Tibe2011-02-21 23:19:09 // 12040
Maciarc :))) ez jó, és találó! :)
Alfa GT-Csaba2011-02-21 23:18:58 // 12039
Ezt kintről hozta a kereskedő,és én vagyok az első tulaja az Országban.Akkor lett forgalomba helyezve amikor odaadtam az előleget.Ezért itt senki sem szervizelte,de 200ezret engedett az árából.Amúgy meg nem bántam meg hogy megvettem:-)
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:17:42 // 12038
A Pókra az előző tulaj - névre szóló számla alapján - 5.727 Eurót költött 3,5 év alatt. Több tucat számla. A németeknél ilyesmit elég nehéz hamisítani.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:15:24 // 12037
Sok mindent felsorolt, a DPF-től a rendszertelenül megjelenő, majd eltűnő hibaüzenetekig...
Szerintem más Alfát nem is tudsz venni, a maciarc nem játszik :-(
Szerintem más Alfát nem is tudsz venni, a maciarc nem játszik :-(
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:13:21 // 12036
Figyusz, használt vételnél alap, hogy ilyesminek utána jár az ember. Számlák, szervizben utánakérdezek, szerelőt leinformálok, stb.
ALFI1562011-02-21 23:12:15 // 12035
Mi baj van velük?
Mi mást lehet venni alfába ha a faceliftes 56-ból előre akarsz lépni?
Mi mást lehet venni alfába ha a faceliftes 56-ból előre akarsz lépni?
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:11:58 // 12034
Nem mindegy, a gyár +/-1000 km-en belül írja elő. Jogilag az már szakszerűtlen használat :-)
Üzemanyag szűrőt nem néztem, a szerviz majd cseréli, ha kell. Ha eltömődik/megtelik vízzel úgyis jön a majrélámpa. Ha nem csak kúton tankolnék, sürítenék rajta, de csak ott tankolok.
Üzemanyag szűrőt nem néztem, a szerviz majd cseréli, ha kell. Ha eltömődik/megtelik vízzel úgyis jön a majrélámpa. Ha nem csak kúton tankolnék, sürítenék rajta, de csak ott tankolok.
Alfa GT-Csaba2011-02-21 23:11:09 // 12033
Azt honnan tudtam volna hogy a gyári benne az olaj meg a szűrő ha még nem cseréltem le?Ez nem tej hogy megkóstoljam és ha savanyú akkor szar,és otthagyom!
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:08:00 // 12032
Nem a benzines mivolta érdekes, hanem az, hogy tizenx éves konstrukció a használt olajjal együtt. A dejzeljeink kicsit újabbak.
A Csöri meg azt is mondta, hogy nem venne 159-et, mert csak a baj van velük. Nem adtam a szavára :-DD
A Csöri meg azt is mondta, hogy nem venne 159-et, mert csak a baj van velük. Nem adtam a szavára :-DD
Alfa GT-Csaba2011-02-21 23:07:57 // 12031
Ez így van!De ha gyertya beszarik olyankor csak rángat mert nem megy valamelyik henger.De az olaj az más,mert nem mindegy milyen a kenése ami ugye nagyon fontos,és ezért nem is lehet tudni hogy mennyire kopnak az alkatrészek.
ALFI1562011-02-21 23:06:35 // 12030
Te meg 35ezret mész el vel.Akkor már nem mindegy,hogy 35 vagy 48? :)
Üzemanyagszűrő cserét pedig minden második olajcserekor írja.Akkor azt is minden második olajcserekor fogsz cseréltetni?
Üzemanyagszűrő cserét pedig minden második olajcserekor írja.Akkor azt is minden második olajcserekor fogsz cseréltetni?
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:04:41 // 12029
Mondjuk nem biztos, hogy megvettem volna 48 ezerrel, ha nem volt benne olaj cserélve. Vagy ha igen, nagyon durván nyomott áron.
