Beköszönök:
Sziasztok üdvözlök mindenkit!
A tegnapi napon sikerült belépnem a 159 tulajdonosok körébe. Az autót Újpesten vettem, 159 2.0 JTDm SW TI, az autóim közé töltöttem fel róla néhány képet, amit később még bővítek. A hazaút és néhány tesztkör tapasztalatom van egyelőre mind pozitív, a parkolás még szokatlan.
Aki eddig látta el se hitte, hogy ilyen autó létezik, teszem hozzá elég errefelé tényleg nagyon ritka a márka is, de ez a típus végképp.
A megvétel után az első méterek a benzinkútra vezetett, ahol ketten szólítottak le és áradoztak hogy milyen szép autó meg a felnik óóó :) Én meg azt se tudtam hirtelen mi van csak értetlenkedtem mint egy hülye mire felfogtam, hogy nekem mondják.
Nos hát röviden ennyi így köszönés ként és még egyszer: Sziasztok!
SWut2017-08-31 06:58:53 // 98525
Macccy2017-08-31 00:41:53 // 98524
Khmm ... Köszi a bizalmat! :) Egyébként mégegyszer nagyon köszönöm az idődet, a segítséget a le-feltöltéssel és a szűrővel, minden zsír, kicsit meg is tapostam neki a pályán, nem tiltott le, mélyről húz mint a vízhordólány ... :P
Naszóval amit tegnap találtam fórum fésülés közben, bedobom ide is:
Egy brit barátunknál nehezen indult a vas, megkérdezte cartársait mi van és az egyik bemondta, hogy tankszivattyú. Odáig követte le a szervízzel a dolgot, hogy a tankszivattyú állítólag nem kapott, vagy nem mindig kapott áramot, végső állapotában már csak 0.4 V feszültséget mértek rajta, szóval nem igazán szállította a mennyiséget, viszont kezdetben még többszöri Start/Stop gombnyomásra feltöltötte a nyálat és szépen indult az autó. És hogy hol mértek? A tankszivattyú biztosítéka a leírás alapján az akksitól jobbra lévő dobozban van, viszont állítólag bent, az OBD2 csatlakozó mellett balra lévő "multiconnect" csatlakozó egyik alsó lábáról megy végül a táp hátra. Na itt már nem érintkezett rendesen egyiküknél (contactspray), a másik srácnál meg már itt sem volt meg a feszkó, valahol a csatlakozó előtt múlt el az áram, a lényeg hogy ezt áthidalták és kész. Van táp, van gázolaj a tankból, happyness.
Némileg ezt a teóriát megerősíteni látszik, hogy ma, amikor Shadinnál gázolajszűrőt cseréltünk, a tankból nyomó oldali csövön semmi nem folyt ki, nem fröccsent a dízel.
Naszóval amit tegnap találtam fórum fésülés közben, bedobom ide is:
Egy brit barátunknál nehezen indult a vas, megkérdezte cartársait mi van és az egyik bemondta, hogy tankszivattyú. Odáig követte le a szervízzel a dolgot, hogy a tankszivattyú állítólag nem kapott, vagy nem mindig kapott áramot, végső állapotában már csak 0.4 V feszültséget mértek rajta, szóval nem igazán szállította a mennyiséget, viszont kezdetben még többszöri Start/Stop gombnyomásra feltöltötte a nyálat és szépen indult az autó. És hogy hol mértek? A tankszivattyú biztosítéka a leírás alapján az akksitól jobbra lévő dobozban van, viszont állítólag bent, az OBD2 csatlakozó mellett balra lévő "multiconnect" csatlakozó egyik alsó lábáról megy végül a táp hátra. Na itt már nem érintkezett rendesen egyiküknél (contactspray), a másik srácnál meg már itt sem volt meg a feszkó, valahol a csatlakozó előtt múlt el az áram, a lényeg hogy ezt áthidalták és kész. Van táp, van gázolaj a tankból, happyness.
Némileg ezt a teóriát megerősíteni látszik, hogy ma, amikor Shadinnál gázolajszűrőt cseréltünk, a tankból nyomó oldali csövön semmi nem folyt ki, nem fröccsent a dízel.
Giuntini2017-08-30 23:20:06 // 98523
Függővé??? Én már a 2000-es Alfáért annak idején gyerekkoromban megőrültem, mert római barátainknak az volt. Majd az első Alfa amit vezethettem egy Sud volt. Aztán a164 lett a szerelem. Helyette Cromák voltak. Hagytam magam lebeszélni a 164-ről. Aztán vezettem a V6 turbót.... Aztán én beszéltem le magam a 156-ról. Aztán megláttam a 159-et. És nem volt menekvés... Aztán meg lett... És nagyon súlyos összegek mentek rá...
A TS valóban jó alternatíva lenne a 159 kímélés szempontjából. És mellette nem akármilyen "divertimento" !!!!
A TS valóban jó alternatíva lenne a 159 kímélés szempontjából. És mellette nem akármilyen "divertimento" !!!!
Liquid2017-08-30 23:16:36 // 98522
Ezt a tél dolgot nem vágom annyira...én speciel gyakorlatilag pont annyit megyek tavasszal, télen, nyáron, ősszel. Amúgy meg mi a tél? :D Az utóbbi pár év alapján kb. egy kicsit esősebb, hűvösebb időszak, amikor esetleg még negatívba is megy a hőfok pár napig.
A város is relatív, mert ha nem pár km-es utakat teszel akkor megint csak tökmindegy.
A város is relatív, mert ha nem pár km-es utakat teszel akkor megint csak tökmindegy.
Smith2017-08-30 23:15:34 // 98521
Piritu - 1.000.0002017-08-30 22:55:55 // 98520
Előre szólok, ebből nagy baj lesz!
Engem egy 146 1,6TS tett függővé, a 145 még mérgezőbb! :-))
Engem egy 146 1,6TS tett függővé, a 145 még mérgezőbb! :-))
Giuntini2017-08-30 22:51:11 // 98519
Jön a tél fenyegetése. Igen, ez a 2,4 nem városi darab. Én imádom. Ezért keresek mellé egy 145 TS-t. Erre az autóra vigyázni kell mint a szemünk fényére. A TS-el meg mennèk téli gumikkal mint a távirat. Én soha nem válnék meg a 159-esemtől, ezért keresek emészthető megoldást. A KUL-on remélem tudok beszélni egy-két 145 car társsal.
Smith2017-08-30 22:21:06 // 98518
Kár, hogy ilyen statisztika nincs az oldalon, hogy "hány nap alatt váltam ízig-vérig Alfássá vs. hány hónapig volt első és egyben utolsó Alfám". Sokan megveszik, mert gyönyörű, elcsábulnak, azt hiszik végre érzik amit kell, de az ritkán jön. Tényleg olyan mint amikor valaki rátalál a nagy Ő-re. Ritkán jön szembe nagy Ő, és sokszor érzi az ember hogy megvan. Aztán aki szerencsés annak meg is lesz, előbb-utóbb :)
Liquid2017-08-30 21:42:45 // 98517
na, csak nem?..
Liquid2017-08-30 21:42:15 // 98516
ez gyors volt :(
Zolibácsi2017-08-30 21:17:40 // 98515
Igazából csak azért hirdettem meg az enyémet, hátha azt hamarabb elviszik mint a párom 156-t. 10 km-re járok dolgozni városban. Erre elég nekem a párom 156-osa is. Neki pedig egy Giuliettat szeretnénk. Ha netán a 156 menne el hamarabb akkor nem biztos hogy eladom a 159-et, mert egyébként meg vagyok vele elégedve 11 évesen is. Csak fölösleges ekkora teljesítmény munkába járásra.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-08-30 20:36:34 // 98514
150 Ah-m van. Nekem nem teker sokat gyorsan be röffen csak jön a fehér füst. Ha picit előmelegítem az állófűtéssel akkor meg szűnik a hiba. csatlakozót nem cseréltem és nem is hiszem hogy az okozza. A szoftverem nem tudom mikori de 300 km nél regenerált mindig, de ez már nem játszik mert meg van Mankyzva
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-30 20:18:26 // 98513
Előbb cserélj csatlakozókat (ha még nem tetted ), tölts akksit, frissíttess szoftvert (ha van frissebb).
Az angol Autolusso-nál van egy srác, Ned, aki frissítgeti a 159-eket és elmúlasztja az indítási gondokat. Csak hiába kérdezik a verziókról (AlfaOwner fórum), nyilván senkinek nem árul el semmit, hisz ebből él :-) De ő tudja a titkot.
A) hátha táv javítást is bevállal
B) magánban elárultatjuk vele és becsszó megígérjük, hogy megtartjuk az infót magunknak :-)
C) kiderítjük a titkot magunknak. Mindenki, akinek még gyári szoftvere van, letölti, és csinálunk egy szoftver turkálós bulit, összehasonlítjuk, hogy melyik miben tér el.
Az angol Autolusso-nál van egy srác, Ned, aki frissítgeti a 159-eket és elmúlasztja az indítási gondokat. Csak hiába kérdezik a verziókról (AlfaOwner fórum), nyilván senkinek nem árul el semmit, hisz ebből él :-) De ő tudja a titkot.
A) hátha táv javítást is bevállal
B) magánban elárultatjuk vele és becsszó megígérjük, hogy megtartjuk az infót magunknak :-)
C) kiderítjük a titkot magunknak. Mindenki, akinek még gyári szoftvere van, letölti, és csinálunk egy szoftver turkálós bulit, összehasonlítjuk, hogy melyik miben tér el.
RomeoOne2017-08-30 20:12:45 // 98512
Nekem is a mesés jutott róla eszembe. Egy bő 10 éves ilyen dízelnél, 7-8 év állás mellett lenne mondanám, hogy reális, nem 3 :) Bár itt is volt valaki, aki csak azért vette a nagydízelt, hogy ne kongjon üresen a garázs :)
Shadin2017-08-30 19:42:59 // 98511
Ne már! Maccccy mekktalálta a szar indítás (egy másik. ill. harmadik) lehetséges forrását!
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-08-30 19:32:10 // 98510
Lehet hamarosan 4 lesz :(
Shadin2017-08-30 19:21:13 // 98509
Miért válsz meg tőle ha szabad kérdeznem? Jó darab, mesés futással...
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-30 19:13:18 // 98508
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-30 18:58:12 // 98507
Ezt figyeltem én is. Lehet hogy sokan kaptak mást a 159-től, mint amire számítottak. Vagy csak véletlen egybeesés.
Shadin2017-08-30 18:55:47 // 98506
Basszus ez már trend. A héten a harmadik vagy közülünk aki megválik a 159-től :-(
Shadin2017-08-30 18:54:52 // 98505
Általában én is :-)
Zsolt_1592017-08-30 16:46:11 // 98504
Sziasztok!
Sajnos meg kell, hogy váljunk egymástól, hátha esetleg valaki kedvet kapna hozzá itt a fórumon:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_q4_distinctive-11863210
Szép napot!
Sajnos meg kell, hogy váljunk egymástól, hátha esetleg valaki kedvet kapna hozzá itt a fórumon:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_q4_distinctive-11863210
Szép napot!
RomeoOne2017-08-30 13:11:13 // 98503
Csak McGyver általában jól rakja össze a dolgokat :D (Bocsi, gonosz volt :D )
Macccy2017-08-30 12:56:59 // 98502
:D Alfás MacGyver
Shadin2017-08-30 12:49:26 // 98500
Én meg csak folyamatosan tanulok :-) Csak ezen az autóm negyedszerre kaptam szét a vezérlést tegnap és épp konstatáltam, hogy az előzőnél a szíjat sikerült fordított futási irányban visszatennem :-) De felkerült a VVT tárcsa javító cégér a tetőre. Köszi Yani!
RomeoOne2017-08-30 12:33:39 // 98499
Majd ha jön, egy bölcs, aki ennek a titoknak a tudója, ahogy a prófécia mondja, akkor majd megválasztjuk Őt minden Alfások Királyává! :DDDD
Shadin2017-08-30 12:24:47 // 98498
Szerintem itt engedjük el...
Shadin2017-08-30 12:19:55 // 98497
A 2.0-nál nem lehet gond az EGR-rel, nem ugrott be h neked az van :-(
Hardy2017-08-30 12:01:31 // 98496
Na megoldódni látszik a szívosor tisztítás, meg a vízfogyás is. Gondoltam ennyi km van benne ráférne egy alapos tisztítás, meg a vizem is fogyott néha néha. 1000 km 1dl. Egy kalap alatt a kettő. Csőri vette észre mikor kicserélte az olajszintjeladóót, hogy a gyári összeillesztésnél neki állt szétválni a szívósor ahol megy bele a vízcső. Így rendelt egy újat. igazából annyi lett volna a dióhéjas tisztítás mint egy új lamellástúl mindenestűl.



WarbiRunner (Gyuri)2017-08-30 09:34:56 // 98495
Kivéve az automatánál :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-30 09:14:25 // 98494
azért próbáld ki csak a féket nyomva bizony hosszan kell nyomni a 2.0-nál is, meg mindegyiknél
RomeoOne2017-08-30 08:56:12 // 98493
Nem tudom ez mitől függ. A régebbiek hosszan, az újabbak meg 1x nyomósok. Kb. mint a bezárós ablakfelhúzás.
antonov2017-08-30 08:48:38 // 98492
1.9, 2.4 is képes vajon ilyenre?
RomeoOne2017-08-30 08:07:37 // 98491
Sztem az én 2.0-mnál mindegy, hogy melyiket nyomom, akkor is csak simán meg kell pöccinteni a gombot és indítja magától. De majd kipróbálom a fékes indítást is, nem rémlik pontosan.
Piritu - 1.000.0002017-08-30 06:59:14 // 98490
A 2.0-nálnem volt mindegy hogy melyik pedált nyomod. A féknél folyamatosan kellett nyomni, a kuplungnál elég volt egyszer megnyomni.
antonov2017-08-30 06:48:58 // 98489
Van ilyen, hogy csak megnyomod és intézi? Az enyémet folyamatosan nyomni kell. : (
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-29 22:45:17 // 98488
A sorrend az itteni és egyéb netes találatok alapján valami ilyesmi lehet:
Az alap a 3441 (2006-os), ezt frissítették 3442-re 2007-ben, ezzel a dátummal van itt fórumbejegyzés droberto tollából :-) .
Ezt a 2.4-eknél váltotta a 3841 2008-ban, amivel a hidegindításos problémákat próbálták megoldani, illetve változtattak a DPF regeneráláson.
Aztán a 3842, ami szintén 2008-as frissítés lehet.
Az alap a 3441 (2006-os), ezt frissítették 3442-re 2007-ben, ezzel a dátummal van itt fórumbejegyzés droberto tollából :-) .
Ezt a 2.4-eknél váltotta a 3841 2008-ban, amivel a hidegindításos problémákat próbálták megoldani, illetve változtattak a DPF regeneráláson.
Aztán a 3842, ami szintén 2008-as frissítés lehet.
Macccy2017-08-29 22:13:27 // 98487
:D
A 2.4 -eden 3842 van? Na akkor megint borul egy logika, azt hittem a 2.4 -nek nem lehet csak 41 végű verziószáma, dehát akkor ezt is kihúzom tollal. Akkor a tied 2010 augusztusban kapott 3842-őt, kábé 2 évvel az enyém után, de a Shadin által érintett 2.4 -esek később kaptak fincsi 3841-et. Logikusan. (not) Pedig volt egy ilyen megfontolásom is, hogy az újabb szoftverrel majd nem kell kétszer keyMARolni.
Ákos szerintem nagyon nem akar ezzel foglalkozni, azt mondta ennyire nem figyelgeti, hogy mi újabb, mi nem.
A 2.4 -eden 3842 van? Na akkor megint borul egy logika, azt hittem a 2.4 -nek nem lehet csak 41 végű verziószáma, dehát akkor ezt is kihúzom tollal. Akkor a tied 2010 augusztusban kapott 3842-őt, kábé 2 évvel az enyém után, de a Shadin által érintett 2.4 -esek később kaptak fincsi 3841-et. Logikusan. (not) Pedig volt egy ilyen megfontolásom is, hogy az újabb szoftverrel majd nem kell kétszer keyMARolni.
Ákos szerintem nagyon nem akar ezzel foglalkozni, azt mondta ennyire nem figyelgeti, hogy mi újabb, mi nem.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-29 21:48:36 // 98486
3842 :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-29 21:47:47 // 98485
Ilyesmire utaltam én is. Giuntini szerint (ha jól emlékszem) a régebbi verzió nem regenerál városban. Az enyém de, regenerál, sőt, rendszert csinál belőle. Igen ám, de ha új verzióm van, akkor 90%-nál kellene kezdenie. Hát nem, ez engedi 100% fölé.
Az AlfaOwneren is teljes a káosz, ott 2008-as frissítést emlegetnek, ami megoldja a nehezen indulást és még pár dolgot.
Az enyém 3842-es, amire a guglival 2008 utáni modelleket találtam. Tény, hogy nem is indul nehezen az autóm.
Aztán ott a gombos indítás. Korábbiakról azt olvasom, hogy ott nyomva kell tartani a gombot, és csak sw update után lett olyan, hogy megnyomom és onnantól mindent intéz magától. Nem tudom ez pl igaz e.
Nekem 3248-as van:

Egyébként kideríthető pontosan, hogy mi a különbség a verziók közt, össze kell őket hasonlítani :-) Lehet Ákos (Manky) pontosan tudja is, de legalábbis van neki minden verzióból eredetije.
Az AlfaOwneren is teljes a káosz, ott 2008-as frissítést emlegetnek, ami megoldja a nehezen indulást és még pár dolgot.
Az enyém 3842-es, amire a guglival 2008 utáni modelleket találtam. Tény, hogy nem is indul nehezen az autóm.
Aztán ott a gombos indítás. Korábbiakról azt olvasom, hogy ott nyomva kell tartani a gombot, és csak sw update után lett olyan, hogy megnyomom és onnantól mindent intéz magától. Nem tudom ez pl igaz e.
Nekem 3248-as van:

Egyébként kideríthető pontosan, hogy mi a különbség a verziók közt, össze kell őket hasonlítani :-) Lehet Ákos (Manky) pontosan tudja is, de legalábbis van neki minden verzióból eredetije.
Macccy2017-08-29 20:46:48 // 98484
Kenjetek be pizzaparadicsommal, mert lesz*pom magam! Neked is 3442 és a homofóbizációs szám 42-es, a Shadiné meg 44 volt. Nálam is 42 a vége. A többi számot nézni se nagyon érdemes, mert totál összevissza lövöldözik, biztos mindenhez random generátort használnak, meccsnapon kétszer is! Egyszerűen nem találok logikát, nem találok kettő egyformának tűnő, azonos időből származó autót (vezérlő szoftvert). Shadinnal azt beszéltük, hogy a megoldás a "SZAROLASZ".
Akkor tehát az van, hogy lehet tényleg a 3442 újabb, mint a 3842, de ez ki fog derülni csütörtök reggel a FIAT -nál, csak az a baj, hogy már előre felhúztam magam (egy 7 évvel ezelőtti Audi márkaszervíz tapasztalatra alapozva), hogy ha nem találnak rá való szoftvert, én nem fizetek egy centet sem.
(akkor a bicskakulcsok felejtették el az autót elemcsere után és 2 óra bábjáték után se jöttek rá az audisok, hogy hogyan lehetne visszatanítani a kulcsokat, végül közölték, hogy de azért valamennyit kellene fizteni, na mondtam a f*szt)
Akkor tehát az van, hogy lehet tényleg a 3442 újabb, mint a 3842, de ez ki fog derülni csütörtök reggel a FIAT -nál, csak az a baj, hogy már előre felhúztam magam (egy 7 évvel ezelőtti Audi márkaszervíz tapasztalatra alapozva), hogy ha nem találnak rá való szoftvert, én nem fizetek egy centet sem.
(akkor a bicskakulcsok felejtették el az autót elemcsere után és 2 óra bábjáték után se jöttek rá az audisok, hogy hogyan lehetne visszatanítani a kulcsokat, végül közölték, hogy de azért valamennyit kellene fizteni, na mondtam a f*szt)
csokagm2017-08-29 20:25:20 // 98483
Annyira nem értek hozzá, de azt hiszem az 1,9 és a 2.0 DPF-e és EGR-szelepe is teljesen más. Mindenesetre megnézetem a tömítéseket holnap. Az is lehet, hogy én gondoltam túl az egészet :)
Tom852017-08-29 20:18:16 // 98482
Én ennyivel tudok hozzászólni a témához:
ECU ISO Code: FD 86 3D 04 19
2017. 01. 14. 14:31:47
CONNECTED TO:
ALFA 159 1.9 MJET 16V
Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : FD 86 3D 04 19
FIAT cikkszám: 55205068
HW szám: 0281012144
HW változat: 00
SW szám: 1037377871
SW változat: 3442
Homologizációs szám: 93942
Programozás dátuma: 05/22/2015
Amúgy 1.9 16V és 2006-os. Mivel tavaly augusztusban vettem, így nincs tudomásom az előéletéről ilyen szempontból, de az biztos, h láttam már 98%-os DPF eltömődöttséget is.
ECU ISO Code: FD 86 3D 04 19
2017. 01. 14. 14:31:47
CONNECTED TO:
ALFA 159 1.9 MJET 16V
Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : FD 86 3D 04 19
FIAT cikkszám: 55205068
HW szám: 0281012144
HW változat: 00
SW szám: 1037377871
SW változat: 3442
Homologizációs szám: 93942
Programozás dátuma: 05/22/2015
Amúgy 1.9 16V és 2006-os. Mivel tavaly augusztusban vettem, így nincs tudomásom az előéletéről ilyen szempontból, de az biztos, h láttam már 98%-os DPF eltömődöttséget is.
RomeoOne2017-08-29 16:00:51 // 98480
A 136 lovas 2.0 JTDm hardvesen ugyanaz, mint pl. a 170 lovas? Simán fel lehet okosítani azt is ugyanoda?
csokagm2017-08-29 15:25:54 // 98478
Ez a füst nem jo szo volt tőlem. Nem is tudom mihez hasonlítanám. Megnézetem mindenesetre. Egyébként mi tortent a cartarsak autoival?
Shadin2017-08-29 09:57:59 // 98477
Nem mondanám normálisnak, h füst jön a motortérből, mert ez a kipufogó tömítetlenségére utal...
Ezt ellenőrizni kéne, h ne járj úgy mint Pityukoma v. droberto cartársak. Elsősorban a kat. és a DPF közötti harmónika felől jöhet, de azt is ellenőrizni kell nem-e a szívósor oldalin van valami gebasz.
Ezt ellenőrizni kéne, h ne járj úgy mint Pityukoma v. droberto cartársak. Elsősorban a kat. és a DPF közötti harmónika felől jöhet, de azt is ellenőrizni kell nem-e a szívósor oldalin van valami gebasz.
csokagm2017-08-29 09:35:39 // 98476
Jöttem a dolgozni reggel leparkoltam, de hallottam, hogy olyan mintha regenerálna
. Nem állítottam le, de egy perc múlva óvatosan elkezdett füstölni a motortér. Ez mennyire normalis? Gondolom allohelyzetben a dpfmeg jobban felhevül. Egyébként elmentem egy korre utána minden visszaállt a régibe.
. Nem állítottam le, de egy perc múlva óvatosan elkezdett füstölni a motortér. Ez mennyire normalis? Gondolom allohelyzetben a dpfmeg jobban felhevül. Egyébként elmentem egy korre utána minden visszaállt a régibe.