Fórum >> Típusok >> 159

Macccy2018-07-14 15:41:22 // 110308
Ja vágom, zsír! Rosszul kérdeztem mert a levegőmennyiséget belekevertem a nyomásba :)
De amúgy mennyi maxot enged a 2.4-nél? +1.8Bar ?
Giuntini2018-07-14 11:02:46 // 110307
Ez így igaz! Gyuri ezt nagyon vágja...
esvé2018-07-14 09:04:01 // 110306
mega-giga-like ezért a magyarázatért, ui a műszaki agyam elég fejletlen....de ezzel krisztálytisztán érthető volt :D
Giuntini2018-07-13 22:04:11 // 110305
Viszont azt vettem észre, hogy mindkét kipufogóvég szinte benzinesen szürkére van kiégve. Ilyen még sohasem volt. Igaz mióta elhoztam Csöritől csak prémium gázolajat tankoltam bele. Városi hasnálat semmi, csak autópálya meg országút (Alfa City után körbementem Keszthely felé). Autópályán meg a sebesség min 150-160. Azt érzem most hogy irdatlanul megy a vas. Mikor elhoztam Csöritől éreztem, hogy alacsony fordulaton kevésbé megy. Most meg hozzáérek a gázpedálhoz, és megindul mint az állat. Az új hengerfejben a szelepeknek és egyebeknek lehet hogy kellett egy kis km. Most úgy megyek vele, amire ezt a gépet kitalálták. Kevés indítás, hosszabb távok. Azt látom, hogy valahogy iszonyú könnyedén megy az autó.
Giuntini2018-07-13 21:30:15 // 110304
Nem dehogyis, csak úgy tűnik licsit magasybb a turbónyomás. De nekem közép fordulaton mindig jobban töltött. Tudom, hogy a műszer után nemigen lehet menni. Pont azt mutatja, hogy jó a turbó.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 21:20:33 // 110303
Dehogy.. Csak 150-nél, 6-osban (2500-as fordulat környéke) sok, mert program szerint csak 1 Bar körül kellene ott lennie.
Szó sincs kevesebb levegőről. Erős egyszeeűsítéssel az 1900ccm motor 1900ccm ccm levegőt szív be 2 fordulat alatt. Ez légköri nyomás. Ha erre rátol a turbó még egyszer ennyit (3800ccm) , az 1 Bar túlnyomás.
A 2.4-nél akkor lesz 1 Bar túlnyomás, ha a turbó 4800ccm levegőt préselt be összesen.
Szóval 2.4-nél többet kell, hogy szállítson a turbó ugyanakkora túlnyomáshoz.
Bics, kicsit favágó magyarázat, de remélem a lényeg érthető.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 21:09:19 // 110302
Nekem kb azt mutatja amit kell. Nem hajszál pontos, nyilván. A max most úgy rémlik, hogy elment 1.6-ig, de majd megnézem.
Smith2018-07-13 21:07:52 // 110301
Emil, most, hogy lehegesztetted a motorháztetőt, most meg a műszereket figyeled árgus szemekkel???? :D
'''''2018-07-13 20:39:12 // 110300
Nálam a nagyobb turbóval ami jóval többet töltött mint 2bar,azzal sem mutatott az óra 1.5-nél többet.Szerintem csak tájékoztató jellegű a műszer. :-)
Gregory2018-07-13 20:17:46 // 110299
?? mármint mi nem azt jelenti?:D
gecsa2018-07-13 20:14:53 // 110298
Nem azt jelenti.
Gregory2018-07-13 20:00:07 // 110297
2barnál tilt? a nagyobb nyomás nem azt jelenti h nagyobb légtömeget is tud szállitani. valszeg a 2.4esen nagyobb csiga van az lehet 1baron tud annyit mint az 1.9es csigája 1.4en mondjuk.
kisityu2018-07-13 18:57:11 // 110296
A nyomás függ a turbó utáni legszűkebb keresztmetszettől is. Ha az 1.9-nél ez kissebb akkor lehetséges,hogy nagyobb nyomáshoz kevesebb átáramló levegő mennyiség tartozik. Szerintem.
Macccy2018-07-13 17:19:43 // 110295
Nem biztos, hogy jól értem: a 2.4 az 1,4 Barnál már túlnyomásos? Nekem az 1.9 az 2 Barnál tilt le, sajnos előfordul, hogy túltolja valamiért. Akkor az 1.9 több levegővel melózik mint a 2.4 ?
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 14:55:06 // 110294
Lehet a műszer lesz a hunyó. Egy felújított turbónak is a turbó tábla szerint kell dogozni. Attól, hogy felújított, nem kéne nagyobb nyomásnak lenni. Pontosan annyinak kell lenni, amennyit a program előír. A műszered szerint viszont nem így van.
A hengerfej sem okozhatja, annak nem extrája, hanem funkciója a tökéletes zárás :-) És ha jobbak is a nyomás viszonyok,a turbó köteles nyitni a geometriát és visszavenni, ha elérte a kért nyomást. Kikapcsolt egr mellett nálam hajlamos volt overboostolni, de ez is 1.2Bar túlnyomást jelentett, nem 1.4-et.
Liquid2018-07-13 14:53:35 // 110293
A műszer csak arra jó hogy lássuk van nyomás :)
Nálam se megy ki 1.6-ig pedig a MES szerint 1.8-at tol.
Giuntini2018-07-13 14:31:45 // 110292
Mióta fel lett újítva a turbó, magasabb a turbónyomás. Az természetes. Én nagyon úgy látom, hogy a műszer csal. A hengerfej hogy tökéletesen zár, nem csinálhat ilyet?
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 13:52:54 // 110291
A geo táblád jó, ott nem lehet baj.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 13:50:41 // 110290
Most figyeltem fel a számra..1.4? Az nagyon sok. A programodba belenéztem, és eltér az egész turbo map-od az én gyárimtól. Viszont nem ennyire. Nálam 1 Bar körül mutat, nálad egy tizeddel nagyobb nyomás van a táblában, tehát 1.1 körül kéne mutatnia. Szóval lehet rossz az a műszer.
Mivel az egr-ed is ON, az sem okozhat overboostot (az szokott).
Az eltérést nem feltétlen fognám a chiptuningra, lehet ez egy ilyen program verzió, jó lenne látni a gyárit. Nem fogyaszt kicsit túl sokat így?
Az hogy gázra kicsit lemegy, aztán fel a nyomás, annak valószínű úgy kell lenni, nálam is ilyen.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 12:23:26 // 110289
Két nap csepptöltőn és elmúlt. Vagy megtalálta amit keresett, vagy tényleg pár hét alatt az akksi kicsit elengedte magát.
emGéza2018-07-12 23:09:08 // 110288
Te jó ég ! Majd elfelejtettem ! Ma beléptem a 200_as klubba ! 🙂

Nem volt olcsó a tagság , mert köztudott , hogy az 59 futóműve pont eddig bírja és az első fék is végelgyengülésbe szenvedett , meg a féltengelygumi is hányta ki a zsírt maga alól , ja én meg kirántottam és lehetett lapátolni a váltóolajat a betonról . Röviden ennyi . Ja ! És nem éri meg kicserélni a féltengelycsapágyat 8600-é mert észre se lehet venni a különbséget .
Giuntini2018-07-12 22:33:42 // 110287
Most azt nézem a turbónyomásmérőn, hogy 150-es tempónál tempomattal fenn van a mutató 1.4-en, aztán ha jobban megnyomja a gázt egy kicsit visszaesik és újból kúszik fel. Normálisan, lineárisan gyorsul. Ez a geometria változása miatt van? Most mintha ez jobban észrevehető lenne. Mondjuk azt nem csinálta eddig, hogy ráadom a gyújtást, és az első osztáson van. Indítok, és akkor esik le 0-ra.
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-12 12:25:58 // 110286
Elgondolkodtam rajta, hogy azért úgy még a mostaninál is viccesebb lenne vele közlekedni :)))) Persze nekem elég lenne a gyári kraft :))))

Áhh, majd jól kirak minket a moderátor offolásért :D
Gregory2018-07-12 11:36:22 // 110285
Van itthon már ilyen projekt nem is egy. Ecu, köteg váltó feltengelyek és a motor kB ennyi. A tartó bakok a fiatnal sohc motorcsalad miatt egyeznek nem nagy faragás egyébként. De ne trollkodjuk itt szét a 159 fórumot.😀
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-12 09:53:01 // 110284
Ez elsősorban attól függ, hogy mekkora meló beletenni a Cabrioba :)))))))))))))
Gregory2018-07-12 09:22:40 // 110283
😀 Nem eladó, semmi 5000km van benne. Ha a másik motort meguntam visszaalakitom gyarira megint. De ha érdekel motor valszeg tudok.
Giuntini2018-07-11 23:25:09 // 110282
Alfa City-re odafelé kompoztam, visszafelé viszont autózni akartam. Keszthely elkerülőn a 40-es kanyart 80-al veszem kényelmesen. Eszméletlen!!!
emGéza2018-07-11 22:26:34 // 110281
Ma vettem 2 db féktárcsát és ehhez 2 db betétet is , ami 2 pár . Így lett egy plusz pár .
Na ezt hívják előre látásnak ! :-D
gecsa2018-07-11 21:48:26 // 110280
Bízz a gumiban, van mindig tovább. ;)
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-11 21:42:15 // 110279
A régi motornak mi baja? Nem eladó? :DDD
Gregory2018-07-11 21:25:15 // 110278
igen vhogy még én se tudom hol a határ nála ,..lehet jobbies de azért nagyon komoly úttartása és kanyarsebessége van ami nekem azért fura egy ekkora autótól főleg h kombi és azért olyan agyon bonyolitott futómű sincs alatta. eltalálták a geometriáját nagyon az fix
Gregory2018-07-11 21:20:25 // 110277
csak emelt nyomással üzemel még pár hónapig:D, már épülőben az új motorja de sajna idén már nem kerül bele:( majd jövöre lacházán kiderül mire képes..a gyári motor egy chippel 150 ló körül mozog melé 1000kg feelingre nagyon komoly
Balaska882018-07-11 21:16:45 // 110276
Most, hogy végre jó lett a futóművem, sokszor csak nézek, hogy mennyivel vettem be a kanyart. Megdöbbentő.
Liquid2018-07-11 21:12:24 // 110275
a Q4 még kijjebb tolja a határokat, néha már félek, hogy egyszer sok lesz :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 21:11:13 // 110274
A Tiéd is Ti, sportautós magasságokat súrol a tudása, csak a határait nehéz megérezni. Érdekes volt, vezettem a múltkor Giulietta-t, az egyből kézre állt, ahogy beültem. Olyan volt vezetni, mintha ilyennel autóznék évek óta. A 159-et bő másfél éve tanulom, és még most is viszonylag óvatos vagyok vele. A VDC-t nem is szoktam kikapcsolni szerpentinre sem, volt már hogy belekorrigált. És nem nagyon bántam :-)
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-11 21:10:07 // 110273
Kíváncsi lennék a PGT-re. Gyári?
Gregory2018-07-11 20:47:56 // 110272
Én személy szerint nagyon ledöbbentem h milyen iszonyat jó futóműve és kormányzása van a 159nek ,pedig ez mellett hajtok egy punto Gt-t de az sehol nincs ehhez..
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 19:45:45 // 110271
Nagyon bírom a videóit. Volt hogy projektoron, rendes hangosítással néztem :-)
Shadin2018-07-11 19:07:19 // 110270
Itt vajon hol vannak a határok? :-) Ez egy gyakorló elmebeteg...
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 18:51:48 // 110269
A "nem érzel határokat" az egyetlen baja :-) Az elsőkerék hajtással sosem volt gondom, pláne ilyen sportautós futóművel. Az valami elképesztő, az biztos :-)
Giuntini2018-07-11 16:52:22 // 110268
Mégis érzésre, mivel jóval kisebb, a 159-nél van a tank érzés. A 7-es egy hajó, mindent kivasal, mégis az 59 egy sportautó érzetét kelti. ez egy régebbi 7-es volt, csak 6 sebességes váltóval, ez 150-nél majdnem 3000-et forgott. A 2,4 ilyenkor épphogy 2500-at. A műszerfal az 59-nél úgy vesz körbe mint egy védőbástya. A 7-es jóval szellősebb. A fékek pedig sokkal jobban harapnak, a 7-es fékpedál útja jóval hosszabb. Nagyon jó autó, de két külön világ, és hozzám a 159 világa áll közelebb.
Lexlutor2018-07-11 15:13:30 // 110267
Sziasztok. Olyan problémám van hogy nem mindig megy a klímám. Hol megy-hol nem. Gáz rendben, kompresszor behúz akkor is amikor nem nyomja a hideget. Így mágneskapcsoló rendeben. Klímavezérlőt is belepróbáltam egy másikat, azzal is ugyan az. Viszont észrevettem hogy sose látom működni a 2. ventilátort a hűtőn. Többször ránéztem menet közben, klímával és anélkül, sose megy. Megcseréltem rajta az előtét ellenállást hogy lássam van-e változás. Motor jó, direktbe adtam rá áramot és ment. Van 2. ventilátornak külön reléje, biztosítéka stb? Esetleg a kompresszorban lévő szelep szarakodik? Amikor működik akkor meg jól hűt. Kompresszor csere? Valakinek ötlet? Mert melegem van...
Zolesz2018-07-11 09:35:50 // 110266
Akkor úgy látszik, hogy ez 2.0-nál előforduló hiba...
Liquid2018-07-11 08:27:45 // 110265
Ha a 159 tank, akkor egy 7-es minimum páncélvonat.
Nem egy súlycsoport a kettő.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-10 15:23:59 // 110264
Köszönöm! Minden működött, de majd ránézek MES-el is, hogy mi baja lehet. Most töltőre tettem, aztán megnézem elmúlik e tőle.
Giuntini2018-07-10 15:10:54 // 110263
Viszont tegnapi 7-es BMW-zés után ismét Alfáztam. Mennyivel állatabb autó ez! A tank érzés, a futómű eszméletlensége, a kormány közvetlensége! A fékek! Te jó ég, ég és föld. Még azt is a brutalitás javára írom, hogy első kerék hajtás révén, milyen brutalitással tépi a kormányt. A 7-es egy nyugodt hajó, ez meg egy űber állat, amiben egyszerűen nem érzel határokat.
berobbantam2018-07-10 15:10:40 // 110262
Hello
Az enyém is piros.És csak a rend kedvéért a vadi új ti gátlókat lefújtam sárgára,hogy harmonizáljon a hátsóval.Viszont sose szoltak érte.Se műszakin se máshol.Sőt az egyedi toldatomért se az elején,pedig azt én faragtam rá.Meg oldalanként megöltöttem alulrol vagy 8 csavarral.Aknábol eléggé látványosan nem gyári☺.És sose viszem vizsgáztatni csókos helyre.Ez elvi kérdés nálam.Műszakin bármikor át kell essen ha betolom.Nekem így van rendbe.
Giuntini2018-07-10 15:05:30 // 110261
Na ezt nem tudom, de volt már valakinek ilyen.
yani🍀2018-07-10 15:01:07 // 110260
Valamit nem talál a CAN rendszer. Próbáld meg áramtalanítani, vagy ha ez nem segít, akkor Proxi rendezést csinálni!
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-10 14:58:54 // 110259
Aha.. találtam AO fórum thread-et. Teszem töltőre :-D A 3 hét állás lehet megviselte az akksit.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak