Fórum >> Típusok >> 159

Macccy2020-10-14 11:18:37 // 123131
"nekem nem igazán volt se a benzin se a dízel aranyközépút"

Kipróbáltad mindkettő üzemanyaggal és egyik se volt jobb ? XD :D Csak viccelek, na. De ismerősék tegnap véletlen benzint tankoltak a céges teherautóba, na ő jutott eszembe most, ők nem röhögtek, állítólag még majdnem ki is gyulladt ...
leopop32020-10-13 23:21:18 // 123130
Jaja 1.9 JTD ből is volt automata :)
leopop32020-10-13 23:17:56 // 123129
Lehet nálad egy váltó olajcsere meg is oldja a problémát :)
RomeoOne2020-10-13 22:58:50 // 123128
Hát az pont egy automatának lett volna ideális. Vagy hát legalábbis neked kényelmesebb.
Tuschke2020-10-13 22:49:11 // 123127
Reggel felvettem telóval az utam, de épp most értem csak haza, még visszahallgatni sem volt időm. Holnap felteszem valahova, és válaszolok.
samu1262020-10-13 12:52:55 // 123126
Az egy kettő ki lett kezdve a rakparton, 2 éven át :D A váltást nem számoltam meg, de már sokszor eret vágtam unalmamban és számoltam a kuplung lenyomásokat, átlagban 70x értem hozzá. Ez a reggeli 8-9 és délután 5-ös kalamajka.

Hétvégén meg autópályázott oda vissza 400km-t, nekem nem igazán volt se a benzin se a dízel aranyközépút.
ATE TR2020-10-13 11:58:53 // 123125
A radiátor cserét ne is mondd. :D:D:D Belefutottam egy olyan pofonba egyszer. Megegyeztem egy árban, de az inas nem tudott kijönni és a másik palit küldött maga helyettm az meg a 3x-át kérte el. :D Hát reklamálni nem tudtam, mert vele nem beszéltem meg a számokat. :D
Na de mindegy is kb, azon a szinten volt, mint az utolsó felni javításnál. LOL az is egy szép történet volt. ott sem beszéltem meg semmit, mert mindig adott voltak az árak, de utoljára már dupláját fizettem. :D De hát ez mind az én hibám volt persze, mert nem kérdeztem meg előtte. ;-)
Macccy2020-10-13 10:59:46 // 123124
Ahogy olvastam, a 3. és 4. fokozatra nem fog "átterjedni", azok és a rüki másik hajtó tengelyen vannak. De ha igaz, hogy a legtöbb esetben a 6. felőli végén lévő csapágy kopik és kezd el lógni, úgy fura miért éppen az 1. és 2. fokozatban tapasztalod leginkább.

Na meg fogom nézni ha beülök legközelebb (nem nagyon járok sajnos a h.o miatt) hogy nekem mozdul e a váltókar, mert úgy rémlik, hogy semmit, sehol. A semmihez képest már kis mozgás (leírás alapján akár 1-2 centi is lehet) is nagyon sok.
samu1262020-10-13 10:08:11 // 123123
Nekem is m32 problémáim vannak de már lassan 2 éve, várom hogy rosszabb legyen mielőtt ráköltök de nem akar túlzottan tovább romlani :D

1-2-ben ha felengeded a kuplungot és gázt adsz akkor hajlamos mozogni az üres felé (de eddig még sosem vágta ki). Néha a 3-ast amikor berakod akkor mint ha "száraz" lenne, súrlódik de hang nélkül (csak érzésre) és ott nem mozog. 4-5-6 hibátlan.

És üresben állva főleg hidegen szól a nyelestengely, egy 30-40 perc után teljesen elnémul. Ha kivágná a sebességből vagy átterjedne a többi fokozatra akkor vinném instant, de így is legkésőbb tavasszal elviszem ha nem romlik tovább. Mivel mostanában nem igazán megyek vele, ha igen akkor meg hosszabb távra így annyira nem is zavaró.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-13 09:14:17 // 123122
itt nálunk senki nem szerel már 6-8000ft/ óra alatt de legtöbbször nem órában számolnak, mert ugye pl egy csavar kibányászásáért nem tud felszámolni 3 órát még ha annyit is szopott vele... inkább fix áras szerelések vannak, mint a legtöbb ágazatban... akikkel kapcsolatban vagyunk szerelők pl alig tesznek rá az alkatrész árra, munkadíjban kérik el a hasznot... mondjuk 80e ft 8 órás szerelésért olyan középáras még mindig jobb, mint 3db radiátor csere a panelban 180e-ért 3 óra alatt :DDDDD
ATE TR2020-10-13 07:41:13 // 123121
Persze jogos mindenki pénzből él. Vehettem volna belőle kettőt is, mármint az alkatrészből. Sosem figyeltem ezt meg máshol. Lehet nem érdekelt akkor, vagy nem volt ilyen nagy eltérés. Ez a mostani eset nagyon szíven ütött. Azt hiszem nem én toltam túl, mert a váróban egy pali reklámált, hogy miért kellett 170ezret fizetnie. :-)
Gondoltam ledobom ide a kocsit, közel van és nem akartam kínlódni vele, mert itt a környéken van ezer szerelő, de iszonyat majom mind. Ahová meg hordtam az meg már iszik mint az állat, szóval örülök neki. Pedig az volt a környék legjobbja. De nem bírja a nyomást. Mint valami rossz irodai dolgozó. :-D
Macccy2020-10-13 02:14:52 // 123120
Amennyire ismerem a sztorit, az M32 -nél a hiba inkább 1-2-5-6. de főleg 5-6. fokozatban kezd megmutatkozni, azok a fokozatok vannak a felső hajtó tengelyén a váltónak. A 6. fokozat csapágyazása van legmagasabban, ha alacsonyabb az olajszint az is növelheti itt a hőterhelést, a csapágy egyébként is 6. -ban van leginkább erőltetve a nagy áttétel miatt. Viszont a csapágy kikopása által okozott tengely lógás inkább "villamos hangot" eredményez, mint amikor a villamos fékez. Másik hibajelenség lehet még a váltókar nagyobb mértékű mozgása terhelésváltáskor. Kerregő hangot még nem olvastam ezzel kapcsolatban úgy emlékszem.

Fel tudod venni a hangot?
Macccy2020-10-13 01:57:53 // 123119
Ez azért nem egyedi. A szerelők is szeretnek nyerni kicsit az alkatrészen. Köztudomású, hogy az alkatrész láncok webshop listaárához képest 50% -on ér ki hozzá a cucc, így ha te viszel beépítésre, akkor azon nem tud fogni könnyű 20-30 vagy akár több százalékot. Ezt hozzá szokták adni a munkadíjhoz. Nekem sem tetszik, de valahol értem ...
ATE TR2020-10-12 22:02:56 // 123118
Kösz mindenkinek, köszi Csabi!
Ennyit nem adok érte az tuti. A hozott alkatrész árát akarta elengedni, vagyis itt lett volna olyan plusz költség, hogy ha én viszem az alkatrészt, akkor dob rá egy "büntetést". Wtf?!
Csabi2020-10-12 20:20:36 // 123117
Hát, márkaszervizben nem drága. Amúgy már rég voltam ilyen volumenű munkán(szerencsére), nem tudom milyen órabérben dolgoznak a szakik...
5-6 éve a 2,4-em generátor cseréjét 55ezerért csinálták meg AR szervizben....szóval ha most 88 akkor... :)
Giuntini2020-10-12 18:22:44 // 123116
Nekem két éve cseréltek generátort. Mivel töltes mem volt, nem tudtam Csörihez levinni. De Alfa szerviz csinálta, elengedték a klimagázt. Csöri azt mondta klima megbontása nélkül kiveszi a generátort.
Morfiusz Cédula2020-10-12 18:14:43 // 123115
Nekem 2.4-en 9 munka órát számoltak tavasszal generátor ki- és beszereléshez. Én is hitetlenkedtem. Azt mondták, a gyári procedúra szerint le kell bontani a fél elejét, klímát leengedni, feltölteni stb. Úgyhogy nekem csak a munkadíj volt nettó 80 ezer.
Nem néztem utána, lehet, hogy Alfások kevesebből is megcsinálják.
Tuschke2020-10-12 17:58:55 // 123114
Üdv.
A híres-hírhedt M32-es váltó.
Alacsony (1-2-3-4) fokozatban motorféknél, illetve üresben gurulva kerregő hang az váltó/difi hiba? Egyértelműen hajtás, motorhoz nincs köze.
ATE TR2020-10-12 17:41:08 // 123113
Szép! De 88ezerert? :-) Mire odaértem már csak 66 volt, de ilyet nem játszunk.

Hűtőt cserélnem kell úgyis, de nem itt.
Csabi2020-10-12 13:02:10 // 123112
Le kell bontani az autó elejét, hűtőket, hogy hozzá férjenek a generátor csavarjához, ami elég hosszú. Szóval, a generátor csavarja miatt van az egész.
Macccy2020-10-12 12:53:58 // 123111
Pont beelőztél .... ... 3-4 óra?? Mi a túrós? Vízhűtéses a generátora, mint a Renault -knak, vagy miért olyan bonyolult? Nem fér ki?
Macccy2020-10-12 12:52:43 // 123110
2.4 -nél nem tudom, de a generátort ki kell venni, utána már egy olyan szerelő, akinél van hozzá megfelelő szerszám (sokan gyártanak sufniba) simán leveszi a szabadonfutót és feltekeri rá az újat.
Érdemes lehet megnézni a generátor állapotát, szénkefék, diódasor és a csapágyak szemrevételezése ilyenkor ajánlott.

Pár éve asszem egy INA szabadonfutó 10-15 ezer körül mozgott, a munkadíj kézben vitt generátorra volt még valami 6 ezer talán ?!
Csabi2020-10-12 12:49:36 // 123109
Pedig a generátor kiszerelés 2,4 motornál 3-4 óra valóban. Ha piszkálva van a generátor, érdemes felújítattni. Szóval nem annyira átvágós a dolog.
Macccy2020-10-12 12:48:27 // 123108
Igen, így van. RepSet volt a neve és a DMF külön dobozban volt asszem, biztosan kettőstömegű, nem átalakítós. (ezt Gyurinak mondom)
ATE TR2020-10-12 10:34:48 // 123107
:D:D:D

Azt mondta, hogy 2x4 óra. Menjek nézzem meg, mert elkezdték. Mondtam megyek, de rakják össze, mert nem fizetem ki. Ilyet. Hát nem tudja az agyam feldolgozni. Le kell bontani a motort, persze, majd másén gyakorol, de nem az enyémen.

Lehet hívogatnom kell a régi szerelőm, csak az baszik felvenni a telót, mert ezren vannak mindig nála. Áááhh
Smith2020-10-12 10:31:51 // 123106
88000? Nem kevés. De az két éjszaka reggelivel, egy jobb helyen. Így már nem is olyan sok :D
ATE TR2020-10-12 10:29:01 // 123105
Srácok! :)

Generátor szabadonfutó cseréje mi munka? És mi összegeket kérnek el érte? :D Mert nem hiszem el, hogy 88ezer forint az egy reális összeg. :) LOL beszarok b.sszus. Nem akartam megcsinálni a garázsban, mert nem tudok mozogni a lábam miatt, szóval inkább elvittem a kocsit szerelőhöz, de mindjárt hozom is el onnan. Pfffffffff még ilyet. Agyam eldobom hétfőn reggel.
Liquid2020-10-10 13:40:46 // 123104
Nekünk a 353S volt, azon szereztem vezetői gyakorlatot. Meg fogom nézni a következőt is :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-09 21:07:26 // 123103
Megnéztem az erőmérőt. Még színre is ilyen volt a Wareszom, ugyanilyen felnikkel XD
A végére kicsit más műszaki tartalommal, de jó kis nosztalgia volt ez az adás.
És egy 72-es Giulia a következő XD
Zselé2020-10-09 14:24:10 // 123102
1: nem, ők RepSet-nek hívják a kuplung javító készletet, RepSet+DMF volt régen a kettős tömegűt is tartalmazó szett

2: az azért erős, hogy annyi történik a DMF hiányától, hogy több lesz a rezonancia... :D
leopop32020-10-09 12:03:57 // 123101
Tuti hogy nem volt hamisított mert ismerősöm igaz offos kocsival de mindent a Kauffertől vesz és olyan kedvezményekkel meg olyan árakon hogy mostmár én is onnan fogom majd.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-09 10:44:02 // 123100
A LUK RepSet az nem egytömegű átalakító szett? Én úgy emlékeztem. Lényegesen olcsóbb, szinte negyed árban megvan az F40-es váltós mjtd-hez, csak a komfort vész el, ahogy írod, több lesz a rezonancia.
Macccy2020-10-09 10:24:46 // 123099
Megpróbálok okoskodni én is :) , mert már én is cseréltem offosban: tehát valós (!) 250-300 ezer kilométert a főleg autopályás autóban elmehet a DMF és akkááár a kuplung is, igen. Autopályán kívül jobban fogy a kuplung, az üzemórával meg jobban fogy a DMF. A lendkerék állapota függhet a helyben (pl. dugóban) ketyegés mennyiségétől, a felhasználás módjától, a sofőr kétballábától, az injektorok állapotától, a szerencsétől és a Guadalupe-i Szent Szűztől is.
Viszont ahogy Warbi Gyuri is mondta, erősen elgondolkodtató, hogy amikor a kilométer már gyanakvásra ad okot, akkor cserélje az ember egyszerre mindkettőt (természetesen kuplung mellé DMF, mert fordítva, a DMF cserekor nem is lehet kérdés a kuplung cseréje).
Nem szereltem még keresztmotorosnál kuplungot, de úgy tippelem lényegesen nagyobb szopó, mint a hosszmotorosnál és sajnos ott se sétagalopp. Egy átlagos szervíznél 50-70 ezer munkadíj a le-fel egy hosszmotorosra is.

Warbi Gyuri: én annak idején LUK RepSet -et vettem az öreg négykarikás tdi -hez, volt akkor valami kampánya a TC boltnak a KaufFer -nek és fél áron mentek a szettek a LISTA árakhoz képest persze. Máig nem gondolnám, hogy hamisított cucc lett volna, mert a lendkerék azóta túl van a 100 ezren és a kuplungot kellett csak nemrég cserélnie az új gazdának. Viszont az mindenképpen megjegyzendő, hogy a csere után alacsony fordulaton és alapjáraton a LUK több rezonanciát hozott be a bódéra, a váltókarra, a seggemre. Ez úgy éreztem, hogy 10-20 ezer km után valamikor elmúlt, csillapodott, de a csere után először nem voltam annyira boldog. Ezzel lehet, hogy a feszes új lendkerék rugók miatt minden gyártmánynál számolni kell, én csak mondom a tapasztalatom.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-08 22:35:54 // 123098
Tuti cserélném egyszerre, ha már szét van kapva. Nekem az a tapasztalatom, hogy kb 200-250e-t kibír a dmf és a kuplung is. Autópályás autóknál többet is. Aztán egyszerre csere.
leopop32020-10-08 22:30:22 // 123097
Témához kapcsolódva ma beszélgettem a szerelőmmel és nem tudom nektek mennyire volt ez újdonság de az 1.8 Tbi nem csak M32 vel volt szerelve hanem C635 el is.
csokagm2020-10-08 22:15:40 // 123096
C635

Nekem valaki egyszer azt mondta hogy a a kettőstomegu két kuplungot is kibir optimális esetben.
Smith2020-10-08 21:50:33 // 123095
Mi a másik? Valami M636? Azt hiszem az enyém olyan. 5-6-ban meg-meg csúszik már nekem is :( Ilyenkor kuplung és kettőstömegű csere is kell / ajánlott?
csokagm2020-10-08 17:55:10 // 123094
A többi vásárlót nnyivel rosszabb?
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-08 09:38:28 // 123093
ehhez sajna nincs valeo ...
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-08 09:30:17 // 123092
Köszi :-) Megnéztem ePerben, és Erhard is írt már, F40-es ez is.
Don Gombóc2020-10-08 06:56:49 // 123091
Az első 159 2.0 jtdm F40 es váltóval lett szerelve, nekem is ez van, de sajna a leg drágább is. Elméletileg a Valeo a gyári beszállító még mindig. Viszont trükköztem, mert a 166-ba és a Puntoba is Luk-ot vettem, és mindkétszer Valeo volt a dobozban. Erről Erhard tud többet.
leopop32020-10-07 23:55:04 // 123090
Elvileg van egy olyan dokumentum ahol le van írva melyik motorral szerelt 159 ben melyik márkájú van. Mert kb mindegyikben más csak az egyszerűség kedvéért :DD
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-07 20:07:13 // 123089
Ezt mindenkit eldönthetné. A Pana Thoughbookokra vagy Formlabs 3d printerekre is van vevő, hiába drágák. :-) De nyilván elméleti a kérdés, mert olyan 'ipari' autó nincs és nem is lesz. Semennyieért sem.
Liquid2020-10-07 19:56:59 // 123088
Értem, és alapvetően egyetértünk :) A baj az hogy annyiba kerülne, amennyit már nem érne meg.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-07 17:48:58 // 123087
Az kényelmes normális és biztonságos helyváltoztatást már bármi tudja. A vélt kényelemmel és idétlen funkciókkal csak bevásárolsz egy kupac jövőbeli problémát. :-) Ez van, nem fogom nyilván megváltoztatni, ettől véleményem lehet :-)

Liquidnek. Én igen, kifizetnék egy komolyabb összeget egy mai biztonságot adó, mai korszerű anyagokból könnyűre épített autóért, ami EU normáktól mentesen gépészetileg maximálisan korrektre lett tervezve és építve. Sok hengerrel, nagy köbcentivel, egy darab katalizátorral, kevés sallanggal. Nem a technika fejlődésével van baj, mert az valójában egyre jobbat tudna eredményezni. De nem ez történik sajnos.
Egy álom világban bevezetnék azt, hogy kifizetem én az autóm szennyezését. És olyat veszek amilyet akarok. Kifizetném, hidd el :-)) De ezekért a műszakilag megcsúfolt belsőégésű izékért én egyre kevésbé tudok rajongani sajnos.
Giuntini2020-10-07 17:01:16 // 123086
Az autógyártasban mindig a problémás az első és az utolsó széria. Az első a kiforratlanság és az összerakás miatt, az utolsónál viszont sajnos már gyengül az anyagminőség illetve az olcsósítás miatt!
Nézd meg az ülés minőségét illletve a bőr finomságát egy 2007-esen és egy 2011-esen.
A megbízhatóság már nem a prémiumok ismérve! A megbízhatóság a faék egyszerűségű autóké. Aki prémiumot vesz, az vállalja, hogy gyorsabban, kényelmesebben, biztonságosabban eléri uticélját. Miért van akkora sikere a Vitarának? Mert egyszerű a prémiumokhoz viszonyítva, olcsón fenntartható.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-07 16:49:56 // 123085
milyen váltós? egyik a másiknak nem váltója....
Liquid2020-10-07 16:48:16 // 123084
Mint azt tudjuk, a gyártó azt és olyat gyárt amire megrendelést kap :)
Hajlandó lennél pl. egy kvázi fapados Giuliáért 25 misit fizetni akkor ha megígérik, hogy 300e km-ig semmi de semmi baja se lesz? Ha képes lennél, akkor elhiszed az ígéretet? :)
Én se mondtam hogy ez jó, de ilyen a világ. Azonkívül az se biztos, hogy jobb ha a 20 éves mosógépet használja az ember mert kurva jó, de az újabb jelentősebbem kevesebb energiával és olcsóbban teszi ugyanazt. Szóval a fene se tudja.
Sokat beszélgettünk ilyen témában (is) a kolegákkal, hogy régen minden jobb volt, de az lett a konklúzió, hogy lehet hogy jobb volt, de arányaiban sokkal-sokkal olcsóbb minden és úgyis elavul X év alatt. Amik nem ilyenek, abból tudsz venni strapabírót.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-07 16:45:36 // 123083
Más: a kuplungneked.hu-t ismeri valaki? TEsómék 2.0 jtdm 159-ébe kellene kuplung és kettőstömegű. A horror árat meghallgattuk már inne és onnan is, itt viszont kifejezetten jó árban van. Illetve van e különbség a Luk, Valeo és Sachs között, mert árban erős a difi.
Köszi! :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-07 16:19:54 // 123082
Más oldalról közelítve mondjuk azt, hogy az (személy) autók ipari katrgóriája hianyzik. A sallangmentes, funkcionális, drága de piszok tartós gépek. Kék bosch vagy Fein :-) Asse mindegy. Szerintem sokan vágynának kevesebb funkcióra, parasztvakításra és több jól kitalált, tartós gépészetre. De lehet veszek egy kombájnt XD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak