Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2018-10-07 22:37:06 // 112252
A csavarok sem voltak töröttek újonnan :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 22:27:48 // 112251
Jah vízpumpa fogó is megteszi :)))))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 22:25:59 // 112250
Passz, néha az új alkatrész sem bír ki 55e kmet, a Stelvioban a gyári fényszóró spricni élt 7e kmet :)))
Liquid2018-10-07 22:09:04 // 112249
Eddig nem volt hangja
Csabi2018-10-07 21:58:38 // 112248
A törött leömlőd. :)
Piritu - 1.000.0002018-10-07 21:47:54 // 112247
Nekem is van. Egy sima harapófogó :-)
Liquid2018-10-07 21:39:31 // 112246
Terhelés alatt mi fütyülhet vagy inkább sípolhat? Felhúzott ablaknál, nagyobb gáznál hallható, üresben pörgetve illetve kisebb gáznál nem. Még nem néztem át a motorteret, de az fog következni.
Liquid2018-10-07 21:36:42 // 112245
van ám hozzá célszerszám :)
Clic-R
Piritu - 1.000.0002018-10-07 20:58:05 // 112244
Nekem még szerencsém volt és gariban cserélték :-)
Giuntini2018-10-07 20:54:08 // 112243
Igen, de baromi sokat fizettem érte.
Piritu - 1.000.0002018-10-07 20:51:52 // 112242
"Azt nem hiszem el, hogy ha normálisan felújítanak egy generátort, az csak 55 ezret bír ki." - Nekem a felújított Marelli 5,1 km-t élt.
Giuntini2018-10-07 20:19:03 // 112241
Én azért vagyok kiakadva, hogy a motorgenerálnál meg volt a nagy duma. Generátor felújítva, hengerfej felújítva, önindító felújítva. A csodás felújított hf beszart, a felújított generátor szintén beszart. Ez túlmegy a pofátlanságon, ez már annál több... Kifizettem egy rahedli pénzt, a hengerfej beszart, a generátor beszart. Miért kellett a nagy duma, hogy preventív minden meg lett csinálva?
A 2,4-nél a generátor kivétel egy szívás. Nem becsületesebb bevallani hogy nem nyúltunk ahhoz a rohadt generátorhoz, vagy vegyél baz meg egy újat? Miért kell szopatni az embert? Azt nem hiszem el, hogy ha normálisan felújítanak egy generátort, az csak 55 ezret bír ki.
Mindenesetre a lelkiismerettel bizonyos emberek nagyon nagy hadilábon állnak. Olyan helyzetbe kerültem, hogy kívánom, akik így kibasztak velem, kapják most már meg méltó jutalmukat. Kifizettettek velem egy halom pénzt, én remélem visszakapják ezt...
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-07 19:10:58 // 112240
Az ilyen bilincset csavarhúzóval le lehet pattintani, és ha hozzáférek, metszőollóval szoktam visszatenni :-D A dpf szenzornál nem fért oda a metszőolló, ott előre zártam a bilincset a csövön és úgy toltam fel a helyére, van amikor ez is bejön. :-)
Piritu - 1.000.0002018-10-07 18:36:20 // 112239
Az enyém is :-)
Bár már Hardy-nál van...
Laca622018-10-07 18:00:14 // 112238
Az autóm a Google térképen !:-)
Motomi802018-10-07 17:21:20 // 112237
Üa. szűrő is új. A melegítő nem tudom milyen. De melegen is hol szépen indul, hol nem. Mondjuk Champion szűrőt vettem. De a jtd Stiloban semmi gond nem volt vele.
Smith2018-10-07 17:19:56 // 112236
Naja, de az 2.4. Nézem képeken a motorteret, és abban máshol, és más formájú tartály van. Na majd még eldöntöm, mindenesetre a bilincset tuti, hogy így nem tudom levenni, alul van a bepattanója, nem férek oda semmivel. Olaj leszív a tartályból, kivesz, kibuktat, és úgy talán.

Ha már 2.4, ezt is most leltem:

"2.4 JTDm
Az apró “m” betű jelentése multijet, vagyis többlövetű. Egy befecskendezési ütem alatt a multijet több üzemanyagot fecskendez, ettől lágyabb a robbanás, csendesebb a dízel. Nem akkora szám ez, ahogy hangzik, az összes második generációs common rail dízelmotor így tüzel. Amiben az Alfa-motor szenzációs, az a hangja. Az öthengeres dízelmotor egy gyönyörű állat. Agresszíven morog, dühöngve ordít, vagy csak szelíden fújtat. Hah! Ennél szebb szólamot nem lehet kihozni egy dízelmotorból. Mintha Bartók Béla taktusait dolgozta volna fel Paul Oakenfold. A szabálytalan ütemek tisztán hallhatóak, a basszusok kemények, nagyot ütnek. Fantasztikus.

De mit nekem hang, ha nincs benne kraft. Ebben ne lenne? Nincs szükség kalimpálni az akadozó váltóval, az öthengeres dízel pincétől a padlásig húz, ahogy mondani szokás. Vagyis felejtsd nyugodtan hatodikban a váltót, elmegy vele Hencidától Boncidáig. És közben vezetni: baromi jó."

...

"Ha 2,4 JTD nem fér a büdzsébe, vegyék fel a hangját, és az 1,9 JTD CD-lejátszójából egyfolytában az szóljon!"
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 17:08:07 // 112235
Én pl a 2,4nél még 8 éve :)))
Shadin2018-10-07 17:06:29 // 112234
Üzemanyag szűrő és üa. előmelegítő esetleg?
Shadin2018-10-07 17:04:48 // 112233
Az egy amolyan beakadós bilincs, célszerszámmal könnyen visszatehető, de nekem anélkül is sikerült. Ha az olajnak égett szaga van akkor cseréld ki, a szar olaj is szép áttetsző :-( Nem tudom ki csinálta még Pityukomán kívül úgy az olajat, én a 145-ben cseréltem, de nem volt ideje beröffenni, csak indítóztam és súlyos sebességgel tolta a fiamra az olajat :-( Tehát csak óvatosan.
Haddel2018-10-07 16:21:07 // 112232
Szerintem felújítással sem érdemes kinlódni ,én is újat vettem ,mondjuk a 2.0-n nem nagy kunszt kicserélni.
Motomi802018-10-07 15:32:32 // 112231
Skacok! Sok ügyes ember van itt. Mondjatok valami okosat miért indul f.szul az autóm(1,9 jtd 16v). Porlasztók bevizsgáltatva hivatalos Bosch szervízben. Izzítás rendben. Önindító szerintem jól teker. Néztem üa nyomást. Szerintem az is szépen felépül. Van amikor második fordulatra indul. Van amikor többet kell tekertetni és kapkodva indul el. Mintha nem egyszerre indulnának a hengerek. Végülis mindig elindul, csak zavar.
Smith2018-10-07 15:29:24 // 112230
Nekem ilyen tartályom van, az a bilincs nagyon ott van. Nem is könnyű odaférni, és olyan szorosnak tűnik, hogy nem lenne egyszerű lehúzni. Pityukoma blogjában olvastam, hogy nem oldható bilincs, ezért kell cserélni. Viszont benyúltam az olajba, és olyan szép tiszta, áttetsző, lehet hogy mégsem piszkálom :)

Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 15:20:32 // 112229
hát... a densonak típus betegsége, hogy elreped a ház... egy felújítás 25-30e ...inkább, mint egy bontott generátor, vagy az új az sem vészes...
Csabi2018-10-07 15:16:59 // 112228
DENSO DAN 936 150A-es... Bontottat felejtsd el szerintem,főleg azért mert nagy szívás a cseréje.
Giuntini2018-10-07 14:59:54 // 112227
Bontottal jobb nem kezdeni?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 14:52:01 // 112226
jah annyi 49900...
Giuntini2018-10-07 14:47:56 // 112224
Néztem generátort. 50 ezerért van új Denso. Melyik a gyári a 2,4-nél?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 14:16:28 // 112223
1.5 liter kell a cseréhez, nem kell új bilincs... a visszatérő ágat lehúzod bedugod egy petpalackba, alapjárat, öntöd az olajat a tartályba, valaki közben forgatja a kormányt jobbra, balra, mikor jön a friss olaj leállít, cső vissza a helyére, tartály szintre tölt... KB 3 perc
Smith2018-10-07 13:16:54 // 112222
Ezen felbuzdulva, meg már amúgy is régóta tervezgetve, átöblíteném a szervót. Tutela GI/R, de mekkora mennyiség? Ha öblítek is, gondolom több. De mennyi az annyi?

Esetleg érdemes először átmosni, valami olcsóbb szervófolyadékkel, aztán utána beletenni a tutit?

A bilincsek a tartályon tényleg egyszerhasználatosak? Először szerezzek be újakat?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 09:31:15 // 112221
Biztos nincs... giu meg stelv elektromos szervos... és nincs látható helyen tartály az olaj cseréhez
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-07 09:28:14 // 112220
Gyári előírás szerint szervizelve. Godolom nincs benne szervo folyadék csere az első 100-on. Tervezési hiba ez is.
Giuntini2018-10-07 08:56:54 // 112219
4 éve
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-06 21:52:54 // 112218
Ahol nem cserélnek szervo olajat ott eltomődik a szűrő az meg hazavágja a szivattyút az meg a kormányművet...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-06 21:45:39 // 112217
Nem vittem hozzá semmit mivel nem volt :))) Na meg én tartom az élni és élni hagyni elvét :P
Piritu - 1.000.0002018-10-06 21:37:21 // 112216
A tied nem ér, mert tuti hogy csak a pótalkatrész forgalom növelése volt a cél :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-06 21:26:23 // 112215
Az enyémben a FAM-nál 90e km előtt az alábbiakat cserélték, :
egr, kormánymű, szervo szivattyú +tartály, szívósor, generátor. Sajnos ezek a 200e-t se várják meg. Kicsit régi Dacia feeling, össze kell rakni, aztán onnantól jó.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-06 21:11:36 // 112214
Spiderban 80e mérföld lakik vittem felújítani mind a kettőt :)
droberto2018-10-06 20:54:07 // 112213
Akkor négy. :)
Sajnos nagyon sok a gagyi diódasor, fesszabályzó.
Ezért ezekből megtartottam a gyárit..
Piritu - 1.000.0002018-10-06 19:14:02 // 112212
Jelenkezem!
Igaz a Pókét. Elsőre nem is sikerült csak másodikra :-)
Csabi2018-10-06 17:49:03 // 112211
Gondolom úgy értette, hogy a motorgenerálnál azt is felújították.
Én is a jót cseréltem újra preventív jelleggel. 180e km után azért nem tudta azt amit az új, de simán működött.
Csabi2018-10-06 17:46:02 // 112210
Az tényleg gáz, ha egy éve újították fel, ha egyáltalán...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-06 17:42:13 // 112209
Az gáz... olcsóra vették a figurát
droberto2018-10-06 16:58:30 // 112208
Ki vette ki?
Miért?

Nem sokan vagyunk, akik preventíven leszedik és felújítják az amúgy jól műkődő generátort és önindítót.
Eddig Hardy-t és magamat tudom.
Giuntini2018-10-06 16:14:25 // 112207
Csak az a naj, hogy a generálnál kivették a generátort és az önindítót is, és mindkettő kapott egy felújítást. Így???
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-06 16:03:00 // 112206
Nem vicc sajnos 200e környékén minden legatyásodik, fel kell javítani, de akkor már vinném az önindító is
Giuntini2018-10-06 15:25:37 // 112205
Elvittem megmutatni az autóvillamossági szerelőnek, semmi töltés, azt mondja generátor ki....
Most már nagyon tele van a zsákom. A jövő heti munkámhoz az autó is kellene. Ez egyszerűen már vicc....
droberto2018-10-06 14:43:56 // 112204
Ha így van gondolom köze van a ft. ékszíjtárcsa halálhoz...
yani🍀2018-10-06 13:15:48 // 112203
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak