Zool2006-02-16 16:05:21 // 770
Szerintem a vezetési élmény nem csupán a gyorsulást jelenti. Ha csak gyorsulás kell, arra egy régi Punto GT tökéletese megfelelne. A 159-es kb azt tudja, amit a presztízs-konkurensek, eltekintve az extrém dolgoktól, ami meg úgyis csak keveseket érint. A kormányzás és a kezelőszervek lehetővé teszik az élményvezetést, de valahogy szerintem is lomhábbnak érződött a kocsi, mint más hasonló autók, akár ugyanezen motorral is. De szerintem még a 120 LE JTD sem volt halálosan lassú. (a 318d sem lesz agresszívebb a padlógáznál, és azért kint jó 4 ezer euróval többet fizetsz, otthon sem lehet jobb a helyzet).
admirális2006-02-15 19:26:28 // 769
Ha nagyobb vezetési élményt lehetne rendelni, az én listámra az is felkerülne... Csak 1.9 JTS-t vezettem, de nem győzött meg. Mondjuk ki: nagyon meghízott a 156-hoz képest. Érzésre a lényegesen erősebb 1,9 JTS 159-ben szerintem kevésbé sportos, mint a sokat kritizált 1,6 TS a 156-ban. Leginkább mocit is rendelnék felárba, persze minden pénz kérdés. Ha nem az lenne, biztos fullextrás kéne. De szerintem mindenkinek:).
Zool2006-02-15 19:08:24 // 768
Nekem is aktuális lehetne vmi váltás, de én nagyon komoly engedményekbe mennék bele az extrák terén:
1. nem kell metálfény (a 147-esmnél nemrég szóltak hogy nem metál, észre sem vettem, csak a mosókba esett karcolásokról, hogy nem a feláras fényezésem van). Kb annyi az ára mint az összes többi extra radar nélkül.
2. előre dönthető hátsó ülés: gáz, hogy hátulról meg nem pakolható rendesen. Minden "prémuim" meghülyült? Vagy a fő ügyfél a nőgyógyász, aki a lvélbedobón keresztül tapétázta ki a lakását?
3. tempomat: nem túl drága, de ha spórolás, akkor spórolás, és hibaforrás is lehet
4. felni: télen úgyis zűrös, a disztárcsa pedig elég jól sikerült.
Amiből nem engednék:
1. kétzónás klíma: szerintem alap a katerógiában, luxiban alapáras proginál
2. tolatóradar: a kcsi nem apró, egyszerűen kell. Ha az első-hátsót veszed van kijelző a bordkompjuteren (persze újabb hibalehetőség).
3. hátsó elektromos ablak (nem mindenhol feláras proginál)
4. VDC: alapáras, de ha nem lenne akkor is kéne, csak hőzöngenék...
5. kormányvezérlő: most is van. elég normális az alap rádió kezelőfelülete, de sokat könnyít a vezetésnél.
más nem jut eszembe, de asszem volt pár cucc, a radar kivételével mind 1-200 eurós nagyságúak.
admirális2006-02-15 19:06:31 // 767
Azért gyorsadn hozzá teszem: azt csak feltételeztem, hgy a GT olcsóbb, mint a 159. Igazából a GT a drágább meglepő módon, legalábbis a Lóerő új autó árlistájában így van.
admirális2006-02-15 18:41:18 // 766
Igen, nekem sincs túl nagy bizalmam egy ennyire új típushoz, viszont kérdés, hogy ez az állítólagos jó elektronika tényleg olyan jó-e, mint amilyennek kikiáltják... Igazság szerint úgy néz ki, hogy új kocsi áll a házhoz, és mivel lízingelni fogjuk, mert céges, ezért új autó lesz, de jelenleg nagyon nehéz lenne választani az Alfa kínálatából. Más márka is szóba jöhet, de ha lehet, akkor legyen inkább Alfa.
Szóval így jött szóba a GT, de azt is nem sokára lefuttatják, a 147 kicsi, a GTV szintén, és igazából annak sincs sok ideje hátra, a 166-tal ugyanez... És nincs sok idő, 1 évet nem fogok vele várni, de még fél évet sem.
Már a 6 milla is nagyon húzós, de arra még egy csomó minden rátevődik (motor, felni, mittomén), akkor gondolom 7-ig meg sem állok. Szóval nem könnyű. És csak ilyenkor jövök rá, hogy miért adnak el ilyen keveset belőle...
Zool2006-02-15 18:33:17 // 765
Egy apró megjegyzés: nem mindenhol olyan drága az Alfa. A 159-es Luxembourgban 23000 euró bruttó (1.9 JTS vagy 120LE JTD Progression). Ebből lejön 15% Áfa és rámegy 20% áfa plusz regadó.
A progression elég jól felszerelt, itt van benne autóómata légkondi, (de nincs felni, ellentétben a németekkel ahol fordítva van).
Zool2006-02-15 18:22:21 // 764
Mivel elég sokszor vezettem már 159-est (4 dízel változatot), úgy vélem rendelkezem egy kis tapasztalattal, de mégsem tudnék egyértelmű választ adni a kérdésedre.
Az utolsó előtti alkalommal egy Lexus IS250-esből ültem át, és nem tudtam eldönteni, h a 159 jobb vagy rosszabb. Egyszerűen más, kb mint a Corolla és a 147-es. A toyo finomabb kezelőszervekkel rendelkezik, de semmi visszajelzés. A Lexus az anyaméhhez hasonló, jól szigetelt, kényelmes és szép. De semmi köze a vezetési élményhez (más kérdés hogy a saját autómmal sosem utaznék kilinccsel előre, szal szerintem az egész hátsókerék-hajtásos élvezkedés is megkérdőjelezhető).
A 159 kormánya nagyobb erőt kíván, de nem csak azt teszi amit szeretnék, hanem tudomásom is van róla. Van visszajelzés a kocsi menetdinamikájáról a kormányon, nem csak egyszerűen közvetlen a kormány.
Charlie 1662006-02-15 18:19:34 // 763
Szia,
Érdekes kérdés. Én új szériájú autót addig amíg legalább 1 éve nem gyártják, elvből nem veszek. Kiforratlan dolgok, stb.
A 159-nél annyiban más talán a helyzet, hogy ott vannak olyan motorok, konstrukciók, amik nem újak, pl 1,9 JTDm, 2,4 JTDm, 3,2V6, amik nem újdosnágok, és már bizonyítottak. Én talán a 2,2 JTS motorral nem venném meg, azontúl viszont bátran, mivel a legnagyob újdonság a design, legalábis nálam.
Az ár. Hmmm. Ez ugye nem egy nyócvágen, hanem nagybetűs ALFA !!
A több is drágább, a legóccsóbb 147-es is 5 miskánál indul. Igy alapból talán drágábbak.
Használtan viszont nagyobbat csökken az értéke, így az alighasznált 1-2 évessel tán jobban jársz.
Speciel én inkább GT-t vennék, de csak azért mert jobban tetszik.
admirális2006-02-15 17:48:43 // 762
Mit gondoltok? Érdemes 159-est venni? Egyrészt az árát megéri-e, illetve, hogy többet ad-e a konkurenseknél. Másrészt pedig eg új tpus, még talán fél éves lehet, nem túl sokat gyártottak belőle, tehát valósznűleg még nagyon kiforratlan lehet. Szerintetek is?
Ami még érdekelne, hogy jelenlegi színvonalán jobb minőségű, illetve megbzhatóbb-e a GT-nél. Köszi a válaszokat.
BeeGee2006-02-11 18:35:49 // 761
Zool2006-02-09 13:44:29 // 760
Föltettek egy Vox amsTV tesztet az auoclipre. A 2.4 JTD-t gyorstesztelik, abba belekötni nehéz, de azért nem tagadták meg magukat.
Némettudók előnyben.
http://www.autoclips.net/detail.php?parent=13&id=607&id_video=2702
BF1562006-02-09 11:02:35 // 759
Balage2006-02-07 21:12:43 // 758
Hát erre soha nem jöttem volna rá! :-P
Hát, ha van egy csöpp eszük, akkor gyorsan összehozzák, hiszen a technika adott, a la Brera (is), és talán sikerül előbb megcsinálni, mint a 4×4-es BMW 3 osztályt (nem az X3-ra gondoltam)
nick2006-02-07 21:06:31 // 755
Szerintetek mikor lesz 159 cw?
TarP2006-02-06 17:20:47 // 754
Egyébként nekem ilyen nem tűnt fel.
De 159 nem cél.
Zool2006-02-06 17:00:33 // 753
Ha profi kick boxer lennék, már nem lenne térdlégzsákja az itteni 159-es bemutatóautóknak. :)
Így viszont sajna én húzom a rövidebbet...
TarP2006-02-06 16:56:31 // 752
Te nem szoktál véletlenül K1 bajnokságokon résztvenni ? :)
Mer' ha Alexej Ignyasow lenne a nick-neved, akkor érteném :)
Zool2006-02-06 16:40:01 // 751
Lenne egy kérdésem azokhoz akik vezettek már 159-est.
Vasárnap (immár vagy 5ödszöre) vezettem 159-est, és eddig minden alkalommal (2X 120LE, 2X136 LE, és 1X 200LE JTD) zavart a térdlégzsák borítója. Kuplungolásnál egyszerűen belevertem a sípcsontom. Ha leültettem az ülést az picit javított rajta, de akkor is zavart néha. Megkérdeztem az eladót, és szerinte senki sem panszkodott erre. Lehet hogy bennem van a hiba?
Charlie 1662006-02-05 21:47:24 // 750
Akkor mondom.
Az eleje babás, az kiváló.
Az autó is jó, jól felszerelt, de:
- A 166- ban sokkal több a hely. Nekem a 159 inkább pilótafülkének tűnik. és szűknek is.
- Nem jön be a műszerfaldesign. Nem tetszenek ezek a lapos felületek.
Zavar középen a két főmüszer közti display ( a 147-ben is !)
- Nagyon hiányozna a V6 hang, és zavar hogy 4500 rpm környékén már nem húz. Ha tartod a turbónyomást, akkor megy , de 1500- ig eé fent nekem nem jön be.
Balage2006-02-05 21:42:17 // 749
Persze, komolyan érdekel.
Sajnos nekem még nagyon messze, hogy 159-et vegyek. (Tegnap sem nyertem a lottón. :-[ )
Charlie 1662006-02-05 21:40:30 // 748
NEM !!!
Mondjam a gondjaimat ?
Balage2006-02-05 21:27:53 // 747
Ha megtehetnéd, lecserélnéd a 166-ot?
Charlie 1662006-02-05 21:22:54 // 746
No, újfent kipróbáltam az 1,9 JtdMjet-et hosszabb távon.
Na, ez igen !!!!
1500 fordulattól bika. Igaz 6. ban nem indul meg úgy, de a többi hibátlan.
10 pont . És újra 10 pont !!!!
Béci Ɨ|ѯ2006-02-02 11:51:17 // 745
Ez a népítélet egyébként is elég szubjektív. Jól tetted, hogy írtál. Egyébként tegnap voltam tesztvezetni egy 159 1.9JTDm-et és hát... húúú! Nagyony jó az kocsi. :)
Zool2006-02-02 09:25:16 // 744
Pár lúzer felrakott egy két 159-es tesztet a népítéletbe. Írtam a Totalcarosoknak, hogy nem kéne pár km-es kamu tesztek alapján lehúzni a kocsi átlagát. Korrektek, voltak, másnapra levették. Így könnyű szarul szerepelni a népítélet átlagokban...
Z
Tom122006-01-31 21:54:45 // 743
Ma voltam hátsó fékbetéteket cseréltetni és szóba jött a 159-es is, meg az 5 csillagos törésteszt. Erre a szerelő azt mondja, "az olaszok nem várták meg a töréstesztet, elvégezték maguk...":-) Ugyanis hetente járnak bontott + új alkatrészekért és állítólag már törött 159-es is előfordul a bontókban.
Willy2006-01-31 19:55:00 // 742
Én se offolok tovább, ezért leírom, hogy ez az SW nekem is nagyon bejön. :-)
Tedi2006-01-31 19:53:04 // 741
Hát...van ez így :))) Mondjuk szvsz jogosan :)
najó, nem offolok tovább :)
Willy2006-01-31 19:48:09 // 740
Ellenkezőleg....pont nem lepődtem meg. Le mertem volna fogadni, hogy vagy Halesz vagy Te megjegyzed. :-))
Tedi2006-01-31 19:44:34 // 739
És ezen mér lepőcc meg??? ;))))
Tedi2006-01-31 19:04:14 // 737
:)))))
Csak nem arra tippeltél, hogy meg fogom jegyezni, hogy mi is megírtuk? :)
Pietro2006-01-31 18:59:30 // 736
oops.. mea culpa...
legközelebb előbb körülnézek, bocsi...
Willy2006-01-31 18:59:15 // 735
Így legyen ötösöm a lottón...... :-)))))
Tedi2006-01-31 18:55:41 // 734
Pietro. ha kicsit jobban körülnéztél volna az Amore hírei között, akkor nem kellett volna az origoig elsétálnod. :)
Buksi2006-01-31 18:55:19 // 733
Nagyon ott van mindkettő! A 159 SW egy picit azért jobban teccik! Elbírnám viselni! :-))))
Pietro2006-01-31 18:38:37 // 732
brrrr...ez a 159 SW forma nekem nagyon bejön! Főleg ha belegondolok, hogy mennyivel szebb a "sima" 159 is élőben, mint fényképen, akkor ez az SW gyönyörű lehet!!! A Spider-re meg nem találok szavakat!!!!
Charlie 1662006-01-31 18:37:40 // 731
Azt a k.életbe...
Vazze de betyárjól néz ki.
SW-t akarok !!! :):):):)
Pietro2006-01-31 18:36:13 // 730
Zool2006-01-31 11:58:01 // 729
God bless U man!
Köszi, letöltöttem. A quicktime lejátsza rednben. 159 belső rulez!
Balage2006-01-31 11:45:23 // 727
Zool2006-01-31 11:35:52 // 726
Ez az oldal még jobb, 4 159-es belső, plusz egy brera
http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=9756
Zool2006-01-31 11:29:38 // 725
HELP!
Az autobild alábbi honlapján van pár 3D-s quicktime kép a 159es belsejéről. Nem tudá vaki letölteni és elküldeni emilen? (mworks99@yahoo.com)? Nekem csak az alap quicktime plugin van fent, és azzal nem lehet lementeni a cuccokat.
A Link:
http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=9985
Van 6 panoráma kép, abból 3 a 159-esé, 3 féle felszereltségben.
Zool2006-01-31 11:26:30 // 724
Én mintha egy csóri kis fekete ibizát láttam volna...
Ennyira hasonló a hátsó lámpa?
Gaso2006-01-31 11:03:52 // 723
Hali Kartársak!
Tegnap jó láttam a tv-ben, hogy Nagy Diótörő Jánosunk egy 159-et kapott saját használatra?
Tom122006-01-31 10:48:48 // 722
Remélem, nem a leggyengébb verziót fogják tesztelni, mert a "nép" abból csak annyit fog leszűrni, hogy jó is, szép is, de elszállt az erő...
AKI2006-01-31 10:19:50 // 721
Nekem nagyon teccik a 159!Már fenekedek is a Q4 esére! Csak csöppet drága!
Online tag
2
Vendég2
502