Sziasztok!
Még új vagyok az oldalon nem tudom jó helyen érdeklődöm-e.Szeretnék tanácsot kérni részecskeszűrő ügyben.Sajnos mióta nálam van 2-3 hónapja már harmadjára dugul el.:(
Megszabadulnék tőle,mert már megőrít!:)Szeretném ha valaki tudna nekem ebben segíteni.Hol érdemes és egyáltalán okozok-e vele valami kárt az autóba.
Ha valaki túl van már egy ilyen kiiktatáson legyen kedves írni nekem!
Köszönöm!!
Júlia2012-04-25 15:50:06 // 20940
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2012-04-25 05:42:47 // 20939
Sajna nem , mert új az aksim .
Tibcsi1662012-04-25 00:50:16 // 20938
A nyestriasztó motortéren belül jó és mehet folyamatosan éjjel-nappal, mert kicsi az áramfelvétele (5mA). Nem túl messzire sugároz. Pont arra jó, hogy ne másszon be a cica aludni :)
A vadriasztó pedig rohadt nagy hangú (135dB) és elvileg 100m-ig is halják a vadak. Akkor szokás használni amikor jár a motor, így nem számít a nagyobb áramfelvétel (150mA).
Például 8-10kHz re állítva az ember is megbolondul a hangjától. Nem lehet sokáig kibírni (leteszteltem már) Ilyet akarok beszerelni most hétvégén. Majd írok, hogy milyen lett.
A vadriasztó pedig rohadt nagy hangú (135dB) és elvileg 100m-ig is halják a vadak. Akkor szokás használni amikor jár a motor, így nem számít a nagyobb áramfelvétel (150mA).
Például 8-10kHz re állítva az ember is megbolondul a hangjától. Nem lehet sokáig kibírni (leteszteltem már) Ilyet akarok beszerelni most hétvégén. Majd írok, hogy milyen lett.
Tibcsi1662012-04-25 00:23:30 // 20937
A napi számlálót nulláztam minden induláskor, és ha kijött valamilyen 5-el osztható érték az átlagsebességre, akkor felírtam a fogyasztást. (a mérések nagy része ugyan azon az útvonalon történ, munkába járáskor) Azaz 25 és 50 között 5km-enként van kb. 5-10 adatom. Ezeket átlagoltam majd korrigáltam a computerem hibával. (nálam 1,07-el kell szorozni) és ezekből az eredményekből lett a diagram.
A 120-as átlag négyszer sikerült Budapest-Zalakaros-Budapest távon. Azonos forgalmi körülményekben és tempomat 130-ra állítva. 235-ös nyári gumikkal. Egyértelműen kb. 1liter különbség van. A chip – DPF után..
A 120-as átlag négyszer sikerült Budapest-Zalakaros-Budapest távon. Azonos forgalmi körülményekben és tempomat 130-ra állítva. 235-ös nyári gumikkal. Egyértelműen kb. 1liter különbség van. A chip – DPF után..
sxr852012-04-25 00:18:16 // 20936
Sziasztok! Gondolom sokszor volt már róla szó, azonban mégis megkérdezném, hogy kinek milyen tapasztalata van DPF kiiktatással kapcsolatosan? Elsősorban azoktól, akiknek 1.9 16v dizel motor van az autóban. Amikre kíváncsi volnék a beavatkozásról :
- hogyan hat a motor teljesítményre?
- fogyasztást miként befolyásolja?
- füstöl-e az autó a szűrő hiánya következtében?
- kap-e zöldkártyát DPF nélkül?
- esetleges bármilyen negatív hatása van-e?
A válaszokat előre is köszi. Szeretnék már megszabadulni a DPF-től, de tanácstalan vagyok kicsit.
- hogyan hat a motor teljesítményre?
- fogyasztást miként befolyásolja?
- füstöl-e az autó a szűrő hiánya következtében?
- kap-e zöldkártyát DPF nélkül?
- esetleges bármilyen negatív hatása van-e?
A válaszokat előre is köszi. Szeretnék már megszabadulni a DPF-től, de tanácstalan vagyok kicsit.
droberto2012-04-25 00:08:33 // 20935
:))))))
És ha jól látom sziloplaszttot tesztek (vagy mi van a zárhídon?) a pizzára, és Paraflu UP-ot isztok hozzá (vagy mi van a tartályban?)! :))
És ha jól látom sziloplaszttot tesztek (vagy mi van a zárhídon?) a pizzára, és Paraflu UP-ot isztok hozzá (vagy mi van a tartályban?)! :))
Csosznorbert2012-04-24 23:47:25 // 20934
Piritu - 1.000.0002012-04-24 22:55:19 // 20933
droberto2012-04-24 22:51:27 // 20932
Megértem...
Csosznorbert2012-04-24 22:50:49 // 20931
Pillanatnyi volt csak, de majd eccer a FES bácsi ránéz :)
Csabi2012-04-24 22:49:09 // 20930
próbáltál már "jobb" üzemanyagot tankolni, ha igen akkor is csinálta?
Piritu - 1.000.0002012-04-24 22:47:26 // 20929
A télen már megvettem a kapunyitó cuccot, már csak némi szabadidő kellene befejezni a felrakást, aztán a kutya már vigyázna rá. Talán a 4-es ünnep alatt lesz időm, a Spider így a szezon előtt elsőbbséget élvez...
droberto2012-04-24 22:31:49 // 20928
Tom', olvastam! :) Cegén...
Hétvégén megyek én is le (ki), majd meglátom, hogy lepik meg az enyémet... Csak a motortérbe ne menjenek, meg ne körmözzenek.... :)
Hétvégén megyek én is le (ki), majd meglátom, hogy lepik meg az enyémet... Csak a motortérbe ne menjenek, meg ne körmözzenek.... :)
Piritu - 1.000.0002012-04-24 22:24:34 // 20927
GTPeti is küzd a nyestekkel. klatty
Piritu - 1.000.0002012-04-24 22:18:53 // 20926
Meg EGR-től, leragadt turbószabályozástól, meg még millió dologtól :-(
Piritu - 1.000.0002012-04-24 22:16:59 // 20925
Ki kellene olvasni a comp-ot. Ha gáz van az LMM-el ott van nyoma.
A 156 1,9mjetemben a gyári van még mindig, tudtommal már 200 felett van.
A 156 1,9mjetemben a gyári van még mindig, tudtommal már 200 felett van.
droberto2012-04-24 22:15:39 // 20924
A rángatás lehet az esetleges lerakódástól is...
droberto2012-04-24 22:14:06 // 20923
Akkor szerencse, a macska nem eszik LMM vezetéket, zajszigetelést meg vízcsövet. Azt az állatot odakint elevenen megnyúztam volna...
Asszem múltkor Tibcsi linkelt ilyen nyestriasztót...
Nálam a Mecsekben szokott kint aludni, ott rendszeresen megmásszák a tetejét. Aknán majd alánézek, hogy esetleg le lehetne-e rekeszteni a hátsó részt, a haaspáncél és a padlólemez közt....
Asszem múltkor Tibcsi linkelt ilyen nyestriasztót...
Nálam a Mecsekben szokott kint aludni, ott rendszeresen megmásszák a tetejét. Aknán majd alánézek, hogy esetleg le lehetne-e rekeszteni a hátsó részt, a haaspáncél és a padlólemez közt....
Csosznorbert2012-04-24 22:09:27 // 20922
Oké oké oké a fognyom.... Eddig semmi nem volt a géppel, ma úgy 1-2 rángatás volt, de marhára nincs kedvem este meló után még egy ilyen esetleges hibát kutatni. bosch lmmm van benne, bár az nem árul el semmit arról hogy gyári-e még vagy sem. Ha gyári, akkor lehet hogy kibir majd, 190 ezer km-t?
Piritu - 1.000.0002012-04-24 22:07:24 // 20921
Macsek, már párszor "lebukott". A szomszédé. Mostanában is éjjelente a kocsi tetején dekkol :-)
Ellenben a németeknél a falu szélén lévő fogadóban tényleg dolgoztak a nyestek, megkezdték a 156 tűzfalán a hőszigetelést. (A munkatársam OFF-jában ugyanott a vízcsövet rágták el.)
Ellenben a németeknél a falu szélén lévő fogadóban tényleg dolgoztak a nyestek, megkezdték a 156 tűzfalán a hőszigetelést. (A munkatársam OFF-jában ugyanott a vízcsövet rágták el.)
droberto2012-04-24 22:02:28 // 20920
A koszos lába mindenségit annak a nyavajás állatnak! :)) Legalább törölné meg a lábát, mikor egy ilyen szentélyben húzza meg magát! :) Ha most az enyémbe menne bele, picit mérges lennék... Nem kevés munkaórám van a motortér patyolattisztává tételében. Egyenlőre enni lehetne róla. :)
Egyébként meg ilyet macska nem csinál szvsz! 95% a valószínűsége, hogy van egy nyest barátod, aki vasad hajlékában húzza meg magát...
Egy barátomnak is ezt bizonygattam, amikor is felszerelt egy IP kamerát, majd az rögzítette hosszútestű háziállatát, miképpen is megmássza autója tetejét... :)
Egyébként meg ilyet macska nem csinál szvsz! 95% a valószínűsége, hogy van egy nyest barátod, aki vasad hajlékában húzza meg magát...
Egy barátomnak is ezt bizonygattam, amikor is felszerelt egy IP kamerát, majd az rögzítette hosszútestű háziállatát, miképpen is megmássza autója tetejét... :)
Nimitz2012-04-24 21:58:00 // 20919
Nekem télen csinálta a következőt:
-5 foktól +3 fokig legalább 5-6-szor kellett indítanom mire beröffent.
A fenti tartományon kívül, azaz 3 foknál melegebb és -5 foknál hidegebb időben pöccre indult. Természetesen hidegben egy kicsit komótosabban tekert az önindító, de első próbálkozásra beindult.
Elvittem kiolvastatni a hibakódokat, mert amikor végre beröffent a gép feldobott néhány hibajelzést, pl.: túl meleg hűtőfolyadék, eltömődött DPF. A tárolt hibakódok között viszont az volt, hogy a szivattyú nem kap tápot.
Aztán észrevettem, hogy az ajánlottnál kisebb amperórás és indítóáramos akksi van benne. Ez alapján felállíottam a saját bejáratú magyarázatomat, de még nem nyert bizonyítást.
Az akksi ki lett cserélve, csak addigra már nem ment a hőmérséklet 3 fok alá, úgyhogy nem tudom megszűnt-e a probléma. Azóta mindenesetre pöccre indul.
Egyszóval, én is az akksival kezdeném a hibakeresést. Meg hibakód olvasással.
-5 foktól +3 fokig legalább 5-6-szor kellett indítanom mire beröffent.
A fenti tartományon kívül, azaz 3 foknál melegebb és -5 foknál hidegebb időben pöccre indult. Természetesen hidegben egy kicsit komótosabban tekert az önindító, de első próbálkozásra beindult.
Elvittem kiolvastatni a hibakódokat, mert amikor végre beröffent a gép feldobott néhány hibajelzést, pl.: túl meleg hűtőfolyadék, eltömődött DPF. A tárolt hibakódok között viszont az volt, hogy a szivattyú nem kap tápot.
Aztán észrevettem, hogy az ajánlottnál kisebb amperórás és indítóáramos akksi van benne. Ez alapján felállíottam a saját bejáratú magyarázatomat, de még nem nyert bizonyítást.
Az akksi ki lett cserélve, csak addigra már nem ment a hőmérséklet 3 fok alá, úgyhogy nem tudom megszűnt-e a probléma. Azóta mindenesetre pöccre indul.
Egyszóval, én is az akksival kezdeném a hibakeresést. Meg hibakód olvasással.
Piritu - 1.000.0002012-04-24 21:54:41 // 20918
droberto2012-04-24 21:52:11 // 20917
1. Nem működik jól a motor!
2. Leköveted a kábelt és látsz rajta idegenfogúságot! :)
3. FES bácsi hibakódtárolója!
Befér egyáltalán egy efféle ragadozó a motorterünkbe? Mondjuk a szervó felől....?
2. Leköveted a kábelt és látsz rajta idegenfogúságot! :)
3. FES bácsi hibakódtárolója!
Befér egyáltalán egy efféle ragadozó a motorterünkbe? Mondjuk a szervó felől....?
Piritu - 1.000.0002012-04-24 21:51:57 // 20916
A fognyomokból a vezetéken :-))
Csosznorbert2012-04-24 21:37:15 // 20915
Üdv. Ha az LMM vezetékét mondjuk egy nyest vagy vmi állat elrágja akkor azt miből veszem észre?
droberto2012-04-24 21:27:46 // 20914
Grat a diagrammhoz! :) Nagyon korrekt és sokatmondó!
Az adatgyűjtés, hogy zajlott? A Comp szerinti (korrigált) átlagsebességeket írogattad a táblázatba? Ezt napi számlálóval, vagy egy egész tanknál tetted?
Az adatgyűjtés, hogy zajlott? A Comp szerinti (korrigált) átlagsebességeket írogattad a táblázatba? Ezt napi számlálóval, vagy egy egész tanknál tetted?
droberto2012-04-24 21:15:57 // 20913
És akkor lassabban teker az önindító... Nálam is ez a gond.
Az akkumulátor lehet a hiba forrása!
Az akkumulátor lehet a hiba forrása!
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2012-04-24 20:49:09 // 20912
sziasztok
a következő gondomvan a vassal :
hidegben reggelente remekül indul pöccre , de melegebb (15-20fok) időben , 10-12 óra leállás után elég sokat kell köszörülnöm , mire beindul .
Ha nem hül ki a motor , akkor megint indul pöccre .
Nem tudom mi lehet az összefüggés .
Valakinek valami hasonló volt már ?
Esetleg 5let mi lehet a gond ?
a következő gondomvan a vassal :
hidegben reggelente remekül indul pöccre , de melegebb (15-20fok) időben , 10-12 óra leállás után elég sokat kell köszörülnöm , mire beindul .
Ha nem hül ki a motor , akkor megint indul pöccre .
Nem tudom mi lehet az összefüggés .
Valakinek valami hasonló volt már ?
Esetleg 5let mi lehet a gond ?
Tibcsi1662012-04-24 01:09:59 // 20911
A 159-es fogyasztásról egy kis grafikon. (2.4 JTDm) Még nem teljes, mert 50 és 120 között nincs még elég mérésem. (80%-ban városban és autópályán megyek)
A grafikon kb. 60-70 mérési eredményből lett kiszámolva-megrajzolva. A km-óra GPS-el kalibrálva. A fogyasztási adatok VALÓDI értékek és nem a computer által mért fogyasztás. (Kiszámoltam 12 tankolásból a computerem hibáját és az ezzel korrigált értékeket írtam be a grafikonba) A mérések kb. egyik fele 235-ös nyári és a másik fele 225-ös téli gumival mért adat.
Mint látható nem szabad a városi fogyasztást egy értékkel jelölni, mert a grafikonban 25-50 közötti mérések MIND városi (Budapest) fogyasztás. Azaz forgalomtól függően 7,0l és 9,6l között mozog a 2,4JTDm fogyasztása. Nálam a reggeli munkába járás (átlag sebesség 30-45 között) döntően 7,3 és 8,8 között van.
Az 50 és 120 tartományban még lejjebb fog menni a fogyasztás, az eddigi mérések alapján valahol 6,2-6,3 körül lesz az alja, kb.70-es átlagnál. És persze 120 felett szépen megy felfelé, de erről még szintén nincs nagyon eredményem, mert ehhez folyamatosan 130 fölött kéne menni, és rég voltam már Németországban :)
A grafikon kb. 60-70 mérési eredményből lett kiszámolva-megrajzolva. A km-óra GPS-el kalibrálva. A fogyasztási adatok VALÓDI értékek és nem a computer által mért fogyasztás. (Kiszámoltam 12 tankolásból a computerem hibáját és az ezzel korrigált értékeket írtam be a grafikonba) A mérések kb. egyik fele 235-ös nyári és a másik fele 225-ös téli gumival mért adat.
Mint látható nem szabad a városi fogyasztást egy értékkel jelölni, mert a grafikonban 25-50 közötti mérések MIND városi (Budapest) fogyasztás. Azaz forgalomtól függően 7,0l és 9,6l között mozog a 2,4JTDm fogyasztása. Nálam a reggeli munkába járás (átlag sebesség 30-45 között) döntően 7,3 és 8,8 között van.
Az 50 és 120 tartományban még lejjebb fog menni a fogyasztás, az eddigi mérések alapján valahol 6,2-6,3 körül lesz az alja, kb.70-es átlagnál. És persze 120 felett szépen megy felfelé, de erről még szintén nincs nagyon eredményem, mert ehhez folyamatosan 130 fölött kéne menni, és rég voltam már Németországban :)
Gabesz012012-04-23 21:32:45 // 20910
Köszi az infót Neked és mindenkinek, aki ellátott jó tanácsokkal, infokal.. Ezen a héten legkésőbb péntekig egy alfa 159 tulaja leszek :)
sas-1592012-04-23 11:18:27 // 20909
az én átlag fogyasztásom 6,8 l/100km.
komputerrel és kézzel utána számolva is.
ez főleg autóút, de nem 90-nel, hanem a 2*2 sávos szakaszokon akár 140-150-ig megtolva.
1,6-os benzines Golffal is ugyanennyi volt, csak ugye most a dízel éppen olcsóbb.
és az csak 100 lóerő körüli gép, ez meg 150.
komputerrel és kézzel utána számolva is.
ez főleg autóút, de nem 90-nel, hanem a 2*2 sávos szakaszokon akár 140-150-ig megtolva.
1,6-os benzines Golffal is ugyanennyi volt, csak ugye most a dízel éppen olcsóbb.
és az csak 100 lóerő körüli gép, ez meg 150.
Grando2012-04-23 09:30:48 // 20908
Mert fenthagyták. Ha jóindulatúak vagyunk, akkor gondoljuk azt, hogy hanyagságból. Az ötlet kiváló, írj nekik. ;)
Nimitz2012-04-23 09:11:39 // 20907
Köszi Grando!
Nagy kő esett le a szívemről. És a pénztárcámról is.
Talán nem a megfelelő formát választottam a kételyeim és bizonytalanságom kifejezésére, de őszintén tanácstalan voltam, és távol állt tőlem bármiféle fél-álhír terjesztése.
Még egyszer elnézést, máskor csak jól megalapozott tényeket fogok a fórumon megosztani.
De ha már itt tartunk, mi a francért ír 88e-t az a fránya kalkulátor?
Írok is a kalkulátor üzemeltetőnek egy panaszlevelet.
Nagy kő esett le a szívemről. És a pénztárcámról is.
Talán nem a megfelelő formát választottam a kételyeim és bizonytalanságom kifejezésére, de őszintén tanácstalan voltam, és távol állt tőlem bármiféle fél-álhír terjesztése.
Még egyszer elnézést, máskor csak jól megalapozott tényeket fogok a fórumon megosztani.
De ha már itt tartunk, mi a francért ír 88e-t az a fránya kalkulátor?
Írok is a kalkulátor üzemeltetőnek egy panaszlevelet.
Grando2012-04-23 08:50:07 // 20906
Akkor tessék egy cikk például a vezessponthuról. ;)
Örvendező cikket nem fogsz olvasni manapság semmiről, mert a sajtószabadság korlátozott (kérdés persze, hogy kik vannak a kerítésen belül és kívül). Érdekes példa teszem azt a totálkár, ahol volt már negatív hangvételű cikk arról, hogy engedélyezett a lézerblokkolók használata, majd nemrég szintén negatív hangvételű cikk arról, hogy esetleg betiltják.
Másrészt sajnos valóban nem csoda, ha az ember nem igazodik el az adók és egyéb szabályok katyvaszában - úgy általában. De! Talán hasznos lenne, ha nem tetéznénk ezt fél-álhírek terjesztésével és sugalmazásával. :)
Örvendező cikket nem fogsz olvasni manapság semmiről, mert a sajtószabadság korlátozott (kérdés persze, hogy kik vannak a kerítésen belül és kívül). Érdekes példa teszem azt a totálkár, ahol volt már negatív hangvételű cikk arról, hogy engedélyezett a lézerblokkolók használata, majd nemrég szintén negatív hangvételű cikk arról, hogy esetleg betiltják.
Másrészt sajnos valóban nem csoda, ha az ember nem igazodik el az adók és egyéb szabályok katyvaszában - úgy általában. De! Talán hasznos lenne, ha nem tetéznénk ezt fél-álhírek terjesztésével és sugalmazásával. :)
Nimitz2012-04-23 07:44:34 // 20905
Bocs, hogy borzoltam a kedélyeket!
A dolog ott pattant ki nálam, hogy mint friss Alfa tulajdonos próbáltam megsaccolni a fenntartási költségeket. Természetesen irány a net a következő keresőszavakkal: gépjárműadó, teljesítményadó, súlyadó stb. Erre jön néhány találat többek között 2012-es kalkulátorok is. Ide szépen gondosan begépeltem a Vadállat teljesítményét és megkaptam a 88.200Ft-os eredményt teljesítményadó címén, amit a honlapok nagy része volt súlyadónak hív.
Ezzel eddig nem is lenne porbléma. Csakhogy, ahogy alant is írtam kaptam a önkormányzattól egy csekket éves befizetendő 44.100Ft-ról. Ez a 88.200-nak a fele. Gondoltam mégsem az éves adóról küldték ki a csekket, hanem a félévesről, de akárhogy néztem az éves díj.
Ezek után elkezdtem keresni a megoldást, hogy miért a kétszeres szorzó. Egyszer csak rábukkantam a vagyonadó fogalmára, ami a nagy teljesítményű autók tulajdonosait sújtja. Próbáltam megállapítani, hogy ez még érvényben van-e, de nem találtam semmi örvendező cikket, ami arról szólna, hogy jófejségből eltörölték ezt az adónemet. Főleg amikor minden fillér számít.
Most vagy a kalkulátorok szarok, vagy az önkormányzat tévedett, vagy csak én nem értem. De általában az a tapasztalatom, hogy ilyenkor a legdrágább megoldás szokott az igaz lenni, ez szerintem rendszerfüggetlen.
De Neked legyen igazad!!!
A dolog ott pattant ki nálam, hogy mint friss Alfa tulajdonos próbáltam megsaccolni a fenntartási költségeket. Természetesen irány a net a következő keresőszavakkal: gépjárműadó, teljesítményadó, súlyadó stb. Erre jön néhány találat többek között 2012-es kalkulátorok is. Ide szépen gondosan begépeltem a Vadállat teljesítményét és megkaptam a 88.200Ft-os eredményt teljesítményadó címén, amit a honlapok nagy része volt súlyadónak hív.
Ezzel eddig nem is lenne porbléma. Csakhogy, ahogy alant is írtam kaptam a önkormányzattól egy csekket éves befizetendő 44.100Ft-ról. Ez a 88.200-nak a fele. Gondoltam mégsem az éves adóról küldték ki a csekket, hanem a félévesről, de akárhogy néztem az éves díj.
Ezek után elkezdtem keresni a megoldást, hogy miért a kétszeres szorzó. Egyszer csak rábukkantam a vagyonadó fogalmára, ami a nagy teljesítményű autók tulajdonosait sújtja. Próbáltam megállapítani, hogy ez még érvényben van-e, de nem találtam semmi örvendező cikket, ami arról szólna, hogy jófejségből eltörölték ezt az adónemet. Főleg amikor minden fillér számít.
Most vagy a kalkulátorok szarok, vagy az önkormányzat tévedett, vagy csak én nem értem. De általában az a tapasztalatom, hogy ilyenkor a legdrágább megoldás szokott az igaz lenni, ez szerintem rendszerfüggetlen.
De Neked legyen igazad!!!
Grando2012-04-22 23:03:13 // 20904
Ez még az előző rezsim agyréme volt. Honnan szedted most elő? Van épp elég szarság enélkül is. ://
Nimitz2012-04-22 22:58:18 // 20903
Juhéé! Akkor van 88.200 Ft-om, amit a vasra költhetek!!! :)
Csabi2012-04-22 22:50:42 // 20902
Nincs vagyonadó...
Nimitz2012-04-22 22:17:19 // 20901
Én is sokat kutakodtam, hogy mennyi adót kell fizetni a vas után.
Még beszélni akarok a könyvelő barátommal, de én a következőkre jutottam:
Egyrészt fizetni kell a gépjárműadót, ezt az önkormányzat zsebeli be és általában sárga csekken próbálja behajtani, amit átutalással is kiegyenlíthet a törvénytisztelő állampolgi.
Ennek mértéke egy 2.4 jtdm esetén 44.100 Ft.
A másik fizetendő dolog, a vagyonadó ami lényegében a gépjárműadó kétszerese, a vagyonadónál ha jól láttam teljesítmény sávonkénti szorzókat alkamaznak, ez a 2.4-esre 2-szeres szorzót jelent, így a vagyonadó 88.200 Ft. Ezt két részletben lehet befizetni, egyiket a bevallással egy időben máj. 20-án, a másodikat szeptember 30-ig.
Mindent összevetve 132.300 Ft-ot kell adók címén egy 2.4 jtdm után fizetni.
Durva, de bármennyit nézegetem a dolgokat egyenlőre úgy tűnik tényleg ennyit kell dellázni. Először azt hittem, hogy 88.200 kell fizetnem a neten elérhető kalkulátorok alapján. Aztán kaptam az önkormányzattól egy 44.100 Ft-os éves csekket. Akkor fogtam gyanút, hogy valami nem stimmel.
Remélem én tévedek és már nem létezik vagyonadó autóra, de ebben az országban ez kizárt dolog. Holnap többet fogok már tudni.
Még beszélni akarok a könyvelő barátommal, de én a következőkre jutottam:
Egyrészt fizetni kell a gépjárműadót, ezt az önkormányzat zsebeli be és általában sárga csekken próbálja behajtani, amit átutalással is kiegyenlíthet a törvénytisztelő állampolgi.
Ennek mértéke egy 2.4 jtdm esetén 44.100 Ft.
A másik fizetendő dolog, a vagyonadó ami lényegében a gépjárműadó kétszerese, a vagyonadónál ha jól láttam teljesítmény sávonkénti szorzókat alkamaznak, ez a 2.4-esre 2-szeres szorzót jelent, így a vagyonadó 88.200 Ft. Ezt két részletben lehet befizetni, egyiket a bevallással egy időben máj. 20-án, a másodikat szeptember 30-ig.
Mindent összevetve 132.300 Ft-ot kell adók címén egy 2.4 jtdm után fizetni.
Durva, de bármennyit nézegetem a dolgokat egyenlőre úgy tűnik tényleg ennyit kell dellázni. Először azt hittem, hogy 88.200 kell fizetnem a neten elérhető kalkulátorok alapján. Aztán kaptam az önkormányzattól egy 44.100 Ft-os éves csekket. Akkor fogtam gyanút, hogy valami nem stimmel.
Remélem én tévedek és már nem létezik vagyonadó autóra, de ebben az országban ez kizárt dolog. Holnap többet fogok már tudni.
Pityukoma2012-04-22 22:12:38 // 20900
Az jó lenne :-)
droberto2012-04-22 21:24:00 // 20899
Óhh, nagyon rendes vagy! Az útmutató alapján szélesebb akkor! Nekem is furcsa!
De ki fog derülni, mert most vettem egy elvileg négyajtóshoz valósi gyári tartót!
De ki fog derülni, mert most vettem egy elvileg négyajtóshoz valósi gyári tartót!
Pityukoma2012-04-22 21:22:05 // 20898
Teljesen korrektül írtad le. Épp ma tankoltam.
810.5 km / 65.78l gázolaj. Ez csak város volt ki sem dugtam az orrom még autóútra sem:-(
810.5 km / 65.78l gázolaj. Ez csak város volt ki sem dugtam az orrom még autóútra sem:-(
Pityukoma2012-04-22 21:18:11 // 20897
Kimentem megnéztem a garázsban: Thule skáláján a 0.5 = 2.5mm. Úgy néz ki mintha tényleg különbözne a tető szélessége SW / Berlina esetében. Lehet? Nem tartom valószínűnek, de a beállítási méret alapján nekem ez jön le. Most már tényleg kíváncsivá tettél, vajon a gyárinál is van különbség?
imi1562012-04-22 20:47:21 // 20896
"FAP folyadék",ez az:-))).
Hallottam,hogy drága,viszont nagyon sokáig elég ha jól tudom.
Viszont az a rendszer sem jobb.Ott is szívnak az eltömődéssel.
Hallottam,hogy drága,viszont nagyon sokáig elég ha jól tudom.
Viszont az a rendszer sem jobb.Ott is szívnak az eltömődéssel.
droberto2012-04-22 20:46:02 // 20895
Pont egy órája láttam a verdát az erőmű parkolóba. Megálltam megvizsgálni a tetőcsomagtartó felrakási lehetőséget berlina esetében.
imi1562012-04-22 20:43:56 // 20894
Aha,semmit nem változott:P.
Viszont most nem írja a hibát és megy is rendesen az autó:-).
Viszont most nem írja a hibát és megy is rendesen az autó:-).
droberto2012-04-22 20:43:31 // 20893
Néztem már ezt az oldalt anno, ugyanazt a típust írja mindkettőhöz valóban. Viszont a szerelési útmutatót köszi, arra akkor nem mentem rá.
Nem tudom viszont, hogy a 28 és a 28,5, valamint a 25 és a 25,5-es beállítási érték mit jelent! Ezek szerint más a tető szélessége az SW-nek...?
Nem tudom viszont, hogy a 28 és a 28,5, valamint a 25 és a 25,5-es beállítási érték mit jelent! Ezek szerint más a tető szélessége az SW-nek...?
Gabesz012012-04-22 20:41:24 // 20892
na, az jó, ott néztem aha
Csabi2012-04-22 20:37:01 // 20891
Ezt nem tudom honnan vetted, de asszem sejtem... "teljesítményadó kalkulátor" :))
Megnyugtatlak hogy 300Ft/kw az összeg azaz 2,4 esetében 44.100HUF az éves teljesítmény adó, ha 3évesnél fiatalabb akkor pedig 345Ft/kw 50.700HUF
Megnyugtatlak hogy 300Ft/kw az összeg azaz 2,4 esetében 44.100HUF az éves teljesítmény adó, ha 3évesnél fiatalabb akkor pedig 345Ft/kw 50.700HUF