Blade2010-05-24 16:03:57 // 7190
Szerinted.. Szerintem meg nem:)) Mindenesetre én a fejlődés útját támogatom, és szerintem a DPF arra felé vezet. De amit vizionálni szerettem volna, az az hogy ha már gyárilag benne van, akkor érdemes megtartani. Mert ezzel az erővel sok mindent kidobhatnánk az autóból...
LeZo2010-05-24 15:42:28 // 7189
Csak egyetlen gondolat a részecskeszürővel kapcsolatban.
Ha nincs DPF, akkor ugye kijön a dízelből a korom. Látható, mérhető, letüdőzhető, irritáló és a leggusztább: kiköphető.
Ha van DPF, akkor ezt nem látod, nem veszed észre, de érzed és ha lejut a tüdőbe mi is lesz? Csak annyi, hogy egyenes átjut a sejtmembránokon, be e véráramba, sejtekbe. Ha valami "rákkeltő", az ez.
Van létjogosultsága, mert "láthatóan" zöldebb a környezet....ugye? ez a rész a merkating! Azt hiszed, hogy jobb.
Nem kell visszamenni a kőkörszakba bár én jobban örülnék egy v6-v8 nagy dögnek, amelyik minden sarkon pöffent egyet, de a mai befecskendezős cuccal, mint egy közel másfél tonnás tankban visító 1400 ccm-es turbós papiron másfél száz lovas játéknak. Aki ült már nagymotos gépben tudja hogy mennyire más nyomatékból autózni. És ahol kisebb a fordulat, kisebb a kopás..és folytathatjuk. De offolnánk a topikot...
Ha nincs DPF, akkor ugye kijön a dízelből a korom. Látható, mérhető, letüdőzhető, irritáló és a leggusztább: kiköphető.
Ha van DPF, akkor ezt nem látod, nem veszed észre, de érzed és ha lejut a tüdőbe mi is lesz? Csak annyi, hogy egyenes átjut a sejtmembránokon, be e véráramba, sejtekbe. Ha valami "rákkeltő", az ez.
Van létjogosultsága, mert "láthatóan" zöldebb a környezet....ugye? ez a rész a merkating! Azt hiszed, hogy jobb.
Nem kell visszamenni a kőkörszakba bár én jobban örülnék egy v6-v8 nagy dögnek, amelyik minden sarkon pöffent egyet, de a mai befecskendezős cuccal, mint egy közel másfél tonnás tankban visító 1400 ccm-es turbós papiron másfél száz lovas játéknak. Aki ült már nagymotos gépben tudja hogy mennyire más nyomatékból autózni. És ahol kisebb a fordulat, kisebb a kopás..és folytathatjuk. De offolnánk a topikot...
GTPeti2010-05-24 15:35:25 // 7188
Nem tudok németül Nagy kár, mert német oldalakon elég mélyrehatóan szoktak folyni az eszmecserék. Nem kéne sokat olvasnod hozzá, hogy meginogjon a hited eme innovációban.
Blade2010-05-24 15:17:17 // 7187
Nem tudok németül, de egy fórum mivel hitelesebb mint a mérési eredmények? Lehet nem tökéletes a rendszer még, de a katalizátor sem volt az amikor megjelent. Pedig ahhoz is sok mindent kellett fejleszteni, ugye a karburátor mehetett a szemétbe, jöhetett a lambda szonda és az elektronika a befecskendezéssel. Nem hiszem hogy helytálló lenne azt mondani most, hogy ha a befecskendezést és a többi "járulékos elemet" elhagynánk a benzinesről és rátolnánk egy karburátort, akkor az jobb vagy legalább ugyanolyan jó motor lenne mint befecskendezéssel és katalizátorral és a többivel..:) Szerintem a DPF-el több egy autó. A DPF úgyis marad és kötelező lesz mint Németo.-ban ha jól tudom, és egyre csak jobban fog működni.:)
GTPeti2010-05-24 15:09:43 // 7186
Kb. annyira ugyanaz a céljuk, mint amennyire ugyanaz a célja egy vonatnak és egy autónak....
Ha tudsz némeül itt egy témába vágó fórum.
Nem kell mindent elhinni, amit a marketingesek, politikusok és környezetvédőkhazudnak mondanak.
Ha tudsz némeül itt egy témába vágó fórum.
Nem kell mindent elhinni, amit a marketingesek, politikusok és környezetvédők
Blade2010-05-24 15:05:49 // 7185
Miért? Azért mert más elven működnek, a céljuk ugyanaz nem?:)
Blade2010-05-24 15:03:54 // 7184
Úgy tudom hogy névelegesen 90%-ot tart bent. Mivel szerintem itt senkinek nincs ezt megcáfoló hivatalos mérési eredménye, maradjunk is ennél az értéknél. Amit benntart azt utána elvileg elégeti,és ez az égéstermék tartalmaz még kormot? Mert ugye nem mindegy mi jön ki, lehet hogy más égéstermék értékét megnöveli, de a szennyezőbb meg egészségkárosítóbb korom eltűnik. Elvileg, nem?:) A katalizátornak is valami hasonló a célja. Azt sem dobjuk le, mert úgy is ugyanazt az eredményt kapjuk, nem:)
GTPeti2010-05-24 15:00:39 // 7183
Bocsánat, a katalizátort összehasonlítani a DPF-fel alma vs. körte klasszikus esete. Nem azt mondta a cartárs, hogy nincs szükség károsanyagki.bo. csökkentő berendezésekre, hanem azt, hogy olyanok kellenének, amik valóban működnek és nem parasztvakítás kategória...
Blade2010-05-24 14:59:11 // 7182
Szerintem ez csak feltételesen igaz. Ilyen elv alapján nem kell a katalizátor sem, meg semmilyen káros anyag csökkentő fejlesztés, hanem menjünk vissza az őskorba...a karburátorhoz meg a hétezres V8-akhoz. Szerintem ha összehasonlítasz egy 7,5-ös V8 big blockot 420lóerővel 1965-ből, és pl. a mai Corvette 7L-es V8-as 512 lóerős mai, az ős V8-hoz képest modern V8-at, nem kérdés melyik a "környezetkímélőbb" és jobb motor.
GTPeti2010-05-24 14:57:21 // 7181
Az szép dolog lenne, ha minden benne maradna, ő meg melléktermék nélkül jól elégetné a fenébe az egészet.
Blade2010-05-24 14:49:09 // 7180
Miért, a DPF-nek nem az a lényege, hogy nem engedi ki a kormot, amit utána eléget?
LeZo2010-05-24 14:48:16 // 7179
Bizony Peti, jól írod!
Adva van egy X ccm-es motor, ami legyen nyersen 160 Le, és bocsájtson ki y gramm károsanyagot. Tegyünk rá egy EGR-t és azonnal lecsökken az az y gramm mondjuk 10%-al. Viszont kell az a teljesitmény, igy nehezebb lesz a lábunk a pedálon. Már is ott tartunk hogy ugyan az károsanyag kibocsájtásnál. Ez után ugye az ember olyan mint a strucc, azt gondoljuk ami nem látszik az kevésbé káros, tegyünk rá részecskeszürőt. Ami ha éppen üzemel, igen csak "egészségtelen", és ismét levesz egy pici teljesítményt, garantáltan. De úgy látszik hogy egészségesebb. Ahogy a Start-stop dologról is ez a véleményem.
Adva van egy X ccm-es motor, ami legyen nyersen 160 Le, és bocsájtson ki y gramm károsanyagot. Tegyünk rá egy EGR-t és azonnal lecsökken az az y gramm mondjuk 10%-al. Viszont kell az a teljesitmény, igy nehezebb lesz a lábunk a pedálon. Már is ott tartunk hogy ugyan az károsanyag kibocsájtásnál. Ez után ugye az ember olyan mint a strucc, azt gondoljuk ami nem látszik az kevésbé káros, tegyünk rá részecskeszürőt. Ami ha éppen üzemel, igen csak "egészségtelen", és ismét levesz egy pici teljesítményt, garantáltan. De úgy látszik hogy egészségesebb. Ahogy a Start-stop dologról is ez a véleményem.
BadBoy2010-05-24 14:41:38 // 7178
Akkor semmi.
BadBoy2010-05-24 14:41:01 // 7177
Nekem kell 180-al menned, hogy elinditsd a folyamatot, 3-ban 90-nel 3100 fordulaton porog a fotengely, az eleg hozza.
GTPeti2010-05-24 14:21:57 // 7176
Mondjuk arról lehetne vitázni, hogy mi az egészségtelenebb: a látható, vagy a láthatatlan korom...
ALFI1562010-05-24 14:21:24 // 7175
Jó néked.Irigyellek.Akkor ne is gondolkozz lézerblokkolón.Ez a verzió olcsobb.
Blade2010-05-24 14:11:36 // 7174
Ne "rúgasd le" ha már egyszer rajta van. Ez olyan mint amikor valaki kidobja a szemetet az autóból az útra , vagy a csokipapírt..
Blade2010-05-24 14:07:46 // 7173
Ki az és mennyiért intézi el?:)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 14:00:03 // 7172
így van ... 1x kitakaríttatom másodszorra lerúgatom...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 13:58:37 // 7171
szerencsémre van :P
ALFI1562010-05-24 13:54:01 // 7170
De a DPF kiiktatható.
GTPeti2010-05-24 13:51:53 // 7169
Nekem úgy tűnik, hogy a DPF-fel még az EGR-t is sikerült az autóiparnak alulmúlni...
ALFI1562010-05-24 13:49:34 // 7168
A WR nem belevaló.Pont a szűrő végett.Puret rakjatok bele.
ALFI1562010-05-24 13:48:25 // 7167
Ha téged vagy akárkit bemérnek 180-nal nincs az a cartárs aki el tudná intézni,hogy ne kapjál csekket.
1372010-05-24 10:44:56 // 7166
Érdekesek ezek a részecskeszűrős tapasztalatok. Nekem soha nem volt még bíbor színű jelzésem. Olyan se volt szerencsére, hogy nem engedi indítani az autót. Olyan viszont rendszeresen, hogy beadja a sárgalámpát, és visszaveszi a teljesítményt. Egyszer volt olyan, hogy kiírta, hogy particle filter clogged, de akkor meg pont nem volt semmi baja. Nyugodtan mondhatom, hogy egyszer sem a könyvben leírtak alapján történtek a dolgok.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 10:25:43 // 7165
biztos nem a kormány összekötő mert kopogó hangja van és a forgással van összefüggésben...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 10:23:07 // 7164
Kasselban lakott az előző tulaj és pályázott 90%ban...110e km-nél járok
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 10:21:38 // 7163
hülye hasonlat de a WC-t is húzogathatod lefele ha már el van tömődve...pucoltatnom kell sajnos nem elég hogy 180-nal mászkálok az autópályán....múltok is mértek csak egy Kartársnak köszönhetem hogy nem kapok csekket...
BadBoy2010-05-24 10:05:54 // 7162
Most beszeltem apummal, szervizbol hazaert, a fo kilometer szamlalo nagy valoszinuseggel azert villog, mert nem mukodik a bluetoothos csatlakozas, es igy jelzi az auto az elektronikai hibat. Nem tudtak a szervizesek sem sajat telefonon "megtalalni" az autot. Sajnos diagnosztika csak szerdan lesz, mert a gepuk elromlott, es akkor kapjak vissza. Akkor mondanak biztosat, hogy mi a baj.
BadBoy2010-05-24 09:59:16 // 7161
Igen, az autot ujjan vettuk. Hat hogy mi volt, es hogy volt: Azt mondom, hogy 120 ezer km-ig az autoval nem volt semmi gond. Olajat Seleniat rakunk bele WR dieselt. Olajcsere a fedelzeti computer szerint van elvegezve. Kb. 38 ezer utan jelzi az olajcseret. Vezerles 118-ezernel volt. Az auto napi szinten van hasznalva. Ami az utobbi idoben elojott, az a kormanyrud csere 130 ezer kornyeken jott elo, es azt mondtak, hogy nem mi vagyunk az elsok, nekunk annyira szerencsetlenul jott ki, hogy 1 honappal a garancia lejarta utan jott ki, es nem tudtak semmit sem csinalni. Azota a DPF tomodott el, es most ez a gond, hogy villog a fo kilometerszamlalo. Jah, es egy hiba volt meg, ami vegett majdnem egy hetig az auto szervizben allt, az auto elvesztette az erejet, es nem ment, az egy szivo toroknal levo szelep adta meg magat, es allandoan nyitva volt, nem csukodott be, azt kellett cserelni. Ez mind az elmult durva 40 ezer km utan jott elo, de mar kezd idegesitove valni, hogy mindig van valami, mert addig nem volt semmi az autoval, egyaltalan.
ALFI1562010-05-24 09:49:36 // 7160
Tök jól elkezdted írni az oldaladon,hogy mikor mi volt a kocsival kapcsolatba.Kár,hogy abba maradt.Azért az nem semmi,hogy 38ezernél cseréltek olajat.
ALFI1562010-05-24 09:44:41 // 7159
Akkor ti azért használjátok.Eddig voltak valamik cserélve?Tapasztalatok?Mert ezt mind ti raktátok bele ugye?Ujjonnan vettétek.Milyen olajat raktok bele?Vezérlést mennyinél cseréltetek?
BadBoy2010-05-24 09:42:28 // 7158
157800, plusz - minusz 50km.
ALFI1562010-05-24 09:30:45 // 7157
Mennyi km.-nél jártok?
BadBoy2010-05-24 09:27:42 // 7156
Nalunk az volt a gond, hogy apum elment elintezni az ugyeit, nem volt semmi gond, miutan elintezte ezeket a dolgokat, akkor jelent meg az ikon, menet kozben nem volt semmi. Es utana mar nem tudta begyujtani a motrot, itt ez volt a gond, ha menet kozben jelent volna meg akkor nincs semmi gond, mert akkor meghajtotta volna.
ALFI1562010-05-24 09:24:05 // 7155
És ekkor nem lehet leállítani amíg a kis ikon ott van a kijelzőn.Leálítani akkor lehet mikor eltünik,mikor a tisztítás befejeződött.De ezt itt már korábban kitaglaltuk.Azt is,hogy az is befolyásolja az eltömödést aki nem a belevaló Pure olajat rakta bele hanem mondjuk 10W40-et.
ALFI1562010-05-24 09:21:59 // 7154
Igen olvastam a könyvébe.Ekkor jelenik meg a kis bíborsárga színű ikon.
BadBoy2010-05-24 09:18:27 // 7153
Ha kezd eltomodni, akkor nehezen gyujt, utana meg ha eltomodik teljesen, nem tudod az aut begyujtani. Ahogy irtam van egy ilyen funkcio az elektronikaban, hogy onmaga kiegeti a filtert, ugy, hogy uzemenyagot fecskendez a filterbe, es kigeti a lerakodott kormot, es szennyezodest.
ALFI1562010-05-24 09:09:31 // 7152
Nekem ha egyszer is szarakodni fog biztos,hogy kibaszatom belőle.De én még tisztítaní se láttam.
BadBoy2010-05-24 09:07:21 // 7151
Ennek is van logikaja, es egy lehetseges hibaforrassal kevesebb.
BadBoy2010-05-24 09:06:14 // 7150
Meg lett tankolva az auto, de meg mindig villog, es amikor elkezdett villogni akkor is felig volt a tank. Ugy nez ki, hogy a bluetooth nem mukodik, es apum mondta, hogy azota, hogy villog nem tudja a telefont csatlakoztatni az autohoz. Ugy nez ki, hogy ez lesz a hiba. De ma megy az auto szervizbe, remelhetoleg kiderul a hiba.
ALFI1562010-05-24 09:05:06 // 7149
Ki kell dobni onnan.Minek az?
BadBoy2010-05-24 09:04:05 // 7148
Csak nehogy a kerekekt mozgató keresztrud, vagy hogy hivjak ami kezd elkopni, nalunk 120 ezer kilometer utan kellett cserelni. Az auto egyik oldalra uzott, bementunk geometriara, es ott mondtak, hogy azt a rudat kell cserelni, mert kikopik, es az egesz elso futomu elkezd lotyogni.
ALFI1562010-05-24 09:03:02 // 7147
Ennyi km.-nél nem kerestek még más márkánál?Mennyinél jársz?Meg nem tudhatni,hogy az elöző tulaj hol lakott és hogyan használta.
BadBoy2010-05-24 09:02:01 // 7146
Nem kell tisztitatni, mert van egy olyan funkcioja, hogy sajat maga kiegeti a filtert, csak legalabb 10km-en keresztul kellene a motrot 3000 fordulat felett tartani. Az apum autója volt, mert az utobbi idoben csak rovid tavokat jar, es nalunk a rendori szigor az utobbi idoben nagy durva, es a minimalis butetési tételek is változtak 200 euro buntetes jar mar 20km-es tullepes eseten, a szervizben mondtak, hogy eleg 3-ban autozni 10km-t, es onmaga kitisztul. Szerbizben sem fognak mast csinalni, csak elinditjak a programot, ami ilyen tartomanyban fogja tartani a fordulatot 10 percen keresztul.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 08:33:25 // 7145
valahogy nem rémlik hogy más márkánál ennyi idősen kerestek volna ilyet...jah a polo-nál igen...de nem egy kategória
GEORGE2010-05-23 23:27:40 // 7144
Azért mert egy-egy féltengelycsukló megadja magát, nem jelenti azt, hogy megbízhatatlan....
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-23 19:05:13 // 7143
jobbos féltengelyem vagy a féltengely csuklóm kezd elhalálozni....kezdek kételkedni a német megbízhatósági tesztben :(
GTPeti2010-05-22 14:39:06 // 7142
"mindjárt elkezdek krokodil könnyeket ejteni" Ne tedd!
Félreértelmezni vmit mindig egyszerűbb, mint megérteni a lényeget.
Félreértelmezni vmit mindig egyszerűbb, mint megérteni a lényeget.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-22 14:30:59 // 7141
jövő 7en viszem a vasat DPF tisztításra az ember mondta hogy már több 59-en elvégezték a műtétet kb olyan 80e-ként kell puccantani...