Fórum >> Típusok >> 159

Alfa156SW2012-07-21 20:14:57 // 22790
hát ezaz((((((((
sxr852012-07-21 20:14:37 // 22789
Nyilván droberto a tisztogatást azzal a céllal végezné, hogy hátha az után a boxxal megfelelően működne az autó és nem az eredeti állapot helyre állításáról van szó. Ahogy Ő is leírta a blogjában box nélkül normálisan működött az autó, hibakód nélkül. Sztem inkább te értelmezd helyesen azt a kérdést/probléma felvetést amire én reagáltam.

A box egy univerzális berendezés, míg a chip konkrétan a te motorodra van írva. Szerinted melyik működhet nagyobb eséllyel megfelelően?
Imi2012-07-21 20:08:08 // 22788
Az enyém sajnos elkelt.Az pont olyan volt amilyet te keresel.
Piritu - 1.000.0002012-07-21 19:26:11 // 22787
Akkor azt írd le :-P
Ha valamit megtisztítok - mint ahogy a Cartárs tette - az az eredeti állapot helyreállítása. (Legalábbis egy kísérlet rá.) Mielőtt ennek nekiáll javasoltad a remapot. Ez nem ugyanaz.
(Amúgy nyugodtan lehet boxal is közlekedni, a gyakorlatban bevált. Nem annyira fekete/fehér a dolog, hogy rögtön ki kellene dobatni a Cartárssal.)
Alfa156SW2012-07-21 19:13:34 // 22786
illetve ismételten 159-es megkímélt karc mentes kevés KM-es törés mentes autót keresek!
tudtok nekem ebben segíteni??

Köszönöm!
Alfa156SW2012-07-21 19:11:07 // 22785
sziasztok 2.4JTD motorról mi a véleményetek megéri ilyet nézni?
vagy a jó bevált 1.9JTD a nyerő!
sxr852012-07-21 19:05:34 // 22784
Nem az eredeti állapotról van szó hanem a box-ról.
Gábor792012-07-21 18:50:28 // 22783
Nem sikerült a link... úgyhogy inkább csak így:
http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual's/
Gábor792012-07-21 18:49:40 // 22782
Biztos, hogy kell a váltoban olajat cserélni? Sehol nem találok erre utaló írást, pedig néztem több helyen (pl.az imént belinkelt e-learn-ben, vagy az automata váltós típusokhoz kiadott manuál)...
Gábor792012-07-21 18:48:01 // 22781
Lehet már mindenkinek megvan, nekem újdonságnak számított s/' target='_blank'>ez az e-learn (159-hez is van). Belinkelem, hátha valakinek hasznos...
Shadin2012-07-21 17:56:21 // 22780
Sziasztok!

Előző írásokon felbuzdulva én is kivettem megpucolni a nevezett szenzort. Elég ramatyul nézett ki. Mi lehet akkor beljebb abban a müa. házban, vagy a fojtószelepnél ill. a turbó után?

Más: Nincs valakinek egy kallódó gyári BE s. szürke szőnyege? Az enyém lukas volt mikor 86000Km-rel megvettem :-)

Köszi
Üdv
KZ
Gábor792012-07-21 15:30:36 // 22779
Az "itt" sajnos nekem "ott" van :-) Tehát elég messze van tőlem, de azért köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 11:30:41 // 22778
a Map meg Sensor boost pressure
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 11:26:00 // 22777
hivatalosan pressure regulator de ezért szép a magyar nyelv mindent úgy fordítanak ahogy nekik tetszik :)
.......................2012-07-21 11:21:10 // 22776
az nem véletlenül a RAIL nyomásszenzor?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 11:10:14 // 22775
s ezért dobja be hibakódba mert a box megemeli a nyomást ami szépen letilt....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 11:09:03 // 22774
a turbótöltő nyomás érzékelő az nem a MAP szenzor az a szívócső nyomás érzékelője azt meg pucolni érdemes évente nagyon ritkán megy tönkre, a turbótöltő nyomás érzékelő az a magasnyomásún lakik
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 11:05:10 // 22773
abban tudok segíteni hogy itt helyben van egy nagyon jó automata váltó szaki nézesd meg vele, váltóolajszűrő is lett cserélve?
Piritu - 1.000.0002012-07-21 10:55:19 // 22772
"P0237=Turbótöltőnyomás-jeladó A jel kicsi"
Lehet hogy tényleg ez lesz a gond. Kíváncsi vagyok az eredményre.
Piritu - 1.000.0002012-07-21 10:50:19 // 22771
"úgyhogy mielőtt nagy tisztogatásba kezdenél sztem menj el csináltass egy remapot" - tehát mielőtt bármit az eredeti állapotba próbálnék hozni előbb remap kell? :-DD
Gábor792012-07-21 08:58:05 // 22770
Elvileg 1 éve volt benne cserélve váltóvezérlő elektronika, akkor cserélték az olajat is. Ez kb. 10-20 ezer km-el ezelőtt lehetett...
Abban tudsz segteni, hogy váltóolaj szintet hol tudok ellenőrizni? Első gyors rápillantásra nem találtunk nívót... vagy csavaros lenne? Köszi!
.......................2012-07-21 08:28:39 // 22769
2800mbar absolut nyomás egyébként is sok,az 1,8 bar(ü)

nekem nagyon gyanús ,hogy a te géped egyébként is csippelt
mert a normál 1,55..1,6 bár turbonyomás is erre utal
+ erre a Novitec doboz

ezért lesz sok..
.......................2012-07-21 08:06:34 // 22768
..ugyanúgy lesz hibakódod remappal is,
nem a Box a hibás,
hanem MAP szenzorod rossz
vagy a Novitec box elromlott

(nekem is a Bre ban hiába a remap,hibakód volt extrém tolós üzemben 3500 ford felett, igaz P0100,vagy ilyesmi,addig volt is amig a szívósort ki nem cserélte a Csöri,
érdekes utána elmúlt)

én inkább szívósori lapátokat pucolnék elöször EGR ,MAP szenzor körül kellene nézelödni,
ne költs Remapra ,nem lesz jobb ,és csak mérges leszel
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-21 07:14:32 // 22767
ennyit a boxról már mondtuk hogy nem csinál semmit csak átkúrja a jelet hiába novitec...
sxr852012-07-21 07:03:53 // 22766
Sztem dobd a boxot minél messzebb a kocsitól. A box nem a te autódra készült specifikusan, a remap viszont igen, úgyhogy mielőtt nagy tisztogatásba kezdenél sztem menj el csináltass egy remapot. Nálam dpf off és remap kb -0,8l/100 km fogyasztás csökkenést eredményezett, tehát még ez az oldala sem elhanyagolható és mindemellett az autó hibátlan működött.
droberto2012-07-21 01:36:02 // 22765
Ezennel bedobom magam a Remapos hiénák ketrecébe. :)))
Box által generált motor hibakód.
Remélem tippem azért megoldja a problémát...
Pityukoma2012-07-20 19:27:06 // 22764
Megtaláltam a képeket: HSZ:20778. Március 4.-én írt bejegyzésemnél csatoltam.
Pityukoma2012-07-20 19:00:15 // 22763
Köszi :-) Sokunkkal együtt a "segítsük egymást cartársak" elvet vallom. Az az 5 perc amivel tovább tartott a pollen csere a fényképezés miatt, már megérte hogy tudtam neked segíteni.
Más: én voltam aki írta hogy használok vonóhorgos kerékpártartót (pont tegnap töröltem le a képeket a gépemről) Nekem Thule Xpress970-es van. Az lógatós és 2 bicaj fér rá.
Előnye: a jó minőség. Ár/érték arány. Összecsukható, kis helyen elfér, biztonságosan (konkrétan meg sem mozdulnak rajta) rögzíthetőek rajta a biciklik.Az önsúlya.
Hátránya: Nem lehajtható, ezért a csomi nem nyitható. Női váz csak adapterrel rögzíthető rá. Világítás nincs rajta (kapható hozzá:16K)
Ha használom akkor nyitva hagyom a csomi rolóját (SW).
Egyébként a lámpák pont a kerekek küllős része mögött vannak így láthatóak. Párom ment mögöttem Ő mondta. Viszont ami gáz hogy a rendszámot takarja rendesen, ezért biztos büntet a rend éber őre. Nekem még nincs,de fogok venni rávaló lámpát, azon van rendszámtartó is.
Még annyit róla hogy szinte észrevehetetlen a tetőn szállításhoz képest, és látod a tükörből a cangákat.
Üdv: Pityukoma
Zsolt1552012-07-20 18:53:27 // 22762
Én is olvastam. Teljesen korrekt leírás. :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-20 17:03:08 // 22761
ott inkább a váltóval van némi gond mondjuk 40e-ként kell benne olajat cserélni és akkor elmegy gond nélkül 200-250e-et
droberto2012-07-20 15:40:04 // 22760
A lényeg az amit írtál! Átlagosan 25 km évente, ha ettől a Paolo-tól vette a kereskedő, akkor a vasban most elméletileg 170-180 k km-nek kell benne lenni!
Mivel a használtautó lutri, de ilyen módszerekkel nagyban tudod minimalizálni a kockázatot!
Gábor792012-07-20 15:19:47 // 22759
ööö... akkor most az enyémnek dpf / egr baja van? Most(anában) vettem észre, hogy 3-ból 4-be váltáskor (automata) bizonyos gyorsulásnál (általában ha a tempomat karral gyorsítok mondjuk lakott területről kiérve 50-ről 90-re) akkorát ránt az autó (a normál váltásokhoz képest), hogy csuda... Ez is valami "59 tipikus" dolog? Egyébként nem mindig csinálja, legötbbször nagyon szépen, simán vált, utasok észre sem veszik...
Gábor792012-07-20 15:16:33 // 22758
Na ez király összefoglaló volt, nagyjából én is ezeket tapasztaltam :-)
Volt nálad cetli és mindig felírtad, ha tapasztaltál valamit? :-))
Coolby2012-07-20 11:49:54 // 22757
Nálunk egyébként még 1-2 évig nincs tervbe véve a gyerkőc, viszont jó előre gondolkodni, plusz nekem SW jobban is tetszik...
sas-1592012-07-20 11:48:00 // 22756
mondjuk a dízelek kibaxott dpf + egr miatti rángatására kíváncsi lennék mi a hivatalos szervízek válasza.
az hogy nyomj nagyobb gázt, hogy ne a kérdéses tartományban legyen a fordulat és turbo nyomás? :) höhö
ciki hogy nincs rá értelmes gyári megoldás.
sas-1592012-07-20 11:42:43 // 22755
én is a gyerekek születésére fogtam, hogy kell egy 159 SW.
a hátsó hely nagyságához meg csak annyit fűzök hozzá ha később reklamálna valamelyik gyerek, hogy:
"ha nem tetszik apa autója, lehet menni gyalog!" :)

egyébként 190 centi vagyok, elöl semmi problémám a helykínálattal, hátul meg soha nem ülök.
hátul a kölkök meg max leveszik a cipőt, hogy ne cipővel rugdossák a bézs kárpitot. :)
viszont tetőablakos 159-ben már nem fértem el normálisan, mert az legalább 6-7 centivel szűkíti a fejteret elöl.
Liquid2012-07-20 11:37:05 // 22754
én is azért vettem dízelt, mert ez számomra az értelmes választás, nem tetszenek a 159-be szerelt benzines motororok, pedig évente jó ha 10e km-t használom
.......................2012-07-20 11:33:12 // 22753
ja ,+több a gond vele
sas-1592012-07-20 11:26:25 // 22752
és azért, mert a benzinest sehol nem ajánlották a 159-hez a fogyasztása és "dinamizmusa" miatt.

de főleg, mert a mai dízelek sokkal erősebbek érzésre és élvezetesebbek a mindennapokban a nagy nyomatékuk miatt.
droberto2012-07-20 09:49:06 // 22751
A legjobb az olyan vonóhorgos kivitel, amin van külön rendszámtáblatartó és 2 db komplett lámpatest. Ha ezeket kerékpárokkal eltakarod, a rendőr megbüntet. Létezik ezekből 2 és 3+1 kerékpár szállítására alkalmas. Olyat vegyél ami biztonságos.
A jobbak drágák, de ezek könnyőfém ötvözetből készülnek, jól szerelhetőek, és egyszerűen lehajthatóak a csomagtérfedél felnyitásához. Ha Thule kínálatából választasz nagyon nem lőhetsz mellé!
Piritu - 1.000.0002012-07-20 09:47:52 // 22750
Én anno két nap után ezeket vettem észre a 156-hoz képest :-)
Laci.732012-07-20 09:15:27 // 22749
Sziasztok!

Valaki írta a múltkor hogy vett a vonóhorogra bicikli tartót. Én most szeretnék venni, csak nem tudom hogy melyket. Kell e lámpás kivitel, vagy elég a lámpa nélküli? A rendőr nem kötöszködik? Mi az előírás? Előre is köszi!
Laci.732012-07-20 09:08:15 // 22748
Pityukoma!
Az egyik leghasznosabb tagja vagy a fórumnak!!! Nagyon precizen, képpekkel feltéve adsz segítséget nekünk!!! Én pont most akarok pollen szűrőt cserélni, és tessék, te pedig minden részletben segítesz!!!!
Coolby2012-07-20 08:37:01 // 22747
természetesen úgy értettem, hogy tutti biztos, hogy nem 12e km ment 3 év alatt...
Coolby2012-07-20 08:36:14 // 22746
ugye :) egyébként azt nem lehet megtudni, hogy a kereskedő ugyanettől az ürgétől vette-e vagy közben cserélt még gazdát többször?...

mindenesetre 3 év elatt 87e, azóta eltelt még 3 év, szóval a 160-170e a reálisabb, de az utolsó 80-90e kilóméterről semmi info nincs...
.......................2012-07-20 08:35:56 // 22745
erre ne vegyél mérget,
kb 12e km 3 év alatt,nekem nagyon kevésnek tünik
dieselt azért vesz az ember ,hogy a sok km alatt spóroljon
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-20 08:26:27 // 22744
igen 3 év alatt 10e-et mentek vele :)
Imi2012-07-20 08:24:28 // 22743
KME059 es rendszámú alfa 159 es itteni emberkéé?Nem tudja valaki?
Coolby2012-07-20 07:57:43 // 22742
jahh és 2009-ben volt benne 87e km, szóval most feltehetően nem 98e km van benne :)
Coolby2012-07-20 07:56:38 // 22741
Jó reggelt mindenkinek!

Kiskunfélegyházi 2,4-es autót próbálom nyomozni, de Fiat Magyarország nekem még nem küldött semmit, de elvileg fog. Mindenesetre addig is elkértem kereskedőtől, amit elvileg ő kért le... Így szokott ez kinézni? Mit láttok ebből ti? Én annyit, hogy olyan 2009 táján eltűnt a hivatalos szervízből...

szervízadatok
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak