Fórum >> Típusok >> 159

Csosznorbert2012-07-14 13:15:38 // 22509
erről papolok én is, meg nem a "ránézésre még elmegy jó pár km-t" alkatrészekről.....
droberto2012-07-14 08:23:50 // 22508
Ha a "sok méter" megfelelő karbantartással + ápolással, gondozással párosul, és persze ésszel van hajtva, egy ilyen autó 3-500k km-t is elfuthat néhány kopó alkatrész cseréje mellett. Persze ehhez kell az is, hogy ne 30-35k km-enként cseréljen a user olajat. Főként igaz ez az élettartamának utolsó 2/3-ban, onnantól számítva, hogy a mozgó alkatrészek elkezdenek kopni! Itt mikronos kopásról beszélek.
Összefonva azzal amit te mondtál: 100-200 km-ig garanciás kocsi, 35k-es csereperiódussal, affölött, meg a gyártót nem érdekli igazából. Ez ám a nagyszerű és nem utolsó sorban busásan jövedelmező üzletpolitika. Éljenek meg az alkatrészesek is! Addigra jó eséllyel ez első tulaj úgyis megválik a vastól és csak a jó emlékek élnek a fejében. És vesz egy új vasat. A magamfajta utóhullámokat lovagló huszárnak, meg úgyse lesz pénze újat venni. (Mondjuk egyenlőre nem is akarok)
A fent leírtak a B szegmenstől felfele hatványozottan igazak!
Tisztában kell lenni az előélettel, és ha ennek tükrében tönkre megy valami, nem kell szitkozódni!
droberto2012-07-14 07:51:07 // 22507
Váltó: Hmmm. Ez érdekes! Pont most lett a főnökömnek 508 SW (SW: ezt azért érzitek, nem? :)), automataváltóval. Egyenlőre imádja! Ezek után nem lennék meglepve (meg amúgy sem), ha 2 éven belül cserés lenne. Mert az fix, hogy a javításba nem állna bele szakszervíz.
A Boxerünk 6 gangos váltóját is megkísérelték javítani, mondanom sem kell ~30.000 km múlva, cserélni kellet. Rá 20k km-re pedig, a kettőstömegűt! Most akkor a Peugeot is szar?
60 milliárdnyi alkatrész: Az Alfa tönkremegy a többit csak törik! :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-14 07:34:49 // 22506
pontosan ez az amiről én is mindig beszélek a kevés méteres autó kint is drága minél több a méter annál olcsóbb pont azért mert többet kell rá költeni. Az autógyártók km-re terveznek azaz ha 100e km a garancia akkor nekik az a lényeg hogy addig minél kevesebb dolog menjen tönkre utána minden egyes km ajándék a júzernek... A héten ismerkedtem meg egy automata váltó javító emberkével az Aisin váltóról beszélgettünk ott is a biztonsági tartomány 100e km a gyártó úgy számol hogy mivel az automata váltó luxus ezért aki ilyen autót vesz minimum még 1x meg kell vennie mivel van rá keret....
Én azon mosolygok a legjobban amikor valaki márkát vált és el kezdi isteníteni hogy a másik mennyivel jobb, megbízhatóbb csak azt nem értem ha kis hazánkban kb olyan 3-6e Alfa van akkor hova a retekbe fogy éves szinten 60 milliárdnyi alkatrész? Valaki hazudik :DDD
droberto2012-07-13 23:34:16 // 22505
Nekem sem árulta el, hogy az egykori 159-eset miért nem tette fel autói közé...
Grando2012-07-13 23:30:04 // 22504
De bizony rajongói oldal. Legalábbis az volt valaha. Csak az itt fellelhető fanatikusok és értők miatt beszabadult ide egy rahedli infóvámpír is, aki qrvára leszarja a közösséget. Persze velük sincs gond adddig, amíg a saját tudatlanságuk miatti frusztrációikat el nem kezdik kivetíteni az autóra. Egy magadfajta alfátlan fikagépet meg csak azért nem dobnak le az oldalról, mert növeli a letöltésszámot. Tudnám minek jársz még fel? Bosszúból?
Liquid2012-07-13 22:57:10 // 22503
ez korrekt írás volt!
Liquid2012-07-13 22:55:26 // 22502
fórum egy Alfás rajongói oldalon, de mindegy ne ragozzuk
a CarTárs szerintem arra utalt, hogy nem feltétlenül a legjobb árakon történtek a szervizelések.
Természetes hogy vannak hibák nem is szabad őket elhallgatni, de itt. szerintem sem illik Alfát nyíltan/egyértelműen fikázó kijelentéseket tenni, mert nem ide való.
droberto2012-07-13 22:54:47 // 22501
A probléma ott van, hogy a magyar használtautó vásárlók 95%-a naiv és tényleg álmokat kerget! Gondoljunk csak bele: A jomódú nyugati polgár megvesz egy 159-et 30.000 EUR-ért, használja évi 30-50k km-t. Mert használja, hisz azért vett az átlagtól komolyabb típust, prémium-sportos márkát. 3-6 év alatt beletesz 100-300k km-t, majd meghirdeti, mert tudja, hogy már nem új a vas, és lassan költenie kéne rá + a szomszéd/kollega is 1 hónapja lecserélte az 3-asát. Jön keletről a g.ci nepper, és elhozza a vasat 4-6k EUR-ért. Ha pályáztak a géppel és vigyáztak rá ás tényleg g.ci, akkor 200k km-ről 95-re tekeri vissza, ha van egy kis hibája vagy van tisztesség benne, akkor "csak" 130k-ra tesszi vissza. (A kivétel ritka, de tisztelet neki!) Jön az álomvadász naiv vásáró, lecsenget 4-8k EUR-nak megfelelő forintot és boldog, hogy vett egy 9-10 millás vasat. Csakhogy: szembesül azzal, hogy 180-200 k Ft egy komplett nagyszervíz (mert azt ugye sejti, hogy a becsület mellszobrát nem az autó kereskedőről mintázták), amit még elvégez, de sorra kopogtatnak az ajtón a magas futásteljesítményből adódó, kopó alkatrészek. Ekkor a User ledöbben, hogy egy kuplung 100k (csak neki, mivel pl. Amorés). 2,5-3 milláért pedig járhatna zsírúj 4-5 litert fogyasztó villanyablakos, klímás, 1,5 dci Logannal is!
No ezeket az embereket kéne felébreszteni, hogy nem 1.3-as Suzukikról beszélünk, hanem korszerű és bonyolúlt autókról, amikre költeni kell (élettartamuk derekán), ha fenn akarjuk tartani állapotukat....
1372012-07-13 22:10:32 // 22500
Ez nem egy Alfa rajongói oldal, nem csak a falkának szól. Alfás fórum. Csak. Ennyi.

A 159-nek vannak hibái is ám. Nem egyénfüggő, esetleges hibái, hanem típushibái. Amik sok-sok pénzbe kerülnek.

Az említett 800 ezres szervízköltség után megértem, hogy nem rajong az autóért.
GEORGE2012-07-13 22:05:10 // 22499
Szakma ide, szakma oda, ( Gépész technikus vagyok ) ránézésre megmondani, hogy egy görgő, vagy kuplungba még hány kilométer van.....nem sértődsz meg, ha azt mondom, hogy lehetetlen???

Mert ugye azt mondod, hogy pl az egyik görgő ment volna még 20e km-t
De mi módon mnet volna??
A. 10 alkalommal 2ekm út, 2 hetes indulásokkal?
B. Vagy 20ekm mondjuk 1 év alatt városban 5-7-15-30km-es etapokkal?

Gondolom sejted mire akarok kilyukadni, mert a két példaközt komoly különbség van igénybe vétel esetén.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-13 22:01:34 // 22498
titánalkatrészeket fogsz a kezedben? merre laknak azok? szeretnék én is :P
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-13 21:59:40 // 22497
remélem minden felhasználó így gondolkodik ez a pozitív hozzá állás :)
Laci.732012-07-13 21:58:25 // 22496
Fogtál már a kezedbe ilyen alkatrészeket? Nekem ez a szakmám! És nem én, hanem a szerelő mondta! Mielőtt valamit írsz, azelőtt győződj meg róla, hogy hogy van az valójában!! Én csak a tényeket írtam le, hogy ne kelljen sok pénzt potyán kiadni másoknak az autóra, hanem inkább más dologra költse!! Én tényeket írtam le, nem pedig humbuk dolgokat! Kár hogy más segítő szándékát valaki így fogja fel!
GEORGE2012-07-13 21:58:23 // 22495
tíz év alatt mi az a 200.000 Ft?
Azért az nagyon nem mindegy, hogy egy olajban hány km gyors autózás illetve hány km az amíg bemelegedéssel tölt a motor illetve ott van még a nagy mínuszokban való üzem is.

Én kihasználom a WR 20ekm csere periódusát, igaz én 1 évben átlag 30e km megyek, de sokszor inkább felette van a teljesített adag.
A 2 évet én soknak tartom, ugyan is addig elég sokat bomlik az olaj.
De persze ahogy írtad, mindenki döntsön a saját pénztárcája alapján.....
GTPeti2012-07-13 21:54:11 // 22494
Remélem, majd az upgrade-kor nem futok bele egy olyan vasba, aminél 35eként cserélnek olajat... Mert második (harmadik) tulajként, 200ekm után nem lesz egy leányálom...
Laci.732012-07-13 21:51:32 // 22493
Motorolaj és olajszűrő cseréje (DPF-fel szerelt Diesel változatok) (**)35.000km
(vagy 24 hónaponként)
Ez a gyári használati útmutatóból van kimásolva! Szerintem a gyári mérnökök nem ajánlanak badarságokat! Ez már nálam bizonyított is. Ha tíz év alatt minden évben cseréled az olajat a hozzá tartozó cullangokkal, akkor kb:200.000Ft többett dobsz ki az ablakon mint az kellene!!! De természetesen ezt mindenki saját maga dönti el!!
Csosznorbert2012-07-13 21:49:18 // 22491
Mert Te azt úgy ránézésre megmondod hogy még x km-t elmegy ez meg ez az alkatrész...... mert azt csak úgy van.....hmmmm, érdekes, lehet nekem se kell majd 200k nál lendkereket cserélnem , mert simán még benne van 20 k km.
droberto2012-07-13 21:45:52 // 22490
Megvette, elromlott, csalódott. Vagy több km-volt benne, mint amit az órában, vagy állat módon használták korábban!
GEORGE2012-07-13 21:36:58 // 22489
Egy autóból véleményt alkotni, óvatosan nevezve is baromság!

Gondolom azt hiszed, hogy más márkára nem is kell költeni, csak tankolni kell bele és menni.
GEORGE2012-07-13 21:34:54 // 22488
Olajcserét a megadott km vagy 1 év után kell cserélni. Értelemszerűen az számít ami előbb bekövetkezik.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-13 21:34:50 // 22487
nem is mondtam hogy szitkozódni kell a kopó alkatrészek elkopnak ha tetszik, ha nem egy biztos tényleg tartósabbak mint az eddigiek de nem örök életűek ...
Dömpi (il dottore)2012-07-13 21:29:20 // 22486
továbbra is feszült izgalommal várom hogy bővebben kifejtsd mit értesz "Dömpis feeling" alatt !!!
droberto2012-07-13 21:11:40 // 22485
Míg az ember AR márkaszervizbe hordta, addig biztosan nem cseréltek futóműalkatrészt. Egy fékcsövet cseréltek, segédberendezés szíjfeszítő szorult meg + a vezető görgő törött el, továbbá a csomagtérajtó zárat b.sztatták 2009.01.05.-én. 2010-től pedig a márkafüggetlen Wensink-nél szervizelték. Tőlük most tervezek információ begyűjtést...
Egyébként meg, a korábbi AR modellekhez képest, az 59-nek klasszisokkal tartósabbak a szilentjei, gömbcsuklói, ennek okát, néhány napja, pont te fejtegetted...
Meg merem kockáztatni, hogy még a korabeli karikás márkák modelljeinél is tartósabbak.
És ha már itt tartunk végezhetnénk egy közvélemény kutatást, hogy eddig kinek mi, és mikor romlott el futóműalkatrésze.
Egyébként meg, ha elszállna valami, nem kezdenék szitkozódásba (max csak az anyagiak miatt).
enká2012-07-13 20:29:41 // 22484
köszi a reagot, intézkedem :)
Dömpi (il dottore)2012-07-13 19:32:46 // 22483
mi az hogy "Dömpis feeling" ???
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-13 18:18:56 // 22482
s az előző tulaj cserélte már azt honnan tudod? egyébként pont ma beszéltem egy 59 tulajjal aki 0km-en vette neki 180e km van benne elöl mind a két felső cserélve lett már...
GTPeti2012-07-13 17:34:13 // 22481
Én a racsnis szárat, ami a (feszítőgörgő anyáján volt) megtoldottam egy csővel, így gyerekjáték volt a szíj felrakása (a klímakomp. tárcsájára).
droberto2012-07-13 16:55:55 // 22480
Katasztrófa turizmus? :)))
droberto2012-07-13 16:52:55 // 22479
Nem értem! Nekem min170k-nál a futómű a nyugalom szigete.
Egyébként kicsit dejvu érzésem van. Ez nem kicsit Dömpis feeling?
droberto2012-07-13 16:49:03 // 22478
"Két szerelő teszi fel a szíjat a tárcsára olyan bivaly erős!!!!" Már bocs, de akkor ostobák. Ráteszed a feszítő görgőre a racsnis szárat és legyőzve a rugóerőt, te magad egyedül ráteszed! :)
droberto2012-07-13 16:45:52 // 22477
"100.000 kilinként, vagy 5 év a vezérlés csere!!!! Nem pedig 60.000 kili!!!" - Erről kérdezd meg DrB véleményét - vízpumpa vonatkozásban.
droberto2012-07-13 16:41:48 // 22476
Nekem bőrös, de szerintem amiket csak írsz városi legendák!
droberto2012-07-13 16:39:33 // 22475
"Gond nincs, de 64 ezernél volt szíj csere (vízpumpa nem) - mindezt az előző magyar tulaj állítja - és most van benne 125 e km körül" - A fentiek és a számtalan 60-80k km közti vízpumpabeállások tükrében, szerintem ne sokat teketóriázzál!
Kérdéseddel kapcsolatban, pedig véleményem szerint az összes feszítő és vezető görgőt cseréld a vezérlés és hosszbordás körén, + ellenőrizzétek le a generátor és klímakompresszort is!
Ezek cseréjével, nagy eséllyel elmúlik az egyenetlenség...
droberto2012-07-13 16:24:39 // 22474
Akkor, ahogy GTPeti is mondja vsz. belpiacos!
Itáliában pedig bármi megtörténhet! Az Olasz, nem afféle rendkövető népség! :)
Laci.732012-07-13 15:28:06 // 22473
Én úgy írtam hogy 30.000km olajcsere, vagy 2 év! 100.000km a vezérlés, vagy 5 év mivel itt elöregszik a szíj! Mivel én általában 10.000km megyek vele egy évben, így a vezérlés csere nálam is 50.000km van! És az olajcsere is 20.000km
-ént! Szóval az a lényeg hogy azért évente vagy két évente nem kell 200.000 FT elkölteni csak olaj, és vezérléscserére!!! Én láttam az enyémet amit most cseréltek ki! Az ékszíjtárcsa még ment volna 200.000km-ig. A vezérlésnél a görgök, és a feszítő is simán ment volna még vagy 20-30ezer kilométert. A vízpumpa is aránylag jó állapotban volt! Csak jobb ha most egyben letudtam a cserét a munkadíj, és hogy innen kezdem a következő intervallumot!
Kazes☻2012-07-13 15:00:07 // 22472
Ne is foglalkozz ezzel a gondolatommal amit csak lejegyeztem. Szeretem olvasgatni a topicot, a kis eszmefuttatásaitokat főleg, hogy megy anyázás nélkül is általában. :)
Kardosdoktor2012-07-13 14:02:26 // 22471
Megalike!!! :-)))
Liquid2012-07-13 13:47:39 // 22470
A 30e-es olajcsere periódus kissé merész, az enyémben 20e-rel ezelőtt volt olajcsere és durván fekete az olaj, ezenkívül nem tudom elképzelni, hogy egy olaj megfelelően teljesítsen 30e km után is, de meggyőzhető vagyok...

A vezérlés cseréje nem túlzott dolog, az Alfa gyakorlatilag minden modelljénél megfelezte/visszavette a gyári ajánlott periódust. A TS-eknél 120e! km volt, majd 60 lett, mivel sok szíjszakadás volt 70-80e km körül, sajnos a vízpumpa a 159-nél se biztos hogy kibírja a 100e-et, ezért érdemes cserélni, mert ha beüt a ménkű kicsit nagyobbat buksz mint a csere ára.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-13 13:35:25 // 22469
azért az a szerelőd faxsága hogy nem cserélt főtengely szimeringet és ezért még egy kuplungszett kell...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-13 13:28:32 // 22468
azért ne kiabáld el lassan meg fog szólalni a jobb felső :P
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-13 13:26:39 // 22467
mi jönne ? az hogy én is 80e km alatt X-et költöttem az autóra az nem azt jelenti hogy a következő 80-ra nem Xx2 lesz
Laci.732012-07-13 13:13:42 // 22466
Dömpi teljesen igazad van!!! Egy használt autót rendbe kell tenni, és utána élvezni minden percét! Nem sok olyan embert ismerek aki 500.000FT költ a kocsira úgy hogy nincs baja!! Engem már sokan hülyének néztek miatta! De egy luxus autónál ez nem olyan vészes! Csak akinek ezelőtt Suzukija volt, annak ez elég ijesztő tud lenni!!!
Laci.732012-07-13 13:08:30 // 22465
:)))))
Dömpi (il dottore)2012-07-13 13:04:58 // 22464
Az, hogy én beleszaladtam, részben a saját hülyeségem: megbíztam a helyi (!) kereskedésben és megvezettek.
Attól még a 159-es jó autó lehet, főképp, ha kezdetektől nálad van és vigyázol rá.
Amit használtan veszel, az már lutri mindenképp (kevés kivteltől eltekintve). Vagy vigyázott rá az előző tulaj, vagy nem. Soha, ismétlem soha nem fogod pontosan tudni.
Innentől kezdve meg tökmindegy, hogy alfa, ford, opel vagy valamilyen japó. Ha kijöbnnek a hibák, rendbe kell tenni és utána van egy jó géped X évig. Amiben az alfa verhetetlen, az a vezetési élmény az, hogy mindenki a kocsid után fordul az úton. A 159-nél szebb autót még nem gyártott senki a világon! Ezt ki merem jelenteni!

Az opel futóműves történetet pedig már rég túlbeszéltük, kissé le vagy maradva :), mellesleg elég nagy hülyeség volt tőlem, ki is szeretném törölni még az emlékezetemből is, úgyhogy ezzel ha lehet ne szívjátok tovább a vérem :)
Grando2012-07-13 13:01:57 // 22463
Az utolsó mondatod zseniális! Te is mi a fenét kersel egy Alfa rajongói oldalon? Mert ahogy az árból kivehető, még csak anyagi hasznodra sem válik. ://
Laci.732012-07-13 12:58:09 // 22462
Lengőkarok, kuplung 100.000kilinél beszarik!! Ott már nagy a baj!!! Akkor vagy az asszony hadja lábát állandóan a kuplungon, vagy széria hibás! Nekem ezelőtt 147-es alfám volt, na azon kellett lengőkarokat cserélni!! De a 159 futóműve a tesztek alapján is a topp!!!! És nekem 160.000km-nél olyan mintha új lenne!!! Az tény hogy kukoricásba ne ilyen autót használjunk!:)))
Csosznorbert2012-07-13 12:54:39 // 22461
Az autó jó, minden más egyéb az igénybevétel formájától függ. Nálam 194ezer km van most, és lekopogom eddig semmi komolyabb gond, kivéve a szükséges cserék. Most jön majd egy kisebb költekezés rá, úgy mint fékbetétek, izzitógyertyák, 4 new gumi, hűtőfolyadék, fékfolyadék. De ezek mind a normál használattal járnak együtt. SZVSZ

Amúgy másik cartárs 30 ezres olajcsere periódusa elég merész húzás.
Laci.732012-07-13 12:52:51 // 22460
Dömpi!

Az előző tulaj 35.000 kilit ment vele évente, és nem cserélt benne olajat 4!! havonta. Meghálálja? Azt hiszem hogy a 160.000km ami benne van most már elég bizonyíték erre!:)) Sajnálom hogy beleszaladtál egy ilyen autóba, és hogy ennyi bosszúságod van vele! Az én szerelőm azt mondta hogy a 8v alfák a legmegbízhatóbbak, csak a 120LE kevés e-hez a kasznyihoz! De viszont a 16szelepes meg a világ egyik legjobb diesel motorja!! Azért teszik az Opelbe, és Saabokba!! Még hogy az Opel fejlesztette ki!! Mekkora hülyeséget tudnak írni egyesek!!!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak