Zool2007-01-31 10:50:35 // 2921
A 147 sem volt egy könnyű autó, mégis csűnyán elmeszelték a törésteszten. Pedig én láttam frontálisn törött 147est az egyik dílernél. Az A oszlopa érintetlen volt, pedig az elejéből a bal fele hiányzott (azaz a tulaj hagyományos offset töréstesztet végzett :). Nem tudom mi a fenét csináltak a nérnökök, és miért nem korrigálták a hibát az NCAP után. Egy legalább 4*-os 147 Facelift még szóba jöhetett volna. A 159 mérete még mindig megilyeszt. Városban (ez nálunk Budapestet jelentené) nem lehet könnyű parkolót találni neki. Egy 149 lépcsős kellene kb a pont 156-os méretében. Csak azzal lehet menteni a helyzetet, hogy szinte mindenki meglépte ezt a méret-növekelést, szinte nincs már 4.5 alatti középkat limó.
Ti mennyit jártok a 159esitekkel Budapesten? Milyen tapasztalatokat gyűjtöttetek vele nagyvárosi forgalomban?
BadBoy2007-01-30 20:37:44 // 2920
Múlt héten autóztam szélben én is, mig a corsa össze vissza billegett, addig a 159 meg sem moccant. Észre sem vettem, hogy fúj a szél az autóban :DD
Kompressz úr2007-01-30 20:33:42 // 2919
:))
Ugye-ugye.
Személy szerint pedig az öt csillagot jobban elhiszem (sajna hátulról már teszteltem is kiváló eredménnyel) a 159ről mint egy 300-400 kg-mal könnyebb papírrakétáról.
Kalex2007-01-30 19:17:13 // 2918
Mai objektív teszt:
8:02 Győr Shell - 9:56 Szeged MC.Donalds
Átlagfogyasztás 7,1l/100km
Erős oldalszélben kifejezettem élveztem azt a 200 kg vasat amit mindenki le akar faragni a 159-ből!!
tj2007-01-29 17:51:45 // 2917
Nállam a 2.4-es kb 5 perc alatt eléri a 60 fokot (1500 felé nem pörgetem a motort csak 90 fok felett) és akkor már meleg levegőt fúj.
BadBoy2007-01-28 10:03:36 // 2916
Akkor nem KM-et irok. Mielőtt elindulunk az autóval, mindig megy kb. 5 percet, és csak akkor indulunk el vele. He ez után ülünk be, már meleg van az autóban, és amint megmozdul a motor, azonnal a maximumon nyomja a forró levegőt. 1oKM, ami 9o-nel, kb. még egy 7-8 perc, és már maximumon van a viz. Nálunk mondjuk nincs olyan gond, hogy hideg az autó. Ha meg nem mentetjük a motrot, mert valahol voltunk, akkor kb. 2-3 perc és nyomja a langyos levegőt. Nagyon gyorsan felmelegszik az utastér.
Kompressz úr2007-01-27 22:12:33 // 2915
Ami érdekes, hogy a Mrs. Paulus jtd motorja és az én motorom egészen más orgánumú, pedig elvileg majd' ugyanazon motorról van szó.
GEORGE2007-01-27 20:45:56 // 2914
Szerintem nem vészes a dolog.
Reggel mindig meleg utasterű felmelegitett motorú autó vár rád.
Nics jégkaparás se.
Ez hosszútávon igen csak jó hatással vana motor élettartalmára is.
A következő tulaj is értékelni fogja vételkor.
GEORGE2007-01-27 20:43:07 // 2913
Jól látod, vannak ilyen hátráltató tényezők is. :-(
Kalex2007-01-27 20:27:59 // 2912
Városi forgalomban nem a km a mérvadó. De mire beérek a citybe pont fűtene (ez kb 15perc), de akkor má minek...
BadBoy2007-01-27 19:52:32 // 2911
Ezért kell belerendelni motor előmelegitőt. 3 perc járatás után már meleg van az autóban, és orkán erejével fújja! :DDD Az ülésfútés pedig hab a tortán! Nálunk 1oKM kell, hogy 9o fokot mutasson a vizhőmérséklet mutató. Neked kb. hány kilaméter??
BadBoy2007-01-27 19:50:29 // 2910
Nálunk még nem volt ilyesmi. Az igaz, hogy éredesebb az autó hangja a reggeli inditásnál.
BadBoy2007-01-27 19:48:35 // 2909
De inkább a divatmajmok járnak Alfával, itt nálunk, bocs hogy ezt irom, de van pár ember, aki ezért vett Alfát. :(((( Szűk réteg vesz Alfát, azért mert jó autó, és ez a baj! Ezen kell javitani!
BadBoy2007-01-27 19:46:41 // 2908
Idén lesz erősebb motor! A JTD-k át lesznek dolgozva, és erősebbek lesznek. Amiről tudok, Bckktól, az egy 17oLE-s 1.9JTDm, és a 2.4JTDm 21o lovas verziója.
BadBoy2007-01-27 19:44:37 // 2907
Szerintem nem kapott elég pénzt, a Fiat Magyarországtól, hogy ne mondjon ilyen dolgot! Sajnos, de ez működik, a mai fogyasztói társadalomban! :((((
BadBoy2007-01-27 19:42:05 // 2906
159-nél én is egyetértek azzal, hogy nem kellene súlyt csökkenteni. Nagyon jól meg van épitve az autó, és szerintem sem pozitivan fog elsülni. Bckkval beszélgettünk, és szerinte a futómű lesz az első célpont, amit acél helyett aluminium ötvözetre fognak cserélni, és ez egy gyenge pontja a 147-nek. De hát nem mi vagyunk a vezetőségben.
Kalex2007-01-27 19:34:53 // 2905
Az ülésfűtést direkt nem kértem mert eddig mindig elromlott. A 156-ban elszakadtak a drótok, újra kellett kárpitozni. A 147-ben meg akkor is bekapcsolt ha nem kértem, ez mondjuk 30 celsiusban kur.a idegesitő...
Reggel nem gáz a garázs után, de ha a városban áll 3 órát a kocsi akkor van a didergés effect.
Kompressz úr2007-01-27 18:28:03 // 2904
Én már körbejártam a kérdést, kb. 300.000 Ft körül van egy programozható, távirányítós állófűtés a 159be.
Kompressz úr2007-01-27 18:26:50 // 2903
Meleg garázs.
Ülésfűtés és 3 perc nekem az első meleg fuvallatokhoz, már csak a kormányfűtés hiányzik... :))
Kompressz úr2007-01-27 18:25:01 // 2902
Nekem is kerepel.
Tedi2007-01-27 17:36:44 // 2901
Igen, ez tényleg igaz. :) Nagyon jó volt érezni azt a masszivitást, amit kölcsönzött az autónak a nagy önsúlya. Meg ehhez a futómű is hozzájárul.
Tibe2007-01-27 17:36:02 // 2900
Na ezt jó tudni, utána nézek a dolognak. Köszi!
GEORGE2007-01-27 17:31:22 // 2899
Most sem késő még beszerlniVan benzineshez és dieselhez egyaránt.
Időzitővel, vagy távirányitással ( mobiltelo).
Nem beszélve arról milyen sokat jelent a motorélettartamának hogy megszünik a hidegüzeme.
Tibe2007-01-27 17:29:11 // 2898
Nekem hálisten semmi gondom az autóval, immárom másfél éves. Egyszer vittem vissza a VDC visszahívás miatt és ennyi. Viszont én az első 5-6 ezer km-ig kíméltem mint a hímes tojást. Majd kb. 10 ezer körül kapott egy olajcserét és azóta hajtom rendesen.
GEORGE2007-01-27 17:28:23 // 2897
Ülésfűtés??
Nekem az melegiti a "seggem" a Scudoba még megjön a fűtés.
Hála a kisegítő gázolajos kályhának ( Webasto )viszonylag gyorsan bemelegszik.
Kalex2007-01-27 17:27:14 // 2896
Hétfőn megyek a szalonba!!!
Tibe2007-01-27 17:26:23 // 2895
Tudod mi a gáz? Vagyis csak nekünk gáz, jó a JTD és kevés a veszteséghője, azért melegszik lassan a fűtés is :) Anno volt a katalógusban olyasmi hogy pótfűtés vagymi már nem emlékszem rá pontosan, lehetett kérni extraként. Akkor úgy gondoltam milyen hülyeség ez már? Most már azért másképp látom a dolgokat :D
Kalex2007-01-27 17:19:51 // 2894
Nekem a kemény minuszokkal az a prombémém, hogy befagy a seggem a 159-ben:))
Nektek is ilyen rohadt lassan melegszik be a fűtés?!
Városi forgalomban 10 perc mire zihál valamit a ventilátor felém, a hűtővíz hőmérő meg addig föld felé mutat...
Letakarjam a hűtőt mint a régi jó Dácsiában?
Kalex2007-01-27 17:16:00 // 2893
Érzed a lényeget!!
Ha az ember sokat autózik a "határon" többet ér 200kg mint 0,5sec/100km!
Ha meg nem kacérkodik a "határral" akkor vegyen egy volvót!!!
tj2007-01-27 15:02:28 // 2892
Igen az lesz, csak kívácsni vagyok másnak voltak-e ilyen problémái.
Tibe2007-01-27 14:55:14 // 2891
Sztem nézesd meg a szervízben ha tényleg olyan gáz hangja van.
tj2007-01-27 14:52:24 // 2890
Az oké h kereppel. Nem az első dízelem ez, de ilyen hangokat még nem adott egyik sem. Azért egy 2 hónapos kocsitól amiben 10ezer km van nem kéne...
Tibe2007-01-27 14:47:10 // 2889
Ha kemény mínuszok vannak akkor nekem is kerepelősen indul a gép amíg be nem melegszik kissé traktorhangja van, ilyen a dízel.
tj2007-01-27 14:04:40 // 2888
Hi! Most, hogy bejött ez a hideg idő, a reggeli indításnál a motor olyan hangokat add mint egy 50 éves traktor. Valami surlódik, kereppel mintha valami venti is akadozna. Nagyon gáz. Kb. 5 perc kell mire elmúlik...2.4mjet.Valaki találkozott már ilyennel???
GEORGE2007-01-27 13:53:47 // 2887
Tudom a gyárnak nem vígasz, de így legalább nem jár mindenféle divatmajom Alfával! :-)
GEORGE2007-01-27 13:50:46 // 2886
Ez részben osztom veled!
De az 1800 egy kicsit sok megoldahtó lenne 100-200kg kevesebből is.
Nagy utazó komfort az egyszer biztos, de a nehéz autó miatt pont annyival megy rosszabul mint amennyivel nehezebb mint kéne.
És a súly töblet a tankolásnál is kiütközik.
Szóval valamennyit fogyókúrázhatna, vagy kapjon erősebb mocikat.
pl bele ejthetnének már egy duplaturbós JTDM-et :-)
lac1462007-01-27 13:47:55 // 2885
Sztem ők se vették a fáradtságot, hogy utánanézzenek a hasonló lóerő-tömeg arányú autók gyorsulási adatainak...de vmivel le kellett húzni az olasz márkát...nehogy azt gondolja az átlag magyar autós, hogy az Alfa jobb lehet mint egy BMW vagy vmi más német prémiummodell.
Sajnos ebben a műsorban mindíg ez van és egy jó darabig ez is lesz...
Vissza a TOTALCAR-al! :)
GEORGE2007-01-27 13:47:45 // 2884
Ezt a beszólását viszont nyugodtan tekinthetjük a már megszokot Olasz fikázásnak.
Egyszerűen kinjában nem talált olyan autót ami jobban menne ettől Alfától.
Már mint kategóriájában.
Legalább is én így gondolom.
Tibe2007-01-27 13:46:10 // 2883
Azért annak az 1800 kilónak is vannak ám előnyei, brutálisan jó utazni egy ilyen 159-esben akár 150 felett is, csak a stabilitást érzed és a csendes masszív autót hallod semmi mást. Ugyanez egy más autóban nagyságrendekkel rosszabb.
Szal én nem csökkenteném a 159-es súlyát, mert ez vminek a rovására megy...
Halesz2007-01-27 13:45:09 // 2882
Ez nekem is megütötte a fülem... és valószínű, hogy az a duplaturbós motor nem egy 1700 kilós autóban volt :D
GEORGE2007-01-27 13:43:57 // 2881
Magától a 3.2 -es felirattól valóban jobb gyorsulást várna az ember, de most nem akarok utána nézni, hogy más 3 és 3,2 literes 1800kg autók hogy gyorsulnak.
Szerintem lóerő / súly viszonylatban igazán jó a 7 mp 0-100-ra.
Tibe2007-01-27 13:43:27 // 2880
Szívemből szóltál! :)
Tedi2007-01-27 13:41:30 // 2879
Abban viszont igaza volt, hogy paraméterei alapján jobb gyorsulás várható el tőle. Dehát 1800 kiló az 1800 kiló.
Robert-jtd2007-01-27 13:39:47 // 2878
Én is felvettem videóra és már 3x megnéztem:)))))
Nekem is az a véleményem,hogy a nagy szakember most kicsit visszafogta magát már ami a fikázást illeti.
Szerintem is egész jó volt,megint azt nem várhatjuk el hogy az egekig magasztaljon egy nem német márkát:)))
GEORGE2007-01-27 13:38:30 // 2877
Szerintem egészen jókat mondott az Alfáról.
Ami nem tetszett, hogy lefikázta a gyorsulást.
És utána mond egy égbe kiáltó baromságot, hogy egy 3 literes duplaturbós autó 6,5 alatt gyorsul és evvel szembe állitja a 3,2 Literes szivó motoros 159-et hogy az csak 7 másodperc!!!
Ha ezt vesszük alapul amit mondott, akkor az a 3 literes duplaturbós gép elbújhat szégyenében, hogy a 3,2 Alfa allig allig marad el, pedig abban nem hogy kettő de még 1 turbó sincs.
BadBoy2007-01-27 13:26:51 // 2875
Nem volt kirivóan rossz a megitélés, de ezekbe a dolgokba akadtam el, amik megütötték a fülemet. Igy, hogy már vannak tapasztalatok az autóval, és már nem kevés, mert már 18 ezer van benne szeptember óta.
Marklar1552007-01-27 13:21:30 // 2874
Felvettem videóra. Most másolom az ALFAs kazimra. Majd áthallgatom még, hogy mennyire volt lehúzós duma. de szeríntem semmi extrán rosszat nem mondott...
BadBoy2007-01-27 13:01:45 // 2873
Nos akkor:
Mit is loptak a BMW-től??? Szerintem semmit, de utalt rá, hogy az emberek inkább azt vegyenek ne ALFAt. Sajnos, hogy a német autók szekerét nyomják!
Klima! Ne b.sszon fel!!!! Nálunk még egyszer sem fordult elő, hogy váltásnál a klima gombját nyomtuk meg, pedig már váltottunk párszor sebességet!!! Ez egy hülye érv, az autó ergonóniája ellne!!! Az utas klimagombjait, meg miért akarja tekergetni nyomogatni a sofőr, rá nincs hatással, ha átálitja!
Motor. Amikor a szalonban kipróbáltuk, a 2.4JTDm-et, érezhető a különbség, de most már, hogy az autóban van 18 ezer kilaméter, sokkal élénkebb, és sokkal jobban megy, mint az első pár ezer kilaméteren. De kit érdekel, nem érezhető a fél másodperc hátrány. Plusz a bmw duplaturbós dizel, 26 lóerővel több.
Atesz19872007-01-27 12:42:48 // 2872
Na ez a Répa Kata még egy nagy ász... Édes istenem... Bárcsak lenne megint Totalcar. :(((