Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-11 09:00:37 // 22409
zsírosbödön szép 59es :)
Shadin2012-07-11 08:47:16 // 22408
persze, ki lehet játszani, meg már meg is szoktam, hogy kezeljem, csak ha néha elbambulok akkor tűnik fel...
Dömpi (il dottore)2012-07-11 08:35:11 // 22407
Szóval az elhangzott sok-sok vélemény alapján, mostmár szinte biztos vagyok benne, hogy a kis drágám meg van chip-elve.
Meg sem érzi a 255-ös gumikat, érzésre nem változik a menetteljesítménye ha a 215-ös téli kerék van fenn 16"-os lemezfelnin, ha a klímát bekapcsolom azt sem érzi meg a motor.
Viszont határozott szándékom tavaszra 17"-os felniket beszerezni és max 225-ösz gimikat felrakni. Reményeim szerint tavasszal el fog kelni a 19"-os felni.
Amúgy Michelin Pilot Sport PS2 gimuk vannak fenn, nem valami gagyi.
Liquid2012-07-11 08:10:17 // 22406
majd jönnek hamarosan a tapasztalatok :)
más világ, már maga a 156 vs. 159 is. Érzetre sokkal erősebb, nem kell kapcsolgatni, viszont pont elveszett az amikor a TS-t visszatolom 3-ba és felmordul, szóval hiányzik a hangja, de van más ellentételezés :)
GEORGE2012-07-11 00:34:11 // 22405
gratula :-)
Várom a tapasztalatokat benzin vs gázolajos terén :-)
GEORGE2012-07-11 00:28:44 // 22404
Én használtam 1200-1300km keresztül egy utolsó szériás 147 1.9 JTDm 8V. Már abban is hervadt volt az a teljesítményű motor, a 159-es meg alsó hangon 300kg nehezebb.
Ha tetszik ha nem elég hervadtan megy egy 159-es a 120 lovas diesel motorral.
Ez nem bántás, hanem egyszerű tény.

A Marea 1.6-os 103 lovas motorral 10.5 mp alatt futja meg a 100-at, míg a 159-es120 lóval 10.9 alatt. Még Papiron is fürgébb a Marea.
Azt hogy te azt érzed, a 159-es jobban megy pusztán csalódás.
Fej fej mellett kellene össze mérni, ott kiderülne mi az igazság, feltéve ha a Marea rendben van motorikusan. Ráadásul brutál széles gumikat is felraktál, ami igen csak ront az autó gyorsulási képességén.
Ez kb olyan mint ahogy az öcsém 17-es 215 széles gumikat rakott az 1,3-as szutyukijára.
Egyből befulladt, az M6-os legkisebb emelkedőjén is lassult és 11-11,5 L kért 100km-re mikor 140 kívántam tartósan utazni vele.

A 19-es kerék még a gyári gumiméretével sem való az alap 159-re.
Gondolom a fogyasztásod is rendkívül kicsi a nagy kerék széles gumik ellenére.
Egy jó gumi szett ( és itt felejtősek a mindenféle noname gumik ) a 19-es kerékre 260-300e Ft ezért, nem is kelendőek a 19-es kerekek.
Nem olcsó mulattság gumival kiszolgálni a 19-es kerekeket.
Petya159ti2012-07-10 21:40:31 // 22403
Sziasztok!
Van 1 garnitúra 19"-os gyári ti felnim nagyon jó áron!Akit érdekel,írjon!
Dömpi (il dottore)2012-07-10 21:18:47 // 22402
próbáltad úgy hogy 1-2-t röviden váltod de közben határozott gázt adsz, majd a 3-at hagyod hosszabbra. Ezután is klattyan halkan, de nem fog visszamorogni. Nekem legalábbis ez bejött.
Dömpi (il dottore)2012-07-10 21:04:53 // 22401
Indítási/leállítási gonddal még nem találkoztam, de a csomagtér-problémát egy új csomagtérzár oldotta meg nálam.
Lewes2012-07-10 17:20:16 // 22400
Sziasztok!

Jártatok már úgy, h menet közben kattant egyet a kulcs - olyat mint amikor leállítod a kocsit - és valódi leállításkor a start/stop gomb nem csinál semmit? :D Továbbra is jár a motor. Ilyenkor próbáltam a kulcsot ujjal óvatosan nyomni, hátha segít, aztán nagy nehezen a gomb többszöri nyomásával leállt... Köv indításkor, ami kb 5 perc múlva volt ment minden rendesen... Ezt esetleg rendbe rakhatja a szoftver frissítése? Ezt a javaslatot kaptam az önállóan magától kinyíló csomagtartó ajtóra. FES szerint semmi hiba... Köszönöm!
GTPeti2012-07-10 16:42:33 // 22399
Azt mondjuk meg lehet érteni, hogy a római fickó szénnécsiptuningoltatta az ECU-t. :)
Valószínüleg megőrült, mire a 120 ló megbírkózott a kasznival és a papucsokkal. :)

(Persze egy szénnécsippelt ECU - ha tényleg így van - nem egy jó környezet a mechanikus alkatrészekre nézve...)
mreni2012-07-10 16:25:09 // 22398
érzetre jobban mehet az 59 a nyomaték miatt,de hogy a maris e150ig tuti verné az 59et az biztos :)

a 255ös gumi pedig elég rossz választás szerintem
Gábor792012-07-10 16:16:51 // 22397
Sziasztok! Tudja valaki a 159 TI antracite felni színkódját? Már 86ezer oldalt végig néztem, de sehol nem találom, pedig Vittorio már nagyon várja tőlem az infót, hogy lefújhassa végre a felniket :-(
Köszönöm a segítséget előre is!!
Roll19832012-07-10 16:12:19 // 22396
ePER online

Alvázszámod alapján megmondja milyen a verdád.
Dömpi (il dottore)2012-07-10 15:47:28 // 22395
sohasem próbáltam másik 159-est, egyedül Viktor chartárs 166-osában ültem, de az ugyebár 2,4 JTD.
A korábbi tulajt nem tudom előkeríteni, valaki Rómában.
A kereskedő szintén nem játszik, mert aki akkor volt a kereskedés vezetője, amikor én megvettem a kocsit, azt már kirúgták, mert mindenkit átvert, de mindeközben olyan olyan megnyerő dumája volt, hogy még a saját kollégái is bedőltek neki.
GTPeti2012-07-10 14:44:32 // 22394
Ki lehetne olvasni az EEPROM mostani tartalmát és összehasonlítani az összes eddigi hivatalos image-dzsel, ami ehhez a motorhoz készült. Nagy munka...
Esetleg kiolvasni + szerezni egy módosítatlant és mindkettőt odaadni Kollár-mesternek analizálásra. (Gondolom nem dolgozna ingyen, ami érthető.)

Tehát jobbak azok a megoldások, amiket javasoltál.
BeeGee2012-07-10 14:08:20 // 22393
Méresd le padon, vagy kérdezd meg az előző tulajt.
Szoftveres változtatást ránézésre nem hiszem, hogy meg lehet állapítani. Arra sem vennék mérget, hogy a márkaszerviz tud ilyenben segíteni.

Benzineshez képest a dízel nyomatéka becsapós tud lenni. Más összehasonlítási alapod van, próbáltál másik 1.9es 159-est?
Dömpi (il dottore)2012-07-10 13:41:28 // 22392
srácok! akár hiszitek, akár nem, ez egy erőgép a marishoz képest!

Viszont ha chip-pes akkor hogy lehet kideríteni???

(hallottam olyat, hogy a csóka megchippeltett, aztán tönkrement a DPF, nálam patyolat tiszta a kipuff!)

Többek említették, hogy a kocsit valahogyan alváz/motorszám alapján le lehet informálni. Felhomályosítana valaki, hogy ez hogy működik?
Előre is köszi!
1372012-07-10 13:15:40 // 22391
A gond pont azzal van, hogy márkás, de nem általános szervízbe vitted az autót. Egy gumis, vagy egy futóműves nem tud, és nem is feladata megoldani semmit, ami nem az ő hatáskörébe tartozik. Ugyanez igaz a haverra, aki csukott szemmel megszereli a 166-osát. Ő is csak ahhoz ért, amit már addig látott.
Kétes problémák megoldásához olyan helyre kell vinni, ahol átfogóbb tudással rendelkeznek, és teljes körűen vállalják is a megoldást.
Az, hogy a gumis kurva jófej, meg rendes, meg haver, meg olcsó egyáltalán nem számít. Az már igen, hogy CSAK egy gumis.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-10 13:02:51 // 22390
nézesd meg szerelővel akkor nálam nagyon halk de már 80e km óta ilyen
Totti (NagyVad)2012-07-10 12:50:27 // 22389
159 1,9 8v egy lóra 12,75 kg jut míg a Marisnál 11,06 kg a maris elméletben sokkal fürgébb alap helyzetben!
Shadin2012-07-10 12:45:39 // 22388
Igaz 4-5-6-ben nem annyira hallani, de azért hallom, sőt érzem is. Mint valami nagy holtjáték. Mintha egyik fém utoléri a másikat...
GTPeti2012-07-10 12:36:04 // 22387
JTD. És gyak. nincs jelentőssége. Az EU besorolásnál van.
GTPeti2012-07-10 12:31:42 // 22386
Ha egyesek még a 2.0JTDm (170LE) menetteljesítményeit is kritizálják, akkor szerinted a 8V 120 lóval dinamikusnak tekinthető? Tartom a véleményem: Ha a tiéd egy egyhatos Mareához képest jobban megy, akkor ott valami nem gyári. (Vagy a Marisod nem volt elemében.)

A gumik szélességének a hatását is volt szerencsém tapasztalni. Egy 255-ös gumi totál irreális választás egy 120 lovas motorhoz. (Persze kanyarbajnok lesz tőle az autó, ezt nem vitatom.)
.......................2012-07-10 12:29:46 // 22385
..na ez sokmindent megválaszolna,kuplung ,válto ,stb.
Dömpi (il dottore)2012-07-10 12:23:51 // 22384
apropó! a tiéd JTDm vagy JTD? Vagy annak nincs jelentősége ebből a szempontból?
Dömpi (il dottore)2012-07-10 12:22:02 // 22383
rendben, de a Marea benzines volt, 144 Nm nyomatékkal. A 8V-s 159-es nyomatéka 280 Nm. A Marea súlya 1 140 kg, a 159-é 1 530 kg. Az 1,9 8V JTDm gyorsulása a pedig egész pontosan 10,9 nem pedig 11,2.
Kizárt, hogy a Mareának jobban kellett volna mennie.
Amúgy eddig mindig csodálkoztam, hogy miért mondja mindenki, hogy a 120 lovas 159-es lomha, de úgy voltam vele: persze, mihez képest!
GTPeti2012-07-10 11:56:29 // 22382
Nézd... nekem kb. ugyanaz a motorom van.

Múltkor írtad, hogy egy 1.6-os Mareához képest ég és föld. Már ezt is furcsálltam, tekintve az 1.6-os Marea a kasztni súlya miatt még a 103 lovas motorral is jobban megy (10,5sec), mint egy 1.9 8V 159 (11,2sec).

Ha úgy érzed jól megy az autód, akkor garantáltan chippelve van. Egy 120 lovas 159 sajnos egy elég lomha jószág lehet (gyári állapotában).
Dömpi (il dottore)2012-07-10 11:54:55 // 22381
itt Cegléden van egy kisebb családi vállalkozásként üzemelő gumis. Ő úgy szokta, hogy a nagyobb 18" feletti és 225 szélesség feletti gumiknál azt mondja a tulajnak, hogy menjen vele kb. 40-50 km-t, aztán vigye vissza, mert a gumi még igazodhat, és ingyen megnézik a súlyozást.
Na ez korrekt hozzáállás!
Dömpi (il dottore)2012-07-10 11:51:14 // 22380
meglepődnél milyen jól megy!
Lassan azon gondolkodom, nincs-e chippelve...ezt egyébként honnan lehet megállapítani?
.......................2012-07-10 11:49:50 // 22379
.direkt nem centirozzák ki rendesen,hogy vidd vissza megint,
Miskolcon a Schnell szervíz ilyen ,nagy nevü lehúzós banda
,miattuk tönkrement hátul a csapágy,amit soha nem tudsz bebizonyítani ,hogy azért volt
amit nem magad csinálsz ,vagy nem állsz ott nem lesz 100% os,
ez a világ minden szegletén így van
GTPeti2012-07-10 11:40:47 // 22378
255-ös gumik egy 120 lovas 159-re? Elég bizar párosítás. B)
Dömpi (il dottore)2012-07-10 11:20:25 // 22377
a téli kerékkel nem rázott! próbáltuk.
Most az lesz, hogy mielőtt ma délután elviszem a klímáshoz, lekapjuk a kerekeket és mindent kipucolunk. Az is lehet, hogy összecserélte a nyomorult gumis a nyomtávszélesítőket.

Egyébként többen írták, hogy kóklerek a szerelőim. Tudjátok, az a vicces, hogy a kuplungot és a kettőstömegűt a legjobb barátom cserélte a saját garázsában, aki egyébként nem autószerelő, de a saját 166-osát csukott szemmel szétszedi és összerakja. Amiket ő csinált, azzal már nincs is baj, tökéletesen működik.
Viszont a kerekekkel olyan cégeknél voltam, mint a Reifenmann, Premio, Optima stb. Ezek nem holmi sufni-mutatványos fészerzsonglőrök! És mégsem tudnak rendes munkát végezni! Na ez a bosszantó!
Totti (NagyVad)2012-07-10 11:05:59 // 22376
Hmm érdekes! A fék miatt kell a szélesítő? Szerintem rakjátok fel a másik kereked és nézd meg hogy úgy is ráz e(persze előtte egy centirt ejts meg rajtuk ) Ha nem akkor tuti hogy a köz gyűrű+szélsiető lesz a ludas!
Kardosdoktor2012-07-10 11:01:35 // 22375
Ez igaz!

Az 59SW mellett minden más kombi csak halottaskocsi! Bár az SW az nem kombi az Sportwagon! Egy jó felnivel – mint pl. a Tiéd - meg egyenesen szívdöglesztő tud lenni.
:-)

Én is tervezek venni nagyobbat, a mostani 16-osra meg felkerülnének a téli gumik. Jövő tavasszal szeretnék beszerezni egy legalább 17-es gyári szettet.

Az enyémnek a felszereltsége sem teljesen egyértelmű. Pl.: Q-tronic, fűthető bőr, xenon, Blue&Me, tolatóradar, tempomat. A középkonzolról és a kormányról meg „lemaradt” a recés alubetét, pedig filléres dolog ez a millió extra mellett. Bár a grafitmetál plasztik is jól fest helyette főleg, hogy a belga ex-tulaj nem karcolta össze. Amikor 2006-ban vettem a 3 ajtós sportcsomagos Stilomat szalonból, beültem egy átadás előtt álló 59SW-be és emlékszem, többek között az alubetét adta nekem a prémiumérzést. Amit meg most megvettem, abból pont ez maradt ki. :-( Kicsit hiányoltam, de az állapot és a valóban hasznos extrák hada győzött meg. Az alfaowner-en azt olvastam, hogy néhányan arra panaszkodnak, hogy az alu karcos és ki szeretnék cserélni. Akkor lehet, hogy a műanyag nem olyan mutatós, de tartósabb. Ki tudja? Alapvetően az enyém egy Progression felszereltségű lehet, ahhoz meg, ha jól tudom nem jár az alu cicoma. Olvastam korábbi HSZ-okban, hogy az ember ne vegyen meg kompromisszumos gépet, szerintem ez egy elég kicsi kompromisszum. :-)

Szép napot: Kardosdoktor
Dömpi (il dottore)2012-07-10 11:00:38 // 22373
A gumiválasztás nem választás volt, hanem szükségmegoldás.
Gyakorlatilag potom pénzért vettem 75-80%-os gumikat. A méret nem ideális, ezt tudom.
Kifejezett szándékom a kerekeimet beállítani a gyárilag javallott méretek valamelyikére, de ehhez kellene egy 7,5 x 17"-os gyári alufelni. Hogy azt meg tudjam venni, ahhoz előbb el kell adnom a 8J x 19"-est. Csakhogy a nyár derekán senki sem akar alufelnit venni, főleg nem 19"-ost.
Most ezzel a marha széles gumival az ősz közepéig kell kihúznom (kb. 2200-2500 km), utána felmennek a gyári méretű téli kerekek és akkor van időm nyugodtan eladni a 19"-ost a gumikkal együtt. Használható gumikkal amúgy is könnyebben megveszik, mint gumi nélkül.
Amint a tél után megcsillan az első napsugár sokmindenkit elkap a felniőrület :)

Rendes szerelő! Ez a Dél-Pest Megyei környék meg van áldva "rendes" szerelőkkel. Amikor megvettem a vasat, első utam a Fiat szervízbe vitt Szolnokon. Bementem a kocsival, nem vártam kint. Láttad volna mit műveltek. Soha többé oda!
Totti (NagyVad)2012-07-10 10:52:56 // 22372
Olvastam az utolsó blogod! Én amondó vagyok hogy a központosító és a nyomtáv szélesítő kombó lesz a ludas az egész rázás kálváriádba! A szélesítő sufni tuningos vagy rendes gyár által csinált?
BeeGee2012-07-10 10:28:41 // 22371
Bocs, hogy kívülállóként beleszólok, de a blogodat követem, annyira rémisztő..
Utoljára én a gumi választásodon lepődtem meg. Eszembe nem jutna 255ös gumikat felrakni, pláne 5 éveseket. Tudom, hogy a pénz nagy úr, de így könnyen pénzkidobás lesz a spórolásból. Ennyi nyűggel a chip tuningot sem erőltetném :)

Arra vannak itt a topikok, hogy kérdezz, mielőtt megveszel valamit :) És vidd rendes szerelőhöz a kocsit. Sztem 170 km-nél már többet autóztál feleslegesen a "szakik" között..
Dömpi (il dottore)2012-07-10 09:36:49 // 22370
Fel fogom vele venni a kapcsolatot. De mivel nekem az 170 km (csak oda), ezért először távlatilag konzultálok majd vele.
Mindenesetre hálásan köszönöm a tippet.
Tegnap sokat gondolkodtam és arra jutottam, hogy lehet hogy az összes 159-es között az enyém a leggyengébben felszerelt, de tapasztalatlanságomnak köszönhetően az ár-érték arányt tekintve én vettem a legdrágábban, és még a tetejébe sokat is szívok vele, de akkor is imádom, és akkor is végigcsinálom, és csakazértis lesz egy fasza autóm! Egyébként sokan ezért is ölni tudnának :)
Csosznorbert2012-07-10 00:51:17 // 22369
Huzzál Csőrihez Várpalotára...... Alfa-klinika..... :)
droberto2012-07-09 23:32:30 // 22368
Ha én centír után megjelennék egy futóművesnél, hogy ráz a vas és nem bírná megcsinálni, akkor én tuti, hogy nem fizetnék!
Rázógépre felrakták?
droberto2012-07-09 23:19:10 // 22367
Ezt úgy is lehetne mondani, hogy észbontó!!!
Vidd el a vasad egy normális! szerlőhöz, aki megfelelő diagnosztikát végez és csináltasd meg vele! Ennek így tényleg nincs értelme!
Csörit sokan favorizálják...
Olvastam a blogodat de ez egy vicc! A szerelőid egyszerűen Kóklerek!
1372012-07-09 22:56:57 // 22366
Ez rázásos mizériád nekem már egyértelműen a szerelők hibájának tűnik. Nehogy már neked kelljen kitalálni, hogy mi a baja, arra vannak a szervízek.
Ez van akkor, amikor elviszed egy gumishoz, meg egy futóműveshez, meg még egy mittudomén kihez. Mindegyik csak a saját részterületére hajlandó rálátni, persze csak a megfelelő pénzért. Ha kifizetted neki a lóvét, és esetleg mégsem az volt a hiba, akkor meg csak széttárja a kezét.
Véleményem szerint jobban járnál egy tisztességes márkaszervízzel, akár Fiat szervízzel, vagy valamilyen nagyobb szervízzel, ahol leadod, elmondod mi a probléma, és megmondod, hogy oldják meg. Ha nem oldják meg, akkor meg nem fizeted ki.
A lényeg, hogy olyan helyre vidd, ahol felelősséggel vállalják a problémamegoldást.
Buksi2012-07-09 22:26:27 // 22365
Gratula! Nagyon szép, főleg a beltér! :-)
Liquid2012-07-09 22:25:46 // 22364
köszi, igen leszűkült a kör, miután mindenki egybehangzóan a 2.4-et javallotta
'''''2012-07-09 22:23:09 // 22363
Látom mégiscsak 2.4 lett.Gratula hozzá!
Liquid2012-07-09 22:22:57 // 22362
a próféta szóljon belőled :)
droberto2012-07-09 22:16:01 // 22361
Hát akkor üdv itt!
Sok szép 59-es km-t! :)
Csabi2012-07-09 22:01:37 // 22360
pontosítva, volt mindegyik szilenten egy repedés, a szaki szakadásnak hívta, most a csere után nem vettem észre változást a futómű stabilitásán...Őszintén szólva nem is cseréltem volna rögtön, csak mivel meghalt a kormányművem így muszáj volt, h ne kelljen kétszer futóművet állíttatnom..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak