Fórum >> Típusok >> 159

leopop32020-05-15 23:35:00 // 121339
Csak ugye bármilyen melegen parkolom le az autót utána soha nem hallom.
Haveroménál egyből.
leopop32020-05-15 23:33:23 // 121338
Igen persze nem is arra gondoltam.
Csak nekem nagyon fura hogy sosem hallom bármit csinálok vele.
Igen tavaly nyáron vettem az autót.
De most kipróbálom amit mondtál de szerintem sajnos tényleg nem megy.
És köszönöm hogy leírtad a tapasztalatod :)
Liquid2020-05-15 23:12:40 // 121337
Mártinak tetszik,de csak három ajtaja van :)
A hibrid meg csak a kötelező ujjgyakorlat, igazából senkinek se kell.
killerlowmoney2020-05-15 22:07:15 // 121336
1.9 JTD 16V szelepfedél tömítés cseréjéhez ki kell szedni a porlasztócsúcsokat?
Giuntini2020-05-15 21:52:11 // 121335
Ma a Kelet-Pestnél ebben az ótókában vettem üléspróbát! Fantasztikus! A kisautók királya volt, és most is az, főleg az új mild hibrid!
Liquid2020-05-15 21:43:15 // 121334
Te is Hunyadi-nak hívod? :)
Az új Panda nem tetszett annyira egyikünknek se, játszott még az előző Panda utolsó pár évjárata, de nem láttunk értelmeset, meg volt még Kia Picanto. Kb. ez a 3 kisautó van ami adott esetben 5 személyes, 5 ajtós, nem nagyon drága és ami a legfontosabb (Mártinak): nem nagyobb a Pandánál.
Sikerült egy 2011-es, 39e km-est venni. Ráadásul ez a 86 lovas verzió.
Eddig tetszik, a többi meg majd jön :)
KovacsK852020-05-15 20:36:54 // 121333
OK, köszönöm!
Piritu - 1.000.0002020-05-15 20:06:53 // 121332
Az olajcsere elvégzését vissza kell igazolni a comp-ba. Egy helyen a kijelzőn is látható szerviz elvégzését, egy másik helyen az olajcserét.
Azt hogy hány km-enként jelezzen külön lehet állítani.
Multiecuscan + ELM327
Smith2020-05-15 20:04:13 // 121331
MES-sel + kábellel beállítható a szerviz intervallum.
KovacsK852020-05-15 19:41:56 // 121330
Sziasztok!
Kiírta ma az autó, hogy cseréljek olajat benne. Viszont ez megtörtént négyezer kilométerrel korábban, illetve azt megelőzően tízezerrel korábban. Gondolom harmincezres intervallum van beállítva, ezért jöhetett elő. Hogyan tudom kiiktatni ezt az üzenetet, hogy mindig ez fogadjon?
Köszi előre is!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-15 18:39:17 // 121329
pedig ismersz már :) Hogy, hogy Fiat helyett Hunyadi lett? :)
Liquid2020-05-15 13:48:54 // 121328
Ja bocs, tök egyértelmű :D
Nem tudtam, hogy filozófiaórát is tartasz :D
Zselé2020-05-15 13:22:47 // 121327
Csak megerősíteni tudom, amit írsz, így van, nem lehet az újabbakban kapcsolni MES-el, de forog az ha kell - vagy nem, ha kakukk az elektronika.

Kétszer jártam így, először bontottra cseréltem, 1 évet se bírt ,most egy új van benne.

Viszont ha tényleg rossz, és az autó áll, vagy pl. lassú haladásnál regenerál, akkor nekem jött is a check engine, és betárolt hibát is a hűtőventilátor vezérlőből.
hpeti912020-05-15 13:20:09 // 121326
Természetesen mindenki úgy szervízeli az autóját ahogy akarja, nem szándékoztam beleszólni, csak megosztottam a saját tapasztalatomat (MES nem indítja, de működik a venti) hátha segít, és megkímél egy felesleges kiadástól. Ettől függetlenül lehet hogy valóban van más probléma is, csak kicsit furcsának találom hogy mindenkinek egyszerre döglik be...
Azt hogy mostanában nem hallod azzal magyarázom, hogy még nincs nyári meleg, és mivel fokozatmentesen szabályozza a fordulatszámot, először olyan lassú fordulaton jár hogy nem fogod hallani, ha így nem sikerül visszahűtenie, akkor növeli a fordulatszámot hallható mértékűre. Gondolom amikor vásároltad a kocsit, nyár volt, azért hűtötte magát jobban.
Egyébként tudok egy még egyszerűbb tesztet, az enyémen már próbáltam: klíma be, minimum hőfokra, max ventilátor fokozatra, és lámpával figyeld meg a ventit, kb. 2 percen belül be fog kapcsolni, de olyan lassan, hogy nem hallod, csak látni fogod hogy forog.
leopop32020-05-15 13:05:37 // 121325
Tuti neked is a helyezet
norbi04092020-05-15 12:29:12 // 121324
Én sem hallottam működni egyszer sem a ventit. És valeszeg ez kihatással van a klíma hűtési hatásfokára is. Még májusban kiderül nálam mi a baj és a szezont remélhetőleg egy 100%-os klímarendszerrel kezdem. Valamint az fülemet idegesítő hang nélkül😀
leopop32020-05-15 11:57:05 // 121323
Jaja mi is úgy próbáltuk úgy érdekes megy
Szóval biztos a vezérlő dobozzal van a gond
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-15 11:37:22 // 121322
egyszer minden megjön... mit nem értesz ezen??? :DDDDD
leopop32020-05-15 11:28:20 // 121321
Hát ezt értem de azt mivel magyarázod akkor hogy soha sem hallottam a ventillátort csak az első napon amikor elhoztam a kocsit azóta egyszer sem.
Illetve haveromnak is ugyanilyen Brerája van mint nekem 2.2 JTS és amikor beáll mellém a garázsba neki utána érdekes lehet hallani a ventillátor hangot.
Illetve Szelod9 cartársnak is ilyen problémája volt mint nekem és a cserével neki meg is oldódott utána már hallotta a ventillátort.
Én még nem cseréltem de hamarosan fogom majd.
Piritu - 1.000.0002020-05-15 11:18:59 // 121320
Ha nem tévedek ez nekem válasz a VTT-ben feltettre :-)
Liquid2020-05-14 22:49:17 // 121317
Tudtok ajánlani valami PC-s OBD programot, amivel el lehet érni a Hyundai I10-et?
Lecseréltük a Pandát...
Liquid2020-05-14 22:47:43 // 121316
Az I10-ben sincs semmi.
Marseus2020-05-14 20:38:20 // 121315
Szép estét!
Valaki xenon trafót vásárolt -e már aliexpress-sen? S ha igen,bevált-e?
norbi04092020-05-14 20:35:11 // 121314
Neeem azért annyira nem durva 😁

Hang március

Hang május

Nemtudom kinek mennyire jön át.
Azért fura, hogy difit mondott a szerelő akihez először vittem mert tudtommal a c635 nem egy haldokló váltó. Pont, hogy a leg stabilabb.. Bár kivételek mindig akadhatnak, de remélem nem az enyém az 🙂
27.-én erre is fény derül.
Piritu - 1.000.0002020-05-14 20:33:06 // 121313
A ventilátort ki lehet próbálni magában is. Kell egy kis vezeték és az akkura kötve kipróbálható.
norbi04092020-05-14 20:27:40 // 121312
27.-én kiderül 🙂 remélem, hogy csak az a baj.
Piritu - 1.000.0002020-05-14 20:25:42 // 121311
A másik tábor - miután megértette - meg azt nem tartja nagy ötletnek hogy zavaró módon kolbászol :-)
Amúgy a Giuliában sincs vízhőfok mérő...

...mondjuk olajhőfok mérő meg van és mozog :-)
berobbantam2020-05-14 20:20:35 // 121310
Én értem a miérteket.De ettöl függetlenül ez nem egy nagy ötlet.Mondjuk tudok olyan offost is amibe műszer sincs csak egy piros led🤣🤣🤣
Piritu - 1.000.0002020-05-14 20:15:27 // 121309
A másik topikban meg arra panaszkodnak, hogy állandóan mozog a mutató és alig lehet meggyőzni őket hogy nem csinál más mint az igazi értéket mutatja. A vége meg az hogy egy normális kocsiban nem mozog.
A fene érti az autósokat :-DDD
berobbantam2020-05-14 20:02:59 // 121308
Ez mind szép és nó.De egy 10 millás autóba tényleg luxus egy normális hőfokmérő?😊
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-14 18:05:34 // 121307
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-14 18:04:58 // 121306
Simán lehetne mérni direktben a hőgomba ellenállását vagy akár külön felragasztani egy kontroll hőmérőt a termosztátra, sőt létezik OBD-be dugható hőmérséklet kijelző, sőt tovább megyek, mobil app, ami túlmelegedésre figyelmeztet. Lehetőségek tárháza XD
Zolibácsi2020-05-14 17:32:07 // 121305
Igen csaló hőfok mérő, úgy is rég volt téma. A hengerfej melegágya :)
Pont ezt mondtam én is hogy csak akkor mutat mást a hőfok mérő amikor már késő. És az átmenet is pillanatok alatt történik.
Liquid2020-05-14 17:15:56 // 121304
wow, ezt jó tudni :)
tdemeter2020-05-14 15:44:37 // 121303
Kreatív :)
hpeti912020-05-14 15:37:52 // 121302
Semmi baja a ventilátoraitoknak, csak a MES-el nem lehet tesztelni az újabb modelleknél. 159-nél 2 fajta ventilátor vezérlés létezett. A korai modelleknél volt a 2 fokozatú megoldás 2 relével (T6 és T7 jelű relék a motortéri relédobozban). A T6 relé egy ellenálláson keresztül adta a tápot a ventinek, ez volt az 1. fokozat. A T7 relé ellenállás nélkül, ez a 2-es fokozat. Az e-learn-ben is csak ezek a kapcsolási rajzok vannak. A MES csak ezt a típusú vezérlést tudja tesztelni.
Az újabb modellekben nincsenek benne ezek a relék, helyette kapott egy vezérlőelektronikát a hűtő bal oldalára, ami az ECU-val kommunikál egy vezetéken. A jel frekvenciájával szabályozza a fordulatszámot fokozatmentesen.
Mivel engem is foglalkoztatott a téma, kitaláltam egy módszert hogy lehetne tesztelni. A lényege hogy a vízhőfok jeladó helyére egy potmétert csatlakoztattam, ezzel szimuláltam a víz melegedést az ECU-nak. Kb. 280 ohm felel meg a 90°-os víznek. Innen tekertem lefelé a potmétert (csökkentettem az ellenállást). A venti szépen bekapcsolt 100°C-nál, majd egyre növelte a fordulatot ahogy vettem le az ellenállást, tehát teljesen jól működik.

Akit érdekel megörökítettem videón is: https://www.youtube.com/watch?v=186LVNrA6tc

Másik érdekesség a csaló hőfokmérő működése, 90°C-tól 110°C-ig meg sem moccant a mutató 90°-ról, 110°C felett mozdult meg először :(
leopop32020-05-14 07:46:26 // 121301
Nekem ugyan ez volt :/
Zolibácsi2020-05-13 23:34:59 // 121300
Ha BKV busz hangja van, akkor váltó.
Piritu - 1.000.0002020-05-13 21:21:37 // 121299
Akkor tényleg a vezérlő gyanús :-(
norbi04092020-05-13 21:05:22 // 121298
Igen. Az alacsony fokozatnál nem történt semmi, nem indult el. A magas fokozat tesztjénél pedig azt az üzenetet kaptuk, hogy a művelet nem hajtható végre. 🙂
Piritu - 1.000.0002020-05-13 19:40:05 // 121297
Próbáltátok a hűtőventilátort szoftveresen bekapcsolni?
norbi04092020-05-13 19:17:22 // 121296
Sziasztok! Megtörtént a proxy rendezés, és úgy tűnik élet került a klímába is így 🙂 kivéve a hűtőventit. 27.-én viszem szervízbe más okból, akkor ránézünk erre is, hogy a venti maga, vagy a vezérlője a rossz. Ez utóbbi úgytudom elég sokszor előfordul.

Más kérdés...

2.0.JTDm + c635 kombó esetén volt már gondja valakinek a differenciálművel? 🤔 Egy szerelő a multkor vesézett hangra azt mondta, hogy valszeg difi lesz a baj...
Lörke2020-05-12 13:23:02 // 121295
Meglett a hiba. A vákuumszivattyűból kivezető vákumcsövet nem lent EGR fedélbe lett csatlakoztatva (így nem kapott vákuumot a geo állító), hanem hátrafelé abba ami a hűtőközpontba állítja a kipufogó gáz terelő lapot. Ugyanúgy centire stimmeltek a csatlakozások.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Lörke2020-05-11 21:29:26 // 121294
Erre gondoltam én is. Csak leállításnál még jó volt. 2 hetet állt az autó.
Lörke2020-05-11 21:28:29 // 121293
Mindent megnéztem. Rendben van minden. Élő adatot mér, változik.
kisityu2020-05-11 21:24:46 // 121292
Hali.
Esetleg egy geometria leragadás?
hpeti912020-05-11 21:22:09 // 121291
Szia!
Én megnézném a vákuumrendszert is, hogy minden cső visszakerült-e, vagy ha van tartály, nem ereszt, stb. Illetve megnézném élő adatban a turbónyomást, hogy egyáltalán mér-e valamit és változik-e ha bevan indítva, vagy le van állítva. Ha igen, akkor nem valószínű hogy a MAP szenzornál lesz a hiba.
Lörke2020-05-11 21:09:13 // 121290
Szia! Ez már korábban is téma volt. Így döntöttem. Megvan az eredeti jó dpf, egy üres lett felrakva. Tehát visszaállítható.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak