Fórum >> Típusok >> 159

GEORGE2010-04-17 19:18:36 // 6859
Igazi komoly fékezés után sajna nem hül vissza 1-2 perc után a fék.
tavaly volt olyan esetem, hogy 180-200 bandukolás közben 2-szer kijöttek úgy elém, hogy komolyan nyomni kellett a féket....kicsit később következő fékezéskor éreztem, hogy nem fog olyan jól mint addig.
Kiálltam a következő lehajtón és még akkor is füstölt a fék...
1372010-04-17 19:14:39 // 6858
Autópályán kábé 1-2 perc alatt környezeti hőmérsékletre hűl vissza a fék, akár lyuggatott, akár nem. Ez a lyukaktól független. A lyukaknak elsősorban akkor van pozitív szerepe, amikor a fékek zártak, ilyenkor van hová elvezetni a port+gázokat. Pl. jó hosszú fékezésnél.

Még egy adaék, ez most jutott eszembe, hogy az EBC betétek felületén "Brake-In" címszó alatt egy keményebb réteg van, ami pár tíz km alatt elkopik, viszont simára marja a tárcsát. Régi, hullámos tárcsát ezzel simán gallyra lehet vágni.
DrB2010-04-17 12:32:03 // 6857
EBC Yellowstuff + Brembo GT-vel szerintem nem lehet hibázni, csak a pénztárca érzi meg... :)


A fenti kombináció talán túlzásnak tűnhet mindennapi használat mellé. De elég sokat megyek autópályán. S a munkámból kifolyólag napi tapasztalatom van többek között súlyos autóbalesetet túlélt emberekkel, akik maradandó károsodást szenvedtek. Elég erős, megrázó élmény ahhoz, hogy ne spóroljak a féken, gumin, stb...


Az alábbiakat mind az alfisti.net fórumán olvastam:

Az EBC betétekhez, főleg a Redstuff és a Yellowstuff esetén írják nagyon határozottan, hogy hőkezelt tárcsa való, a sima hamar meghullámosodik ezekkel. Páran berepedezésről is írtak. A Greenstuff + Brembo MAX tárcsa kombó meg sokaknak elviselhetetlenül csikorog, ami nem is múlik el a bejáratás után sem. A Greenstuffot meg nem is ajánlják a 159 2.4 mellé a vas teljesítménye és súlya miatt.
ALFI1562010-04-17 11:56:00 // 6856
Nem nagyon tudok hozzászólni.Nincs tapasztalatom.Mad most neked legalább lessz.És mire fékcseréhez kerülök a te hibáidból tudok tanulni.:)
DrB2010-04-17 11:47:33 // 6855
Bedobok még egy kérdést, ami szöget ütött a fejemben. Igaz, a Yellowstuffra azt írják, hidegen is nagyon jól fog már, de annak is van egy optimális üzemi hőmérséklete. Ha lyuggatott tárcsát veszek mellé (pl. Brembo GT), autópályán, ahol ritkábban fékezek, nem lesz a lukak miatt tartósan alacsonyabb a fék hőmérséklete az optimálisnál, mintha csak egy mart (vájatos) tárcsát (pl. Brembo Max) használnék?
ALFI1562010-04-17 11:39:06 // 6854
Cseréld azt is szerintem.Csak látom agyalsz rajta már egy ideje.Azért az első fék jobban fogy mint a hátsó.Gondolom a nagy súly miatt is.Én néztem az enyémet most elöl,hátul teljessen jó a betét.Jó vastagok!Most léptem át a 60ezret.Szerintem cserélve volt már.Legalább is elől biztos.Azért 60ezer alatt elfogy ekkora súlynál.De valyon a tárcsa volt e már cserélve?Vagy az eredeti?Minimális válla,pereme van.
DrB2010-04-17 11:25:49 // 6853
Pár hete volt a vas egy év eleji átnézésen, ott azt mondták, hátul nem kell cserélni, csak elöl. Elől pedig "enyhén szólva" csere érettek a betétek, kb. 1000-2000 km van még bennük... Már rég kicseréltettem volna őket, ha nem megy a kavarás, mely betétek/tárcsák építhetők be idekint legálisan... A tárcsákat elöl most még nem feltétlenül kell cserélni, de azt mondta a szerelő, azokat sem ártana. 78 e km van az autóban.
ALFI1562010-04-17 10:25:03 // 6852
És hátra mit teszel?Egyébként hány km.van a kocsidba?Csereérett a fék vagy csak rosznak érzed azért cseréled?
DrB2010-04-17 10:07:46 // 6851
Talán a papné a megoldás. :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-17 07:54:35 // 6850
szerintem így sosem fogod megtalálni az igazságot....kinek pap, kinek a paplan :P egy biztos a gyárinál bármi jobb lehet... a 18. hétre igazolták vissza a fékcuccokat addig nem nagyon száguldozom bár mostanában mindig mérnek a pékek a pályán :(
DrB2010-04-17 00:40:34 // 6849
Elhiszem amit írsz, nem kérdés, hiszen saját tapasztalatból beszélsz. Ugyanakkor az alfisti.ne-en meg általában azt olvasom, hogy a Yellowstuff és a Redstuff mellé is tartósabb féktárcsa való, nem a gyári. Az alfisti.net online boltjából, akivel leveleztem betét és tárcsa ügyben, az ő esetében még csak-csak felmerülne, hogy a drágább tárcsára akar rábeszélni üzleti érdekből. Igaz, egyben fórum moderátor is ott. Ezt írta a az emailjében:

"Hello,

You can use the Yellowstuff on the original discs. But you also should know that these discs will not keep as long as with use in combination with standard pads. This is because the Yellowstuff pads are really rough.

Maybe you will think about the Redstuff. These are a good compromise between good
braking and longer keeping on the discs.

I would prefer the Brembo GT discs then the EBC TurboGroove.

Best Regards
Volker"


Szóval Volker szerint használható a Yellowstuff a gyári tárcsával, de nem fogja olyan sokáig bírni a tárcsa, mint normál betéttel, mert a Yellowstuff nagyon durva/érdes/kemény. A Redstuff egy jó kompromisszum Volker szerint a jó fékhatás és a hosszabb tárcsa élettartam között. S még hozzá teszi, a Brembo GT tárcsát részesítené előnyben az EBC TurboGroove-val szemben.

Olvasgasd kicsit az alfisti. net-et, úgy emlékszem, szoktad. Az EBC betéteket gyakran más tárcsákkal, pl. Bremboval kombinálják az ottani tagok, mint az EBC sajátjával. Bár ha jól emlékszem, a Greenstuff+gyári tárcsára vannak többen kiakadva, hogy több ezer km után is megmarad az idegesítő nyikorgás...
1372010-04-16 21:03:23 // 6848
Sok furcsaság elhangzott itt.

1. Nem igaz az, hogy a keményebb betét a durvább. A betét tapadási együtthatója nem csak a keménységtől függ. Ha így lenne, gyémántbetétek lennének az autókon. Rengeteg gyártó gyárt mindenféle sportbetétet, az EBC 3at gyárt kábé hasonló tapadási együtthatóval, más-más előnyös/hátrányos tulajdonságokkal.
2. A Redstuff keményebb a Yellowstuffnál, kevésbé bírja a meleget, és hidegen rosszabb, cserébe kevésbé kopik, és így tovább bírja.
3. Gyári féket használok Yellowstuffal. Több helyen lehet olvasni, hogy nagyon finoman bánik a tárcsával. Cserébe porzik. Ez persze nem Alfás tapasztalat, de kizártnak tartom, hogy az egyébként hulladékanyagból építkező Mazda valami hűdekülönleges minőségű fékeket használjon gyárilag.
4. A Yellow teljesen hidegen is überfaszán fog.
5. Nem csikorog. Sőt, a bejáratás első 50 kmén is finomabban csikorgott, mint a gyári betétek. Amik csikorognak, azok a lószar minőségű gyári és utángyártott betétek. Ha Pesten nyiszog valaki mellettem a másik sávban, rögtön felkapom a fejem, mert szinte tuti, hogy Alfás jött:) De ez gondolom sokaknak ismerős.
6. Az egyetlen lehetséges probléma a tárcsák anyagának minősége lehet, de ez is azért, mert el tudom képzelni, hogy a gyári kábé sztaniolpapírból van, mindezt a spórolás jegyében. Normális esetben nem lehet gond.

Én mindenképp Yellowra fogok váltani legközelebb, tárcsából meg meglátom. Lyuggatott nem kell, slottolt jöhet, EBC-ben megbízom. De remélem addigra lesz DBA.

És még egy nagyon fontos érv: a gyárinál nem tudsz rosszabbat összerakni, szerintem kizárt. Ilyen rossz fékek nincsenek egyetlen másik Alfán sem, ennél nincs lejjebb. Visszasírom a 156 fékjeit, komolyan.
DrB2010-04-16 20:08:44 // 6847
Pont azt írják a Yellowstuffról, h hidegben is már nagyon jó, szemben a Redstuffal...
DrB2010-04-16 20:06:42 // 6846
Németeknél (pl. alfisti.net) sok tapasztalat van az EBC cuccokról, s általában elég pozitívak. Főleg a Redstuff és a Yellowstuff betétekről. Az EBC tárcsákról már lényegesen kevesebb, mert csak a belépő szintű tárcsája (Premium Disc) rendelkezik itt engedéllyel (vaskalapos német szabályozás). Többen az alfistin a Brembo GT-vel használják a Yellowstuffot. Szinte egyöntetűen nem ajánlják mellé a gyári tárcsát amiatt, hogy hamar elfogy ettől a betéttől. Szóval több igen pozitív vélemény a Yellowstuff + Brembo GT-rõl. Mondjuk ezért az árért el is várható szerintem. De megnézem a Taroxot is, kösz a tippet. :)
Sporter2010-04-16 20:05:29 // 6845
Persze, hogy jó. Én azonban biztos, hogy "csak" a red-et venném hozzá ha utcai használatra lesz :) De ha versenyzel, úgy biztos egyszerűbb 900 fokon tartani, h ne csikorogjon állandóan :))
DrB2010-04-16 19:52:34 // 6844
A Brembo GT, gondolom, megfelel a Yellowstuff melle.
Sporter2010-04-16 18:56:53 // 6843
Minél nagyobb üzemi hőmérséklet van megadva a betétnél, annál keményebb, így minél keményebb a betét, annál hamarabb fogja elkoptatni a tárcsát. A "Yellow-nak" ha jól tudom, elég magas az üzemi hőmérséklete, tehát ahhoz mindenképpen jobb lenne egy nem gyári tárcsa, sőt abból is egy jobb minőségű sport tárcsa.
Blade2010-04-16 18:17:28 // 6842
Semmi esetre sem szeretnék belefolyni újból egy fék vitába, de megjegyezném azt, hogy miért kell ilyen szinten kizárni pl. a Taroxot vagy más márkát. Ráadásul úgy hogy pl. a Taroxról két Alfa típusnál is van tapasztalat többféle betétről és tárcsáról, nem "egyéb" márkánál...Ráadásul az EBC-ről alig van Alfás tapasztalat amint látom. És ahogy nézem az árak is tökre egyformák, nem is nagyon van különbség az EBC meg pl. a Tarox között. Taroxnak könnyebb a beszerezhetősége itthon, több magyar nyelvű infó is van róla.
Nekem tök mindegy mit veszel, csak nem értem a hozzáállást.
RoliQ42010-04-16 18:01:09 // 6841
ez nem igaz hogy a gyárit mindennel lehet használni! nekem volt gyári tárcsám.. elég "kemény" betéttel... szét is égett a tárcsa! aztán no fék! nem beszélve hogy nem olcsó kör:)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-16 17:50:04 // 6840
szép ára van ...
DrB2010-04-16 17:39:54 // 6839
Látom már, a fék kérdés is olyan, mint a gumi. Mindegyiknek van előnyös meg hátrányos tulajdonsága is. Az ésszerű kompromisszumot kell megtalálni ár/érték-ben. Nekem még nem sikerült...
DrB2010-04-16 17:36:13 // 6838
Előre a 2 tárcsa (330 mm) 400 Eur az alfisti.net-en. Húzós... Persze, megnézem máshol is még.

Egyébként még erre a kombinációra (Yellowstuff + Brembo GT) is azt írták az alfistitől, h hamarabb fog a tárcsa elhasználódni, mint a Redstuffal. Jó kompromisszumként a gyári tárcsát a Redstuffal ajánlják.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-16 17:22:54 // 6837
az mit jelent hogy szép? mennyi euró?
DrB2010-04-16 13:16:32 // 6836
Közben kiderölt, mégis lehet a Yellowstuffot is használni a németeknél. Az alfisti.net ügyfélszolgálata felhívta megint a figyelmemet, hogy ezrt a betétet lehet a normál tárcsával is használni, de akkor a tárcsa hamarabb elhasználódik. Kompromisszumként normál tárcsáhioz a Redstuffot ajánlotta. Vagy a Yellowstuffhoz a Brembo GT tárcsát. Szóval, betétből a Yellowstufflesz, úgy néz ki.

Már csak a Brembo GT tárcsáról kérném a véleményeteket. Az ára mindenesetre szép... :))
1372010-04-16 00:04:48 // 6835
Szerintem mindenki okoskodik. Mx5ös körökben sokan használnak mindenféle betétet full gyári tárcsával, pedig nem hiszem, hogy adamantiumból:) lenne az sem. Mindent lehet használni mindennel, amellett, hogy valami negatív ára mindig van a jobb fékerőnek. Vedd meg, aztán ne gondolj rá többet, én nem aggódnék ezen. Valamilyen szinten mindig lutri a dolog. Sokat nem ronthatsz a gyári fékerőn, azon már szinte nincs mit.
DrB2010-04-15 23:37:23 // 6834
Elég a belépő szintű tárcsa a sportbetéthez? Bírja ez a tárcsa a Yellowstuff általi nagyobb igénybevételt? Az alfisti.net-en többen is azt írják ill. az alfisti.net internetes boltjával emailezve is azt írták, hogy a Redstuff és a Yellowstuff mellé komolyabb tárcsa való. Igaz 137 kartárs szerint meg épp hogy nem olyan kemény a Yellowstuff. Nem lehet kiigazodni...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-15 19:21:10 // 6833
Premium Disc tárcsáról meg Yellow betétről van tapasztalat az jó volt
DrB2010-04-15 18:47:08 // 6832
Még szóbaj ön idekint a 2.4-es 159-eshez a Greenstuff mellett a Redstuff betét is (a Yellowstuff sajnos nem engedélyezett). Te kipróbáltad mindegyiket. Érdemes a Greenstuff helyett a Redstuffot választanom?

S a Redstuffhoz milyen tárcsa dukál? Jó a gyári vagy okosabb, érdemesebb hozzá sport tárcsát, pl. Brembo Sportot venni?
Slick2010-04-15 18:07:21 // 6831
Sziasztok,
Szeretném kicserélni a gyári Cd-s rádiót egy olyan gyárira ami lejátssza az mp3-at.
Ha valaki esetleg rendelkezik ilyennel kérem írjon egy üzenetet.
DrB2010-04-15 17:25:23 // 6830
Srácok, valakinek tapasztalata EBC-től a Greenstuff betét + Premium Disc tárcsa kombóval? Kérdés, jobb-e, mint a gyári Brembo? Lehetőleg holnapig meg kell rendelnem ezt vagy maradok a gyárinál.
DrB2010-04-15 06:48:56 // 6829
Végső verdikt a német hatóságoktól EBC ügyben. A Greenstuff rendelkezik a szükséges engedélyekkel, viszont az EBC tárcsák közül csak a belépő szint, a Premium Disc. Van esetleg infód erről a tárcsáról? Még mindig jobb ez a kombináció, mintha a gyárit rendelném újra?
Buksi2010-04-14 20:20:10 // 6828
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-12 19:49:31 // 6827
persze nem fog elmelegedni a fék...érzed majd a pitbull hatást :D én csak azért nem veszek EBC-t mert megszűnt a jó forrás, a magyarországi importőr elég érdekes...Zimmermann sport meg csak lyuggatott és rozsdamentes na de a BMW hivatalos beszállítója szar nem lehet, az ára meg nagyon pénztárca kímélő...betétből szerintem sima normál lesz nem sport mert annyit nem fékezek inkább a vészhelyzet miatt kell hogy jól fogjon.
DrB2010-04-12 18:35:58 // 6826
Többet várhatok szerinted a Greenstuff + Turbo Groovtól a 159-esen is a gyári szettel szemben?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-12 16:58:41 // 6825
igen nagyon jó volt
DrB2010-04-12 16:57:19 // 6824
Hát az EBC Turbo Groove az pont lyuggatott is... Ma még levelezek egyet az EBC német képviseletével, kiváncsi vagyok, ők mit mondanak, milyen trácsával passzol a Yellowstuff.

A Greenstuffal egyébként mi volt a tapasztalatod? Még az is jobb lehet, mint a gyári?
DrB2010-04-12 16:54:47 // 6823
Még futok pár kört, aztán, ha más nem megy, ez a kombó marad. Nálad ez olyat harapott a 156-on, mint egy pitbull, igaz? :P
DrB2010-04-12 16:53:49 // 6822
Kösz, megnézem.
1372010-04-12 16:09:34 // 6821
Az Mx-5ön gyári tárcsát használok Yellow Stuffal, ott nincs vele semmi gond. Ez a keményebb dolog kopp hülyeség szerintem. A Yellow pont puhább, mint a Red, cserébe poroz. Szerintem általános tapasztalatból indul ki az ürge, mert pl. a Carbotech XP8 feletti versenybetétek pl. tényleg marha kemények, azokkal 20-25 kört bír egy tárcsa pályán. A Yellow Stuff nem ilyen, ezért jó utcára is.

EBC tárcsákkal nincs tapasztalatom, szerintem autója válogatja. Egy 1700 kilós monstrumhoz, mint a mienk, biztosan olyat vennék, ami nem lyuggatott, csak slottolt. Azzal viszont nem lehet gond, ha csak az anyaga nem full szar. Én abból indulok ki, hogy a gyárinál nem lehet szarabb. Próba-cseresznye. Törni nem fog, max hullámosodni.

Ha lenne DBA 159-hez, azt merném ajánlani, mert abból a premium az nagyon, de nagyon jó minőségű tárcsa, de úgy láttam, hogy 159-hez az még nincs.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-12 15:58:40 // 6820
no most rendeltem le a féktárcsát kipróbálom a Zimmermann-t milyen lesz ...
Arno1662010-04-12 15:28:34 // 6819
Csao!

www.nitrac.co.uk -t nezd meg tarcsa ugyben. 166-ra akartam venni, de aztan lezuztak a gepet es annyiban maradt.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-12 15:07:20 // 6818
akkor min gondolkodsz? Green és jóccakát :P
DrB2010-04-12 14:37:41 // 6817
Greenstuff, Resdstuff ill. Yellowstuffot dob ki hozzá az ebcdirect.com. A Greenstuff gondolom gond nélkül megy a Turbo Groove tárcsával. Ma is lesz egy levélváltásom a német EBC képvisletettel, arra is rákérdezek konkrétan, a Yellowstuffhoz milyen tárcsát javasolnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-12 13:32:18 // 6816
én azt írtam korábban is hogy sport tárcsa normál betéttel...de ha jól látom nincs ultimax betét 159-hez...na de a GTA azért az 260 ló a miénk meg csak 200...
DrB2010-04-12 12:54:51 // 6815
Hosszú levelezés után zöld utat kapott a Yellowstuff a 2.4 JTDm-re, rendelkezik a németeknél szükséges engedéllyel.

Az EBC Turbo Groove Disc szintén engedélyezett. Viszont ma kaptam az alábbi emailt az alfisti.net online boltjától erre a tárcásra vonatkozólag. Megkérdeztem őket, forgalmazzák-e, mert az oldalukon nincs fent.

"TurboGroove:
In former time we got them on a GTA.
4 times hard braking.
Damaged!


Best Regards
Volker"


Heveny fordításban:

"Korábban volt nálunk GTA-ra. Négy kemény fékezés. Tönkrement!"

Tököm kezd tele lenni. Elősször azt írják, hogy a normál tárcsát hazavágja a Yellowstuff. Most meg az EBC sportárcsájáról, hogy tönkremegy.


ErHard, 137, meg akinek van tapasztalata EBC cuccokkal, megbízhatok szerintetek a Yellowstuff - Turbo Groove kombóban???
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-12 10:10:15 // 6814
jah én is így vagyok vele bár a 18"-as kerék sem eszi a futóművet eddig, a gyári 235/45 gumi elég ballonos ...én cserélgetem a gumit a felnin majd 1x veszek a télinek külön felnit talán...
ALFI1562010-04-12 10:00:21 // 6813
Marad is szerintem.Főleg,hogy arra már megvan a téli,nyári gumigarnitura.Meg a 17 nem eszi úgy a futóművet mint a 18.Ráadásul még a gumi is olcsó.De azért elgondolkodtató.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-12 09:54:51 // 6812
neked is a sok küllős van az is szép...
ALFI1562010-04-12 09:41:00 // 6811
Ennyit még meg is ér.De megfogadtam,hogy erre nem költök.Nehéz megállni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-12 09:37:40 // 6810
igen ez nagyon szép felni ..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak