Fórum >> Típusok >> 159

ALFI1562010-04-24 22:38:01 // 6909
Jól értelmezed.Így írja a magyar is.
DrB2010-04-24 22:34:08 // 6908
Én úgy értelmezem az angol leírást az egyéb háttér infók alapján, hogy az ikon világítása a DPF eltömődöttségét és egyben a kiégetést jelzi, ez utóbbi megszakítása miatt nem tanácsos leállni, amíg az ikon el nem alszik.
ALFI1562010-04-24 22:31:56 // 6907
És ekkor tisztít azért ne állítsd le.Akkor csak tudnak fórdítaní a magyarok.
DrB2010-04-24 22:31:27 // 6906
Hasznos adalék lehet azoknak, akik EBC betétben és tárcsában gondolkodnak. Az alfisti.net fórumán is rákérdeztem korábban az EBC különböző betétjeire és tárcsáira. Az egyik moderátor a következőket írta:

Die EBC Turbo Groove Disc solltest Du auf KEINEN FALL mit den Yellow verwenden. Die sind nicht wärmebehandelt und würden nach kurzer Zeit kaputt gehen.

Fordítás: Az EBC Turbo Groove tárcsákat SEMMI ESETBEN nem szabad a Yellowstuff betétekkel használni. Nem hőkezeltek, rövid időn belül tönkre mennének.

Die Brembo GT Scheiben sind wärmebehandelt, halten also der extremen Hitzeentwicklung der YellowStuff stand. Aber auch die sind nicht unkaputtbar, mit den YellowStuff kann man die Bremse sehr schnell "überbremsen" und die Scheiben zerstören (auch wärmebehandelte).

Fordítás: A Brembo GT tárcsák hőkezeltek, a Yellowstuff extrém hőfejlesztésekor is helytállnak. De nem tönkretehetetlenek, a Yellowstuffal a fékek nagyon gyorsan "túlfékezhetők" és a tárcsák tönkretehetők (a hőkezeltek is).
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 22:28:32 // 6905
az jó nekem meg semmilyen hibaüzenetet nem ír még is el van tömődve
1372010-04-24 22:20:21 // 6904
Nekem pl. akkor sem írt ki ilyet, se piktogramot nem adott, amikor el volt tömődve. Cserébe P1206-os Check Engine-es lámpát dobott.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 22:19:25 // 6903
nem azt írják hogy tisztít ha nem ha eltömődött akkor világít ...ezt mondták a szakszervizben is...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 22:17:43 // 6902
látod látod a magyarék még fordítani sem tudnak :P
DrB2010-04-24 22:15:14 // 6901
Az angol használati ezt írja:

Diesel particulate filter clogged
When the Diesel particulate filter is clogged, the instrument panel warning light will turn on. In this case keep the car running until warning light or symbol turns off.


Heveny fordításban:

Ha a részecskeszűrő eltömődött, kis ikon jelzi a műszerfalon. Ebben az esetben közlekedjünk az autóval mindaddig, amíg az ikon el nem alszik.
DrB2010-04-24 22:07:56 // 6900
Felkerültek az EBC Yellowstuff betétek és a Brembo GT tárcsák előre. Kipucolták a fékeket elöl és hátul. Valamit magyarázott a szaki, hogy kicsit be voltak gyógyulva már, ami a fékpor, téli sózás, korrózió összhatása és hogy évente ajánlatos egyszer pucoltatni. Ha jól értettem, azt is mondta, hogy emiatt szorultak valamennyire és jobban is koptak. Kivittem ma az autópályára a vasat, s úgy érzem, mintha határozottan jobban gyorsulna. Lehet ez a már nem szoruló fékek miatt? Vagy csak a kis Fiat 500-as csere autóból két nap után visszaülve tűnik úgy? :)

A szerelő már megtett vele pár 10 km-ert, bekoptatni a betéteket. Avval fogadott ma, hogy nagyon jó döntést volt.

Aztán tesztelgettem ma kicist én is. Egyelőre még óvatosabban bánok vele, mert a tárcsa használatija 320 km bejáratást javasol, kerülve a vészfékezést, hogy a betét és a tárcsa jól egymáshoz igazodjanak. Csak az eddigi gyári fékhez tudom hasonlítani. Az új kombó sokkal nagyobbat harap. Már gyengébb fékpedál lenyomásnál is nagy a különbség, s hidegen is szuper. Kivittem autópályára, fékeztem egy-két erősebbet 180-200-as tempóról, nagyon hatásos. Jól adagolható, semmi késlekedés. Komolyan növelte a biztonság érzetemet. Egyébként semmi csikorgás. Remélem, esős időben is jól fog szerepelni.
ALFI1562010-04-24 22:05:51 // 6899
Ha valakinek van még magyar leírás nézze meg Erhard kollega kedvéjért.174.oldal.
ALFI1562010-04-24 22:04:26 // 6898
Na megnéztem.Csak miattad.Itt írja,hogy amikor a tisztítás megkezdődött és a kis ikon világít (borostyánsárgán) hajtsunk a gépkocsival addíg amíg a tisztítás nem fejeződik be.Amíg az ikon világít.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 21:59:39 // 6897
akkor rosszul van lefordítva a könyv szervizesekkel beszéltem és semmi nem jelez miközben tisztít ...
ALFI1562010-04-24 21:58:48 // 6896
De kijelzi.Pont arról írunk.A kis ikon.
ALFI1562010-04-24 21:58:06 // 6895
A könyv nem ezt írja.Semmit nem ír ilyen 3szori megszakításról amíről te írsz.Azt írja,hogy akkor villan ki mikor tisztít majd amikor végzett pár perc el is alszik.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 21:57:37 // 6894
nem is fogod mert semmi nem jelzi ki max a pillanatnyi fogyasztás ugrik meg ha az van beállítva...
ALFI1562010-04-24 21:56:22 // 6893
Én se láttam még.Igaz csak 2ezret tettem bele.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 21:56:22 // 6892
gyári computer kiolvasó
ALFI1562010-04-24 21:55:16 // 6891
Mi az az examiner?
DrB2010-04-24 21:44:58 // 6890
57 e km-rel vettem a vasat, most van benne 78 e. Ez alatt a 20 e km alatt én nem vettem észre, hogy bekapcsolt volna a DPF kiégetés. Igaz, az esetek 75%-ban autópályán használom az autót, talán nem koszolódik annyira?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 21:42:11 // 6889
akkor villan fel a kis ikon ha 3x megszakítottad már a takarítást és legalább akkor ne szakítsd meg... az examiner kijelzi mennyire telített...
ALFI1562010-04-24 21:40:18 // 6888
Honnan tudod,hogy takarításra érett?Takarít az magátol ha a kis ikont látod felvillanni a műszerfalon.Bár én még nem láttam.Da a könyv azt írja,hogy akkor takarit ami pár perc és a kis ikon elalszik.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 21:09:21 // 6887
jah amelyikben nincs DPF abba jó :P amiben van abba 5w30 WR Pure kell ....
pettinke2010-04-24 20:55:39 // 6886

nekem 40 van a használatiban...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 20:16:02 // 6884
én nézegetem már 2-3 hónapja de sosem pucolt városban eddig
1372010-04-24 16:08:52 // 6882
Elmentem egy céghez a Keresztúri úton, akik DPF tisztítással, és teljesen eltömődött, csereérett DPF javításával foglalkoznak. Úgy hirdetik magukat, hogy speciálisan kifejlesztett technológiával dolgoznak. Nos, autótípustól függően vesznek 20-22 körüli fúrót, és áttolják a DPF-en, ez a speciális technika. A lényeg, hogy akkora legyen a lyuk, hogy az elektronika ne érzékeljen jelentős nyomáskülönbséget. Magyar találmány:)
pettinke2010-04-24 15:35:44 // 6881
miért, mi kéne bele más? vagy úgy érted, 80e-ig nem cseréltek olajat?
pettinke2010-04-24 15:30:39 // 6880
ezt cáfolom... az enyém símán éget városi üzemben, nemcsak az autópályán jön rá a pucolhatnék.
pettinke2010-04-24 15:28:16 // 6879
ez jóóóóó ez a szín :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 14:14:46 // 6878
talán annyival humánusabb hogy csak 5-6-ban 2000-2200-es fordulatnál ürít 10-20 percig amit városban ritkán tesz meg az ember...
LeZo2010-04-24 14:09:28 // 6877
Ezt nagyon jól látjátok. A "látható korom és egyéb szennyeződések" sokkal kevésbé ártalmasak, mint a mikroszemcsék. Egyszerűen mert a mikrorészecskék be tudnak jutni s sejtmembránon át, mig a nagyobba fenn akadnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 14:00:35 // 6876
ja és a legszebb az egészben hogy ugye 30e-es az új autóknál már 35-es csereperiódust ír az olajcserére csak mivel semmi nem jelzi a DPF tisztítást így simán leállíthatod közben az autót és szépen hígul az olaj ahogy tolja bele a többlet gázolajat ...tehát nem hogy 30e ha nem 10e km-ig sem jó az olaj ha kétszer megállítottad közben az autót
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 13:54:26 // 6875
a DPF-em nem jelez hibát de takarításra érett 3 lehetőségem van...szakszervizben pucolásos üzemmód, leveszem és elviszem áztatni két napra vagy lerúgom a pitsába és ki iratom az ECU-ból...a negyedik az új lenne de azt nem választom az biztos...azért gratulálok az idióta németeknek hogy 80e km-ig 5w40-nel töltötték fel a barmok :(
GTPeti2010-04-24 12:45:42 // 6874
Én is így hallottam No-ban. Ez amolyan "söpörjük a szőnyeg alá a problémákat" megoldás... Ugye amit nem látunk, az nincs.
Piritu - 1.000.0002010-04-24 12:27:35 // 6873
"Az egész arról szól, hogy tegyünk környezetünkért, a tisztább levegőért, miközben a szervezetünkre legkárosabb mikronos koromrészecskéket átengedi a rendszer és a nagyobb koromszemcséket újra elégetve még több mikronos részecskét hoz létre, ami az emberi szervezet számára kiszürhetetlen és rákot okoz." - ha ez igaz, akkor nagyon érdekes kérdéseket vet fel :-(
Seriff2010-04-24 11:54:18 // 6872
Cudarságos:

ALFI1562010-04-24 08:20:00 // 6871
Azért ő is odaírja: "Abban az esetben ajánljuk az eltávolítást ha már amúgy is cserére szorulna, vagy egyéb problémákat okoz a motor müködésében. "
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-24 08:00:59 // 6870
no van már itthon is részecskeszűrő kiiktatás klikk...viszonylag nem is olyan drága
1372010-04-19 21:01:03 // 6869
Tudtommal nincs aux vagy line-in bemenete a rádiónak, úgyhogy így nem. Zene az tud működni valami átalakító biznyákkal, google kidobja.
DrB2010-04-19 20:38:48 // 6868
Arra mi a megoldás, hogy a gyári rádióhoz a legegyszerűbben hozzáköthessem az iPhone-omat (3GS). Nem kell, hogy a kormányról vezérelhető legyen, csak a hangot (navigáció, zene) akarom róla kivezetni a hangfalakra. Megoldható egy kábellel?
1372010-04-19 17:17:03 // 6867
Alfa utólagos hifi témában, ha valakit érdekel, megtaláltam a megoldást, hogy menjen a kormányvezérlő, és a blue&me + usb, és ne is villogjon.

Kell hozzá két dolog:

1. CTSAR002, ennek a rádiómárkához illő kábellel ellátott verziója, ezt általában egyben adják, mondjuk CTSAR002+Alpine néven meg lehet találni.
2. CTBLUE.MELEA ez a pioneer blue&me adaptere canbushoz, de minden típushoz jó, nem csak pioneerhez. Ennyi. Ez utóbbi tipp a nagy okosság:)
DrB2010-04-18 12:38:29 // 6866
Akkor illene javítania az amorés fiúknak... :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-18 11:39:09 // 6865
jah elöl 330-as hűtött, hátul meg 278-as hűtött tárcsa van :P
1372010-04-18 11:35:29 // 6864
Aha, hm, kösz. Akkor viszont tényleg a tárcsa lehet egy kalap sz*r.
DrB2010-04-18 10:51:37 // 6863
Itt az Amorén a Típusok rovatban pl. a 2.4-es és a 3.2-es verziónál is úszónyerget írnak. Bár az adatok a 2.4-es esetén, ha jól tudom, nem stimmelnek. Nálunk is 330 mm-es tárcsa van, nem???

2.4 JTDm

Elöl: 305 mm-es úszónyerges, hűtött tárcsa
Hátul: 278 mm-es úszónyerges tárcsa


3.2 V6:

Elöl: 330 mm-es úszónyerges, hűtött tárcsa
Hátul: 292 mm-es úszónyerges, tárcsa
1372010-04-18 07:38:01 // 6862
Olyasmi. Ha régi a tárcsa, akkor van igazán szerepe. Minden betét máshogy koptatja a tárcsát, és még a pici felszerelésbeli különbségek is előjönnek. Soha sem tökéletesen egyenletes a kopás, ha így lenne, akkor a tárcsák felülete fényes-krómos szerű lenne. Emiatt egy új betét csak nagyon sokára, vagy sohasem tud teljes felszínen felfeküdni a tárcsára. A brake-in valamennyire simára marja előtte a tárcsát.

Tegnap én is pályáztam, volt egy nagyobb fékezésem, azóta vibrál picit a nyamvadt tárcsa. Nézegettem, és bár nem írja sehol semmi, de nekem úgy tűnik, hogy nem úszó a nyereg, hanem fix. A tárcsáról meg nem tudom elképzelni, hogy az legyen. Ilyen kialakítás mellett akármilyen hőkezelt tárcsával vibrálni fog nagy fékezésnél.
DrB2010-04-17 20:28:33 // 6861
Egyébként ennek a Brake-in rétegnek az a szerepe, hogy egyenletesre koptassa a tárcsát a jobb fékhatás érdekében?
DrB2010-04-17 20:23:23 // 6860
Kösz, ezt is jó tudni.

Elég is volt a két hét tökölődésből, megrendeltem a Yellowstuffot és a Brembo GT tárcsákat. Majd beszámolok, ha már fent vannak.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak