 éve tökéletes.
Dömpi (il dottore)2013-03-07 20:00:44 // 32297
Engem igazoltattak a sünök gyakorló sünökkel (gondolom a kiképzés része) azóta, hogy van a ledsor, de még egyik sem szólt érte, sőt, meg sem jegyezték.
ALFI1562013-03-07 18:40:10 // 32296
Szerintem ezeken nem nagy kunszt a vez.csere.Akármelyik opelbe is ez az 1.9-es motor van.
.......................2013-03-07 18:39:51 // 32295
és talán a Bagolyban is fözek valami finomat :)
.......................2013-03-07 18:37:18 // 32294
Látsz legalább egy egészséges macskát,
és bepillantást nyersz a Csörgö család vidám életébe,
megéri,
már csak ezért is :)
Shadin2013-03-07 18:37:06 // 32293
erre nem is gondoltam...
.......................2013-03-07 18:35:40 // 32292
ha elrontod ,senki nem vállal garanciát,
ha anyaghibás a szí ,és elszakad 5e km múlva ,senki nem vállal garanciát
szóval kell róla a számla ,csak úgy éri meg
Piritu - 1.000.0002013-03-07 18:28:50 // 32291
Ez nem olyan dolog, amit otthon, gyakorlat nélkül megbütyköl az ember. Sok mindent megcsináltam a Pókon, de ezt nem vállaltam én se be. Menj el Várpalotára Csörihez. Azon kívül, hogy nyugodtan alhatsz utána, lesz még egy jó napod is :-)
Shadin2013-03-07 18:23:54 // 32290
Én hetek óta a házi vezérléscserére gyúrok. Egyszerűen nem merem sehova bevinni. Még ilyet, hogy kivágták az alsó motorvédő burkolatot, hogy ne kelljen leszerelni az olajcseréhez :-(

Cserélt már közületek magának vezérlést + vízpumpát? A szíjon lévő 3 jelölő vonalnak gondolom van jelentősége mint a 156-osnál is. eLearn nem ír róla semmit. Rögzítőkészlet 12-16e Forint. Nem tervezem megvenni :-(

Mondja valaki, hogy gyerekjáték...
Piritu - 1.000.0002013-03-07 18:06:45 // 32289
Sose lehetett :-(
99-óta vagyok vírusgazda, de azóta nem sikerült megbízható márkaszervizt találnom :-(
droberto2013-03-07 16:54:08 // 32288
A NAV nem csak, hogy magasabb de szélesebb is mint a "hagyományos" fej.
.......................2013-03-07 16:09:02 // 32286
létezik vonóhorogra szerelhetö biciklitartó is,
ami van egy külön lámpatest is,ill egy pár
droberto2013-03-07 16:07:17 // 32285
Ezeket a tartókat ferde hátú autókra lehet szerelni.
Amik ellene szólnak:
- Az ajtó zsanérjait zárszerkezetét nem erre (a több 10 kg-os) igénybevételre méretezték.
- Lekopik a festék.
- A tartót műanyagpöckök és vékony szalagok rögzítik, mely igen balesetveszélyes.
- Nem látsz hátra a bicikliktől.
- Nem látszik a rendszám és a hátsó lámpa.
- Nem nyílik a csomagtartó.
- Frontális balesetkor megsérül az autó és a kerékpárok is.
Jupiter1552013-03-07 15:54:26 // 32284
Szia!
Miért? Rossz konstrukció, vagy a spoiler miatt nem lehet feltenni? A négyajtósra sem ajánlod?
Jupiter1552013-03-07 15:53:03 // 32283
Köszi a válaszokat, sokat segítettek!

Jupiter155
'''''2013-03-07 15:41:12 // 32282
Már nem hivatalos márkaszervíz.Nekem is sikerült megkarcolják a sárvédőt.Szerencsére polírral kijött.Ráadásul a főnök a családom jó ismerőse.Külön szólt,hogy vigyázzanak a verdámra mert ismerik,hogy milyen háklis vagyok.Úgy még nem sikerült elhozzam,hogy kisebb karcok ne lettek volna rajta.
Coolby2013-03-07 14:48:31 // 32281
úgy tudom Fiat Stoll Bonyhádon
droberto2013-03-07 14:47:54 // 32280
Ha biciklit akarsz szállítani, akkor a csomagtartóra kötözhetős tartót SZVSZ felejtsd el.
.......................2013-03-07 14:43:59 // 32279
én vettem Behr t ,egyböl jó lett,
plug and play

sokkoló ,hogy MA MÁR EGYIK MÁRKASZERVÍZBEN SEM lehet megbízni
gondolom nem álltál ott felette,mikor csinálták?
Piritu - 1.000.0002013-03-07 13:32:25 // 32278
:-(
Szabad tudni melyik szervizről van szó? Csak hogy véletlenül se menjen be az ember...
A gázolajcső azért nagyon durva, mi van ha kigyullad a kocsi? :-O
Piritu - 1.000.0002013-03-07 13:22:37 // 32277
Nekem pl. 10 másodperc betenni a 7"-os navit :-)

Nem egyszerű a gyárit beszerelni, ráadásul finoman szólva nem olcsó mulatság. Akkor inkább már aftermarketes, ami jóval több szolgáltatással bír. (Személy szerint jobban szeretem, ha a navi a látómezőben van, és nem kell lenézni a kijelzőjére.)
Motorban szerintem az 1,9 mjet a maga 150 lovával egy nagyon jó kompromisszum. Sok is van belőle, bevált. Ha belefér a keretbe a 2.0-t meg csak ajánlani tudom, bár relatív kevés van belőle. Néhány gyermekbetegségét kiküszöbölték az 1,9/2,4 párosnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-07 13:08:22 // 32276
a szar behr :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak