Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:56:17 // 19278
Szerintem nem éri meg a hat évet. 200-220ezernél megy. Már egyesek fenik is már rá a fogukat :-)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:55:02 // 19277
Viszont túl van 44e km-en :-))
(A regenerációnál elvileg a nagy molekulájú korom egész kis méretűre ég el, ami ne látszik. Egyesek szerint pont ezért veszélyesebb a tüdőre.)
Csabi2012-02-13 18:52:52 // 19276
Az én kipuffom csak a két regen között ilyen, a regenerációk alkalmával kormos lesz...valahol csak kijön ami addig bent maradt :) A Tied még 1,5éves sincs, majd 6éves korában is dobj egy képet róla, akkor muszáj lesz kormosnak lennie :))
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:52:42 // 19275
Többször próbáltam a 156-al is, meg ezzel is. Ugyan annyi fogyott. Most is az van benne, a hideg miatt kapta kárpótlásul, mert a garázsban a Pók van. Tény, hogy nem kerreg annyira. (Peti szerint ugyan ez a hatás a 2T-vel is.)
SKrisz2012-02-13 18:46:31 // 19274
Én már hónapok óta vépúdert tankolok. Árban a vége édsemindegy, mert amennyivel többe kerül, annyival többet is tudok menni vele, a motor hangja viszont ég és föld. Nekem bizonyított :)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:41:09 // 19273
Bilux elvitte a volt vasamat (156) egy ilyen mérésre. 190ezerrel a háta mögött is teljesen együtt voltak az injektorok. (A tankolási rendszeremet az előbb írtam.)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:39:30 // 19272
Szinte csak hagyományos nyálat tankolok, néha a jobbikból. Adalékot sose.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:36:40 // 19271
Az enyém havas. Ez a "tiszta" :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 18:27:47 // 19270
na akkor ezért jó a DPF az olaj miatt....nekem meg a fos WRD-t rakták bele az idióták :(((
Csabi2012-02-13 18:26:25 // 19269
Amikor megvettem sima gázolajat tankoltam akkor kb 500km után regenerált(30-40% város mellett), ha hosszabb távokat mentem akkor volt nagyobb az átlag.(6-700)
Az olaj az elejétől C3 volt ( castrol edge 5W-30)
Szerintem a max átlagot ilyen használat mellett így lehet elérni, a spuri is meg a prémium is hozzátesz...;)
Csabi2012-02-13 18:17:12 // 19268
Nyáron átlag 7,5-8lityi, most a hidegekben 8,5-9. Nem kell mondanom hogy mióta ezt nyomom alapjárati ingadozás nincs, -21ben is gond nélkül indul, és ami talán fontosabb az injektorok is együtt futnak, nincs gigakorrekció! :)
droberto2012-02-13 18:16:55 // 19267
Akkor itt az ellenpélda! Tisztelet Csabiii159-nek! :-))
És az nem lehet, hogy csak a spuritól van a ritka eltömődés és nem a prémiumlétől?
Milyen olajjal jársz?
SKrisz2012-02-13 18:15:42 // 19266
Aham... erre nem is gondoltam volna. De logikusan hangzik :)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:11:52 // 19265
Mennyit fogyaszt ebből a turmixból?
Csabi2012-02-13 18:09:10 // 19264
A regenerálás nagyban függ attól is hogy mit tankolsz, milyen az égés, tapasztalatból és hetenkénti ecu "turkálásból" mondom... 30-40% városozással evoneo-val +spuri keverékével 1200km az átlagom.(10 tank átlagából) Mindez a napokban bizonyosodott be,amikor is kifogytam a spuriból , és csak simán az izmosabb dizelt tankoltam, így a regeneráció már 700km után bekövetkezett. Tudom, hogy így jóval drágább az autózás, de a szívósorom nem panaszkodik, és az EGR-em is csak fekete,korom lerakodásnak nyoma sincs...
110e km (óra szerint, a valóságban ki tudja) után is a regeneket követően 20%alá pucolja ki, szóval nem nagyon látom hogy itt egyszer is kuka lenne a DPF...:)
droberto2012-02-13 18:08:33 // 19263
Nem sok kedvel, de majd lenyúzom róla a bőrt és majd mondom a diagnózist! Most kéne a cucc, de ilyen hidegben nem fogok nekiállni!
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:04:52 // 19262
Mármint, hogy meddig megy el a Párducban :-)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:02:01 // 19260
Valamiféle átlagot mutat, de nem a pillanatnyi értéket az biztos...
Kérdés hogy hol van a hőmérője. A Spiderben a termosztátban van, egy az egyben a blokkból kifolyó vizet méri, relatíve kis hőtehetetlenséggel. A 159-é nem tudom hogy van, de eléggé furcsán mozog felfelé. Darabosan. Olyan mintha nagy lenne a hőtehetetlensége, vagy az elektronika integrálná az értéket. Nem látni rajta azt sem, hogy hol nyit a termosztát. A TS-nél látni, mert kicsit visszahűl a víz, aztán újra nekirugaszkodik.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 17:57:50 // 19259
nem valós értéket mutat csal 15-20%-ot le meg fel...ezért áll be középre nekem is nem ilyen ordas hidegben
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 17:56:11 // 19258
áhh ne írassa ki új DPF-et kell venni potom 4 kilóért 100e-ként :)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 17:55:27 // 19257
Könnyen el lehet törni a szálat ( a 156-ban is) ha pl rátérdelsz az ülésre.
.......................2012-02-13 17:45:37 // 19256
DPF nélkül sem füstöl,ha csippes,tök fölösleges bele
ezt úgy mondom ,hogy én is a tiszta dolgokat szeretem
droberto2012-02-13 17:36:13 // 19255
Ez így igaz! Az a jó, ha közel van a DPF a motorhoz, mert így magasabb hőmérsékletű gáz áramlik be, így jobb az öntisztulása, és regeneráláskor könnyeben bemelegszik! Ezért elég egy kisebb koromszűrő!
A gond az, hogy 4 regent félbeszakítottam restarttal (mivel ugye nem tudtam, hogy épp éget), ezen kívül és gőzöm sincs milyen kukás olajat csepegtettek bele. Ha kicsit jobb idő lesz, végre ledobom és megy bele a C3!
Nem hiszem egyébként, hogy bármelyik 100k km feletti DPF kibírna 800-1000 km-eket regen nélkül.
Én már az 5-600-nak is örülni fogok, 50-50%, országúti - rövid városi használat mellett!
A világért sem szeretném kiíratni, én még hiszek a tiszta dízelmotorokban. ;) Tudjátok, csudaszép zöld, fák, csicsergő madarak, zéró emisszió! Phúúúh... :))
Na lépek ECU-t túrkálni, ma végre megjött - egy hónap alatt - Honkongból a BT-s ELM-em! ;)
SKrisz2012-02-13 17:16:50 // 19254
Azért erre kíváncsi vagyok, hogyha nem a valós értéket mutatja akkor mit? :)
DrB2012-02-13 17:14:13 // 19253
A visszahülést a vízfokra értettem, az utastér szépen bemelegszik, aztán azt tartja is, fügetlenül, hogy épp városi tötyörgés van.
DrB2012-02-13 17:12:40 // 19252
Az ülésfűtés a vezetőoldalon nálam is megadta magát. Szerviz megnézte, s a fűtőszálak eltörtek diagnózist hozta. Valaki itt nálunk is említette, hogy nála is előfordult, s német fúrumokon is bele-belefutottam.
droberto2012-02-13 17:10:10 // 19251
Könnyű építés! :) Ez jó! Ez teccik!
Sejtettem, hogy hasonló lesz egyesek reakciója.
Az azért túlzás, hogy nehezményezem, meg küzdök, inkább mondjuk azt, hogy mást/többet vártam egy 18 évvel frissebb, 1 kategóriától feljebb levő dög nehéz autótól.
Pont ezért írtam le, mert más még ezt nem említette, viszont nekem furcsa volt. Nagy hideg ide, vagy oda.
Fontos megjegyezni, hogy ez csak a szóban forgó dolgokra igaz. Egyébként bazi elégedett vagyok mindennel.
Kegyeleem! :)
DrB2012-02-13 17:08:58 // 19250
Nekem, biza visszahül.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 17:08:33 // 19249
A 159-é már németautós, nem a tényleges hőmérsékletet mutatja. Oda van szegezve a 90-re. Mintha tizedfokokkal szabályozna a rendszer, meg se mozdul a mutató. Ilyen nincs a valóságban.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 17:05:54 // 19248
Köszönöm :-DD
SKrisz2012-02-13 17:05:49 // 19247
Nincs ott semmi gond :) Ha egyszer belegeszik, nekem sem hül vissza, még ilyen időben, városi menetben sem :)
DrB2012-02-13 17:04:33 // 19246
Droberto, irasd ki a csudába! :D
Piritu - 1.000.0002012-02-13 16:54:55 // 19245
Az enyém kisebb. A kattal együtt a motor előtt van. Ha sűrűbben eltömődik, ott valami gond lesz.
Most majd jönnek a többiek és közlik, hogy írasd ki a csudába :-))
Piritu - 1.000.0002012-02-13 16:50:55 // 19244
Nem volt szó fikázásról -)
Csak kicsit érdekes dolgokat "nehezményezel", főleg egy könnyű építésű autó után.
2005-óta vagyok topiklakó, de még sose olvastam, hogy valaki hasonló problémákkal küzdene.
Az én utastársaim átkérezkednek az 535-ös bömbiből, mert komfortosabban tudnak utazni a 159-ben :-P
Föckös2012-02-13 14:59:42 // 19243
az nem izzítás gond lesz.

saját tapasztalatból tudom, hogy (5ből jó 1 izzító esetén is be tud indulni az autó, legfeljebb) nehezen, de beindul.
Tozo2012-02-13 14:18:29 // 19241
Sziasztok!
Elöször is üdv mindenkinek :-)!
Lenne egy kérdésem az autómmal kapcsolatban (1.9 JTDm 8v). -20 fokban hibátlanul indul, különösebb erőlködés nélkül, izzitógyertya kb 7-8 másodpercig fűt indítás elött. Ha ilyenkor elindulok és 1-2 km után megállok (pl. kirakom gyereket ovodába) majd újra beülök, gyújtás 1-2 másodperc izzítás és nem indul a gép. Vmiért olyan érzésem van, mintha melegnek érezné a vezérlője a motort, de közben még hideg, és nem izzít rendesen. Ha hagyom állni fél-egy órát, akkor megint pöcre indul :-)!
Ötlete vkinek?
Zoli
Föckös2012-02-13 13:59:10 // 19240
Olvasom Petikém, nem veszekedni akarok én! Nálam meg úgy van, ahogy írtam, felmegy 90re, aztán NEM HŰL VISSZA.
így az enyém kiesik az összes dízel kategóriából.

ne bántsatok már, a végén azt fogom gondolni, hogy az én autómmal van a baj, mert nem hűl le
droberto2012-02-13 13:50:59 // 19239
A Punto 1,3-as vagy benzines?
droberto2012-02-13 13:48:17 // 19238
Ez már lehet egy indok a gyors lehűlésre! Az alumínium 3x jobb hővezető mint a vas!
Viszont az átlag motortól ugye nagyobb a tömege, ami miatt azt vártam, hogy jobban tartja a hőt! Tévedtem!
A víz szerintem nem olyan kevés 7,5 l, a 2.0-ban már csak 6,1 liter van! Viszont az olaj az több! :) 4,6 4,9 l. :)
GTPeti2012-02-13 13:25:17 // 19237
Remélem ezt Bőrmacy is olvassa. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 13:20:18 // 19236
mínusz 10-15ben nagy csodát ne várjál ha talpalod neki 100 fölött akkor beáll 90-re ahogy város jön vissza hűl 60-70 fokra ....az összes dejzel ilyen sőt a csaj puntoja is ugyan ilyen felmegy 90 fokra a városban meg vissza 70-re...
droberto2012-02-13 13:18:00 // 19235
Még nem sok használati tapasztalatom van, meg még az interfészem sem jött meg!
Tartok tőle, hogy az én szűrőm tárolókapacitása töredéke a tiednek!
A szöveget félreértettem! Akkor korábban is mindig tisztított, mikor felment a fogyi. Nem kellet volna restartoljak. GRRR! Vártam az ikont, az ugye nem jött és azt hittem gond van!
Köszi a tippet! Ettől függetlenül közölhetné a vas az userrel, hogy mi a fogynövekedés oka!
Szar látni, hogy az átlagot - amiért jól megdolgoztál -, megdobja egy literrel!
droberto2012-02-13 13:05:25 // 19234
Akkor ezzel van a baj! :) Nem megy az ülésfűtésem! Tartok tőle, hogy ebben a szezonban már nem is fog! Hidegben nem szerelek!
Remélem, hogy meg tudom kendácsolni és nem kell semmit vennem hozzá!
droberto2012-02-13 12:59:36 // 19233
A Search után mi történik?
Próbáld meg a Alternatív Frekvenciák (AF switching) keresését,

illetve a körzeti adások vételét (Regional Mode)

kikapcsolni!
Valószínű elfosta magát egy vagy több hidraulikus rezgéscsillapító!
A korszerűbb lejátszóknál mindig előre beolvas egy részt az beteszi egy memóriába és csak később játsza le! Így elkerülve a lemez ugrását!
Nézz utána típus szerint a neten, hogy ez a tiednél, hogy működik!
Talán segíthetsz azzal, hogy ha a tár rögzítését átalakítod rugalmasra! Próbaképpen támaszd ki szivaccsal!
Nekem még nem ürült ki. A 159 ablakmosója az átlagnál nagyobb. A könyve szerint 6 l.
droberto2012-02-13 11:51:58 // 19232
Már leírtam! (18429 hsz.)
Miért fikáznám azt az autót, melynek kiválasztása 4 évig érlődött bennem?
Ezek az én, és utastársaim tapasztalatai - nyilván az előző saját/céges autókhoz képest -, pont ezért kérdeztelek titeket.
Az üvegfelületek aránya meg szerintem nem nagy, a magas övvonal és az oszlopok szélessége miatt. (Bunkerfeeling) Bár ez szinte az összes mai autóra igaz.
Én ezekben a dolgokban csalódtam!
Piritu - 1.000.0002012-02-13 11:46:09 // 19231
1. lehet, pl ha valami zavarja. Felénk ilyen a Kossuth. Valami horváth nyelvű izé jön a helyén és a nyomorult rádió állandóan próbálkozik jobbat keresni.
2. a CD-tár rázkódásvédelmét kellene megoldani, valószínűleg kissé odavan már amechanika. Vagy kidobni és egy Loudlinket betenni a helyére és SD kártyáról zenélni.
3. Lámpamosó nélkülinél is fogy. A nagy ablakra sokat nyom. (A Spiderből pl. ősszel ki kellett szívnom, mert semmi sem hiányzott belőle:-D )
Piritu - 1.000.0002012-02-13 11:41:36 // 19230
Mert alumínium, ami hamar leadja a hőt. Egy "békebeli" öntöttvasdarab sokkal nehezebben hűl ki. Ráadásul elég kevés víz is van a rendszerbe, aminek egy része a hűtőben amúgy is hideg. (Amit a motor termel, az gyakorlatilag a fűtésre elmegy.)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 11:32:04 // 19229
Most már tényleg érdekes lenne, hogy milyen csodajárgányod volt. Az eddigi járműveim (146-147-156-156SW-Spider és jó néhány OFF) alapján semmi baját se találok. Se hangszigetelésileg, se fűtésileg. Sőt, kintről befelé ilyen jó hangszigeteléssel még nem nagyon találkoztam.
-8 fokban minden kihűl nagyon hamar, főleg ekkora üvegfelületek mellett.
Amikor a síterepről jöttünk, nem igazán bírta leolvasztani a tetőről a jeget, pedig bennt ugyancsak meleg volt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak