gecsa2018-07-19 21:36:39 // 110390
Amúgy meg No Offense, mert kikapunk! Majd egyszer egy sör mellett megdumáljuk, én megyek egy kört a 2.4el (sosem vezettem még), te meg a szar holdennel előtte! :)
Haddel2018-07-19 21:27:32 // 110389
Na ez már így elég szép lett!😃
gecsa2018-07-19 21:25:37 // 110388
Olyankor rálépek a fékre, mert fog! Sőt, még kikerülő hadműveletre is futja közben, mert vészfékezés közben sem akar semerre elvinni. Lehet fikázni a "holden" blokkot, de mond csak, mennyit is mentél ilyen motorral?
kisityu2018-07-19 19:30:36 // 110387
Szerintem az volt a mondanivaló,hogy inkább ne tudjon elindulni mint ne tudjon megállni az ember. Amit osztok.
mex862018-07-19 18:29:56 // 110386
és ha egy húzós előzés közben hullik szét a motorod vagy elég ha csak LIMP-el, amikor is gyerekekkel teletömött iskolásbusz jön veled szemben?
avagy elfossa az olajat a jó kis Holden, és mögötted jön Valentino Rossi aki a kanyarban eltaknyal?
ha életekkel játékról van szó ezt is számolhatod
ja persze, tudom, sohasem előzünk húzósat a 3,2vel. ;-)
avagy elfossa az olajat a jó kis Holden, és mögötted jön Valentino Rossi aki a kanyarban eltaknyal?
ha életekkel játékról van szó ezt is számolhatod
ja persze, tudom, sohasem előzünk húzósat a 3,2vel. ;-)
Kazes☻2018-07-19 13:25:42 // 110385
Pl. téli/nyári váltásnál bekukkantasz... :)
emGéza2018-07-19 13:20:58 // 110384
Egy jó kereskedő azt mondaná , egy tárcsa egy betét . ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-19 13:12:49 // 110383
Kiírja a műszerfalon. Vagy vizsgán kifogsz egy szimpatikus vizsgabiztost, aki ránézésre hazaküld, hogy vékony :-) Én így jártam. 227%-os fékhatás mellett. Fogott mint a ződfesték. Mondjuk az új betéttel még erősebb. Hogy kihasználni hol lehet, azt nem tudom, de a tudat, hogy bárhol megáll azért komoly biztonságérzetet ad.
RomeoOne2018-07-19 13:03:40 // 110382
Egy betétről amúgy honnan tudni, hogy cserélni kéne? Mert ok, egy tárcsán látod, ha vállas, de egy betéten hogy?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-07-19 12:46:56 // 110381
egy tárcsa kb 2 betétet bír ki, nálam legalább is
Kazes☻2018-07-19 12:36:25 // 110380
Ezzel csak egyetérteni lehet. ;)
emGéza2018-07-19 12:25:03 // 110379
emGéza2018-07-19 12:19:54 // 110378
emGéza2018-07-19 12:04:36 // 110377
Tudom .
Egyszer már megfogadtam , hogy betétét csak tárcsával cserélek .
És a matek ! Egy tárcsa kb 12000 Ft , a felszabályozás min. 2000 Ft , csak akkor még kell találni egy megfelelő szakit , aki felhúzza megfelelően . + az utána járás .
Egyszer már megfogadtam , hogy betétét csak tárcsával cserélek .
És a matek ! Egy tárcsa kb 12000 Ft , a felszabályozás min. 2000 Ft , csak akkor még kell találni egy megfelelő szakit , aki felhúzza megfelelően . + az utána járás .
Erhard 242 (Pure Energy)2018-07-19 08:49:22 // 110376
2mm lehet a teljes kopás azaz a 28mm vastag féktárcsánál 26mm lehet a legkisebb vastagság, a szabályozás is lekap egy keveset még.
gecsa2018-07-18 22:32:13 // 110375
Nálam eddig mindegyik autó új féket kapott a megvétel után. Inkább hulljon szét a motor, de a fék-futómű mindig legyen 100%-os. Nem játszok életekkel.
emGéza2018-07-18 21:54:23 // 110374
Nálam meg 200 ezernél a tárcsa belső felén 1.9 mm míg kívül 1.2 mm váll és ék alakú , bordázott kopás volt . A betétek meg kb 50 %-on . Persze nem is szidom aki korábban csak a betétet cserélte benne . Én voltam a f@sz , hogy 3 éve mikor megvettem nem cseréltem le és menten ezzel a gyenge fékkel 35 ezer km-t . De , mivel Alfa-GM corporation , így ennek betudtam a fékhatást , olyan Opelosra .
A 159 a 11. autóm az eltelt 26 év alatt , s a második aminek a fékjéhez kellett nyúlnyom .
A 159 a 11. autóm az eltelt 26 év alatt , s a második aminek a fékjéhez kellett nyúlnyom .
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-18 21:25:08 // 110373
Nalam 135e-nél még bőven méreten volt a gyári tárcsa elöl, így kapott egy 'Ricambi Originali' betét szettet és kész. Teljesen hibátlan, nem remeg, nem ráz, nem nyikorog, és brutálisan fog.
Vittem a tárcsákat is, de a szerelő azt mondta, hogy majd legközelebb, egy betét szettet még elbír. Amennyit használom mostanában az autót , nem hamar kell hozzányúlnom újra. :-)
Vittem a tárcsákat is, de a szerelő azt mondta, hogy majd legközelebb, egy betét szettet még elbír. Amennyit használom mostanában az autót , nem hamar kell hozzányúlnom újra. :-)
Dömpi (il dottore)2018-07-18 20:25:23 // 110371
Eszem ágában sincs a 2-3 éve felrakott, teljesen jó, alig 30ezret futott tárcsákat lecserélni!
A gyári tárcsákat is bőven 150e km felett kellett cserélni.
A gyári tárcsákat is bőven 150e km felett kellett cserélni.
berobbantam2018-07-18 19:32:09 // 110369
Szia
A tárcsát leszabályoztattad?Mert úgy illik.Akkor viszont fognia is kell.
A tárcsát leszabályoztattad?Mert úgy illik.Akkor viszont fognia is kell.
emGéza2018-07-18 16:05:14 // 110368
Most a 159-en kellett cserélnem , előtte 2004-ben a Mareán cseréltem csak betétet .
Negatív eredmény lett , egy hónap után se akart rendesen fogni . ( 70.000 km volt akkor benne ) Új betét és új tárcsa hozta meg a sikert . Ekkor megfogadtam , hogy soha többé "csak betét" .
Na ezé' ! :-D
Negatív eredmény lett , egy hónap után se akart rendesen fogni . ( 70.000 km volt akkor benne ) Új betét és új tárcsa hozta meg a sikert . Ekkor megfogadtam , hogy soha többé "csak betét" .
Na ezé' ! :-D
VKG231!!! (156+75)2018-07-18 15:40:42 // 110367
Azért én elkoptattam már vagy 6 garnitúra betétet az autóimon, tárcsát viszont eddig csak 2x cseréltem :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-18 15:17:46 // 110366
Miért nem? A betétek élettartama általában sokkal rövidebb mint a tárcsáké. Volt már nekem is olyan párosítás, ami egyszerre kopott el (a 146-on Brembo/Remsa), de nem ez a jellemző.
emGéza2018-07-18 14:35:26 // 110365
Értem , hogy nem ez a kérdés , de , én csak tárcsával együtt cserélném .
Csak betétet soha !
Amúgy a Textar tárcsa , mert bevonatolt .
Betétnek az Abe a legolcsóbb , viszont sok drágább szarabb nála .
Csak betétet soha !
Amúgy a Textar tárcsa , mert bevonatolt .
Betétnek az Abe a legolcsóbb , viszont sok drágább szarabb nála .
RomeoOne2018-07-18 13:02:24 // 110363
Jurid
PBali2018-07-18 12:05:56 // 110362
Nem semmi...meg is válaszoltad, miért húzom-halasztom...:-) Gratula.
Dömpi (il dottore)2018-07-18 11:14:48 // 110361
Augusztus végén fékbetéteket csrélek, elöl-hátul.
Most Zimmermann tárcsákon Ferodo betétek vannak elöl, hátul még a gyári setup.
Javasolt márkák?
ATE? Brembo? Ferodo? EBC yellow stuff? esetleg más?
Most Zimmermann tárcsákon Ferodo betétek vannak elöl, hátul még a gyári setup.
Javasolt márkák?
ATE? Brembo? Ferodo? EBC yellow stuff? esetleg más?
b00772018-07-17 22:14:15 // 110360
Sziasztok,
Kuplungcsere előtt állok, milyen márkát érdemes venni, melyik a gyári? Valeo?
Kuplungcsere előtt állok, milyen márkát érdemes venni, melyik a gyári? Valeo?
Dömpi (il dottore)2018-07-17 21:57:44 // 110359
Macccy2018-07-17 21:28:58 // 110358
Tyű na a nyerget azt nálam is le kéne tüsszenteni, mert a gyári anyag le van róla koppanva néhol.
Na összerakták a gépet! Elöl-hátul a piros Eibach Pro-kit és elöl csere Bilstein B4 -es gátlókra. Rögtön be is rohantam vele melóba, a tapasztalatok frissek: egészen meglepően feszes lett. Valószínűleg a gyári gátlók tényleg már meg voltak picit fáradva, főleg a jobb oldal (műszakin mondták is) ÉS a kopogás, amit mi alsó-hátsó tartó szilentnek hittünk, az is teljesen megszűnt, valószínű a gátló volt ennyire kotty. Háttmost nagyon feszül. És szemre egy picit az eleje lentebb is került szerintem, vagy csak nagyon rég láttam utoljára a saját autóm. Hátul meg kb szépen szinten van.
Na összerakták a gépet! Elöl-hátul a piros Eibach Pro-kit és elöl csere Bilstein B4 -es gátlókra. Rögtön be is rohantam vele melóba, a tapasztalatok frissek: egészen meglepően feszes lett. Valószínűleg a gyári gátlók tényleg már meg voltak picit fáradva, főleg a jobb oldal (műszakin mondták is) ÉS a kopogás, amit mi alsó-hátsó tartó szilentnek hittünk, az is teljesen megszűnt, valószínű a gátló volt ennyire kotty. Háttmost nagyon feszül. És szemre egy picit az eleje lentebb is került szerintem, vagy csak nagyon rég láttam utoljára a saját autóm. Hátul meg kb szépen szinten van.
Shadin2018-07-17 21:03:03 // 110357
Én most tervezem átfesteni ismét a nyerget, mert a 3000-es RAL nem jó, valahol 3003 környékén van a gyári Brembo szín és az Alfa Romeo felirat nem 10 hanem csak 8,5 cm és 10-essel csináltam. Matt festék plusz lakk a jó megoldás, a kettő között meg a matrica.
SanyiJTD2018-07-17 19:15:28 // 110356
Nem lett rossz ,bár én lakkoztam volna még a helyedben :)
Én is vettem a GTV-re is nagy féket. Ha láttad volna ,hogy nézett ki... Drótkorongal szedték le a festéket! Össze-vissza belemart a drót az alumíniumba, majd úgy ahogy van, lefújták valami neon rózsaszínes narancssárgás izével.
Sajna nincs képem az elötte állapotról ,de szerintem így már elfogadható :D
Brembo felirat rálakkozva 2rétegben :)
Én is vettem a GTV-re is nagy féket. Ha láttad volna ,hogy nézett ki... Drótkorongal szedték le a festéket! Össze-vissza belemart a drót az alumíniumba, majd úgy ahogy van, lefújták valami neon rózsaszínes narancssárgás izével.
Sajna nincs képem az elötte állapotról ,de szerintem így már elfogadható :D
Brembo felirat rálakkozva 2rétegben :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-07-17 18:42:21 // 110355
szép lett!
emGéza2018-07-17 18:27:45 // 110354
Amúgy én első és hátsó féket cseréltem , csak másnap vettem meg az alkatrészeket , hogy ráérősen legyen időm kicsit csinosítani . Eddig az hittem a kis fék miatt ilyen gyenge a fék , de nem . Most rendesen bólintós lett . Milyen lehet akkor a nagy fék ?
emGéza2018-07-17 18:13:46 // 110353
Ez tényleg szép munka !
Én ennyire nem mélyültem bele , meg nekem kis fékes , így maradtam az egyszerű
feketénél . Az alu részt meg csak fényesítettem .
Én ennyire nem mélyültem bele , meg nekem kis fékes , így maradtam az egyszerű
feketénél . Az alu részt meg csak fényesítettem .
Smith2018-07-17 17:09:24 // 110352
Ezeket használtam:
Csiszolóvászon, P60, P100, majd 220-as sima festékbolti csiszolószivacs, aztán ezek:
INDASA™ Csiszolószivacs (P800)
3M™ 03810 Csiszolószivacs 115x140mm (V.Fine)
Ezeket itt vettem: http://www.carcolor.hu/shop/hu/48-csiszoloszivacsok
Szóval ezeket vetettem be, nagyjából 3 óra volt / oldal a csiszolgatás. Sajnos a csapszeget is úgy verték ki a féknyeregből, hogy közben odab*sztak annak is. Meg voltak egyéb kavicsnyomok, ezeket kicsiszoltam a féknyeregből, hogy ne legyen rajta lyuk. Elvoltam vele. Mivel nem szereltem le, ezért a belső oldalához nem fértem annyira oda, hogy ott is tökéletesen lecsiszoljam, de ez már így is nagyon szép lett, ez úgyis csak esztétikai dolog, belső oldal nem látszik. Hamarosan a hátsónak is nekieesek, legyen egyforma az árnyalat :) Az nincs lekopva, és kisebb is.
K2 féknyereg festék: Pl itt: https://www.karasna.hu/spd/L346CE/K2-BRAKE-CALIPER-paint-400ml-piros-feknyereg-feste
Azért ez, mert kimondottan írták hogy fényes, és tényleg az :) Jó árnyalat és fényes :)
Alapozónak: http://www.motipspray.hu/webshop/festekek/very-well-szurke-benzin-es-olajallo-akril-alapozo-400ml/
Ezt 3 rétegben, rétegek között 15 pewrc szünet, vigyázva nehogy megfolyjon. Utána 2 óra száradás, majd a festék, 1 réteg, 15 perc szünet, még egy réteg, aztán a tárcsáról lemostam nitróval ahol ráment, aztán hagytam 24 óra száradást, és utána matrica.
Csiszolóvászon, P60, P100, majd 220-as sima festékbolti csiszolószivacs, aztán ezek:
INDASA™ Csiszolószivacs (P800)
3M™ 03810 Csiszolószivacs 115x140mm (V.Fine)
Ezeket itt vettem: http://www.carcolor.hu/shop/hu/48-csiszoloszivacsok
Szóval ezeket vetettem be, nagyjából 3 óra volt / oldal a csiszolgatás. Sajnos a csapszeget is úgy verték ki a féknyeregből, hogy közben odab*sztak annak is. Meg voltak egyéb kavicsnyomok, ezeket kicsiszoltam a féknyeregből, hogy ne legyen rajta lyuk. Elvoltam vele. Mivel nem szereltem le, ezért a belső oldalához nem fértem annyira oda, hogy ott is tökéletesen lecsiszoljam, de ez már így is nagyon szép lett, ez úgyis csak esztétikai dolog, belső oldal nem látszik. Hamarosan a hátsónak is nekieesek, legyen egyforma az árnyalat :) Az nincs lekopva, és kisebb is.
K2 féknyereg festék: Pl itt: https://www.karasna.hu/spd/L346CE/K2-BRAKE-CALIPER-paint-400ml-piros-feknyereg-feste
Azért ez, mert kimondottan írták hogy fényes, és tényleg az :) Jó árnyalat és fényes :)
Alapozónak: http://www.motipspray.hu/webshop/festekek/very-well-szurke-benzin-es-olajallo-akril-alapozo-400ml/
Ezt 3 rétegben, rétegek között 15 pewrc szünet, vigyázva nehogy megfolyjon. Utána 2 óra száradás, majd a festék, 1 réteg, 15 perc szünet, még egy réteg, aztán a tárcsáról lemostam nitróval ahol ráment, aztán hagytam 24 óra száradást, és utána matrica.
PBali2018-07-17 16:11:40 // 110351
Tényleg szép munka lett! :-) Lassan nekem is neki kéne állni, már egy ideje tervezgetem (matrica is megvan rá hetek óta)...Alfacityn láttam pár 159-es nyerget, ami ramaty állapotban volt, de az egyémre is ráférne egy felújítás, mert a lakk már sok helyen lekopott. Te mit használtál? A már többször emlegetett Motip féknyereg spray-t? Köszi az infót előre is.
Smith2018-07-17 16:00:12 // 110350
gecsa2018-07-17 15:35:33 // 110349
Angelo Bianco2018-07-17 13:28:56 // 110348
ÚÚÚ... Köszi!!!!
Ezt megpróbálom!
Mert volt egy váltó le-, felszerelésem és talán azóta csinálja. Bár azóta cseréltünk vezérlést is, de akkor is levegőben volt minden mikor meghúztuk a csavarokat.
Na, feladat adott... :)
Ezt megpróbálom!
Mert volt egy váltó le-, felszerelésem és talán azóta csinálja. Bár azóta cseréltünk vezérlést is, de akkor is levegőben volt minden mikor meghúztuk a csavarokat.
Na, feladat adott... :)
Angelo Bianco2018-07-17 11:32:58 // 110346
Én sem tudom...
Eddig a motortartó bakot senki nem említette!
Úgy gondolod az is lehet problémás?!
Eddig a motortartó bakot senki nem említette!
Úgy gondolod az is lehet problémás?!
Giuntini2018-07-17 11:08:03 // 110345
Az érdekes, hogy a télik, ugyanígy 17-esek, és ott valóban 2-3 km a különbség.
Smith2018-07-17 10:20:25 // 110344
Igen, zavaró is, mert eddig minden autómmal 10-12 km/h csalt felfelé, ez meg a valóságot jelzi :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-17 10:08:25 // 110343
A Ti kerékkel majdnem pontos, a gps kb 2-3km/h-val mutat kevesebbet.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-17 10:02:25 // 110342
Nálam azért 150 óra szerint, mert az valójában kb 147, limiten belül. Városban meg.. egyszer ülj be mellém itt Debrecenben, hazai terepen megmutatom mennyi időt lehet spórolni egy kis "hatékony" autózásal. :-DD Pláne ha több helyre is rohangálni kell, van hogy így adja csak ki. Ilyenkor csak a TD :-) Hihetetlen egy vas. Hálából nagyon vigyázunk rá, óvatosan melegítjük, olajcsere 6e-renként.
RomeoOne2018-07-17 09:31:26 // 110341
Az fura, hogy ekkorát csal. Anno a 17-es kerékkel megnéztük és 120-130 km/h környékén talán ha 1 km/h-t csalt. 18-assal ennyit sem. Majd megmérem a hétvégén még egyszer.