Fórum >> Típusok >> 159

leopop32020-02-11 23:42:21 // 120502
Kéne egy ilyen diag és akkor kiderülne
alfa155gyuri2020-02-11 15:40:37 // 120501
Igazad van,ha kiveszem a ledet és semmi sincs a csatira rákötve nem ír hibát! Hmmm
Shadin2020-02-11 15:31:29 // 120500
Vízpumpa megáll, vagy elforog akkor nincs áramlás --> víz melegszik, ellenőrizhető aktív diaggal, mutatónak nem lehet hinni. Termosztát működése ellenőrizhető meleg motornál is szintén diag alatt. Ha itt nincs gond és a víz ill. motor üzemmeleg és továbbra is tolja a kiegyenlítő biztonsági szelepén a vizet akkor kell majd elkezdeni aggódni, de akkor még mindig ott van a víz elemzése égéstermékre.
alfa155gyuri2020-02-11 15:11:10 // 120499
Megnézem!
Liquid2020-02-11 15:02:03 // 120498
Elhiszem, csak nekem a helyzetjelzőre dobta ugyanezt a hibát :)
Viszont lehet hogy a computer megkergül a LED-től.
Ha kiveszed az izzót, akkor is nyüszít?
leopop32020-02-11 14:57:08 // 120497
De azért reménykedem hogy a vízpumpa lesz csak
leopop32020-02-11 14:51:15 // 120496
Hát akkor amit én eddig észre tudtam venni az ennyi, véglegest Csöri tud majd mondani miután leviszem.
Shadin2020-02-11 14:44:31 // 120495
Leo, nem volt túltöltve amikor ott voltam és a másnapi fotókat meg láttuk.
leopop32020-02-11 14:31:45 // 120494
Úgyhogy remélem hogy azért csinálta csak mert túl volt töltve.
Bár a pontosat nyílván egy szakember mondja majd meg.
leopop32020-02-11 14:30:13 // 120493
Belenéztem az olajbetöltő nyílásál illetve a nivópálcát is megnéztem de semmi eltérőt nem láttam
alfa155gyuri2020-02-11 14:17:29 // 120492
Ismerős kb fél éve mondta nekem,hogy ledeket tett ő is a tompított helyére és hibát ír és ezért visszatette,hülyének néztem de tényleg csinálja.Nem tudom e számít e az évjárat mert mind a kettő 2008 utáni.
alfa155gyuri2020-02-11 14:12:45 // 120491
Nem,ez a tompított ha akarod levideózom.Ahogy visszateszem a normál h7-es izzókat abbahagyja.
Liquid2020-02-11 14:11:11 // 120490
a tompítottat nem figyeli, ez a helyzetjelző...
kisityu2020-02-11 14:01:10 // 120489
Igen. Sikerült. Eddig minden rendben. Minden világít aminek kell és villogás sincs.Szerintem két-három hét múlva visszatérünk rá addigra kderül mennyire tartós.
ZoliNix2020-02-11 12:18:12 // 120488
Lehet hogy könyv szerint így kellene de nekem már volt hogy 2 km-rel indulás után elkezdte, talán meg sem mozdult a hőmérő. (lehet már annyira el volt keseredve hogy nem érdekelte a hőmérséklet :) )
norbi04092020-02-11 12:12:33 // 120487
Köszönöm szépen mindenkinek a gratukat!

Egyetlen negatívum, hogy termosztát csere kell majd. 70, max 80 fokig megelszik a vizem, és ezt is nagyon lassan éri el. A részekcsekszűrőt tudja tisztítani így is ha szükségét érzi? Úgy tudom minimum 70 fokos hűtővíz szükséges hozzá. Csak azért az aggodalom mert nem mostanságra kaptam időpontot szervízbe. 🙂
norbi04092020-02-11 12:08:23 // 120486
2.5 évig 🙂 Jó újra beleülni reggelente amikor munkába indulok.
norbi04092020-02-11 12:05:31 // 120485
Ezek szerint sikerült az operáció? Világít minden aminek kell? 🙂
Szabister2020-02-11 12:00:53 // 120484
Szép autó gratula :) Egyre jobban tetszik nekem is fehérben. Mennyi ideig bírtad alfa nélkül? :)
alfa155gyuri2020-02-10 23:13:24 // 120483
alfa155gyuri2020-02-10 23:04:40 // 120482
Nem, az normál izzó és jó. H7 tompított lett ledre cserélve.
droberto2020-02-10 22:27:48 // 120481
Milyen hibát ír ki? Elöl helyzetjelző áramfelvételét figyeli csak legjobb tudomásom szerint.
Nem, hogy azt is kicserélted?
alfa155gyuri2020-02-10 22:04:59 // 120480
Sziasztok! Kicseréltem a tompított édőt ledre de hibának dobja 😔 a MES-el ki lehet kapcsólni, hogy ne írja hibának? Köszi.
Berto2020-02-10 09:54:04 // 120479
159 -esem új szerető gazdát keres magának.

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JTDm 170 LE Distinctive.
2009.12. havi, 255.000 km.

Fehér színben, 5 sebességes manuális váltóval, szövet kárpittal, kombi kivitelben.
Fekete tetőkárpit, piros féknyergek, alumínium pedálok, alumínium lábtartó, alumínium küszöbvédők, bőr sport multikormány, Blue&Me rendszer, Bluetooth telefonkihangosító.

2009.12. havi, Németországban forgalomba helyezett.
2014 -től szolgál nálam az autó, napi használatban van.

Műszaki 2021.11.05 -ig.

225/50 R17 méretű Hankook téli gumik (6mm profilmélység), gyári alufelnin.
235/45 R18 méretű Vredestein nyári gumik (4mm és 7mm profilmélység), gyári alufelnin.

Kívül-belül rendszeresen karbantartott, megkímélt állapotban van.
Érdeklődésre mindent elmondok róla.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_0_jtdm_16v_distinctive-15413031
István0022020-02-10 07:06:32 // 120478
Megvan, jobboldalon a csatlakozóból. :-)
kisityu2020-02-09 20:38:30 // 120477
Biztos,hogy nem kapta meg az ESD minősítést. Az alkatrészek amíg nincsennek beépítve addig sokkal érzékenyebbek a sztatikus kisülésekre de egymással összekötve, és a csatlakozó nyakon öntve egy kis kontakt tisztítóval nagyon kicsi az esélye, hogy károsodás érje.
Egyébként működik az óracsoport és a háttérvilágítása is. Később kiderül, hogy segített-e valamit a tisztítás vagy nem.
Liquid2020-02-09 20:35:27 // 120476
Olcsón megúsztad :) Engem csúnyán megszívatott...
1
2
3
4
tirex2020-02-09 20:24:47 // 120475
antisztatikus
tirex2020-02-09 20:24:18 // 120474
Igen az egy tesco gazdaságos statikus fogkefe már ránézésre is! :)))
Piritu - 1.000.0002020-02-09 20:21:24 // 120473
Remélem antisztatikus a fogkeféd, mert különben elég sok kárt tud okozni a sztatikus feltöltődés az elektronikában...
kisityu2020-02-09 19:43:28 // 120472
Két eset lehetséges, vagy elektronikus gondja van az óracsoportnak, vagy még alaposabban szét kell néznem a test csatlakozások javítását illetően.
Egyébként szétszedtem az óracsoportot és egy kis kontakt tisztítót adtam neki a kedvenc kontakt tisztító fogkefémmel. A képen látszik,hogy az üzemanyag szint valamint a víz hőfok mutatók a turbónyomás mérő óra alatti panelról kapják a vezérlést. Az egész egységbe 4 szál tyúkbél csatlakozik (gondolom, test, 12V, és két adat madzag) szóval a turbó óra alatti panel vezérli a háttér világítást is. Mondjuk a test pontok oxidációja produkált már egy-két rejtélyes hibát.
denil12020-02-09 16:06:53 // 120471
Megvan a ludas.
3-4 vezetek is el volt mar szakadva.
Kiszedtem az egeszet es ujra forrasztom oket.
tirex2020-02-09 14:43:24 // 120470
Na most cseréltem ki és nulla zaj!! Nem hiszem el mennyit szívtam ezzel. Kössz mindenkinek!!
pinyti2020-02-09 14:07:52 // 120469
Nagyon hasonlóképp jártam már én is (a logika alapján a bal kellett volna legyen), igaz akkor még nem Alfám volt, de ezen tapasztalat birtokában én is azt mondanám, hogy a jobb első lesz a megoldás:
Kerékcsapágy
norbi04092020-02-09 13:03:04 // 120468
Köszönöm szépen! 🙂 És ha írsz az eredményről, azt is természetesen.
kisityu2020-02-09 12:25:09 // 120467
Update: Kezdi a villogást a rurbo nyomásmérő óra világítása is.
Tényleg lelkük van ezeknek az autóknak. Érzik ha az ember hozzájuk akar nyúlni és már mutatják is ,hogy mi az amit még meg kellene nézni. 😁
kisityu2020-02-09 11:54:33 // 120466
Szép gép nagyon.
Nekem a múlt héten kezdte ugyanezt a hibát generálni. Egyenlőre még csak néha-néha elalszik, majd a következő indításnál mintha mi sem történt volna. Szerintem csak kontakthiba. Ma délután vagy holnap terveztem ránézni. Ha lesz eredmény természetesen írok.
István0022020-02-09 11:09:14 // 120465
Tudja valaki, hogy lehet hozzáférni a tolatólámpa 12V hoz az SW csomagtartójában? Tolató kamerához kellene.
tirex2020-02-09 10:38:08 // 120464
Köszönöm mindenkinek a tippeket. Maradt egy első csapágyam, berakom jobb oldalra. Hátha. Ha nem jó akkor felhívom Dömpi szerelőjét.
Zolibácsi2020-02-09 10:29:13 // 120463
Anyám 1.9 8v multiplaban kicserélték az összes csapágyas és a feltengely én lévő csapágy adta a hangot. Mindenki mást mondott hogy honnan jön a hang.
norbi04092020-02-09 10:02:25 // 120462
Neeeeem, sajna nekem nincs időm ilyenre, de megbízható helyről van. Nemtudom itt mennyire ismert... Szöllősi Attila. Az udvarban szinte csak 159-ek álltak és mind a top kategória 🙂

Viszont egy aprócska hibája van, a vízhőfok óra nem világít (üzemanyagszint és turbónyomás igen). Ezt lehet orvosolni valahogy vagy csere? 🙂
leopop32020-02-09 10:00:24 // 120461
Mindenképpen el akarom vinni :)
Csak most ránéztük volna faterral amennyire így eszközök nélkül tudunk :)
Liquid2020-02-09 09:57:58 // 120460
A végén került sor a bal első kerékcsapágyra. A többi dolgot egy utcabeli szerelő csinálta, nem specialista. Aztán elvittem egy hozzáértőbbhöz, Ők felemelték, megforgattak mindent, majd kijelentették hogy a bal első a ludas, úgy is lett. Azt monda, hogy a féltengelyen/futóműalkatrészeken érezni lehet.
Amúgy sajnos nagyon valós az amit tdemeter ír.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-09 09:57:16 // 120459
Vidd el olyan helyre, ahol ilyesmivel rá tudnak nézni.
Liquid2020-02-09 09:54:06 // 120458
Anno kergettem ilyen hangot, sok körös játék volt. Mindegyik difiben cseréltünk olajat, mind a 4 kihajtásnál le lett csekkolva, újrazsírozva és a bal oldali kerékcsapágyak lettek cserélve.
tdemeter2020-02-09 09:53:07 // 120457
Nekem ugyanilyen volt, kicseréltük azon az oldalt a csapágyat és semmi nem változott. Bárkivel nézettem meg, mindenki azt mondta, hogy bal első csapágy az. Aztán mikor már a harmadik szerelőn voltam túl, akkor elvittem a helyi citroen szervízbe. Ők azt mondták, hogy cseréljük ki próbaként a jobb elsőt is.
Kicseréltük és jó lett...
Nagyon vicces story volt, tipikus esete annak, hogy mennyire nem értenek a szerelők ehhez a típushoz és emiatt sokszorosan lehet szívni vele. Irgalmatlan mennyiségű felesleges pénzt költöttem a 159-re pusztán azért, hogy hibát keressünk, próbából kicseréljünk ezt-azt..
tirex2020-02-09 09:48:13 // 120456
Dificsapágy nem lehet?
tirex2020-02-09 09:47:25 // 120455
Hátsót is cseréltük
Liquid2020-02-09 09:44:23 // 120454
hátsó? felemelve megforgatva nem lehet "érezni"?
leopop32020-02-09 09:36:36 // 120453
Ma fogom faterral megnézni.
Mit kéne lássak? Ami jó vagy rossz tünetekre utal.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak