Fórum >> Típusok >> 159

mizooo2013-06-23 13:17:17 // 37377
Röviden kommenteltem a dolgot. idióta.....
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-23 12:18:01 // 37376
Az ilyen homokos fasz ne is vegyen Alfát. Vegyen csak bmv 320 at családi autónak jah akkora a belseje mint a grande puntonak, vagy a c5 ha ha hajrá oda nem kell mejd tréler :D még szerencse hogy az Alfa nem népautó, így legalább nincs ennyi nyomorék az utakon.
SanyiJTD2013-06-22 22:34:31 // 37375
Melyikőtök 59-e kötött ki tréleren?
Csak,mert a Totalcaros Karotta (Bazsó Gábor) a facebookon indított kis szavazást,hogy milyen autót vegyen az összetörött priusa helyett. 3M ft alatt, dízel, kombi ,és automata jöhet szóba.

A szavazásnál ez áll : "Alfa 159 JTD ,mert gyönyörű és végül is van trélerem"

Valami BMW, meg valami Citroen.

Csak mondom azért megcáfolhatnátok, ha úgyvan...


adatlap
Piritu - 1.000.0002013-06-22 21:51:40 // 37373
A helyi szakik közül ezért se vett senki gépet. Rutin kell hozzá. (Legalábbis anno ezt mondta mindenki.)
Ha sok kocsit ért kér, nem tartom kizártnak, hogy letelepül egy-két cég. Anno itt is az volt. Jött 3 cég, és megcsinálta az összeset.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-22 21:42:44 // 37372
no meg ha ennyien vagytok biztos kaptok kerdvezményt
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-22 21:41:54 // 37371
gondlom azért ez nem csak annyiból áll, hogy rárakják a vákumszívót és kihúzza simára, kísérletezni meg drága mulatság bárki autóján
Hujber2013-06-22 21:31:04 // 37370
Uh az a nem mindegy...az uj kocsit...
Igaz de ha mondjuk 50 ért veszünk közösen egy ilyen cuccot az 10 emberre 5 ezer...viszont ugy tünik egyikünk kocsija se lenne meg 50ezerből.. :(
Piritu - 1.000.0002013-06-22 21:23:28 // 37369
Nálunk a városban - anno - százával voltak jégkáros autók. Csak a cég előtt vagy 50 volt. Mégsem jutott eszébe egyetlen helyi szakinak se gépet venni.
Az éleket sajna nem tudták ők se javítani. (Volt akinek az 1 napos 525-ösét verte el.)
Piritu - 1.000.0002013-06-22 21:19:48 // 37367
Keress profi céget. Nekem anno egy pesti cég javította. 158 horpadást húztak ki. Semmi nyoma sem maradt.
Hujber2013-06-22 21:11:35 // 37366
Igen, csak ugy áll a helyzet...,hogy a baráti körben hirtelen 10 ember jött össze akinek kéne...30kmrel odébb is ilyen jég volt... :( ...és ha 10-en vennénk egy ilyen szerkenytyüt jobban jönnénk ki...az a baj ,hogy van akinél az élek is kaptak...azt meg ugy nem lehet kihuzni...:(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-22 20:38:11 // 37365
rossz izzító nem játék ha el kezd mozogni a belseje simán letestelhet és elégeti a kábelszettet rossz esetben a ECU-t, porlasztót...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-22 20:35:17 // 37364
eddig tankoltam 20e helyen, 20 országban és sosem rángatott egyik autó sem semelyik nyáltól....
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-22 20:33:54 // 37363
részvét :( szerintem menj szakemberhez olyan 50-70e környéke a javítás
Hujber2013-06-22 20:29:22 // 37362
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, találkozott-e már vki jég horpadás kihuzó szerkezettel...vannak e tapasztalataitok, nálunk 15 perce akkor jég volt , hogy álltunk pléddel a kezünkbe de nem mertünk kimenni letakarni a kocsit, majdnem ökölnyi darabok estek...és hát a kocsi kapott a fa alatt is... :(
Nos amint látom van mágneses és vákumos kiszedő is, Szerintetek melyik lehet a jobb?

Köszi!
Piritu - 1.000.0002013-06-22 16:37:50 // 37361
Másik kérdés, hogy a nyál melyik "paramétere" okozhatja a jelenséget.
Piritu - 1.000.0002013-06-22 16:36:46 // 37360
Nálam azóta sem jelentkezett a rángatás. Ma is mentünk bő 200 km-t.
Egyre inkább a gázolajra tudok csak gondolni. Semmi sem változott, csak tankoltam.
Hujber2013-06-22 15:12:32 // 37359
Szia!

Azért nézzél rá az egr -re is...Az enyémmel elég sokat kilodtunk mire rájöttünk ,hogy az a baja...hol rángatott hol nem, hol indult hol nem...hol reagált a gázra hol nem...
És a viszonylag új egr...(kb 1 éves...) elég tiszta volt mikor levettük...csak épp nem nyitott-zárt rendesen mert ott volt benn a korom...és közbe beakadt...azt kitisztitottuk azóta semmi baja...koppkopp:)
GTPeti2013-06-22 14:50:00 // 37358
"Ebbe nem tud beleszólni az ECU, azaz a feszültséget sem tudja szabályozni"
Így van. Nem is kell. Minden úgy van méretezve, hogy a rendszer még valamivel 13,8V alatt is "elboldogul". Amit lehet (és kell), azt az ECU a feszültségmérés alapján kompenzál. (Bár ez igazából csak a nem direkt bef. benzineseknél számít, ahol a tápszivattyú által felépített nyomás közvetlenül beleszámít a bef. mennyiségbe.)
Csabi2013-06-22 14:44:39 // 37357
Ettől függetlenül természetesen nem kizárt, h tévedek :)
Csabi2013-06-22 14:42:14 // 37356
Nehézkesen és 1.9, a 2.4 már lehet be sem indulna ugyanezzel az akkuval:)
Csabi2013-06-22 14:38:55 // 37355
Igen, osztom a leírtakat, de ezzel azt akartam mondani, h az is zabálja az amperokat a gyújtásra ráadásakor

Még valami
"Ha már jár a motor, akkor ott a 13,8-14,2 Volt, amit ráadásul mér az ECU és ez alapján kompenzál is."
ha jól tudom, akkor nálunk a hagyományos gerjesztés szabályozás valósul meg egy fix karakterisztika alapján

Ebbe nem tud beleszólni az ECU, azaz a feszültséget sem tudja szabályozni, mint pl egyes OFF-oknál az intelligens töltésrendszer vagy nevezhetjük PCM-nek is.
Csosznorbert2013-06-22 14:38:33 // 37354
Ha segit valamit, akkor nálam a 6 éves gyári akku izzitó nélkül -15 fokban elindult. Igaz nehézkesen de el. Nem tudom hány izzitóm jó, de mind a 4 tuti nem.
GTPeti2013-06-22 14:16:38 // 37353
"Igen az nem elektromos, de én az üa. tartályban levő tápszivattyúra gondoltam, ami gyújtáskor működik kb 2s-ig..."
Ez igaz, ez az egyetlen alkatrész az üa. rendszerben ami feszültségfüggő. Bár túl van méretezve rendesen a szivattyú, hogy extrém esetekben is legyen "visszafolyó" üzemagyag a "tankfűtés" miatt. Ha a tápsziv. nem szállít elég üa-t, az már régen rossz. (Ez tény.) Persze olyanokat, mint testelési hiba nem árt kizárni.
direttore2013-06-22 14:06:31 // 37352
Hali, EGR bajod van. Persze a csúcsokat is be kellene vizsgáltatni. 4000 Ft/db.
vzolee2013-06-22 14:01:20 // 37351
akard=takard :)
vzolee2013-06-22 13:53:27 // 37350
Egerben éppen cseresznye nagyságú jég esik, a radaron úgy nézem, hogy arra tart. Szerintem akard le a kocsit valamivel!
vzolee2013-06-22 13:51:47 // 37349
Tud valaki jó futóművest pesten? Most vettem észre, hogy a jobb hátsó kerekem féloldalasra kopott. És keresek 17es sok küllős alfa felnit, akár nyári gumival is.
Csabi2013-06-22 13:50:28 // 37348
Vegyük sorra :)
"A cartársnak alapjárati gondja van ill. néha rángat."
Az alapjárati gond, a fehéres füst alatt van, és csak az első hidegindításnál, a rángatás pedig már egy másik történet szerintem=EGR

." No meg a nagynyomású sziv. amúgy sem elektromos, hanem a vmsz. hajtja (vagyis rá nincs hatással a feszültség értéke)"

Igen az nem elektromos, de én az üa. tartályban levő tápszivattyúra gondoltam, ami gyújtáskor működik kb 2s-ig...

"Egy JTD tapasztalataim szerint még -10 fokban is simán beindul izzítás nélkül is."

Egy jó akksival, de szerintem akkor sem "pöc-röf" lesz...
GTPeti2013-06-22 13:29:15 // 37347
Csabi nem értem 100%-osan az érvelést. A cartársnak alapjárati gondja van ill. néha rángat. Az akku azért nem lehet, mert annak csak indításkor van szerepe. (Akkor valóban, ez igaz. A minél jobb akku is ajánlott. Bár az AGM SZVSZ nem kritérium.) Ha már jár a motor, akkor ott a 13,8-14,2 Volt, amit ráadásul mér az ECU és ez alapján kompenzál is. No meg a nagynyomású sziv. amúgy sem elektromos, hanem a vmsz. hajtja (vagyis rá nincs hatással a feszültség értéke). Egy JTD tapasztalataim szerint még -10 fokban is simán beindul izzítás nélkül is.
Az EGR és az injektorok valóban okozhatják. De amíg a pancsolt nafta nincs kizárva, korai lenne a pánik. Mert simán okozhatja.
Csabi2013-06-22 13:13:57 // 37346
Üzemanyag szerintem nem...injektor, EGR lehetséges, DE....
szerintem legfőképp az akkud töltöttségére vezethető vissza....
Okok szerintem:
- ~20°C felett nincs előizzítás,a motor beindulásához egy megfelelő kompressziónak kell létrejönnie, de ha lassabban teker az önindító(mert gyengécske az akku) akkor ez később következik be...ergo ezért indul nehezebben...Ezért nincs gond tavasszal-ősszel-télen. Az izzítással már kész a gyulladási hőmérséklet kisebb sűrítés elég...Szerintem ezért jelentkezik a probléma többnyire 2.4-eknél, és ezért(nem véletlenül) ír elő a gyártó 90Ah-ás akkut, aminek az indító árama is nagyobb mint pl egy 70Ah-ásnak.
-Nyáron a sok rövidtávok miatt, az akku erősen igénybe van véve...a nagy meleg miatt a generátor is pár tízed Volttal kevesebbet tölt, plusz klímázáskor a müködő hűtőventilátorok nagyon lecsökkentik a töltés feszültségét. (tegnap mértem: müködő klíma+felkapcsolt világítás mellett a töltés: 13,2-13,3V ami elég kevés. Hozzá kell tennem a generátorom jól működik(nálatok mennyi?). Fogyasztók nélkül a töltés alapjáraton 35°ban 14.0V ami tökéletes.)
-A másik OKot az indítási "szokás"-ban látom. Mi történik ha gyújtásra teszed a vasat? Kulcs behelyez, rögtön egy sor fogyasztó terheli az akkut( üzemanyag pumpa,ABS, ESP, utastér ventilátor, ha benyomott fékkel indítasz akkor még a féklámpák is) ergo az akku feszültsége egy teljesen feltöltöttnél is(12,7-12,8V) lecsökken ~12,2V-ra (mértem) ha ilyenkor rögtön indítasz lassabban fogja tekerni az önindítót(+ a sűrűbb olaj sem éppen segít)...jön a fehéres füst. Ha vársz 10-15másodpercet a gyújtás után,akkor szépen visszacsorog a feszültség,jobb lesz az indíthatóság. A helyzeten csak ront egy több éves,leszulfátosodott akku ami már nehezebben veszi fel a töltést, és a nyugalmi feszültsége sem éri el már a 100%-os töltöttséget.
-Hosszabb távok megtétele után ahogy Te is írtad nem jelentkezik a probléma.(amit én szintén a töltöttségi állapotra vezetek vissza)

Én cseréltem injektorokat,sokkal jobb lett a helyzet, egy elhasználodott befecskendező is ront a helyzeten, de egy szoruló-akadozó EGR még jobban.
Ennek ellenére(injektorcsere)nagy melegben néha-néha megjelenik a füst...mióta figyelek a leírtakra probléma mentes az indulás.
Nekem egy 74Ah-ás 680A indítóáramú Bosch S4 akksi van benne, szerintem ez kevés...de egyenlőre nem akarom kidobni mert ettől eltekintve jól működik.
Szerintem a megoldás: Egy nagyobb kapacitású spéci akku 80Ah-ás AGM , vagy egy 85Ah-ás "normál"... a méret miatt nagyobb nem fér be az akkutartóba, ha jól tudom.

Röviden ennyi az én véleményem, és tapasztalatom az ügyben.
Egyben segítséget is kérnék azoktól akik tudnak mérni akkufeszt, h Náluk mennyi müködő klíma, és felkapcsolt világításnál az akkumulátor feszültsége!?
DrB2013-06-22 09:51:24 // 37345
Egy agip kút volt. Elsőre DieselTech, másodjára normál diesel ment bele.
.....2013-06-22 08:19:12 // 37344
Melyik magyar kútnál tankoltál?
.....2013-06-22 07:38:58 // 37343
Mennyibe kerül a "design Giugiaro" matrica?
droberto2013-06-22 00:10:53 // 37342
Üdv mindenkinek Tajti(SK)/Ceredről!
GTPeti2013-06-21 23:45:27 // 37341
Ezt ennyiből nem lehet 100%-osan megmondani. Reménykedjünk benne, hogy a második.
DrB2013-06-21 23:42:23 // 37340
Megnéztem ezt a füstölést. Két napot állt a vas garázsban, 30 fok napközben odabent, mikor újra használtam. Azt megelőzően kb. 10 km-t tettem meg vele városi forgalomban, 35 fokban, 5-6x megállva, leállítva a motort közben. A vas 2 nap állás után rendben beindult, semmi lefulladás, de az alapjárat továbbra is kissé egyenetlen volt. Az első kb. 20 másodpercben jött valamennyi fehéres füst a kipufogókból, de nagyon néznem kellett, hogy egyáltalán lássam, kb. 20 másodperc alatt ez az alig látható füst is eltűnt. Az alapjárati egyenetlenség kb. 1 perc alatt múlt el.

Lehet ez rossz (pancsolt) üzemanyagtól is? Az utóbbi két tankolás ugyanannál a magyar kútnál történt, korábban itt még nem tankoltam. Utána jelentkezett először ez az alapjárati egyenetlenség. Illetve nálam is jelentkezett, amit Piritu írt, hogy alacsonyabb fordulatszámnál (1500-2000 között) berángatott a motor, ami korábban nem volt. Tegnap osztrák kútnál tankoltam rá a kb. ötöd tanknyi magyar üzemanyagra, ma volt egy 85 km-es közúti menet, a fent említett, 1500-2000 rpm közötti rángatás nem jelentkezett...

Szóval porlasztócsúcs vagy csak szar üzemanyag?
Dömpi (il dottore)2013-06-21 23:02:35 // 37339
Hétfőn délutánra kaptam végre időpontot a fényezőnél egy kis esztétikai helyreállításra:


Szerdán reggel hozhatom haza, utána 2 hét várakozás, és mehet fel a Piritu jóvoltából beszerzett kavicsfólia.
(az a k*rva kereskedő leszedte - szerintem políroztatta vagy valami hasonló - de b@szott visszarakni)
Erhard feladta postára a szintén hiányzó "design Giugiaro" matricáimat is.

Lassacskán ezek is a helyükre kerülnek.
Csabi2013-06-21 22:50:28 // 37338
Szintén a jobb hátsó szállt el nekem is... Elég volt csak az ablakemelő szerkezetet cserélni(a motor maradt a régi), lehet kapni 15-20e ft-ért.
Csosznorbert2013-06-21 22:37:47 // 37337
Üdv. a klubban. Nálam a jobb hátsó. PLusz a bowdent is meggyürte. Azt kihuzogattam. A törött műanyagot megstoppolom. Max. a bowden lehet még ami nem birja, legfeljebb cserélem. 50-60 ezret mondtak az újra. Mert külön nem kapni semmit.
Forsberg2013-06-21 21:25:09 // 37336
Szóval itt :)
Forsberg2013-06-21 21:23:26 // 37335
Én itt vettem, nekem kiválóan működik. Persze 147-el.
Liquid2013-06-21 21:12:32 // 37334
a 159-hez csak 1 adapter kell, ez a készlet sajna ritka és drága. Olcsóbb venni ebayen egy 30 centis hosszabbító kábelt és azt átalakítani.
.....2013-06-21 21:12:19 // 37333
Nekem ilyen van:
Nem tudom, lehet hogy az interfész kábelével van gond vagy mást is át kell még forrasztania. Én nem szedtem még szét az enyémet.
Piritu - 1.000.0002013-06-21 20:56:46 // 37332
mert akkor működnie átkötve is. = mert akkor működnie kellene átkötve is.
Piritu - 1.000.0002013-06-21 20:56:09 // 37331
Milyen a kábeled? Olyan, mint Mizooo-é?
Mert gyanúm, hogy ott lesz a bibi. Hiába veszi meg, nem fog működni, mert akkor működnie átkötve is.
.....2013-06-21 20:49:58 // 37330
Igen működik. ABS,légzsák és a xenon is, én az utóbbi miatt vettem. Tudom,hogy összekötik a lábakat a Multiecusan oldalán is ott vannak a rajzok,de én nem mertem forrasztgatni.
Piritu - 1.000.0002013-06-21 20:45:42 // 37329
Neked működik ezekkel? Mert ezek sem tesznek mást, mint hogy azt a bizonyos pontot más lábakra kötik át.
Sokkal inkább lehet, hogy az interfész nem "tudja".
mizooo2013-06-21 20:22:43 // 37328
Köszi meglesem mennyibe fáj és rendelek :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak