Fórum >> Típusok >> 159

Tozo2012-03-05 08:44:10 // 19809
Szia!
Belefutottam én is egy hasonlóba. jobb előről jött, többszöri keresésre lett meg a zaj forrása, féltengely csapágyának porvédője okozta. Kapott egy kis zsírt és megszünt :-)! Autó megemel, elindít és meghalgat!
Üdv Zoli
papajax2012-03-05 08:35:03 // 19808
Majd, ha sikerül vennem rá valamit......:(
droberto2012-03-04 22:00:23 // 19807
Lemerültek a telepeim nekem is, feldugom magam töltőre!
Mindenkinek kössz az eddigit!

Üdv, a nyolcszemű :)
droberto2012-03-04 21:56:54 // 19806
Ha már itt tartunk, nektek is olyan a kiegyenlítő tartályotok, hogyha a tetejét - akár már kis erővel - megnyomkodjátok hátrafelé, akkor az alja hozzáér valamihez?
Még nem tudtam átvizsgálni, hogy mihez, és miért ér hozzá!
droberto2012-03-04 21:52:25 // 19805
Van egy ilyesmi hangom nekem is! Eddig 2x volt, kb. 4 percen keresztül, aztán megszűnt! A Topik korábbi hozzászólói is tesznek említést hasonlókról!
A frekvenciát, nem tudom, mert annyit nem hallottam e hangot! :)
droberto2012-03-04 21:48:35 // 19804
Nekem ez nem kifejezett rezgés...
Levegő minőség szenzor?!? Hmmm! Tervezek majd bekukkolni az ablaktörlők alá, akkor majd ránézek!
Olvasom vissza e topikot 0-tól (már 4500-nál tartok :)), és úgy tűnik, hogy te vagy egy igazi audiofil vagy, vagy pedig pechhed van az összeszerelési minőséggel.
A Fiatom és a próbált 156-osok után, az 59 a nyugalom szigete! Nagyon komoly! 90-nél úgy lehet beszélgetni, mit a lakásban. Egy minimális szélzaj van csak!
Csak a zene ne hallatszódna, így ki... :(
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:45:12 // 19803
Léptem, jó éjt mindenkinek!
droberto2012-03-04 21:38:50 // 19802
Kiváncsi leszek én is a 19-es Potenzákra...
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:38:33 // 19801
Én is, a kocsi viszont a garázs elől :-)
droberto2012-03-04 21:37:36 // 19800
A hosszbordást is ide értettem!
Ha nem lesz más, majd akkor kipróbálom!
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:37:32 // 19799
Lehet, hogy a jövő héten megejtem, még a tumultus előtt.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-04 21:37:15 // 19798
de én garázsból indulok vazz :))
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:36:05 // 19797
Ha végeztem a Pók-projektekkel én is tervezem, hogy megnézem azt az izét. Néha hallani vélek valami zizegést középről a szélvédő alól. Szerintem az lesz.
droberto2012-03-04 21:34:44 // 19796
Én is sokat törtem már rajta az agyam, de nem fogok kapkodni! Bár én marha keveset megyek pl. hozzád képest!
Biztonsági okokból a kép alapján 21-e előtt nem érdemes cserélni!

Persze ha így lesz! Aki nem megy sokat éjjel és hajnalban az már talán előbb is felteheti!
Én szerintem a hosszú hétvégén teszem fel!
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:34:38 // 19795
A műszerfal tágul, nagy hidegben nekem is volt pattogás. -10 felett nincs.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-04 21:33:19 // 19794
nekem középről jön valami pattogó hang de csak télen...viszonylag sosem hallom mivel szól a zene 100dB :)
droberto2012-03-04 21:30:43 // 19793
Majd átvizsgálom álló autónál is!
DrB2012-03-04 21:29:29 // 19792
Nálam is volt egy, általában 2500 fordulat környékén jelentkező zaj (rezgés), jobb előről jött. Mindent meglazult, rázkódó műanyag alkatrészt átnéztem a motortérben. Találtam, kinyílt vezeték rögzítő bilincset, de egyik sem az ok volt. Aztán az alfisti.net-en futottam bele egy hasonló problémával foglalkozó topikba. Ott a legvalószínűbb okként a klima levegőminőség figyelő szenzorának meglazulását írták. Ez bentről nézve jobb elől, a szélvédő alatti műanyag takaróelem alatt található. A szerviz is már vagy fél éve a sirámaimat hallgatta a zörgés miatt, próbálkoztak több mindennel ők is, de semmi nem segített. Aztán megkapták ezt a tippet tőlem, megnézték, tényleg meg volt lazulva. Rögzítették szépen, azóta eltűnt ez a zaj. Igaz, azóta előjött más, de már szarok rá. :) Szóval, egy próbát megérhet nálad is. Anno ebben a topikban belinkelt valaki az eper ide vonatkozó ábráját.
droberto2012-03-04 21:29:25 // 19791
:)
Gonosz! :))
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:28:21 // 19790
Nekem még bőven jó a gyári Michelin (én is tesztelek, mint George, csak én önerőből). Sajnálom 10+ fokban a télieket.
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:26:16 // 19789
Nem a vezérlés szíja lesz, hanem a generátoré. (A feszítő meg szerintem az első fordulatokon beállt.)
Nem csúszik a szappantól, nekem Csöri faterja csinálta.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-04 21:25:57 // 19788
majd ha alapjáraton csörög gázadásra meg elhallgat akkor a feszítőgörgőd lesz
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-04 21:24:05 // 19787
április ...még nincs nyári gumim :)
droberto2012-03-04 21:22:46 // 19786
Szándékosan nem írtam le a vezérlést, mint lehetséges okot, hogy ne befolyásoljak senkit, de én is erre gondolok. Jobban mondva, arra, hogy biztos nem az, mert most lett minden cserélve!
A rugós feszítő félúton állt. Lehet ennyit nyúlt 300 km-en a Dayco?!?
Biztos nem vicc a szappan? Nem fog tőle csúszni?
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:21:23 // 19785
Ki mikor teszi fel a nyári kerekeket?
Lassan ideje lenne.
GTPeti2012-03-04 21:18:42 // 19784
Nekem egyszer egy "sima" Csillához jött volna jól egy ilyen gyűjtemény. :)
droberto2012-03-04 21:18:15 // 19783
Vannak ilyen hangok, amiket nehéz detektálni!
droberto2012-03-04 21:14:02 // 19782
Volt ecce' egy csincsillám, és ahhoz találtam (a neten, nem a user manualba :) ) ilyen hangfájlokat, hogy ha adott hangot ad ki, mi jár a fejében, mi a baja! Nagyon komoly volt...
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:13:40 // 19781
Viccet félretéve: ékszíj?
Egy kis szappannal meg kellene kenni, ha elhallgat ő a hunyó.
A cseréig nekem is így lett elnémítva.
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:11:39 // 19780
Akkor bal hátul lesz :-)
A Spider jobb hátuljában lévő ellensúly kalimpálását is elölről lehetett hallani...
droberto2012-03-04 21:09:52 // 19778
És a legfontosabb: az utas, és én is a motortér jobb feléről hallja!
GTPeti2012-03-04 21:09:43 // 19777
Talán jön majd egy hangmodul a FES-hez. A notebook mikrofonjával megmondja, mi a baj. :))
droberto2012-03-04 21:06:12 // 19776
A szakik mindig azt mondják: a pontos diagnózis már fél siker! :)
GTPeti2012-03-04 21:02:01 // 19775
Ez itt a Hangmérnök topic? :))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-04 20:59:01 // 19774
ha 40dB lenne 18k Hz-nél akkor tudnám mi a baj de így sajnos nem :)
droberto2012-03-04 20:50:12 // 19773
Egy zajforrás kilétének felderítésében kérnék ötleteket!
Amióta bedöglött a fej (szervízkori klímatisztítás) és csendben suhanunk, furcsa zajra lettem figyelmes.
A zaj nyikorgás jellegű, talán fémes jellegű. Hang utánozva: türü-türü-türü... . Forgó hangnak tűnik. 3-4.-ben jelentkezik, leginkább 40-60 km/h-nál. Alatta nem, felette meg a szélzaj elnyomja. Hangereje: 20-30 dB. Frekvenciája: ~14k Hz. Sebesség, vagy fordulatszám függő. 55-nél, 4.-ben, olyan 120-as fordulata lehet.
Ha a klíma megy, akkor már alig hallani! Engem viszont zavar!
Tipp?
Piritu - 1.000.0002012-03-04 09:05:03 // 19771
Nem tudsz aludni? 4 óra 40-kor itt? :-OO
GTPeti2012-03-04 04:40:31 // 19770
Megszokásból ide posztoltad, mi? :))
DrB2012-03-03 23:36:08 // 19769
Ma elhoztuk a Kistesót. :)

Nyomtunk bele 350 km-ert, nagy részét az Atobahnon. Nagyon jól megy. Ketten ültünk benne, plusz két 16-os téligumi alu felniken a négyből (a másik kettő egy másik autóban utazott). Végig D-ben, természetesen. :) Nagyon jól gyorsul, érzetre nincs sokkal lemaradva a 159-esünktől 120-140-ig. 5-ösben is bőven van benne kraft és rugalmasság. Nagyon pozitív meglepetés ez a motor. Az útfekvése, menetstabilitása is meglepően jó. Tartós 160-nál sem éreztem bizonytalannak, pedig voltak dobálós szakaszok. Hogy ebben a 30 mm-es ültetés és a 17-es kerekek mennyire játszanak szerepet? Persze, érzetre más, mint a 159-es, de egyáltalán nem kiskocsis. Szóval, baromi jól autózható a 200 lovas diesel 159-es hasonlítva is. A kocsi nagyon egyben van. A rosso belső pedig gyönyörű. :)
GTPeti2012-03-03 22:13:28 // 19768
Gondolkodni már régen elkezdtem. Még érlelem egy kicsit a témát. :)

@Erhard: Bár szép a Berlina is, nekem csakis SW kéne.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-03 21:57:49 // 19767
találtam is neked egy szépet :)
klikk...
Piritu - 1.000.0002012-03-03 21:44:56 // 19766
Elkezdhetsz gondolkodni egyen. Neked ideális utazóautó lenne :-)
GTPeti2012-03-03 11:18:01 // 19765
OK, remek. 200 fölé én csak oktatkási célokból mennék amúgy is. :)
Csosznorbert2012-03-03 10:45:07 // 19764
T vagy másnéven mezőgatdasági vontató, rövidebben traktor :D
De frissitettem emlékeim, ha késik a fékhatás annak két oka lehet. Ha többszöri benyomásra keményedik csak fel a pedál akkor:

1; szivárog a rendszer valahol
2; levegős a rendszer

A szivárgás feltünő oka: a pedált lenyomva szép lassan koppanásig beesik

A levegősödés feltünő oka: többszöri pumpálásra keményedik fel, és köv. fékezésnél ismétlődik a jelenség.
Piritu - 1.000.0002012-03-03 08:53:55 // 19763
Nem, mert abban előbb romlik el a cucc, mint cserélni kéne :-)
pl. váltó, hűtő, fék, kuplung munkahenger, klíma...
ALFI1562012-03-03 07:39:04 // 19762
Ha rugalmas a pedál akkor levegős.Akkor jó ha 1/3-áig benyomva felkeményedik.Szerintem a tiéddel folyadék gond lessz.Valamit nem jól csináltak betétcserénél.Cseréltesd le a fékfolyadékot.De ne ott ahol a betétet cserélték.Ha folyadék gond van akkor nem keményedik fel rendessen vagy csak a pedálút végén,késik a fék mert nem kiegyenlített a folyadék a csőrendszerbe.
ALFI1562012-03-03 07:34:43 // 19761
A cégesbe.De gondolom a sajátba te se így teszel.
zolee1452012-03-03 01:33:31 // 19760
Már ilyeneket tanítanak műszakin? Ha emlékeim nem csalnak nekünk a fék valami olyasmi volt, hogy van egykörös, meg kétkörös, és amúgy a középső pedál lenyomásával tudjuk működtetni.
Vagy nem figyeltem eléggé.:D

De amúgy minél több minden van az újabb autókban szerintem annál egyszerűbb lenne a műszaki oktatás. Tulajdonképpen egy mondat: ha a műszerfalon világítani kezd egy olyan lámpa amit nem te kapcsoltál be, vagy elalszik egy olyan amit nem te kapcsoltál ki akkor vidd szervízbe.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak