Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-10 13:02:51 // 22390
nézesd meg szerelővel akkor nálam nagyon halk de már 80e km óta ilyen
Totti (NagyVad)2012-07-10 12:50:27 // 22389
159 1,9 8v egy lóra 12,75 kg jut míg a Marisnál 11,06 kg a maris elméletben sokkal fürgébb alap helyzetben!
Shadin2012-07-10 12:45:39 // 22388
Igaz 4-5-6-ben nem annyira hallani, de azért hallom, sőt érzem is. Mint valami nagy holtjáték. Mintha egyik fém utoléri a másikat...
GTPeti2012-07-10 12:36:04 // 22387
JTD. És gyak. nincs jelentőssége. Az EU besorolásnál van.
GTPeti2012-07-10 12:31:42 // 22386
Ha egyesek még a 2.0JTDm (170LE) menetteljesítményeit is kritizálják, akkor szerinted a 8V 120 lóval dinamikusnak tekinthető? Tartom a véleményem: Ha a tiéd egy egyhatos Mareához képest jobban megy, akkor ott valami nem gyári. (Vagy a Marisod nem volt elemében.)

A gumik szélességének a hatását is volt szerencsém tapasztalni. Egy 255-ös gumi totál irreális választás egy 120 lovas motorhoz. (Persze kanyarbajnok lesz tőle az autó, ezt nem vitatom.)
.......................2012-07-10 12:29:46 // 22385
..na ez sokmindent megválaszolna,kuplung ,válto ,stb.
Dömpi (il dottore)2012-07-10 12:23:51 // 22384
apropó! a tiéd JTDm vagy JTD? Vagy annak nincs jelentősége ebből a szempontból?
Dömpi (il dottore)2012-07-10 12:22:02 // 22383
rendben, de a Marea benzines volt, 144 Nm nyomatékkal. A 8V-s 159-es nyomatéka 280 Nm. A Marea súlya 1 140 kg, a 159-é 1 530 kg. Az 1,9 8V JTDm gyorsulása a pedig egész pontosan 10,9 nem pedig 11,2.
Kizárt, hogy a Mareának jobban kellett volna mennie.
Amúgy eddig mindig csodálkoztam, hogy miért mondja mindenki, hogy a 120 lovas 159-es lomha, de úgy voltam vele: persze, mihez képest!
GTPeti2012-07-10 11:56:29 // 22382
Nézd... nekem kb. ugyanaz a motorom van.

Múltkor írtad, hogy egy 1.6-os Mareához képest ég és föld. Már ezt is furcsálltam, tekintve az 1.6-os Marea a kasztni súlya miatt még a 103 lovas motorral is jobban megy (10,5sec), mint egy 1.9 8V 159 (11,2sec).

Ha úgy érzed jól megy az autód, akkor garantáltan chippelve van. Egy 120 lovas 159 sajnos egy elég lomha jószág lehet (gyári állapotában).
Dömpi (il dottore)2012-07-10 11:54:55 // 22381
itt Cegléden van egy kisebb családi vállalkozásként üzemelő gumis. Ő úgy szokta, hogy a nagyobb 18" feletti és 225 szélesség feletti gumiknál azt mondja a tulajnak, hogy menjen vele kb. 40-50 km-t, aztán vigye vissza, mert a gumi még igazodhat, és ingyen megnézik a súlyozást.
Na ez korrekt hozzáállás!
Dömpi (il dottore)2012-07-10 11:51:14 // 22380
meglepődnél milyen jól megy!
Lassan azon gondolkodom, nincs-e chippelve...ezt egyébként honnan lehet megállapítani?
.......................2012-07-10 11:49:50 // 22379
.direkt nem centirozzák ki rendesen,hogy vidd vissza megint,
Miskolcon a Schnell szervíz ilyen ,nagy nevü lehúzós banda
,miattuk tönkrement hátul a csapágy,amit soha nem tudsz bebizonyítani ,hogy azért volt
amit nem magad csinálsz ,vagy nem állsz ott nem lesz 100% os,
ez a világ minden szegletén így van
GTPeti2012-07-10 11:40:47 // 22378
255-ös gumik egy 120 lovas 159-re? Elég bizar párosítás. B)
Dömpi (il dottore)2012-07-10 11:20:25 // 22377
a téli kerékkel nem rázott! próbáltuk.
Most az lesz, hogy mielőtt ma délután elviszem a klímáshoz, lekapjuk a kerekeket és mindent kipucolunk. Az is lehet, hogy összecserélte a nyomorult gumis a nyomtávszélesítőket.

Egyébként többen írták, hogy kóklerek a szerelőim. Tudjátok, az a vicces, hogy a kuplungot és a kettőstömegűt a legjobb barátom cserélte a saját garázsában, aki egyébként nem autószerelő, de a saját 166-osát csukott szemmel szétszedi és összerakja. Amiket ő csinált, azzal már nincs is baj, tökéletesen működik.
Viszont a kerekekkel olyan cégeknél voltam, mint a Reifenmann, Premio, Optima stb. Ezek nem holmi sufni-mutatványos fészerzsonglőrök! És mégsem tudnak rendes munkát végezni! Na ez a bosszantó!
Totti (NagyVad)2012-07-10 11:05:59 // 22376
Hmm érdekes! A fék miatt kell a szélesítő? Szerintem rakjátok fel a másik kereked és nézd meg hogy úgy is ráz e(persze előtte egy centirt ejts meg rajtuk ) Ha nem akkor tuti hogy a köz gyűrű+szélsiető lesz a ludas!
Kardosdoktor2012-07-10 11:01:35 // 22375
Ez igaz!

Az 59SW mellett minden más kombi csak halottaskocsi! Bár az SW az nem kombi az Sportwagon! Egy jó felnivel – mint pl. a Tiéd - meg egyenesen szívdöglesztő tud lenni.
:-)

Én is tervezek venni nagyobbat, a mostani 16-osra meg felkerülnének a téli gumik. Jövő tavasszal szeretnék beszerezni egy legalább 17-es gyári szettet.

Az enyémnek a felszereltsége sem teljesen egyértelmű. Pl.: Q-tronic, fűthető bőr, xenon, Blue&Me, tolatóradar, tempomat. A középkonzolról és a kormányról meg „lemaradt” a recés alubetét, pedig filléres dolog ez a millió extra mellett. Bár a grafitmetál plasztik is jól fest helyette főleg, hogy a belga ex-tulaj nem karcolta össze. Amikor 2006-ban vettem a 3 ajtós sportcsomagos Stilomat szalonból, beültem egy átadás előtt álló 59SW-be és emlékszem, többek között az alubetét adta nekem a prémiumérzést. Amit meg most megvettem, abból pont ez maradt ki. :-( Kicsit hiányoltam, de az állapot és a valóban hasznos extrák hada győzött meg. Az alfaowner-en azt olvastam, hogy néhányan arra panaszkodnak, hogy az alu karcos és ki szeretnék cserélni. Akkor lehet, hogy a műanyag nem olyan mutatós, de tartósabb. Ki tudja? Alapvetően az enyém egy Progression felszereltségű lehet, ahhoz meg, ha jól tudom nem jár az alu cicoma. Olvastam korábbi HSZ-okban, hogy az ember ne vegyen meg kompromisszumos gépet, szerintem ez egy elég kicsi kompromisszum. :-)

Szép napot: Kardosdoktor
Dömpi (il dottore)2012-07-10 11:00:38 // 22373
A gumiválasztás nem választás volt, hanem szükségmegoldás.
Gyakorlatilag potom pénzért vettem 75-80%-os gumikat. A méret nem ideális, ezt tudom.
Kifejezett szándékom a kerekeimet beállítani a gyárilag javallott méretek valamelyikére, de ehhez kellene egy 7,5 x 17"-os gyári alufelni. Hogy azt meg tudjam venni, ahhoz előbb el kell adnom a 8J x 19"-est. Csakhogy a nyár derekán senki sem akar alufelnit venni, főleg nem 19"-ost.
Most ezzel a marha széles gumival az ősz közepéig kell kihúznom (kb. 2200-2500 km), utána felmennek a gyári méretű téli kerekek és akkor van időm nyugodtan eladni a 19"-ost a gumikkal együtt. Használható gumikkal amúgy is könnyebben megveszik, mint gumi nélkül.
Amint a tél után megcsillan az első napsugár sokmindenkit elkap a felniőrület :)

Rendes szerelő! Ez a Dél-Pest Megyei környék meg van áldva "rendes" szerelőkkel. Amikor megvettem a vasat, első utam a Fiat szervízbe vitt Szolnokon. Bementem a kocsival, nem vártam kint. Láttad volna mit műveltek. Soha többé oda!
Totti (NagyVad)2012-07-10 10:52:56 // 22372
Olvastam az utolsó blogod! Én amondó vagyok hogy a központosító és a nyomtáv szélesítő kombó lesz a ludas az egész rázás kálváriádba! A szélesítő sufni tuningos vagy rendes gyár által csinált?
BeeGee2012-07-10 10:28:41 // 22371
Bocs, hogy kívülállóként beleszólok, de a blogodat követem, annyira rémisztő..
Utoljára én a gumi választásodon lepődtem meg. Eszembe nem jutna 255ös gumikat felrakni, pláne 5 éveseket. Tudom, hogy a pénz nagy úr, de így könnyen pénzkidobás lesz a spórolásból. Ennyi nyűggel a chip tuningot sem erőltetném :)

Arra vannak itt a topikok, hogy kérdezz, mielőtt megveszel valamit :) És vidd rendes szerelőhöz a kocsit. Sztem 170 km-nél már többet autóztál feleslegesen a "szakik" között..
Dömpi (il dottore)2012-07-10 09:36:49 // 22370
Fel fogom vele venni a kapcsolatot. De mivel nekem az 170 km (csak oda), ezért először távlatilag konzultálok majd vele.
Mindenesetre hálásan köszönöm a tippet.
Tegnap sokat gondolkodtam és arra jutottam, hogy lehet hogy az összes 159-es között az enyém a leggyengébben felszerelt, de tapasztalatlanságomnak köszönhetően az ár-érték arányt tekintve én vettem a legdrágábban, és még a tetejébe sokat is szívok vele, de akkor is imádom, és akkor is végigcsinálom, és csakazértis lesz egy fasza autóm! Egyébként sokan ezért is ölni tudnának :)
Csosznorbert2012-07-10 00:51:17 // 22369
Huzzál Csőrihez Várpalotára...... Alfa-klinika..... :)
droberto2012-07-09 23:32:30 // 22368
Ha én centír után megjelennék egy futóművesnél, hogy ráz a vas és nem bírná megcsinálni, akkor én tuti, hogy nem fizetnék!
Rázógépre felrakták?
droberto2012-07-09 23:19:10 // 22367
Ezt úgy is lehetne mondani, hogy észbontó!!!
Vidd el a vasad egy normális! szerlőhöz, aki megfelelő diagnosztikát végez és csináltasd meg vele! Ennek így tényleg nincs értelme!
Csörit sokan favorizálják...
Olvastam a blogodat de ez egy vicc! A szerelőid egyszerűen Kóklerek!
1372012-07-09 22:56:57 // 22366
Ez rázásos mizériád nekem már egyértelműen a szerelők hibájának tűnik. Nehogy már neked kelljen kitalálni, hogy mi a baja, arra vannak a szervízek.
Ez van akkor, amikor elviszed egy gumishoz, meg egy futóműveshez, meg még egy mittudomén kihez. Mindegyik csak a saját részterületére hajlandó rálátni, persze csak a megfelelő pénzért. Ha kifizetted neki a lóvét, és esetleg mégsem az volt a hiba, akkor meg csak széttárja a kezét.
Véleményem szerint jobban járnál egy tisztességes márkaszervízzel, akár Fiat szervízzel, vagy valamilyen nagyobb szervízzel, ahol leadod, elmondod mi a probléma, és megmondod, hogy oldják meg. Ha nem oldják meg, akkor meg nem fizeted ki.
A lényeg, hogy olyan helyre vidd, ahol felelősséggel vállalják a problémamegoldást.
Buksi2012-07-09 22:26:27 // 22365
Gratula! Nagyon szép, főleg a beltér! :-)
Liquid2012-07-09 22:25:46 // 22364
köszi, igen leszűkült a kör, miután mindenki egybehangzóan a 2.4-et javallotta
'''''2012-07-09 22:23:09 // 22363
Látom mégiscsak 2.4 lett.Gratula hozzá!
Liquid2012-07-09 22:22:57 // 22362
a próféta szóljon belőled :)
droberto2012-07-09 22:16:01 // 22361
Hát akkor üdv itt!
Sok szép 59-es km-t! :)
Csabi2012-07-09 22:01:37 // 22360
pontosítva, volt mindegyik szilenten egy repedés, a szaki szakadásnak hívta, most a csere után nem vettem észre változást a futómű stabilitásán...Őszintén szólva nem is cseréltem volna rögtön, csak mivel meghalt a kormányművem így muszáj volt, h ne kelljen kétszer futóművet állíttatnom..
Dömpi (il dottore)2012-07-09 21:53:19 // 22359
nekem még nem szakadt, de jó úton van ezirányba...
Csabi2012-07-09 21:50:15 // 22358
Én most cseréltem alsó lengőkar szilenteket, 26e volt a kettő...nálam is futómű beállításnál vették észre hogy szakadtak a szilentek(még jó , h ezek cserélhetőek), ezért nem is vállalták a beállítást, mondván, felesleges mert csere után újra kell állítani a futóművet...
Dömpi (il dottore)2012-07-09 21:50:02 // 22357
Gyönyörű! Szívből gratulálok!
Liquid2012-07-09 21:43:40 // 22356
Jóestét!
csatlakozom a klubhoz :)
az átírás folyamatban van...
5
Dömpi (il dottore)2012-07-09 21:31:42 // 22355
az enyém is klattyan, de szinte már reflexből zártam a füleimet...jó hallani, hogy ez normális hang :)
Dömpi (il dottore)2012-07-09 21:29:28 // 22353
Hallottad a dübörgést odaát? Ahogya kő lezúdult a szívemről :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-09 21:26:10 // 22352
lehet szilentet is cserélni és nem kell párban!
Dömpi (il dottore)2012-07-09 21:23:09 // 22351
Sziasztok!
Ma megvolt a futóműbeállítás :) ...de továbbra is ráz :(
Amikor gyorsítok és terhelés alatt van, akkor alig alig érezhetően remeg. A futóműves szerint a job első féltengelycsukló kezdeti problémái. Azt mondta, ha erősödik a remegés cseréltessem majd ki. Ezt amúgy párban kell cserélni?
A másik remegés, szitálás olyan 120 magasságában jön elő. Viszont érdekes, hogy először kicsit erősebb, aztán alig érezhetőre csökken. Viszont ha visszaeresztem 110-re, akkor ugyanez - először erősebben szitál, aztán csökken. 160-nál tovább már nem mertem nyomni, mert nagyon rázott.
Mi lehet ez?
A futóműves még annyit mondott, hogy a jobb első futómű alsó lengőkar hátsó szilent eléggé kivan. A szilentet lehet a lengőkarban cserélni? Vagy a teljes lengőkart kell? Ezt párban szokás - ha a jobb cserés, akkor a bal is?
Erhard! ezek kb. milyen árfekvésű cuccok? Nagyságrendileg! Csak, hogy előre készülni tudjak!
Kardosdoktor2012-07-09 20:15:01 // 22350
Szia Dömpi!

Szerintem egy impression felszereltségű modellről lehet szó az esetedben, amibe extraként beletettek egy navigációt. A felnit meg az előző tulaj utólag vehette rá. :-)

Üdv: Kardosdoktor
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-09 18:56:57 // 22349
mindegyik klattyan váltásnál ez a hidraulikus kinyomócsapágy meg a lendkerék játéka no para nagyon nagy csendben lehet hallani meg csak egyesben, kettesben
Shadin2012-07-09 17:23:22 // 22348
Úgy nincs gondom, csak váltáskor. Valami lóg, de nem tudom mi.
droberto2012-07-09 16:24:07 // 22347
Nekem gázadáskor és elvételkor klattyan finoman! Én féltengelyre, vagy motortartó bakra gyanakszom! Jó, hogy írod; egyre jobban idegesít... :)
Shadin2012-07-09 16:14:10 // 22346
Hali!

A féltengely zsírozás segíthet abban, hogy ne csattanjon valami a hajtásláncban minden sebváltáskor? Gázadáskor és elvételkor nincs hangja, de váltani normálisan csak megemelt fordulaton, odafigyelve tudok, különben, nem tudom máshogy mondani, dob egyet. Nem csattan, csak klattyan...

köszi
százötvenkilenc2012-07-09 12:48:20 // 22345
A legegyszeübb, a biztos tipp Suzuki swift 1.3.
Vagy mégse?
Kazes☻2012-07-09 11:16:34 // 22343
Ejnye Moriarty a negatív hullámaid...! :D
Dömpi (il dottore)2012-07-09 11:03:44 // 22342
Hát ezt meg kell osztanom veletek!
Ma reggel bejövök dolgozni, erre a kollégáim elkezdik sorra:
- az egyik kolléganőm, aki otthon mellékesben gazdálkodó: "nekem a hétvégén lefüstölt a kombájnom és a kis dömperem is"
- az egy hete hozzám beosztott gyakornoksrác: "a hétvégén Ausztriában voltunk motorostúrán, félúton elszakad a hajtáslánc"
- a szomszéd irodából egy mérnök kolléga: "a hétvégén hazafelé Győrből az autópályán lefüstölt a Meganom turbója"

Lehet, hogy negatív hullámokat bocsájtok ki?
Dömpi (il dottore)2012-07-09 07:56:11 // 22341
a jövőben én is Erhard-hoz fogok fordulni.
Egyébként nekem is sokat segítettek már a srácok.
Viszont én is elmondtam a véleményem, és tartom is: a tapasztalatot nem adják ingyen (sajnos).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak