Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-09 11:47:10 // 111490
Ébresztő = engedő
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-09 11:44:52 // 111489
Meg a vizet ébresztő EGR hűtő, meg a szívósor....
Shadin2018-09-09 11:43:16 // 111488
Itt látszik a TBi tartályának erősítése, de a régi képen is látszik ez csak lecsúszva a törés alá:
Blog...
Az olajjáratot egy az egyben elfúrták. Beragasztottam...
Beszéltem Szakál metállal és nagyon konstruktívan álltak hozzá, de a ragasztás és a HF 90°-kal ráhúzása megoldotta az olajszivárgást (kopp-kopp).
Blog...
Az olajjáratot egy az egyben elfúrták. Beragasztottam...
Beszéltem Szakál metállal és nagyon konstruktívan álltak hozzá, de a ragasztás és a HF 90°-kal ráhúzása megoldotta az olajszivárgást (kopp-kopp).
norbi04092018-09-09 11:43:09 // 111487
Uuuhh! Köszi a részletes leírást! :) Akkor végülis Nálad inkább a 2.0 JTDm volt a nyerő? :)
Shadin2018-09-09 11:34:56 // 111486
Már bővítem is a listát :-)
A szelepfedélnél (ami egyben a vezérműtengely felső 180° siklócsapágya is egyben) pasztával tömített/ragasztott, idővel el kezd szivárogni az olaj a gyertyaűr felé. Van, hogy a gyertya kerámiát is ellepi és felér a trafó belógó gumi száráig esetleg a rugós elven működő elektróda érintkezésig, ami gyújtási problémákat (is) okozhat.
A szelepfedélnél (ami egyben a vezérműtengely felső 180° siklócsapágya is egyben) pasztával tömített/ragasztott, idővel el kezd szivárogni az olaj a gyertyaűr felé. Van, hogy a gyertya kerámiát is ellepi és felér a trafó belógó gumi száráig esetleg a rugós elven működő elektróda érintkezésig, ami gyújtási problémákat (is) okozhat.
Zolibácsi2018-09-09 11:31:23 // 111485
"- Kiegyenlítő tartály visszatérő csonk törik, későbbi konstrukción van a könyökben egy fém cső merevítés."
én nem találtam olyat most hogy vennem kellett, ami fém cső merevített. Csak sima műanyag csonk
ami veled is elő fordult és már én is láttam, hogy az első kipuff tőcsavar javítás(felfúrás) alkalmával beszakít az olaj körbe és folyik mellette az olaj.
én nem találtam olyat most hogy vennem kellett, ami fém cső merevített. Csak sima műanyag csonk
ami veled is elő fordult és már én is láttam, hogy az első kipuff tőcsavar javítás(felfúrás) alkalmával beszakít az olaj körbe és folyik mellette az olaj.
Shadin2018-09-09 11:27:03 // 111484
Shadin2018-09-09 11:16:41 // 111483
De mégis itt van pár általános dolog ami nagy valószínűséggel gond:
- Majdnem minden benyával hajlamos a lefulladásra az indítást követő kb. 10 mp-n belül.
"Tikkel" párat mintha gyújtáskimaradás lenne, majd vagy lefullad, vagy nem.
- Kiegyenlítő tartály visszatérő csonk törik, későbbi konstrukción van a könyökben egy fém cső merevítés.
- Turbó (víz)hűtő kör visszatérő része bárhol eldurranhat, de leginkább a tartály felé visszatérő gumi cső műanyag gyorscsatlakozójánál, ami az előre néző fém csőre csatlakozik a váltó felett.
- Turbó olaj etető cső cseréje a 2013-as új cikkszámú újragondolt, hőszigetelt verzióra. Megsül ugyanis a cső és beszűkül belül elzárva az olajat ami turbóhalálhoz vezethet
- Előző cső, motorblokk bekötési oldalán lévő szűrős csavar időközönkénti cseréje v. tisztítása, ellenkező esetben ez is turbóhalálhoz vezethet.
- Egyes meg nem erősített információk és saját tapasztalatom alapján ide tenném az olajszivattyút is mint potenciális problémát, hajlamosak a belső lemez záró csavarok kilazulni, kiesni. Jó hír, hogy nem vesznek el, amelyik kiesik az a teknő alján landol, a többi a helyén lötyög. Szóval ebben az esetben az olajnyomás jelentősen csökken ami következményeit nem kell részleteznem, leírtam a blogomban, erről szólt az elmúlt másfél évem.
- Vezérlésmódosító problémák 150k felett jelentkezhetnek már, de nem annyira jellemző, max. ha az olajpumpával gond van. Sima indításkori kerregéssel jelentkezik, aminek két formája van, az egyik a durván kerregés amit hibajel is követhet, ez a nyugalmi állapotban rögzítő tüske törése, deformációja, felragadása okozza. Ebben az esetben a rögzített vezérműtengely végén lévő VVT tárcsa kézzel, a benne lévő rugó ellenében elforgatható ~30°-ra. A másik hiba az olajkamrák tömítő felületeinek kopása okozta olaj visszacsurgás. Jó olajpumpa esetén ez indításkor ~2 mp-es morgással jelentkezik, rossz pumpa esetén akár 4 mp is lehet amire már vezérműtengely rossz pozíció hiba is jöhet.
És pár dolog ami közel sem általános:
- KKK K03-as turbó nem szereti, ha a gyári érték fölé van írva, még a gyári (1.3) is sok neki
- Amennyiben mégis meg van írva, nem szabad kis fojtású sportkipufogót tenni rá, mert a megváltozott gázlengés olyan stresszt okoz a turbó turbinalapátjának, hogy az "felrobbanhat".
- Sport szűrő szintén hanyagolandó, önmagában is hibabejegyzéseket tud generálni.
- Szar benyával dadog alapjáraton, míg el nem éri a tényleges üzemi meleget. Nem a mutató 90-es állásánál van természetesen...
Kicsit hosszú lett, bocsi, beteszem blogba is hogy tudjam frissíteni és ne kelljen még1x leírni :-)
- Majdnem minden benyával hajlamos a lefulladásra az indítást követő kb. 10 mp-n belül.
"Tikkel" párat mintha gyújtáskimaradás lenne, majd vagy lefullad, vagy nem.
- Kiegyenlítő tartály visszatérő csonk törik, későbbi konstrukción van a könyökben egy fém cső merevítés.
- Turbó (víz)hűtő kör visszatérő része bárhol eldurranhat, de leginkább a tartály felé visszatérő gumi cső műanyag gyorscsatlakozójánál, ami az előre néző fém csőre csatlakozik a váltó felett.
- Turbó olaj etető cső cseréje a 2013-as új cikkszámú újragondolt, hőszigetelt verzióra. Megsül ugyanis a cső és beszűkül belül elzárva az olajat ami turbóhalálhoz vezethet
- Előző cső, motorblokk bekötési oldalán lévő szűrős csavar időközönkénti cseréje v. tisztítása, ellenkező esetben ez is turbóhalálhoz vezethet.
- Egyes meg nem erősített információk és saját tapasztalatom alapján ide tenném az olajszivattyút is mint potenciális problémát, hajlamosak a belső lemez záró csavarok kilazulni, kiesni. Jó hír, hogy nem vesznek el, amelyik kiesik az a teknő alján landol, a többi a helyén lötyög. Szóval ebben az esetben az olajnyomás jelentősen csökken ami következményeit nem kell részleteznem, leírtam a blogomban, erről szólt az elmúlt másfél évem.
- Vezérlésmódosító problémák 150k felett jelentkezhetnek már, de nem annyira jellemző, max. ha az olajpumpával gond van. Sima indításkori kerregéssel jelentkezik, aminek két formája van, az egyik a durván kerregés amit hibajel is követhet, ez a nyugalmi állapotban rögzítő tüske törése, deformációja, felragadása okozza. Ebben az esetben a rögzített vezérműtengely végén lévő VVT tárcsa kézzel, a benne lévő rugó ellenében elforgatható ~30°-ra. A másik hiba az olajkamrák tömítő felületeinek kopása okozta olaj visszacsurgás. Jó olajpumpa esetén ez indításkor ~2 mp-es morgással jelentkezik, rossz pumpa esetén akár 4 mp is lehet amire már vezérműtengely rossz pozíció hiba is jöhet.
És pár dolog ami közel sem általános:
- KKK K03-as turbó nem szereti, ha a gyári érték fölé van írva, még a gyári (1.3) is sok neki
- Amennyiben mégis meg van írva, nem szabad kis fojtású sportkipufogót tenni rá, mert a megváltozott gázlengés olyan stresszt okoz a turbó turbinalapátjának, hogy az "felrobbanhat".
- Sport szűrő szintén hanyagolandó, önmagában is hibabejegyzéseket tud generálni.
- Szar benyával dadog alapjáraton, míg el nem éri a tényleges üzemi meleget. Nem a mutató 90-es állásánál van természetesen...
Kicsit hosszú lett, bocsi, beteszem blogba is hogy tudjam frissíteni és ne kelljen még1x leírni :-)
Giuntini2018-09-09 11:03:05 // 111482
Ami egy szubjektív nagy dolog a 2,4-ben, a hangja! A legszebb hangú dízel.
norbi04092018-09-09 10:57:13 // 111481
Hogyhogy? Vannak vele gondok? :)
norbi04092018-09-09 10:56:36 // 111480
Megnyugtattál :) de azért a gyári 170 ló és a 360 nm viszi az autót, nem? :) Az EGR fedél anyagi része mennyi? Könnyen hozzáférhető, otthon megoldható helyen van?
Giuntini2018-09-09 10:42:34 // 111479
Én most nyugodt vagyok. Állandóan pályázom, Bp és Balaton között. A regent mindig a pályán csinálja. Biztos hogy a városozás nem az ő terepe, de baromian kényelmes és biztonságos. Csak egyszerűen féltem a belvárosban. Ki tolat neki, melyik paraszt Skodás, Suzukis vagy Opeles vágja rá az ajtót. Most egyelőre nincs keret egy városi autóra, de próbálom ésszerűen használni. Azt látom, hogy ez az autó 150 felett kezd el élni.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-09 10:31:25 // 111478
Ezektől (dpf+hengerfej) tartok, plusz a turbó korai pusztulásától. Egyelőre használjuk mert ez van. Reggel 7+2+5 km, délután ugyanez. A városi autó dolog logikus, ezt csináltuk eddig, de túl nagy a kontraszt. Nem mindegy, hogy reggel fél 9-re nyugodtan, összeszedetten érek vissza dolgozni, vagy egy idegroncsként. Rohangálóssal küzdelem a reggel, a 159-cel egy nyugis vonulás. Sokkal kevésbé bántanak a forgalomban, hamarabb beengednek, bent csend van, pillanatok alatt hűvös, vagy meleg ami kell. Egy benzines nem fűt ennyi idő alatt, mint a 159. Az automatát meg erre találták ki. Nem kapcsolgatok, kuplung csúsztatok, láb ide, láb oda. Elkényelmesedtünk jól :-D De tény, hogy kevésbé stresszes és fárasztó így.
És hát az a fék.. ritkán kell, de akkor nagyon. A 2 év alatt a múlt héten volt először, hogy nagyon kellett. Kijöttek elém keresztben. A TD-vel benéztünk volna az ajtón az tuti. Remélem újabb 2 évig nem kell ekkorát fékeznem...
És hát az a fék.. ritkán kell, de akkor nagyon. A 2 év alatt a múlt héten volt először, hogy nagyon kellett. Kijöttek elém keresztben. A TD-vel benéztünk volna az ajtón az tuti. Remélem újabb 2 évig nem kell ekkorát fékeznem...
'''''2018-09-09 10:28:31 // 111477
Vazze,te jobb ha semmiről! :-)))
Shadin2018-09-09 10:21:10 // 111476
Tibiről én nem nyilatkoznék...
Shadin2018-09-09 10:20:38 // 111475
A 2.0-nál lehet hiba az EGR hűtő fedél, de nem egy nagy probléma preventíve megoldani. Sok más gond nincs vele, max a C635-ös váltó meg a hozzá való lendkerék nem nagyon szeretik a gyárinál nagyobb nyomatékot :-)
norbi04092018-09-09 10:04:56 // 111474
Sziasztok! Gondolkodom a visszatérésen a márkához. Ezen belül is a 159-hez. Jól emlékszem, hogy a 2.0 JTDm-nél az EGR fedél a típushiba? Ezen kívül akad még vele valami tipikus gond? Valamint az 1.75 TBi is vonzó számomra...
Ez utóbbiról derült ki valami negatívum az évek alatt? :)
Ez utóbbiról derült ki valami negatívum az évek alatt? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-09 08:53:09 // 111473
Így van kB 2 kiló a láncszett fogaskerekek nélkül a 3.2nek ez gyári minőség, a 2db variátor USA-ban olcsó ritkán cserélik
'''''2018-09-09 08:27:24 // 111472
Enyém bírta a sok kolonc kiiktatása után.Szinte csak városban használtam.Másfél km-re oda-vissza heti háromszor és hétvégén 40km.Hidegen egyből rúgtam neki,melegen nem hűtöttem vissza leállás előtt.Szarrá piszkáltuk,gyorsulgattunk vele.Hengerfejnek semmi baja nem volt.
Lehet,az enyém is a kivételek közé tartozott. :-)
Lehet,az enyém is a kivételek közé tartozott. :-)
Csabi2018-09-09 08:17:13 // 111471
Az a gond, hogy nem csak láncot kell cserélni, hanem mindent, ami a lánccal kapcsolatban van, feszítő, lánckerék, láncok..
Régebben, amikor nézegettem őket, legolcsóbban az USA-ból lehetett volna rendelni 500k körül, szettet...Talán Erhard írta nem rég, hogy 200körül is van már... plusz munkdadíj persze..
Kb mindenki akkor adja el amikor bejön a "láncnyúlásos" hibakód...
Régebben, amikor nézegettem őket, legolcsóbban az USA-ból lehetett volna rendelni 500k körül, szettet...Talán Erhard írta nem rég, hogy 200körül is van már... plusz munkdadíj persze..
Kb mindenki akkor adja el amikor bejön a "láncnyúlásos" hibakód...
Zolibácsi2018-09-09 07:45:05 // 111470
10 km-re járok dolgozni mióta megvan a kocsi. Első évben a kényszer regent indította magától a kocsi amitől beszartam, mert füstölt mint az állat. Majd ilyen 100km lett az átlag régen. Egyre többet indult dadogva. Egy év után egr dpf műanyag lapkák off+szerviz. Minden rendben lett, nincs dadogás Indításnal. Egy évig gond nélkül nyomtam így, közben munka helyet váltottam és a városba járok 10 km-re dolgozni. Plusz gyerek bölcsi/ovi járat. Az ominózus viztartaly hiba miatt fel év alatt szépen kijott a téli időszakban a hengerfej tünetei. Most javítás után, használtam pár hétig az autót megint igy. Minden fasza. 9,5 a fogyi nem látom okát ezek után. Kivéve ha vissza tekintek min mentem át. Ez a 2.4 jtd nem való 10km-re a városba. Vettem helyette egy punto cabrio 1.2 16v. És nem fosok attól hogy mi megy tönkre a varosozastol.
Plusz édesanyám 1.9 mjet multiplije mindig 3-5 száz km volt az átlag regen. Most nyugdíjas lett és csak helyben rohangál 19km az utolsó 5 átlag regen. Én azt mondom ha nem tudtok egyben 30km /40 percet menni adpf fog be halni leg hamarabb. Utána meg reméljük a hengerfejed bírja majd a varosozast. Több kritikus pont nincs szerintem és amit 3 év alatt láttam a sajátom példáján
Plusz édesanyám 1.9 mjet multiplije mindig 3-5 száz km volt az átlag regen. Most nyugdíjas lett és csak helyben rohangál 19km az utolsó 5 átlag regen. Én azt mondom ha nem tudtok egyben 30km /40 percet menni adpf fog be halni leg hamarabb. Utána meg reméljük a hengerfejed bírja majd a varosozast. Több kritikus pont nincs szerintem és amit 3 év alatt láttam a sajátom példáján
yani🍀2018-09-09 07:32:23 // 111469
Pontosan nem tudom, de Gecsa írta korábban, hogy nem olyan vészes.
csokagm2018-09-08 23:54:12 // 111468
Mi baja lenne? Kicsit surubben regeneral majd te meg surubben csereld benne az olajat.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-08 23:03:58 // 111467
Szerintetek hogy bírná a 2.4 a várost? A TD továbbra sincs kész, de most van az, hogy már nincs is kedvünk vissza ülni bele. Sem egy Giulietta-ba.. Ez így egyszerűen annyira kényelmes városban is. A halk duruzsolás, kellemes beltér, közben mindent csinál az automata, a külvilág hülyesége pedig kint marad. Lassan két hónapja nincs városi rohangálós autónk, és a suli is elkezdődött... és rájöttünk, hogy tökéletes igy.
Csak a bizalmam nincs meg, hogy bírni fogja a gyönyörű dög.
Csak a bizalmam nincs meg, hogy bírni fogja a gyönyörű dög.
Haddel2018-09-08 22:19:17 // 111466
Mennyibe szokott fájni a lánc csere?
Lexlutor2018-09-08 22:04:50 // 111465
Liquid2018-09-08 21:51:58 // 111464
túl sok az ajtaja :(
yani🍀2018-09-08 20:39:17 // 111463
Jupiter1552018-09-08 20:17:23 // 111462
Sziasztok!
Engem is utolért a hátsóablakleesés-átok. Hogyan kell orvosolni?
Azt is szeretném tudni, hogyan lehet a 159SW-nél izzót cserélni a harmadik féklámpában? Hogyan lehet levenni a burát anélkül, hogy megsérülne?
Köszönöm!
Engem is utolért a hátsóablakleesés-átok. Hogyan kell orvosolni?
Azt is szeretném tudni, hogyan lehet a 159SW-nél izzót cserélni a harmadik féklámpában? Hogyan lehet levenni a burát anélkül, hogy megsérülne?
Köszönöm!
vermi902018-09-08 16:51:37 // 111461
Sziasztok!
A kérdésem az lenne, hogy a 159-esembe utólagosan beszerelték a gyári Bose hifirendszert csak a mélynyomóra már nem jutott ideje vagy energiája a srácnak. Apám konyít az ilyen dolgokhoz de jól jönne neki valamilyen útmutató vagy tanács mert nem szeretne semmit elrontani esetleg. Előre is köszönöm szépen!
A kérdésem az lenne, hogy a 159-esembe utólagosan beszerelték a gyári Bose hifirendszert csak a mélynyomóra már nem jutott ideje vagy energiája a srácnak. Apám konyít az ilyen dolgokhoz de jól jönne neki valamilyen útmutató vagy tanács mert nem szeretne semmit elrontani esetleg. Előre is köszönöm szépen!
Haddel2018-09-07 22:47:45 // 111460
Én is pont pár napja gondolkodtam rajta,hogy el kéne menni átnézetni a légkondicionáló berendezést.Még sosem volt foglalkozva vele,biztosan rá férne már egy kis törődés.
Piritu - 1.000.0002018-09-07 21:34:59 // 111458
A Póknál nekem se látszott hogy hol szökik a gáz. Igaz a műszerfalat nem szedtük szét hogy alatta is megnézzük. Aztán azoknál a csatlakozóknál eresztett ahol feltöltik a rendszert.
Smith2018-09-07 19:38:24 // 111457
Szerintem a klímakuplungtól nem szökik a gáz. Legalábbis nehéz elképzelni technikailag.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-07 19:02:13 // 111456
pedig az UV fényes ki kéne hogy mutassa merre szökik a gáz...klímások, sajnos nem mindegyik áll a helyzet magaslatán az újabb autókba más gáz kell, mint a régiekbe de okosan megoldják, hogy régi gázzal is menjen 85%-on, egy ember vett nálunk új kompresszort ami élt fél évet gariba vissza a gyártónak, a gyártó megállapította több volt az olaj a gázban ezért ment tönkre a kompresszor... elhiszem hogy drága az új gáz de emberünk bukta, mert a régivel meg nem jó...
csokagm2018-09-07 18:20:31 // 111455
A hangjára gondolok, nem a szökésre:)
tdemeter2018-09-07 16:09:29 // 111454
?!?! mármint amikor elmegy a gáz? 100 helyen ereszthet ...
csokagm2018-09-07 14:25:34 // 111453
Nekem azt mondták, a klímakuplung csúszik ilyenkor. Talán Erhard mondta.
tdemeter2018-09-07 13:02:39 // 111452
Az enyém is hulladék és már kezdem unni. Leginkább azt, hogy nem tudják megjavítani. Nyár elején feltöltik, minden frankó, de így szeptemberre már megint kerreg-sziszeg. Szóval elmegy a gáz belőle, de senki sem tudja hol. Volt már nyomáspróbán, tettek már bele ilyen UV fénnyel festett(?) gázt is, de akkor sem lett meg:(
Marad az éves töltés..
Marad az éves töltés..
ZoliNix2018-09-07 10:25:21 // 111451
Egyszer majdnem kellett cserélnem, de szerencsére csak beesett a lökhárító mögé és nem ment tönkre.
Árat nem tudok de a Fiatnál azt mondták két félével szerelték, minta alapján tudták volna adni.
Az egyik drága volt, a másik q.va drága.
Nem összecserélhető.
Árat nem tudok de a Fiatnál azt mondták két félével szerelték, minta alapján tudták volna adni.
Az egyik drága volt, a másik q.va drága.
Nem összecserélhető.
Dömpi (il dottore)2018-09-07 10:15:41 // 111450
Haddel2018-09-07 08:15:12 // 111449
Köszi az infót,akkor átnézem a kábeleket is.
Laca622018-09-07 07:24:48 // 111448
Szia !
Én is cseréltem szenzort,de ne nem az volt a hibás. Nálam vezetékszakadás volt és maradt a hiba. Miután javítottam,az új szenzorral is tökéletesen működik.Pedig az is egy utángyártott darab.
Üdv !
Én is cseréltem szenzort,de ne nem az volt a hibás. Nálam vezetékszakadás volt és maradt a hiba. Miután javítottam,az új szenzorral is tökéletesen működik.Pedig az is egy utángyártott darab.
Üdv !
Haddel2018-09-06 22:09:38 // 111447
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-06 21:24:52 // 111446
Pontosan :-) Ha jó, még a gyerekek biciklijét is lekezelem :-D Csak lenne már min kipróbálni...
'''''2018-09-06 20:51:28 // 111445
Kíváncsi vagyok rá én is! Írd majd le,mik a tapasztalatok!
Piritu - 1.000.0002018-09-06 20:22:03 // 111444
Ránéztem az ebay-en és gyorsan rendeltem én is. Ha csak a kerti traktorra lesz jó akkor se dobtam ki sok pénzt :-)
'''''2018-09-06 20:15:53 // 111443
Robi,köszi a mai kiolvasást! :-)
Piritu - 1.000.0002018-09-06 20:15:16 // 111442
Simán lehet. Engem 2x szivatott azzal hogy nincs olaj a motorban pedig volt :-)
Piritu - 1.000.0002018-09-06 20:13:18 // 111441