Blade2010-04-03 12:34:30 // 6740
Szerintem nincs olyan fogalom hogy "túlzás fékrendszer" . Egy fékrendszer nem lehet "túlzás". A GT-re ami 150 lovas ugye, 100k km után cseréltettem le az első tárcsákat + betéteket. Mivel a gyáritól kb 15%-kal volt drágább a Tarox SJ + Rallye Plus .401 betét, ezt választottam. Ha az össz teljesítményét hasonlítsuk össze a gyári első rendszerrel, akkor ha forintosítanánk arányosan a különbséget, akkor nem 15%-kal kellett volna többe kerülnie, hanem szerintem a duplájába. És hidd el, nagyon hálás tud lenni az ember, ha van még plusz fékerő amikor szükség van rá...Amikor a gyárival már beállnál az előtted satuzó seggébe, egy jó rendszerrel megállsz. Valami hasonló mint a téli - nyári gumi, csak nagyobb arányban...
Blade2010-04-03 12:25:06 // 6739
Én nem tudok olaszul, de ez nem csak egy fékbetét teszt? Mert ha igen akkor sántít a dolog, ugyanis köztudott (pláne a nagyobb teljesítményű betéteknél) hogy egy fékbetét csak a hozzá tartozó és anyagában megegyező féktárcsánál tudja hozni a maximális teljesítményét. Igazából azt sem értem minek csak fékbetétekkel kísérletezni, mert ha valaki csak azt cserélgeti, akkor így tudja kihozni a legkisebb javulást a fékből. Szerintem egy fékrendszer sokkal komplexebb rendszer, ha valaki igazán javulást akar elérni a fék teljesítményben, kezelhetőségben és terhelésviselésben, akkor minimum féktárcsa+betét csere, de még ott vannak a fékcsövek, nyergek, munkahengerek...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 21:30:26 // 6738
ki vesz új Alfa-t? mikor 3 évesen a harmada árban de ez a fék még akkor is az autó negyede azaz egy használt Grande Punto ára :P
Tibe2010-04-02 21:12:19 // 6737
Lássuk be egy 150-170 lovas autóhoz kissé túlzás az a fékrendszer amit vettél. De persze mindenki másra költ ;))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 21:01:03 // 6736
örülj neki...
ALFI1562010-04-02 20:57:27 // 6735
Nekem az 56-on brembo volt.Nekem nem volt vele gond.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 20:41:39 // 6734
Motorradnál dolgozott az ismerősöm ő mondta az infót majd ha találkozom megkérdem tőle...de lehet hogy a Superbike-ot mondta talán TVR...motorsportban nem vagyok otthon :P
igen motorok, gokártok, mountain bike fékekkel kezdett ennek ellenére olaszban 2009-ben megnyerte a féktesztet autó kategóriában klikk...
Mint minden márkának vannak szar termékei is...csak maradjunk az Alfanál pl a Brembo egy kalap szar ajtó garanciát adok rá aki azt kéri :P
igen motorok, gokártok, mountain bike fékekkel kezdett ennek ellenére olaszban 2009-ben megnyerte a féktesztet autó kategóriában klikk...
Mint minden márkának vannak szar termékei is...csak maradjunk az Alfanál pl a Brembo egy kalap szar ajtó garanciát adok rá aki azt kéri :P
Buksi2010-04-02 18:47:11 // 6733
Gondolom! A 10-12 dugattyús rendszer nagyon durván foghat! :-)))
Blade2010-04-02 18:34:45 // 6732
Hát igen, nem olcsó az biztos:) De ha egy új Alfa árához nézed, annak 5-10%-a egy első rendszer. Ha csak tárcsát cserélsz betéttel, akkor viszont alig drágább mint a gyári, attól viszont sokkal jobb:)
Blade2010-04-02 18:27:45 // 6730
Ja, és a megnövekedett fékerő:) A hátránya a zajosabb működés.
Blade2010-04-02 18:26:51 // 6729
Ha esetleg valakit komolyabban érdekelne a Tarox termékek, akkor itt lehet találni leírást.
Én tavaly vettem a GT-hez SJ tárcsákat Rallye Plus .401 betétekkel. Ami a legszembetűnőbb volt, az a progresszivitás és a fáradhatatlanság:)
Én tavaly vettem a GT-hez SJ tárcsákat Rallye Plus .401 betétekkel. Ami a legszembetűnőbb volt, az a progresszivitás és a fáradhatatlanság:)
Blade2010-04-02 18:11:40 // 6728
És melyik csapat, áruld el nekem ne keresgessem ha úgyis tudod. Lehet hogy egy-két privát csapat "ráfanyalodott" spórolás okából a gyengébb minőségre,ezt nem tudom, de ha olyan jó lenne akkor a gyári csapatok is azt használnák.
Tudomásom szerint az EBC elsősorban illetve eredetileg motorok fékeivel foglalkozott. Az elv ugyanaz mint az autónál, a megvalósításban max ennyi közös van az autók és a motorok fékrendszere között. Saját tapasztalataim szerint, a Honda FireBlade-emre vásároltam anno EBC cuccokat a Motorradtól, de nem volt túl jó választás. A gyári Nissin rendszerhez képest kevésbé volt jól adagolható, a fékerő az kb ugyanannyi volt, viszont pálya használatnál erősen csökkent a terhelhetősége és folyamatosan változott a nyomáspont. A Nissin tárcsához is vettem EBC szinter betétet egy másik alkalommal, na hát az katasztrófa volt. Amellett hogy mindenben alulmúlta a gyári Nissint, még csikorgott is mint az állat:) Sajnos én csalódtam az EB-ben.
Tudomásom szerint az EBC elsősorban illetve eredetileg motorok fékeivel foglalkozott. Az elv ugyanaz mint az autónál, a megvalósításban max ennyi közös van az autók és a motorok fékrendszere között. Saját tapasztalataim szerint, a Honda FireBlade-emre vásároltam anno EBC cuccokat a Motorradtól, de nem volt túl jó választás. A gyári Nissin rendszerhez képest kevésbé volt jól adagolható, a fékerő az kb ugyanannyi volt, viszont pálya használatnál erősen csökkent a terhelhetősége és folyamatosan változott a nyomáspont. A Nissin tárcsához is vettem EBC szinter betétet egy másik alkalommal, na hát az katasztrófa volt. Amellett hogy mindenben alulmúlta a gyári Nissint, még csikorgott is mint az állat:) Sajnos én csalódtam az EB-ben.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 17:34:39 // 6727
meg EBC-t jah...
annyi köze van mint a Puntonak...
annyi köze van mint a Puntonak...
Blade2010-04-02 17:33:06 // 6726
Nem is, mert Brembo-t használnak...
De különben, mi köze a MotoGP-nek a Te autódhoz?
De különben, mi köze a MotoGP-nek a Te autódhoz?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 17:27:29 // 6725
nem is tudtam hogy a Moto GP-ben a "Punto" kategóriás féket használják...
Blade2010-04-02 17:21:43 // 6724
Igazad van, egy Punto is harmad annyiba kerül mint egy 159...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 17:20:29 // 6723
jól hangzik valami optimalizálásra én is el fogok menni....előbb jöjjön meg az új egr mechanika aztán usgyi ...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 17:18:53 // 6722
biztos jó de 5 kilót nem fogok fékre kidobni főleg ha az EBC harmad annyi....
ALFI1562010-04-02 17:14:27 // 6721
Nem látok 159-hez valót.
Blade2010-04-02 15:30:36 // 6720
1372010-04-02 14:33:21 // 6719
Na, nincs scannerem, és papíron adták ide a görbét, de elmondom a tapasztalatokat.
1. Alapértékek: Gyárilag 220 LE/3200-4000rpm tartományban és 470 nm/3000 rpm. 2200 körül éri el a max. nyomaték 90%át, 2000-nél még csak a 60%-a van meg.
A számok jó értékeket mutatnak, de a nyomatékgörbe elég szar, a gázreakció ezen felül pocsék, ahogy más is tapasztalta.
2. Chippel: 248 LE/3800 rpm körül, és 554 nm/2800 rpm. Módosították a gázpedál jelleggörbén. A befecskendezési nyomást nem emelték, csak a ciklusok hosszát, és a turbónyomás is maradt a gyári 1.45-1.5 bar. A gázreakció is gyorsult, plusz a nyomás valamivel előbb, és gyorsabban épül fel.
Ami még érdekes, hogy az 1000-1600 rpm közötti tartományban kb. 15%-ot nőtt a nyomaték, elindulni, illetve kupplungolni könnyebb vele.
Most már csak az a kérdés, hogy mennyire bírja majd a hajtási lánc a többletnyomatékot, bár a gyári 470 nm is több a 400 nm-re méretezett váltónál. Mivel nem járok vele nyélgázon soha, így nekem most sokkal vezethetőbb lett az autó.
A DPF, meg egyéb dolgok meg kiderülnek a következő 1-2 hónapban, meglátjuk.
1. Alapértékek: Gyárilag 220 LE/3200-4000rpm tartományban és 470 nm/3000 rpm. 2200 körül éri el a max. nyomaték 90%át, 2000-nél még csak a 60%-a van meg.
A számok jó értékeket mutatnak, de a nyomatékgörbe elég szar, a gázreakció ezen felül pocsék, ahogy más is tapasztalta.
2. Chippel: 248 LE/3800 rpm körül, és 554 nm/2800 rpm. Módosították a gázpedál jelleggörbén. A befecskendezési nyomást nem emelték, csak a ciklusok hosszát, és a turbónyomás is maradt a gyári 1.45-1.5 bar. A gázreakció is gyorsult, plusz a nyomás valamivel előbb, és gyorsabban épül fel.
Ami még érdekes, hogy az 1000-1600 rpm közötti tartományban kb. 15%-ot nőtt a nyomaték, elindulni, illetve kupplungolni könnyebb vele.
Most már csak az a kérdés, hogy mennyire bírja majd a hajtási lánc a többletnyomatékot, bár a gyári 470 nm is több a 400 nm-re méretezett váltónál. Mivel nem járok vele nyélgázon soha, így nekem most sokkal vezethetőbb lett az autó.
A DPF, meg egyéb dolgok meg kiderülnek a következő 1-2 hónapban, meglátjuk.
isa1562010-04-02 07:59:00 // 6718
Úgy hallottam, figyel valamit, áramlást nyomást, nem tudom. De az biztos, hogy csak úgy egyszerűen nem lehet kiiktatni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 07:24:29 // 6716
hm mindenki ezzel szív :((( komolyan azon gondolkodom hogy a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldás az ha megcsapolom a visszavezető csövet, a végére egy szelep ami szépen kiengedi a kipuffgázt a szabadba....
isa1562010-04-02 06:55:11 // 6715
Sziasztok. Pár hete szenvedtem az autóm hisztis viselkedésétől. (1.9 jtdm) Hidegen 2700 rpm alatt használhatatlanúl gyenge volt, fölötte mint az állat úgy húzott. Ha bemelegedett minden fordulattartományban leadott úgy 50 lóerőt. Emelkedőn 3. ig visszapakolás, mint a régi skodás időkben:((((( Leállításkor nagy döccenés. Kiderült, hogy az EGR nem mindíg tud teljesen visszazárni. Régebben már volt tisztítva. De akkor az volt a hibajelenség hogy nem ment 90-nél többet. Bekerült az új szelep, meg a szűkítő. Most úgy érzem, ilyen dinamikus még sosem volt. Bízom benne hogy a szűkítő megoldja a visszatérő EGR gondokat.
GEORGE2010-04-01 23:40:59 // 6714
Egy csávó nyomta be minden topicba, hogy van egy Alfás király fényező ismerőse, és az illető már csak tudja, hogy az Alfásnak mi kell stb stb...röviden össze foglalva.
Alfa156Sw volt az illető, most 2 nap büntiben van.
Alfa156Sw volt az illető, most 2 nap büntiben van.
Kompressz úr2010-04-01 23:28:30 // 6713
Má' megint miről maradtam le?
1372010-04-01 21:46:36 // 6712
Na, holnap reggel megyek chippelni a kormost, utána kirakom ide az eredményeket.
GEORGE2010-04-01 18:27:17 // 6711
Szeva Koma.
Te megtennéd, hogy ezt nem írod be minden topicba???
Egyrészt Qrvára idegesítő, hogy mindenhol ezt olvasom-suk, no meg ez már lassan reklám, a reklámért meg fizetni kell ezen az oldalon is.
sokadszorra, meg miért olyan titkos az illető telefonszáma???
Te megtennéd, hogy ezt nem írod be minden topicba???
Egyrészt Qrvára idegesítő, hogy mindenhol ezt olvasom-suk, no meg ez már lassan reklám, a reklámért meg fizetni kell ezen az oldalon is.
sokadszorra, meg miért olyan titkos az illető telefonszáma???
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-01 15:29:56 // 6710
negyed annyi :DD
DrB2010-04-01 14:59:21 // 6709
Kösz! :) Nekem pont ez a lógás, csavar meglazulás, hiányzás volt, s lett orvosolva a héten. Miben jobb a Klokkerholm a gyárinál?
Balázs156SW2010-04-01 14:02:09 // 6708
Egy nagy műanyag tálca, ami védi a motort alulról a hólétől, esővíztől, kavicsoktól. Mivel csavarok rögzítik rendszeres "hasalások" után kiszakadhatnak a csavarok és akkor lóg. Lóg akkor is, ha rossz a minősége és a melegtől kihasasodik, így persze könnyebben leér és kiszakad.
DrB2010-04-01 11:53:15 // 6707
Írnátok pár szót ennek az alsó motorvédőnek az anyagáról és a funkciójáról? Milyen a gyári ill. milyenre érdemes update-elni?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-01 09:03:49 // 6706
még mindig sehol .....csak gyári egyenlőre...
Balázs156SW2010-04-01 08:44:26 // 6705
Megragadom az alkalmat: Alsó motorvédő elem kéne 159 1,9 JTD-M-hez, lehetőleg Klokkerholm márkájú. Van tapasztalatotok más utángyártott alsó motorvédők minőségéről?
DrB2010-03-31 22:31:28 // 6704
Hát ja... Mindenesetre a műhelyvezető avval "nyugtatott", hogy más márkáknál is előfordul. Persze arra nem tértünk ki, hogy ebbe a német prémium márkák is beletartoznak-e vagy csak a népautók...
GTPeti2010-03-31 22:08:48 // 6703
Mindenesetre azt mutatja, hogy nem kapott valami komoly felületvédelmet az az elem... A galvanizálás 2010-ben elvárható lenne egy tízmilliós autótól... (Amúgy a 156 kerekei előtti oszlopai is hajlamosak a rozsdásodásra.)
avvocato2010-03-31 21:52:13 // 6702
Sziasztok!Tanácsot szeretnék kérni a 2.2 jts motoros 159-es alfával kapcsolatban,mennyit fogyaszt,mennyire megbízható,mik a tapasztalatok?.Köszönöm előre is az infót!
DrB2010-03-31 17:46:54 // 6701
Köszi az infot, ez megnyugtató. Mivel az átnézésnél derült ki, hogy lelazult az alsó motorvédő (több csavar hiányzott, mások kilazultak), talán nálam is ezért van ez.
Balázs156SW2010-03-31 14:05:45 // 6700
Ez egy hegyesztett zárt szelvény keret, melyhez van csavarozva az alsó motorvédő. Mivel nekem hiányzik az alsó motorvédő - Erhardt bírkózik vele már egy ideje - jól látható, hogy ahol igénybevétel érte lejött a festék. Ez csak felületi rozsda valamilyen semlegesítő és alvázvédő spray elég, házilag egy aknában is megcsinálható percek alatt.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-31 11:08:53 // 6699
jó lesz az nekem Groove tárcsa volt Ultimax betéttel....annyi hogy hangosabb lesz fékezésnél mert mint az uborkaszelető reszeli a féket
DrB2010-03-31 10:42:43 // 6698
Tegnap hoztam el a vasat. Ahogy korábban írtam, volt egy általános átnézés, kicserélték a kilukadt gumi hűtőcsövet, EGR szűkítés, stb. Annyit tett még hozzá a szaki, hogy az autó jó általános állapotban van. De alul, a kocsi eleje felé van egy enyhe felületi rozsdásodás. Valami keretről beszélt, nem tudom pontosan, az autó mely részét takarja. Azt mondja, erre nem vonatkozik az átrozsdásodás elleni X év gari, mert ez a rész szigorúan véve nem a karosszéria. Rákérdeztem, mennyire normális ez egy három éves 159-esnél. Azt mondta, ebben a régióban ez más márkáknál is előfordul... Azt is mondta, nem létszükséglet, de ajánl egy alvázkezelést. A teljes alvázra 150-200 Euró lenne.
Mi a vélemyénetek erről?
Mi a vélemyénetek erről?
DrB2010-03-31 10:36:51 // 6697
Az alapján, amit ErHard is ír, a Turbo Groove Brake Disc-kel nagyot nem hibázhatok. Mivel ez is lényegesen olcsóbb a linkelt oldalról rendelve, és ahogy korábban írtátok, ráadásul jobb is, mint az Alfa gyári tárcsa, valószínűleg ezt választom.
A 2.4 JTDm-hez kidobott Green és Red stuff ill. a 3.2 V6-hoz kidobott Yellow stuff szettek specifikációja ugyanaz: 131 x 75 x 15mm - 1540. Innen is gondolom, hogy a Yellow stuff is gond nélkül felmegy a 2.4-esre.
A 2.4 JTDm-hez kidobott Green és Red stuff ill. a 3.2 V6-hoz kidobott Yellow stuff szettek specifikációja ugyanaz: 131 x 75 x 15mm - 1540. Innen is gondolom, hogy a Yellow stuff is gond nélkül felmegy a 2.4-esre.
DrB2010-03-31 10:27:09 // 6696
A Yellow stuffot csak a V6-osra dobja ki, de méretei ugyanazok. 137 cartárs írta, hogy ugyanazok a fékek a 2.4 kormosban és a V6-osban, tehát a Yellow stuff is okés.
1372010-03-31 08:06:09 // 6695
A mart valamivel jobban harap, mivel a vékony fékporréteget folyamatosan leszedi a betétről. Valamilyen szinten a marás, ha jól megcsinálva, akkor növeli a szerkezeti merevséget is. Az igazi kérdés az az, hogy miből van a tárcsa anyaga. Lehet, hogy a drágábbik ebből a szempontból jobb, de sajnos ezt nem tudom.
Én gyári tárcsát használok az MX5-ön a Yellow Stuffal, szóval erre a kérdésre most passz. Hülyeséget nem akarok mondani.
Én gyári tárcsát használok az MX5-ön a Yellow Stuffal, szóval erre a kérdésre most passz. Hülyeséget nem akarok mondani.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-31 07:30:49 // 6694
nálam a kereső green meg red betéte hoz hozzá....
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-31 07:23:44 // 6693
Nekem volt a második tárcsám egészen jó volt :P
GTPeti2010-03-31 01:07:09 // 6692
Lehet, hogy a drágábbik mart. Én olyat nem vennék, mert az folyamatosan gyalulja a betétet. Ami jó, mert tisztul. És ami rossz is, mert rövidebb lesz fékporban gazdag életük...
DrB2010-03-31 00:33:08 // 6691
Megkérdeztem itt a szervizben, mennyibe fáj a gyári fékbetét és tárcsák előre. A két fékbetét 132,60, a tárcsák pedig 2x136,38 Euróba kerülnek nettó, erre jön a 19% ÁFA. Ha jól számolom, ez 482,39 Euró bruttó (kb. 130 e Ft) szerelés nélkül.
Az EBC-től rendelve (www.ebcbrakesdirect.com) lényegesen olcsóbbra jön ki, az alábbi árak már tartalmazzák az ÁFÁ-t.
A Yellow stuff betét előre 93,81 Eur.
Két tárcsát dob ki a vasra az oldal:
- EBC Standard Brake Disc: 46,84 Eur/db
- Turbo Groove Brake Disc: 81,14 Eur/db
Így 256,06 Eurór bruttóra árazza be az oldal az egészet a drágábbik tárcsával...
Van valakinek tapasztalata a fenti tárcsákkal? Érdemes a drágábbikba beruházni? 137? Vagy bárkinek más javaslata?
Az EBC-től rendelve (www.ebcbrakesdirect.com) lényegesen olcsóbbra jön ki, az alábbi árak már tartalmazzák az ÁFÁ-t.
A Yellow stuff betét előre 93,81 Eur.
Két tárcsát dob ki a vasra az oldal:
- EBC Standard Brake Disc: 46,84 Eur/db
- Turbo Groove Brake Disc: 81,14 Eur/db
Így 256,06 Eurór bruttóra árazza be az oldal az egészet a drágábbik tárcsával...
Van valakinek tapasztalata a fenti tárcsákkal? Érdemes a drágábbikba beruházni? 137? Vagy bárkinek más javaslata?