Pityukoma2016-03-17 09:36:35 // 80427
Kérdezd meg Gézát úgy tudom neki van egy komplett originál szettje. Megvette, de mégsem lett beépítve, közben már az autót is eladta.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-17 09:04:14 // 80426
emlékeim szerint akkor még nem tudták kiírni az EGR-t csak a DPF-et....
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-17 09:01:22 // 80425
a gyárival azonos minősítésű olajat szűrőket lehet vinni, sőt nem vagy köteles szakszervizbe sem vinni....
David | Centocinquantanove2016-03-17 09:00:44 // 80424
Ja, azt olvastam, hogy neked volt ilyen jellegű bajod, de nálam az erre utaló tünetek még nem játszanak... De majd ha oda kerülünk akkor lehet, hogy rákukkantunk.
Dömpi (il dottore)2016-03-17 08:59:37 // 80423
Erre nem is gondoltam...de bezzeg este elemlámpával megolvastam az anyósülés előtt a padlókárpitba rejtett, beütött számsort, ami amúgy a forgalmiban lévő VIN-szám, és ezzel nem lettem okosabb :(
No, majd megnézem délután.
No, majd megnézem délután.
Dömpi (il dottore)2016-03-17 08:57:04 // 80422
váltócsapágy :)
Liquid2016-03-17 08:47:48 // 80421
Hát a Fuchs pont nem az a csúcskategória szerintem, ellenben olcsón kapja a hordót :)
David | Centocinquantanove2016-03-17 08:10:52 // 80420
Üdv!
Tapasztaltak,
körülbelül mennyibe fáj a 8V kéttömegű lendkerék cseréje a hozzávaló egyéb apróságokkal, mint pl kuplungszett? Gondolom ezt is érdemes mindjárt cserélni.
Ha van esetleg még más amit szintén érdemes, azt is írjátok légyszi.
Köszi
Tapasztaltak,
körülbelül mennyibe fáj a 8V kéttömegű lendkerék cseréje a hozzávaló egyéb apróságokkal, mint pl kuplungszett? Gondolom ezt is érdemes mindjárt cserélni.
Ha van esetleg még más amit szintén érdemes, azt is írjátok légyszi.
Köszi
Piritu - 1.000.0002016-03-17 07:43:20 // 80419
Ezt mondtátok 5 éve is :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-17 07:19:40 // 80418
Ez sem igaz már vagy 2 éve... :)
Piritu - 1.000.0002016-03-17 06:55:37 // 80417
Mi alapján állítja? Gondolom rengeteg pénzt költött a vegyi vizsgálatokra mire rájött, hogy az szar lett és ez a jó helyette. (Vagy esetleg csak nagyobb árrése van az ajánlottra.)
Az új autóra továbbra is csak a Seleniával van garancia, ha olyan szar lenne, nem ragaszkodnának hozzá...
Az új autóra továbbra is csak a Seleniával van garancia, ha olyan szar lenne, nem ragaszkodnának hozzá...
Pityukoma2016-03-16 23:32:34 // 80416
Az adattábláról a motortér jobb oldalán.



A HSZ65312-ben az exem tábláját fotóztam (füst érték volt a téma anno)



A HSZ65312-ben az exem tábláját fotóztam (füst érték volt a téma anno)
Dömpi (il dottore)2016-03-16 23:05:35 // 80415
kikaptad motort egy fotóért?😀
Dömpi (il dottore)2016-03-16 23:04:19 // 80414
nem, de ha érzem, hogy szorul, cserélni fogom
Giuntini2016-03-16 22:57:26 // 80413
Igen, teljesen szét van nyílva. Ott simán tud szökni a levegő
droberto2016-03-16 22:43:19 // 80412
Én nem hallhatnék rá. Az olaj nem hiszem, hogy változott. Seléniát raknék a helyedben. :)
thePupill2016-03-16 22:35:00 // 80411
Egy pécsi alfa szerelő, azt javasolta, h selenia helyett rakjak fuchs titant a motorba mert az sokkal jobb neki mint a selenia amit már nem az olaszok gyártanak. Azt mondja h azóta egy rakás fos lett és ő nem ajánlja.Ti mit használtok?
droberto2016-03-16 22:33:22 // 80410
Csabi2016-03-16 22:30:25 // 80409
Sajnos nem egyedi, mert ilyen képet mutatott a gyári 5éves amikor jöttek az apró rángatások gázadásra, ezért kezdtem el pucolgatni...
Aztán vettem egy Sidat utángyártottat no az szorult meg 1000km-enként ott tettem szert a fel és leszerelési rutinra... :) ott is ugyanez a kép fogadott a diagramok terén
Aztán jött a pierburg gyári, ott ha jól emlékszem 17ezer km után kezdett el rángatózni az autó, akkor már szintén azt láttam...
Aztán vettem egy Sidat utángyártottat no az szorult meg 1000km-enként ott tettem szert a fel és leszerelési rutinra... :) ott is ugyanez a kép fogadott a diagramok terén
Aztán jött a pierburg gyári, ott ha jól emlékszem 17ezer km után kezdett el rángatózni az autó, akkor már szintén azt láttam...
Csabi2016-03-16 22:24:57 // 80408
droberto2016-03-16 22:23:10 // 80407
Szóval akkor te most cseréltél, csak nem mered elmondani... :)
droberto2016-03-16 22:22:11 // 80406
Jah, ez tiszta sor. Ha ilyen 0/1 üzemállapota van, akkor szar. A kérdés, hogy nálad miért volt ilyen az új amit vettél. Nekem ez egyedi esetnek tűnik. Szét kéne vágnunk egy szoruló EGR-t. :)
Dömpi (il dottore)2016-03-16 22:20:39 // 80405
Most ott tartok, hogy ha esetleg cserélnem kellene EGR-t vagy DPF-et, akkor sem merném itt leírni, de még blogot sem mernék írni róla...
norbi04092016-03-16 22:11:03 // 80404
Megértelek. Szerintem teljesen jó ez így :) Meg hát ez amúgy is egy családiasabb tali...maradjon is meg ilyennek :)
Csabi2016-03-16 22:09:11 // 80403
"A lerakódás sose volt több mint 1 mm. Illetve a tisztítással az esetleges problémák nem oldódtak meg."
Nem a vastag koromréteg a baj, hanem az a minimális ami a tengelyhez kerül, attól szorul meg. Ezért nem is mindegy, hogyan van takarítva.
Én pedig mindig monitoroztam takarítás elött és után...és ég-és föld volt a különbség
ilyen amikor akad, és be-beragad.

és amikor rendben működik:

Nem a vastag koromréteg a baj, hanem az a minimális ami a tengelyhez kerül, attól szorul meg. Ezért nem is mindegy, hogyan van takarítva.
Én pedig mindig monitoroztam takarítás elött és után...és ég-és föld volt a különbség
ilyen amikor akad, és be-beragad.

és amikor rendben működik:

Dömpi (il dottore)2016-03-16 22:08:36 // 80402
ja, és van még 1
Dömpi (il dottore)2016-03-16 22:07:42 // 80401
ha neked ez kell?
norbi04092016-03-16 22:07:19 // 80400
Igyekszem ott lenni ;) Már ideje lenne lejutnom...most, hogy van egy új kolléga...egész nagy rá az esély :)))
droberto2016-03-16 22:06:40 // 80399
Valaki dobna erről a hírhedt FB zseniktől egy linket. Ha uborkaszünet van itt néha felmennék oda olvasgatni. :)
norbi04092016-03-16 22:05:54 // 80398
És amilyen rendes, belefőzte a pöribe is, hogy mindenki kapjon a jóból :D
droberto2016-03-16 22:04:47 // 80397
Lehet ezért nem publikáljuk meg a FB-on a VTT? :)
droberto2016-03-16 22:04:33 // 80396
A blogokat olvasva az E4 előtti JTD-kben tud piszkosul felgyűlni a korom. Hozzáteszem a mintavételem nem reprezentatív. :)
Piritu - 1.000.0002016-03-16 22:03:50 // 80395
Erre nem is gondoltam. Lehet, hogy már akkor is nyomta a cuccot, csak nem árulta el? :-DD
droberto2016-03-16 22:02:07 // 80394
Az lehet, hogy nem is a pöri, hanem a zuzmó. :)
droberto2016-03-16 22:01:19 // 80393
Egyébként meg, ha jó a befecskendező és gyári olajjal lépsz, akkor nem nagyon van lerakódás. Ha gondolod VTT megmutizom neked, az szívósort és az EGR-t. :)
droberto2016-03-16 21:58:27 // 80392
Norbi, itt a remek alkalom akkor. Május 27-29. 159VTT 4.0! Ott a helyed. :)
Csabi2016-03-16 21:54:04 // 80391
+ az optimailizálással
Csabi2016-03-16 21:52:09 // 80390
Nekem is még a gyári volt benne akkor 5éves volt, viszont pucoltam is, míg a mágnes nem adta meg magát....
Csak nálad nem működött, ha jól tudom te már az elején kivágtad a DPF-et ami az EGR-OFF al jár..
Csak nálad nem működött, ha jól tudom te már az elején kivágtad a DPF-et ami az EGR-OFF al jár..
thePupill2016-03-16 21:48:05 // 80389
nem szeretném , hogy bajuk legyen:)
Giuntini2016-03-16 21:47:00 // 80388
Ezt tanúsítom, nagyon nem szereti.
Más! Lehet, hogy valamit találtam a turbó környékén.
Alapjáraton is hallok valami levegőszökésre utaló hangot. Ezt mondjuk felnyitott motorháztetőnél lehet hallani. Megvizslattam a csöveket. Nekem úgy tűnik, mintha meg lenne repedve a gumicső a bilincs alatt, ami becsatlakozik a szívósorba menő alu csőbe. Aztán lehet hogy hallucinálok, de nekem úgy tűnik, szét van nyílva. Az alu peremétől kb. másfél centire lejjebb van a gumicső. Nekem a gumicső furcsamód kitölcséresedik az alucsővel összekötve, érdekelne, hogy a többi 2,4-nél is így van.
Más! Lehet, hogy valamit találtam a turbó környékén.
Alapjáraton is hallok valami levegőszökésre utaló hangot. Ezt mondjuk felnyitott motorháztetőnél lehet hallani. Megvizslattam a csöveket. Nekem úgy tűnik, mintha meg lenne repedve a gumicső a bilincs alatt, ami becsatlakozik a szívósorba menő alu csőbe. Aztán lehet hogy hallucinálok, de nekem úgy tűnik, szét van nyílva. Az alu peremétől kb. másfél centire lejjebb van a gumicső. Nekem a gumicső furcsamód kitölcséresedik az alucsővel összekötve, érdekelne, hogy a többi 2,4-nél is így van.
Csabi2016-03-16 21:46:50 // 80387
ki lehet tolni nagyobb intervallumra, viszont akkor már jelentkeznek a problémák...
ezért írattam ki...
ezért írattam ki...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-16 21:46:38 // 80386
nekem az EGR-t békén hagyták 180e-nél még a gyári volt benne és talán ott kezdett el akadozni, egyszer lett megpucolva 100 és 180e között....
norbi04092016-03-16 21:46:19 // 80385
Meg lett pörkölve rendesen :) Ez így az igazi. Najó talán egy kicsit kevesebb pörzsanyaggal :P
Remélem nem sértődik meg Erhard! Nem szekálni akarom :) Biztos finomakat főz...remélem idén én is megkóstolhatom majd ;)
Remélem nem sértődik meg Erhard! Nem szekálni akarom :) Biztos finomakat főz...remélem idén én is megkóstolhatom majd ;)
Dömpi (il dottore)2016-03-16 21:44:58 // 80384
nálam ez inkább 15-20e km, de igen, nyaranta leszedem és kipucolom féktisztítóval - a mozgatómotor tengelyét is
Liquid2016-03-16 21:40:35 // 80383
ha valamit 8-10e km-enként le kell szerelni, és visszarakni az már rég rossz, ennyit nem érnek meg a zuzmók
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-16 21:40:22 // 80382
a zuzmóimról le lehet szállni, jöhet a NOX zenélni a VTT-re :DDD
Shadin2016-03-16 21:39:06 // 80381
Azt nem szerette a műanyag sem. Ez a része szintén öntvény. Nagyon jó, örök életű menet javító készletem van hozzá, ha valakinek szüksége van rá.
Dömpi (il dottore)2016-03-16 21:37:19 // 80380
khm...óra szerint 189 k, valójában 220-körül :) évente tisztítom, és köszöni jól van
Csabi2016-03-16 21:30:27 // 80379
gratulálok a témabedobáshoz! :D
Egyébként az EGR legnagyobb hátránya amit ügyesen kihagytál a zuzmók miatt, a konstrukciós hibája. Kevés korom hatására a tengely-persely kapcsolat szorulni kezd ez a szelep nehézkes, akadozó, később pedig a végső beállásához vezet.
Megjegyzem az EGR vadonatúj állapotában is, a két rúgó olyan erőt fejt ki amit az elektromágnes épphogy le tud küzdeni...szóval szerintem az is lehetne erősebb....
Rendszeres tisztítás mellett (8-10k km-enként) lehet vele élni......viszont 2,4 esetében az alu szívósor (ahová az EGR csatlakozik) nem annyira szereti ha gyakran le-fel szerelgetik az EGR szelepet, mármint a benne lévő menet nem szereti...:)
Egyébként az EGR legnagyobb hátránya amit ügyesen kihagytál a zuzmók miatt, a konstrukciós hibája. Kevés korom hatására a tengely-persely kapcsolat szorulni kezd ez a szelep nehézkes, akadozó, később pedig a végső beállásához vezet.
Megjegyzem az EGR vadonatúj állapotában is, a két rúgó olyan erőt fejt ki amit az elektromágnes épphogy le tud küzdeni...szóval szerintem az is lehetne erősebb....
Rendszeres tisztítás mellett (8-10k km-enként) lehet vele élni......viszont 2,4 esetében az alu szívósor (ahová az EGR csatlakozik) nem annyira szereti ha gyakran le-fel szerelgetik az EGR szelepet, mármint a benne lévő menet nem szereti...:)
thePupill2016-03-16 21:28:59 // 80378
köszi az infót! ugyan ilyen mint a képen? szenzoroknak helye rajta van?