ALFI1562011-02-21 23:04:32 // 12028
Látod.Pedig az benzines.Úgy tudom a dieselbe még sürübben kell.Hidd el ha sajátod lenne nem mennél el vele 30-35ezret.Ismerlek már annyira.Sőt!Szerintem Csőri is mondaná,hogy 15ezernél csere.Az ő szavára meg csak adnál.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:01:55 // 12027
"normál" motorhoz szokott emberkének pl. a TS motorok 100ezres gyertyacsere periódusa is hihetetlen, mégis működik.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:00:15 // 12026
Revidiálom amit írtam, a gyár 20ezer vagy 18 hónapot ír a Pókra. Tehát pont a gyári ajánlás szerint vittem. Így is marad. Amúgy hála a tavalyi szar időnek, 10e körül mentem vele.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 22:56:48 // 12025
Semmi sem mond ellene, tehát a gyári ajánlást tartanám.
Illetve egy kicsit még számolnék is. Egy olajcsere a szakszervizben kb 30-40ezer. Feltételezzük, hogy 175-ig akarom használni. Addig ez a gyári 5 helyett, min. 11 olajcserét jelent, ami 180-240 ezer Ft többletköltség. Sok mindent meg lehet csinálni ennyiből egy 175 ezret futott kocsin...
Ha nem szakszervizben csináltatom (ez két éves koráig kötelező), akkor kevesebb az összeg, de akkor pl. nem is vadiúj túrót tennék rá, hanem bontottat.
Illetve egy kicsit még számolnék is. Egy olajcsere a szakszervizben kb 30-40ezer. Feltételezzük, hogy 175-ig akarom használni. Addig ez a gyári 5 helyett, min. 11 olajcserét jelent, ami 180-240 ezer Ft többletköltség. Sok mindent meg lehet csinálni ennyiből egy 175 ezret futott kocsin...
Ha nem szakszervizben csináltatom (ez két éves koráig kötelező), akkor kevesebb az összeg, de akkor pl. nem is vadiúj túrót tennék rá, hanem bontottat.
Alfa GT-Csaba2011-02-21 22:53:14 // 12024
A régi dieselekbe 10ezrenkét kellett cserélni,nem hiszem hogy a mostaniaknak3szor annyit kéne menni!Kiváncsi lennék hogy annak az olajnak milyenek a tulajdonságai amivel 30-at mentek?Én az enyémet 48000-rel vettem és még a gyári szűrők voltak rajta 2004-es gyártású és 2009-ben lett benne olaj cserélve ami hidegen is úgy folyt mint a víz.Barbár Olaszé volt!
ALFI1562011-02-21 22:49:57 // 12023
A pókba az éves csereperiódus az mennyi?Mennyit mész vele 1 évbe?10ezer?
Piritu - 1.000.0002011-02-21 22:49:44 // 12022
Szerintem meg már túl vagyunk az adagolós diesel korszakon :-)
ALFI1562011-02-21 22:48:58 // 12021
Igen gyár által megadott periódusba cseréled ahogy a 156-ba is.De még mindig az a kérdés:Ha a sajátod lenne akkor is 30-35ezrenként cserélnél?
Piritu - 1.000.0002011-02-21 22:46:59 // 12020
A Pókban 2009-ben cseréltem, amikor meghoztam és most másfél év után, innentől az éves csereperiódus lép életbe. A 20ezret sose érem el.
A 159 a gyári ajánlás szerint megy, ha lesz bele box, akkor sürítünk.
Amúgy az a 30, az már a gyár szerint 35 :-)
A 159 a gyári ajánlás szerint megy, ha lesz bele box, akkor sürítünk.
Amúgy az a 30, az már a gyár szerint 35 :-)
ALFI1562011-02-21 22:45:11 // 12019
Szerintem is egyértelmű dieselbe.
Alfa GT-Csaba2011-02-21 22:43:44 // 12018
Szerintem pont az olaj cserén nem kell spórolni meg a szűrökön,de nem is lehet sokat!Én 13-15 ezer között mindent cserélek!
ALFI1562011-02-21 22:38:45 // 12017
Pókba,hogy cserélsz olajat?Hány kilóméterenként?Illetve ha sajátod lenne az autó és nem céges akkor is 30ezrenként cserélnél?
Piritu - 1.000.0002011-02-21 22:35:52 // 12016
Tetszik, hogy meglepődtök, ha valaki betartja azt, amit a gyár ajánl és amit az új autó vételekor az ember szerződésben aláír, hogy betart :-))
u.i.
Csak azt tudnám, hogy miért volt annyi érdeklődő a 185ezret futott és gyári szervizperiódussal "tönkretett" 156 SW-m után :-DD
u.i.
Csak azt tudnám, hogy miért volt annyi érdeklődő a 185ezret futott és gyári szervizperiódussal "tönkretett" 156 SW-m után :-DD
Alfa GT-Csaba2011-02-21 22:33:28 // 12015
Az 5W-40 2500/l 5W-30 3000/l
ALFI1562011-02-21 22:31:26 // 12014
Te betartod a 30ezer kilóméterenkénti olajcserét?Üzemanyagszűrőt nem cseréltek?Arra minden második olajcserére írja.Magyarul 60ezrenként.Talán azt is betartod?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-21 21:26:45 // 12013
27e km-et elmentél az olajjal? bátraké a szerencse :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-21 21:25:32 // 12012
akkor nem adják olcsón a seleniát :P
Alfa GT-Csaba2011-02-21 15:50:38 // 12011
Én mindig Tatán vásárolok ott van bolt és bontó is egyben.
'''''2011-02-21 15:45:57 // 12010
Nekem meg fél éve ingyen cserélték.Tartozott a tulaj. :-)
sas-1592011-02-21 15:45:14 // 12009
hol vetted az alkatrészeket?
Alfa GT-Csaba2011-02-21 15:42:15 // 12008
Én a múltkor vettem ezeket a kocsimhoz:olj 3000/liter Szűrő 1000 légszűrő 1800 pollen 3200.Persze kedvezménnyel!
'''''2011-02-21 15:37:44 // 12007
Most már kár bánkódni rajta.Legközelebb kérdezd meg ErHard kollegát az alkatrészekről.
Alfa GT-Csaba2011-02-21 15:37:10 // 12006
Igen ez valószínű,mert a többit az anyagon nyerik amit aranyárba mérnek!Nem elég nekik az a 7ezer forintos órabér,a többletet az anyagon nyerik.
sas-1592011-02-21 15:31:35 // 12005
számla szerint asszem 10-12 ezer volt a munkadíj.
persze az anyagon nem tudom mennyit keresnek.
persze az anyagon nem tudom mennyit keresnek.
Alfa GT-Csaba2011-02-21 15:26:21 // 12004
Csupa olcsóság!Ebből az anyag kb max.20ezer!
sas-1592011-02-21 15:18:55 // 12003
30 ezer km-es szervízt most ejtettem meg bruttó 52 e Ft-ért.
még csak 27 ezer volt benne, de már 1 év eltelt.
olajcsere, Selenia 5W30, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, külső mosás.
+ volt még egy check engine lámpám, ami állítólag az EGR szelep miatt jelzett be.
előzménye kb. háromszori megtorpanás, illetve gázadásra zéró reakció volt.
(természetesen minden alkalommal pont az autóútra felhajtáskor gyorsításkor)
mióta bejelzett a lámpa azóta semmi probléma nem volt egyébként.
ezt kiolvasták és azt mondták tuti vissza fog térni a hibajel és cserés lesz az EGR szelep, mert nem a koszolódással van baj.
+ az üzemanyagszint jelző nem működött, állítólag semmit nem csináltak vele, de megjavult, miközben ott matattak. (kontakthiba?)
az autót amúgy imádom.
főleg autóút és autópálya használatban nyomom vele.
még csak 27 ezer volt benne, de már 1 év eltelt.
olajcsere, Selenia 5W30, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, külső mosás.
+ volt még egy check engine lámpám, ami állítólag az EGR szelep miatt jelzett be.
előzménye kb. háromszori megtorpanás, illetve gázadásra zéró reakció volt.
(természetesen minden alkalommal pont az autóútra felhajtáskor gyorsításkor)
mióta bejelzett a lámpa azóta semmi probléma nem volt egyébként.
ezt kiolvasták és azt mondták tuti vissza fog térni a hibajel és cserés lesz az EGR szelep, mert nem a koszolódással van baj.
+ az üzemanyagszint jelző nem működött, állítólag semmit nem csináltak vele, de megjavult, miközben ott matattak. (kontakthiba?)
az autót amúgy imádom.
főleg autóút és autópálya használatban nyomom vele.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 21:53:50 // 12002
Mert hallottam már mást is :-DD
GTPeti2011-02-20 21:29:12 // 12001
Ha "egész hallgatható", akkor miért építed át? :))
Piritu - 1.000.0002011-02-20 21:09:38 // 12000
Így egy hónap után azt kel hogy mondjam egész hallgatható.
Minden itt van a garázsba, csak be kéne rakni, remélem holnap kapok választ, hogy a 156-ban működő kormányillesztőt át lehet-e tenni ebbe. Akkor már csak keretek kellenek és indulhat a buli.
Még az első hangszórórendszert kell megnézni, hogy oda mi kell, meg hová lehet tenni a hangváltót. Kiemelő tuti kell oda is.
Minden itt van a garázsba, csak be kéne rakni, remélem holnap kapok választ, hogy a 156-ban működő kormányillesztőt át lehet-e tenni ebbe. Akkor már csak keretek kellenek és indulhat a buli.
Még az első hangszórórendszert kell megnézni, hogy oda mi kell, meg hová lehet tenni a hangváltót. Kiemelő tuti kell oda is.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 21:05:30 // 11999
ezért is hagyom a gyárit :_) nekem bőven elég...
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:51:51 // 11998
Hát mit mondjak, fényévekre van tőle.
Itt zárt dobozba dolgozik a hangszóró, jobb is a hangja.
Itt zárt dobozba dolgozik a hangszóró, jobb is a hangja.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:50:43 // 11997
Ahogy itt már írták, egy pucolást olajcserekor érdemes megejteni.
Sandree802011-02-20 20:43:49 // 11996
Persze, ebben teljesen igazad van, de most így alakult, többet kell városban mennem. Próbálom kímélni, ezért hidegen nem terhelem, csak mire bemelegszik pont le kell állítanom. Ezért most nem fogom lecserélni a vasat egy benzinesre, bár az új 4C benzines is lesz, meg hátul is kapar... ;)
Amúgy meg, hogy nem városi autó a diesel, arról csak annyit, hogy rengeteg kis városi minit gyártanak diesel mocival, kíváncsi vagyok, hogy a tulajok mennyire elégedettek velük...
Nem tudom, hogy ér-e valamit a magas fordulat, de az tény, hogy a turbo-nyomás nem feltétlenül van az egekben magas forulaton, csak akkor, ha terhelem...
Üdv.:
Sandree
Amúgy meg, hogy nem városi autó a diesel, arról csak annyit, hogy rengeteg kis városi minit gyártanak diesel mocival, kíváncsi vagyok, hogy a tulajok mennyire elégedettek velük...
Nem tudom, hogy ér-e valamit a magas fordulat, de az tény, hogy a turbo-nyomás nem feltétlenül van az egekben magas forulaton, csak akkor, ha terhelem...
Üdv.:
Sandree
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 20:41:54 // 11995
de azért kicsit komolyabb a szigetelés meg minden mint az 56-ban...
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:37:23 // 11994
Nem véletlenül tartott olyan sokáig. Nem akartam semmit se eltörni.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:36:43 // 11993
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-20 20:30:50 // 11992
igen akinek nőgyógyász keze van annak ilyen egyszerű :)
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:28:55 // 11991
A magas titka: csatit lehúz és a drót nélkül előre felpattintható. A kárpit felrakásakor csak a csatit kell bedugni :-P