Köszi, igen, ezt a dolgot ismerem, Stilonál szívtam vele, ott gázadásra rázott az eleje 100-120 körül, és ez megoldotta. Tologattam egy darabig. Egyébként ez ültetés után jelentkezett, gondolom máshova kerültek a féltengely csillagok.
Az Alfánál is próbáltam már, de sikertelenül, nem javított a hangon. Egyébként én cseréltem rajta vezérlést, és direkt figyeltem rá, hogy ugyanoda tegyem vissza. : )
antonov2018-10-10 12:38:00 // 112290
Macccy2018-10-10 11:56:33 // 112289
hülye fórum izé
Macccy2018-10-10 11:55:41 // 112288
De mondok egy jobbat. Figyelj! ;)
Motortartó bak beállítás
Hülyén hangozhat, de ha nincs jó helyre összehúzva a bak motor felőli darabja és a bak kaszni felőli része, akkor nem tudja kirezegni magát, feszül valamelyik irányba és ott már a gumi rész nem csillapít megfelelően, a remegés átmegy a bódéra.
Ha vezérlést cseréltek az autódon és nem jó helyre húzták vissza - ami könnyen előfordulhat, a csavarszár körül a lyuk egész sokat enged - akkor ettől simán reszkethet, viszont a csavar feje alatti oxid/kosz lenyomatot ha már nem lehet látni, akkor nem egyszerű visszatalálni, kísérletezni kell. Négykezes művelet legalább, mert a motort félrehúzni nem piskóta.
Van egy videó, ami alapján én erről tudomást szereztem, megkeresem ...
Na itt is van:
https://www.youtube.com/watch?v=LODI0H-Nybo
Motortartó bak beállítás
Hülyén hangozhat, de ha nincs jó helyre összehúzva a bak motor felőli darabja és a bak kaszni felőli része, akkor nem tudja kirezegni magát, feszül valamelyik irányba és ott már a gumi rész nem csillapít megfelelően, a remegés átmegy a bódéra.
Ha vezérlést cseréltek az autódon és nem jó helyre húzták vissza - ami könnyen előfordulhat, a csavarszár körül a lyuk egész sokat enged - akkor ettől simán reszkethet, viszont a csavar feje alatti oxid/kosz lenyomatot ha már nem lehet látni, akkor nem egyszerű visszatalálni, kísérletezni kell. Négykezes művelet legalább, mert a motort félrehúzni nem piskóta.
Van egy videó, ami alapján én erről tudomást szereztem, megkeresem ...
Na itt is van:
https://www.youtube.com/watch?v=LODI0H-Nybo
Macccy2018-10-10 11:55:15 // 112287
De mondok egy jobbat. Figyelj! ;)
>> Motortartó bak beállítás
>> Motortartó bak beállítás
Shadin2018-10-10 11:30:15 // 112286
Nincs is felső kitámasztó. Egy-egy tartó van jobb-bal oldalon és alul egy-egy támasztó a blokkon ill. a sebváltón.
antonov2018-10-10 10:23:40 // 112285
Köszönöm, ez nagy segítség! Felső támasztó nincs, alul van két kitámasztó a kormánymű magasságában és két tartóbak szokásosan a vezérlésnél meg a váltó tetejénél. Sanszos hogy az injektorok se százasak már, és ez a két jelenség együttesen okozza ezt.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-10 10:15:16 // 112284
Ez így egyre jobban felső kitámasztó gyanú :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-10 10:14:40 // 112283
Sajnos multijet résolaj mennyiségekről nincs ötletem, de gondolom nem sokban tér el az unijettől. Nekem anno 6ml/perc körül alakult (2 percig mértem, jobban látszik a különbség.).
A gyári porlasztóknak így alakult a résolaja 2p alatt:
1.h. 13ml
2.h. 12ml
3.h. 12ml
4.h 11.5ml
Ezzel nekem hangos volt az autó, igaz inkább részterhelésen, terhelésen. Látszik, hogy különbség alig van, tehát korrekció se sok lenne (ahogy Zoli is írta lentebb).
Raktam be bontott porlasztókat, ezek értékei:
1. 12ml
2. 8ml
3. 20ml
4. 15ml
Itt már látszik, hogy a 3-mas 4-es kakukk :-) Valószínűleg a 2-es a normális érték.
Végül a gyári porlasztóim lettek felújítva, mindegyik kb egyformán rossz szórásképpel rendelkezett részterhelésen és a szállított mennyiségek sem voltak már jók.
Azért előbb nézd körbe a bakokat, feleslegesen ne bántsd az injektorokat :-)) Nem tudom, hogy van e felső kitámasztó rúd a 159 1.9-ben, de a régi 1.9 motornál az sokat befolyásolt a rezonanciákon.
A gyári porlasztóknak így alakult a résolaja 2p alatt:
1.h. 13ml
2.h. 12ml
3.h. 12ml
4.h 11.5ml
Ezzel nekem hangos volt az autó, igaz inkább részterhelésen, terhelésen. Látszik, hogy különbség alig van, tehát korrekció se sok lenne (ahogy Zoli is írta lentebb).
Raktam be bontott porlasztókat, ezek értékei:
1. 12ml
2. 8ml
3. 20ml
4. 15ml
Itt már látszik, hogy a 3-mas 4-es kakukk :-) Valószínűleg a 2-es a normális érték.
Végül a gyári porlasztóim lettek felújítva, mindegyik kb egyformán rossz szórásképpel rendelkezett részterhelésen és a szállított mennyiségek sem voltak már jók.
Azért előbb nézd körbe a bakokat, feleslegesen ne bántsd az injektorokat :-)) Nem tudom, hogy van e felső kitámasztó rúd a 159 1.9-ben, de a régi 1.9 motornál az sokat befolyásolt a rezonanciákon.
antonov2018-10-10 10:14:02 // 112282
Ép ésszel én is ezt gondolnám, de el tudom képzelni a fordítottját is, hogy fel van puhulva, és a motor tehetetlensége miatt, mivel nem fogja eléggé a bak, rázza az autót. Mondjuk lehet túlgondolom, én örülnék a legjobban, ha nem kéne bakokat is cserélnem. : ) A másik számomra ide kapcsolódó kelenség, hogy tempósasbb indulásnál érzem ahogy bólint a motor és utána mozdul a kocsi...
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-10 10:04:30 // 112281
Általában fordítva szokott lenni, hidegen remeg jobban, pont a felkeményedő gumibakok miatt.
antonov2018-10-10 09:47:59 // 112280
Azért gyanúsak a motortartók nekem, mert egyrész hideg időben, mikor feltételezésem szerint merevebbek a bakok, akkor halkabb és kevésbé ráz, plusz ahogy állok ki a kertből tolatva egy kis emelkedőn, akkor amíg R-ben állok a féken és feszül a motor, szinte nullára csökken a brummogás. Gyári bakok vannak még benne egyébként. A résolaj tippet köszönöm, megpróbálom, kérdés mi az elfogadható mennyiség?
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-10 08:44:18 // 112279
Motortartótól akkor lehet hangos, ha nem gyári van benne, hanem keményebb. Ilyenkor az utastérben jobban jelen van a motor minden rezzenése, akár az ülés is rezeghet kicsit. A porlasztóktól is lehet hangos, ha már nem a megfelelő mennyiséget szállítják. Ezt nehéz kiszűrni, de egy résolaj méréssel esetleg megpróbálkozhatsz. Az ilyen hang mizériákkal van a legtöbb kinlódás :-S
Jorjie2018-10-09 16:54:46 // 112277
Don Vito2018-10-09 16:48:45 // 112275
Valamit elszúrtam (vagy megint a Chrome szórakázik) :(
Akkor inkább így:
https://index.hu/techtud/2018/10/09/tiz_atkozottul_gyonyoru_bizonyitek_arra_hogy_az_autotervezes_muveszet/
Akkor inkább így:
https://index.hu/techtud/2018/10/09/tiz_atkozottul_gyonyoru_bizonyitek_arra_hogy_az_autotervezes_muveszet/
Don Vito2018-10-09 16:47:38 // 112274
Nem is tudom, melyik nemzet uralja a listát (és az is sokat elmond, melyik a második helyezett):
autótervezés
autótervezés
ZoliNix2018-10-09 15:26:52 // 112273
Javítsatok ki ha nem jól tudom.
A porlasztó korrekciós értékei egymáshoz képest alakulnak.
Ha egyformán rosszak akkor nincsenek nagy korrekciók.
Így van?
A porlasztó korrekciós értékei egymáshoz képest alakulnak.
Ha egyformán rosszak akkor nincsenek nagy korrekciók.
Így van?
gecsa2018-10-09 15:24:25 // 112272
Konkrétan semmi sem látszik.
antonov2018-10-09 14:43:52 // 112271
Régóta szeretném kikérni a véleményetek egy dologban. Tudom, hogy egy 4 hengeres dízel sosem lesz egy kellemes jelenség, (volt sor 6-om) de az enyémet túl hangosnak/remegősnek érzem. Konkrétan lámpánál néha kilököm N-be és kicsit tartom a gázt, mert nem bírom elviselni a brummogást. Az EGR kiírásnál Föckösnek is feltűnt, hogy hangos. Két gyanúsítottam van, az egyik a motortartó bakok, a másik pedig a porlasztók. Az is lehet, hogy a kettő együtt. A bakokat végignéztem, látható hibájuk nincs, ettől még el lehetnek gyengülve. Rossz porlasztók okozhatnak ilyet? A korrekciók normális tartományban voltak mikor legutóbb néztem őket.
Liquid2018-10-09 14:10:20 // 112270
ez jó hír
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-09 13:38:16 // 112269
felújítják és nem is drágák...
Liquid2018-10-09 13:02:12 // 112268
Na asszem kezdődik nálam is :(
Úgy néz mi megvan a rázkódás oka, vagy legalábbis erősen valószínű.
Az egyik kardán-keresztnek van lógása.
Szét lesz kapva és megy az Eurokardánhoz ide Győrbe, megnézik, aztán megmondják mit lehet vele tenni.
Úgy néz mi megvan a rázkódás oka, vagy legalábbis erősen valószínű.
Az egyik kardán-keresztnek van lógása.
Szét lesz kapva és megy az Eurokardánhoz ide Győrbe, megnézik, aztán megmondják mit lehet vele tenni.
forrasr2018-10-08 21:55:38 // 112267
sokan dicsérik ezt a szadomazó olajat, de újra és újra felmerül egy-egy elrettentő történet róla. Találtatok valami kicsapódást ami ronthatta az olajozást? vagy csak a kétszeri csapágyasodása ugyanazon olaj után utal az olajra?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-08 21:26:13 // 112266
Családi kötelék :)))
Roll19832018-10-08 21:21:25 // 112265
Rühellem, de ne felejtsd el, hogy nem az enyém. :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-08 19:50:03 // 112264
A döglött oroszlánhoz bezzeg más érzelmi szálak fűznek :)))
Roll19832018-10-08 19:10:31 // 112263
Én elhiszem, hogy amikor megy, akkor nagy élmény. De Janinál is és nálad is szét lett borítva a blokk. Elhiszem, hogy van olyan, aki ezt is élvezi, de tőlem ez távol áll. Tipo az amúgy elég pofásra sikerült.
gecsa2018-10-08 18:48:24 // 112262
Az autó maga jó, az élmény amit ad, az hibátlan. Az eddigi legjobb Alfám! A gond az volt, hogy nem akartam 2 autót fenntartani, így kombináltam a családi autót a hobbiautóval. Na, ezt most szétválasztom. Vettem egy új Tipo kombit, ami hibátlan a család olcsó transzportálására, és ez mellé lesz egy külön hobbiautó, ha ez elmegy. Arra viszont, hogy üssem-vágjam, arra sajnálnám, mert az autó annál sokkal jobb állapotban van.
Magához az autóhoz ragaszkodnék, de azt az asszony nem engedi. Hozzáteszem neki is tetszik, és azt mondta, hogy lesz még piros Alfánk! :D
Magához az autóhoz ragaszkodnék, de azt az asszony nem engedi. Hozzáteszem neki is tetszik, és azt mondta, hogy lesz még piros Alfánk! :D
Roll19832018-10-08 18:24:06 // 112261
Én se ragaszkodnék hozzá túlzottan.
Haddel2018-10-08 18:01:08 // 112260
Bakker ,most adod el ,mikor már jó lesz?
gecsa2018-10-08 16:52:04 // 112259
Nem volt semmi dugulás, az olajnyomás is rendben. Maradt az olaj maga.
yani🍀2018-10-08 16:47:12 // 112258
Ha már készen van, miért akarod eladni?
Tudod már mi okozta a kenés hiányát?
Tudod már mi okozta a kenés hiányát?
gecsa2018-10-08 13:19:41 // 112257
Nem bántott senki! :D
Liquid2018-10-08 12:30:19 // 112256
wtf, kibántad magad belőle?
gecsa2018-10-08 12:09:53 // 112255
Ha valaki akar venni 3.2-t szép új motorral, az keressen bátran! :)
Csabi2018-10-07 23:26:10 // 112254
meg egy kicsit rövidebb mint egyébként...végül is :))
Csodálom is, hogy annak ellenére, hogy mennyire kormos a leömlőd hangban még nem jelentkezett. Persze a mostani sem feltétlenül ez, de ott biztos kifúj.
Csodálom is, hogy annak ellenére, hogy mennyire kormos a leömlőd hangban még nem jelentkezett. Persze a mostani sem feltétlenül ez, de ott biztos kifúj.
Liquid2018-10-07 23:03:35 // 112253
az most se törött, csak hiányzik róla egy anya...:)
No majd holnap megvizslatom
No majd holnap megvizslatom
Csabi2018-10-07 22:37:06 // 112252
A csavarok sem voltak töröttek újonnan :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 22:27:48 // 112251
Jah vízpumpa fogó is megteszi :)))))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 22:25:59 // 112250
Passz, néha az új alkatrész sem bír ki 55e kmet, a Stelvioban a gyári fényszóró spricni élt 7e kmet :)))
Liquid2018-10-07 22:09:04 // 112249
Eddig nem volt hangja
Csabi2018-10-07 21:58:38 // 112248
A törött leömlőd. :)
Piritu - 1.000.0002018-10-07 21:47:54 // 112247
Nekem is van. Egy sima harapófogó :-)
Liquid2018-10-07 21:39:31 // 112246
Terhelés alatt mi fütyülhet vagy inkább sípolhat? Felhúzott ablaknál, nagyobb gáznál hallható, üresben pörgetve illetve kisebb gáznál nem. Még nem néztem át a motorteret, de az fog következni.
Piritu - 1.000.0002018-10-07 20:58:05 // 112244
Nekem még szerencsém volt és gariban cserélték :-)
Giuntini2018-10-07 20:54:08 // 112243
Igen, de baromi sokat fizettem érte.
Piritu - 1.000.0002018-10-07 20:51:52 // 112242
"Azt nem hiszem el, hogy ha normálisan felújítanak egy generátort, az csak 55 ezret bír ki." - Nekem a felújított Marelli 5,1 km-t élt.
Giuntini2018-10-07 20:19:03 // 112241
Én azért vagyok kiakadva, hogy a motorgenerálnál meg volt a nagy duma. Generátor felújítva, hengerfej felújítva, önindító felújítva. A csodás felújított hf beszart, a felújított generátor szintén beszart. Ez túlmegy a pofátlanságon, ez már annál több... Kifizettem egy rahedli pénzt, a hengerfej beszart, a generátor beszart. Miért kellett a nagy duma, hogy preventív minden meg lett csinálva?
A 2,4-nél a generátor kivétel egy szívás. Nem becsületesebb bevallani hogy nem nyúltunk ahhoz a rohadt generátorhoz, vagy vegyél baz meg egy újat? Miért kell szopatni az embert? Azt nem hiszem el, hogy ha normálisan felújítanak egy generátort, az csak 55 ezret bír ki.
Mindenesetre a lelkiismerettel bizonyos emberek nagyon nagy hadilábon állnak. Olyan helyzetbe kerültem, hogy kívánom, akik így kibasztak velem, kapják most már meg méltó jutalmukat. Kifizettettek velem egy halom pénzt, én remélem visszakapják ezt...
A 2,4-nél a generátor kivétel egy szívás. Nem becsületesebb bevallani hogy nem nyúltunk ahhoz a rohadt generátorhoz, vagy vegyél baz meg egy újat? Miért kell szopatni az embert? Azt nem hiszem el, hogy ha normálisan felújítanak egy generátort, az csak 55 ezret bír ki.
Mindenesetre a lelkiismerettel bizonyos emberek nagyon nagy hadilábon állnak. Olyan helyzetbe kerültem, hogy kívánom, akik így kibasztak velem, kapják most már meg méltó jutalmukat. Kifizettettek velem egy halom pénzt, én remélem visszakapják ezt...