WarbiRunner (Gyuri)2020-06-27 15:45:49 // 121888
Ízlés kérdése. A múltkor Kinga ezen röhögött, esőben mentünk a zölddel, és nem bírtam betelni vele, hogy milyen kva jó a szögegyszerű szakaszos törlés. MŰKÖDIK! És mellé jól! És kilátok, és nem kalimpál össze vissza, és nem kell folyton piszkálni :-) A 159-ben ezt vacakul oldották meg sajnos. És még pár dolgot, amitől a hajam tépem néha.. :-)
Giuntini2020-06-27 15:37:18 // 121887
Igen, visszalépés, és akárhogy meg tud hülyülni, hiányolnám. Csak azért írtam ezt, mert szerintem az anyagi ráfordítás nincs arányban a hatásosságával.
Liquid2020-06-27 15:33:41 // 121886
Nekem pont az a bajom vele, hogy manuálisan bele kell nyúlni. Ha már automata, akkor működjön jól. Pl. nincs szakaszos törlés csak ha ő úgy gondolja, de sajnos tök máshogy gondolkodik. Már elhatároztam hogy utánanézek hogy lehetne manuálissá tenni.
RomeoOne2020-06-27 14:56:01 // 121885
Én ezt cáfolnám. Meg tud hülyülni, de összességében véve most, hogy nem esőérzékelősben ülök, nagy visszalépésnek érzem. Itt folyon kapcsolgatni kell ide-oda, vagy ha szembejön egy kamion és telibecsapja a szélvődöt vízzel, azt is manuálisan kell megoldani. Az esőérzékelő ezt mind tudta. Néha eltévedt, akkor bele kellett nyúlni kicsit, hogy magához térjen, de amúgy nagyon jó volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-27 14:23:26 // 121884
Pedig állapotot veszünk, csak számít a kor és km :) Piritu viszonylag sok kmet tesz bele pár év alatt ugye nem ugyan az pl egy Giulia 200e kmrel 4 vagy 10 évesen, mivel rengeteg olyan alkatrész van aminek az idő múlása árt...vezetékek, gumi alkatrészek stb...ezért mondtam a 200e km és a 10 év egy jó kombó :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-27 13:35:04 // 121883
Ezt sejtem, ezért keres kb mindenki 200e alatti futású (inkább 100 közeli) autót, és ezért nem hiszek az 'állapotot veszünk nem km-t' szlogenben sem. Azért kérdem Piritut, mert lényegében ő így autózik rengeteg éve. Beül egy újba, és adott km-ig, korig, nem tudom mitől függően hajtja. Aztán csere. Kíváncsi vagyok szerinte mi a határ. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-27 13:08:43 // 121882
Ameddig nem kell rá sokat költeni :))) Nagyon változó de 200e felett jön a szopófaktor de ez erősen év függő is...
Liquid2020-06-27 12:38:03 // 121881
Ez érdekes kérdés. Ha szigorúan vesszük akkor kb. 100-120e km. A Q4-nél 200e után jöttek idegesítő mértékben a gondok.
Liquid2020-06-27 12:34:50 // 121880
Szerintem nem ér meg egy percnyi fáradtságot se. Én konkrétan utálom, mert tök agyatlanul működik
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-27 11:22:21 // 121879
Kíváncsi lennék, hogy km-hez tudod e kötni az üzembiztosságot a tapasztalataid alapján? Meddig gondtalan egy autó? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-27 11:18:06 // 121878
Így van, néha teljesen eltéved, én sem tenném bele.
Giuntini2020-06-27 09:40:19 // 121877
Ne tedd be! Semmi értelme! Eléggé hektikusan működik, ez mindenkinek a tapasztalata.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-27 09:39:32 // 121876
Biztos... szélvédő, kormánykapcsoló, vezérlő csere, plusz szenzor...
leopop32020-06-27 08:00:17 // 121875
Esőérzékelőt be tudok tenni egy nem esőérzékelős autóba?
Úgy mint a tempomatot? Plug and play?
Úgy mint a tempomatot? Plug and play?
tdemeter2020-06-26 22:13:03 // 121874
Kedves Mindenki!
Most olvastam, hogy mekkora hülyeséget irtam ide:( Természetesen a cél az lett volna., hogy a 159-es csapatból is olvassák a hétvégi dunakanyaros kerülőre való felhvásomat.
Kissé necces volt a hét, elnézést mindenkitől a rossz fogalmazás miatt:(
Most olvastam, hogy mekkora hülyeséget irtam ide:( Természetesen a cél az lett volna., hogy a 159-es csapatból is olvassák a hétvégi dunakanyaros kerülőre való felhvásomat.
Kissé necces volt a hét, elnézést mindenkitől a rossz fogalmazás miatt:(
Piritu - 1.000.0002020-06-26 22:01:57 // 121873
Egy új autónál azért nem szabad elfelejteni az üzembiztonságot.
Ha valaki - mint én is - messzire jár, akkor haza is kell jönni. A "szokásos" Nagy Túrá-kat a Spiderrel pont ezért tekintem kihívásnak műszakilag. Haza is kell jönni (mondjuk Sanremóból).
Egy használt nem véletlenül kerül kevesebbe az újnál. Sose lehet tudni hogy mi adja fel a következő 1000 km-en. Találgathat az ember, hogy mit cseréljen (vezérlés, olaj, stb.) de meglepetések mindig vannak.
A kérdés hogy mindezen felül a "szép állapot" eléréséhez még a jó műszaki állapot elérésén felül még mit kell költeni a vasra...
Ha valaki - mint én is - messzire jár, akkor haza is kell jönni. A "szokásos" Nagy Túrá-kat a Spiderrel pont ezért tekintem kihívásnak műszakilag. Haza is kell jönni (mondjuk Sanremóból).
Egy használt nem véletlenül kerül kevesebbe az újnál. Sose lehet tudni hogy mi adja fel a következő 1000 km-en. Találgathat az ember, hogy mit cseréljen (vezérlés, olaj, stb.) de meglepetések mindig vannak.
A kérdés hogy mindezen felül a "szép állapot" eléréséhez még a jó műszaki állapot elérésén felül még mit kell költeni a vasra...
Piritu - 1.000.0002020-06-26 21:49:20 // 121872
A képek nagyon jók. Messze nem tükrözik a valóságot ...
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-26 19:04:19 // 121871
Nem nehéz az, de érdemes végiggondolni, hogy kinek mi mennyit ér, mi a fontos és max mennyit szabad adni egy használtért. 6m-s új helyett 3-mat el lehet tenni pl. állampapírba, így nem 6 milla áll egy romlékony, bomlékony, törékeny használati tárgyban, csak a fele.
Shadin2020-06-26 18:49:08 // 121870
Megmaradt alkatrészek, garázsvásár!
Ezek egyben 10k:
felső lengőkar powerflex PU excenter szilenttel jobb gyári használt
felső lengőkar powerflex PU excenter szilenttel bal gyári használt
Alsó támszilent powerflex PU jobb
Alsó támszilent powerflex PU bal
Ezek meg egyesével:
AQS érzékelő 4k
Esőérzékelő 4k
MAP szenzor TBi 4k
MAF szenzor 1.9 JTDm 4k
Vezérlés jeladó TBi 4k
Jobb oldali motortartó bak új TBi 12k
Felső lambdaszonda TBi 8k
Személyesen ha lehet, macera a post :-(
Üdv!
Z
Ezek egyben 10k:
felső lengőkar powerflex PU excenter szilenttel jobb gyári használt
felső lengőkar powerflex PU excenter szilenttel bal gyári használt
Alsó támszilent powerflex PU jobb
Alsó támszilent powerflex PU bal
Ezek meg egyesével:
AQS érzékelő 4k
Esőérzékelő 4k
MAP szenzor TBi 4k
MAF szenzor 1.9 JTDm 4k
Vezérlés jeladó TBi 4k
Jobb oldali motortartó bak új TBi 12k
Felső lambdaszonda TBi 8k
Személyesen ha lehet, macera a post :-(
Üdv!
Z
Giuntini2020-06-26 18:26:26 // 121869
Nehéz a döntés. Az újnál ott vannak a kötelezőszervizek, ami alapból 100 ezres tétel, plusz az elején a nagy értékvesztés. Viszont a használtnál bármibe bele lehet futni. A multiair egység alapból 350 ezer, ha megveszed, olaj vezérlés csere alapból. Fékek cseréje, míg újnál ilyen nincs. Nem lehet okos az ember.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-26 17:32:12 // 121868
Hát pedig... 6m körül új Giuliettát adnak, egész normálisan felszerelve. Gondolkozzunk 7 évben. Egy maost 7 éves nem sokat futottat 3 milla körül veszel meg.
Ha újat veszel, és 7 év múlva eladod (inflációt hagyjuk most ki), 3 millióért autóztál, plusz gumik, olajcserék, apróságok.
Ha 3-ért veszel egy 7-8 éveset, és 7 évig használod, bőven 1 milla alatt tudod majd eladni (), legyen 800e (lásd 147-esek árai). 2.2 millióért autózol, plusz gumik, olaj, stb cserék.
Hét év alatt fogtál 800e Ft-ot, ha a használt autót jól válaszottad ki és semmi extra költséget nem kért. Reálisan ennél jóval kevesebb lesz a különbség. De nyilván autó és felhasználás függő is a dolog.
A 159-nél nagyobb az értékvesztés, nagyobb a ráköltés is. Egy prémium limuzinnál eleve újonnan a prémiumságot is megfizettetik, aztán leesik az ára a rosszabb fenntarthatóság miatt. Itt nagyobb lesz a különbség. Egy használt 159 és mondjuk egy új nem fullos Giulia között már pár millióban mérhető 5-7 év távlatban.
Ha újat veszel, és 7 év múlva eladod (inflációt hagyjuk most ki), 3 millióért autóztál, plusz gumik, olajcserék, apróságok.
Ha 3-ért veszel egy 7-8 éveset, és 7 évig használod, bőven 1 milla alatt tudod majd eladni (), legyen 800e (lásd 147-esek árai). 2.2 millióért autózol, plusz gumik, olaj, stb cserék.
Hét év alatt fogtál 800e Ft-ot, ha a használt autót jól válaszottad ki és semmi extra költséget nem kért. Reálisan ennél jóval kevesebb lesz a különbség. De nyilván autó és felhasználás függő is a dolog.
A 159-nél nagyobb az értékvesztés, nagyobb a ráköltés is. Egy prémium limuzinnál eleve újonnan a prémiumságot is megfizettetik, aztán leesik az ára a rosszabb fenntarthatóság miatt. Itt nagyobb lesz a különbség. Egy használt 159 és mondjuk egy új nem fullos Giulia között már pár millióban mérhető 5-7 év távlatban.
Liquid2020-06-26 16:07:51 // 121867
Hát nehezen tudom elképzelni, hogy olyan közel legyen a kettő egymáshoz. A 159-nél a felét se érte el úgy hogy az újra is kellene költeni. Kíváncsi volnék a táblázatra.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-26 15:18:32 // 121866
9 telet, 10 év alatt.. jó lesz XD
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-26 15:17:42 // 121865
Ez nagyon így van, a kis futásúnak mondott és drágábban árult autókat is valamiért adják el. Vagy mert 9 telet lehúzott ovijáratban osztrák sózott utakon két olajcserével 10 év alatt, vagy az olajat eszi, vagy vezérmű szakadt volt, vagy törött volt, vagy nem is kis futású, stb. Ezek ugyanúgy kis kilométeres áron mennek, mint az "apuka vett új autót", vagy az "öregúr beszámolta mert vett újat". Ezek a közelmúlt tapasztalatai, 3 milla magasságában.
Két eset van, vagy nem érdekel a miért és elhozom ami tetszik, 8-10 éves, relatíve nem sok futás, mi baj lehet? Vagy kicsit utána megyek minden kiszemeltnek, megpróbálok alapos lenni, lekérdezem a szervizt, aztán legfeljebb ugyanúgy megszívom :-) Nincs garancia.
Azt figyeltem, hogy ami feltűnően és egyértelműen jó, arra le kell csapni, mert viszik mint a cukrot, még ha Alfa akkor is :-)
Egyébként Giuliettánál egész konkrétan kiszámolható, hogy megéri e egyáltalán a használt 8-10 éves, vagy jobb egy újba ülni. Az az igazság, hogy határeset :-)
Két eset van, vagy nem érdekel a miért és elhozom ami tetszik, 8-10 éves, relatíve nem sok futás, mi baj lehet? Vagy kicsit utána megyek minden kiszemeltnek, megpróbálok alapos lenni, lekérdezem a szervizt, aztán legfeljebb ugyanúgy megszívom :-) Nincs garancia.
Azt figyeltem, hogy ami feltűnően és egyértelműen jó, arra le kell csapni, mert viszik mint a cukrot, még ha Alfa akkor is :-)
Egyébként Giuliettánál egész konkrétan kiszámolható, hogy megéri e egyáltalán a használt 8-10 éves, vagy jobb egy újba ülni. Az az igazság, hogy határeset :-)
Giuntini2020-06-26 15:10:24 // 121864
Mindenesetre ha kilátszik a kormányon a bőr alatti réteg, az nem 250 ezer km-t jelent...
Giuntini2020-06-26 15:08:25 // 121863
Megnéztem a képeket, de a telefonon annyira nem lehet érzékelni a kopásokat. Viszont, az rény, a középkonzol dekor elemek ütött-kopottak, a fekete kulissza vorítás mintha állandóan ütötték és verték volna. Megkímélttől ez nagyo messze...
Liquid2020-06-26 12:53:32 // 121862
Sajnos az ár nem feltétlenül áll arányban az állapottal.
Liquid2020-06-26 12:52:14 // 121861
Ez így van, nem könnyű jónak tűnőt venni, még pár éves én sem. 10 év körül még nehezebb.
Liquid2020-06-26 12:41:59 // 121860
Milyen ovi? Ide csak 1 ovis írogat...
RomeoOne2020-06-26 12:38:12 // 121859
Annyira nem nagy kihívás, szerintem, csak fizetni kell érte, azt meg nem sokan akarnak :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-26 11:50:56 // 121858
Ez igaz :-) Szép és jó használt autót venni igazi kihívás :-)
Piritu - 1.000.0002020-06-26 11:30:47 // 121857
Mindegy hogy mitől ilyen, ha kilátszik a bőr alatti réteg és szarrá van kopva akkor nem “szép állapot”.
+ Az alu középkonzol lemezcsavarral volt visszarakva, arról az izzadó tenyér nem tehet :-DD
+ Az alu középkonzol lemezcsavarral volt visszarakva, arról az izzadó tenyér nem tehet :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-26 11:13:39 // 121856
Erre utaltam, a kopás maga nem feltétlen kizáró ok. Persze Piritu látta azt az autót, és nyilván látott már párat, szóval ettől függetlenül elhiszem hogy vacak volt :-)
Giuntini2020-06-26 11:10:22 // 121855
Az ezüst kopik, de a bőr az nem. Itt viszont minden sz@rrá volt kopva, ahogy Piritu írta.
Ezek a kopások csak támpontok, de nem mindenre adnak választ. Egy ülésnél például egy 120 kilós embertől jobban látszik a használat mint egy 70 kilóstól. Függ attól, a kormánykopás, mennyire izzad a kéz, szorít vagy lazán fogja. Egy lézzel fogka vagy állandó két kézzel. Divat az automata karját fogni. Semmi értelme. Ecc....
Ezek a kopások csak támpontok, de nem mindenre adnak választ. Egy ülésnél például egy 120 kilós embertől jobban látszik a használat mint egy 70 kilóstól. Függ attól, a kormánykopás, mennyire izzad a kéz, szorít vagy lazán fogja. Egy lézzel fogka vagy állandó két kézzel. Divat az automata karját fogni. Semmi értelme. Ecc....
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-26 10:39:43 // 121854
Az automatánál a váltógomb ezüst festése ilyen sajnos, nagyon kopik, ettől lehet megkímélt egy ilyen autó. Már az enyémen is kopik, pedig valós futású, nem egy agyon használt autó. Nem napi rohangálós, nem sokat tapizom a váltógombot.
Majd még kevésbé kopik (vagy másnál kopik), ha végre lesz piros Alfánk, és be is válik. :-))
Majd még kevésbé kopik (vagy másnál kopik), ha végre lesz piros Alfánk, és be is válik. :-))
_Ata_2020-06-26 09:04:11 // 121853
Ezt meg is mutatom asszony-nak, ne legyen annyira kiakadva hogy mélygarázsban letakarom az autót a macska miatt :DD
sty2020-06-26 08:44:49 // 121851
Srácok,generátor ékszíj csere előtt állok. Mennyire macerás kicserélni. Ahogy nézem elég kicsi ott a hely,esetleg kell valami célszerszám hozzá?
Smith2020-06-26 08:44:46 // 121850
Igen, ez teljesen relatív, mindenkinek más a "szint".
Én meg olyan barom vagyok, hogy átszoktam arra hogy balkézzel de jobb oldalon fogjam a kormányt, hogy ne kopjon tovább a 9 és 12 óra közötti részen, ée legyen egyenletes a kopás mindkét oldalon :D
Én meg olyan barom vagyok, hogy átszoktam arra hogy balkézzel de jobb oldalon fogjam a kormányt, hogy ne kopjon tovább a 9 és 12 óra közötti részen, ée legyen egyenletes a kopás mindkét oldalon :D
Piritu - 1.000.0002020-06-25 22:39:38 // 121849
Ma megint beigazolódott hogy nem mindenki érti ugyan azt "egy szép, megkímélt állapotú " autón. Egy Cartárs megkért hogy nézzek meg egy így hirdetett vasat itt a környéken.
Szóval sok minden eszembe jutott az autó láttán, de az említett dolog nem...
Ilyet még nem láttam, a TI kormányon a bőr úgy el volt kopva hogy kilátszott az alatta lévő réteg. Az automata(!!) váltógombjáról lekopott a fényezés és a bőr. "Megkímélt", ja persze :-(((
Szóval sok minden eszembe jutott az autó láttán, de az említett dolog nem...
Ilyet még nem láttam, a TI kormányon a bőr úgy el volt kopva hogy kilátszott az alatta lévő réteg. Az automata(!!) váltógombjáról lekopott a fényezés és a bőr. "Megkímélt", ja persze :-(((
Shadin2020-06-25 15:35:56 // 121848
"Ide is írok, hátha nem olvassa senki."
Ezt elírtad ugye? :-D
Köszi a lehetőséget, jó lenne egy Alfás kimozdulás, de vendégség lesz :-(
Ezt elírtad ugye? :-D
Köszi a lehetőséget, jó lenne egy Alfás kimozdulás, de vendégség lesz :-(
tdemeter2020-06-25 11:24:26 // 121847
Ide is írok, hátha nem olvassa senki.
Vasárnapra tervezünk egy közös kiruccanást alfásokkal. Vácon találkoznánk, reggel 10 körül, innen verőce, kismaros majd törökmező lenne a cél.
Ott lehetne lazulni, enni-inni, később pedig innen elmehtünk közösen konvolyozni a dunakanyarban illetve annak környékére (kóspallag, szokolya, szob érintésével).
Akinek van kedve egy kis közös alfázásra, ismerkedni akár, az jöhet nyugodtan.
Vasárnapra tervezünk egy közös kiruccanást alfásokkal. Vácon találkoznánk, reggel 10 körül, innen verőce, kismaros majd törökmező lenne a cél.
Ott lehetne lazulni, enni-inni, később pedig innen elmehtünk közösen konvolyozni a dunakanyarban illetve annak környékére (kóspallag, szokolya, szob érintésével).
Akinek van kedve egy kis közös alfázásra, ismerkedni akár, az jöhet nyugodtan.
Giuntini2020-06-25 10:31:03 // 121846
Budapest - Tatabánya Fiat Croma TD 25 perc
Szintén még Croma Debrecen - Budapest 1 óra 50 perc, úgy hogy 33-ason , Hortobágyon keresztül. Még nem volt kész az M3 Füzesabonytól.
Szintén még Croma Debrecen - Budapest 1 óra 50 perc, úgy hogy 33-ason , Hortobágyon keresztül. Még nem volt kész az M3 Füzesabonytól.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-25 09:40:12 // 121845
engedd ki ma is Okoska :DDDDDD
Kazes☻2020-06-25 09:35:20 // 121844
Látom megint beindult az ovi... de majd jön Piritu és jól megnyeri! ;)
Liquid2020-06-25 09:20:02 // 121842
Makkerok vagyunk :) Én lakott területen kívül kb. sose tartottam be a határokat, pár kivételtől eltekintve. Nem szoktam cseszegetni senkit, csak megelőzöm oszt jóvan :)
Balesetem nem volt kop-kop, valószínűleg azért mert az abszolut gyorshajtásnak, igen kevés köze van a belesetekhez, ha az ember tisztában van saját és autója képességeivel, és figyeli a környezetét, része a közlekedésnek.
Balesetem nem volt kop-kop, valószínűleg azért mert az abszolut gyorshajtásnak, igen kevés köze van a belesetekhez, ha az ember tisztában van saját és autója képességeivel, és figyeli a környezetét, része a közlekedésnek.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-25 08:44:27 // 121841
de egyébként szerintem kis mazsolák vagyunk éppen csak haladtunk Szolnok felé is :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-25 08:43:04 // 121840
igaz én csak 27 évvel de szintén zenész ... jah és ebből 2,5 év futárkodás havi 20e km-rel abszolút állandó gyorshajtással Szfvár- Brugge vámolással a határon, átlag 14 óra :P
berobbantam2020-06-24 20:09:14 // 121839
Tul van lihegve a téma.😉Lehet itt szidni az aljas gyorshajtókat,de én ha kifordulok valaki elé felmérem milyen messze van és mennyivel jön.Nem arra hagyatkozok,hogy mennyivel jöhet a kresz szerint.Az ilyen viltalanok bár ki elé kifordulnak,hogy van azon fék.