Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2018-09-13 09:21:09 // 111590
Szerintem is a citrom környékén lesz a gond, amiatt tud felpörögni a motor váltásoknál.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-12 17:03:30 // 111589
Szerintem jobb lett így :-)
Márió1592018-09-12 16:39:08 // 111588
Köszi, van egy jó szerelő a környéken. Rákérdezek nála.
Zolibácsi2018-09-12 16:11:37 // 111587
Köszi, át írtam a szöveget kicsi semleges / pozitív formában.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-12 15:29:00 // 111586
Szia! Szerintem gyorsan el kéne vinned egy váltó szakihoz. Az Aisin egyetlen gyenge pontja az olaj hűtése. Ezzel az egyel lehet pillanatok alatt kinyírni.
A vized amúgy nem melegszik? A váltó olajat egy hőcserélőn keresztül hűti a hűtővíz. Ha a vized 100 fokos, a váltó olajad is annyi lesz.
Nyilván a váltó korlátozta le a motorteljesítményt pont azért, hogy a kuplungok túléljék.
El tudom képzelni pl, hogy a citromban lévő kuplung nem zár valami miatt, így a citrom viszi át a nyomatékot ami viszont fűti az olajat rendesen. Ez csak spekuláció, megnézetném mihamarabb.
Márió1592018-09-12 15:17:31 // 111585
Sziasztok! Arra rájöttem, hogy a szellőző csövön keresztül futott fel az olaj. Viszont az még mindig nem tiszta, hogy miért? Eltömődött olajhűtő, vagy valami más probléma lehet?
Márió1592018-09-12 14:55:51 // 111584
Sziasztok! Automata váltós 2.4 jtd-vel kapcsolatban szeretnék kérdezni tőletek. Autópályás menetnél egy idő múlva erőtlen lesz a kocsi és a tempomat is rendre kikapcsol. Hibakódot nem írt eddig. Ma viszont (szintén pályán) erőtlen lett, utána kiírta, hogy az automata váltó olaj túlmelegedett. Félreálltam és olajfolyás nyomokat találtam a váltó teteje felől. Leállítom majd indítom. Hiba nincs, de két váltás között felpörög a motor, és nincs teljesítmény. gondoltam teszek egy próbát, beálltam 90-re és irány haza. Hibaüzenet mentes volt végig, de erőtlen (nem is mertem nagyon próbálgatni. 60-70km után (valószínüleg kihűlt az olaj) visszajött az ereje, és gyönyörűen vált, minden helyzetben. Olajszivárgás megmaradt. Hol keressem a hibát, mi lehet a gond? (Hibakód olvasóra még nem volt lehetőségem rádugni.)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-12 14:14:34 // 111583
Szerintem a hirdetés egy laikusnak inkább ijesztő mint csábító. Egy hozzáértő, aki tudja mit keres, levágja, hogy költségmentes az autó, a főbb problémákon túl van. De egy nem Alfás, aki csak nézelődik, kb addig jut, hogy qva sokba van fenntartani és állandóan költeni kell rá, hogy "mindig minden körülmények közt használható legyen" . Csak egy vélemény :-)
A ráköltött összeg meg nyilván bukó. A múltkor le lettem oltva, mert excelben kb követem az autóim költségeit (és saccolom a várható költségeit és számolok). Az a 1.5 milla töredéke annak, amit 5 év alatt egy szinte bármilyen autóra rálocsol az ember. Üzemanyagban, szervizben, gumiban, adókban, értékvesztésben. Az már csak az autó korától függ, hogy min buksz nagyobbat.
Emil hsz-érre is reagálva, ott a rengeteg új Suzuki. Gondoljátok, hogy az valójában kevesebbe van? Pláne hitelre? Az 5év alatt bukik 1 millát a hitel miatt, 1-et az értékvesztésen, plusz vesz egy téli garnitúrát 200-ért (felnivel), innen indul az "olcsó" Suzuki. Márkaszervizben drágán cserél olajat, casco-t fizet a hitel miatt és elmeséli neked, hogy de bezzeg az ő Suzija 6l-t eszik városban. Ha beljebb is van, nem sokkal.
A Daciástól az Alfásig mindenki ugyanúgy szórja kifelé a milliókat az ablakon. A különbség csak az amit cserében kapunk az autóban ülve, vezetve, parkolóban visszanézve rá. Ez innentől szubjektív.
kontar2018-09-12 10:32:05 // 111582
Sziasztok segítség kellene 159 SW 2,2JTS motor szívósor bilincs visszaszereléshez milyen speckó fogó kell mert szernék venni ( Generátor feszültség szabályzó hiba miatt pulzál a világítás és 12.6-12.8 V közötti feszt mérek az akkumulátoron járó motornál! Előre is köszi üdv
Giuntini2018-09-12 09:53:29 // 111581
Én ebben a témában eléggé részrehajló vagyok. A gatyámat ráköltöttem az autóra, minden csak gyári új alkatrész, és most az autó olyan, mint amilyennek lennie kell. A barátnőm itt volt Amerikából, tegnap ment el, és mégis teljesen el volt halva az Alfától, hogy mennyire szép és mennyire különleges. Neki vadiúj Merga E 400 Coupéja van. És mégis, oda van az Alfámért. Szóval én azt mondom, nem tudod kiszedni azt a pénzt, amit ráköltöttél. Más tudod mit csinált volna, ha eladja az autót? Meghegeszti a hengerfejet, és eladja. Aztán jó esetben mint nálam, 50 ezer km múlva újra szétmegy. De általában már 10-20 ezer után jelentkezik újra. Ahogy te is, meg én is megcsináltam, ezt magunknak csináltuk, és nem azért, hogy más hasznot húzzon belőle. A bunkónak nem tudod elmagyarázni, aki azt mondja, hogy másfélért vesz ilyen autót. Aztán vegye meg. De majd nem költ rá másfél misit azt garantálom. Megy a bontóba. Viszont te nem tudod megértetni velük, hogy a te autódat megcsinálták, a 2006-2007 évjáratú hf repedés nálad már az autó életében nem jön elő. És nem adja meg a barom a 2,5 milliót, az autó 4-et ér, mert évjáratot vesz és nem állapotot. A csóró ne akarjon fenntartani 159-es Alfát, az vegyen Suzukit. Nekem erről ez a véleményem.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-12 08:58:44 // 111580
Ez van, hivatalosan, EU szinten utálni kell a dízelt, kitiltani, és valahogy a gázolaj ára is 16Ft-al magasabb lett, mint a benziné. Pörgetni kell a bizniszt. a nép bevásárolt kicsi/nagy dízelekből, valahogy ki kell dobatni velük, hogy most jól bevásároljanak benzinesből. Aztán 10 éven belül az is mumus lesz, lehet venni villanyosat.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-12 08:55:04 // 111579
szerintem kb pont ott van az ára jelenleg 1,9....megnéztem a svájci kínálatot egy 2.0-ás delej TI pont 3000 Chf-fel olcsóbb, mint egy Tibi, a hülye politika mire nem képes...
Zolibácsi2018-09-12 08:45:09 // 111578
Megneztem minap a német piacot, vállalható 2.4 jtd nincs 5000 euró alatt, mire itthon van papírozva az 2 millió. És még nem volt rajta Szervíz. Fura helyzetben vannak most a dízelek
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-12 08:36:35 // 111577
sajnos senki nem nézi a ráköltött összeget nem tudod beépíteni az árba csak viszonyítás kép a 2009-es év végi 2.0-át 210e km-rel alig tudtuk eladni 1 év után1.9-ért .... itt fejeztem be a delejt...
Shadin2018-09-12 08:18:13 // 111576
Több az alázat az autó, kevesebb a közlekedés felé? :-)
droberto2018-09-12 07:24:35 // 111575
Hihetetlen ahogy az 59 kanyarodik. Nagyon semleges, ahogy fordul a feneke. Szerintem 1 G-t jóocskán felülmúló kanyarsebesség érhető el vele. (Aszem a Giu QV tud 1,5-öt)
Tegnap elmentem erre különösebb ok nélkül élvezkedni. Annyi, hogy azóta megcsiálták az utat.
Sokkal másabb ez mint a Rolee 55-ösével.
Az utcánk aljában levő kifele lejtős, csúszós aszfaltos, két töréspontos (szűkülő) kanyarban:

brutálisan viselkedik.
Az első törésben egyszerre veszti el a négy kerék a tapadását és kilicsel előre kanyarodik, a második nagyobban, ahol eddig minden autó amivel mentem alulkormányozott volt, ennek rendesen körzőzik a hátulja is.
Kíváncsi lennék a súlyelosztásra...
droberto2018-09-12 07:07:55 // 111574
Hidd el, van kivétel, aki értékeli, ez ebbéli igyekezetet.
Ott van például Ofi autója. Ő is megadott neki mindent, még eladás előtt is egy zsák pénzt burogatott bele.
Nem nagyon van már kevés km-es dízel ötvenkilenc. 200 körül meg jöhetnek a több százezres hibák.
Ha gyári alkatrészekkel újítasz fel, gyári technológiával, kötőelemekkel, bilincsekkel azt szerintem helyes dolog, és hiba lenne általánosítani.
Legyél rá büszke, hogy széllel szembe h@gyozol! :)
SZVSZ úgy jó, ahogy te csináltad, nem a gányolást kéne alapnak venni.
Zolibácsi2018-09-11 23:01:06 // 111573
jah, fájdalmas látni hogy a rá költött 1,5 misi mekkora bukó.
Csabi2018-09-11 22:22:17 // 111572
Nem egészen . Ha csak a 2006-2007 es évjáratúakat nézzük, akkor is a legdrágábbak közé sorolódsz. Sajna, ilyenkor nem játszik a ráköltött összeg.
Zolibácsi2018-09-11 20:59:12 // 111571
nézegetem, elég nagy a felhozatal 159 2.4 jtd ből. 1-4 millióig,
én 2,45 milliómmal erősen a középmezőnyben vagyok, de nem tudom mi lenne a reális ára.
Véleményem szerint és a rá költött milliók miatt valahol itt van az ára, de szívesen meghallgatnék minden kritikát, hátha tudok belőle építkezni.
alfa155gyuri2018-09-11 19:20:41 // 111570
:)
Igen mondjuk azt nekem is szokta csinálni,ha észreveszem kerülök még egyet.Mondjuk ez egy kicsit idegesít.
Smith2018-09-11 19:18:42 // 111569
Nekem se, leszámítva, hogy mindig akkor szeretné regenerálni mikor odaérek melóba :D
De szerintem érezték a HR-en is, mert átkerültem teljesen kötetlenbe, lehet látták reggelente, hogy szaglászok az autó körül, és járatom, megsajnáltak, hogy ne menjen a munkaidőmből a regen :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 19:17:46 // 111568
Simán lehet :-) Ettől az az autó az nagyon szép.. így képekről :-DD
alfa155gyuri2018-09-11 19:16:09 // 111567
Nekem sincs semmi bajom a dpf-el,működik rendesen.
alfa155gyuri2018-09-11 19:14:38 // 111566
Amit mond annak a felét nem hiszem el.Kétszer voltam nála sosem azt láttam amit a képeken.
Smith2018-09-11 19:09:40 // 111565
Valahogy ez a 119000 olyan bűvös szám lehet. :) De gyönyörű, nem vitás.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 18:16:05 // 111564
Nézd meg az újpesti nepper fehér nagyon fullos sw-jét. Vegyesek is a vélemények az illetőről, hasonlóan felszerelt autóm is van, mégis rákívántam, annyira jól néz ki az a dög :-) Mondjuk csillagászati az összeg, viszont utolsó évjárat, lehetnek előnyei. Egyébként meg az Alfa választja ki a gazdáját, Te csak azt hiszed, hogy döntést hoztál :-DDD Én is mindig tök racionálisan átgondolom, hogy mit szeretnék, aztán meg hopp, veszek valami tök mást :-DD A három Alfámból az elsőnél még az Alfa sem volt biztos, a másik kettőnél pedig teljesen mást vettem, mint amit kiterveltem :-)
RomeoOne2018-09-11 17:12:24 // 111563
Ha ennyi pénzem lenne, hogy ilyen költséges projektbe simán belevághatnék, akkor pont leszarnám, hogy költeni kell majd rá :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 14:26:08 // 111562
Ha ezt a pár nap állást egy kibeb..ott szenzor miatt szívásnak vesszük, akkor eddig nekem is. Illetve az injektor körül a csatikat vezetékeket kellett rendbe rakni, de lehet ez az utólagos box miatt volt olyan, amilyen. 26e km-nél járok, olyan igazán komoly bajom nem volt vele. A dpf-et még nem hagyta a lelkiismeretem hogy kiírjam, úgyhogy egyelőre odafigyelek rá. Az enyémen valószínűleg a legutolsó program verzió van fent, szerintem a regeneráláson javítottak benne. Stabilan és jól működik.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 14:18:13 // 111561
így is kell kb én is így szoktam autót venni :DDD
Hant2018-09-11 14:13:32 // 111560
Köszi a válaszokat és segítséget, magamat ismerve úgyis valami hirtelen hozott, alig meggondolt döntést fogok hozni.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 14:10:33 // 111559
nem tudom nekem nem szimpatikus, hogy kintről rendeljek hozzá szűrőket, most eszi neki a vizet kihez menjen, hogy emberi áron megcsinálják, ki ért hozzá?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 14:07:43 // 111558
nekem a 2,4-nél csak a DPF-fel volt szívás miután off lett boldogan beletettem 90-100e km-et, szóval utána atombiztos volt a jószág...
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 14:02:45 // 111557
Mondjuk egy ilyenre viszonylag fel lehet készülni. Egyébként meg a dpf hibával én is álltam egy hetet. Se szerelő, se alkatrész. Gyorsan itt már semmi nem megy, csak amit magadnak csinálsz..
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 14:02:39 // 111556
jah és a tökéletes, atombiztos szívó V8 eszi a vizet, nem is picit... 14 milláért :DDD
Roll19832018-09-11 14:02:36 // 111555
Valakinek egy Giulia QV?

Szegényke
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 13:59:39 // 111554
most akar cserélni :DDD nem hetek múlva :P
Gyapi Ɨ|ѯ2018-09-11 13:56:21 // 111553
Üdv Cartársak,
Nyest riasztót tennék a motortérbe, honnan tudok állandó + -t lekötni hozzá?
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 13:42:06 // 111552
Ebay-en van légszűrő 75 fontért, olajszűrő 30-ért. Nem olcsó, pláne szállítással, de van. :-)
RomeoOne2018-09-11 13:28:23 // 111551
No para, ha csak a motor (meg a hajtáslánc egy része) kerül át, akkor pollen pont nem kellene hozzá :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 13:14:59 // 111550
azt hát, most kértek árat olaj+ szűrőkre Turismora egyedül pollent tudok hozzá 40 rugó :DDDD
RomeoOne2018-09-11 13:08:46 // 111549
Sztem meg ki kell belezni a motorteret és belerakni (szigorúan hosszában) egy Maserati 4.2 szívó V8-at. Hátra egy kardánt és kész a tökéletes autó :D
Roll19832018-09-11 13:01:02 // 111548
Nekem anno Erhard elvette mindegyik motorváltozattól a kedvem kivéve a TBi-t, természetesen TBi-ket árult. :D Én eddig nem bántam meg. Fogyasztás meg már megszoktam, nem megyek én annyit, hogy foglalkozzam vele, évi 10-12e km. Ráadásul az enyém több dologban is különcködik, indítás után nem kerepel, nem akar lefulladni mindegy milyen benzin van benne. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 12:42:34 // 111547
semmivel sem rosszabb egy M32, mint egy F40, mindegyikben kéne olajat cserélni és sokáig elmegy M32-höz olcsóbb a lendkerék :DDD
Zolibácsi2018-09-11 12:28:30 // 111546
Kkk turbóval volt turbó lyuk garrettel nem igazán érzem 1500-tol már érzed hogy megy. 1500 alatt meg az olaj sem folyik :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 12:19:50 // 111545
3 évig használtam a 2,4-et jó kis autó volt, imádtam de sosem evett 6,5l-et max 60km-en :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 12:18:08 // 111544
Szerintem is jó választás :-) Ha a turbó lyuk fáj, akkor automatával kell venni, mert az eltünteti ügyesen. A q4 reálisan csak plusz súly (magánvélemény :-)), ritka az a helyzet ahol tényleg haszna van. A 159 futóműve önmagában mestermű, a nehéz 2.4 motorral sem orrtolós, vagy alattomos.
A TBi-n sokat agyaltam azóta is, de a külföldi fórumok nem erősítettek meg abban, hogy kell az nekem. Városban nyűgös az is. A sűrű olajcsere állítólag kényes pontja, és hát a legtöbb autót márkaszervizben előírás szerint szervizelik. Hamar hígul az olaj, búcsúzik a turbó. M32-es váltó van rajta aminek különösebben jó híre nincs.
Szóval igazán problémamentes, atombiztos, mindenre jó (pláne városozni) motor szerintem nincs a 159-hez. Akkor meg már hallgatom az 5 hengert és élvezem az automata kényelmét. És figyelek. Ma is azonnal feltűnt, hogy megy a hűtőventilátor. Persze, szokása szerint hazaérve, a kapuban jött rá. Elvittem egy körre, regenerált, újabb 200km város rendben. Ennyi odafigyelést kér, remélem elég is lesz neki.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 12:04:44 // 111543
Ezt nem így gondolom. A kínálat alja elhasználtabb autót jelent, nem csak futóműben. A baj az, hogy a kínálat teteje sem garancia arra, hogy nem egy hasonlóan elhasznált, csak visszatekert és kifényezett darabot viszel haza. Észnél kell lenni nagyon, és nem árt egy vödör szerencse sem. De azért az sem véletlen, hogy évjárattal nő az áruk az autóknak.
Csabi2018-09-11 11:56:17 // 111542
Jó választás a 2,4, sőt a legjobb a 159-hez. Teljesítményben ugyanezt tudja a Tbi nagyobb rugalmassággal, kisebb turbó-lyukkal, viszont szerény motorhanggal, és 2-3liter többlet fogyasztással. A 2,4nél van motorhang, viszont a nagyobb turbólyukat szokni kell.
A 2.0-t gondolkodás nélkül elcserélném egy hasonló, megkímélt 2,4-re. Mondom ezt úgy, hogy majd 7évet használtam 2,4-et, minden komolyabb gond nélkül, szóval nem a szomszéd mesélte, hogy milyen is.
A hengerfej probléma szerintem nem magától jön, hanem valami következménye. Gondolok itt arra, hogy a kezdetekben (2005-2007évj.) , problémás volt a vízpumpa, elforgott a tengelyén ( a gyári SKF) . Amire ezt orvosolták pár 2,4 hengerfeje megfőtt...
Aztán a hűtővíz kollektor légtelenítő csavarja is komoly hűtővíz vesztést tudott okozni, ami ismét a HF problémát hozta.. Ebbe majdnem beleszaladtam én is, végül szerencsém volt, észrevettem.
Végül a kiegyenlítő tartály vezetéke is megadhatja magát.
2007után már rendbe tették a hűtővíz kollektort, és a vízpumpát, maradt a kiegyenlítő cső.
Ezeknek a hibáknak biztos sok 2,4esett áldozatául,és mint kiderült igazából javítani nem lehet, hanem csak elfedni a hibát, és gyorsan eladni...
Zolibácsi2018-09-11 10:12:29 // 111541
Elhiszem, nekem is nagy vágyam volt a Q4. De mivel teljesen kihasználatlan és ki használhatatlan most a kocsi, mert szinte csak varosozok, így vissza ültem egy punto cabrioba. A 159 meg árulom, hátha valakinek több öröme lesz benne mint nekem volt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak