Fórum >> Típusok >> 159

1372010-04-03 18:48:41 // 6752
Ha nagy féket szeretnék, én eleve nem Taroxban gondolkodnék, hanem olyan szettben, ami úgymond standard, és rengeteg gyártó készít hozzá betéteket. AP Racing, Brembo (nem a gyári fosra gondolok), D2 Racing, Wilwood, ezek mind olyan nevek, amikhez van Porterfield, Hawk, Ferodo, meg pl. EBC betét is.
A legtöbb standard betét fos szar, plusz alkalmazástól függ, hogy melyik a jó, kinek mi a fontos, én szeretem megőrizni a választás lehetőségét.
Plusz AP-nál, Brembonál is össze lehet válogatni szetteket. De ezeket kábé pályázásra, meg nyíltnapozásra jó használni. Ha a gyári nyereg marad, de csak tárcsát meg betétet cserélsz durvára, ahhoz képest már csak pályán jön ki egy nagy komoly fékszett előnye.

Elég sokat járok nyíltnapozni az Mx-5el, de nem annyit, hogy ezért megérje mondjuk egy gyári nyereg/EBC betét/DBA tárcsa kombóval szemben egy drágább Ap racing.

Egyébként meg vannak szűk keresztmetszetek a gyári rendszereket, ha csak ezeket orvosolja az ember, fényévekkel jobb féket kap. Ez sztem a 159re maximálisan igaz. Elég nagy a tárcsa, elég nagy a nyereg/betétek felülete, 4 dugattyús az első nyereg, ebből elég jót ki lehet hozni egy kis intelligenciával, ráadásul a gyári cserecuccok ára alatt.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-03 18:39:49 // 6751
ami Belgiumból jött ...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-03 18:21:54 // 6750
ezzel teljesen egyet értek a gyári fék úgy szar ahogy van csak a beszélgetés abból indult ki hogy miért nem egyből a "legjobbat" veszed meg...tényleg Te miért Car-t vettél s miért nem Tarox-ot? az első 56-on nekem Car volt a második 56-on EBC mindegyikkel meg voltam elégedve nyilván az EBC sokkal jobb volt igaz nem is annyiba került mint a Car.. nem vitatom a Tarox képességeit de a több százezres sport féket napias használatra feleslegesnek tartom
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-03 18:15:35 // 6749
nem cégtulajokról beszélgettünk ott effektív tök mind1 hogy újat vagy használtat vesz a lényeg hogy ne az államnak fizesse be... mutass nekem egy átlag embert aki 12-13 milláért vásárol új Alfát vagy bármi mást itthon magának...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-03 18:11:20 // 6748
naná hogy örülök különben nem tudnék venni használtat :P
GEORGE2010-04-03 16:04:30 // 6747
Sokan vesszenek új autót, főleg úgy hogy a cégből nem veszik jutalékként, mert akkor többet buknak azon mintha megveszik az új autót.....

Számold csak ki, hogy ha 10 milláért akarsz autót venni, hogy mennyit buksz ha kiveszel annyit lovét, hogy 10 nettó maradjon a zsebedben......
GEORGE2010-04-03 16:02:37 // 6746
A túlzás dolgon erősen vitatkoznék.
Mert ha pályázol és arra használod az Alfát amire való, ergo haladsz vele és nem állsz be a külső sávba 110-re mertakkorQRVAjól fogyaszt akkor igen is létjogosultsága van egy komolyabb féknek.
Sajnos a gyári fékek kicsit alul méretezettek.

A 150 lovas verziók is tudnak "lazán" tartós 150-180-hal haladni és bizony egy-két erősebb fékezés után ha újból kell lassítani akkor már nyúlik a féktáv rendesen.


Amúgy ha csak egyszer kell a szituáció miatt komolyat fékezni és kipróbálnád milyen ez rendes fékkel akkor anya a "boltba járós" autódra is vennél jobb féket.
BeeGee2010-04-03 14:50:05 // 6745
Örülj neki, hogy vannak páran akik vesznek :)
Blade2010-04-03 14:39:44 // 6744
Melyik Alfámra gondolsz?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-03 14:22:19 // 6743
Hülye példáid vannak de hogy válaszoljak rá van 1000ft-om új zoknira, új 159-et is vehetnék csak felesleges pénzkidobásnak tartom mert engem nem izgat a pukimentes autó mint ahogy a több százezres fékrendszert sem :P
De ha már ilyen jó elmélettel rendelkezel Te hogy hogy nem újonnan vettet az Alfád? Több kérdésem talán nincs is :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-03 14:15:05 // 6742
akkor biztos hülyeséget írnak és Te tudod a tutit :P bocs nem tudtam hogy szaki vagy de már látom...
Blade2010-04-03 12:41:05 // 6741
Van aki vesz új Alfát. Egy használt az használt, semmi köze egy új autóhoz. Te zokniból is használtat veszel?:) Mert az is harmad árba lehet egy újhoz képest:))
Grande puntót nem adnak 500k-ért, hanem háromszor annyiért... Már ha egy komoly hat dugattyús fékrendszert veszünk alapul. Egyébként kiváló egy jó tárcsa + betét szett is, ami max 150k.
Blade2010-04-03 12:34:30 // 6740
Szerintem nincs olyan fogalom hogy "túlzás fékrendszer" . Egy fékrendszer nem lehet "túlzás". A GT-re ami 150 lovas ugye, 100k km után cseréltettem le az első tárcsákat + betéteket. Mivel a gyáritól kb 15%-kal volt drágább a Tarox SJ + Rallye Plus .401 betét, ezt választottam. Ha az össz teljesítményét hasonlítsuk össze a gyári első rendszerrel, akkor ha forintosítanánk arányosan a különbséget, akkor nem 15%-kal kellett volna többe kerülnie, hanem szerintem a duplájába. És hidd el, nagyon hálás tud lenni az ember, ha van még plusz fékerő amikor szükség van rá...Amikor a gyárival már beállnál az előtted satuzó seggébe, egy jó rendszerrel megállsz. Valami hasonló mint a téli - nyári gumi, csak nagyobb arányban...
Blade2010-04-03 12:25:06 // 6739
Én nem tudok olaszul, de ez nem csak egy fékbetét teszt? Mert ha igen akkor sántít a dolog, ugyanis köztudott (pláne a nagyobb teljesítményű betéteknél) hogy egy fékbetét csak a hozzá tartozó és anyagában megegyező féktárcsánál tudja hozni a maximális teljesítményét. Igazából azt sem értem minek csak fékbetétekkel kísérletezni, mert ha valaki csak azt cserélgeti, akkor így tudja kihozni a legkisebb javulást a fékből. Szerintem egy fékrendszer sokkal komplexebb rendszer, ha valaki igazán javulást akar elérni a fék teljesítményben, kezelhetőségben és terhelésviselésben, akkor minimum féktárcsa+betét csere, de még ott vannak a fékcsövek, nyergek, munkahengerek...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 21:30:26 // 6738
ki vesz új Alfa-t? mikor 3 évesen a harmada árban de ez a fék még akkor is az autó negyede azaz egy használt Grande Punto ára :P
Tibe2010-04-02 21:12:19 // 6737
Lássuk be egy 150-170 lovas autóhoz kissé túlzás az a fékrendszer amit vettél. De persze mindenki másra költ ;))
ALFI1562010-04-02 20:57:27 // 6735
Nekem az 56-on brembo volt.Nekem nem volt vele gond.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 20:41:39 // 6734
Motorradnál dolgozott az ismerősöm ő mondta az infót majd ha találkozom megkérdem tőle...de lehet hogy a Superbike-ot mondta talán TVR...motorsportban nem vagyok otthon :P
igen motorok, gokártok, mountain bike fékekkel kezdett ennek ellenére olaszban 2009-ben megnyerte a féktesztet autó kategóriában klikk...
Mint minden márkának vannak szar termékei is...csak maradjunk az Alfanál pl a Brembo egy kalap szar ajtó garanciát adok rá aki azt kéri :P
Buksi2010-04-02 18:47:11 // 6733
Gondolom! A 10-12 dugattyús rendszer nagyon durván foghat! :-)))
Blade2010-04-02 18:34:45 // 6732
Hát igen, nem olcsó az biztos:) De ha egy új Alfa árához nézed, annak 5-10%-a egy első rendszer. Ha csak tárcsát cserélsz betéttel, akkor viszont alig drágább mint a gyári, attól viszont sokkal jobb:)
Buksi2010-04-02 18:28:07 // 6731
Szép árak! :-O
Blade2010-04-02 18:27:45 // 6730
Ja, és a megnövekedett fékerő:) A hátránya a zajosabb működés.
Blade2010-04-02 18:26:51 // 6729
Ha esetleg valakit komolyabban érdekelne a Tarox termékek, akkor itt lehet találni leírást.
Én tavaly vettem a GT-hez SJ tárcsákat Rallye Plus .401 betétekkel. Ami a legszembetűnőbb volt, az a progresszivitás és a fáradhatatlanság:)
Blade2010-04-02 18:11:40 // 6728
És melyik csapat, áruld el nekem ne keresgessem ha úgyis tudod. Lehet hogy egy-két privát csapat "ráfanyalodott" spórolás okából a gyengébb minőségre,ezt nem tudom, de ha olyan jó lenne akkor a gyári csapatok is azt használnák.


Tudomásom szerint az EBC elsősorban illetve eredetileg motorok fékeivel foglalkozott. Az elv ugyanaz mint az autónál, a megvalósításban max ennyi közös van az autók és a motorok fékrendszere között. Saját tapasztalataim szerint, a Honda FireBlade-emre vásároltam anno EBC cuccokat a Motorradtól, de nem volt túl jó választás. A gyári Nissin rendszerhez képest kevésbé volt jól adagolható, a fékerő az kb ugyanannyi volt, viszont pálya használatnál erősen csökkent a terhelhetősége és folyamatosan változott a nyomáspont. A Nissin tárcsához is vettem EBC szinter betétet egy másik alkalommal, na hát az katasztrófa volt. Amellett hogy mindenben alulmúlta a gyári Nissint, még csikorgott is mint az állat:) Sajnos én csalódtam az EB-ben.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 17:34:39 // 6727
meg EBC-t jah...
annyi köze van mint a Puntonak...
Blade2010-04-02 17:33:06 // 6726
Nem is, mert Brembo-t használnak...
De különben, mi köze a MotoGP-nek a Te autódhoz?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 17:27:29 // 6725
nem is tudtam hogy a Moto GP-ben a "Punto" kategóriás féket használják...
Blade2010-04-02 17:21:43 // 6724
Igazad van, egy Punto is harmad annyiba kerül mint egy 159...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 17:20:29 // 6723
jól hangzik valami optimalizálásra én is el fogok menni....előbb jöjjön meg az új egr mechanika aztán usgyi ...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 17:18:53 // 6722
biztos jó de 5 kilót nem fogok fékre kidobni főleg ha az EBC harmad annyi....
ALFI1562010-04-02 17:14:27 // 6721
Nem látok 159-hez valót.
Blade2010-04-02 15:30:36 // 6720
A 156GTA-nál és a GT-nél is én a Tarox rendszereket használtam, és végre olyanok lettek a fékek, amilyennek kellett volna lenniük:) Szóval nagyon meg voltam elégedve. Itt Magyar árakat is találni. Szerintem a tuningot a féknél kell kezdeni egy autón.
1372010-04-02 14:33:21 // 6719
Na, nincs scannerem, és papíron adták ide a görbét, de elmondom a tapasztalatokat.

1. Alapértékek: Gyárilag 220 LE/3200-4000rpm tartományban és 470 nm/3000 rpm. 2200 körül éri el a max. nyomaték 90%át, 2000-nél még csak a 60%-a van meg.

A számok jó értékeket mutatnak, de a nyomatékgörbe elég szar, a gázreakció ezen felül pocsék, ahogy más is tapasztalta.

2. Chippel: 248 LE/3800 rpm körül, és 554 nm/2800 rpm. Módosították a gázpedál jelleggörbén. A befecskendezési nyomást nem emelték, csak a ciklusok hosszát, és a turbónyomás is maradt a gyári 1.45-1.5 bar. A gázreakció is gyorsult, plusz a nyomás valamivel előbb, és gyorsabban épül fel.

Ami még érdekes, hogy az 1000-1600 rpm közötti tartományban kb. 15%-ot nőtt a nyomaték, elindulni, illetve kupplungolni könnyebb vele.


Most már csak az a kérdés, hogy mennyire bírja majd a hajtási lánc a többletnyomatékot, bár a gyári 470 nm is több a 400 nm-re méretezett váltónál. Mivel nem járok vele nyélgázon soha, így nekem most sokkal vezethetőbb lett az autó.
A DPF, meg egyéb dolgok meg kiderülnek a következő 1-2 hónapban, meglátjuk.
isa1562010-04-02 07:59:00 // 6718
Úgy hallottam, figyel valamit, áramlást nyomást, nem tudom. De az biztos, hogy csak úgy egyszerűen nem lehet kiiktatni.
Kompressz úr2010-04-02 07:37:25 // 6717
Szegéény :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 07:24:29 // 6716
hm mindenki ezzel szív :((( komolyan azon gondolkodom hogy a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldás az ha megcsapolom a visszavezető csövet, a végére egy szelep ami szépen kiengedi a kipuffgázt a szabadba....
isa1562010-04-02 06:55:11 // 6715
Sziasztok. Pár hete szenvedtem az autóm hisztis viselkedésétől. (1.9 jtdm) Hidegen 2700 rpm alatt használhatatlanúl gyenge volt, fölötte mint az állat úgy húzott. Ha bemelegedett minden fordulattartományban leadott úgy 50 lóerőt. Emelkedőn 3. ig visszapakolás, mint a régi skodás időkben:((((( Leállításkor nagy döccenés. Kiderült, hogy az EGR nem mindíg tud teljesen visszazárni. Régebben már volt tisztítva. De akkor az volt a hibajelenség hogy nem ment 90-nél többet. Bekerült az új szelep, meg a szűkítő. Most úgy érzem, ilyen dinamikus még sosem volt. Bízom benne hogy a szűkítő megoldja a visszatérő EGR gondokat.
GEORGE2010-04-01 23:40:59 // 6714
Egy csávó nyomta be minden topicba, hogy van egy Alfás király fényező ismerőse, és az illető már csak tudja, hogy az Alfásnak mi kell stb stb...röviden össze foglalva.

Alfa156Sw volt az illető, most 2 nap büntiben van.
Kompressz úr2010-04-01 23:28:30 // 6713
Má' megint miről maradtam le?
1372010-04-01 21:46:36 // 6712
Na, holnap reggel megyek chippelni a kormost, utána kirakom ide az eredményeket.
GEORGE2010-04-01 18:27:17 // 6711
Szeva Koma.
Te megtennéd, hogy ezt nem írod be minden topicba???
Egyrészt Qrvára idegesítő, hogy mindenhol ezt olvasom-suk, no meg ez már lassan reklám, a reklámért meg fizetni kell ezen az oldalon is.


sokadszorra, meg miért olyan titkos az illető telefonszáma???
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-01 15:29:56 // 6710
negyed annyi :DD
DrB2010-04-01 14:59:21 // 6709
Kösz! :) Nekem pont ez a lógás, csavar meglazulás, hiányzás volt, s lett orvosolva a héten. Miben jobb a Klokkerholm a gyárinál?
Balázs156SW2010-04-01 14:02:09 // 6708
Egy nagy műanyag tálca, ami védi a motort alulról a hólétől, esővíztől, kavicsoktól. Mivel csavarok rögzítik rendszeres "hasalások" után kiszakadhatnak a csavarok és akkor lóg. Lóg akkor is, ha rossz a minősége és a melegtől kihasasodik, így persze könnyebben leér és kiszakad.
DrB2010-04-01 11:53:15 // 6707
Írnátok pár szót ennek az alsó motorvédőnek az anyagáról és a funkciójáról? Milyen a gyári ill. milyenre érdemes update-elni?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-01 09:03:49 // 6706
még mindig sehol .....csak gyári egyenlőre...
Balázs156SW2010-04-01 08:44:26 // 6705
Megragadom az alkalmat: Alsó motorvédő elem kéne 159 1,9 JTD-M-hez, lehetőleg Klokkerholm márkájú. Van tapasztalatotok más utángyártott alsó motorvédők minőségéről?
DrB2010-03-31 22:31:28 // 6704
Hát ja... Mindenesetre a műhelyvezető avval "nyugtatott", hogy más márkáknál is előfordul. Persze arra nem tértünk ki, hogy ebbe a német prémium márkák is beletartoznak-e vagy csak a népautók...
GTPeti2010-03-31 22:08:48 // 6703
Mindenesetre azt mutatja, hogy nem kapott valami komoly felületvédelmet az az elem... A galvanizálás 2010-ben elvárható lenne egy tízmilliós autótól... (Amúgy a 156 kerekei előtti oszlopai is hajlamosak a rozsdásodásra.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak