Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2016-03-11 07:51:52 // 79824
EGR alá.
Don Gombóc2016-03-11 07:45:38 // 79823
Én is és sokan megvannak elégedve a rádióval.
Szerintem maga a rádió a jobbak közül való.
Mivel többen problémáztak ezen, néhány gondolatot írok.
Általában az autórádiók vételi érzékenysége, szelektivitása, viszonylag szarra van hangolva. Ezt tudomásul kell venni, mert ezek nem szuper vevők.
Ugyan is, a frekvencia sávok kiosztása és a lefedettség, úgy van megoldva, hogy egy bizonyos frekin hallgatott műsorba ne szóljon bele ha lehet, illetve ne legyen áthallás egy másik adóról, ami vagy ugyan azon a frekvencián dolgozik, igaz távolabbról, de mégis ha nagyon jó lenne a vevő az csak vételi problémákat okozna. Illetve a felharmonikus azaz felhallásos frekik se zavarjanak be.
pont ezért direkt úgymond szar a vevő.

Ezek úgymond laza illesztésű bemenettel készülnek, sokan azt mondják hogy 75 ohm a bemeneti impedanciája a rádiónak de ez csak névleges.

Inkább azt javasolnám, hogy ha van valakinek ideje és energiája rá, az próbálja átnézni az antenna kábelét, mégpedig hogy megfelelően hibátlan jól árnyékolt-e a vezeték, az antenna csatlakozói megfelelően tiszták-e, az antenna már ha olyan típus azaz rövidre zárt antenna, akkor kap-e a talp pontja a kaszniról testet.
Lehet hogy egy olcsóbb antenna cserével megúszható a dolog. És az sem egészséges ha a bemenet túl van gerjesztve egy akármilyen előerősítővel.

Vagy egy ideiglenes antennával azt bedugva a rádióba, kikísérletezni hogy azzal hogy szól egy állomás, ami a gyárival egyébként gagyibban szól.
Közel nem biztos hogy a rádióval van gond.
Szerintem a 159 vételével semmi gond, de így volt ez a 166 esetében is.
Pl. itt nálunk hallom az Alfából a Budapesti 90,0-ről a Jazzy rádiót, a 3 céges kocsiból, és az asszonykám Puntójából egyáltalán nem hallani.
Szóvak van kevésbé szar autórádiók. :-)
FireAlfa2016-03-11 07:34:27 // 79822
Üdv! Egy kérdésem lenne EGR-t akarom vakolni. Hova tegyem a vakolót? Közvetlen az EGR alá, vagy a turbóhoz? 159 1.9 16V Köszi
Kócosw2016-03-11 06:40:55 // 79821
nocsak merre etted ezuttal?
Itt finoman csinalja az öreg. Ismerös az a környek ahol az ex verda van fenykepezve :)
Kócosw2016-03-11 06:39:13 // 79820
mivel nem nalav veszem ezert ugymond neki aztan tökmindegy kene legyen nem? :)
FinnMate2016-03-10 23:09:42 // 79819
Srácok, használ valaki antenna boostert? Milyet érdemes megvenni?

Először azt hittem, hogy csak az én autómban van a hiba, hogy nem fogja patentul a rádió állomásokat, de olvastam, hogy ez ilyen olasz autó betegség.
Hardy2016-03-10 23:04:04 // 79818
Lehet az erzekelővel van valami gond.
norbi04092016-03-10 22:57:46 // 79817
Csak Shell Nitro+ és Maxx Motion...kizárólag ezeket. :)
Hardy2016-03-10 22:23:49 // 79816
Nekem az 56 csinálta folyamatosan. Néha be bevillant. 1honapos szűrőben nem szokott víz lenni hacsak nem valami gagyi üzemanyagot tankolsz.
norbi04092016-03-10 21:54:17 // 79815
Valóban...pont dombnak felfelé mentem amikor bevillant....akkor lehet érik lassan a leengedés. :)
norbi04092016-03-10 21:50:33 // 79814
Ahaaa értem. A víz leengedéséhez csak csavarjam ki a szűrő aljából az erzékelőt? :) Amúgy maga a szűrő a porlasztók felújításakor lett cserélve 1 hónapja kb.
droberto2016-03-10 21:35:39 // 79813
OFF
A minap a Bravós barátom panaszkodott, hogy van egy rejtéjes hang, amire nincs ötletünk. Esetleg, ha valakinek van valami tippje vagy tapasztalata azt szívesen fogadom.
Szóval... a rejtéjes hang gyorsításkor jön, fémes (vagy inkább kemény műanyagos) kalapálás ütődés szerű, akkor adja, amikor megjön a nyomaték. A videón nem igazán hallatszik, mert nem sikerült a legerősebb produkciót felvennem. 10,5 s-nél lehet leginkább hallani, ha jól felhangosítjátok.
Ja, a motor: 1.9 JTDm 16V 150CV. A km 150k környéke.
Köszönöm előre is.
ON
Liquid2016-03-10 21:25:04 // 79812
ha tényleg jó cimbid akkor lehet hogy tud objektív lenni, de a gumisokkal az a tapasztalatom, hogy iszonyúan tudnak érvelni amellett, amiből a legnagyobb hasznot húzzák :)
Liquid2016-03-10 21:22:34 // 79811
na látom olvasom kellett volna tovább :) Pityukoma már megelőzőtt
Liquid2016-03-10 21:21:51 // 79810
Ha jól csalódom, akkor 3 féle fék van: a sima úszónyerges, a kis és a nagy Brembo. Ezzek közül az utóbbi igényli a 17-es kereket.
Tudtommal az 1.8TBI, 3.2V6 és a 2.4JTDm volt alapból nagyBrembo-s, illetve a TI csomagos autók.
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:58:29 // 79809
A kóstolásról jut eszembe, yufkát ettem tegnap vacsorára. Király volt. Szerintem annál a döneresnél is volt, ahol anno voltunk. Mondjuk az ottani menü is király volt :-)
Soldiert2016-03-10 20:58:14 // 79808
Üdv!

159 1.9 JTD 8V-n a turbó csövek csatlakozásánál milyen tömítés van?
Egy merő olajsár az egész, érdekelne hogyan tudnám megoldani, hogy takarításuk után pár héttel később ne legyen ugyanolyan.
Nincs ott valami O-gyűrűs tömítés vagy ilyesmi amit cserélni lehet?
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:52:56 // 79807
"Külön köszönet azoknak, akik mernek "kóstolni" :-)"
Várjuk a tapasztalatokat.
Kócosw2016-03-10 20:46:22 // 79806
Gumis cimbim x éve ismerem,ha valaki sztem akkor ő tudja mit érdemes megvenni és mit nem.meglássuk :)
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:39:14 // 79805
Fém-fém esetén bárhol lehet a forrás. A kaszni jól vezeti a hangot. pl. az emelő rögzítése is lötyöghet a csomagtartóban.
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:37:39 // 79804
Jahh, a TS ugrott be LMM tárgyban. Az meg ugye a 159-ben nincs :-DD
(Lehet, hogy tudat alattimból így tör fel, hogy venni akarok egy tartalékot a Pókhoz?)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-10 20:32:31 // 79803
inkább az olajkérdés illik erre...LMM-ből nagyon kevés az alternatíva mondjuk kínai nincs is az 59-hez :P
Laci822016-03-10 20:30:43 // 79802
Érezni,hogy valahol fém a fémhez ér.
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:28:39 // 79801
A kóstolással csak az a baj, hogy először el kell költeni a pénzt. A 159 esetében nem keveset.
Aztán jössz rá (pl. ahogy Hardy is írta), hogy megfelelt-e vagy sem. Ekkor két út van. Megy a levesbe a kóstolásra költött pénz, vagy valahogy kihúzod amíg elkopik. Egyik se jó.
Kicsit az LMM történetre hajaz a dolog. Sokan megpróbálnak alternatív gyártmányt venni, aztán a legtöbb kidobja és megveszi a Bosh-t.
Külön köszönet azoknak, akik mernek "kóstolni" :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-10 20:26:04 // 79800
emléxem mikor az LG még GoldStar-ként indult mindenki csak röhögött meg a Samsungon is ...most meg azok röhögnek a japán márkákon...sajnos be kell látni, hogy gumi márkában sem csak a Pirelli, Conti, Michl, Dunlop létezik fejlődnek felfelé a többiek is...ráadásul a kintről behozott 3-5 millás német autókon is szinte csak kenyai gumit látok...de érdekes
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:22:30 // 79799
Szerintem ha épp a határon van, akkor csak be-bevillan, ha már tényleg "van" benne akkor folyamatosan ég. Mint a tartály szegénység jelzője. Először csak dombnak felfelé világít, aztán már mindig.
Kócosw2016-03-10 20:15:28 // 79798
Szívemből szóltál pont így látom én is.
Greentimus2016-03-10 20:08:55 // 79797
Egyik ismerősöm keres 159 Sw-t 1.9 JTDm 16V motorral, kézi váltóval 2 millió környékén. Ha van tippetek, szívesen elfogadnánk. Pesti az illető és jó lenne, ha ő nem járna úgy, mint pl én. Köszi!
Pityukoma2016-03-10 20:04:09 // 79796
Nézd végig a motor-váltó felfüggesztést. Szilentek, bakok, csavarok...stb.
Laci822016-03-10 20:02:07 // 79795
Érezni,hogy valahol fém a fémhez ér.
Pityukoma2016-03-10 19:59:54 // 79794
Jelzi hogy a szűrő aljában összegyűlt némi víz. Ha máskor is észreveszed hogy fel-fel villog, esetleg folyamatosan világít, akkor mielőbb engedd le a vizet. A szűrő mikor volt cserélve?
Invisible2016-03-10 19:58:47 // 79793
Kézikönyv szerint: "A figyelmeztető lámpa menet közben folyamatosan világít (a kijelzőn megjelenő üzenettel együtt), amikor víz gyűlt össze a gázolajszűrőben."

Nekem is ezt jelezte akkumulátor halálakor. Azóta nem.
norbi04092016-03-10 19:52:10 // 79792
Folyamatosan kéne jeleznie vagy csak úgy ahogy esetemben is...csak egy pillanatra? :)
Laci822016-03-10 19:46:41 // 79791
Érezni,hogy valahol fém a fémhez ér.
Laci822016-03-10 19:41:15 // 79790
Sajnos ez a motortéből jön. Második harmadik sebességnél hallatszik jobban.utánna már szinte észrevétlen.
Pityukoma2016-03-10 19:32:24 // 79789
Ciao! Nem akarom el poénkodni a problémád, de pakolj ki mindent a kocsiból és úgy is próbáld meg.
Én a fél offossal ugyanebbe a szituba kerültem. Gázadáskor és fékezéskor egy koppanást hallgattam egy évig. Többször cibáltam, rángattam végig a futóművet és minden egyebet ami adhatna ilyen hangot. Majd egyszer úgy indultam el hogy nyitva volt a kesztyű tartó és onnan jött a hang. Gurgulászott benne a szivargyújtó betét amit egy laza mozdulattal oda csaptam be mivel soha nem használom. Szóval azt hittem dobok egy hátast :-DDD
Pityukoma2016-03-10 19:26:00 // 79788
3 féle: 305mm-es ATE egydugattyús úszó nyerges; 305mm-es "kis"Brembo 4dugattyús fix nyerges; 330mm-es "nagy"Brembo 4 dugattyús fix nyerges.

Hátsó fékből is legalább 2 féléről tudok. A két 59-emen két féle fék volt hátul is.

A 2.4JTDm + a TBi az mindkettő a "nagy"Brembo-s fékkel van szerelve.
Laci822016-03-10 19:04:32 // 79787
Sziasztok Cartársak... Egy furcsa jelenség kezdődött az autómnál.Hirtelen gáz adásra és ha leveszem a lábam a pedálról koppan egyet valahol valami a motornál.Mi lehet ez??? valamelyik motortartó? váltó???
Piritu - 1.000.0002016-03-10 17:43:43 // 79786
A gázolajszűrőben van vízérzékelő. Ha megtelik vízzel jelez.
norbi04092016-03-10 17:23:43 // 79785
Sziasztok! Ma reggel menet közben felvillant egy pillanatra olyasmi üzenet, hogy a víz az üzemanyagban. Nem volt 1 másodperc se és eltűnt. Most találkoztam először ilyennel... Kéne valamit lépnem ezzel kapcsolatban? Az addig oké hogy alapvetően nem jó helyen van az a víz...csak az a furcsa, hogy épphogy bevillant.
Shadin2016-03-10 16:47:29 // 79784
Hosszú 7végén felteszem a nyári kerekeket :-)
ProdyG2016-03-10 15:04:58 // 79783
Alufelni konfigurátort nézegetek és nem teljesen tiszta a dolog. 2 féle fék létezik a 159-esekre igaz? "kisfék" és "nagyfék"?
Pl. egy 1.8 TBI-n és az én 2.4-esemen ugyanaz a nagyfék van? köszi
Don Gombóc2016-03-10 14:23:03 // 79782
Itt nagyjából látható a leosztás.

http://www.jusker.hu/node/19
Don Gombóc2016-03-10 14:14:29 // 79781
Ja és kíváncsi lennék arra a tesztre amit a nagyok kihagyásával csináltak, amin a kínai gumik nem, vagy csak kis mértékben maradtak el a neves társaiktól, és volt olyan is ami jobban is teljesített. Fel volt valahol téve egy link erről a tesztről, de nem tudtam rámenni.
Don Gombóc2016-03-10 14:10:49 // 79780
Így van.
Sokan nem tudják hogy a különböző olcsó gumikat is a nagyok gyártják, csak más mintával. A technológia és a keverék az a márkaneves gumikkal megegyezik, nem állnak át szarabbra. Volt szerencsém pár gumigyárban ezt megszemlélni.
Én is néztem a Momo M3 M9 mintát nem is rossz, bár az asszimetrikus gumiktól ódzkodom valamiért de úgy látszik ez lesz egyre több.
bbzoli2016-03-10 13:24:55 // 79779
Köszönöm a bizalmat!
ProdyG2016-03-10 13:21:32 // 79778
Gumi téma: van a Hankook-nak egy új márkája: Laufenn.
Árát tekintve nagyon baráti, de tapasztalatok még nem igazán vannak róla, mivel tavaly jelent meg ez a márka. Az talán pozitív lehet, hogy a Hankook adja hozzá a nevét, nem akármilyen ázsiai gumi. Aki nem szán sokat gumira, annak megérhet egy próbát...
Shadin2016-03-10 10:01:58 // 79777
Én a Tiédre szavaztam :-)
Nivan842016-03-10 09:08:46 // 79776
Eheti tanulságos történet:
Kész a nagyszervíz, kíváncsi voltam, hogy javult e az átlagfogyasztásom. 100km-ként újratankoltam. Néha nagyon fasza eredmény jött (6l), néha nagyon nem (9l). Filózás, hova tűnik a gázolajom... Vasárnap kiugrok a kútra, 4,5 liternél kikattan a fej. Hát ez nem lehet 103,1km után. Várok, folytatom, benyelt még 4 litert. Na ez sok. Benézek a kocsi alá, nem csöpögött, hanem folyt az üzemanyag a tankom aljáról. Mivel a hátsó üléslap nincs rögzítve, tudtam hogy benyúltak az AC pumpa környékére. Szerelőnél burkolat leszed, áll a diesel a pumpa körül.
A tákoló f@szfej előző szerelő kikapta az AC pumpát, és az egyszer használatos tömítést és rögzítő gyűrűt inkább visszarakta, minthogy újat rendeljen 17e Ft-ért, de egy kavics volt beszorulva a tömítés alá ami szépen szétnyírta a gumit. Persze a leszorító se volt rendesen meghúzva....

Hihetetlen mennyi tákoló seggfej van a világon. A pláne poén, hogy a kocsimon csak azokat kellett javítani eddig, amihez hozzányúlt az előző magyar tulaj szerelője. (Turbó, futómü most a tank...)


Nivan842016-03-10 08:54:55 // 79775
Igaz én csak 16 colon gurulok, de imádom a nyári Momo-mat. A téli is az lesz ha elkopik a mostani.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak