Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:01:55 // 12027
"normál" motorhoz szokott emberkének pl. a TS motorok 100ezres gyertyacsere periódusa is hihetetlen, mégis működik.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:00:15 // 12026
Revidiálom amit írtam, a gyár 20ezer vagy 18 hónapot ír a Pókra. Tehát pont a gyári ajánlás szerint vittem. Így is marad. Amúgy hála a tavalyi szar időnek, 10e körül mentem vele.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 22:56:48 // 12025
Semmi sem mond ellene, tehát a gyári ajánlást tartanám.
Illetve egy kicsit még számolnék is. Egy olajcsere a szakszervizben kb 30-40ezer. Feltételezzük, hogy 175-ig akarom használni. Addig ez a gyári 5 helyett, min. 11 olajcserét jelent, ami 180-240 ezer Ft többletköltség. Sok mindent meg lehet csinálni ennyiből egy 175 ezret futott kocsin...
Ha nem szakszervizben csináltatom (ez két éves koráig kötelező), akkor kevesebb az összeg, de akkor pl. nem is vadiúj túrót tennék rá, hanem bontottat.
Illetve egy kicsit még számolnék is. Egy olajcsere a szakszervizben kb 30-40ezer. Feltételezzük, hogy 175-ig akarom használni. Addig ez a gyári 5 helyett, min. 11 olajcserét jelent, ami 180-240 ezer Ft többletköltség. Sok mindent meg lehet csinálni ennyiből egy 175 ezret futott kocsin...
Ha nem szakszervizben csináltatom (ez két éves koráig kötelező), akkor kevesebb az összeg, de akkor pl. nem is vadiúj túrót tennék rá, hanem bontottat.
Alfa GT-Csaba2011-02-21 22:53:14 // 12024
A régi dieselekbe 10ezrenkét kellett cserélni,nem hiszem hogy a mostaniaknak3szor annyit kéne menni!Kiváncsi lennék hogy annak az olajnak milyenek a tulajdonságai amivel 30-at mentek?Én az enyémet 48000-rel vettem és még a gyári szűrők voltak rajta 2004-es gyártású és 2009-ben lett benne olaj cserélve ami hidegen is úgy folyt mint a víz.Barbár Olaszé volt!
ALFI1562011-02-21 22:49:57 // 12023
A pókba az éves csereperiódus az mennyi?Mennyit mész vele 1 évbe?10ezer?
Piritu - 1.000.0002011-02-21 22:49:44 // 12022
Szerintem meg már túl vagyunk az adagolós diesel korszakon :-)
ALFI1562011-02-21 22:48:58 // 12021
Igen gyár által megadott periódusba cseréled ahogy a 156-ba is.De még mindig az a kérdés:Ha a sajátod lenne akkor is 30-35ezrenként cserélnél?
Piritu - 1.000.0002011-02-21 22:46:59 // 12020
A Pókban 2009-ben cseréltem, amikor meghoztam és most másfél év után, innentől az éves csereperiódus lép életbe. A 20ezret sose érem el.
A 159 a gyári ajánlás szerint megy, ha lesz bele box, akkor sürítünk.
Amúgy az a 30, az már a gyár szerint 35 :-)
A 159 a gyári ajánlás szerint megy, ha lesz bele box, akkor sürítünk.
Amúgy az a 30, az már a gyár szerint 35 :-)
ALFI1562011-02-21 22:45:11 // 12019
Szerintem is egyértelmű dieselbe.
Alfa GT-Csaba2011-02-21 22:43:44 // 12018
Szerintem pont az olaj cserén nem kell spórolni meg a szűrökön,de nem is lehet sokat!Én 13-15 ezer között mindent cserélek!
ALFI1562011-02-21 22:38:45 // 12017
Pókba,hogy cserélsz olajat?Hány kilóméterenként?Illetve ha sajátod lenne az autó és nem céges akkor is 30ezrenként cserélnél?
Piritu - 1.000.0002011-02-21 22:35:52 // 12016
Tetszik, hogy meglepődtök, ha valaki betartja azt, amit a gyár ajánl és amit az új autó vételekor az ember szerződésben aláír, hogy betart :-))
u.i.
Csak azt tudnám, hogy miért volt annyi érdeklődő a 185ezret futott és gyári szervizperiódussal "tönkretett" 156 SW-m után :-DD
u.i.
Csak azt tudnám, hogy miért volt annyi érdeklődő a 185ezret futott és gyári szervizperiódussal "tönkretett" 156 SW-m után :-DD
Alfa GT-Csaba2011-02-21 22:33:28 // 12015
Az 5W-40 2500/l 5W-30 3000/l
ALFI1562011-02-21 22:31:26 // 12014
Te betartod a 30ezer kilóméterenkénti olajcserét?Üzemanyagszűrőt nem cseréltek?Arra minden második olajcserére írja.Magyarul 60ezrenként.Talán azt is betartod?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-21 21:26:45 // 12013
27e km-et elmentél az olajjal? bátraké a szerencse :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-21 21:25:32 // 12012
akkor nem adják olcsón a seleniát :P
Alfa GT-Csaba2011-02-21 15:50:38 // 12011
Én mindig Tatán vásárolok ott van bolt és bontó is egyben.
'''''2011-02-21 15:45:57 // 12010
Nekem meg fél éve ingyen cserélték.Tartozott a tulaj. :-)
sas-1592011-02-21 15:45:14 // 12009
hol vetted az alkatrészeket?
Alfa GT-Csaba2011-02-21 15:42:15 // 12008
Én a múltkor vettem ezeket a kocsimhoz:olj 3000/liter Szűrő 1000 légszűrő 1800 pollen 3200.Persze kedvezménnyel!
'''''2011-02-21 15:37:44 // 12007
Most már kár bánkódni rajta.Legközelebb kérdezd meg ErHard kollegát az alkatrészekről.
Alfa GT-Csaba2011-02-21 15:37:10 // 12006
Igen ez valószínű,mert a többit az anyagon nyerik amit aranyárba mérnek!Nem elég nekik az a 7ezer forintos órabér,a többletet az anyagon nyerik.
sas-1592011-02-21 15:31:35 // 12005
számla szerint asszem 10-12 ezer volt a munkadíj.
persze az anyagon nem tudom mennyit keresnek.
persze az anyagon nem tudom mennyit keresnek.
Alfa GT-Csaba2011-02-21 15:26:21 // 12004
Csupa olcsóság!Ebből az anyag kb max.20ezer!
sas-1592011-02-21 15:18:55 // 12003
30 ezer km-es szervízt most ejtettem meg bruttó 52 e Ft-ért.
még csak 27 ezer volt benne, de már 1 év eltelt.
olajcsere, Selenia 5W30, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, külső mosás.
+ volt még egy check engine lámpám, ami állítólag az EGR szelep miatt jelzett be.
előzménye kb. háromszori megtorpanás, illetve gázadásra zéró reakció volt.
(természetesen minden alkalommal pont az autóútra felhajtáskor gyorsításkor)
mióta bejelzett a lámpa azóta semmi probléma nem volt egyébként.
ezt kiolvasták és azt mondták tuti vissza fog térni a hibajel és cserés lesz az EGR szelep, mert nem a koszolódással van baj.
+ az üzemanyagszint jelző nem működött, állítólag semmit nem csináltak vele, de megjavult, miközben ott matattak. (kontakthiba?)
az autót amúgy imádom.
főleg autóút és autópálya használatban nyomom vele.
még csak 27 ezer volt benne, de már 1 év eltelt.
olajcsere, Selenia 5W30, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, külső mosás.
+ volt még egy check engine lámpám, ami állítólag az EGR szelep miatt jelzett be.
előzménye kb. háromszori megtorpanás, illetve gázadásra zéró reakció volt.
(természetesen minden alkalommal pont az autóútra felhajtáskor gyorsításkor)
mióta bejelzett a lámpa azóta semmi probléma nem volt egyébként.
ezt kiolvasták és azt mondták tuti vissza fog térni a hibajel és cserés lesz az EGR szelep, mert nem a koszolódással van baj.
+ az üzemanyagszint jelző nem működött, állítólag semmit nem csináltak vele, de megjavult, miközben ott matattak. (kontakthiba?)
az autót amúgy imádom.
főleg autóút és autópálya használatban nyomom vele.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 21:53:50 // 12002
Mert hallottam már mást is :-DD
GTPeti2011-02-20 21:29:12 // 12001
Ha "egész hallgatható", akkor miért építed át? :))
Piritu - 1.000.0002011-02-20 21:09:38 // 12000
Így egy hónap után azt kel hogy mondjam egész hallgatható.
Minden itt van a garázsba, csak be kéne rakni, remélem holnap kapok választ, hogy a 156-ban működő kormányillesztőt át lehet-e tenni ebbe. Akkor már csak keretek kellenek és indulhat a buli.
Még az első hangszórórendszert kell megnézni, hogy oda mi kell, meg hová lehet tenni a hangváltót. Kiemelő tuti kell oda is.
Minden itt van a garázsba, csak be kéne rakni, remélem holnap kapok választ, hogy a 156-ban működő kormányillesztőt át lehet-e tenni ebbe. Akkor már csak keretek kellenek és indulhat a buli.
Még az első hangszórórendszert kell megnézni, hogy oda mi kell, meg hová lehet tenni a hangváltót. Kiemelő tuti kell oda is.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 21:05:30 // 11999
ezért is hagyom a gyárit :_) nekem bőven elég...
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:51:51 // 11998
Hát mit mondjak, fényévekre van tőle.
Itt zárt dobozba dolgozik a hangszóró, jobb is a hangja.
Itt zárt dobozba dolgozik a hangszóró, jobb is a hangja.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:50:43 // 11997
Ahogy itt már írták, egy pucolást olajcserekor érdemes megejteni.
Sandree802011-02-20 20:43:49 // 11996
Persze, ebben teljesen igazad van, de most így alakult, többet kell városban mennem. Próbálom kímélni, ezért hidegen nem terhelem, csak mire bemelegszik pont le kell állítanom. Ezért most nem fogom lecserélni a vasat egy benzinesre, bár az új 4C benzines is lesz, meg hátul is kapar... ;)
Amúgy meg, hogy nem városi autó a diesel, arról csak annyit, hogy rengeteg kis városi minit gyártanak diesel mocival, kíváncsi vagyok, hogy a tulajok mennyire elégedettek velük...
Nem tudom, hogy ér-e valamit a magas fordulat, de az tény, hogy a turbo-nyomás nem feltétlenül van az egekben magas forulaton, csak akkor, ha terhelem...
Üdv.:
Sandree
Amúgy meg, hogy nem városi autó a diesel, arról csak annyit, hogy rengeteg kis városi minit gyártanak diesel mocival, kíváncsi vagyok, hogy a tulajok mennyire elégedettek velük...
Nem tudom, hogy ér-e valamit a magas fordulat, de az tény, hogy a turbo-nyomás nem feltétlenül van az egekben magas forulaton, csak akkor, ha terhelem...
Üdv.:
Sandree
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 20:41:54 // 11995
de azért kicsit komolyabb a szigetelés meg minden mint az 56-ban...
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:37:23 // 11994
Nem véletlenül tartott olyan sokáig. Nem akartam semmit se eltörni.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:36:43 // 11993
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 20:30:50 // 11992
igen akinek nőgyógyász keze van annak ilyen egyszerű :)
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:28:55 // 11991
A magas titka: csatit lehúz és a drót nélkül előre felpattintható. A kárpit felrakásakor csak a csatit kell bedugni :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 20:21:33 // 11990
délelőtt? nekünk egy órás szenvedés volt :D a legrosszabb a magasat vissza rakni mert olyan rövid a madzag :)
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:16:36 // 11989
Ha ügyes az ember nem törik :-)))
A délelőttöm ráment.
A délelőttöm ráment.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 20:13:33 // 11988
nem törött le a magas tartó karmantyúja? :) szar vissza tenni a kárpitot :(
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 20:12:11 // 11987
amit kértem mindent megcsinált a DPF-et nem tudta a gép :)
'''''2011-02-20 20:10:24 // 11986
Nem a saját verdámmal jövök,szerintem.Nyári gumim van és szar időt mondanak.Kell majd még egyszer kontrollra mennyek a kórházba valamikor márciusban.Ha más nem majd akkor megnézetjük a szakival.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:05:28 // 11985
Megpróbáltam hangszórót cserélni a hátsó ajtóban: nem sikerült
Csöri2011-02-20 20:04:31 // 11984
Vagy nem értett hozzá az ember.:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 19:44:01 // 11983
egyébként két tábor van itt akinek néha bedobódnak a hiba jelek valakiknek meg nem....az a szar ezekben a néha bedobódó hibákban hogy nincs konstans hiba :(
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 19:29:22 // 11982
Szabóéknál nem tudta pl....
Csöri2011-02-20 19:25:41 // 11981
Az examinernek pedig tudni kellene.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 19:21:24 // 11980
ha jössz kedden szólok a Banánnak neki van ECU progija az enyémet is azzal szoktuk vizslatni mivel az examiner pl azt sem látja hány %-os a DPF ez a progi meg mindent lát....
ALFI1562011-02-20 19:14:39 // 11979
Jólteszed.Ha már ott vagy.
'''''2011-02-20 19:11:23 // 11978
Úgy általánosságban.Én nem érzek semmi különöset.Lehet ha március közepe-vége felé megyek F.várra,akkor bejelentkezem hozzá átnézésre.