Fórum >> Típusok >> 159

DrB2011-05-07 15:25:59 // 13940
Én nem tudom így műszakilag megmagyarázni, a turbónyomást sem szoktam nézegetni nagyon, de az nálam is megállja a helyét, hogy a 2.4-es 159-es nem egy lámpától lámpáig gyorsulásra kitalált autó. Fájóan le kell padlóznom ahhoz, hogy egy ilyen lámpától való kigyorsításkor a kettesbe való felváltással és továbbgyorsítással együtt ne loholjon ott a nyakamban bármilyen 1.4-es benzines "kommersz" autó... Mivel nem szeretem gyilkolni a vasat, inkább szép komótosan indulok el. Ha már megvan a lendület ill. hármasban vagyok, onnantól már nincs gond. Szóval, városi forgalomban szerintem sem ideális, ahogy a gyári program szerint viselkedik. Hogy ez a környezetvédelmi előírások miatt van-e, tudja a fene. De, hogy városban minden márka kis és nagy modellje is ott van a nyakamban az tény és elég idegesítő. Ők valahogy meg tudták ezt oldani. Nem gyorsulgatni, vagizni akarok, csak normális ritmusban részt venni a forgalomban. Ez városban problémás...

Ugyanakkor vannak napok, vagy a más, ideális páratartalom és a hőmérséklet miatt vagy én nyomom másképp a gázpedált, tudja a fene, de sokkal élénkebben viselkedik 1-esben és kettesben is. De általában a fent vázolt szitu a jellemző.

137 cartárssal ellentétben én mindezek ellenére szeretem az 159-esemet. Nem is városi használatra vettem, viszonylag ritkán is használom városban. Közútra és autópályára pedig nekem tökéletes.

A héten, amíg műszaki vizsgázott az autó, olajcsere, stb. egy vadi új, 1.2-es benzines Puntót kaptam csere autónak. Mentem vele városban, közúton is. Nagyon nem tetszett. Nyomtam a gázpedált, alig történt valami. Kanyarokban billegett ide-oda, állandóan korrigálnom kellett egyenes úton is a kormánnyal. Persze tudom, mindezt azért éreztem így, mert könnyű megszokni a szuper futóművet, úttartást, kormányzást az Alfában.

Szóval, összességében én nagyon szeretem ezt a vasat. :)
ALFI1562011-05-06 21:03:23 // 13939
Sőt!Szinte ugyan az.Ha én is kicsit előrébb hajtom az ülést akkor ugyan ez az érték.
vm2011-05-06 20:48:00 // 13938
Sziasztok!

Szóval egy kollégám miatt mértünk, aki internetes képek alapján kijelentette, hogy a 2006-os Passat-ban legalább 10 cm-el nagyobb a (hátsó) hely, mint a 159-ben.
ALFI156 volt szíves mérni, így az Alfa 60+120 cm-e áll szemben a Vw 65+117 cm-ével.
Nem a legprecízebb az összehasonlítás, de azért az rögtön látszik, hogy nincs számottevő különbség.
'''''2011-05-06 19:51:24 // 13937
Köszi,hétfőn kiderül!
joe752011-05-06 17:45:27 // 13936
Tedd át Sportba, és az a jelenség, amit amúgy helyesen levázoltál, totálisan átalakul, és egy autópályás 6. ban 120km/h-s tempónál kettőt is visszalő, és 4500/min elött nem vált ha padlózod! Imádom, amilyen brutális erővel nekilódul 120 fölött is...... Nincs kec mec fusson ki merre lát, jövünk! :)
joe752011-05-06 17:39:23 // 13935
Az biztos, hogy folyamatos gyorsulás közben - ellentétben a kézi váltóssal- folyamatos a kick down, és a turbónyomás a gyári óra szerint folyamatos 1,5 bar nyomáson áll, váltások közben sem esik egy tizedet sem....
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-06 16:44:20 // 13934
termosztát hőgombája :)
'''''2011-05-06 14:16:40 // 13933
Az előbb kiolvastattam a hibát. P0115 a hibakód és azt írja:Motor-hűtőfolyadék hőmérséklet-érzékelője-áramkör hibás működése. Na ez mi lehet?Volt már valakinek ilyen?
cseko762011-05-06 14:10:48 // 13932
azt pontosan nem tudom, de a trafippaxos fényképezés(neten) 110 -es táblát mutat, a feljelentésben azt írták, h 100 -as tábla volt, telefonon megreklamálva és mégis maradt a feljelentés; amúgy 120 km/h val mentek (30.000 eFt). Apuéknak sikerült.
ALFI1562011-05-06 14:07:27 // 13931
Nem Bólynál a megsűlyedt felüljárónál szaladt bele ahol kint maradtak a táblák?
ALFI1562011-05-06 14:05:03 // 13930
Akkor az Bólynál van szerintem.Miért mennyivel szaladt bele?
cseko762011-05-06 14:03:43 // 13929
de valahogy arra a lényeg, hogy Pécs felől kell jönni...
ALFI1562011-05-06 14:02:20 // 13928
M60 az nem Bóly-Pécs között van?És Bólynál van a nulla kilóméter?
cseko762011-05-06 13:58:00 // 13927
Egy kis segítség kellene van aki Pécs és Budapest között az M60 -as on megy? a 0. km -nél milyen sebesség korlátozási tábla van? Köszi.
vm2011-05-06 12:21:16 // 13926
Sziasztok!

Kéne nekem egy kis segítség...

Rettentő komoly kísérletet végzünk egy kollégámmal, ezért meg kellene valakinek mérni egy 159-ben a következőket:
- koppig hátratolt, függőlegesre állított vezetőülés mellett a távolságot a támla hátulja, és a hátsó ülés támlája között (ülőlapra fektetett mérőszalaggal),
- ugyanígy, a vezetőülés támlája, és a gázpedál között (mivel itt nem lehet az ülőlapon mérni, a támla közepéig).

Ha valaki fáradozik vele, előre is köszi ;-)
GEORGE2011-05-06 11:29:49 // 13925
JOE75 videojából is kiderül, hogy olyan gyorsan történik a váltás, hogy nincs ideje leépülni a turbónyomásnak....főleg annyira, hogy újból teljesen fel kell épülnie.
Eleve van a turbónak egy telhetetlensége, lassan tudja ejteni a fordultatott, főleg, hogy közben a kipufogógáz pörgeti.......és sorra dobálja a fokozatot a váltó.
Szóval nem sok ideje marad a turbónyomás leépülésének.
Én több 2,4 159-el mentem de ahhoz hasonlót nem tapasztaltam amit te írsz turbójuk kapcsán....a156 2,4 jtd 20 v nél sincs ilyen jelenségem.
GEORGE2011-05-06 11:25:16 // 13924
440nm az a 400nm :-) és ez tényleg nem mindegy.
Az, hogy japán az miért is baj?????
Ha valaki nem tud rendes váltót csinálni, hát vegyen és ami jó az jó tök mindegy ki gyártja.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-06 11:02:20 // 13923
0 kilométeresen vetted?
1372011-05-06 10:49:03 // 13922
Ja, persze, átalakítás után biztos. De a gyárból azért nem így jön ki. Úgy is mondhatnám, hogy gyárilag szar.
ALFI1562011-05-06 10:45:56 // 13921
Semmi turbólyuk.Minden gázadásra minden fordulaton akárhogy reagál.
.......................2011-05-06 09:37:00 // 13920
Én is vezettem egyazon hétvégén sok automata dieselt
messze jobb mint a VW Passat DSG je,
mert a Q tronic nem vált vissza ha nagy gázt nyomsz ,mindent nyomatékból old meg,és nem pörgeto feleslegesen a dieselt.
szóval a 2.4 hez nagyon illik,
kár ,hogy csak 400Nm ert tud,meg az ,hogy japán gyártás :(
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-06 07:18:21 // 13919
no meg ez annál összetettebb dolog nem a turbóddal volt probléma inkább valami fojtotta a gépet...mióta nincs 1700-1800-tól olyan szépen megindul
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-06 07:16:10 // 13918
ezt ki lehet küszöbölni....ezért maradt meg
1372011-05-05 23:38:08 // 13917
1700 alatt nem szólalt meg, de inkább 2000-2200. De a turbólyuk nem azonos azzal a jelenséggel, hogy csak X fordulatszám felett pörög fel a turbó. Nem csak a fordulatszám számít, hanem az, hogy egy gázelvétel után milyen gyorsan tud újra teljes fordualtszámon pörögni a turbó. Ez utóbbiban nagyon szar volt a 159 2.4. Az egyik tényező volt sajna, amiért eladtam.
GEORGE2011-05-05 22:02:45 // 13916
Nagy turbójuk?
Neked honnan kezdett el húzni a 2.4?
GEORGE2011-05-05 22:01:30 // 13915
Én két ilyen automatával autóztam összesen 5 napot. Engem nagyon meggyőzött és valóban jobban vált mintha kézivel tenné az ember.
De még ha lassabb is akkor sem éreztem hiányát a kézi váltásnak.

Összehasonlítva a 2000-es 4 gangos automata Modeommal lényegesen jobb az Alfa 159-es váltója.
Érezni a több generációs különbséget az Alfa javára.


A korábbi linkből úgy tűnik, hogy "csak" 440Nm-es a váltó....anno 600Nm mondták mert a 3.0V6 JTD-hez nem volt váltó ( 500-550Nm lett volna ) és ahhoz vették az Alfáék.......

Szóval én részemről jöhet bármikor ilyen váltóval a 159 :-)
ALFI1562011-05-05 21:58:13 // 13914
De én azért egy próbát tennék.Visszatölteni a gyárit majd menni azzalm is egyet.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 21:54:23 // 13912
alapjában ugyan az....
ALFI1562011-05-05 21:53:07 // 13911
Nem biztos.Meg azt mondtad nállad más program van.Máshogy írva.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 21:45:13 // 13910
akkor nálam is letiltana...
ALFI1562011-05-05 21:38:06 // 13909
Töltsétek vissza az eredeti gyári programot.Ha meg van.Nézd meg azzal mit csinál.Lehet a program a ludas.Annál is le szokott tiltani.
1372011-05-05 21:05:43 // 13908
Az automata is 440nm-t bír.

http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

Ennek ellenére a bazinagy turbólyuk miatt városban kézivel gyötrelem volt nekem a 2.4, ezt valszeg az automata erősen enyhíti. A váltási idő meg majdnem mindegy, mivel szintén a turbólyuk miatt mindenképp sok idő telik el, mire váltás után újra felépül a nyomás.
DrB2011-05-05 20:21:27 // 13907
Ma esett át, sikeresen a vas a műszaki és zöldkártya vizsgán. Ennek keretében megejtettem az olaj- és szűrő cseréket is. Maradtam a gyár által is előírt Pure Energy 5W-30-nál, úgyis 15 ezrenként cseréltetek. Megnézettem velük az EGR szelepet is, nincs-e elkoszolódva. Semmi gondja nem volt. Legutóbb tavaly januárban nézték meg ugyanebben a szervizben, akkor építették bele a szűkítést. Akkor került bele először az 5W-30 is. Majd az azt követő nyáron nézte át Csöri a vasat, az EGR akkor is rendben volt. S most sem volt elkormolódva. Remélem, a szívósor, turbó, stb. sincs jobban elkormolódva.
'''''2011-05-05 19:50:10 // 13906
Remélem jössz aug.20.-án Kalocsára.Ott szavadon fognálak és akár cserélhetnénk is egy kört.Addig ki kéne találjam mi baja az enyémnek,mert minden második kigyorsításnál letilt.Neked meg addig is sok élvezetteli kilométert! :-)
joe752011-05-05 14:23:08 // 13905
Amíg ki nem próbáltam, és is szívtam a fogam rendesen, tele voltam kétségekkel, de elmúlt! :)
SKrisz2011-05-05 14:20:42 // 13904
Hmmm... nekem azért ez elég meggyőző :))
joe752011-05-05 14:10:25 // 13903
Nah...180-nál elfogyott az út, ill éles jobbos jött....Igy váltunk mi...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 14:07:17 // 13902
ok majd mi is gyorsulunk egyet megnézem mit tud az automata :P
joe752011-05-05 14:03:34 // 13901
Kimentem egyet gyorsulni, vittem mobilt is már töltődik a youtube-ra! Ha fent van linkelem..:)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 13:57:19 // 13900
akkor nem tud gyorsulni a barátod :) papíron egyforma az SW meg a normál automata
SKrisz2011-05-05 13:57:08 // 13899
Ez a vágott verzió, amit még az ember "jószívvel" kitesz a netre, hogy akárki láthassa (nyilatkozatot is aláirattak velünk, hogy a felvételeken történetekért, csakis a vezetőt terheli felelősség :)) Azért voltak itt olyan cifrább dolgok is, amik jobb ha csak nekem vannak meg :) A srác aki mellettem ült, már ismerős volt és bizony mint mitfárer eléggé belevitt / engedett olyan helyzeteket, amik erős idegrendszert kívántak :) Pl. amikor Maranello belterülete épp áthelyeződött a német autópálya korlátozás nélküli szakaszára és 200 közelében futott a sebességmérő... Qrva nagy élmény ez a vas. Ha lehetősége van bárkinek kipróbálni, ne szalassza el! Brutális és maradandó nyomot hagy az emberben :))
SKrisz2011-05-05 13:51:09 // 13898
Ez így van! :)
SKrisz2011-05-05 13:50:45 // 13897
Értem én, csak ha azt akartam én is "jelezni" hogy ugyan van xar is ebből a műfajból, de van etalonnak tekinthető is! :)
joe752011-05-05 13:46:25 // 13896
Hú bazze, ez állat lehetett.....:)
joe752011-05-05 13:43:29 // 13895
A múltkor ökörködtünk a haverommal akinek szintén 2,4 Mjdt 159-ese van, csak az övé SW, és kézi 6 gangos, míg az enyém ugye 6 gangos Q-trinic. Gyorsultunk, csak úgy, és minden váltásnál kicsit otthagytam. Ez a Q-tronic váltó, még normál/winter állásban is gyorsabban vált, mint amit a sima kézi váltóssal el lehet érni. Sport fokozatban, meg még rátesz egy lapáttal. Szóval ez az aut. váltó, nem hogy elvenne, inkább fokozza a dinamikus haladást. Én imádom, pedig sosem hittem volna! Kételkedőknek ki kell próbálni, köze sincs a régi q-system-es borzalomhoz, sem a selespeed-hez!
És csak bízni tudok abban hogy GEORGIO barátomból a próféta szólt, a tartósságot, és a megbízhatóságot illetően! :)
Blade2011-05-05 12:38:58 // 13894
Azért azt tegyük hozzá,hogy a Ferrari váltója a világ legjobb váltója , és nem is autómata, bár tud úgy is viselkedni:))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 12:20:20 // 13893
üzemanyag...bár azt 40e-ként is ráér
DrB2011-05-05 12:13:10 // 13892
Srácok! Olajcserénél milyen szűrőket cseréltessek még? Légszűrő, pollenszűrő? Van még valami???
.......................2011-05-05 11:39:10 // 13891
GEORGE

..én is Breákat nézegetek,és dieselt,de egyetértek ,hogy a mai nagy nyomatékú dieselek nek a váltó a gyenge pontja,
mennyire biztos az ,hogy a 159 automatája megeszia 600Nm ert is,
mert ha így van akkor csakis azzal venném..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak