nincsmit :)
Köszönöm a hibakiolvasást!
Tegnap megnéztem, nincs azóta semmi hiba, ez azért aggaszt kicsit...
Liquid2018-09-17 07:56:56 // 111690
Shadin2018-09-17 06:18:25 // 111688
Aham. De nem kéne, a K03-as turbót 180 lóerőig használják max. 1,2 bárig. Ez is ki van hegyezve, mint ahogy a váltó is. Nem tuningbarát. Egy K03/K04 hybrid, vagy K04 turbóval már jó lehet, egy jó programmal a váltó meg bírná.
Yanival meg akartuk mérni KUL-on a széria meg a box meg az írott verziót, de sajnos nem volt rá 'tér'.
Yanival meg akartuk mérni KUL-on a széria meg a box meg az írott verziót, de sajnos nem volt rá 'tér'.
Liquid2018-09-16 23:11:43 // 111687
RomeoOne2018-09-16 21:15:38 // 111686
Ezekre a giugiaro design feliratokra lehet, hogy igényt tartanék, ha másnak nem kell. Nekem fényezés óta hiányoznak.
Roll19832018-09-16 18:08:39 // 111685
Felújítás óta megint raktál rá programot? :)
Shadin2018-09-16 16:15:26 // 111684
Csak ez a progi érzésre tökéletes, hogy mire számíthatok hosszú távon az persze kérdés.
Elég az a gyári 200 paci is, dehát a 240+ az jobb, hátmég a nyomaték 2000-nél.
Mellet turbo leírás:
All our Turbo cartridges begin life in component form made from the highest quality materials available. All individual parts are precision balanced and finished prior to being assembled with high quality bearings and seals. Where industry research has found a week point in original units, we ensure we fit up-rated parts to ensure the unit doesn’t just last as long as the original, but lasts LONGER!! Once the is complete, it is high speed trim balanced (or VSR balanced as also known) to ensure that no only it is within OE specification for vibration, but also to check for noisy running and oil leaks. To complete the process, all data is stored and the unit given its own serial number before a detailed calibration certificate is printed for your own piece of mind.
Elég az a gyári 200 paci is, dehát a 240+ az jobb, hátmég a nyomaték 2000-nél.
Mellet turbo leírás:
All our Turbo cartridges begin life in component form made from the highest quality materials available. All individual parts are precision balanced and finished prior to being assembled with high quality bearings and seals. Where industry research has found a week point in original units, we ensure we fit up-rated parts to ensure the unit doesn’t just last as long as the original, but lasts LONGER!! Once the is complete, it is high speed trim balanced (or VSR balanced as also known) to ensure that no only it is within OE specification for vibration, but also to check for noisy running and oil leaks. To complete the process, all data is stored and the unit given its own serial number before a detailed calibration certificate is printed for your own piece of mind.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-16 15:27:00 // 111683
Hát.. passzolom. Három fejlesztő mérnököt ír, és minden típushoz van programjuk. Nincs cégnév, telephely, de van automata "engineer". A honlap profizmust sugall, én azért óvatos lennék. Az, hogy a WinOLS disztributorai ad némi bizalmat, de...
Én biztos hogy ajánlás és referencia nélkül, feltöltöm a fájlt/kapom a remapot konstrukcióban nem vállalnám be a módosítást. Az angol Alfatune-al leveleznék egy kört pl (Gus-t szokták emlegetni az AO fórumokon).
Nekem volt már olyan remapom amiért egy 60-ast fizettem, azt hittem, hogy hozzáértő írta és jól. Közben meg kaptam egy tucat fájlt, inkorrektül megírva. Szét kellett volna néznem, csak VW csoportos autók álltak szanaszét az embernél. Naná, hogy egy valahonnan letöltött gagyi fájlt kaptam. A duma ugyanez volt, a német mérnöknek kiküldi, e.mailben visszakapja a módosítottat. Hát persze... :-)
Én biztos hogy ajánlás és referencia nélkül, feltöltöm a fájlt/kapom a remapot konstrukcióban nem vállalnám be a módosítást. Az angol Alfatune-al leveleznék egy kört pl (Gus-t szokták emlegetni az AO fórumokon).
Nekem volt már olyan remapom amiért egy 60-ast fizettem, azt hittem, hogy hozzáértő írta és jól. Közben meg kaptam egy tucat fájlt, inkorrektül megírva. Szét kellett volna néznem, csak VW csoportos autók álltak szanaszét az embernél. Naná, hogy egy valahonnan letöltött gagyi fájlt kaptam. A duma ugyanez volt, a német mérnöknek kiküldi, e.mailben visszakapja a módosítottat. Hát persze... :-)
Shadin2018-09-16 14:32:27 // 111682
Shadin2018-09-16 12:06:44 // 111681
Tőlük van a program:
https://www.ecufiles.com/research-and-development/
Vélemény?
https://www.ecufiles.com/research-and-development/
Vélemény?
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-16 10:47:47 // 111680
Azért a fejlesztőknek megvan a rutinjuk és tudásuk szerintem, hogy gyárilag nagyjából jó legyen. Biztos, hogy modelleztek, számoltak vele sokat. Ettől függetlenül pl a 105 lovas dízel programjában találtam elírást :-D Csak egy tizedes vessző volt rossz helyen...
Nem tudom. A TBi-t itt mindenki dicséri, az AO fórumokon azért olvastam problémákról. A városozást a TBi sem hálálja meg. Hígítja az olajat, aztán kenési elégtelenségben meghal a turbó. A környezetvédelem nem a felhasználó malmára hajtja a vizet, ez biztos, csak lassan tényleg nincs jó megoldás.
Nem tudom. A TBi-t itt mindenki dicséri, az AO fórumokon azért olvastam problémákról. A városozást a TBi sem hálálja meg. Hígítja az olajat, aztán kenési elégtelenségben meghal a turbó. A környezetvédelem nem a felhasználó malmára hajtja a vizet, ez biztos, csak lassan tényleg nincs jó megoldás.
yani🍀2018-09-16 10:39:22 // 111679
Csak féltem Zolit, hogy egy olyan progit használ, amit nem nagyon teszteltek sehol. A cikkben is leírták, hogy ezeket a motorokat nem nagyon ismeri senki. A legnagyobb kérdés, hogy nem tudni, a fejlesztőknek mennyi idejük van hosszú távú teszteket csinálni.
Ha valamit elszámolnak lehet, hogy csak több tíz ezer km után jön elő.
Ha valamit elszámolnak lehet, hogy csak több tíz ezer km után jön elő.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-16 10:25:12 // 111678
Pont ez a baj, a több levegő önmagában veszélyes. Több üzemanyag kell a többlet teljesítményhez, amihez viszont precízen hozzá kell állítani a töltőnyomást, az AFR-t (dúsítani kell) és az előgyújtást is (visszafelé húzni). Így leírva még egyszerű is, de mindent számolni, mérni kellene.
yani🍀2018-09-16 10:08:44 // 111677
Többlet teljesítményhez nagyobb nyomás kell a hengerekben. Ehhez madasabb égési hőmérséklet, amihez több levegő kell, szerény véleményem szerint. Tényleg nem akarlak riogatni, csak nem szeretném, ha megint történne valami.
Shadin2018-09-16 09:42:38 // 111676
Oké, megvan:
"Egy turbófeltöltő azonban nem csak olajellátási hiba miatt mehet tönkre, adott esetben keverékképzési hiba is okozhatja a halálát. Egy tartósan szegény keverékkel működő motorban az égési hőmérséklet sokkal magasabb, ez is lehet a probléma forrása."
Ezt ugye tudjuk, de ez konstrukciójából fakad, a felhúzott ECU vezérlő nem fog még szegényebb keveréket jelenteni törvényszerűen. A gyári sw-vel mentem a második széthullást követően és azon a távon is jelentkezett a fogyasztás csökkenés, köszönhetően (szerintem) a HF felújításnak, meg talán a tb középrész cserének. A HF kézzel kezelése szerintem az én esetemben nem jött össze anno, és a tb is huhogott amióta belekerült az autóba. Most nem huhog, és ha az elképzelésem nem téves, akkor a HF is jobban zár.
Az alapvetően szegény keverékképzéssel nem tudunk semmit tenni, és remélem h a MELLET jó tb közepet gyárt :-(
Egyébként a magasabb égési hőmérséklet indokolhatná a "szétrobbant" turbinakereket, de nem ez jellemző erre a típusra, hanem inkább az olajozási hibából történő csapágy ill. tengely problémák.
Előbb-utóbb kiderül, sőt már kiderült, h a direkt befecskendezés egy erős zsákutca és nincs kizárva, hogy pár év múlva ez a motor is rajta lesz a mumus listán.
"Egy turbófeltöltő azonban nem csak olajellátási hiba miatt mehet tönkre, adott esetben keverékképzési hiba is okozhatja a halálát. Egy tartósan szegény keverékkel működő motorban az égési hőmérséklet sokkal magasabb, ez is lehet a probléma forrása."
Ezt ugye tudjuk, de ez konstrukciójából fakad, a felhúzott ECU vezérlő nem fog még szegényebb keveréket jelenteni törvényszerűen. A gyári sw-vel mentem a második széthullást követően és azon a távon is jelentkezett a fogyasztás csökkenés, köszönhetően (szerintem) a HF felújításnak, meg talán a tb középrész cserének. A HF kézzel kezelése szerintem az én esetemben nem jött össze anno, és a tb is huhogott amióta belekerült az autóba. Most nem huhog, és ha az elképzelésem nem téves, akkor a HF is jobban zár.
Az alapvetően szegény keverékképzéssel nem tudunk semmit tenni, és remélem h a MELLET jó tb közepet gyárt :-(
Egyébként a magasabb égési hőmérséklet indokolhatná a "szétrobbant" turbinakereket, de nem ez jellemző erre a típusra, hanem inkább az olajozási hibából történő csapágy ill. tengely problémák.
Előbb-utóbb kiderül, sőt már kiderült, h a direkt befecskendezés egy erős zsákutca és nincs kizárva, hogy pár év múlva ez a motor is rajta lesz a mumus listán.
Shadin2018-09-16 09:28:36 // 111675
Akkor elolvasom mégegyszer :-(
Shadin2018-09-16 09:27:51 // 111674
Nem jön le h mire gondolsz.
Cseréljem a másik lambdát is?
Cseréljem a másik lambdát is?
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-16 09:22:52 // 111673
A turbós benzines chiptuning is ezért sokkal nehezebb téma. Ha elszegényíted a keveréket, búcsúzik a turbó. A dízelt nem könnyű chippel megölni, szinte bármitől jobban megy, a benzines viszont hamar bedobja a törölközőt..
Shadin2018-09-16 09:20:03 // 111672
Lazán toltad! Menjetek csak.... :-) Dehát ez ilyen.
yani🍀2018-09-16 08:42:45 // 111671
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de a fogyayztás csökkenése, nem biztos, hogy hosszú távon is jó lehet. Olvasd el !ezt
'''''2018-09-16 07:41:08 // 111670
Örültem,hogy találkoztam párotokkal és beszéltünk pár szót bár arra most nem volt sok időm sajna.
A vas tök jól bírta de a végén megint bedobta a motorkód lámpát.Ilyenkor csak normál módban használható.Csinálta már kétszer ezelőtt régebben de megjavult.Most egyből elindultam inkább haza.Az első kereszteződésben párszor újraindítottam és elfelejtette de aztán 50km után megint bedobta.Mindig kigyorsításokkor csinálja.
Ki kéne olvastatnom csak ezért nincs kedvem Pestre felmenni.Az csak oda nekem 150km meg egy nap szabi. :-(
A vas tök jól bírta de a végén megint bedobta a motorkód lámpát.Ilyenkor csak normál módban használható.Csinálta már kétszer ezelőtt régebben de megjavult.Most egyből elindultam inkább haza.Az első kereszteződésben párszor újraindítottam és elfelejtette de aztán 50km után megint bedobta.Mindig kigyorsításokkor csinálja.
Ki kéne olvastatnom csak ezért nincs kedvem Pestre felmenni.Az csak oda nekem 150km meg egy nap szabi. :-(
'''''2018-09-16 07:35:23 // 111669
Megint csak szemétkedtünk! :-)
droberto2018-09-15 22:31:59 // 111668
Én is lemostam a KUL porát és meg is tankoltam.
5,7 lett a mai fogyim:
90 és 100 között mentem, de senki nem előzött meg hazafele. :)
Regen nem volt.
A nagy fogyim:
Teletankos módszerrel számolva, 6,7 l/100 km
80% főút
20 % város
Úgy tűnik nagyon jót tett a fogyinak a segédberendezések cseréje.
3-5 decivel simán kevesebbet eszik.
Amikor még volt pálya matricám:
7,2-7,5-et evett nagyátlagban:
Ekkor általában:
70% pálya (GPS 140)
20 % város
10% főút (GPS 105)
A felújítás óta 3.200 km-t mentem.
Elégedett vagyok, viszont ma kettőt is sz@rt a kutya:
- Elfosta magát a szelepfedél tömítésem. Pedig ez mát a második és idáig jó is volt. 28 Nm-nél járok, de ezt úgy tűnik, lényegtelen, pasztázni kell.
- Elszakad a tanksapka zsinegem. Pedig sose rángattam. Mikor feltettem legutóbb a kupakot még semmi baja sem volt.
:(((
5,7 lett a mai fogyim:
90 és 100 között mentem, de senki nem előzött meg hazafele. :)
Regen nem volt.
A nagy fogyim:
Teletankos módszerrel számolva, 6,7 l/100 km
80% főút
20 % város
Úgy tűnik nagyon jót tett a fogyinak a segédberendezések cseréje.
3-5 decivel simán kevesebbet eszik.
Amikor még volt pálya matricám:
7,2-7,5-et evett nagyátlagban:
Ekkor általában:
70% pálya (GPS 140)
20 % város
10% főút (GPS 105)
A felújítás óta 3.200 km-t mentem.
Elégedett vagyok, viszont ma kettőt is sz@rt a kutya:
- Elfosta magát a szelepfedél tömítésem. Pedig ez mát a második és idáig jó is volt. 28 Nm-nél járok, de ezt úgy tűnik, lényegtelen, pasztázni kell.
- Elszakad a tanksapka zsinegem. Pedig sose rángattam. Mikor feltettem legutóbb a kupakot még semmi baja sem volt.
:(((
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-15 20:55:34 // 111667
Persze, mentünk pár pápás kört :)))
RomeoOne2018-09-15 20:33:42 // 111666
Miért, te mentél végül? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-15 20:23:47 // 111665
ott bezzeg tolod neki, gyorsulni meg nem jöttél :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-15 19:53:27 // 111664
Nálam próbálkozó sem volt 9.6 az össze eddig :)))
yani🍀2018-09-15 19:40:27 // 111663
Végig toltam a 61-esen, majd az 52_esen. Útközben volt egy civic-es próbálkozó, de 3 kanyar és egy hosszabb egyenes után feladta.:-) Nekem 10,4 volt az átlag, de ugye nem autópálya volt.
Shadin2018-09-15 18:48:14 // 111662
Oda-vissza a Patesz 9,6-tal abszolválta a távot óra szerint.
Még 180 körüli sebességhez tartozó fordulaton is kifex a tb mutató 1,6 bárra :-)
Még 180 körüli sebességhez tartozó fordulaton is kifex a tb mutató 1,6 bárra :-)
yani🍀2018-09-15 18:38:01 // 111660
Matetoth1592018-09-15 16:56:11 // 111656
Nekem is volt nyikorgás, az első futómű bal felső lengőkarja volt a bűnös, csere után megszűnt a nyiki-nyiki :D
Amiket Shadin leírt a dadogasról, az pontosan úgy van a TBi-ben. Lehet, hogy hülyeség, de nekem a Mol Evo 100 benzin ezt ,,orvosolja". A Shell alap 95-ösével brutál volt, meg is ijesztett rendesen... Nem tudom, de nekem ez a fuel save benzinjük csak fejfájást okozott, mikor behozták, akkor szoktam át a Molra. A motorom is (cb 600 hornet, karbis) alig indul be a shell-essel és fél literrel többet eszik.
Amiket Shadin leírt a dadogasról, az pontosan úgy van a TBi-ben. Lehet, hogy hülyeség, de nekem a Mol Evo 100 benzin ezt ,,orvosolja". A Shell alap 95-ösével brutál volt, meg is ijesztett rendesen... Nem tudom, de nekem ez a fuel save benzinjük csak fejfájást okozott, mikor behozták, akkor szoktam át a Molra. A motorom is (cb 600 hornet, karbis) alig indul be a shell-essel és fél literrel többet eszik.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-15 15:15:10 // 111655
Nem tudom, végül én is lengőkart cseréltem, 23e (? ) volt a Lemförder. Ha lengőkart cserélsz, ne trw-t vegyél. Szilentveb nem tudom..
fazek2018-09-15 13:09:15 // 111654
fazek2018-09-15 13:01:29 // 111653
Ez esetleg segít beazonosítani: https://www.youtube.com/watch?v=pI26xn3tnJo
Én komplett lengőkart cseréltem, nem próbálkoztam csak a szilentekkel.
Én komplett lengőkart cseréltem, nem próbálkoztam csak a szilentekkel.
Kroszter2018-09-15 12:07:59 // 111652
Ez lehet az?
https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/ALFA-ROMEO/159/2006/1_9/D/futomu---kormanyzas/futomu-alkatreszek/lengokar-szilent-szerelek
Tenyleg 6-7 ezer forint? Lattam 12-ert is, megeri inkabb azt venni vagy a trw is jo?
https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/ALFA-ROMEO/159/2006/1_9/D/futomu---kormanyzas/futomu-alkatreszek/lengokar-szilent-szerelek
Tenyleg 6-7 ezer forint? Lattam 12-ert is, megeri inkabb azt venni vagy a trw is jo?
Kroszter2018-09-15 12:02:59 // 111651
Köszi szépen!
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-15 10:33:58 // 111650
Felső lengőkar szilent valószínűleg. Mondhatni típushiba, ha azt nézzük, hogy maga a lengőkar nem lóg, a csapszeg sem, csak nyöszörög a gumi "csapágy". Egyet már cseréltem 140e km-nél, akkor megnéztük. Azért szerelővel nézess rá, hogy tényleg az e.
Zsír spray-vel, hasonlókkal kár kísérletezni, nem fog elhallgatni tőle ;-) Sőt, hangosabban rákezdi majd.
Zsír spray-vel, hasonlókkal kár kísérletezni, nem fog elhallgatni tőle ;-) Sőt, hangosabban rákezdi majd.
Haddel2018-09-15 10:32:50 // 111649
Semmiképp nem tipusbetegség ,nem ad ki hangot a futómű normális esetben.
Kroszter2018-09-15 09:20:52 // 111648
Sziasztok!
A jobb és bal első gumi mögül nyekergést hallok, egyertelműen akkor amikor a lengéscsillapítónak dolgoznia kell(kanyarban és rossz útviszonyok közt), de mindez ahogy megfigyeltem csak lassabb sebessegnel jön elő és akkor is olyan hangot ad ki mint amikor cipeled a 6-os ásványvízet és a műanyagok összecsikorognak. Hogy tudnám eldönteni, hogy melyik alkatrész adja ki a hangot pontosan? Vagy esetleg ez valami általános betegsége a 159-nek?
Előre is köszönöm a válaszokat, szép hétvégét!
A jobb és bal első gumi mögül nyekergést hallok, egyertelműen akkor amikor a lengéscsillapítónak dolgoznia kell(kanyarban és rossz útviszonyok közt), de mindez ahogy megfigyeltem csak lassabb sebessegnel jön elő és akkor is olyan hangot ad ki mint amikor cipeled a 6-os ásványvízet és a műanyagok összecsikorognak. Hogy tudnám eldönteni, hogy melyik alkatrész adja ki a hangot pontosan? Vagy esetleg ez valami általános betegsége a 159-nek?
Előre is köszönöm a válaszokat, szép hétvégét!
droberto2018-09-14 21:07:24 // 111647
Ma nekem is hízott a májam. :)
Egy 5 főből álló 16 éves bringabanda rámcuppant a mosóban amikor szupermosiztam a vasat. Rendes fotói voltak az autómról az egyiknek a strand mellől. :)
Mondták, hogy ők inkább Audisok, de hogy ez mégis milyen szép...
Egy halom kérdést tettek fel. Én meg persze tökre élveztem válaszolni. :)
Remélem egy kettőnek beütött a fejébe a Dolce Vita. :)
Egy 5 főből álló 16 éves bringabanda rámcuppant a mosóban amikor szupermosiztam a vasat. Rendes fotói voltak az autómról az egyiknek a strand mellől. :)
Mondták, hogy ők inkább Audisok, de hogy ez mégis milyen szép...
Egy halom kérdést tettek fel. Én meg persze tökre élveztem válaszolni. :)
Remélem egy kettőnek beütött a fejébe a Dolce Vita. :)
droberto2018-09-14 20:50:18 // 111646
Nem mértem, de ha erősebb az oldalfal, akkor nyílván nehezebb.
Lehet, hogy típusonként eltér, de akkor is nehezebb. Minden deka számít, a komfort szempontjából.
(A felnivel nem tudsz mit csinálni.)
A te felnid tömege egyébként meg volt adva?
Lehet, hogy típusonként eltér, de akkor is nehezebb. Minden deka számít, a komfort szempontjából.
(A felnivel nem tudsz mit csinálni.)
A te felnid tömege egyébként meg volt adva?
Csabi2018-09-14 20:35:31 // 111645
Kaptam már durr -defektet XL-es gumival, kb annyit vettem észre, hogy a bal eleje lesüllyedt (bal első defekt) de továbbra is futott a felni a gumi oldalperemén, a felninek semmi baja nem lett.
Persze nem tudom milyen lett volna nem XL-es gumival, de sejtem, hogy kapott volna a felni, és talán a gumi is leszakadt volna...
Egyébként a merevebb oldalfal miatt jobban ráz, viszont jobb az oldaltartása, nem kúszik annyira, mint egy sima gumi.
Persze nem tudom milyen lett volna nem XL-es gumival, de sejtem, hogy kapott volna a felni, és talán a gumi is leszakadt volna...
Egyébként a merevebb oldalfal miatt jobban ráz, viszont jobb az oldaltartása, nem kúszik annyira, mint egy sima gumi.
RomeoOne2018-09-14 20:16:12 // 111644
Talán releváns is lenne, ha nehezebb lenne vagy 30%-al, de pont a gumis topikban írta valaki, hogy lemérte két azonos abroncsnál a simát és az XL-est és elenyésző tömegkülönbség volt. Cserében az XL-es viszont jobban bírhatja a kátyút. Sokkal nagyobb rugózatlan tömeget ad és jobban rontja a komfortot egy nagyobb felni. Mondtam már, szerintem ez az XL, nem XL téma feleslegesen túl van gondolva.
Atesz1592018-09-14 18:33:14 // 111643
Valahogy sikerült neki,mert napközben menet közben is láttam!Egészen szép állapotban van egyébként.Ja!És Tibi!
Macccy2018-09-14 17:43:02 // 111642
Jól áll persze, de hogy áll onnan ki? :O Vagy meggurítja kézifék híján az előtte-mögötte állókat? Egyesek úgy parkolnak mint az állatok :D
Atesz1592018-09-14 17:31:29 // 111641