Fórum >> Típusok >> 159

tnorbert882018-08-10 11:06:15 // 110940
Sziasztok! Vezérlénél alkatrészre milyen márkát tudtok ajánlani Dayco, Gates, egyéb? Illetve hátsó lengéscsillapítónak a Kayaba megfelelő vagy inkább más?
yani🍀2018-08-10 08:49:26 // 110939
Vegyél egy házat! :DDD
Zolibácsi2018-08-10 08:46:29 // 110938
235 /45 18"
Kazes☻2018-08-10 08:45:39 // 110937
XL, epres... - válaszolhatná rá a cartárs! ;)
Béci Ɨ|ѯ2018-08-10 08:45:13 // 110936
Egy ezüstön Így néz ki.
Liquid2018-08-10 08:31:35 // 110935
milyen gumiméretet használsz?
beeep1462018-08-10 08:29:19 // 110934
Sziasztok!
Van olyan 159-es tulaj az Amoren akinek ilyen felni van az autóján?
Szeretném megnézni, hogy mutat.. :-D
Köszönöm.

Zolibácsi2018-08-10 07:29:18 // 110933
Kellemes meglepetés ez a 18"as felni. Azt hittem sokkal pattogosab, keményebb lesz a 17" után, de nagyon jó. Pont amit szerettem volna kényelem maradjon viszont egy kicsivel szélesebb gumi plusz merevség. Giuliettan a 17" már majdnem olyan mint ha gokart lenne ehhez képest, sokkal agresszívabb
Haddel2018-08-09 22:39:16 // 110932
Tegnap jó kis vihar volt nálunk,borsószemnél kicsit nagyobb jéggel,de szerencsére Bociban nem tett kárt.Kéne már egy garázs,de sajnos itt a környéken egyszerüen nincs kiadó :(
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-09 21:48:56 // 110931
Az kell hozzá amit átküldtem
Haddel2018-08-09 21:38:58 // 110930
Enyém Belgiumból jött. 3 évesen 119e volt benne. Most igy 8 évesen szerintem bele fog fordulni a 300ezerbe.
Piritu - 1.000.0002018-08-09 21:29:02 // 110929
Pedig sok tekert van. Csak amiről tudok:
A 156-omat 12e km-el vettem. 20-ról tekerték vissza.
A 146-omat 189-el adtam el a márkakereskedésnek, 42-vel adták tovább.
Persze kivétel mindig lesz/van.
Süti1592018-08-09 20:56:27 // 110928
Ez az óra tekerés a magyarok nagy játéka és meg vagyunk győződve róla, hogy Magyarországon csakis visszatekert autókat lehet venni. Én nem vagyok erről meggyőződve. Mikor az enyémet vettem nem érdekelt mennyi van benne, az állapotát néztem. És a kereskedő nem lobogtatott semmi papírt. Én találtam meg behajtogatva a gyári leírás és a gyári térkép között. Kb egy hónappal a vásárlás után.


Kollégám autója egy idős az enyémmel Honda Civic 1,8 sport, most van benne 60 000 km. Senki nem fogja neki elhinni, hogy nem volt tekert, pedig nem, 0 km vette.

Enyém lehet tekert a lent leírt logika szerint. Osztrákok nem hiszem, hogy tekergetnek, de lehet, nem tudom.

Gyártási év: 2006/02
Vettem: 2016/04/08 205 000 km
Talált előzmények.
-2011/02/14 132 648 km
-2013/02/06 155 166 km
-2013/10/28 163 095 km
-2014/02/11 164 498 km
-2015/02/23 190 601 km
-2015/08/14 196 892 km
RomeoOne2018-08-09 17:53:30 // 110927
De mondok még egy jót neked: 71753930

Amúgy meg alvázszám alapján keress és nem lesz kérdés.
RomeoOne2018-08-09 17:51:13 // 110926
A második 16896-al nagyobb. Nincs mit :DDD
gecsa2018-08-09 17:29:07 // 110925
Valaki tudja, hogy a 71753931 és a 71770827 miben különbözhet egymástól?
plejik2018-08-09 15:58:31 // 110924
Sziasztok!

Néha olyat csinál az autó, hogy ha beindítom, akkor olyan 900 -500 as fordulat között ugrál az alapjárat, aztán egy idő után abba marad. Ha megyek vele kicsit megállok , majd újra indulok, akkor meg nem csinálja. Télen arra lettem figyelmes, hogy amikor hidegen indítom, és beindítom a szélvédő fűtéseket, akkor megemeli az alapjáratot ameddig kicsit be nem melegszik.
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-09 15:14:41 // 110923
Én sem arra gyanakodnék, hogy nem cseréltek olajat 85e-ig, hanem ilyen szervizkönyvet tudtak összehozni. De lehet hogy én látom túl sötéten a dolgokat.
A BMW hasonló kategória, persze. Amikor én vettem, még nem volt ennyire durván padlón a dízelek ára, akkor egy azonos korú Passat, Insignia jóval drágább volt.
A 2.4 future classic státuszában annyira nem hiszek. Mármint hogy a különlegességén túl értéke is lesz. Különlegesnek meg különleges már most is, egyet se láttam 500km alatt, viszont sokan megbámulták, érezni benne, hogy különleges autóban ül az ember. Így nézve fillérekért, mert ezért a státuszért amit biztosít az utakon mások sokkal többet fizetnek.
Giuntini2018-08-09 14:45:44 // 110922
Akkor nezd meg a BMW 320d ertekvesztését a 2007-eseket. Ugyanott vannak ahol a 159!!!
Giuntini2018-08-09 14:43:56 // 110921
Azért ha valóban így van (de én azt nem hiszem el hogy 85 ezernél volt az első olajcsere), én nem vettem volna meg azt az autót. Szerintem megcsinalták 30 ezrenként a szervizt, hiszen akkor ha nem, elvesztette volna a garit. Azért kint sem annyira hülyék az autóhoz. Egy 85 ezres olajjal megállt volna a motor.
Pontosan az elnyújtott szervizintervallumok miatt van a rengeteg motorprobléma. A Croma TD-ben 7500 km-enként kellett olajat cserélni. A Mareában 10 ezrenként. Szerintem a common rail motoroknál pont jobban oda kell figyelni az olajra, hiszen a hőháztartása sokkal rosszabb. Télen a városban szi te képtelen bemelegedni, a Dpf miatti regenerálások higítják az olajat. A 30 ezres olajcsere pusztán marketing, az első tulaj csak autózik, a második vagy harmadik meg 200 ezer fölött mégegyszer megveszi az autót. Mororalkatrészek csak gyáriban léteznek, és mi lesz ezekkel az autókkal egy idő után? Például a 2,4-el? Most kidobtak a piacra 150 db gyári hengerfejet, úgy tudom elkapkodták, hiszen egész vilagra jutott belőle, hogy lesznek ezek az autók megjavítva? Egyszer elfogynak a használható hf-ek. Nekem 4 166-os hf-ből egy lett volna jó, pont mikor meglett a gyári vadiúj. Gyanítom az lesz meg egy ideig, megjavítják eladásra aztan annyi... A 166-osokat is mikor bontják, majdnem mindegyik hf repedt, csak még nem jött ki a hiba. Valamiert azok húzzák apró hf repedéssel.
Szóval szerintem 2.4 egy idő után eltűnik, és olyan mint Zolibácsié és az enyém valóban Unicum lesz.
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-09 14:26:21 // 110920
A 159 esetében biztos jobban járunk, mert hajmeresztő az értékvesztése. 4-5 évesen egy autó inkább a felét szokta érni az eredeti árának nem pedig harmadát negyedét, vagy akár kevesebbet. Most az exponenciális jó részén vagyunk a 7-13 éves autóinkkal, már évente vesztünk annyit értékvesztésen, mint az első tulaj 2 hónap alatt.
Egy Giulietta sokkal jobban tartja az értékét, ahogy nézem 40% körül tud még 6-7 évesen is. Ott már nem egyértelmű, hogy mit erdemes venni.
gecsa2018-08-09 13:56:18 // 110919
Főleg, hogy azok is németbe ingáznak dolgozni. :D
ProdyG2018-08-09 12:09:58 // 110918
Az én kocsim is a rideg tartás tipikus esete: első 5 évét Németo.-ban töltötte, aztán jött hozzánk Magyarországra 184 ezres óraállással, én így vettem.

A szervizkönyve egyértelműen mutatja, hogy 180 ezer km-ig 3x volt benne olaj cserélve:
85 ezernél a legelső olajcsere! Ezután pedig szigorúan 30 ezrenként, 115 ezer környékén, majd 145 ezer környékén. Ezután már én cseréltettem benne 184 ezernél, ami a kocsi negyedik olajcseréje volt! Ez van. Legalább nem vertek át :)
Azt, hogy mindezek mellett az órája volt-e tekerve nem tudni, de igazából nem is számít.

Németben ez megy, és igazából meg is értem a szisztémát, aki tudja, hogy 5 évesen, 200 ezer környékén úgyis eladja a kocsit, az úgyse fogja rendesen karban tartani. Én, mióta megvettem odafigyelek rá, megadok mindent, mégis jön a hengerfej repedés és társai...
Mondjuk azt hozzá kell tennem, hogy a HF csere óra (amikor is elég sok pénz elment, de ki is cseréltek sok mindent), azóta a motornak sokkal szebb hangja van, mint előtte volt, és az indítás gondok (10mp-ig indítózik stb...) is teljesen megszűntek. Szóval most nem érzek a motorral abszolút semmi problémát.

És még ezekkel a váratlan szívásokkal/költségekkel együtt is azért szerintem jobban járunk, mintha újonnan 9-12 milláért vettük volna meg a kocsit :)
RomeoOne2018-08-09 11:48:41 // 110917
Fel is töltöm az akkori lekérdezés eredményét:

Gondolom augusztusban eladták, az az első adat, a novemberi meg a műszaki.

RomeoOne2018-08-09 11:46:07 // 110916
+1

Én 4 és fél évesen vettem az enyémet, magyarországi autó volt. 4 évesen van az első műszakija, akkor 204ezer volt benne. Fél év múlva 206ezerrel vettem. Szóval valószínűleg, miután 4 éves lett, már nem volt céges használatban. Néha elgondolkozok, hogy vajon évi 50 helyett lehetett-e 60-80e km, csak visszatekerték, de az azóta eltöltött bő 2 év alapján úgy gondolom, hogy nem.
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-09 11:13:37 // 110915
Tudod hogy mindenki hisz abban, hogy az övé valószínűleg nem volt tekerve. Ettől működik ez a biznisz :-) Ha a tulajdonosokat kérdezzük, az autók 99%-a 'tuti ennyit futott'. A valóság meg nem ez. A valóságot a legtöbben sose tudjuk meg.
Ettől az is igaz, hogy egy 300-400e-t futott autó is lehet jó, és egy 100e-t futott is lehet lerúgva, elhasználva. Az autók nagy része az első tulajnál amúgy ridegtartásban van, ha meg nem, minek adná el? Egy vigyázott ápolt autót ritkán adnak el. Szóval nehéz tényleg jót venni.

Tervezzük a 146 cseréjét egy Giulietta-ra. Addig nem jutok el, hogy legyen miért elindulni. Az elmúlt 2 hónapban 1db reális és igényes ajanlat volt. El is vitték előlem hamar. Tele a ha. hu első szériás, mégis keveset futott darabbal. A 2013-15 évjáratok kompletten hiányoznak a kínálatból.. érdekes módon. Nem értek hozzá persze, de az autoscout egesz más képet fest. Egy bő évet biztos szánok a projektre. Beleülős, használós autó kell, amit nem feljavítani kell, hanem használni és megőrizni az állapotát. Baromi nehéz ilyenbe botlani.
Süti1592018-08-09 10:56:30 // 110914
Végig csináltam én is, nálam is egy évet birt. Én megvettem a gyárit 10 perc munka volt vele. Nekem nem volt időm újra kábelezni, emlékeim szerint nem bonthatók a csatlakozok szóval forrasztani kell.
Giuntini2018-08-09 10:08:59 // 110913
Olaszországból bekerült autók többet futottak évente. Ausztriából, Belgiumból nagy valószínűséggel kevesebbet.
Giuntini2018-08-09 10:05:49 // 110912
Tulajdonképpen én is a "ridegtartásnak" köszönhetem a kálváriámat. Az autót 189 ezer kilométerrel vettem, nagyon nagy valószínűséggel nem volt tekerve.
Tocke2018-08-09 09:52:41 // 110911
Csomagtérátvezető kábeltörés-ügyileg mi a tuti megoldás? Egyszer már átforrasztottam őket, 1 évet bírt. Megint nem világít a bal hátsó helyzetjelző. A bontott gondolom ugyan olyan sz..r, új csak gyáriban horror árért. Az eredeti csatlakozók felhasználásával vadiúj vezetékek behúzásával kivitelezhető lehet a javítás? Csinálta már meg valaki így?
RomeoOne2018-08-09 09:03:43 // 110910
Enyém novemberben lesz 7 éves és 245ezer km.
4 évesen volt benne 200, a többi azóta került bele. Futómű meg egyéb főalkatrész nem volt még cserélve. És még nem is nagyon érzem cserésnek.
Zolibácsi2018-08-09 08:55:16 // 110909
Hoztunk havernak egy benzines egyes bmw - t németből, szép jó, egr hibával. Haaat lánc csere, hf felújítás, már 4x volt olaj csere benne atmosva és még mindig fekete takony jön ki belőle, olajszarmazek rá égve mindenre belül. Dpf el tomodve stb. Most hogy minden hang eltűnt elojott hogy csapágyas a motor. Mert zörög 2k környékén a lánc felől az alsó részén.
Szóval szigorúan csak a kötelező szerviz volt rajta még csinálva németben és most van benne 200 ezer.
Kazes☻2018-08-08 22:38:55 // 110908
Ridegtartás = előírt 30 ezres olajcsere stb?! :)
Csabi2018-08-08 22:38:24 // 110907
Így van, az kb évi 35-50ezer...Aztán amikor itthon árulja a nepper 10évesen, és lobogtat mellé pár papírt, máris feltétel nélkül elhisszük, hogy 151.375 km van a megveendő autónkban :)
Az enyémmel 60ezret mentek évente, két évig követhető is...4évesen behozták, rossz esetben is 240-260van benne a 150helyett :)
Egy 2006-osban simán van 400ezer...
gecsa2018-08-08 22:29:45 // 110906
És ezeket itt kint pont erre veszik. Napi 100-150km-re munkába járni. Másként nem éri meg a feláras adót és biztosítást.
Liquid2018-08-08 22:26:39 // 110905
A km. valóssága meg függ attól is honnan származik és hány km-rel került kishazánkba.
Pl az enyém letolta 3 év alatt a 115e-ret, majd a 2. tulaj egy év alatt 24-et, aztán jöttem én, és 6 év alatt 65e.
Míg a másik elvtárs 280e-ret teker bele 3 év alatt.
Liquid2018-08-08 22:10:38 // 110904
"Ezt félretéve, szerintem a ridegtartás nagyobb probléma mint s visszatekerés. A viszatekerés még kiszürhető, de a ridegtartás nem."

Ezt pontosan így gondolom én is.
Süti1592018-08-08 22:04:17 // 110903
Akkor mi számit soknak? Enyém 12 éves 240 00 km.
Reális?
Kevés?
Mikor megvettem a kereskedő, elöző este vette le a trélerről. Hozzá sem nyultak, nem volt kiglancolva és benne hagytak minden dokumentumot. Osztrák vizsgapapirok kilométer rögzítéssel, utolsó szervíz munkalapja és számlája. Minden papírja benne a mappába.
Ezt félretéve, szerintem a ridegtartás nagyobb probléma mint s visszatekerés. A viszatekerés még kiszürhető, de a ridegtartás nem.
gecsa2018-08-08 21:50:04 // 110902
Azt értettem, hogy mire célzott, csak kifejteni sikerült kissé furán! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-08 21:47:45 // 110901
Ez a realitás. Valós használatra, sok km-t gyorsan és messzire közlekedni a többség 'nagy' dízelt vesz.
gecsa2018-08-08 21:47:11 // 110900
Még azzal sincs gond, inkább a karbantartás elhanyagolása lehet a gond. A mezei user akkor viszi szervízbe az autót, amikor az elő van írva. Ha 30k, akkor 30k.
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-08 21:44:34 // 110899
Ezt mondom én is. Ezek hosszú távokra vásárolt autók, nagy részük egy kilométer gyűjtemény. . A gond nem a motorokkal hanem a visszatekeréssel van.
gecsa2018-08-08 21:43:06 // 110898
"Ezzel a motorral azért veszik, mert a lehető leggyorsabban akarnak elérni a célba."

Sikerült mosolyt csalnod az arcomra! :D
Giuntini2018-08-08 20:48:07 // 110897
Én abban látom az elsőrendű problémát, hogy kint betarják a 30 ezres szervizintervallumot, nem érdekli őket,, hogy mi lesz 200 ezer után. A másik probléma, hogy nagyon jól tudják, mikor kell eladni egy autót. Mikor idekerül, akkor költeni, költeni és költeni. Ebből a szempontból a legproblémásabb a 2,4! Ezzel a motorral azért veszik, mert a lehető leggyorsabban akarnak elérni a célba. A 2,4-ekben van a legtöbb km és szerintem azokat tekerték leginkább vissza. Az 5 henger miatt pedig ezek a leginkább hajlamosak a hf repedésre. Nem kell itt belelátni más dolgokat, hogy ezekre az autókra csak költeni kell. Attól függ, hogy mit fog ki az ember. Tudomásul kell venni, hogy ma használt dízel autót venni hatványozott lutri.
Süti1592018-08-08 20:38:59 // 110896
2,5 éve vettem 205 000 km, jelenleg 240 000 km.

-Szűrők és olaj cserék 15 000 kilométerenként.
-Klíma. kompresszor és hűtő csere, rendszer átmosatás és klíma cső javítás.
-ABS hidraulikus elosztó csere, ki ment benne a nyomásérzékelő.
-Ködlámpa xenon kiirtása, nem tudom miért tették bele.
-Küszöb javítás és fólia cserék.
-Első bölcső javítás, még időben el lett kapva.
-Hátsó lengőkarok cseréje.
-Hátsó csomagtér korbács csere.
-4 féktárcsa és fékbetét csere.
-Hosszbordás szíjak és feszítő csapágy csere.
-Bal első futómű alsó felső lengőkarok és stabilizátor csere.
-Kuplung kinyomócsapággyal és kettős-tömegű csere, 235 000 km.
-Motorháztető nyitó kar csere.
-Tetődíszcsíkot kilopták, pótlás.
gecsa2018-08-08 20:10:03 // 110895
Hihi, nálam ilyenek a télik. :)
Giuntini2018-08-08 19:59:38 // 110894
Ennek örülök! Meggondolod még sz eladást:)
Zolibácsi2018-08-08 19:57:03 // 110893
na itt a szörnyeteg... Próba út megvolt, nyári felnik fenn!
ProdyG2018-08-08 17:52:59 // 110892
Ezek a csatik rémálmomban szoktak előjönni :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-08 17:32:06 // 110891
Ez attól függ, mennyit használod. A futómű kibírja 200e-ig minimál beavatkozással. A hengerfej sem megy tönkre mindenkinek, nagy kérdés mitől függ. A használat módja sem mindegy. A km valóssága sem. Nem alacsony fenntartású autó, mert drága hozzá minden, de a problémásságát egyelőre nem érzem.
Na jó, ma szívtam egy kicsit vele, a b.ös pcsába :-DD De egy fillérbe nem került, csak elb@szódott 2 órám. Ennyi a nettó veszteségem rajta. Felhúztam magam rajta, nézegettem a 2 liter megmaradt fűnyíró benzinemet, hogy rálocsolom, megyújtom.
Aztán csak ennyi:





A kihajított boxról levágtam a régi típusú csatikat, összeraktam rendesen (pl megtekertem rendesen a "csavart érpárat", nem csak úgy lazántosan ahogy gyárilag volt ) és tádám, működik megint. Sokkal jobban mint eddig...
És rendes volt, hogy nem hosszú úton, hanem városban jött rá a hoppáré. Emiatt se fog többet, sárga hulladék csatik elfelejtve...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak