_Ata_2018-01-11 15:33:11 // 103740
Ez a remegés dolog nekem is van kb. 80km/h-nál (annyira nem zavaró, de én érzem), 90 felett megszűnik (téli-nyári szettel) Egyelőre gyertya csere volt ami úgy néz ki nem oldotta meg, majd még további átvizsgálás szükséges.
Dömpi (il dottore)2018-01-11 15:03:44 // 103739
A blogjaim elején keress vissza...volt egy hosszú kálváriám, mire kiderült, hogy a műanyag központosító gyűrű nyúlt ki.
A megoldás az lett, hogy esztergáltattam méretpontosat. Azóta nincs ilyen problémám.
A megoldás az lett, hogy esztergáltattam méretpontosat. Azóta nincs ilyen problémám.
Kazes☻2018-01-11 14:36:46 // 103738
A belső csukló ráz... mint sz istennyila! :)
ZoliNix2018-01-11 10:55:35 // 103737
Próbáltad kicserélni az első-hátsó kerekeket?
Nekem segített.
Nekem segített.
Macccy2018-01-11 10:43:53 // 103736
Először is kezd ott, hogy mi ráz? A kormányon érzel e határozott rázást, remegést? Ha igen, akkor első tengely. Ha nem, akkor szinte biztosan hátsó. Mit jelent, hogy a "gumik rendben vannak"? Nálam rázott a jobb hátsó, volt benne egy nagy vasdarab, a hosszbordában, attól rázott, ilyesmi sajnos bárhol felszedhető. Ha a gumik futófelülete tiszta, akkor simogasd tovább és az oldalfalát is, ahogy mondták a srácok, szálszakadás is lehet, bár az elég ritka manapság. Féktárcsa tud még hullámosodni, nekem első tárcsa rázott kegyetlenül az off-on, előrehaladott állapotában már akkor is, ha nem fékeztem ..
ZoliNix2018-01-11 09:07:01 // 103735
Gázadáskor be tud rázni.
Nem nálam volt, kollégám autóján.
Nem nálam volt, kollégám autóján.
Giuntini2018-01-11 08:54:22 // 103734
Féltengely nem ráz! Az kanyarban kopog. Vagy centir vagy futómű, vagy szálszakadt a gumi.
ZoliNix2018-01-11 07:57:03 // 103733
Esetleg féltengelycsukló?
Haddel2018-01-11 06:22:00 // 103732
Lehet leesett egy centírsúly. Jártam már úgy.
RomeoOne2018-01-10 23:52:06 // 103731
Elmászott a centrír?
Angelo Bianco2018-01-10 23:11:34 // 103730
Sziasztok!
Idén még csak most vagyok itt először, tehát BÚÉK mindenkinek!
Egy kérdés...
Mitől rázhat az autó (nagy sebességnél,140-150km/h) ha a gumik rendben vannak? Elvileg a futómű is ok, bár nem voltunk már alatta egy jó ideje.
Hol keressek hibát, problémát?!
Idén még csak most vagyok itt először, tehát BÚÉK mindenkinek!
Egy kérdés...
Mitől rázhat az autó (nagy sebességnél,140-150km/h) ha a gumik rendben vannak? Elvileg a futómű is ok, bár nem voltunk már alatta egy jó ideje.
Hol keressek hibát, problémát?!
Piritu - 1.000.0002018-01-10 23:02:13 // 103729
Piritu - 1.000.0002018-01-10 23:00:22 // 103728
Pont ez a legnagyobb bajom vele. Fogalma sincs az embernek, hogy miért viszi be a málnásba, akarom mondani a szar mellékutakra a főútról.
Még csak "tanulom", de már volt olyan érzésem, hogy csak azért küld arra, hogy felméresse velem a forgalmat. A kitérő végén "kaptam" is egy szaloncukorban 100 pontot. Egyenlőre ismeretlen helyen együtt megy az iGO-val.
Még csak "tanulom", de már volt olyan érzésem, hogy csak azért küld arra, hogy felméresse velem a forgalmat. A kitérő végén "kaptam" is egy szaloncukorban 100 pontot. Egyenlőre ismeretlen helyen együtt megy az iGO-val.
Liquid2018-01-10 22:42:03 // 103727
Egyszer volt olyan, hogy szólt a waze kanyarodjak le, de sajna azt nem mondta miért. Mire végiggondoltam volna, addigra túlmentem a lehajtón, majd kb. 500m múlva beálltam a sor végére. Fél óra volt...
Piritu - 1.000.0002018-01-10 22:01:25 // 103726
A Waze a németeknél levitt még a dugó előtt a pályáról. Vagy 15 km-es sort kerültünk ki, utána 1 óra feletti időmegtakarítást írt ki. Ott se volt leterelés.
Piritu - 1.000.0002018-01-10 21:55:53 // 103725
Valamit félreértesz. A leterelés csak neked mint közlekedőnek fontos. Másnak nem. Csak nyűg és felesleges meló. Sokkal egyszerűbb pár óra múlva küldeni egy SMS-t, hogy ülj át másik kocsiba...
Szerintem kamerarendszeren figyelik a forgalmat.
Szerintem kamerarendszeren figyelik a forgalmat.
Liquid2018-01-10 21:48:09 // 103724
azt nem tudom figyelik-e, de a rendőrök nem a waze-ból tájékozódnak...
Pontosan tudják mi történik, max. általában akkor terelnek csak le, ha már késő. Nem tudom mik az erre vonatkozó előírások.
Pontosan tudják mi történik, max. általában akkor terelnek csak le, ha már késő. Nem tudom mik az erre vonatkozó előírások.
Don Vito2018-01-10 21:23:17 // 103723
Az a waze-soknak hasznos, de kérdés, a rendőrök is figyelik-e az azon közölt információkat? Itt a lényeg az lett volna, hogy mielőbb a teljes forgalmat letereljék a pályáról...
Haddel2018-01-10 20:51:21 // 103722
Hát valószínüleg ez lesz ,idővel😃
Dömpi (il dottore)2018-01-10 20:36:24 // 103721
Nem hagyott nyugodni a téma, előszedtem a MES log fájlokat és megnéztem az akku feszültség adatokat.
2014 júl: 12,590 V
2014 aug: 13,978 V
2014 szep: 14,330 V
2014 dec: 12,356 V
2015 máj: 12,590 V
2016 máj: 13,978 V
2016 dec: 14,096 V
(Itt, dec végén kapott új akksit, mert az ünnepekben nem mentem minden nap és megadta magát egyik napról a másikra)
2016 máj: 14,056 V
2014 júl: 12,590 V
2014 aug: 13,978 V
2014 szep: 14,330 V
2014 dec: 12,356 V
2015 máj: 12,590 V
2016 máj: 13,978 V
2016 dec: 14,096 V
(Itt, dec végén kapott új akksit, mert az ünnepekben nem mentem minden nap és megadta magát egyik napról a másikra)
2016 máj: 14,056 V
csAR2018-01-10 19:56:38 // 103720
Nem lehet,hogy mikor újították a blokkot,valamelyik vízjáratot az elkoszolódás ellen eldugaszolták egy ronggyal,
és véletlenül benne maradt?Csak mert annyira különc az eseted,hogy már ez is eszembe jutott.
Remélem megoldódik végre.
és véletlenül benne maradt?Csak mert annyira különc az eseted,hogy már ez is eszembe jutott.
Remélem megoldódik végre.
Zolibácsi2018-01-10 19:50:40 // 103719
Nem leszakadt a jobb hátsó ablakom... Párom miatt lehuztam és mikor ment vissza volt egy nagy reccsenes. Azt hittem az ablak tört be. Cserélhetem ezt is
psychoati2018-01-10 15:18:23 // 103717
Én drukkolok neked!
Giuntini2018-01-10 14:59:39 // 103716
23-án viszem az autót Szatyihoz. Először a hűtő, ha az nem akkor a hengerfej. A műszer rengetegszer rossz értéket mutat. Ezt nem először hallom, és nem csak a Szatyitól. Ha a hűtő átjárható, akkor sajnos le kell venni a hf-et.
Chris1592018-01-10 12:08:33 // 103715
Chianti2018-01-10 11:57:42 // 103714
Ja, az más! Nem tudtam, hogy ez az új irány... :o)
Haddel2018-01-10 11:50:02 // 103713
A Giulia nem ,de a Stelvio igen😃
Macccy2018-01-10 11:41:26 // 103712
Mákod lehet, nem szükségszerűen lesz minden gyártmányba sz*r, remélem semmi bajod nem lesz vele ezután sem. De engem meggyőzött az ellenkezőjéről a saját példám és a szélvédős srác. Tényleg hallható és zavaró a szélzaj a gyári Splintex után az audiban.
Pilkington, S-G. Sekurit, Splintex és társai jöhetnek, egyéb nem, szélvédőt - ha nem kapok bazi kavicsot - úgysem egy-két évekre vesz az ember és a karosszéria része, merevít.
Pilkington, S-G. Sekurit, Splintex és társai jöhetnek, egyéb nem, szélvédőt - ha nem kapok bazi kavicsot - úgysem egy-két évekre vesz az ember és a karosszéria része, merevít.
Chianti2018-01-10 11:22:04 // 103711
Gratula!!! Azért a helyedben én átgondolnám a típusváltást :o) Egy Giulia nem igazán használható ilyesmire... :o)
Haddel2018-01-10 10:58:29 // 103710
RomeoOne2018-01-10 09:23:13 // 103709
Az enyémben másfél éve Nordglass a szélvédő és olyan, mint a gyári.
Macccy2018-01-10 09:18:57 // 103708
Lehet azt összekevertem valami másik prémiummal (sikurit?), nemtudom a Saint-et, DE a Nordglass miatt biztos vagyok, hogy senkinek nem kell ajánlani. Nekem az off-ba egy ismert szakszervíz tette bele kb 2 éve. Az átvétel napján vittem is vissza, hogy srácok valami nem jó, zajos ez. Leragasztgatták oldalt, fent, levettük a törlőkarokat is, nem akarták elhinni, hogy nem ilyen volt. Végül bizonyíték híján elhoztam, nem tudtam én se magyarázni. Most amikor cimbim cseréltette a 156-ban a szélvédőt, akkor mondja itt a szaki: sajnos a nordglass az alja mindennek. Árban olcsóbb még a kínainál is (!!) és nem egy volt már, amelyik nem volt méretpontos és küldte is vissza. Néha a szerelékek nem illeszkednek, olyan is van hogy hoznak be cserére autót és kiszedéskor láthatóan rohad a tetőnél a perem alatt mert a "szakműhely" kénytelen volt igazítani az autón, hogy be tudja rakni. Beázás sem ritka így ezekkel. Nekem mázlim volt szerinte, hogy csak szélzajosabb, valószínű alul állhat el. Szóval nem ajánlja. Kérheted tőle, nem a jutalékra megy, de én passzolnám főleg egy király Alfába ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-01-10 08:54:03 // 103707
érdekes mivel a Nord meg a Saint ugyan azon a gyártósoron készül emlékeim szerint....
RomeoOne2018-01-10 08:51:53 // 103706
Nekem Nordglass van és semmi baj nincs vele.
Zselé2018-01-09 22:11:58 // 103705
Azt megnéztük, nem habzik...
Piritu - 1.000.0002018-01-09 22:08:55 // 103704
Gond szokott lenni a tartály visszatérő ágáról leeső finomszűrő. Ilyenkor még durván habzik is az olaj járó motornál.
Macccy2018-01-09 22:08:02 // 103703
Gyári Pilkington illetve Saint Gobain, ilyenek. Kínai vacak és lengyel NordGlass messze kerülendő!!! (sajnos régi tapasztalat) Nem pontos a méret, beépítéskor gányolják, elreped, szélzajos mert nem fekszik rendesen fel, hidd el nem ér ennyit a ~60% ár. Üvegestől azt is hallottam, hogy a Carglass is kerülendő, gyorsan dolgoznak, de egy szélvédőcsere nem gyorsulási verseny, rendesen kell megcsinálni. Itt battán a fickó úgy csinálja, hogy fűtött garázsban éjszakázik az autód már előtte, hideg kasznin nem dolgozik.
Zselé2018-01-09 21:59:02 // 103702
Szép estét az Uraknak!
Sajnos nem nagyon látszik a megoldás a szervó problémámra... A történet a következő: cseréltettem vezérlést és hosszbordás szíjat. Utóbbit azért, mert hideg indításnál "sikkant" egyet a szíj, tehát a szíjat, az összes feszítő görgőt és a főtengely szíjtárcsát is cseréltettem, kicsit az is lógott már.
Ezt követően viszont nagyon darabos lett a szervóm, és "Csubakka" hangot ad a kormány tekergetésre... :D Kinyitottam a szervó tartályt (este), látom, nem ér bele a mérőpálca, biztos kevés az olaj. Váltottunk itt is pár szót, hogy biztos kormánymű hibás, és beleereszt a gumiharangba, már kezdtem lelkileg rákészülni. Viszont vettem olajat, picit töltöttem és azt látom, hogy kb. 2 deci hiányzott, most a maximum fölé is kúszott egy hangyányit. Mentem vele 5-600 km-et, nem fogyott egy milliméterrel sem. Viszont a darabos, nehéz, nyúlós kormányzás és a húzódó hang megvan...
Tegnap reggel indítás után pár másodperccel elkezdett sivítani valamelyik görgő, gázadásra abbahagyta, pár méter megtétele után elmúlt. Ezt megismételte tegnap még délelőtt kétszer. Azóta történt kb. 10-12 indítás, de nem csinálta újra...
A kormány még mindig olyan, mintha félnapos betonba forgatnám...
Van valami ötlet, mi adhatta meg magát és hogyan lehetne behatárolni a hibás alkatrészt?
Annyira nem izgulok, mert ha jobban kijön a hiba, gondolom könnyebb lesz detektálni. Viszont érdekes, hogy ez a második autóm, aminek a szervója elhagyja magát közvetlenül a hosszbordás buzerálása után...
Sajnos nem nagyon látszik a megoldás a szervó problémámra... A történet a következő: cseréltettem vezérlést és hosszbordás szíjat. Utóbbit azért, mert hideg indításnál "sikkant" egyet a szíj, tehát a szíjat, az összes feszítő görgőt és a főtengely szíjtárcsát is cseréltettem, kicsit az is lógott már.
Ezt követően viszont nagyon darabos lett a szervóm, és "Csubakka" hangot ad a kormány tekergetésre... :D Kinyitottam a szervó tartályt (este), látom, nem ér bele a mérőpálca, biztos kevés az olaj. Váltottunk itt is pár szót, hogy biztos kormánymű hibás, és beleereszt a gumiharangba, már kezdtem lelkileg rákészülni. Viszont vettem olajat, picit töltöttem és azt látom, hogy kb. 2 deci hiányzott, most a maximum fölé is kúszott egy hangyányit. Mentem vele 5-600 km-et, nem fogyott egy milliméterrel sem. Viszont a darabos, nehéz, nyúlós kormányzás és a húzódó hang megvan...
Tegnap reggel indítás után pár másodperccel elkezdett sivítani valamelyik görgő, gázadásra abbahagyta, pár méter megtétele után elmúlt. Ezt megismételte tegnap még délelőtt kétszer. Azóta történt kb. 10-12 indítás, de nem csinálta újra...
A kormány még mindig olyan, mintha félnapos betonba forgatnám...
Van valami ötlet, mi adhatta meg magát és hogyan lehetne behatárolni a hibás alkatrészt?
Annyira nem izgulok, mert ha jobban kijön a hiba, gondolom könnyebb lesz detektálni. Viszont érdekes, hogy ez a második autóm, aminek a szervója elhagyja magát közvetlenül a hosszbordás buzerálása után...
Smith2018-01-09 21:53:52 // 103701
Ma elindult egy repdés jobb oldalon a szélvédőn... Nem látok kavicsnyomot, de reped. Valami jótanács esetleg? Milyen szélvédő vállalható? A gyári pilkington. Lehet kapni valamerre?
Macccy2018-01-09 21:40:38 // 103700
Okos az mert az akkumulátoroknak aza jó, ha nem gyorstöltik őket állandóan nagy árammal, a hálózatba dugható akkutöltők is amúgy ilyen 13.8 V feszültségen töltenek (google ezeket dobta mikor beírtam az értéket meghogy akksi). Valószínűleg amikor több tized voltnyi dzsúz "hiányzik" az akkuból, akkor picit feljebb engedi a fesszabályzó, lehet az audié is azért töltött 14.4 volttal, mert akkor tettem bele az akkut és nem volt benne 12.8 Volt. Vagy mert régebbi rendszer.
Más: vettem W5W izzót mert a jobb helyzetjelzőm néha elment kontakthibába, meguntam. Bárdiba sráctól kérdem van e W5WB? Nemtudja miaz. Mondom kékített, az alfa gyárija. Keres, mutatja, van Bosch "xenon blue". Mondom jöhet. 1700. Nembaj jólesz. Ma beraktam. :D :D Nem tudom a sima mennyire sárga, de hogy ez a "xenon blue" ez semennyire nem kék, de nemis igazán fehér, hehe, vicces. De ilyen volt benne a másik is, megint szép és nincs hiba. Éshát aza szép váltókupak ..... fincsi
Más: vettem W5W izzót mert a jobb helyzetjelzőm néha elment kontakthibába, meguntam. Bárdiba sráctól kérdem van e W5WB? Nemtudja miaz. Mondom kékített, az alfa gyárija. Keres, mutatja, van Bosch "xenon blue". Mondom jöhet. 1700. Nembaj jólesz. Ma beraktam. :D :D Nem tudom a sima mennyire sárga, de hogy ez a "xenon blue" ez semennyire nem kék, de nemis igazán fehér, hehe, vicces. De ilyen volt benne a másik is, megint szép és nincs hiba. Éshát aza szép váltókupak ..... fincsi
Csabi2018-01-09 21:38:29 // 103699
Akkor legalább fellélegezhetsz :)
Dömpi (il dottore)2018-01-09 21:25:54 // 103698
Én mikor MES- nézem, mindig alapjáraton ketyeg. Akár mikor ránéztem a töltéste mindig 12,8V-ot mutatott. Néhány napja, mikor írtátok, 13 felett kellene lennie, már már azon agyaltam, hogy rossz a generátorom. Na de 6 éve???
Csabi2018-01-09 20:48:02 // 103697
Igazából nem tudom, de szerintem csak egyszerűen a fezszabályzó működik így...A túl okos szerintem nem igaz rá.
Macccy2018-01-09 20:42:06 // 103696
Macccy2018-01-09 20:39:58 // 103695
Mondom vezérelt ez. Túl okos a cucc. Lehet ha nincs tele az akksi, akkor fentebb emeli a töltést is.
Haddel: a generátor szabadonfutó - amelyiket én ismerem - egyféle módon tud elromlani, úgy hogy egyik irányba sem enged el és rázni kezdi a szíjat, a görgőket. A töltéshez tudtommal nincs köze, az nem azért fut szabadon. Ha másmilyen szabadonfutó is van, akkor persze mondjátok el!
Haddel: a generátor szabadonfutó - amelyiket én ismerem - egyféle módon tud elromlani, úgy hogy egyik irányba sem enged el és rázni kezdi a szíjat, a görgőket. A töltéshez tudtommal nincs köze, az nem azért fut szabadon. Ha másmilyen szabadonfutó is van, akkor persze mondjátok el!
Csabi2018-01-09 20:19:34 // 103694
Megmértem én is, és tényleg van olyan állapot terhelten,rögtön indítás után, hogy csak 12,8V a feszültség.(többször is megmértem, hogy elhiggyem :)) Viszont ahogy felviszem 2000-s fordulatra rögtön felugrik a feszültség 14,2-14,4-re, és ha ekkor visszaengedem alapjáratra akkor már tartja a ~14,2V-ot.
Haddel2018-01-09 19:51:46 // 103693
Roll19832018-01-09 19:41:59 // 103692
De csak magasabb fordulaton, nem?
yani🍀2018-01-09 19:28:51 // 103691
Hát az nem annyira fasza. 14,4-nek kellene lennie :-)