Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2012-03-24 11:50:49 // 20240
Az oké hogy a szerencsétlen cső átengedi az olajat, nekem az olajjal van bajom, nem szabadna olajpára formájában sem megjelenjen a turbo szívóoldalán.
droberto2012-03-24 11:21:31 // 20239
Hmm, hihetetlennek tűnik, de ha ti mondjátok.... :)
droberto2012-03-24 11:19:14 // 20238
Jó olaj, Ha nem Seléniát, akkor ezt tenném én is!
Akkor igen elgondolkodtató a csere!
GTPeti2012-03-24 10:43:21 // 20237
SZVSZ a cső anyaga a tettes. Mint a 156-nál.
Csabi2012-03-24 10:42:14 // 20236
Közel 20e km-t mentem Castrol Edge 5W-30-al ami szerintem "megefelelő" olaj, és ugyanúgy megjelenik a turbo elött. Ezért gondolok a szeparátorra, mellesleg 13e HUF szóval nagyot nem bukok ha tévedek! :)
GTPeti2012-03-24 10:30:19 // 20235
A turbócsőhöz SZVSZ nem kell különlegesen erős bilincs.
Laosz1562012-03-24 10:27:36 // 20234
Sziasztok...par napja olyan dolgot tapasztaltam,h 60as egyenletes temponal elkezd rangatni az auto...de csak itt-ott fordul elo,es kicsit zavaro. Mitol lehet,mi a teendő ilyenkor? elore is koszi az infot...
droberto2012-03-24 10:19:03 // 20233
Vagy a nem megfelelő olajtól!
Érdekes dologról írsz - irtál múltkor is - majd utánanézek én is!
Csabi2012-03-24 10:09:03 // 20232
Ezért van az olajszeparátor (elvileg) , hogy nagy mennyiségű olaj ne juthasson vissza a szívóoldalra, SZVSZ ha a szívócső már úszik az olajban ott akkor valami nem tudja a dolgát.
Én a megoldást a szeparátor cseréjében látom( más autotípusoknál már a szervízek eljutottak arra a szintre hogy határozottan ajánlják a kartergáz szeparátor időszakos cseréjét)amit a következő szervízkor megejtek.
droberto2012-03-24 09:22:12 // 20231
Ezzel a turbó öntvény csonkját is összeroppanthatod! :)
droberto2012-03-24 09:21:31 // 20230
Egy másik helyen az erősített bilincs (DIN 3017) árakkal.
droberto2012-03-24 09:19:08 // 20229
Nyilván, ez nem mérvadó, de attól még örülök, hogy ez idáig semmi!
Nekem nincsenek ilyen hosszútávú tapasztalataim, de nekem a turbóra menő (szivó) levegő csővének bilincse tűnt a ludasnak. Itt ez a gyári összepattintós bilincs van. No nálam itt csömcsögött az olaj. A nyomó oldalon normális egy 10-es kulccsal húzható bilincs van. Igaz ez is olajos volt, de szerintem ide felülről folyt az olaj. Legalábbis nagyon úgy tűnt.
SZVSZ, a szivárgást az idő és a hőterhelés során összezsugorodó gumi és a zsugorodást lekövetni nem tudó bilincs okozza. De ez csak egy elmélet.
Én ilyen bilicsre akartam cserélni, de egyenlőre nem cseréltem. Ez nagyon bika bilincs, és saválló is!
Két okból nem cseréltem egyenlőre:
1. kivácsi vagyok, hogy megfelelő olajjal, magasnyomású mosóval tisztára mosott rendszernél, hol fog megjelenni az olaj!
2. A szóban forgó 70 körüli (kezem nem fért be, hogy pontosan megmérjem) bilincs átmérőben már 22 mm széles. A csövön pedig van egy nút a bilincs számára, az meg csak ~8-10 mm széles.
A sima awab-aba bilincseket, még jó minőségű kivitelben is kevésnek érzem ide....
droberto2012-03-24 09:02:00 // 20228
A mérték viszont változik.
Megfelelő olaj = kevesebb olajgőz, olajpára
Piritu - 1.000.0002012-03-24 08:37:40 // 20227
Ha ABA alatt ezt akkor soha. Eddig kettő ment szét a Spiderben, egyszer a hidraulikaolaj, egyszer a hűtővíz ment el ilyen bilincs miatt. Most keresek helyettük normálisat.
Piritu - 1.000.0002012-03-24 08:33:18 // 20226
??
A gyárit?
A gumi ereszti át az olajat, nem a bilincs.
.....2012-03-24 08:16:58 // 20225
A bilincset kéne kicserélni ABA-ra.
Piritu - 1.000.0002012-03-24 08:04:06 // 20224
Majd tízezer után nézd meg. Az olajpára nem párszáz km után diffundál át a gumin, hanem kicsit később. A gyakorlatban eddig úgy nézettt ki, hogy olajcserekor letörölgettük, aztán a következőre megint olyan volt :-(
Piritu - 1.000.0002012-03-24 08:02:22 // 20223
Szerintem is, nem olajfüggő a dolog, hanem egyszerűen van.
droberto2012-03-23 23:46:31 // 20222
Jó éjt!
GTPeti2012-03-23 22:58:28 // 20221
500km után nem csodálom. :))
droberto2012-03-23 22:57:19 // 20220
Ha hiszed, ha nem, azóta csont száraz! Bár azóta még csak 507 km-t mentem!
droberto2012-03-23 22:53:56 // 20219
Igen sajnos, csak ezek a címszavak vannak! Azokat igyekszem ügyesen kiválasztani... :)
droberto2012-03-23 22:52:58 // 20218
Pont ezen gondolkodtam, hogy feltegyem-e most, vagy, majd ha mindennel végeztem. Az utóbbi mellett döntöttem, mert így lesz szép kerek a történet.
GTPeti2012-03-23 22:36:58 // 20217
dr,
"Kíváncsi leszek, hogy a Multipower C3 olajjal is olajnedves lesz-e a turbóra menő levegőcső..."
Szerintem igen. Emmá csak ilyen. :(
Piritu - 1.000.0002012-03-23 22:35:16 // 20216
Kár, hogy a blogokban nagyon nehéz keresni, nincsenek tematizálva.
Piritu - 1.000.0002012-03-23 22:33:43 // 20215
Azért az utóbbi képes tudósítás sincs még nincs ott :-))
droberto2012-03-23 22:31:13 // 20214
Na ne viccüljél!
Ennyi és ilyen szájbarágos blogokat senki sem ír mint én!
Piritu - 1.000.0002012-03-23 22:13:15 // 20213
Én is bötykölök, csak nálam a Pók van soron :-)
(Blogot is írtam róla.)
Nem ártana, ha te is elkezdenél blogot írni!
droberto2012-03-23 22:06:32 // 20212
Még van! :) Ezek a problémák már a megvétel óta teendő listám részei, melyet most a jó idő beálltával orvosolhatok. Ma is 4-kor mentem le! Az a baj, hogy hamar sötétedik..., szombatig :))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-23 21:57:12 // 20211
irigyellek hogy ennyi szabadidőd van :)
droberto2012-03-23 21:52:03 // 20210
Megint csak én bütykölök? :)
Egyre mélyebbre kerülök! Leszedtem a zárhidat, a motortér zár pedig fürdik a rozsdamaróba... :)
droberto2012-03-23 21:46:21 // 20209
3-ból egyet találtam, a kis rugót! Se a tengely nincs meg, se a műanyaglapocska! :(
Nincs mese, venni kell!
droberto2012-03-23 13:22:50 // 20208
Úgy néz ki, mint valami szemléltető makett. :)
Meg a versenysportnak előszeretettel gyártanak színes futóműalkatrészeket!
Gondolom a cartárs verdája sportosságát szerette volna kihangsúlyozni!
Más kérdés, hogy én az 59 gyári színeit meghagyom! Kivétel ez alól a féknyereg pirosítása!
droberto2012-03-23 13:18:06 // 20207
Nekem az fontos! :)
Meg egyébként lehetnek olyan forgalmi helyzetek, amikben akár balesetet előzhetsz meg vele!
droberto2012-03-23 13:15:48 // 20206
Nekem 16 év után adta meg magát! Legalábbis láthatóvá akkor vált! Az ok, feltehetően a szakszerűtlen emelésre vezethető vissza. Elöl a küszöbök mellett a padló lyukadk ki!
Ezért is kellet szegénynek mennie!
Hozzá kell tenni, hogy télen óvtam mindentől és sós dzsuvába csak akkor vittem ki, ha muszály volt.
Ha az enyémet szurkodta volna, akkor én a lábába szúrtam volna bele!
Egyébként a jövő hónapban tölti a 18 -at! :) Talán jó kezekben... :)
Őt egy korábban VW-ekkel bíró, VW szalonban dolgozó szorgos kis autószerelő srác vette meg! Mondta, hogy másnap ha meglátják a kollégák szétszedik! Erre mondtam én, hogy a II-es, és bizonyos tekintetben a III-as Golfosok előtt sem lesz szégyenkeznivalója!
Sokan nem értem, miért húzzák így le a Tipot. Nálam tíz évig volt és a kopó alkatrészeken, néhány ilyen stekkeres kontakthibán és 2 Bosh kütyün kívül, soha semmi baja nem volt. Az utolsó négy évében - amire büszke is vagyok - pedig még szerelőt sem látott!
droberto2012-03-23 13:02:54 // 20205
Szóval nyomásra is old! Majd lepróbálom!
Én gumi nélkül jósszívvel még belülre se, max. csak számítógépbe tenném! :)
droberto2012-03-23 13:00:59 // 20204
Köszönöm még egyszer! Mindenképp megnézem! Ottan kell lennie!
Robbye2012-03-23 12:37:17 // 20203
De van egy minimál ár amit még nem értek el :D :D :D az kb 20k lehet :D :D :D
Piritu - 1.000.0002012-03-23 11:40:40 // 20202
GT Cartárs készített hasonlót, onnan az ötlet.
.......................2012-03-23 10:30:28 // 20201
esetleg próbáld meg akkusaru le,
várj egy fél órát ,
akkusaru fel
Pityukoma2012-03-23 08:38:26 // 20200
Szia :-) A jó múltkor összefutottam egy Cartárssal itatás közben (nem amore tag) Jól elbeszélgettünk. Ő említette hogy volt neki ilyen jelensége. A megoldás szoftver frissítés volt. Már nem emlékszem hol csináltatta.
Lewes2012-03-23 08:15:55 // 20199
Sziasztok!

Következőt tapasztaltam az utóbbi 1-2 hónapban. Kocsi kinn aludt, akkor elég nagy mínusz volt még, távirányítóval a kocsi nem nyílt, csak ha szétszedtem és kulccsal nyitottam ki. Autó indult pöcc-röff. Ezt megcsinálta még 1-2x ha kinn maradt. Viszont ma reggel, garázsban csinálta ugyanezt, de mikor fordítottam a kulcsot, a központi nem nyitott, az ajtón a led villogott, sofőr oldala kinyilt. Visszacsuktam, központit újra be-ki és akkor oldott fel mindent. Autó szintén pöcc röff. A másik bosszantó dolog, h a csomagtér ajtót van h magától felnyitja :) Pl. reggel munkába beér, autó bezár, délután visszajön, csomagtér nyitva, felhajtom az ajtót, minden a helyén. Előfordult már párszor, tehát nem a zsebben nyomódott meg a gomb. Elég cink :) Valaki járt már hasonlóképpen? Nem hiszem h távirányító elem gond, elég messziről vesz bármit, csak reggelre bolondul meg.
.......................2012-03-23 07:38:46 // 20198
de miért lett ilyen szines?
.......................2012-03-23 07:37:44 // 20197
a duda nem szükséges ,ha tönkremegy attól még megy a kocsid
Pityukoma2012-03-22 22:31:25 // 20196
Kedves Cartárs TE tényleg maximalista vagy. Még alulról is szemet gyönyörködtető a vasad.
Kíváncsi lennék mit szól hozzá egy magasan képzett vizsgabiztos. Nekem jó régen a Tipo-mat csavarhúzóval szurkálta alulról műszakin. Azt mondta hogy nem igaz hogy nem rohad pedig egy 14 éves olasz sz@r. Én meg begurultam, mondtam neki hova szurkálja a csavarhúzóját. :-)
Pityukoma2012-03-22 22:25:39 // 20195
Ne húzd le hanem nyomd be a drótocskát és már jön is le a csati. Egyébként tényleg primitív ez a csati.:-( Kihagyják belőlle a szilikon szigetelő gumit, amit a kábelvéggel együt kell rároppantani a vezetékre majd betolni a csatiba.
Tibcsi1662012-03-22 22:01:27 // 20194
Ez nagyon jól néz ki!!!
Tibcsi1662012-03-22 22:00:01 // 20193
Igen, egy vízszintes tengely, középen rugóval. Sajnos elég könnyen kiugrik a tengely, így könnyen leesik :(
droberto2012-03-22 21:43:11 // 20192
Jó éjt!
droberto2012-03-22 21:42:14 // 20191
Kb 3 percet foglalkozva vele, nekem az első szimpibb. 2,4-es, Faceliftes és kombi is!
18601. hsz.-től volt itt már téma ez, ott általánosságban szerintem mindent leírtunk!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak